Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
0:45 körül láthatjuk azt,
0:45 körül láthatjuk azt, hogy mi lesz itt, ha a közlekedni nem tudó, KRESZ-t hírből sem ismerő, gyalogos, BKV használó felszáll a bringára.
Mert nem az fogja elsődlegesen igénybevenni a bérbiciklit, aki egyébként is közlekedik biciklivel, motorral, autóval és van fogalma a közlekedésről, hanem az, aki eddig gyalogolt, BKV-zott.
Két eset lehetséges:
- úttesten tekernek: balesetveszélyes helyzetek sora, jobbkéz meg nem adása (nem ismeri a KRESZ-t), szembeforgalomban tekerés, stb.
- járdán tekernek: nem kell részletezni, mit okozna +1000 járdázó a belvárosban.
Mert nem az fogja
Mert nem az fogja elsődlegesen igénybevenni a bérbiciklit, aki egyébként is közlekedik biciklivel, motorral, autóval és van fogalma a közlekedésről, hanem az, aki eddig gyalogolt, BKV-zott.
Nem tudom, miért vagy ebben olyan biztos.
Két eset lehetséges:
Harmadik lehetőség: szépen lassan lemennek az úttestre, és tapasztalatot szereznek. Mint minden más bringás. Senki nem született az úttesten, sok olyan bringás teker ma az utakon, aki egykor járdázott.
Türelem, tolerancia, példamutatás - és minden megoldódik.
Én pl. nagyon sokat
Én pl. nagyon sokat járdáztam. Még kezdő futárként is gyakran előfordult. Ma már csak kietlen helyeken teszem, pl. a külső váci úton sokszor elcsábulok. Megfigyeltem magamon, hogy az 50 feletti sebkorlátos utakon vonz a járda. És mivel ez ösztönös, gyakran hallgatok is rá. :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Rendezetlenebb, így
Rendezetlenebb, így biztonságosabb lesz a közlekedés. Jobban fognak figyelni az emberek.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
+ a bizonytalan
+ a bizonytalan iránytartású kezdők miatt mindenkit nagy ívben fognak előzni, esetleg sávváltással. Ez lenne a Kánaán. :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Simplon
a kánaán én lennék :$
a kánaán én lennék :$
ez jó :)
ez jó :)
biztos voltam benne, hogy
biztos voltam benne, hogy rámozdulsz. magas labda :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Simplon
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
www.Bekebike.hu
www.bendzsobringaruha.hu
DDD!!!!
január óta azért nem
január óta azért nem kötelez minket a kresz szoros jobbratartásra, hogy az autók sávváltással kerüljék a bicikliseket.
ezt nagyon sokan nem
ezt nagyon sokan nem tudják.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Simplon
Igazad van messzemenőkig!
Igazad van messzemenőkig! Azért ehhez kellene előbb egy kőkemény infrastruktúra,biztonságos és átlátható kerékpárút vagy sáv hálózat! Így rászabadítani az embereket az úttestekre!!! Hm...
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Ezen a gondolatmeneten
Ezen a gondolatmeneten haladva ma csukjuk be a criticalmass.hu-t, és adjuk fel az emberek bringára ültetését, mert mindig is ezt csináltuk. Minden CM után legalább ezer ember dönt úgy hogy kipróbálja a városi közlekedést. Aki kihúz egy ilyen bringát a dokkból, az biciklizni már tud, és pontosan a tapasztalatlanságával arányosan lesz óvatos. Szerintem ez a felelősségi alapú hozzáállás felnőtt embereknél sokkal korlátozottabb kellene hogy legyen, ha józanok akarunk maradni. Egy oviban, vagy általános iskolában indokolt a gyerekeket a meg nem alapozott döntéseiktől félteni, de felnőtteket nem. Ők már féltik magukat annyira hogy óvatosak legyenek. Nemrég jártam Plitvicében, ahol 20 méteres szakadékok, és 5-8 méteres vízmélységek felett vezettek védőkorlát nélküli, 2 méter széles pallókon több ezres tömegeket egymással szemben rendezetlenül. Felcsigázott a jelenség, ezért direkt figyeltem a viselkedésüket, és nagyon sokat tanultam. A veszélyfaktor együttműködővé tette az erdei gyalogutakon (akár 10 méterrel odébb) még lazán egymás vállába rohangáló embereket. Maguktól, felszólítás vagy figyelmeztető táblák nélkül.
