Schmuck Andor főpolgármester-jelölt fejéből pattant ki az az ötlet, amelyet azóta már főpolgármester-jelölti programja is tartalmaz: 400 kilométeres igazolt nyári tekerésért egy szeptembertől márciusig szóló BKV-bérletet adna. A 400 kilométert biciklire szerelhető kilométerórával kellene igazolni a kerékpározóknak.

további hülyeség itt:
http://www.napiaszonline.hu/aktualis/nyari_bringazasert_ingyen_bkv_berle...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Pontagy képe

baromság, ezt egy hétvége

baromság, ezt egy hétvége alatt össze lehet hozni..

2
err képe

Baromsag. Ezt egy nap alatt

Baromsag. Ezt egy nap alatt ossze lehet hozni. 4000m szint is mehet bele...

(Olyan bolcseket tudsz hozzaszolni neha, hogy elkepeszto.)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

3
Pontagy képe

ugyan, ha péntektől

ugyan, ha péntektől vasárnapig minden nap mész egy száz-százötvenes távot,össze lehet hozni.
egyébként meg: honnan tudod, hogy mennyit megyek, okoska? Nyilván az átlagos városi bringás nem hozza össze egy hétvége alatt, nekem, meg pár túrázó arcnak nem lenne különösebben nehéz. Pl lemegyek pénteken a Balatonra, körbetekerem, és hazatekerek. Ebben semmi extrém nincs.

4
err képe

Gyere mondjal meg

Gyere mondjal meg nagyobbakat. Nem tekersz le mindjart 2x Balcsira, meg 2x korbe?

A folytatast kitoroltem, szemmel lathatoan az arcod nagyobb, mint a beled szorult ertelem :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

5
shutruk képe

Nektek megártott a

Nektek megártott a kánikula... Kicsit úgy érzem magam, mintha gaze és Cseya vitázna valami tök lényegtelen dolgon. Pontagy szuperhiró, ezt mindenki tudja. Amikor utoljára volt szerencsém vele letekerni 160km-t, végigdohányozta az utat, és nem tűnt fáradtnak. Én elhiszem neki, hogy neki nem ügy a 400km 3 nap alatt.
----

http://www.nightride.hu

6
err képe

En is jarok turazni, kb.

En is jarok turazni, kb. minden hetvegen, megsem magambol indulok ki, amikor ilyen akciokat szerveznek.

Es nem is allok neki arcoskodni, hogy napi 150km az fika. Van akinek a napi 15 is megerolteto.

(Egyebkent meg aki egy fikarsznyit is ert a turazashoz, az nem csak a km-t nezi, hanem a szintemelkedest es az ut minoseget. Leginkabb h aszfalt/terep. De ezt biztosan te is nagyon jol tudod :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

7
shutruk képe

Én egy mosollyal

Én egy mosollyal elintéztem a dolgot, hogy majd ha nagy leszek, én is tudok ennyit egyszerre tekerni. :) Amíg nem Pontagy szabja az ingyenBKV feltételeihez a kilométerszámot, addig én nyugodtan alszok. :D
----

http://www.nightride.hu

8
Pontagy képe

shutruk, köszi,tudom mit

shutruk,

köszi,tudom mit bírok, ok, nem az átlaghoz mérem magam, lehet.

ha nagy is arcom, vállalom, ilyen vagyok.

uccsó péntek sajnos kimaradt, Semico invitált,de részben meló, részben az esti piálás miatt sem ment.

9
shutruk képe

Én ezekkel tisztában

Én ezekkel tisztában vagyok. :)
----

http://www.nightride.hu

10
Zsabor képe

Minimal Mass-ra jöttök?

Minimal Mass-ra jöttök? Bunyó lesz? :p

11
noname_ képe

Ennél sokkal több értelme

Ennél sokkal több értelme lenne, ha a forgalmi engedéllyel ingyen lehetne utazni.

