Néhány hete jelent meg a totalcar blogon egy cikk a témában, erre reagálva fogalmaztuk meg a mi álláspontunkat erről a kérdésről. Itt olvashatjátok:
http://kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-allaspont-2-kell-e-rendsz...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Néhány hete jelent meg a totalcar blogon egy cikk a témában, erre reagálva fogalmaztuk meg a mi álláspontunkat erről a kérdésről. Itt olvashatjátok:
http://kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-allaspont-2-kell-e-rendsz...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Szia János! Köszönjük az
Szia János!
Köszönjük az állásfoglalást, teljesen egyetértek vele. Egy pár megjegyzésem van:
1. Ezt írod: Mindazonáltal nagyon fontosnak tartjuk, hogy a járművezető, akkor is rendelkezzen felelősségbiztosítással, ha éppen biciklit vezet, ezért szervezetünk tagjai számára évek óta biztosítjuk a kötelező felelősségbiztosítást. - A felelősségbiztosítás biciklire egyelőre nem kötelező. A kerékpárosklub tagok ezt önként fizetik, tehát ez inkább önkéntes felelősségbiztosítás.
2. A rendszám=/=büntethetőség témában megjegyezném, hogy a legtöbb büntetést még mindig helyszíni ellenőrzésen szabják ki az autóvezetőkre is. Az ittas vezetés miatt mindenféleképpen. Emiatt pontosan ugyanúgy lehet büntetni biciklist, mint autóvezetőt.
Nagyjából a következő esetekben használják a rendszámot az autóvezetők büntetésére/ellenőrzésére: gyorshajtás, piros lámpa (van egyáltalán ilyen lámpa itthon?), autópálya-matrica, parkolás, kötelező biztosítás meglétének ellenőrzése. Ezek egyike sem releváns biciklisek esetében. (A piros lámpa az lehetne, de én nem tudok olyan lámpáról, ami automatikusan fényképezne.)
3. A kötelező kerékpáros biztosítás bevezetéséről van valamilyen álláspontja a Kerékpárosklubnak? Nekem a svájci rendszer nagyon tetszik, ott ugyanis egy matrica vásárlásával és a biciklire ragasztásával lerendezhető a biztosítás. Az egész 6 CHF=1200 Ft egy biciklire, egy évre. Ez olcsóbb, mint amit a Kerékpárosklub el tudott érni itthon.
Egyfelől tudom, hogy nem népszerű semmilyen olyan dolog, ami plusz pénzkiadással jár, másrészt viszont többet soha nem lehetne arra hivatkozni, hogy a biciklis elhajt a helyszínről, nem fizet a károkozásért, stb.
Ha nem is kötelező a biztos1tás, vajon lehetne-e egyszerűbbé és olcsóbbá tenni (hogy például a nem Kerékpárosklub-tagok között is elterjedhessen).
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"A piros lámpa az lehetne,
"A piros lámpa az lehetne, de én nem tudok olyan lámpáról, ami automatikusan fényképezne."
Pedig van.
http://index.hu/belfold/2009/
http://index.hu/belfold/2009/03/01/csak_az_allamnak_fial_a_veszpremi_pir...
Felelősség biztosítást,
Felelősség biztosítást, ha jól tudom, most is köthetsz MK tagság nélkül. Biztosítóknál.
Azt nem tudom elképzelni, hogy kötelező legyen, betarthatatlan, de ajánlom, és jó lenne, ha más is ajánlaná: reklámok, stb.
A mi biztosításunk olcsóbb, mint a svájci, mert nekünk 1800 (a tagdíjból ennyi esik erre), és ebben baleseti, élet biztosítás is van, meg egy csomó assistance szolgáltatás!
http://kerekparosklub.hu/files/biztositas_ismerteto.pdf
László János
www.kerekparosklub.hu
De tudtommal nem lehet csak
De tudtommal nem lehet csak biztosítást kötni az MK-nál 1800 forintért, vagy igen?
nem, nálunk nem. Ahogy
nem, nálunk nem. Ahogy írtam: a biztosítóknál
László János
www.kerekparosklub.hu
Akkor melyik biztosítóhoz
Akkor melyik biztosítóhoz menjek be, hogy 1800 forintért ilyet adjon nekem?
Ha ilyenről nem tudunk, akkor apró csúsztatásnak tartom azt mondani, hogy az MK biztosítása ennyibe kerül. Nem tudjuk mennyibe kerül, mert szétbonthatatlanul kapcsolva van egy másik termékkel (MK tagság). A kettőt nem tudjuk külön árazni.
Bocs, mi az hogy nem tudjuk!
Bocs, mi az hogy nem tudjuk! MOST ÍRTAM!!! 1800 Ft-ot fizetünk ezért az Uniqa biztosítónak. Ha esetleg a szavam nem elég, tekintsed meg bármelyik közhasznú jelentésünket, benne a kifizetett összeg, és a tagok száma.
És nem mondtam, hogy ennyiért lehet az MK nélkül ezt venni, csak azt, hogy van biztosító, aki ilyen szolgáltatást árul. Mert hogy biztosítási ügynökl sem vagyok. Nézz utána, azt tudom javasolni, és ne a szavamat kérdőjelezzed meg, ha kérhetem!
László János
www.kerekparosklub.hu
Nem akartalak megbántani,
Nem akartalak megbántani, sem a szavadat megkérdőjelezni. A számok pontosságában nem kételkedem. Nem értem miért reagálsz így.
Csak annyit állítok, hogy ma Magyarországon nem tudok egyéni ügyfélként ennyiért ilyen biztosítást venni. MK tud, de MK nem adja nekem tovább ennyiért, hanem a tagsághoz kapcsolja (amivel nekem személy szerint semmmi gondom nincs). Mindenesetre a szituáció így nem összemérhető a svájcival.
a szituáció a matrica
a szituáció a matrica miatt sem mérhető össze.
én nem tudok róla, hogy bringára kötöttem volna.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Hallottál már a
Hallottál már a mobiltelefonos flottákról? Egyéni ügyfélként nem tudnék én sem egy csomó emberrel ingyen telefonálni, így meg tudok. Itt ugyanaz a szitu. Szerintem korrekt.
Flicka
Szerintem abszolút nem
Szerintem abszolút nem ugyanaz a szitu. A mobiltelefonos flotta a céges alkupozíció és az ügyintézési mérethatékonyság miatt olcsóbb.
Az MK ajánlata ezzel szemben egy sima árukapcsolás.
Értsétek már meg, hogy nem azon vitatkozom hogy korrekt-e vagy nem. Nekem megéri, MK tag vagyok, nem az MKt támadtam semmilyen formában. Csak annyit állítok hogy az MK belső árát nem érdemes önmagában összehasonlítani a svájci matricával, mert az utóbbit csak úgy megveheted, az előbbihez nem férsz hozzá közvetlenül. Ettől még lehet korrekt stb, csak az én állításom nem erről szólt. Nem tudom mit nem lehet ezen érteni, innentől feladom.
Az utolsó bekezdéseddel
Az utolsó bekezdéseddel én nem vitatkozom. Viszont az elsőhöz annyit hozzátennék, hogyha te besétálsz az Uniquához, hogy kerékpáros biztosítást szeretnél kötni, akkor az nem 1800 forint lesz. Nézd meg, fent van a honlapjukon egy pdf-ben. Szóval szó sincs árukapcsolásról, így szerintem a flottacsomag hasonlatom helytálló.
Flicka
Akkor nem lenne
Akkor nem lenne árukapcsolás, ha tudnál úgy normál MK-tagságot létrehozni, folyamatosítani amihez nem kapcsolódik az Uniqa biztosítása.
Jelenleg nem tudsz.
Igazad van, ebből az
Igazad van, ebből az irányból nem gondoltam végig. De biztosítás MK tagság nélkül még van.
Flicka
2100Ft http://www.uniqa.hu/un
2100Ft
http://www.uniqa.hu/uniqa_hu/cms/private/Travel/Utazas/velohelp/index.jsp
"Hasznos tippek ... Ha
"Hasznos tippek
...
Ha autóúton kerékpározik, legyen elõzékeny."
http://www.uniqa.hu/uniqa_hu/cms/img/VH-Vital-prosi_tcm80-334380.pdf
:)
milyen az az autout?
milyen az az autout?
Továbbá " Mindig legyen
Továbbá
"
:-)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Pata, kipróbáltad,
Pata, kipróbáltad, körbekérdezted a biztosítókat? Ha igen, megosztanád velünk a válaszokat?