DE! :)
Azt is tudnod kell, hogy a közbringa lényege nem az 1000 új bicikli a városban, hanem hogy a várost részvényesi helyzetbe tereli az ügyünkben, és ez egy teljesen új felállás. Van egy milliárdos, erős sajtójú, mindenki által figyelt projekt, aminek a sikerében érdekelt. Így ezentúl velünk együtt fogja akarni a belváros kerékpárosbarátságát, különben belebukik a kihasználatlan biciklik látványába. Vagy ha nem akarja, akkor könnyebben kényszeríthető ebbe az irányba. Ez László János felismerése, legalábbis tőle hallottam először és azt kell hogy mondjam zseniális lépés. Csak a most ősszel szavazásra kerülő intézkedési terv részeként, amibe az MK már beleszakérthetett, kb. 80 egyirányú utca megnyitása, 25 előretolt felállóhely, kerékpártámaszok, kerékpáros nyom festés, hidas intézkedési terv, és még sok soft eszköz van a közbringa területén. Ha csak a fele megvalósul, akkor a közbringa már csak hab lesz a tortán. A belváros egyetlen év alatt egészen nagyot ugorhat nyugat felé.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ezzel egyetértek,de te is
Ezzel egyetértek,de te is tudod, hogy sem a Critical Mass után egyre bővülő, sem pedig az ezzel a kezdeményezéssel egyre bővülő kerékpáros társadalom részére nincs meg a megfelelő infrastruktúra,hogy a közlekedési morált már ne is említsem. Nagyon jó minden amit tesznek ezért csak a sorrend nem mindegy. Ez kb olyan mint az M0 volt. Nem azért épült meg,hogy elkerüljék a város megbénulását, hanem azért mert megbénult a város amit előre is nyugodtan lehetett tudni. Megint előbb megépítik a bringakölcsönző rendszert majd amikor (és így legyen) napi 140ezer bringás keresztül kasul száguld a városban akkor a fejükhöz kapnak és gyorsan találjunk ki egy jó bringaút hálózatot. Itt én a sorrendiséget hiányolom. Ma és ez tény, Budapesten nincs egy átlátható és biztonságos kerékpárút hálózat. Ehhez képest van sokezer bringás, még több autós és megannyi konfliktus.
De örülök hogy ez beindul, de először a csöveket kell lefektetni és utána ráengedni a vizet!
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Igazad van, de az első
Igazad van, de az első részével nem tudunk mit kezdeni a nyomásgyakorláson kívül.
A második felében én nem vagyok biztos. Minden tapasztalatom azt támasztja alá, hogy ahogy meghaladja a bringások forgalmi részaránya a 10-15%-ot, feleslegessé válik az elválasztós infrák legnagyobb része, és soft eszközökkel kezelhető/fenntartható új halmazállapotba kerül a közlekedés. Ennek korai jeleit már most, a belvárosi 3-5% körül érezni lehet, de 15-nél de talán még előbb ez átbillen. Izgalommal várom azonban, hogy el lehet e érni ezt az arányt infra nélkül. Eddig jól haladunk, de ne felejtsük el hogy mindig újabb és újabb rétegeket kell meggyőznünk, és nem biztos hogy mindhez megtaláljuk a kulcsot.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Bárhogyan is de jó látni
Bárhogyan is de jó látni például a Deák téren,hogy milyen sokan és egyre többen vagyunk. De valahogy mintha azok a nyüves autók nem fogynának.:-)
Na majd meglátjuk mi lesz belőle. Egy biztos, ezzel csak nyerni tud a város, tisztább levegőt és több mozgást.
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
A benzinfogyasztás 15%-ot
A benzinfogyasztás 15%-ot esett, persze ebben nincs helyszíni bontás. Meg hát dugó van, és a dugó olyan hogy mindegy hogy 1% autóval több vagy kevesebb van benne, a nagyságrenddel nagyobb forgalmi igény miatt alakul ki. Aztán ott a kiskörúti felújítás, a körúti felújítás, a margit hídi zárás, a Petőfi Sándor utca sétálósítása, a Baross utca lezárása, a Baross tér...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
lehet, hogy úgy gondolják,
lehet, hogy úgy gondolják, hogy a mostani "bringaút mennyiség" elegendő (ami nem igaz) és amig nincs rá kereset, addig nem épitenek új utat...de remélem előbb utóbb rájönnek majd, hogy most sem elég... (szóval valami felmérés szerűre gondoltam, de nem tudtam úgy megfogalmazni, ahogy gondoltam...)
"Egy oviban, vagy
"Egy oviban, vagy általános iskolában indokolt a gyerekeket a meg nem alapozott döntéseiktől félteni, de felnőtteket nem."
Elég 1 db link, hogy cáfoljam.
http://www.langlovagok.hu/html/hirek/
Ha itt
Ha itt közsportmotorkölcsönző-hálózatról lenne szó, még igazad is lenne ezzel a linkkel. De itt közepes sebességű haladásra alkalmas lámpával felszerelt hülyebiztos bicikliket lehet majd kölcsönözni.
