Ma reggeli kellemes meglepetés:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/11/milyen_az_a_varos_ahol_jo_...
Milyen az a város, ahol jó biciklizni?
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ma reggeli kellemes meglepetés:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/11/milyen_az_a_varos_ahol_jo_...
Milyen az a város, ahol jó biciklizni?
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Királyság, hogy ez így
Királyság, hogy ez így megjelent a Totalcar-on! LJ igen-igen nagy. :)
www.gruppetto.hu
Kellene tőlük egy
Kellene tőlük egy összehasonlítás, hogy a Bende-ámokfutásokat vagy ezt olvassák többen. Nekem van egy olyan megérzésem, hogy László János cikkére többen kattintanak. De jó lenne tudni bizonyosan.
de nem lehet kommentálni...
de nem lehet kommentálni...
:)
Rövid időn belül ez a második cikk, amit Jánostól olvashatunk a TC-on. Szerintem ez nagyon jó.
Beke Dávid
Köszönjük János és
Köszönjük János és köszönjük a TC-nek is.
--------------------------------------------------
A Földön élni drága mulatság, de legalább tartalmaz évente egy ingyenes Nap-körüli utat.
üdv dybi
_Igazság szerint jobban
_Igazság szerint jobban örültem volna egy négykerekű tollából olvasni ezeket a sorokat... :)
De így is jól esik, csak hát...
ez olyan magyar narancsos (Tanú)
________________________________________________
***˙˙˙o˙˙˙***
***˙˙-=-˙˙***
***˙˙˙|˙˙˙***
... elo szovet a femvazon.
Én már János első
Én már János első cikkénél is alig bírtam elhinni, hogy ott megjelent. (Talán megvesztegette a szerkesztőt, vagy ügyes az MK hackere, vagy jótékony napjuk volt, gondoltam.)
Most meg, hogy rendszeres írója lett az oldalnak, már kezdem úgy érzni, győzött az MK stratégiája (bezárkózás, hergelés, fújás helyett példamutatás, tárgyalás, jármű helyett emberre optimalizálunk, és megértetése annak, hogy a biciklizés a nem biciklizőnek is jó).
Nem az a lényeg, hogy ki írta, hanem hogy hova!!
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
nem szeretnék negatív
nem szeretnék negatív lenni, de szerintem az ilyen cikk kitétle kommentvadászat is. Bende 1000plusz kommentes cikkeiben szerintem nagy motiváló erő a reklámbevétel is.
De az nem is annyira fontos miért kerül ki inkább az, hogy minél többen olvassanak "felvilágosult" nézeteket, ha már a jelenlegi forgalomszervezők/tervezők a 70'években élnek
*cancel gomb*
*cancel gomb*
Én is szeretnék ebben
Én is szeretnék ebben hinni.
-
Zsurmi
Remek cikk, kár, hogy nem
Remek cikk, kár, hogy nem lehet kommentelni ott.
-- Tekerjél, különben eldőlsz! --
addig jó, amíg nem
addig jó, amíg nem lehet...
Így van pontosan, addig jó
Így van pontosan, addig jó amíg nem lehet kommentelni. Meg lehet nézni a bringás témákhoz kapcsolódó hozzászólásokat. Gyalázatosak. Egyszerűen erről a témáról ma magyarországon nem lehet normális hangnemben értelmes eszmecserét folytatni.
de lehet, csak onlájn mer
de lehet, csak onlájn mer fröcsögni a sok proli.
Lehet, csak el van dugva,
Lehet, csak el van dugva, ezért nem is nagyon kommentelnek:
belsoseg.blog.hu/2011/01/11/milyen_az_a_varos_ahol_jo_biciklizni#comments
_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
0 like... sztem lajkoljuk
0 like... sztem lajkoljuk minel tobben...
Edit: most mar 15.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
A címét megváltoztatták
A címét megváltoztatták a Tc hasábban az indexen.
Az új címe: A káoszban jobb volt?
Gratulálok én is
Gratulálok én is János!