LJ-nak ugyanis nem kötelessége piacelemzést végezni a biztosítóknál. Nekem is úgy rémlik, hogy 1-2 ezer forintért lehet biztosítást kötni, de mivel én szeretnék a kerékpárosklub tagja maradni, számomra teljesen lényegtelen, hogy kicsit olcsóbban hol lehet biztosítást kötni.
Ha enniyre érdekel, írj a biztosítóknak, és publikáld a válaszokat.
Az UNIQA-nak van/volt egy
Az UNIQA-nak van/volt egy velohelp nevű terméke bringásoknak. Balesetre, lopáskárra, felelősségbiztosításként.
Sajnos a honlap pont nem elérhető, az cég honlapján nem találtam, csak a gugli dobta ki.
-
Zsurmi
ez ööö.. miért is
ez ööö.. miért is lényeges..? értem, hogy a pontosság kedvéért, de itt már némi obskorus pedantériát orrontok.. jobb lesz vigyázni :)
Köszönöm az
Köszönöm az információt. Azt hiszem sikerült érzékeny témát találni, ha ennyi embert érdekel. Szerintem nekünk (klubtagok, és aktivisták) mindenféleképpen jó lenne, ha elterjedne a kerékpáros biztosítás, mert a verseny olcsóbbá tehetné a biztosításokat.
Közben megújítottam a tagságomat. :-)
Kapok majd új tagkártyát? (A régi már elveszett.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
matrica a bringára? és ha
matrica a bringára? és ha megnyaffan a bicim?
"Az egész 6 CHF=1200 Ft egy biciklire, egy évre. Ez olcsóbb, mint amit a Kerékpárosklub el tudott érni itthon." itthon nem emberre van? én nem bicire fizetem a kerékpárosklubtagságit.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Ha "magnyaffan" (ó, ez jó
Ha "magnyaffan" (ó, ez jó szó!) a biciklid, leveszed a matricát és átteszed egy másikra. Legalábbis Svájcban. Igaz, ott olyan pitiánar összeg ez az 5 frank (kb. 1 Gyros ára), hogy ilyenekkel senki nem foglalkozik.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem, a matrica biciklire
Nem, a matrica biciklire szól (tartozik hozzá egy otthon őrizendő szelvény a bicikli adataival), fizikailag lehetetlen leszedni, mert úgy van kialakítva, hogy elszakadna. Mindez pontosan azért van, hogy ne lehessen ellopni.
Megállapíthatjuk tehát, hogy egy biciklire olcsóbb a svájci matrica, viszont az MK tagsági díjban foglalt biztosítás több mindenre terjed ki. Kettő bicikli esetén már olcsóbb az MK biztosítás. (Ha az ember csak a biztosítást tekinti, nem a teljes tagsági díjat.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Igen? Akkor ezt rosszul
Igen? Akkor ezt rosszul tudtam.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Szerintem sokkal jobb is,
Szerintem sokkal jobb is, hogy nem biciklire szól a biztosításom, hanem rám. Így mindenképpen biztosítva vagyok, akkor is, ha kölcsön biciklivel okozok kárt, vagy saját másik biciklimmel, stb.
Dávid
az anarcho-kapitalista pólókupec
Vajon a szabályok
Vajon a szabályok megszegése más járműtípus esetén is ugyanilyen mértékű? Nem akarom a pirosozás, vagy az ittas vezetés irányába eloffolni a kérdést, ha csak a kanyarodás szabályainak megsértését, behajtani tilosba behajtást, vagy a kötelező tartozékok meglétét nézzük a kerékpárosok viszonylatában, az én megítélésem szerint kisebb a szabálytalankodók aránya a gépjárművezetőknél. Érdekes, hogy a szabályok lazább értelmezése a (szintén rendszámmal nem felszerelt) robogók esetében is inkább megvan már (nem egy olyan véleményt hallottam már, hogy a robogó azért jó, "mert ugyanazt meg lehet vele csinálni (szabálytalanul), mint egy bicajjal, csak van motorja").
Kérdés, hogy miért "felelősségteljesebb" egy gépjárművezető? Mert van rendszáma? Mert jobban ellenőrzik? Mert fizikailag nem tud olyanokat megcsinálni, mint egy biciklis? Mert jobban szem előtt van?
Azért a kanyarodás
Azért a kanyarodás esetében az autóvezetők is csehül állnak. Irányjelző ugyebár.
Vagy pl. még egyetlen bringát se láttam tilosban parkolni. Lévén ez a fogalom nem is létezik a KRESZ -ben.
Ha a gépkocsi 15 kiló lenne, 45 centi széles, és helyben meg lehetne vele fordulni akkor sokkal többet szabálytalankodnának a gépjárművezetők. ;-)
Szerintem ennyi.
lásd motorosok,
lásd motorosok, robogósok...
attól még hogy van rendszám rajtuk (némelyiken), ugyanúgy szabálytalankodnak.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Hányszor látsz olyat, hogy
Hányszor látsz olyat, hogy a pirosnál a Honda Goldwing rákanyarodik a zebrára, átmegy a szemközti járdára, és ott folytatja útját?
Látni ilyet, vagy
Látni ilyet, vagy hasonlót... nem kell sokat böngészni az autózz blogot, hogy találj.
De ez szerintem nem válasz. Az egynyomú illetve a kétnyomú járművek számos tulajdonságban különböznek. éppen ezért a velük elkövetett szabálytalanság is különbözik. Egy autóval a legtöbb esetben csak akkor csurognak előre az emberek, ha egy sávnyi (pl. leállósáv) hely van. tökre szabálytalan és még veszélyes is, de mégis sokan teszik). Nem egy, két párhuzamos sávval rendelkező útszakasz van, ahol gyakorlatilag egy sáv (egy sáv és egy kerékpársáv :) van, mert a parkoló autók elfoglalják az egyik sávot. de ez még a jobbik esete, mert amúgy a járdákat foglalják el. Átkelni egy zebrán már körülményesebb, mert túl széles és nehezebben manőverezhető járműről van szó... Ellenben egy motoros, de leginkább egy kerékpáros kissé túlozva mondható, hogy a gyalogosok vagy más közlekedők zavarása nélkül képesek ezekre a szabálytalan manőverekre. Éppen ezért is teszik szerintem, mert azt hiszik, hogy nem zavarnak vele senkit...nagyon.
Persze más kérdés, hogy ez a sok szabálytalanság, kiváltképp egyes formái miért is oly gyakoriak. Amikor a járdán, zebrán kerékpározó egyéneket "védjük" akkor azzal érvelünk, hogy bármennyire is elítélendő a dolog. Az ok a legtöbb esetben (a forgalomtól való félelem mellet) a járdán vezetett kerékpárutak megléte és sajátos tulajdonságai (zebrán keresztezik az utat, egyszer csak véget érnek és onnantól járda van... stb.
A parkolásról véleményem szerint ugyanez elmondható. Amikor a másfél méternél kesekenyebb járdákra is felfestik az ide parkolj bazzeg csikot, akkor szerintem némileg belátható, hogy ezt az emberek megszokják. és nem foglalkoznak már annyira azzal, hogy ez igy mennyire jó és szabályos (az megint más kérdés, hogy mindemellett, persze az alapvető bunkóságot leszámítva, az is benne van, hogy a közlekedő autókat a másik kevésbé akarja akadályozni, mert az autó böhöm méretei miatt ha nincs elég hely nem nagyon tud mit csinálni, megáll és dudál. Megfigyelhető, hogy a másik autósra sokkal inkább gondol az ember. Parkolókban, ha már nincs hely középre állnak hogy kifordulni és két oldalt elmenni még el lehessen. A legtöbben jobbratartanak stb. Ha ennél is kevesebb hely van nem húzzák be a kéziféket és egymást tologatják ide oda. Mert az, hogy egy babakocsi, vagy egy kerekesszék, esetleg a kéttáskás anyuka elfér-e az érdektelen, de az autónak nem szabad bentragadnia)
Beke Dávid
Az utolsó bekezdésedet
Az utolsó bekezdésedet nagy mértékben osztom belvárosi lakosként. Ezt már én is számtalanszor megfigyeltem, legutóbb tegnap :D Érthető is, meg nem is. Az autós megáll a Szerb utca járdáján, mert bár tilos, a gyalogos még ki tudja kerülni az úttesten, de ha autó jönne, azt feltorlasztaná (vagy az kikerüli a járdán, erre is van példa :D) Ha egy ember áll egy üres parkolóhelyen, hogy foglalja az érkező ismerősének, akkor egy hamarabb odaérő autós képes vele összeveszni, hogy ő van itt előbb. Ugyanakkor ha nem egy vacak ember foglalná a helyet, hanem egy betonkocka,, vagy egy másik autó, akkor semmi probléma nem lenne.