Miért lenne hülyebiztos
Miért lenne hülyebiztos amikor annyi életveszélyesen közlekedő bringás van a városban így is mint égen a csillag. Ki direkt, ki véletle,hisz azonosíthatatlan, megfoghatatlan sok esetben. Piros lámpa, úton keresztbe, sőt láttam már kereszteződésben keresztbe piros lámpán. Azért ne legyünk ennyire elszállva magunktól. Bizony köztünk is sok a felelőtlen és ez a szám nyugodtan gyarapodhat ezzel a kezdeményezéssel. Ha valaki nyeregbe pattan nem lesz rögtön átszemllemült KRESZ bajnok.
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Jajistenem már, fontos
Jajistenem már, fontos mindig felemlegetned és felnagyítanod minden bringás minden bűnét? Bicikli kevesebb kiló és kevesebb lóerő, mint autó, ebből kifolyólag kevesebb felelősség is. És nem tudom, te hol közlekedsz, én pl a saját nap mint nap bejárt útvonalamon soha nem látok keresztforgalmon átvágó biciklistát, kisívben kanyarodva piroslámpázás előfordul, de sem nagyságrendben, sem arányában nem tapasztalok több szabálytalanságot, mint bármely más jármű esetében. Legutóbb biciklistára 1 hónapja ordítottam, amikor az Alkotmány utcán velem szembe kacsázott a kerékpársávon, és nyilvánvalóan fogalma sem volt róla, hogy miért nem okkés az, amit csinál. Ugyanilyen arányban autósok is művelnek hülyeségeket, naná, emberből vannak ők is.
Lényeg, ami lényeg: ugyanazok fognak biciklire pattanni, akik előtte vagy nem sokkal utána autót vagy robogót is vezetnek. A jármű nem teszi őket szabálytalanná, sőt, ha hülyeséget csinálnak vele, akkor kevesebb kárt okoznak, mintha nagyobb-gyorsabb járművel tennék.
A lóerő és felelősség
A lóerő és felelősség között feltételezett egyenes arányú összefüggés nem feltétlenül általánosan érvényes összefüggés.
Ugyan hány lóereje van egy vitorlás hajónak vagy vitorlázó repülőgépnek? Ha azt állapítjuk meg, hogy sehány, akkor azoknak vezetői nem is lehetnek felelősök semmiért?
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
Engem személyszerint nem
Engem személyszerint nem érdekel mekkora kárt okoz egyik másik résztvevője a forgalomnak. Engem az emberélet érdekel. És amennyivel kisebb kárt tud okozni egy bringás annyival védtelenebb a rá ható erőkkel szemben. Nincs energiaelnyelés,légzsák stb.. Nagyságrendekkel biztonságosabban és biztonságosabb helyeken kell közlekednie mint egy autósnak. A karosszérialakatos embert nem tud helyrepofozni!
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
A nyilvánvaló
A nyilvánvaló védtelenség tudata/látványa sokszor nagyobb védelmet ad mint a nyilvánvaló védettség biztos(nak vélt) tudata.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Az autók akkor lennének
Az autók akkor lennének igazán biztonságosak, ha nem légzsák és gyűrődészóna lenne benne, hanem egy penge a vezető nyakától 1cm-re!
:)
Teljesen
Teljesen egyetértek.
----------------------------------------------------
"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig,de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe.De ha az ember feladja,akkor örökké fog tartani." Lance Armstrong
Engem is az emberélet
Engem is az emberélet érdekel. Ezért érdemes egy hasonló szituációt nézni. Pl, hogy rosszul leszek/részeg vagyok/gyorshajtok járművezetés közben, és elvesztem az uralmamat a jármű felett.
Ha autóban vagyok, akkor a Belvárosban egy teljes villamosmegállónyi embert letarolhatok, és halált-súlyos sérülést okozhatok. Ha biciklivel vagyok, akkor max csonttörést okozhatok, azt is csak magamnak vagy esetleg egy db gyalogosnak. Ugyanaz a vezetői hiba, más következmények. És mindenkinek a saját járműve által okozott kárért kell felelni. Veszélyesebb jármű, nagyobb felelősség.
Az általad említett "biztonságos hely" városban nem létezik, ezért értelmezhetetlen számomra a "biztonságosabb helyeken kell közlekedni" kitétel. Ugyanazokat az útfelületeket használjuk gyalogosan, autóval és biciklivel. A járda sem állít meg egy elszabadult autót, legfeljebb jelzésértékű lehet: http://www.youtube.com/watch?v=OdOOIxcUjAs (pl ennél a videónál sem tudni, hogy miért tért ki az autó, kinek a hibájából, annyi biztos, hogy egy embert majdnem megölt)
Természetesen országút, autópálya esetében igazad van, ott működik a szeparáció, ott fontosnak tartom a szeparált bringaút-járda kiépítését, és soha nem beszélnék rá kezdő bringást arra, hogy egyszámjegyű főúton kezdjen.
