Ezt a hetet nagymamámnál töltöttük családilag. Volt a programban ház körüli munka és kirándulás is. Mi vittünk biciklit is, azzal jobb menni mindenfelé, főleg, hogy az Alföld kellős közepén vagyunk. Meg is született az ötlet, hogy menjünk el Kunmadarasra, nézzük meg az elhagyott orosz laktanyát és repülőteret.
A távolság majd 80 km, de ezért vittük a lovakat. elindulunk, Törökszentmiklósig csak egy zápor zavar meg minket, de nem cukorból vagyunk, mehetünk tovább. Itt rögtön a 46-os úton bringagyász van, amit nem kötelező használni. Ennek szellemében nem is használjuk, a pótos kamionos leckéztet: fél méterre jön tőlünk a kormányt nem mozdítva az elérhető legnagyobb sebességgel. Jó, hülyék vannak. Fel a gyászra, mert kötelező. elérünk a 4-es főúthoz. Ez inkább autóút már, 110-es "sebességkorlátozás" és középen szalagkorlát, bringával behajtani tilos, bringaút. Ezt nem sikerült egy oldalon vezetni, pedig ilyen helyen tényleg jó átmenni a másik oldalra. Megyünk egészen a szakállasi bekötőútig. Itt bevisz a bringaút egy benzinkút mögé és hirtelen eltűnik. Semmi folytatása nincs. Az úton menni tényleg veszélyes. Bementünk Szakállasra, saccra van ott vagy 15 ház. Ezért építették a bicikliutat? Kétlem. de akkor minek? Mert ez bizony nem vezet sehova. Még 2,6 km van vissza a következő településig, azt kellene megtenni. A térkép szerint legközelebb úton Kuncsorba felé tudunk kerülni, de ez majd' 40 km pluszt jelent és jelentős időveszteséget. Végül is logikus, 2,6 helyett majdnem 40 km. Ugyan már, a biciklis ráér. Megkérdeztem a kútkezelőt, hogy merre lehetne mégis átmenni. Ő azt mondta, hogy a túrázók a padkán a menetirány szerinti bal oldalon szoktak menni. Hát, ez nem egy életbiztosítás. A másik lehetőség az, hogy felmegyünk a gátra és Nagykörűtől vissza jövük úton, de ezt nem ismeri, pontosabban nem tud segíteni. A megoldás végül is az lett, hogy átvágtunk a szántóföldön, így ezt a hatalmas távot másfél óra alatt meg bírtuk tenni.
A kérdésem már csak az, hogy kinek jutott eszébe ez így? Miből gondolják, hogy Fegyvernekről Törökszentmiklósra senki sem akar biciklizni? Vagy csak mi nem vettük észre (és a kutas sem ismerte) a létező, kézenfekvő megoldást? Minden esetre szerencsénk volt, mert nem volt sár. De ha sár van, akkor süllyedünk, és? Ezt meg fogom kérdezni az érintett két település önkormányzatától is.
(Eredeti itt, a következő postom viszont egy tényleg jó bicikliútról fog szólni)












"a 46-os úton bringagyász
"a 46-os úton bringagyász van, amit nem kötelező használni"
Kiegeszitotabla volt, vagy mire alapozod?
Egyebkent tenyleg erhetetlen, hogy miert lakott teruleten belul epitenek inkabb kerekparutakat, holott telepulesek kozt kene. Ja tudom, burkolt jardaepites, kerekparosoknak szant penzbol...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Hümm, úgy tűnik nem
Hümm, úgy tűnik nem alapozom semmire. Valamiért az rögzült bennem, hogy ha egy oldalon vezetett kerékpárút van, azt nem kötelező használni.
Ehhez képest: "Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
---
http://blog.htmm.hu/
Ezt a bejegyzést lehetne
Ezt a bejegyzést lehetne bővíteni: Majdnem lehetetlen - Magyarországon válaszott tetszőleges A pontból tetszőleges B pontba.
Szegedről nem tudtam eltekerni a röszkei határátkelőig legálisan. A határátkelőhöz szintén át kellett mennem illegálban egy rövid autópályaszakaszon.
Amint megérkeztem Szerbiába, semmi probléma nem volt. Még a kamionok is sávot váltva kerültek ki éjszaka.
Budapestről Balaton/Velencei tó fele kijutni legálisan szitén elég izgi.
Szóval trükkös ország ez.
A határ után is
A határ után is féllegális, mert gyorsforgalmi út kezdődik a szerbeknél is, de a táblázása hiányos, úgy rémlik, így el lehet sunnyogni valameddig rajta, és lemenni a földúton át a régi 5-ös folytatására Horgoson. A magyar autópályán hót illegális menni, de ott sem szívóztak eddig soha az első kihajtóig, beszéltük is a határőrökkel, hogy nagyon kéne újra a régi átkelő a mezőgazdasági gépek miatt is.
Viszont múltkor a diplomatasávban keltünk át bringával, több száz méter hosszan kerülgetve a kocsisort. Valaki be is szólt, hogy talán be kéne állni a sorba, valaki meg vissza, hogy talán nem autóval kéne jönni. Végülis...:)
CSI
http://www.delmagyar.hu/szege
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/csiki-csuki_a_roszkei_hatarnal/131258/
Ehune egy cikk is.
CSI
http://www.delmagyar.hu/szege
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/csiki-csuki_a_roszkei_hatarnal/131258/
Ehune egy cikk is.