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
He-he,én bringával szoktam a kolléganőmnek az autójának foglalni a helyet amíg meg nem jön!!DD
www.bendzsobringaruha.hu
A motormárkákban és
A motormárkákban és kategóriákban nem vagyok otthon, de a motorosfutárok rendszeresen járdán közlekednek, ha az rövidebb, egyszerűbb. Addig, amíg nem centizgetnek gyalgoost, nem dudálnak le, addig ez nem is zavar, ugyanis nem mi vagyunk a szabályokért, hanem fordítva...
Olyat meg még nem láttam, hogy motoros indexelne sávváltáskor. (Mármint autók között szlalomozáskor, ugyanis a "sáv" fogalma a motoros számára nem létezik.
Az a rohadt motoros, nem
Az a rohadt motoros, nem igaz? Mert a biciklis minden sávváltáskor jelez, nem igaz? Pláne _motoros_sávozáskor, amikor épp a biciklisnek nem létezik a sáv fogalma. Motoron inkább az index kikapcsolása az, ami sokaknak nem megy, mert ott nem kapcsol ki magátol (általában). Majd nézd meg, elég gyakran látni nyílegyenes úton Makó óta indexelő motorost :D És szerencsére a (nagy)motoros társadalom nagy része nem futár, hanem normális közlekedő, még nagyobb társadalmi összetartással, mint a bicajos. És állítom, hogy ha valahol, akkor ott van a leginkább szabálykövető közlekedési morál is.
a nagy motoros összetartás
a nagy motoros összetartás általában addig tart hogy sokan intenek a szembejövőnek, valamit hogy fórumokon ott is divat a köcsögautós-ozás :)
de már ott is felhigult az egész, ma már külön vannak a túramotorosok, a csopperesek, szpídmotorosok, 50-es robogósok, nagyrobogósok, BMW-sek, japánmániások stb.
mintahogy bringásoknaál is vannak a szitibájkosok, fixisek, országútisok, versenyzők, máuntenbájkosok, DH-sok, CC-sek satöbbi.
viszont a túramotorosok tényleg szabálykövetők, nem véletlenül van pár biztosítónál 10%-os kedvezmény túramotorokra :)
Muszáj jeleznem
Muszáj jeleznem sávváltáskor (minden sávváltáskor), ha nem akarom kinyíratni magam.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Te. Más meg még arra is
Te. Más meg még arra is sz.rik, h. tegnap éjjel ne kivilágítatlanul, fekete cuccban jöjjön velem szemben. Nem tudtam volna megállni, mert csak akkor vált láthatóvá, mikor beleért a fénycsóvába. Ha kivasalom a kocsival, én sem érezném most jól magam. Van aki nem törődik a saját életével.
Tegnap éjjel egy furgon
Tegnap éjjel egy furgon jött a Köztársaság téren kivilágítatlanul...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ott legalább volt
Ott legalább volt közvilágítás. Ezen kívül talán észrevenni is könnyebb egy akkora vaskoloncot. De valóban, van ilyen is. Szvsz ritkább.
Sosem értettem, mi a
Sosem értettem, mi a helyzet az egylámpásokkal. Tök sok taxit, személyautót látok egyetlen lámpával jönni, messziről egy nyomon haladónak tűnik. Miért megy így? Rendőr kuffantja meg?
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Még egy is jobb, mint a
Még egy is jobb, mint a zéró :D Egyébként már nem kötelező a kocsiban az izzókészlet, aki meg egy lámpával jár, az azt mondja a rendőrnek, hogy épp a szervízbe megy. Nem életszerű csak (!) ezért megállítani.
(Próbáltál már hetes BMWben izzót cserélni? Pilótavizsgás).
Meg kellene tiltani éjjeli
Meg kellene tiltani éjjeli vagy sötétben való szervízbe menést kidurrant lámpával. Azzal jól megbüntetni azt aki úgy megy. Menjen oda nappal.
Magyarországon feltűnően magas az egylámpás szarok előfordulása. A taxik kereskedelmi jellegű fuvarozó járművek, és egylámpás taxik a szabályozás alacsony színvonalát jelzik. Ez különösen szégyenletes.
Ily viszonylatban szarabbak, mint máshol a jól karban tartott ökrös szekér. Vezetőik kezében olyan szerszámok, mint kontár fuseránsok kezében az éketlen, lötyögő fejű kalapács. Nem akarok a közelükben lenni.
_____________________________
Karácsony nem kell, hogy együtt járjon az én mákos beigli evésemmel.
ha már a motorosokról a
ha már a motorosokról a futárok alapján mondasz véleményt akkor a bicikliseknél is csak a futárokra gondolj. ez alapján mond meg, hogy egy motoros vagy egy biciklis futár a szabályosabb-e :)
sávváltáskor meg én is gyakrabban látok indexelő motorost mint biciklist.
Huh, ez általánosítás
Huh, ez általánosítás volt :)(nem vagyok futár, sport-túra motorom van). Minden szlalomozásnál indexelek(ha áll a sor, és motorossáv, akkor nem), de akkor nem engem láttál ;) de van ilyen is, láttam már párat, ami persze nem sok...
(tudom, hogy a szlalom is szabálytalan...)
mindennap együtt
mindennap együtt járdázok, zebrázok motorosokkal, és nem robogóról beszélek, az Egérútra így jutnak ki egyszerűen a Postás utcánál át a falon, járdán, át a zebrán, és beállnak elsőnek a piroshoz a kocsik elé. majd készítek fotográfiát, bár egyre kevesebb a motoros, mert jön a hideg és fáznak.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Tehát akkor szerinted
Tehát akkor szerinted fizikai okokból nem szabálytalankodnak a gépkocsivezetők.
Az irányjelzésről annyit, hogy tényleg szívesen látnék összesítést arról, hogy a kerékpárosok milyen arányban jeleznek. Gyanítom, hogy még rosszabb az arány, mert ebben az esetben egy kéz kitétele nagyobb kellemetlenség a járművezetőnek, mint egy bajuszkapcsoló bekattintása.
De kanyarodási szabályok megsértése alatt nem erre gondoltam elsősorban. Pl. szerinted az Astoriánál a Rákóczi felől érkező bicajosok hány százalékban választhatják az autósok által 99,99999%ban használt Madách téri fordítót a Kiskörútra, és hányan állnak be az egyenesen menő kiskörúti villamos, vagy az autók sávjába, ha nagy ívben balra akarnak fordulni a Múzeum felé? Nem kötekedésből kérdezem, csak gondolj bele.
Kerékpárral létezik az
Kerékpárral létezik az indirekt balrakanyarodás. Ezt szabályszerűen úgy kéne elvégezni, hogy a kereszteződésen áthajtva megállok, leszállok a kerékpárról, majd a megfelelő útra ami esetetben ugye a körút besorolok. Kvázi beállok, amikor piros. Ha a leszállok tolom részt kihagyom, akkor szabálytalan vagyok, csakhogy épp egy aluljáró lejárata van a sarokban, mindezt egy buszsávban kéne elvégezni. Már azt is utálják, ha ott vagyok, hátmég, ha lassítok. Ez indok, és nem ok a szabálytalanságra tudom, de tudodmit? nemérdekel ez az igazság, ahogy mások szabálytalansága sem érdekel, amíg a többi embert nem akadályozza vagy nem veszélyezteti.
Beke Dávid
"nemérdekel ez az igazság,
"nemérdekel ez az igazság, ahogy mások szabálytalansága sem érdekel, amíg a többi embert nem akadályozza vagy nem veszélyezteti."
Mi ugyanabból a szabálytalankodó-fajtából lehetünk :)
Azért azt tedd hozzá, hogy
Azért azt tedd hozzá, hogy csak ott, ahol kerékpársáv van! Sima autósávból fordulhatsz balra. Mindez lakott területen belül értendő természetesen.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A szituáció legfőképp
A szituáció legfőképp olyan esetre szolt, ahol a balrakanyarodás tiltott.
Beke Dávid
Ok. :) Csak azért kotyogtam
Ok. :)
Csak azért kotyogtam közbe, nehogy úgy terjedjen tovább, hogy kerékpárral tilos balra kanyarodni, van elég agyhalott autós, aki alapból is így gondolja. :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Sajnos az említett helyet
Sajnos az említett helyet nem ismerem.