Na ezt szeretem én amikor
Na ezt szeretem én amikor dölnek az érvek!
De igazából az aggodalmam pont abból fakad, amit itt mindenki tud, miszerint nincs normális infrastruktúra a városban, ami van az több év elkeseredett munkája. Jó ami most épül, de ilyen nagy elánnal előbb miért nem épül ki a háttere? Szóval még mindig a sorrend. Százezer nézőt várnak egy negyedéig kész koncertterembe. Vagy rosszul látom?
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Rosszul. Budapest útjai
Rosszul. Budapest útjai azóta alkalmasak kerékpározásra, hogy a kerékpárt feltalálták. Nem értem, milyen "normális infrastruktúráról" beszélsz.
Szerintem azért az
Szerintem azért az útfelújítási hullám előtt súrolták az alkalmatlanság határát azok az utak. Bartók, Thököly, Dózsa Gy... :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ez csak azért van, mert a
Ez csak azért van, mert a hüjefutárok elterjesztették hogy virsligumival kell rakni, és most röhögnek a markukba, hogy a sok optikaifutár 9 báron szerencsétlenkedik a macskakövön ;-)
Nem hülye és nem
Nem hülye és nem terjesztett semmit......
"Ha biciklivel vagyok, akkor
"Ha biciklivel vagyok, akkor max csonttörést okozhatok"
súlyos tévedésben élsz.
Igen, fordult már elő a
Igen, fordult már elő a világtörténelemben halálos biciklisgázolás. Csak a statisztika szerint ez igen ritka.
Na de végülis ha ennek az
Na de végülis ha ennek az eredménye az lesz,hogy végre kényszerűségből akár de gőz erővel elkezdik kiépíteni a hiányzó infrastruktúrát már megérte.
Amúgy milyen hiányzó infrastruktúra? Örstől Deákig,Deáktól Kelenföldig stb... Legalább a főbb csomópontok össze lennének kötve sávval vagy szeparált kerékpárúttal. A meglévő utak nem kerékpáros infrasruktúra. Bocs de csináltak sávot a Fővámtól az Astoriáig. Nyílván megsemmisült volna a világegyetem ha elmegy az Andrássy úti sávig. Ezekről beszélek. Vicc! Megyek a bringasávon/úton, egyszer csak vége. Megnézném egy autós mit szólna ehhez!
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
El fog menni az Andrássyig.
El fog menni az Andrássyig. Most kezdték az új szakasz felújítását, és a Kerékpárosklub beletetette a bringasávot. Tavaszal tekerhetsz rajta.
Minden út összefut, az árnyékból a fény kijut... :)
Ez olyan mint a városi csaták általában. Házról, házra. :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Istenem, egyre jobb hírek.
Istenem, egyre jobb hírek. Azt hiszem ideje a pesszimizmusomat oda dobni ahová való, a kukába. A mi szeretett Budapestünk óriásléptekkel halad előre. Egy bánatom van, ha így megy nem lesz miért összezörrenünk évente kétszer. Mi lesz velem, az őszit alig várom már.
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Momentán csak az Anker
Momentán csak az Anker közi. Sajnos. De folytatódik.
László János
www.kerekparosklub.hu
?????????????????????????????
???????????????????????????????
és akkor ott így az út közepén egyszer csak véget ér a sáv???????
hát ez így már a k*rvaciki kategóriáját súrolná...
hogy ennyire gyávanyuszipuhapöcs egy döntéshozó branccs seggel ott... arghh....
Inkább nem tudom, hogy
Inkább nem tudom, hogy hogyan lesz, az építési övezet határa az Anker köz. Azért ekkora nagy meg határozott meg kialakult meg stb vélemény egy ilyen mondatból....
László János
www.kerekparosklub.hu
az aneker köz egyik fele a
az aneker köz egyik fele a király utácabn van, a másik meg a kiskörtébe fut bele.
ha az anker köz van megnevezve, hogy "addig tart", és mivel gondolom nem az egyirányú király utcába fog befutni szemből... így marad a kiskorte fele eso resze. ahol viszont nincsen semmi, mert pont egy kanyar utan csatlakozik az utba.
vagy a kiraly utcaig fog tartani, aztan a nepek meg majd ott valahogy parologjanak el? vagy vigyek le az aluljaroba?
vagy illegalban guruljanak el az and-bajcs keresztig (mert ugye amasik oldalon kijelolt bringaut van, tehat illegal az uton menni, nem?) aztan ott toljak at a bajcsy bringagyaszra?