Bizony-bizony, történelmi tény, hogy a jövedelem növekedése a szegényebb felzárkózó városokban először az autózás elterjedésével jár. Aztán jönnek a dugók. A szmog. És az emberek megtanulják, hogy az autó városi környezetben nem segíti a mobilitást.
Koppenhága lakossága az egy főre jutó GDP alapján közel kétszer gazdagabb a budapestieknél. (Koppenhaga - 54 ezer euro/fő/év, Budapest 13760 euro/fő/év).
Ennek ellenére Koppenhágában 1000 lakosra 208 autó jutott, Budapesten pedig 357.
Ezek mind 2005-ös adatok.
Hasonló a Rotterdami helyezt is.
A biciklizés fejlődése a gazdasági és társadalmi felzárkózás függvénye. A divat és értékrend szintén számít (nem véletlen, hogy az északi puritán országokban a legnépszerűbb a kerékpár).
Az elmúlt évek alapján nagyon pozitívak a kerékpáros kilátások.
Nyeregbe!
A cikkben hivatkozott koppenhágai példa kapcsán egy részletesebb nemzetközi összehasonlítás a közlekedésről:
http://erhartsz.extra.hu/images/europe_traff_hu.jpg
www.dugodij.hu
Végre nem csak idegesítő
Végre nem csak idegesítő és acsarkodó Bendét olvashatok a TC-n, jessz!! Köszönjük, János, hogy megajándékoztál ezzel a cikkel Minket! :-)
Van benne értelem, lényegre törő, és egy kis történelmet átvázoló cikk. Szeretek ilyen cikkeket olvasni, csak így tovább. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
a kisfilmben mondta egy
a kisfilmben mondta egy srác, hogy autóval közlekedsz, kerékpárral meg utazás szerű élmény :)
és tényleg minden nap részt veszek 2 belvárosi városnézésen :D
mekkora vagy, LJ! --- "Úgy
mekkora vagy, LJ!
---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"
nem akarok negatív lenni,
nem akarok negatív lenni, de azért tipikus, hogy a Bende féle gusztustalan fröcsögések általában két-három napig index címlapon vannak majd még napokig a Totalcar főoldalán, ez a cikk viszont ma jelent meg, de úgy el van dugva a főoldalon, hogy ha előtte nem olvastam volna a CM-en, hogy mit kell keresni, akkor meg sem találom.
a kattintásokat és ezer komment meg nyilván a Bende féle firkálmányok hozzák, egyértlműen ezért is íródnak meg ilyen hangnemben. a kattintás nagy úr, ez van. a bilvárcímre meg még több katt megy, ez egy ilyen elbaszott világ.
A kommentálás
A kommentálás lehetőségre is elfelejtettek linket rakni... gondolom véletlenül...
És ha az elnök úr kérte,
És ha az elnök úr kérte, hogy ne legyen flame-war? Csak kérdem.
Beke Dávid
egyébként olyan 70
egyébként olyan 70 hozzászólásig nem is volt, azóta nem néztem be. most 120nál jár.
Hát én beszálltam.
Hát én beszálltam. Akármennyire is nem akartam elfogult lenni a megszólalásaimban... de mégis az lettem :)
Beke Dávid
mármint én? Nem kértem.
mármint én? Nem kértem. Miért, lehet kérni? Bár lehetne! Egyébként sok köze a cikkhez nincs a hozzászólásoknak, szerintem fél nappal később már nem is a cikkre reagálnak, hanem az előtte írtra. Ez egy ilyen játék.
László János
www.kerekparosklub.hu
Nem tudom lehet-e kérni, de
Nem tudom lehet-e kérni, de a fenti információ hiányában a TC-t vádolni szerintem csak rosszindulat.
Arról nem kíván mesélni hogyan lehetséges az, hogy rövid időn belül két írása is megjelent egy autós blogon? engem érdekelne :)
Beke Dávid
hát dehogynem, bár
hát dehogynem, bár tegeződve szívesebben. Úgy, hogy van egy Sinyánk, aki meggyőzte a Winklert, aztán a Winkler úgy látta, hogy ez érdekes lehet, meg Ő személyesen mintha tényleg nem szeretné a járműsovinizmust
László János
www.kerekparosklub.hu
Winkler nálam viszonylag
Winkler nálam viszonylag pozitív, tekintve hogy elég rendszeresen fut, meg maratonozik. :) Szal ő tényleg nem az a tipikus csak meresztem a fenekem a kocsiban típus, sőt. Meg ha jól tudom motorozik is.