De ha valahol következmények nélkül lehet szabálytalankodással jelentős előnyre szert tenni úgy hogy közben másokat nem zavarunk akkor ott sokan fognak szabálytalankodni.
És egy 15 kilós járgánnyal könnyebb úgy manőverezni hogy nem zavarunk másokat mint egy 1 tonnással.
Szerintem elég egyértelmű
Szerintem elég egyértelmű a válasz Peta kérdésére: gépjárművel azért szabálytalankodnak ritkábban, mert a jelenlegi szabályokat rájuk szabták, nekik ezen szabályok betartásával kényelmes, biztonságos és lehetséges a közlekedés. A kerékpárosokra vonatkozó aktuális szabályok elavultak, előfordul, hogy maradéktalan betartásukkal a közlekedés lehetetlenné válik, vagy kevésbé biztonságos, esetleg aránytalanul nagy időveszteséggel jár.
Ehhez hozzájárul még az infrastruktúra állapota: a jelenlegi állapot a gépjárművek számára lehetővé teszi a szabálykövető közlekedést, míg a kerékpárosok számára ez néha lehetetlen vagy veszélyes.
A fentebb leírtak miatt értelmetlennek tartom azt a gondolatmenetet, hogy "a kerékpárosok szabálytalanok, hogyan lehetne szabályos közlekedésre nevelni őket?...".
Szerintem a bringások alapvetően féltik a saját bőrüket, mindenki igyekszik biztonságosan közlekedni, egyszerűen a saját érdekében. Ha mindemellett azt tapasztaljuk, hogy nem tartják be a szabályokat, akkor a szabályokkal és az infrastruktúrával van baj.
Ez olyan gyönyörű
Ez olyan gyönyörű megfogalmazás, hogy külön blogbejegyzést érdemelne!!!
thx! :)
thx! :)
+1 === bácsi a biciklin
+1
===
bácsi a biciklin
És akkor lesznek majd
És akkor lesznek majd Szlovák,Cook Szigetek,Miami rendszámok a drótszamarakon is,mint ahogy a konzerveken?:)
Ezt is csak itt találják ki az ilyen fajta gondolatot,hogy rendszám a biciklire.
Hagyjanak már minket,miért nem azzal vannak elfoglalva,hogy a Kis Polskik,a Trabantok,str miért kapnak még mindig zöldkártyát 2010-ben.
mert nem azok a fő
mert nem azok a fő szennyező források.
Ezt nem csak itthon
Ezt nem csak itthon találták ki (itthon már kitalálták, volt is egy darabig) de japánban is felmerült (nem tudom végül most épp van-e vagy nincs) meg Svájc(?)-ban vagy hol van is. Annyire nem érdekel, hogy megnézzem.
Szerintem nem hülyeség a rendszám, csak épp teljesen fölösleges és jelenleg káros.
Fölöslegesnek érzem, mert jelenleg, nálunk a gépjárműhöz tartozik a rendszám, nem a személyhez, A kerékpár specifikációja pedig sokkal könnyebben változhat, mint az autóé. Ha lecserélem a kerekem már be kell jelentenem? vagy ha lefújom a vázat? vagy ha kicserélem?.... Ha nincs leírás a drága pénzen létrehozandó adatbázisban, akkor meg sokat nem ér. Ha én magam megváltoztathatom a leírást, akkor jó... de ha van egy campingem és valahonnan kapok egy merida-t majd átírom a rendszerben, akkor máris legálisan az enyém? Ha elfelejtem átírni megbüntetnek? Mindez biztos tök jól megoldható, szóval csak felvetés.
De emelett fölöslegesnek tartom, mert véleményem szerint a kerékpárra olyan rendszám kéneami jól látható oldalról és vagy hátulról, de a kerékpárost nem zavarja, minden kerékpárra kb azonos helyre felszerelhető és felszerelendő... ennek megoldása is feladat.
Nem hoz hasznot. Nem tudom készült már felmérés a témában, de rendszeresen autózó ismerőseim, ha konfliktusba kerülnek egy futárral általában nem emlékeznek a cégre, pedig van táblájuk, ami szinte rendszám meg sokszor még a táskán is rajta van. Lehet ez azért, mert a legtöbbnek tökre hasonló neve van, de lehet azért is, amire a beszélgetések alapján következtetek, hogy a kerékpáros mozgása miatt egyrészt nehezen olvasható, másrészt hamar takarásba kerül. Ha valaki balesetet, kárt okoz és elhajt, akkor egy autó rendszámát az esetek nagy részében le lehet olvasni (ha van ott valaki, aki megteszi) a kerékpáros rendszámnak is legalább ennyire olvashatónak kell lennie, úgy hogy a fentebbi kitételek (felszerelhetőség és konfort) ne sérüljenek.
A gyorshajtás fényképezős bemérése nem hiszem, hogy fontos kérdés lenne, mégis, át kell alakítani a rendszert, hogy mérje a kerékpárost és le tudja fotózni a rendszámot, esetleg még ismerje is fel.
Újabb költség, ami nem térülne meg.
Mi marad? Semmi. Egy elfogadható kialakítású rendszám megtervezése legyártása, regisztrálás költségességét véleményem szerint csak az emberek igazságérzetével tudjuk szembeállítani. Az egyetlen szituáció amikor hasznos lehet szerintem a sérülés okozása utáni elhajtás, de ez ellen olcsóbb és talán hatékonyabb eszközökkel is fel lehetne lépni.
Arról nem beszélve, hogy ha a rendszám fel- és leszerelése hatóságilag történne, akkor máris hátrányban lennénk, mert más jármű rendszáma leszedhető. Ha a rendszám egyénileg is leszerelhető lenne, akkor pedig nyilván lopnák, mint állat. Hisz az elsiető kerékpárnak jó ha a rendszámát el tudja olvasni valaki esetleg a színét főbb vonalait. Ennyinek kell egyeznie, hogy én már ne, csak egy harmadik személy legyen a büntethető, ha a helyszínen nem kapnak el. Ha elkapnak, akkor meg tök mindegy van-e rendszámom, vagy nincs.
Beke Dávid
összegezve vicc az egész.
összegezve vicc az egész.
Hotyhogy tanítványa vagy?
Hotyhogy tanítványa vagy? :-)
"Hagyjanak már
"Hagyjanak már minket,miért nem azzal vannak elfoglalva,hogy a Kis Polskik,a Trabantok,str miért kapnak még mindig zöldkártyát 2010-ben."
ezzel a mondattal most a lelkembe gázoltál :)
had kérdezzem már meg: mikor láttál utoljára Budapesten(!) kétütemű(!) Trabit, Wartyogót vagy Barkaszt? ha naponta látsz ilyen autókat akkor azonnal írd le az útvonaladat és a lakhelyedet, mert odaköltözök!
ezt nyilván csak tréfából írtam, szerintem azt sem tudod hogy néznek ki ezek. azzal sem vagy tisztában hogy 2010-ben egy autó sem kap konkrétan külön zöldkártyát, ugyanis idén egybevonták a műszaki vizsgával, és a motor típusa alapján kap zöld, kék, vörös sárga vagy fekete plakettet a rendszámra. de örülhetsz, ugyanis elvileg hamarosan a sárga és a fekete plakettes autókat kitiltják a belvárosból télire.
ez mondjuk azért szemétség, mert ezen autók aránya kb. elhanyagolható. menj egy kört a belvárosban (ahol a dugó van) és nézegesd az autók rendszámán a plakettek színét (ne a kör alakút hanem a szögletesebbet), kb 95%-ban zöld, kék vagy vörös lesz. okos honatyáink szerint természetesen a maradék autó csinálja a hatalmas légszennyezést, most nem megyek bele az inteligenciájuk megkérdőjelezésébe.
plusz információ: a legbüdösebbek továbbra is a BKV buszok (ezzel szerintem mindenki egyet ért. hiába visz 70 embert, attól még büdös, és undorító a fekete füst ami kiárad mindegyikből), azokat természetesen nem fogják kitiltani.
az is csak apróság hogy manapság kétütemű autója kb csak a veteránozóknak és a hobbiautósoknak van, meg elszórva falun pár bácsinak aki ezzel jár a szőlőhegyre. a veteránozók ráadásul csak tavasztól őszig használják havonta egyszer ezeket a régi autókat, aki szerint ők a fő környezetszennyezők az egyszerűen hülye.
magyarul arról szól az egész, hogy akinek nincs pénze új autóra és nem akar felvenni hitelt az rohadjon meg ahol van, viszont az 5 literes dízel SUV a kék plakettjével meg a 8 litert fogyasztó kamuhibridek nyugodtan járkálhatnak, hiszen azok környezetbarátok.