CSI
Amikor kóvályogtam a régi
Amikor kóvályogtam a régi határátkelő felé, mert nem tudtam, hogy be van zárva, megállított és igazoltatott két határőr. Ők mondták, hogy a Szerbek nem engedik a régi határátkelő megnyitását (bár lehet hogy a másik oldalról ránk mutogatnak :) ).
Egy barátom, aki kint élt, azt mondta, hogy (legalábbis a hagyomány alapján) a sor elejére beállás a gyalogosok és biciklisek előjoga.
Kiprószáltam a
Kiprószáltam a csúcstechnikát. Ezt mondja a guglimepsz:
"A program nem képes útvonaltervet készíteni Törökszentmiklós és Fegyvernek között." :(((
Egyébként az Alföldön elég sok helyen az a józan paraszti túlélő módszer, hogy ha nincs ellenőrzötten jobb ötleted, eleve a gáton indulj neki.
Adott esetben a módszer az lenne, hogy Törökszentmiklósról északnak mész, az Újballa nevű háromházas helyen eléred a Tiszát, onnan balra a nagykörűi átkelőig, ott meg jobbra Fegyvernek oszt jónapot.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Győr előtt az Euro 6-os
Győr előtt az Euro 6-os nemzetközi kerékpáros főútvonalon van kitéve néhány kerékpárral behajtani tilos tábla. Meg van egy kerékpárút jelzés, ami kivisz a disznótelephez, ahonnan rutinosan visszaküldenek a helyiek az 1-esre. Tervbe volt véve arrafelé egy út, de még nem épült meg. A táblát már kitették.
A dunaparti bringaúttal meg csak annyi baj van, hogy sokszor van víz alatt. Ha szembe jön velem egy vontatóhajó, akkor a Duna jobb oldalán ússzak, fogam közt a biciklivel? Vagy a kerékpársáv felett?
Igen ez tipikus
Igen ez tipikus Magyarország.... Érdekes Szlovákiában (Csak, hogy ne Ausztriával érveljek, ahol hasonló a helyzet) csak az autópályán és autóúton láttam bringák számára tilos jelzést. A másik meg, hogy sokesetben a "bringautak" országútival járhatatlanok, vagy ha mégis, akkor is gyökketővel szenvedve... Nem jó ez így... Személy szerint eléggé rebbelis vagyo ilyen szempontból, és nem szokott érdekelni a bringák számára tilos jelzés...
Szlovákiában ha van az út
Szlovákiában ha van az út mellett vezetve kerékpárút, akkor kötelező azt használni? Mert itthon sincs párban mindig a tiltó és a kerékpárút tábla.
Általában az úton járok,
Általában az úton járok, ha van is mellette bringaút általában nem megyek fel, eddig még nem szólt rendőr, pedig haladtam el mellettük, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hoyg így van rendjén... Majd rákérdezek ismerősömtől, tud szlovákul, így utána tud nézni...
Köszi.
Köszi.
Kishazánkban ha jól tudom,
Kishazánkban ha jól tudom, szabály is tiltja az úttesten való kerékpározást ha azzal párhuzamos kerékpárút van; tehát nem kell külön tiltótáblát kihelyezni.
megtaláltam pici zöld könyvem:
KRESZ
A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük
(Transportmedia)
32. oldal kerékpár út tábla:
"a tábla azt jelzi, hogy kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; ..."
>---------------<
Semico
Piros-Fekete MATTS nyergében....
Faja, akkor háromkerekűvel
Faja, akkor háromkerekűvel lehet repeszteni a közúton! :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City.
Pl. a Pesten rohangáló
Pl. a Pesten rohangáló riksák háromkerekűek, és valóban, nagyon jól van az úgy, hogy nem küldik fel őket a bringaútra, mert kb. olyan szélesek, mint a kétirányú bringaút kompletten.
Az más kérdés, hogy amennyi eszük van a hajtóiknak, rendszeresen felmásznak a bringautakra mégis, oszt indulhat az anyázás... náluk jobban csak a dobozos robogós pizzafutárt szeretem.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
A szabályt ismerem, az más
A szabályt ismerem, az más tészta, hogy betartom e. Sok esetben az út menti bringaút sokkal veszélyesebb, ráadásul, még normális tempóban sem lehet rajta haladni...
Ha jól értettem az ide
Ha jól értettem az ide vonatkozó szabály volt a kérdés :)
Attól hogy tudok róla, többnyire én is teszek rá.
Ha úgy mennék le a Velencei tóra, vagy a Balcsira hogy betartom, soha nem érnék le....
>---------------<
Semico
Piros-Fekete MATTS nyergében....
Köszi, ez megvan, én a
Köszi, ez megvan, én a környező országok gyakorlatára lennék kíváncsi.
Ékes fővárosunkból sem
Ékes fővárosunkból sem lehet értelmesen kijutni Dunakeszire a 2-es út mentén (Váci út). Egészen pontosan Budapest közigazgatási határáig tart a bicikliút, majd egy hirtelen mozdulattal eltűnik a semmi közepén és bringával behajtani tilos van helyette.
2.3 km lenne még keszi határáig, de gondolom kell hozzá egy legalább 600 milliós Uniós forrás, hogy meg tudják építeni..
Addig illegál, viszont nem dudálnak le szerencsére!;)
Azért az a bringaút
Azért az a bringaút városon belül is tud tér-idő ugrásokat művelni... :(
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Dunakeszire a Külső
Dunakeszire a Külső Szilágyi úton kell menni: nagy, széles, frissen lett felújítva, és egyből Dunakeszire visz, csak át kell menni a Megyeri híd alatt, a 14-es villamos vonalát kell követni Rákospalota-Újpest vasútállomástól, oda pedig kis forgalmú utakon könnyű eljutni.