-----------
Kék fixi, zöld bagaboo
Jól tudod, motorozik. Úgy
Jól tudod, motorozik. Úgy általában szerintem nem jellemző egyébként a TC munkatársaira semmilyen jellegű fasizmus, Bende.. hát, tőle sajnos jött egy, s más ami nem erről mesél. De azért nem csak ő írogat oda. Tudom, legtöbbeteket nem érdekel a téma, de ettől még a TC nem CSAK Bendéből, meg a kattintásvadász ostobaságokból áll.
az a baj, hogy a TC-nél
az a baj, hogy a TC-nél Bende az ügyvezető, és gondolom emiatt azt ír amit akar. az írásaiban meg egyrészt nyilván tudatosan paraszt, hiszen arra megy a legtöbb kattintás, és nála csak az számít, semmi más. szerintem a saját anyját is eladná +1000 kattintásért.
én úgy vagyok vele, hogy ha ettől lesz anyagi háttere, amiből tudnak jó teszteket írni, utazgatni és még több érdekes autót/motort tesztelni, akkor legyen, ennyi belefér :)
Hát ez tök jó, szerintem
Hát ez tök jó, szerintem érdekes legalábbis én pl. szívesebben olvasom úgy a TC-t, hogy nem a folyton egyoldalú hozzáállás között kell kihámoznom, azt amiért is olvasom, de ez persze csak nekik jó :)
Ha a magyar autóklubos (pl tegnapi megbeszélés - szerk: tegnaphoz egy éve ): ügyek haladását nem nagyítóval kéne keresnem, akkor már már azt hinném itt valami barátság van kialakulóban... de tudom, hogy én vagyok a mindig türelmetlen, nem panaszkodás volt a célom :)
Beke Dávid
"És ha az elnök úr
"És ha az elnök úr kérte, hogy ne legyen flame-war? Csak kérdem."
fölösleges a hirig, mert csak elbasz egyszer valami felbőszült TC-rajongó, oszt kész a baj, nem kell, ne hergeljük már egymás ellen a bringást meg az autóst, ha szabad kérni. A hülyébbet meg főleg nem kéne, tekintve hogy szinte mindig a bringás a puhább. Deal?
Nem értem ezzel miért is
Nem értem ezzel miért is van hirig, vagy hergelnék bárkit is. A fentebbi, lám lám a commentet eldugták felvetésre vetettem én fel, hogy az kommentálás nehezítését, vagy hasonlót, akár János is kérhette, vagy felvethette... Nem így történt, ahogy válaszában olvasható, Ő nem indítványozott semmi ilyet.
Egyrészről reméltem, hogy János válaszolni fog, másrészről viszont, sározásnak érzem, ha ismeretek nélkül előítéletek alapján sejtet valaki valamit.
Ha nem erre vonatkozott a hozzászólásod, hanem mondjuk a TC blogposztjában való hozzászólásaimra, akkor kioktatásnak érzem, nem véleményformálásnak, előbbi pedig nem nagyon érdekel.
Bár azzal egyet értek, hogy nem kell az uszítás, de egyfelől nem tudom mit tartasz jó hozzáállásnak. Ha pl. a TC blogon nem írja le a véleményét más, csak az "autós", akkor szerintem pont nagyobb harag alakulhat ki, mert ellenvélemény nélkül saját magát magukat hergelve egyre nagyobb "baromságokig" juthatnak el. Nem túl rossz példa rá a kiskörúti parkolósok töntetésének a beszélgetése. Egyezkedő véleményt kialakítani, leírni pedig egyrészt eltérhet az egyéni véleménytől, aminek hivatalosságban lehet létjogosultsága, de máshol én nem asztisztálok ilyenhez.