úgyhogy tessék már azt a pár darab Trabantost békén hagyni :)
a hosszú OFF miatt pedig énkérek elnézést, de sok helyen hallom azt a marhaságot, hogy pont a kétütemű autók miatt halnak meg az emberek tüdőrákban és mindenhol a kétüteműek a nagy környezetszennyezők. 30éve azok voltak, de 2010-ben már rohadtul nem.
Tudod látok ilyet. Nem azt
Tudod látok ilyet.
Nem azt állítottam,hogy ezek végett halnak meg emberek hanem,hogy inkább ezzel törődjenek pölö.
Egyik nap ülj ki az Örs-Fehér út kereszteződés közelébe és figyelj és strigulázz.
pedig pont most fejtettem ki
pedig pont most fejtettem ki hogy miért hülyeség ezzel a pár darab kétütemű autóval foglalkozni ahelyett, hogy valami normális megoldáson dolgoznának ami nem csak egy elbaszott látszatintézkedés.
hetente egy darab enyhe kék füstöt eregető Trabi jobban szúrja a szemet mint napi 150 000 Euro IV-es átlagautó ami nem füstöl láthatóan.
Szeretem a Trabikat,
Szeretem a Trabikat, tipikusan az az autó amihez nem kell szerelő, mert egyszerű logikus, te is meg tudod csinálni ha arról van szó. Jól rá is mosolyogtam 4-re amit a hétvégén láttam. 2 a Szabi hídon, 1 az Árpád híd budai lehajtóján és 1 Csepelen a Rákóczi úton.Szóval vannak. Az utóbbi volt csak a büdös, a többi okésnak tűnt, lehet átépítették őket vagy vmi.
Közben persze tudom; autó és környezetszennyező és stb. Nade kérem a Trabi az Trabi, csak szeretni lehet :)
Az anyagiaskóknak
Az anyagiaskóknak megemlítettem volna, hogy a biciklis rendszám igen magas adminisztratív költséget jelentene az államnak, és a kerékpár tulajdonosainak, ez a kerékpározás terjedését gátolná, az pedig a dugók hosszát növelné.
Valamint nemigen tudok olyan hlyről a világon, ahol rendszámmal járnának a biciklisek, kötelező időszakonkénti műszaki felülvizsgálattal, stb. Ettől még lehet, hogy Burmában, vagymit tudom én az Antakrtiszon így járnak a biciklisek, de, hogy nem jellemző, az biztos.
Okés ez a nyilatkozat.
CSI
Jó lista, annyit még
Jó lista, annyit még hozzávennék, hogy szegény osztrák turista nagyon nézne, hogy valami kandi-kamerába futott-e bele mikor a rendőr ellenőrizni akarná a rendszámot.
Jó írás. Három apró
Jó írás. Három apró megjegyzés:
1. A "kötelező felelősségbiztosítás" elég nagy kommunikációs öngól (látom, ezt más is kiszúrta), szerintem érdemes volna kivenni a szövegből.
2. Senki nincs az irodában, aki tudna kezelni egy egyszerűbb grafikai programot? Vagy direkt ilyen pixeles az illusztráció, ez a divat, és csak én látom vércikinek?
3. Egyszer rövid ideig már volt kötelező rendszám kerékpárokra Magyarországon. Tanulságos lenne megnézni, miért vezették be a rendszert, hogyan működütt, és rövid idő múlva miért szüntették meg.
===
bácsi a biciklin
3. ez érdekel, van
3. ez érdekel, van infód?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Én úgy tudom, hogy kb. a
Én úgy tudom, hogy kb. a 70-es évekig kötelező volt egy tábla az első keréken a tulajdonos adataival. Még láttam is pár ilyen biciklit, de persze már nem volt rajta adat.
Nem találom. Volt itt egy
Nem találom. Volt itt egy arc szépirodalmi nickkel, aki a Széchenyi könyvtárban dolgozott, és időnként belinkelt régi kerékpáros újságcikkeket. Sajnos se a nick nem jut eszembe, se a topik címe. Sajnos nem vagyok egy Lord, hogy bármit megtaláljak a neten.
Az egyik cikk egy talán 1946-os újsághír volt arról, hogy mostantól kötelező a rendszám kerékpárokra. ennyire emlékszem, meg az elhatározásra, hogy ennek utána kéne járni. De nem jártam.
===
bácsi a biciklin
Na mégiscsak megvan.
Na mégiscsak megvan. Szív-Thewrew Ernő a nick, és itt vannak a cikkek, link. Az említett hír az oldal vége felé van, a Képes Világlap 1938. május 22-i számában jelent meg, "Kötelező rendszámtábla és igazolólap kerékpárosoknak" címmel.
===
bácsi a biciklin
"A kerékpárrendelet
"A kerékpárrendelet kiadását főleg azok a panaszok tették szükségessé, amelyek szerint a közlekedési balesetek tulnyomó részét a vigyázatlan és vakmerő kerékpárosok okozzák, de időszerüvé tették a rendelet kiadását az ujabb időben üzletszerüen elszaporodott kerékpárlopások is." (kiemelések az eredetiben)
Nahát, nincs új a nap alatt! :-)
"Politikai szempontból pedig a kerékpárrendelet jelentőségére az a körülmény világit rá, hogy a különböző szélsőséges izgatók, agitátorok és politikai ügynökök kerékpáron járják be az országot."
És könnyebbek, mint a kacsa, és három kezük van. (Tudom, 1931...)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Össze kellene hozni egy
Össze kellene hozni egy kombót. Évi 1000-2000 Ft-ért matricát a bringára (bicajonként, nem tulajdonosonként). Ez az összeg biztosítási díjként funkcionálna, a matrica és a mögötte lévő tartalom - itt van jelentősége annak, hogy a matrica kerékpáronként van kiadva - kvázi kerékpáros adatbázisként épülhetne. A matrica pedig természetesen rendszámként (vö. egyedi azonosító) is működhetne, tekintetbe véve a phorvath kolléga által rendszám=/=büntethetőség témában részletezetteket, ezen funkcióját 2*2 cm-en éppoly hatékonyan tudná betölteni, mint esetleg 10*30 cm-en.
---
Élő szövet a fémvázon... A korai szériák egyikéből. :)
Más: jómagam azon
Más: jómagam azon kétlakiak közé tartozom, akik autóval és bringával is járnak. Mint autós, természetesen fizetem a kötelező felelősségbiztosítást. A magam részéről egyáltalán nem tiltakoznék egy olyan lehetőség ellen, hogy az autós kötelezőmet valamilyen módon kiterjesszék a birtokomban lévő kerékpár(ok)ra is. Ez ugyan rétegmegoldás, de ha a biztosítók valamelyike megtalálná a módját annak, hogy a magánszemélyek gépjármű-felelősségbiztosítása alá bevonja a család kerékpárjait is, akkor ezt akár pozitív üzenetként is értékelhetné az autós társadalom.
Egyébként - tekintettel arra, hogy a KGFB-k harcában lassan már mindenért kedvezmény jár, akár azt is elképzelhetőnek tartanám, hogy például autónként egy bringa biztosítását bónuszként adná a biztosító.
Vagy ez nagyon utópiába hajló elképzelés?
---
Élő szövet a fémvázon... A korai szériák egyikéből. :)
énis szívom a fogam, hogy
énis szívom a fogam, hogy miért nem lehet összevont biztosítást kötni a motoromra és az autómra, valamint a fixire. egyszerre úgy sem tudom hajtani mindhármat :)
az lenne a legjobb, ha lehetne választani hogy személyre kötöm a biztosítást vagy járműre. persze akkor nyilván csakis kizárólag én vezethetném mindkettőt, vagy olyan ember akinek szintén személyre szól a biztosítása, de ez nekem nem lenne baj. ezzel kb mindenki jól járna akinek egynél több járműve van. a baleseteket úgysem az autók okozzák hanem a vezetőik.
+1 Ez nekem tetszene :)
+1
Ez nekem tetszene :)
nem bírom elégszer
nem bírom elégszer leírni, hogy akinek a bejelentett lakhelyére (lakás, ház) van biztosítása, és az a biztosítás tartalmaz felelősségbiztosítás részt az ugyanúgy biztosítva van.
az emberek 97%-a ezt nem tudja, terjesszük ezt is mindenhol!
Ezt is oda kéne írni szerintem, mert sokan már biztosítva vannak, csak nem tudnak róla.