12
sagan képe

Szegeden lehetett az árvíz

Szegeden lehetett az árvíz idején,de az autóvezetők jobban szerettek a dugóban ülni.
Egyébként meg nem ingyenesség kell,hanem normális tarifarendszer,időalapú jegy,zónásítás.
+dugódíj

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

13
Bicska2 képe

-1 Időalapú jegy? Hogy

-1

Időalapú jegy?
Hogy hogy nem (de igen) nekem 80-as trolival egyszer (többször) sikerült a Keleti PU - Róna utca távot 50 perc fölötti idővel megtenni. Normálisan ez kb 10-12 perc kéne legyen/szokott lenni. Ezt időalapú jeggyel, hááát, asszem sokan odanyomtak volna egy pisztolyt a vezető halántékához, hogy olcsóbb legyen :-)

Egyezzünk meg egy távolságalapú tarifarendszerben :-)

14
toreki képe

Az idő alapú jegy nem

Az idő alapú jegy nem lenne rossz, ha a tömegközlekedés mindenhol elsőbbséget kapna. Pl.: a Moszkvára érkező villamos nem várna az épp akkor induló kocsi tömegre. A távolságot nehéz mérni 1-2 átszállás után, de azt, hogy mikor indultál (kezelted a jegyet) könnyű leolvasni a jegyről.

15
Bicska2 képe

Ha pl a keletinél, a 80-as

Ha pl a keletinél, a 80-as trolin klikkeltél az elekronyikus jeggyel, és az egyes villamoson a stanionoknál megint, könnyű kiszámolni, az hány megálló volt. Ha nem szállsz át többször, az ugye ciki.
Vagy egy "érvényesítés" leszálláskor is... franc tudja. Ez nyilván baromira lelassítaná a dolgokat. Az idő alapú akkoris szívás lenne nem? Nomeg a felszállás ideje okés, de a leszállásig eltelt időt is valahogy meg kell állapítani, szóval nem tudom, kbv -nál mi az elképzelés az elektronikus jeggyel kapcsolatban. Tud valaki valamit?

16
IPG képe

Időalapú jegy nyilván a

Időalapú jegy nyilván a hivatalos menetidő alapján számlázna :)

.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo

17
pfm képe

Ha elolvassatok egy

Ha elolvassatok egy vonaljegy hatuljat, kiderul, hogy a jelenlegi jegy bizony idoalapu :)

18
Oleever07 képe

pontosan, 60 percig lehet

pontosan, 60 percig lehet vele utazni nappal, éjszaka 110 percig. lásd itt.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

19
Prof.gruppetto.hu képe

Ez most vicc? A jegyen az

Ez most vicc? A jegyen az időkorlát a felszíni tömegközlekedés esetén az adott járművön való utazás maximális ideje, csak a földalatti hálózaton jogosít átszállásra. Minden más járműváltásnál újat kell érvényesíteni.

www.gruppetto.hu

20
bembo képe

és akinek van

és akinek van úszómedencéje, de vásárol hozzá vízvisszaforgatót, annak legyen ingyenes a háztartási vízszámlája!

21
Addel képe

Szerintem jó az ötlet, de

Szerintem jó az ötlet, de a 400km kevés. Tavasztól őszig olyan 2000km simán meg lehetne követelni és az még nem is sok. Sokaknak akik bringával közlekednek, nem csak hobbinak tekintik ennek a kétszerese is megvan egy nyáron.

ui:
Így utólag végiggondolva ha csak az a cél, hogy rávegyenek olyanokat is egy kis tekerésre akik amúgy nem szoktak, akkor a 400km reálisabb cél kezdetnek.