ertem en, hogy diplomacia, de a hideg futkos a hatamon.
meg nem ertem, hogy minek halasztgatjak. Budapest ugyis bringas varos lesz, csak a sajt idonket es lehetosegeinket kurjuk el ha huzzuk az idot (marmint, a MI alatt magamat, a varosvezetest, a fovarosiakat, stb ertem, nem teged meg engem :)
"határozott meg kialakult meg stb vélemény"
erre teccik emlékezni?
http://www.youtube.com/watch?v=eOHcUYCGg50
lásd a dátumot, 2008. azóta mi lett? másfél év gödrözés után visszapakolták ugyanazt a szar állapotot.
szóval, miért ne legyen határozott meg kialakult?
Ha ma este az egész város
Ha ma este az egész város részegen biciklizne, és te ezt észrevennéd amikor kihajtasz az utcára az autóddal (elérnék a láthatóság szintjét), akkor nagyobb biztonságban lennének, mint amikor mindenki kiszámítható, de egy józan elbambulva rosszul lép le az útról.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ebben az országban
Ebben az országban 10.000.000 ember él, és úgy évi még ennyi átutazó. Ezen a honlapon pedig napi 4 eset.Ez 80 év alatt kb. 100.000. tehát minden száz/kétszázadik ember kerül erre a honlapra. A többi 99/199 viszont egy szabad, védőintézkedésekkel csak ésszerű mértékben terhelt életet él. Nyilván mindenkit megóvhatnánk mindentől, ha egy óriási hungarocellgolyóba csomagolnánk, amit pedig egy felfújt lufiba tennénk, de akkor meghalhatnának ételmérgezésbe.
Nem akarom bagatellizálni a veszélyeket, de ez a társadalom nem tudja helyén kezelni a veszélyfaktorokat. Halkan mondom, hogy az áldozatokat követelő felelőtlenségekben is lehet szerepe a túlvédelemnek. De ez egy másik lap...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Én meg azt szeretném, hogy
Én meg azt szeretném, hogy minél kevesebb kerékpárutat építsenek a városban. Ahol elfér oda sávot. Előretolt kerékpársávot, jobbra kanyarodást segítő kialakítást esetleg. De minden más megoldás számomra komoly kényelmetlenséget okoz. A kereszteződésekben pedig pont a kerékpárutak átváezetését tartják sokan biztonságosnak az úttest helyett, ami lehet a használat első hetében igaz, de utána nekem mindig kényelmetlen volt, hogy nem tudtam a hullám haladni, nem tudtam arra haladni, amerre én akartam. Azt is gnodolom, hogy nincs elég hely Budapesten szeparált, és teljes infrárára, drága is lenne. Értelmetlennek tartom. A káosz a kultúra hiánya, amit most tapasztalunk véleményem szerint az ujdónság és a megszokottság hiányából fakad. Reménykedhetünk benne, hogy el fog mulni, vagy legalábbis lecsökken a Magyar szintre.
Kerekezve olyan helyen ahol sok a kerékpáros, meg azokon az utakon ahol nem, én tapasztalom a különbséget mind oldaltáv tartásban, mind érezhető hozzáállásban. Igy érzem azt amit sokan mondanak: a legnagyobb biztonságot a sok kerékpáros tudja nyújtani.
Szerintem a nagyon nehéz feladat inkébb az, hogy az emberekben megtörjük az úton tekerni veszélyes és öngyilkosság berögzödőst. Ezt hallották, elhitték, és már nem lehet őket kibillenteni, ezért a kerékpárt raknak maguk alá, akkor szigorúan járdán, meg kerékpárúton. Még a sáv is derogál és szerintük a másik a hülye.
Nem mondom, ő az, csak azt, hogy a számok ezt mutatják.
Beke Dávid
Az elmúlt pár nap során
Az elmúlt pár nap során jó néhányszor rám csöngettek, rám szóltak bocsánat kérőn biciklisek, hogy engedjem őket elbiciklizni mellettem a magyar járdákon.
Éppen ma délután meg négy biciklis is elsöpört mellettem, egyikük úgy harminccal, a Szabadság-hídi járdán. Ez a sisakos srác a tapasztalt bicajos fenegyerekek testhez símúló Lycra cuccában volt, s nem is kezdő kicsi lányok rózsaszín Hello Kitty biciklijén.
A járdákon szabálytalan kerékpározás elleni harcban én nem bánnám, ha kerékpáros számlálókat telepítenének a budapesti Duna hidak járdáira is.