Mitagadás, én sem tudtam,
Mitagadás, én sem tudtam, de megnéztem a lakásbiztosításomat, és tényleg. A felelősségbiztosítási részben szerepel:
Jelen biztosítás feltételei alapján biztosítási eseménynek minôsül és megtéríti a biztosító azokat a személysérüléses és szerzôdésen kívül, kizárólag Magyarország területén okozott és keletkezett
tárgyrongálási károkat, amelyeket a biztosított, mint
(...)
e) kerékpár, rokkantjármû, kézi erôvel mûködtetett
szállítóeszköz használója,
(...)
g) szervezett kereteken kívül, hobbi-, sporttevékenységet
végzô minôségében e szerzôdés hatálya alatt okozott és
be is jelentett, feltéve, hogy azokért a magyar polgári
jogszabályai szerint kártérítési felelôsséggel tartozik.
---
Élő szövet a fémvázon... A korai szériák egyikéből. :)
Futólag előveszem a
Futólag előveszem a vesszőparipámat, mert szerint nem magyaroroszág belügye, hogy van-e rendszám a bringákon vagy sem, kell-e hozzá jogsi, forgalmi, műszaki vizsga. Bla bla bla. Tudjátok, nemzetközi egyezmények a közlekedésről, meg minden. Benne van mind. Meg az is, hogy a közlekedést oktatni kell az iskolákban, satöbbi. Így lett kitalálva, nem úgy hogy a jogsi megszerzése előtt kezdenek KRESZ-t oktatni.
Persze az MK-nak érdeke, hogy jól kommunikálva adja elő a véleményét, nem úgy mint én: "tudatlan tahók vagytok, azt se tudjátok mi miért van. Utána kéne nézni néhány dolognak, mielőtt tépitek a szátokat. Főleg ha (autós) újságírók vagytok, mert az valaha a szakmátok része volt.".
Gy.k.: az idézőjeles rész a bringarendszám-náciknak szól, nem nektek.
A bringarendszám hol ekkora téma még magyarországon kívül? Mármint a nyugatot nézve, melynek életstílusát, termékeit, autóit szívesen használjuk (nem mind egyformán). Nem a bringarendszám hiányával van a baj. Ez van, ha félmunkát végez az ember. A máshol működő dolog sem megy.
-
Zsurmi
A bringarendszám-mém
A bringarendszám-mém olyan, mint az influenzavírus: általában jelen van a populációban, de néha járványszerűen kitör, akkor foglalkozni kell vele egy kicsit, de tulajdonképpen magától elmúlik.
Teljesen nyilvánvaló, hogy amíg a dolgok normálisan mennek, addig úgyse lesz bringarendszám. Ha meg már nem, akkor a bringarendszám lesz a legkisebb gondunk :-)
a közbringákon majd
a közbringákon majd lesznek rendszámnak megfelelő sorszámok, ott nem fog változni a bicaj kinézete, és az éppen használót le lehet ellenőrizni a bérleti adminisztráció alapján (objektív felelősség inklúdid).
A kölcsönzési-bérleti díjbúl, reklámdíjból meg lesz adóbevétel (annyi profit lesz belőle, mint az autók után fizetett díjakból...)
Szóval szerintem a marha nagy igény ki lesz elégítve :)
Bicing Barcelona
Gondolkodtam, mit lehetne
Gondolkodtam, mit lehetne "felajánlani" cserébe azért, hogy a bringaizék kötelező használata megszűnjön.
Mivel a közutakon a kerékpáros a közlekedés része, ezért annak használatát a következő szükséges, de nem elégséges feltételekhez kötném:
- fejvédő használata
- kerékpár valamiféle egységes regisztrációja
- felelősségbiztosítás
- jogosítvány (legalább a RESZ "ismeretét" igazolandó)
Ezek már olyan szigorú feltételek, hogy aki ezeket vállalja, az komolyan gondolja a kerékpárral való közlekedést.
Személy szerint a regisztrációt kivéve rendelkezem ezekkel, így "nyugodtan" tekerek a bringautaknak csúfolt valamik melletti utakon. Biztosításból kettő is van, MK tagság és Velohelp. Az utóbbihoz pl. 5.000.000 HUF-os felelősségbiztosítás tartozik.
Szerintem aki kerékpározni
Szerintem aki kerékpározni akar, annak legyen kötelező elzarándokolni Tibetbe, és minimum három évig meditálni egy kolostorban. Aki ezeket vállalja, az komolyan gondolja a kerékpárral való közlekedést.
Vegyük már észre, hogy a kerékpár nem arról szól hogy felülsz és tekersz. Komolyan is kell ám gondolni, nehogy valaki meggondolatlanul letegye az autóját.
Másik, lazán ide kapcsolódó társadalmi célú javaslatom, hogy a szelektív hulladékgyűjtő szigetek használata legyen vizsgához kötött. Aki komolyan gondolja, az úgyis leteszi, aki meg nem, az ne gyűjtsön, mégis mit képzel?
Emellett javaslatodban nagyon tetszik a "szükséges, de nem elégséges" kitétel. Nem tudom mi a túrót jelent, de szimpatikus, hogy további intézkedésekkel is megpróbálod visszafogni az anarchiát, hiszen ha a fentiek nem elégségesek, akkor valami kimaradt. Remélem mielőtt közlöd a többit is.
Én szeretnék komolytalan
Én szeretnék komolytalan kerékpárosból komollyá válni. Ezért azt szeretném kérdezni, hogy:
1. Alvással ki lehet-e váltani a meditációt?
2. Csak kerékpárral lehet Tibetbe menni vagy autó is jó?
3. Pánk frizurával ugye már most komoly vagyok?
4. Hol lehet vizsgázni szelektív ügyben?
A negyedik pont nagyon sürgős lenne, mert a lakásom nápolyi szemétheggyé válhat.
1. Igen. 2. Csak jak
1. Igen.
2. Csak jak használható, természetesen rendszámmal.
3. Csak ha színes.
4. A vizsgaközpont Tormaszentjakabon található, vizsgázni csütörtökönként lehet 11-11.30 között. Hetente meg kell újítani, csak személyesen, de aki komolyan gondolja annak ez nem akadály.
Nem tom mellik kukába kell
Nem tom mellik kukába kell dobnom a háztájban keletkező vörösiszapomat.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
A pirosba. Tudod, a papír
A pirosba. Tudod, a papír kék, a műanyag sárga, a vörös iszap meg piros. Gondolom ebből kitalálod, hova rakd a használt fekete lyukaidat.
Akkor már csak azt nem
Akkor már csak azt nem értem, hogy amikor a törött ablaküvegemet akartam kidobni szelektíven az átlátszó tartályba, akkor az miért szóródott szét az aszfalton?
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem szétszóródott, csak
Nem szétszóródott, csak túl nagy tartályba dobtad. És most jegyzem meg, hogy a felesleges gondolataidat ne oda dobd, mert ha kikukázzák, még baj is lehet belőle!
Nana! Az én felesleges
Nana!
Az én felesleges gondolataim még jól jöhetnek másnak.
Ahogy a mondás tartja:
"Amit te tanulsz, azt én már rég elfelejtettem."
--------------------------
www.barzongorista.eu
"Amit te tanulsz, azt én
"Amit te tanulsz, azt én már rég elfelejtettem."
Ezzel most ugye azt akarod mondani, felesleges tanulni, hisz úgy is elfelejted?
Mondjuk tényleg, erősen javulna a zenei tudásom a te felesleges gondolataid által. Kivéve, ha csak a zörejeid dobod ki.
Óh... Nem, ez csak egy
Óh...
Nem, ez csak egy kiszólás itt a Köztársaság téren. De mivel hölgyek járnak ide, mégse írhattam a másikat.
(18)
"Amikor te vakarni kezdted a töködet, az enyém már rég fényes volt"
--------------------------
www.barzongorista.eu
A vörösiszapot le kell
A vörösiszapot le kell nyelni...amikor kijön, akkor már barna iszap lesz.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A jak lehet itt fő
A jak lehet itt fő probléma. Én már voltam vele többször testközelben, de se rendszámot nem láttam rajta, se sofőrt. Nekem meg nincs jakengedélyem. És ahogy ezt a rendszert ismerem, csak komoly kerékpáros kaphat jakengedélyt.
Gondolom nem tűntek fel
Gondolom nem tűntek fel azok a kifejezések, hogy közlekedés, közút, stb.
Magyarországon a kerékpározást, mint közlekedési formát el kell valahogy fogadtatni és elérni, hogy komolyan vegyék.
Még mindig azt hiszi a döntő többség, hogy azért járunk biciklivel, mert nincsen pénzünk autóra.
