http://velonews.competitor.com/2010/12/news/cycling-healthcare-providers...
Érdemes elolvasni és esés esetén figyelni a tünetekre.
De leginkább mindig orvoshoz kell fordulni, ha fejet éri valamilyen ütés.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
http://velonews.competitor.com/2010/12/news/cycling-healthcare-providers...
Érdemes elolvasni és esés esetén figyelni a tünetekre.
De leginkább mindig orvoshoz kell fordulni, ha fejet éri valamilyen ütés.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Állítólag a sisakviselés
Állítólag a sisakviselés is hozzájárulhat a fejsérülésekhez. Ezért sokan nem is viselik, hogy elkerüljék a fejsérülést.
_____________________________
Minden nap okosodok n véletlenszerű tudással, és hasonlóan butulok is, k > n anyaggal. Mi a valószínűsége annak, hogy életem végéig megmarad valamily x > 0 tudásom, ami alhalmaza öt éves korombeli tudásomnak?
Ó én balga! Hát azért
Ó én balga! Hát azért kúrtam olyan istenesen a fejem az aszfaltba a múltkor, mert sisakban indultam el!
Én bugyuta-balga-bolond-bugybugybugybugy
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
Inkább motorosoktól jön
Inkább motorosoktól jön ez a hiedelem.A 80-as évekbeli bukók két nagy csoportja a "szkafander" és a "pilóta" volt.A szkafi segített a későbbi csajozáshoz szükséges mosoly állagmegóvásában, a pilóta meg nem szakította el a gerincvelőt amikor az eszméletlen fazonról levette a mentős a bukót.
A rendőrség hozta be később a felhajtható elejű szakfit, nekik a rádió, meg az intézkedés miatt kellett a sztrádán akkoriban.Később az olaszoktól kezdték hozni ugyanezt a fazont csak más gyártótól a robogósoknak.Most meg már csak ízlés kérdése.
Egyébként még a motoros bukó is igazából csak 20km/h-ig véd tutiban.Ugyanis a hirtelen megálló koponyacsontot belülről az agy simán "lefejeli".Pechtől függően agyrázkódás, vagy agydagadás.
A bukó másik funkciója az éles , és hegyes dolgoktól történő elterelése a fejnek, ez nyilvánvaló, nem tárgyalnám.
Ezek után, meg az exmotoros élményeim után, kézbevéve egy kerékpáros habszivacs izét egy 0,3 mm-es műanyag borítással és rajta a gyengítő szellőző lukakkal....Ártani nem árt mondjuk 20 km/h-ig, a fölött meg mindegy.
Mindenesetre én a 3. utas megoldásra szavaztam a fejvédőm jó, én leteszteltem páncélos koromban 35km/h óránál lefejeltem 390mm lamellaacél minőségű homlokpáncélt belülről, de tovább bírtam vezetni a gépet és nem lett bajom.Ezt a sajátos kiképzésnek tulajdonítom,afrik tömés van a bordákban amik nem pusztán rugalmasak mint a homogén műanyag, hanem csúsznak is egymás mellett az afrik szálai mint az izomrostok, így nem csak az alakváltozás nyeli el a mozgási energiát.Másik előnye, hogy a fület is védi.Viszont ha a bordák közé fejelsz az olyan mint ha kerékpáros sapiban tetted volna (mondjuk egyszer sem fordult elő), és tavasz közepétől már meleg.Ezért vadászok lószőrrel tömött régi klasszik outis fejvédőre sisak helyett.
Meg egyébként is, a sisaktól az egész város olyan mint egy mozgó gombakiállítás, vagy vibrátor vásár....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Meg egyébként is, a
"Meg egyébként is, a sisaktól az egész város olyan mint egy mozgó gombakiállítás, vagy vibrátor vásár..."
:D A vibrátor vásáron még nem voltam, nem is értem pontosan, mire gondolsz. Kifejtenéd? :D
Hát az őszi erotika
Hát az őszi erotika erotika kiállítás standjára asszociálnék.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Muszáj még egy
Muszáj még egy sisak-flém?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Mi a baj a sisak-flémmel? A
Mi a baj a sisak-flémmel? A sodronyzárat is folyamatosan flémeljük :)
(Ugyanitt megkímélt állapotú sisak eladó :) )
Igazából tényleg nem
Igazából tényleg nem muszáj...
Ha a kerékpározás a
Ha a kerékpározás a linkelt cikkben idézett "repetitive head injuries"-zel jár együtt, akkor ott valamit alaposan át kell gondolnia a bringásnak :)
1. Vizsgáltassa meg a nyaki
1. Vizsgáltassa meg a nyaki csigolya porckorongjait.
2. Eresszen le az abroncsnyomásából.
3. Szereljen föl egy rugós, puha nyerget.
4. Ne tekerjen macskaköveken.
:-)
A 3. az PND; és még egy
A 3. az PND; és még egy pont: térjen át triciklire :)
:D 6. Kerülje az alacsony
:D
6. Kerülje az alacsony ágú fákkal sűrűn benőtt fiatal erdőket.