A 25 éves Csepel-Schwinn városi bringát egy éve alakítottam egysebességessé. A középcsapágy és a hajtómű eredeti maradt takarékossági okokból. Most azonban a baloldali (amúgy ékes rögzítésű) hajtókar meglötyögősödött és úgy látom, hogy már nem is lehet javítani rajta.
A terv az, hogy négyszögtengelyes monoblokkot és ehhez való hajtóművet teszek fel rá. A váz szélessége 68mm. A láncvonal a hátsókeréken állítható (egysebességes adapter egy kazetás hátsóagyon), ezért nem kritikus.
Valami megbízható megoldás kellene. Tudtok ajánlani valamit?
Előre is kösz a segítséget.












szerk.: késő
szerk.: késő van.
szerintem apróból keress valami szép, régi hajtókart, monoblokkból meg a számodra megfelelő ár/érték arányút. ha állítható, akkor érdemes minél keskenyebb rendszert összerakni (térd miatt, nem tekersz terpeszben)
mennyi a keret?
Kb. egy 10-est szánnék
Kb. egy 10-est szánnék rá, de azért fontos a jó ár-érték arány.
A régi hajtókar nem lutri egy kicsit? Nekem is sikerült széttaposnom.
ha minimálisan értesz
ha minimálisan értesz hozzá, nem lutri. azokat érdemes kerülni, ahol a hajtókarra préselve van a csillag. ezek terhelésre elmásznak, és 8ascsinálnak a lánctányérban. ha egy anyagból kovácsolt, akkor teljesen jó.
kérdezz rá a karhosszra, és a lyukkörátmérőre. ha csepelt használtál, akkor érdemes továbbra is 170-es kart használni.
lyukkörből 130-as a legelterjedtebb. érdemes ilyet venni, de az sem feltétlenül baj, ha más. 135, 144, 110 még általában beszerezhető, 118 szinte lehetetlen.
a pedálmenet és a leszedő menete legyen ép.
az ékes karon meg 90%, hogy az ék használódott csak el, az acél hajtást nagyon nehéz tönkretenni :)
Az volt az első, hogy az
Az volt az első, hogy az éket cseréltem, de, sajnos, nem használt, a pedál továbbra is billegett.
Több ékméret is van, erre
Több ékméret is van, erre figyelj (manapság már csak egy méretet kapni pl. a Neuzerben, ami pont nemjó a csepelhez, stb.).
9,5 mm-es közepes
9,5 mm-es közepes bemarásút kaptam, ez szemre teljesen jónak néz ki. De akárhogy erőlködtem, a billegés megmaradt, még csak nem is csökkent. Csak arra tudok gondolni, hogy a hajtókar fúrata annyira eldeformálódott, hogy az ék nem tudja stabilan a tengelyre feszíteni.
Korábban ugyanilyen méretű ékkel még működött a dolog.
ha ékeset szerelek, szinte
ha ékeset szerelek, szinte mindegyiknél letesztelem, hogy mennyire megy be magától, egyáltalán melyik irányból kell (van olyan hajtókar, ahol az egyik fele nagyon picit szűkebb), aztán satu, reszelő, próba, stb. még nem volt rá precedens, hogy ne sikerült volna :)
Szerintem az ék bement
Szerintem az ék bement annyira, amennyire kellett, ennek ellenére nem rögzített. Nyilván kellő kitartással megoldható lett volna a dolog valahogy, de eleve sem szántam örökéletet az eredeti középcsapágynak, hajtóműnek. Például, mert a lánckerék excentrikus és láncfeszítőt kellett felrakni emiatt.
az mondjuk tény, hogy egy
az mondjuk tény, hogy egy négyszöges monoblokkal egyszerűbb az élet. ha jól számolom, 8 biciklimből 2 maradt csak ékes, ebből az egyik jócskán veterán, tehát azon marad is. a másikon már egy ideje gondolkozom, de az egy tányéros favorit hajtás annyira szép, hogy sajnálnám leszedni. :)
mondjuk pont favoriték raktak nagyritkán ékes monoblokkot a masinákba, amikor először futottam bele, meg is szenvedtem vele, mert nem tudtam, hogy az, szétkapni felesleges volt emiatt a középrészt, cserébe igen nehéz munka :)
Monoblokkból Shimano UN26
Monoblokkból Shimano UN26 egy jó és olcsó választás (2000 ft, hajtóműhöz érdemes venni). Hajtókarból pl. Shimano Exage (bajnok).
Ha olcsón meg akarod úszni akkor csepel hajtókar (most féláras a csepelboltban a rákóczi térnél) amihez olasz tengelyes (de angol menetes) monoblokk kell, tehát a shimano nem jó, de pl. szintén bajnokban van Miche.
Ha meg nagyon olcsón, akkor zoggie középrész és neuzerből 44-46-os acél városi hajtás (1-2e forint, néha pajtában is van).
De csak
De csak célszerszámmal!!
http://mithogyanbiztosanne.blogspot.com/2012/03/bicikliszereles-hazilag-...