Csupán félelemből nem véleménytalkotni pedig szerintem pont az, amit legalább a közlekedésben, de lehetőleg mindenhol máshol is amennyire csak lehet eliminálni kell, mégha emberi belsőből fakad is. Mondhatnám, hogy az ilyen hozzáálás az ami az embereket a járdán tart még kerékpárral is, meg gyalog is, a zebra előtt és pont ez az ami miatt nem állnak meg, nem tisztelnek másokat az erősebbek, de társadalmunk nem farkasfalka, és az a hozzáálás, ami miatt ha valaki mégis megszólal, vagy cselekszik mindenki ellene fordul, de nem mondom, mert nem vagyok szociológus és nem tudom így van-e. De nem fogok behúzott farokkal közlekedni és bólogatni mindenre, amit nálam többen, vagy nálam erősebbek mondanak, mert nem értek egyet az ilyen meghunyászkodással.
Most vagy reagáltam valahol arra, amit írtál, vagy fogalmam sincs mire reagáltál.
Beke Dávid
tisztázzuk: nem akarok
tisztázzuk: nem akarok személyeskedni, és a kommentjeiddel sem volt különösebb bajom, sem itt, sem ott -most sincs.
egy időben követtem a TC-s kommenteket is, és ami ott kialakult pár arc részéről (főleg autósok) az valami kommunikációs pöcegödörnek tűnt.
nem "félelemből való véleményalkotásról" van szó, csak sokan szerintem úgy látják, hogy egy autós blogon nincs keresnivalója bringás kommenteknek. Feltűnően nagy volt az ellenszél ott, és szerintem ez sok szájtépés nem vezet sehova sem.
Azért írtam ennyi mindent,
Azért írtam ennyi mindent, mert nem értettem a válaszod mire irányul.
Az itt leírt véleményedet meg tudom érteni, el is tudom fogadni, de nem érzem azt, hogy a csöndbenmaradás akár egy blogon is hatékonyabb lenne, mint a megszólalás...
Beke Dávid
értem én ezt a
értem én ezt a kereszteslovag küldetést, hogy hátha majd az autósok megértőbbek lesznek, stb, de tippem szerint azok, akiknek nincs baja a bringásokkal, nekik nem szükséges a TC szintjére lesüllyedni sem. A mondás szerint: nem érdemes hülyékkel vitatkozni, mert lehúznak a saját szintjükre, és észre se veszed.
Pedig olyan szép tud
Pedig olyan szép tud lenni,amikor a biciklivel nem lehet közlekedni,mert hideg van/meleg van/esik az eső/utast nem szállíthatsz/zongorát cipelek érvekre belinkeled a TC robogós népi kezdeményezését :)
A zelnökúr cziggében az a
A zelnökúr cziggében az a jóooó, hodzs egy mázsik zuggulduraban derjeszti a zsigét.
dünnyű a mi kizs közsözséggünkben edzset érteni. nehézs mázsokat meggyőzsni vizsont.
serény javazslattom ezérd, szerén semélyemnek izs, hodzs a elnökúr zsigéjét más közösségekben terjessze a sok dicseret helyett klubunk dagzsága.
udv,
ne dudd gi a dorog zultan
Én is kérek abból, amit
Én is kérek abból, amit tegnap este vacsiztál...
“Fiúg! Iddőgözben mek
“Fiúg!
Iddőgözben mek duddam: Itten 1. nad gasszsákot gészülnek sinálni. Zsuppa. Élet¬veszé-lyes alag. Ellsőő sorba Én. Merr mosst márr bizznag. De azért sekideg Tinnegteg.x.? Mer felledeg vagyog. (...)
Maraddtamm:
Giválló disz telettell.”
Rejtő Jenő: Három testőr afrikában,
http://mek.oszk.hu/01200/01268/01268.rtf
"Eszér számítok, hoty
"Eszér számítok, hoty megbízásom lehet diszér, diszkér dikrécisz, szóval, hogy nem tetszik elköpni, ahoty eszt latinul mondják, de minek latint hencegni amikor nincs hivatalos ügy?"
:)))
--------------------------
www.barzongorista.eu