Az ott számolt kerékpáros előfordulásokat is jó lenne közzé tenni, és azzal is elő mozdítani a szabályos és rendes kerékpározás ügyét. Például ilyen felirat lehetne azokon a számlálókon:
Ma te voltál itt az xxx-edik bicikliző ezen a járdán. Szégyelld magad. Ne biciklizz a járdán.
És, ja, éppen a Múzeum előtti számlálónál is ácsorogtam kicsit, és ott is elbiciklizett valaki mellettem a járdán. Őt nem számolta a számláló, hiszen az nem érzékel biciklizőt a járdán. Az a baj, hogy semmilyen szmláló nincs még ott, ami a járdázókat is számolná, külön, egy szégyen lapra.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
+1 Én a meló után álltam
+1
Én a meló után álltam meg az utca végén a pirosnál, de bevallom mivel nem jött 1 autó se egy ideje és gyalogos sem keresztbe, a járdára húzódtam hogy kinézzek van-e vki egyáltalán valahol. Ekkor előttem egy csávó kék bringával otterem a járdáról, kb 25-30-al és nekem integet hogy piros van felőlem. Hát egyikünk sem volt éppen KRESZ harcos, de azért ő durvább volt plusz én a járda felől max gyalogosra és lassú bringásra számítok.
Legyél türelmes velük.
Legyél türelmes velük. Most kezdett bringázni, pár év lejönnek onnan.
Persze hogy nem szép lecsöngetni a gyalogost, de mit vársz egy olyan országban, ahol még a rendőr is felküld a járdára???
Valószínű azért megy ott, mert fél. Ahogy jön a tapasztalat, úgy szűnik a félelem.
Ha meg már tömegek bringáznak az utakon, akkor az újak egyenesen oda mennek majd közéjük.
Felküldött a járdára?!
Felküldött a járdára?! :D xD
Volt már olyan, többször
Volt már olyan, többször is...
Türelmes vagyok velük, oly
Türelmes vagyok velük, oly módon, hogy én nem haragszom dühös utálattal rájuk. Haragszom általában, hogy bosszantanak, és nem szeretem hibás viselkedésüket, de meg tudok enyhülni és megbocsátani.
Azzal én nem fogadom el az állapotokat. Az imént, húsz perce, egy biciklis húzott el előttem, keresztbe a zebrán amikor gyalogosan átkeltem. Ez most nem szabálytalan járdázás, hanem szabálytalan zebrázás volt.
Ő, mint nem is olyan régen a sok csepült autós, piroson ment át, nem adva meg nekem az elsőbbséget a zebrán. Itt nem hinnék el semmilyen felmentést, hogy az ilyen kerékpáros is kezdő. Filozófiája azonos lett a régi magyar autóséval:
"Mér'? Megsérült valaki? Ártottam én valakinek? Ráér az a gyalogos. Miért fékeznék veszteségesen, miért pazarolnám lendületi energiámat?"
A bunkóság és szabálytalankodó életstílus valóban jármű-független, erősíthetjük ezt meg. A kerékpár óvni látszik a természeti környezetet, de nem az ember békességét egy udvariasabb társadalomban. A társadalom ugyanolyan durva marad a durva emberektől benne.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
Annyi pozitívuma
Annyi pozitívuma mindenképpen van, hogy a faragatlan vezető hamarabb döglik bele valamely általa okozott balesetbe, ha kerékpáron ülve teszi azt. Ámen.
Igen, ám a jellemben nem
Igen, ám a jellemben nem erős faragatlan vezető valahogy ügyesen, ösztönszerűen mindig a nála gyöngébbel szemben bunkó. Azt kész ő mindig elnyomni, nem a nála erősebbet, akitől általában tart.
Ha elütött volna ez a srác, akkor én, mint gyalogos, valószínűleg jobban megsérültem volna mint ő. De igaz a meglátásod, hogy a biciklis védtelenebb, és egy bunkó biciklis jobban megfizethet bunkóságáért mint egy hasonló autós.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
ehe, ez gondolom nem a
ehe, ez gondolom nem a kerékpározás népszerűsítése mondat volt, belibbentve a halűálos veszedelemmel :)
Nem akarok
Nem akarok népszerűsíteni, kezd visszafele elsülni.
Akkor akadályozd. Hátha az
Akkor akadályozd. Hátha az jól sül el.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Nincs ráhatásom, Che.
Nincs ráhatásom, Che. Szabadságot adtál a plebsznek, de abba már nem vagy hajlandó belefolyni, hogy mire használják, sőt.
Amellett hogy a legnagyobb tisztelettel adózok feléd.
Szerk.: Különben meg miket beszélek, egyfolytában akadályozom - a magam módján.
Bukót hordok.
Én meg arra a német, vagy
Én meg arra a német, vagy holland turistára leszek kíváncsi, aki otthon megszokott egy közlekedési morált, és azt hiszi, hogy a nagy körtén is olyasmit fog találni.