Én pl. nem azért, hanem mert nincsen időm autóval közlekedni (dugó, parkolás, stb.).
Várom a konkrét ötleteket, miként lehetne ezt megvalósítani.
Az enyémek az "autós kollégák" számos mondvacsinált érvelése alól húzná ki a talajt.
1. fejvédő még sztem se
1. fejvédő még sztem se ártana, csak nem fog menni a ráerőltetés a népre. Még a folyamatosan sportszerűen tekerők jelentős része is berzenkedik ellene, a bevásárló bringásokra még nehezebb lenne ráhúzni.
2. a regisztrációra sem lehet kötelezni a 20 éves falubájkok gazdáit. Esetleg azt lehetne beindítani ,hogy a kerékpárforgalmazók az új bringák eladásánál tegyék ezt meg. Persze ennek feltétele egy országosan elfogadott általános regisztrációs rendszer, ami most még nincs.
3. felelősségbiztosítás:
A magyar vezető (és sok más ország) felelősségbiztosítása a járműre vonatkozik, függetlenül attól, ki vezeti. Ha ezt kerékpárnál ugyanígy csináljuk, abból galiba lehet épp a jármű beazonosítása miatt.
Ha jól tudom, Nagy-Britanniában a felelősségbiztosítás a sofőrre szól, bármilyen járművet vezet. Ez a rendszer könnyebben kezelhető, egyetlen zsebfájdító mellékhatása, hogy ahogy lejogsizik vki, onnantól fizet, akkoris ha nincs autója, de elvileg bármikor vezethet. Bringa esetén meg akkor fizessek, amikor megtanultam bringát vezetni?
Essejó meg assejó.
4. bringajogsi: legyen kötelező a KRESZ oktatás általános iskolában. Ennek elégnek kell lennie. Ez gyalogosoknak is szükséges tudás.
Tényleg nem kéne túl sok feltétellel terhelni a bringásokat, mert elrettent a használattól.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
én úgy érzem ezek
én úgy érzem ezek tévutak.
-fejvédő: sok vita volt már erről itt, a többég szerint helytelen. (Érdekes lenne látni egy szlovákiai statisztikát, hogy ott mióta bevezették, hogy változott a kerékpározás)
- a regisztráció jó ötlet, de nem lenne kiterjeszthető, max az újonnan eladott bringákra. Sok 40-50 éves gép mozog még országszerte, ahol a reegisztráció kölsége magasabb lenne a bringáénál.
mégsem lenne a közlekedés magatartásban haszna, csak talán a biztonságra.
- felelősségbiztosítás: erre van már több példa, hogy működik, csak össze kellen gyűjteni, hogy milyen biztosítók foglalkoznak ilyennel, de csak önkéntes alapon működhet, mint pl egy ingatlan biztosítása
- jogosítvány: ez azért nonszensz: nemzetközi jogszabályok szabályozzák ezt a kérdést, és nem kell gyalogosnak, kerékpárosnak kresz vizsga. de oktatni kellene és már ált. iskolában számon kellene kérni.
Az én fejemben egy másik kérdés mocorog mostanában: tiltakozunk a kötelező bringaúthasználat ellen, de lehet, hogy nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy az útkezelő önkéntesen kijelölhet bringautakat, bringagyalogokat, mert senki nem ellenőrzi.
Egyrészt az útépítési törvények olyanok, hogy megtehetik önhatalmúlag, (járdára tett tábla+ kerékpárral behajtani tilos terjedése), másrészt pedig a bringautak minősége és állaga olyan, hogy más az elkészítéskor nem közlekedhető.
Én pl. nem tudok olyan helyről (hivatalos szervezetről), ahol az életveszélyes és szabálytalan infrastruktúrát kifogásoltatni, illetve megváltoztatni lehetne.
A bukó a saját
A bukó a saját hülyeségedtől megvédhet, de akkor meg pont nem komolyan közlekedsz, ha komolyan közlekedsz és mégis elbsz egy autó attól nem véd meg.
Tessék olvasgatni milyen sztorik vannak a bukóról, hegyről le derékszögű kanyart nem sikerült megoldani, nyeregből kiállva ág lefejelése ...
Hordok bukót, mert tudom hogy néha szeretek állatkodni, olyankor már törtem is bukót.
Mikor unokaöcsémet vittem eszembe nem jutott, hogy kellene a bukó, mert mindenre vigyáztam, ha valahol meg meglep mégis egy autó 120-al akkor úgyis mindegy.
Akkor -csak a
Akkor -csak a tisztánlátás érdekében- lenne egy igen fontos kérdésem ezzel kapcsolatban. Tudod, szeretnék mindent teljesen szabályosan csinálni és ebben kérem a segítségedet -mint az 5let kitalálója, nyilván végiggondoltál mindent, így első kézből juthatok hiteles információkhoz. Tehát:
Most vettem a kétéves Médának egy "kisziklit". Fejvédő még nincs, de ha arra kerül a sor, arra tanítom, hogy természetes legyen számára, hogy ha keróra ül, akkor felveszi. Regisztrálva nincs a bicója; ennek mikéntjéről szeretnék érdeklődni, illetve az a kérdésem, hogy amikor 1-2 év múlva kinövi, akkor hol és mennyiért kellene leadni a rendszámot? Vagy hogy gondoltad ezt? És melyik biztosítónál lehet megkötni a felelősségbiztosítást egy 2éves kislány számára? Vagy ha ez szerinted nem életszerű, akkor ugyanezt egy olyan gyermek esetén, aki rendszeresen kerékpárral jár az iskolába? Mert sok ilyenről tudok...
Ugyanez a helyzet a jogosítvánnyal is. Hol lehet egy ilyen kis tündérkét levizsgáztatni? Vagy hol és milyen jogosítványt lehet szerezni egy általános iskolás gyereknek? És mi van azokkal az idős falusiakkal, akik a sarki kocsmába is tanyabájkkal járnak, ám se jogsijuk nincs, de még az annak feltételéül szolgáló eü igazolást sem kaphatják meg a koruk miatt? Vagy szerinted azt kellene elérni a szabályaiddal, hogy a kerékpározás egy szűk kisebbség joga lehessen a jelenlegi tömeg helyett? Mert nem tudom, ez mennyiben tenne jót az elterjedésének...
Részemről nem elvetendő
Részemről nem elvetendő ötlet a kerékpárok lajstromozása (rendszámozása?).
Okként gondolok arra, hogy a nem megfelelő műszaki állapotú jármű ne vehessen részt a forgalomban.
Valamivel jelezni ill. igazolni kell, kellene azt, hogy a kerékpár (jármű) műszakilag alkalmas arra, hogy a mindennapi forgalom részese lehessen.
El kell ismerni, hogy a ma forgalomban résztvevő kerékpárok nagytöbbségében műszakilag alkalmatlanok a közlekedésre vagy technikai vagy forgalombiztonsági okoból.
Az csak hab a tortán, hogy törvényesen árusítanak olyan kerékpárokat melyek eleve alkalmatlanok a közlekedésben való részvételre.
Az igény jogos, csak Mo-on
Az igény jogos, csak Mo-on az ilyen "műbizonylatozás" azonnal vmi tűzközeli cég monopóliumává és ezzel, főleg, ha rendelet támogatja hátulról, ugyanolyan pénzleszedési móddá válik, mint az eredetvizsga, az ablakfólia-műbizonylatozás stb.
Amennyiben a kerékpárforgalmazóknál lenne ez elvárás (igazán ott kellene), be fog épülni az új kerékpárok árába, de talán így lenne a legenyhébb "lehúzás". Végülis elvárható lenne, hogy csak műszakilag elfogadható kerékpárok kerülhessenek forgalomba, csak forgalomképes állapotban.
A már forgalomban lévő kerékpárok műszaki vizsgáztatása sajnos csak zsebürítés lenne. Jól ismerjük a gépjárművek műszakiját, azt is, mennyire megkerülhető a valódi műszaki állapot alapján történő filterezés.
A kerékpárok többségének értéke nem áll arányban a vizsgáztatás apparátusának anyagi szükségletével.
Ez sztem soha nem lesz megoldható.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Sztem megoldható lenne,
Sztem megoldható lenne, csak egy kevés akarat és némi támogatás kell hozzá.
Beszéltünk az új kerékpárokról.
Egy rendelettel elérhető lenne, hogy az eladó papírral (műbizonylattal) igazolja azt, hogy a kerékpár műszakilag megfelel a jogszabályokban leírt feltételeknek. Nem csak eladási feltételeknek hanem aközlekedési feltételeknek is.
