Egy kedves barátom hívta fel a figyelmemet az alábbi tárgyilagos, nagyon jó, összefoglaló cikkre az őszi-téli bringázásról a Délmagyarban.

Gratulálok a szerzőnek, valahonnan ismerős a neve... ;-)

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/10_tanacs_hogyan_biciklizzunk_ossze...

Gratula Imi, csak így tovább!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

1 tanács, hogyan

1 tanács, hogyan biciklizzünk ősszel és télen:

NYÉLEN!

2
Bendzsó képe

Rock"n"Roll A városi

Rock"n"Roll
A városi ficsúr

DDJEEEEEEEEEEEEEEEE

www.bendzsobringaruha.hu

3
szoszke47 képe

Én már kreáltam (és fel

Én már kreáltam (és fel is szereltem) egy kéz-szélvédőt a kormányra, áramlásos-elfagyásos léghűtőártalom ellen.
Hasonlóan hárít-véd ahogy térdfagyás ellen a térd-(sipcsont)védős protektor egyréteg nadrággal is (elegendő volt a legkeményebb mínuszokban is:)

4
atomboy képe

Azert hihetetlen, hogy meg

Azert hihetetlen, hogy meg ilyen temajuk cikkeken is benyogik a "kerekparosok nem ismerik a kreszt" dumat. Bosszubol benyomtam a kedvenc videom linkjet...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

5
mcysh képe

Tényleg nagyon

Tényleg nagyon jó.
===
bácsi a biciklin

6
sagan képe

Hasonló téma a

Hasonló téma a tizpercbringán is. A blog új szerzőjének tollából, avagy Csinszka és az eső.
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/11/10/novemberi_oltozkodes_a_varosi_ke...

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

7
foxbat88fx képe

Jó cikk, DE "Amikor

Jó cikk, DE

"Amikor inkább ne kerékpározz, és amikor indulj hamarabb
Ónos esőben nem érdemes kerékpározni, akkor még gyalogolni sem biztonságos. A friss hó ellenben nem annyira veszélyes, igaz, az alatta lévő jégborda megvezetheti a kereket. Érdemes kicsit korábban elindulni a váratlan akadályok miatt."

Szerintem szöges gumi! :P
Én most csinálok egyet, első-hátsó gumiba összesen 408 lesz. Jó poén csinálni, 38 becsavart facsavar után kifordult az egyik ujjam ami 2 hét alatt jött rendbe, de sebaj már csak 370 van hátra!!! :))))

(Remélem valamire tudom is majd használni! :D)

8
CsImre képe

Az én gumimban csak egy

Az én gumimban csak egy szög volt anno, de én azt defektnek hívtam. :D

CSI

9
atomboy képe

Nalad telen-nyaron van

Nalad telen-nyaron van defekt? (Meg mindig morcos vagyok az algyoi kutyagolas miatt. :p)

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

10
Street racer képe

Street Racer (Doki )Akksis

Street Racer (Doki
)Akksis csavarozó,vagy fúrógép-be fogott csavarozó fej lehetne a megoldás.Nekem csak 80-80 darab van benne,de 1-2 óra alatt megvolt.Igaz 21"os motorkülsöbe csavaroztam,de méretre igazitott monty felnin van.9 cm-er széles a gumi,úgyhogy a vázat is szélesitettem.De a havon,és jégen BRUTÁL!!!Doki)

11
gaze képe

passzentos! :)

passzentos! :)

12
jurta képe

"Érdemes lámpát

"Érdemes lámpát vinni"

Talán inkább kötelező.