De mondjuk az Andrássy út-féle bicikli izé is egy csemege lesz számukra.
A közlekedési morál nem
A közlekedési morál nem külső adottság, hanem a közlekedők alakítják ki. Évek óta azt tapasztaljuk, hogy ahogy egyre több a bringás, egyre jobban figyelnek rájuk az autósok, és egyre jobb infrát tudunk kiharcolni. Ha még több bringást kap Budapest, akkor alapos okunk van reménykedni abban, hogy még jobb lesz Budapesten bringázni.
Amúgy már a mai közlekedési morál se olyan rossz, mint régebben volt. Pl én szeretek a belvárosba Dembinszky-Wesselényi vonalon bemenni. Az Erzsebet krt után beszűkül az út (pont bringatároló miatt). Egyre többször tapasztalom, hogy a mellettem jövő autós kérés nélkül lassít és beenged. Haladnak a dolgok jó irányba.
"A közlekedési morál nem
"A közlekedési morál nem külső adottság, hanem a közlekedők alakítják ki."
Erről nekem egyből a házasság jutott az eszembe, meg az "összecsiszolódásról" szóló sztorik/tanmesék. :-) Ami egyébként tökéletesen igazak és tanulságosak szoktak lenni. De ha én elmennék mondjuk Balira egy diszkóba a csajozásnak asszem nem az összecsiszolódás részét szeretném átélni. :-)
Egyébként nekem Kükü "káosz elmélete" tűnik a legvalószínűbbnek, de pont a német és holland az a két nemzet akik a legtöbben látogatják országunkat, és akiknek nem igazán lételeme a rendetlenség. Ezért valóban kíváncsi vagyok, hogy mit fognak szólni a budapesti belvárosi közlekedéshez.
Fent vannak a parking.hu-n a
Fent vannak a parking.hu-n a tegnap éjfélig beérkezett név javaslatok. Kapaszkodjatok, 685 különböző ötlet érkezett!!!
ilyenkor hol van a
ilyenkor hol van a moderátor?
Nekem eddig legjobban a 391.
Nekem eddig legjobban a 391. számú javaslat, a "Gyenei Krisztina" tetszik a legjobban!
Olyan kifejező, lényegre törő, az ember rögtön rájön akár magyar, akár külföldi, hogy ez bizony egy bérbringa rendszert takar!
Hát ez..
Be is küldöm a Chuck Norrist, hátha most bejön!:)))))
:D
:D
Úgyis Stephen Colbert nyer.
Úgyis Stephen Colbert nyer. :)
Tévedésből került fel. A
Tévedésből került fel. A kollégák emberfeletti munkát végezve parkolják fel a javaslatokat, becsúszott egy hiba. KÖszönjük, hogy észrevetted és jelezted. A 7 tagú zsűri éppen azért van, hogy a legjobb öt közé, amelyekre szavazni lehet, ne ke kerüljön be hasonlóan elmés javaslat.
Legyen mondjuk Hofi Géza
Legyen mondjuk Hofi Géza Híd!! :-)))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
miért ne lehetne? ha már
miért ne lehetne? ha már van Ganxsta Zolee híd, legyen ilyen is! :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Kedves Parking Kft! Nekem
Kedves Parking Kft!
Nekem (Dovával ellentétben) semmi bajom nincs azzal, hogy tudósítotok az eseményekről a CM-en. De ezt a mainstream-médiába illő hangnemet nem nagyon erőltessétek a közösségi médiában, mert nem illik ide. Csak tanácsként tudom mondani, hogy a CM-en sokkal jobb lenne, ha a szenzációhajhász többes szám első személyű céges kommunikáció helyett névvel (akár becenévvel), emberként, normál kommentelőként-posztolóként jelennétek meg. Pl.: "Feltettem az eddig beérkezett 685 névjavaslatot a parking.hu-ra, lehet szemezgetni". Attól, hogy "kapaszkodjatok meg" még nem érzek ellenállhatatlan klikkelési vágyat. Ez itt nem hirdetőfelület, itt csakis információval, humorral, egyéni meglátásokkal lehet érdeklődőket, átkattintókat szerezni, a nem megfelelő hangnem meg csak rosszmájú fikázást fog kiváltani. Mivel pedig a cm nem "saját médium", a kommenteket már nem te kontrollálod, így a negatív visszhang rátok fog visszaütni.
Egyébként meg hajrá, már alig várom, hogy regisztrálhassak, és kipróbálhassam a bringákat, még akkor is, ha télen-nyáron kerekező biciklitulajdonosként (és a zónán kívül lakóként) sok szükségem nem lesz rá. A kommunikációban meg remélem, hogy hamar sikerül az egyes médiumokhoz jól passzoló hangnemet megtalálni, az építő kritikát elfogadni, a nem konstruktív fikázást meg ügyesen elhárítani.