Másik jogszabály arról rendelkezne, hogy a forgalomban résztvevő kerékpárokat tulajdonosaik ill. üzemeltetőik kötelesek elvinni műszaki szemlére hivatalos szervízbe. Itt a jogszabályalkotó adna 3-6 hónap haladékot.
A harmadik jogszabály arról rendelkezne, hogy a szervizekből, műhelykből, gyárakból csak olyan kerékpár kerülhet ki melyek igazoltan (műbizonylat) megfelelnek az érvényes jogszabályoknak.
Ha más járművek gyártóitól elvárjuk, hogy műszakilag közlekedésre alkalmas járműveket hozzanak forgalomba, miért pont a kerékpárgyártóktól ill. forgalmazóktól nem várjuk el?
Gondolom egy kerékpár éves-fél vagy alkalmi szervizelése nem egy olyan összeg ami romlásba vinné a bringásokat.
A szervizeléssel összeköthető a bringa vizsgáztatása is jelképes összegért.
Máig nem értem, hogy az MK-nak miért nem jutott eszébe egy vagy több saját szervíz megnyitása.
A negyedik jogszabály
A negyedik jogszabály arról rendelkezne, hogy mindenki köteles megtanulni a lábujjaival bendzsózni (a jogszabály adna 3-6 hónap haladékot).
E négy jogszabállyal sikerülne
1. megemelni a kerékpárak árait (mindenféle extra felelősséget vállalni pénzbe kerül),
2. egy fél munkanapot elcseszni azok életéből, akik kerékpárvásárlásra adják a fejüket,
3. egy szép, barokkos bürokráciát emelni a kerékpárgyártás- és forgalmazás köré,
4. javítani a lakosság zenei műveltségén, ill. erősíteni a lábujjakat.
LOL! :DDD Pihenhettél, mert
LOL! :DDD
Pihenhettél, mert túlteszel az én zongora tanításos ötletemen. Kellenek ilyen kikapcsoló blogok nekünk. :-)
_____________________________
Karácsony nem kell, hogy együtt járjon az én mákos beigli evésemmel.
:-D === bácsi a biciklin
:-D
===
bácsi a biciklin
vivát! * mindig van
vivát!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
ez a "műszaki vizsga"
ez a "műszaki vizsga" kerékpárra elég nagy baromság
a józan ész használata célszerűbb:
ha szorul a kormányom, vagy nem fog a fék, vagy akkora nyolcas van a kerékben, hogy nem lehet egyenesen menni a bringával, addig úgyse fogom használni, amíg meg nem javít(tat)om, és nem azért, mert "bukta" a műszakin, hanem mert nem akarom saját magam kinyírni
és gondoltál arra hogy mi
és gondoltál arra hogy mi lesz így azokkal, akik bringák vizsgáztatásával, a vizsgaközpontok akkreditációjával, a vizsgált bringák ellenőrzésével és a bringások és bringagyártók általános vegzálásával keresnék kenyerüket? ők haljanak éhen?
egész csinos kis hivatalt lehetne fenntartani erre, vezetőnek Audi, állandó jattok a bringagyártó- és forgalmazó cégektől (különben esetleg megvizsgáljuk, hogy a fékkar bal csücske megfelel-e egy olyan rendeletnek, amit olyan emberek írtak akik az Ablak-Zsiráfban láttak utoljára biciklit, 90%-ban betarthatatlan stb), tiszta paradicsom.
turistákat is lehetne szívatni, rendőr megállítja, kéri a műszaki ellenőrzésről szóló igazolást, turista azt hiszi kandikamera, kiröhögi és el akar sétálni, mehet is fel a kéz- és lábbilincs (nehogy eltekerjen), megtanulná mi a magyarok istene.
minden jót elutasítottok csípőből, nyee, pedig a bringák műszaki vizsgájával világhírűek lennénk (ezévben sokadszor)
ott sántít a
ott sántít a gondolatmeneted, hogy pl. autóval elvileg kötelező úgy közlekedni, hogy minden kifogástalanul működik rajta.
ennek ellenére ha 10 percig figyeled a forgalmat, akkor feltűnik, hogy az autók legalább egyharmadának nem ég valamelyik lámpája (nemrég majdnem megpusziltam egy Toyotát hátulról mert egy féklámpája sem működött), emellett rengeteg olyan van, amelyik alig vonszolja magát mégis részt vesz a forgalomban. ha random kiszednél 5 autót fékhatás mérésre 2 biztos elhasalna a vizsgán.
szóval itt ne magadból indulj ki :)
hanem inkább a többi emberből, mert normálisan gondolkodó ember csak üzembiztos és megbízható járművel indul el, de a többség sajnos nem ilyen. ők szervizbe is csak akkor mennek amikor már be sem indul a kocsi. és persze sok biciklis is ilyen, hogy hiába nincs rendes fék, hiába nyúlott a lánc, hiába egy hulladék az egész bringa, lényeg hogy lehet tekerni meg valahogy majd csak megáll..
a másik meg hoyg autóra hiába kötelező, sokan szarnak rá, tehát ez sem érv a biciklis rendszám mellett.
a fejekben kell rendet tenni, hogy mindenkinél alap legyen az amit leírtál, hogy a saját érdekében legyen jó a járműve.
Lehet, hogy naiv vagyok,
Lehet, hogy naiv vagyok, vagy idealista, de én elvárom az államtól, hogy felnőttként tekintsenek a polgárokra.
Éppen ezért ne a leghülyébbhez kelljen hozni a törvényeket, szabályokat.
pedig sajnos ez van.
pedig sajnos ez van.
Ha más járművek
Ha más járművek gyártóitól elvárjuk, hogy műszakilag közlekedésre alkalmas járműveket hozzanak forgalomba, miért pont a kerékpárgyártóktól ill. forgalmazóktól nem várjuk el?
Nem, nem várjuk el, krosszmotort is vihetsz világítás nélkül.
A jelképes összeg meg nem működik, ha lelkiismeretesen akarsz átvizsgálni egy gépet az nem két perc, ahogy a papírozás se, ezért valakit meg kell fizetni, adózni utána, bérleti díjat fizetni után...
Én a múltkor egy Forma
Én a múltkor egy Forma 1-es autót akartam venni, de nem volt rajta szabályos az index és nem volt benne elsősegélycsomag, úgyhogy hagytam a fenébe.
Ja és itt a Bezerédy utcában leért volna az alja. :)))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Hűnnyehunnye, nehonymá'
Hűnnyehunnye, nehonymá' nekem is mindenféle baromságokat kelljen "beszereznem" azért, hogy ne csak a sz*r bicikliúton mehessek!
Én olyan önérzetes biriglis vagyok, hogy Tibetig eltekerek autópályán.
Az autósokra is teszek nagy ívben. A csettegőket, lovaskocsikat, babettákat elviselik, mert azoknak nincsen párhuzamos hitvány lovaskocsiútjuk.
Brrrhmmmbrrr, jaj de dühös vagyok. Ja és oltárian jó fej dumát nyomok...
Sajnálom, de semmi esélyt nem látok arra, hogy ne akadálynak, hanem közlekedőnek tekintsenek az utakon.
A hozzászólásaid alapján
A hozzászólásaid alapján szerintem te pont enyhén paranoid és/vagy kisebbrendűségi érzésekkel küszködő biciklis vagy, és azt hiszed, hogy
(1) a többiek "akadálynak tekintenek" az úton (ezt nem is értem pontosan mit jelent),
(2) attól fognak "komolyan venni", hogy mindenféle adminisztratív szarságot erőltetsz magadra (és a többi bringásra, de ők itt csak collateral damage)
(1)-ben sem vagyok biztos, de a (2) meg abszolút értelmetlen szerintem.
Számomra kevés jelentőséggel bír amúgy, hogy a többiek akadálynak tekintenek engem az úton, vagy papucs orrán pamutbojtnak. Lényegtelen, ez rájuk és a terapeutájukra tartozik, nem rám, nem az én feladatom kompenzálni.
Amikor az x tonnás autóval
Amikor az x tonnás autóval leszorítanak, akkor nem kisebbrendűnek, hanem védtelennel érzem magamat.
Amikor "ledudálnak", akkor nem kisebbrendűnek, hanem dühösnek érzem magamat.
Amikor a magyar valóságról beszélek, akkor nem kisebbrendűnek, hanem a tapasztalataimról beszámolónak érzem magamat.
Amikor lekezelő, nagy arcú, magát jó fejnek képzelő binyiglisek hozzászólását olvasom, akkor pedig szomorúnak érzem magamat.