22
Saddalim képe

Még ha nem is sok egy olyan

Még ha nem is sok egy olyan embernek, aki minden nap bringával jár mindenhova, egy hangsúlyozottan kezdő bringásnak, aki az akció célcsoportja lenne (gondolom én az, aki eddig BKV-zott, esetleg autózott) ez is bőven elég. Ha még a 2000 fele 1000 reális is lenne, mint nagy szám elriasztó (bár nem vagyok se szociológus, se pszichológus).
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron

23
Kisember képe

Fejreállitom a bringát és

Fejreállitom a bringát és egy ventilátorral meg egy gumiszijjal az esti Mónikasó alatt beletekerem a 400 km-et

Én persze nem, de...
--------------------------
www.barzongorista.eu

24
Oleever07 képe

:D :D ---- Fábián Olivér

:D :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

25
Krisi képe

nekem is pont ez jutott

nekem is pont ez jutott eszembe. egy okos szerkezettel összekötöm a motorom kerekével és pár óra alatt benn is van a kellő kilométer. mármint nekem nem kell, hiszen nekem ez a táv megvan egy hónap alatt simán, de mondjuk indítok egy vállalkozást erre alapozva és ollé :)

26
stp1 képe

én egy legóból és az

én egy legóból és az 1/10 elektromos pályaautóm elektronikájából tákolt szerkezetet képzeltem el még a cikk elolvasása előtt.
a szabályozott elektronika ugye azért is fontos, hogy a km mellett az átlagsebesség is reális legyen.

27
Zsabor képe

De minek ezen ennyit

De minek ezen ennyit gépészkedni, amikor amúgyis nagyon gyorsan összejön az a 400 kilóméter?
Szerintem kevésbé fárasztó letekerni :)

28
vp képe

ki is húzhatnád magad

ki is húzhatnád magad utánna hogy milyen fasza gyerek vagy :)

29
Wadmalac képe

A Sigma-Sport órába

A Sigma-Sport órába elemcsere után te írod be a megtett kilométert. akármennyit.
Mivel abszolute nem igazolható a klométer, és fű-fa virág a 3 havi bérletnél jóval olcsóbban beszerezheti a 400 km-rel töltött órát, a csalók sztem a kedvezményt kihasználóknak minimum felét tennék ki.
Magát az ötletet a kerékpározás népszerűsítésre jónak tartom, de az eszközválasztás állati naivitást bizonyít. És valóban vannak olyanok, akik jobban megérdemlik/rászorulnak a kedvezményre.
Wad

30
Cseya képe

Nekem elég, ha csak

Nekem elég, ha csak felrakom fél órára a számítógépházam tetejére a vezeték nélküli sebességmérőmet.

31
Oleever07 képe

ezt a hülyeséget. mért

ezt a hülyeséget. mért nem 1000 km?
meg amúgy is, ki az az őrült, aki a nyár után leteszi a bringát? meg kell rakni ősszel, meg télen is. aki hozzá van szokva a bringázáshoz, az nem hagyja abba. jó, ez alól kivételek a hétvégi bicajosok.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

32
bembo képe

Minek ennyi körmönfont

Minek ennyi körmönfont feltételhez és ellenőrzéshez kötni a tömegközlekedés ingyenességét? Micsoda bürokrácia fejlődne e roppant igazságos rendszer érdekében!

Legyen mindnekinek teljesen ingyenes, és punktum. Ez már önmagában jópár százalékkal növelné a tömegközlekedés részesedését. Így is legalább felerészben az állam tartja fenn. Más területeken (egészségmegőrzés, életminőség javulás, környezeti károk mérséklődése) részben megtérülne a plusz költség.
Aztán a szociális vonatkozások. Ha munkanélküli vagyok (márpedig az emberek jó harmada jelenleg az), és minimálbérért vagy feketén kevesebbért vállalhatok munkát, lehet hogy megéri; de ha a fizetésem egy hatodát rögtön a bkv-nak perkálom, akkor már nem.
Az ingyenes tömegközlekedés gazdaság élénkítő hatású, mint általában a közlekedés bárminemű elősegítése (olyan mintha építenénk autópályát).