Azért nincs egyes szám
Azért nincs egyes szám első személy, mert csapatmunka van :)))
Többé-kevésbé igazad van, de a szerkesztőkre bíztuk, hogy meddig mehetünk el az információközlésben. Speciel a zsűri tagja Kürti Gábor is, azt hiszem, ez most egyáltalán nem a Parking ügye, nem hirdető felületként kezeljük a CM-et. A megfelelő hangnemet keressük, de azért is nehéz megtalálni, mert hát önkormányzati társaság vagyunk.
Ez a hangnem és stílus
Ez a hangnem és stílus szerintem teljesen jó ide ;)
kösz
kösz
Nem hiszem, hogy bele
Nem hiszem, hogy bele lehet/kell szólni más emberek stílusába...
én csak a térképen
én csak a térképen ámultam. ennyi biciklis dokkoló lesz? :-) szép nagy szám.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Pár gyöngyszem a
Pár gyöngyszem a teljesség igénye nélkül:
ahoj,BBB,bébi,elvis,everybud,hoih,oda&vissza,PUB,sárgataxi,sárgaangyal,zöld bubi,zsazsa bike
És még mennyi van. Tudom, sok ebben a poén is annak nagyon jó. De azért az megvan a beküldőknek,hogy egy bringakölcsönző rendszer lesz és nem a falu tehene? :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
1 000.000. Ft/bicikli.
1 000.000. Ft/bicikli. Egyedi kialakítás dokkolóval, így sem kevés.
Ennyibe kerül 20.000 db hagyományos bringa vagy 30 km bringaút.
Ha valóban beindít valamit, akkor talán megéri!
Jaj ne légy naiv! Nekem
Jaj ne légy naiv! Nekem mindig sántítanak ezek a dolgok. Már azelőtt tudják mennyibe fog kerülni hogy bekérték volna a pályázatokat, azaz nem annyiból fogják kihozni amennyibe kerül hanem amennyi van rá. Adófizetők pénzéből fussa! :-) Ez mindennel így megy!
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Gondolom ebben benne van a
Gondolom ebben benne van a bringa, a dokkoló, a kamerarendszer, a központ, az elektronikus kölcsönzői rendszer kiépítése stb.
Ezeket, ha összeadogatod, akkor elég szép összeg jön ki. Persze, bringára lebontva soknak tűnhet, de ki tudja, hogy mennyi garanciát vállalnak a beszállítók a bringára, a dokkolóra, milyen kamerarendszer lesz. Plusz ki kell alakítani a regisztrációs rendszert, portálostul, elektronikus fizető rendszerestül, ez se két fillér.
Utóbbiról jut eszembe, mondjuk lehetne olyannal játszani, hogy az oldalon statisztikát vezetnének az átlagos napi használatról, átlagos kölcsönzési időről, kihasználtsági trendeket megfigyelni és grafikonon ábrázolni egyéb események relációjában (időjárás, sulikezdés, útfelújítás, BKV-sztrájk stb.), sőt, ha lehet saját profilt is létrehozni, akkor a személyes bringahasználatot is nyomon lehetne követni, felsorolva, hogy mennyi pénzt spórolt az ember a BKV bérleten, benzinen stb.
A wikin ezt
A wikin ezt találtam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Barclays_Cycle_Hire
A londonit 140 millió fontosra becslik, 6000 bringával és 400 dokkolóval 6 éves időtartamra.
Az a bringa és dokkolószámmal leosztva is a nyolcszorosa ennek.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ráadásul ezeknek a
Ráadásul ezeknek a bringáknak sokkal többet kell bírniuk, mint egy sima bringának + az utolsó csavarig speckóra kell legyártani, hogy az alkatrésze használhatatlan legyen.
Azért én félek kicsit
Azért én félek kicsit attól, hogy ugyan egyik sem lesz kompatibilis semmilyen más bringával, de nem hiszem hogy a magyar "találékonyságon" kifognának. Lesz abból virágtartó, bringa kiszállítva bolgárokhoz vagy egyszerűen vas KILÓRA... :(
Aki kiveszi, felel érte +
Aki kiveszi, felel érte + chip + kamera + ...
1600 névjavaslatnál
1600 névjavaslatnál járunk! Senki se felejtse el, hogy szeptember 1-től következik a névpályázat második, talán még fontosabb szakasza, amikor bárki szavazhat azon 5 név egyikére, amelyet a zsűri kiválaszt a beérkezett ötletekből! Augusztus 31-én kiderül, miből választhattok! Keresztanyák, keresztapák, voksolásra fel!