(nem akartam csak ezért ott regisztrálni)

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

13
Bendzsó képe

Rock"n"Roll A városi

Rock"n"Roll
A városi ficsúr

Igazad van,de sokan föl se teszik,mert "korán haza érnek" címszóval....
Míg nálam éjjel-nappal fönt van a lámpa!!

www.bendzsobringaruha.hu

14
Stanci képe

ma kocsival voltam

ma kocsival voltam kénytelen dógoznyi menni, tapasztalatok:
-hurrá sok cangást látok
-és a k...va életbe nem bírnak egy ki...szott párszáz forintos vackot hátra felrakni, h legalább villogjon vmi b..sza meg
mérges vagyok mert ma sok szellemlovassal találkoztam...
du.négy után már sötétedik!!!!
és egy pozitívum:
-nagyon előzékeny voltam 2 kerekű testvéreimmel :)

15
foxbat88fx képe

Én 90%-ban kerékpáros

Én 90%-ban kerékpáros vagyok 10%-ban autós, de nekem is feltudja b.szni az agyam amikor világítás nélkül mennek este...

16
Ѣ képe

Azt akarják, hogy télen is

Azt akarják, hogy télen is kerékpározzunk

Szeged - Több kampány is csábít a téli kerékpározásra: közlekedési tippeket adnak, és speciális téli bicajos ruházatot javasolnak.

Biciklizz télen is! címmel indít kampányt novembertől a Dél-Alföldi Regionális Társadalomtudomány Kutatási Egyesület. A szervezet 24,5 millió forintot nyert a programra. Ennek részeként népszerűsítik a téli kerékpározást, valamint ruházati kiegészítőket – térdvédőt, bokavédőt, ülés-melegítőt, biciklis poncsót – rendeltek meg, melyeket különböző, iskolások számára rendezett vetélkedőkön, és egy bárki számára nyitott versenyben lehet megnyerni.

Az egyesület téli kerékpározásról szóló tanácsait a www.biciklizztelenis.hu oldalon lehet olvasni, amely az olyan ál-laza megjegyzések mellett, hogy ha télen bicajozol (már autózás helyett), akkor több pénzed marad csajozásra, és az olyan megdöbbentő érveken túl, hogy ha már drágán megépítették a kerékpárutakat, ne maradjanak télen sem kihasználatlanul, megszívlelendő tanácsokat is tartalmaz. Például, hogy csúszós úton nagyobb követési távolságot kell tartani és a hátsó féket célszerű használni, valamint, hogy érdemes puhább gumikkal közlekedni télen, mint nyáron.

Biciklizz télen is! címmel indít kampányt novembertől a Dél-Alföldi Regionális
Társadalomtudomány Kutatási Egyesület. Képünk illusztráció

Az egész éves kerékpáros közlekedés – így a téli biciklizés – népszerűsítésére más kampány is létezik, ilyen például a Magyar Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Bringázz a munkába kampánya. A kezdeményezés 2007 őszén indult, először csak Budapesten – több mint kétezren vettek benne részt. 2008-ban már országszerte 8 ezren.

A téli kerékpáros közlekedéssel már lapunk is foglalkozott, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Csoportjának tagjai adtak tanácsokat olvasóinknak. Felhívták a figyelmet például arra, hogy hidegben síkesztyű, havazáskor munkavédelmi szemüveg ajánlott, hogy hóesésben még a déli órákban is jó ötlet bekapcsolni a világítást, és hogy ónos esőben nem érdemes kerékpározni, a friss hó ellenben nem annyira veszélyes, bár az alatta lévő jégborda megvezetheti a kereket.

A Dél-Alföldön kerékpároznak a legtöbben

Egy a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készített felmérés szerint idén szeptemberben a 18 év feletti magyar lakosság 49 százaléka használt kerékpárt közlekedésre és/vagy túrázásra. Közlekedési eszközként a magyar lakosság 47 százaléka használt biciklit országos szinten. A kutatás szerint számottevőek a regionális különbségek: az ország sík területein (Dél-Alföld 70 százalék, Észak-Alföld 68 százalék, Nyugat-Dunántúl 51 százalék) és Közép-Magyarországon (50 százalék) az átlagnál többen közlekedtek kerékpárral, addig az ország dombos, hegyes vidékein (Dél-Dunántúl 43 százalék, Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország 39-39százalék) számottevően ritkábban.

Forrás:
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/azt_akarjak_hogy_telen_is_kerekparo...