33
Krisi képe

szerintem akkor már az

szerintem akkor már az ingyen sört is bevezethetnék, az is élénkítené a gazdaságot.
és persze ingyen biciklit mindenkinek!

34
bembo képe

Nem érdemes összekeverni

Nem érdemes összekeverni egy élvezeti cikket egy alapvető közszolgáltatással. A sörből tetszőleges mennyiséget lehet fogyasztani (az is elfogyasztásnak minősül, ha hazaviszed és elrohad a spejzban). A tömegközlekedést mindneki annyit használja, amennyit muszáj. Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten. De az ilyen emberek száma elhanyagolható. Ezért is van BKV bérlet, és ezért nincsen sörbérlet. Jól is nézne ki, ha lemennék a boltba a sörbérletemmel, és kérnék egy hekto sört, mert hát ez havi bérlet, és egy hónapig akármennyi sört kaphatok.

A kerékpárt lehetne ingyenessé tenni, és valószínűleg nagyon sok kedvező gazdasági és társadalmi hatása lenne. Persze alaposan át kéne gondolni, hogy milyen típusú kerékpárokat, és hány évente lehetne új kerékpárra pályázni.

35
Kisember képe

Sörbérlet! Ez mekkora

Sörbérlet! Ez mekkora már!
--------------------------
www.barzongorista.eu

36
Vegha képe

én ingyenes fészbúkot

én ingyenes fészbúkot szeretnék. lehet ?

37
Oleever07 képe

It's free and always will

It's free and always will be. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

38
shutruk képe

Észrevetted már, hogy

Észrevetted már, hogy időnként angolul válaszolsz egy magyar kérdésre? Ha nem szándékos, akkor mindenképp foglalkozz a kérdéssel, nehogy úgy járj, mint O'Neill az Ősök tudásával. :)
----

http://www.nightride.hu

39
Oleever07 képe

igen, néha szoktam angolul

igen, néha szoktam angolul válaszolni, de ezt a mondatot a Facebook-ról idéztem. :D amúgy ki az az O'Neill, akinek Ősi tudása van? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

40
shutruk képe

Csillagkapu.

Csillagkapu. :)
----

http://www.nightride.hu

41
Oleever07 képe

jajj, neeee. I 7 it. :D

jajj, neeee. I 7 it. :D (magyarul utálom. :-) ) a faterom mindig ezzel fáraszt...
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

42
Icarus képe

Senki sem lehet tokeletes

Senki sem lehet tokeletes :-)
O'Neil forever :P

-----------------------------------------

Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P

43
Krisi képe

ez mind szép és jó amit

ez mind szép és jó amit írsz, csak az a baj ezzel a világal, hogy semmi sincs ingyen.
meg azt se feledjük el, hogy a többi 7-8millió ember mit szól ehhez, aki nem olyan kiválasztott, hogy Budapestre született? vagy akinek munkaeszköz az autó és ha akarna se tudna villamossal járni? egyedül annak lenne tényleg ingyenes, aki külföldi. vagy feketemunkás. nekik viszont ne legyen az, jól is néznénk ki.

a világ sajnos összetettebb, mint gondolnánk.

44
bembo képe

Naná, hogy nincs ingyen,

Naná, hogy nincs ingyen, minden dolog emberek munkájába kerül. De ez politikai kérdés, konkrétan hogy a közlekedési módok közül melyiknek az arányát akarja növelni az állam. Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak. Nyilván ők is közlekednek valahogy, és ott is meg kell hozni döntéseket, helyi szempontoknak megfelelően. Akinek munkaeszköz az autó, annak úgyis mindegy, hiszen a munkáltatója megfizeti: vagy céges autó, vagy magasabb bér formájában. És a feketemunkásokkal, külföldiekkel mi a baj? Ők talán nem közlekedhetnek?

45
Krisi képe

"Nem releváns ebben a

"Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak"
pedig de. hasonlítsd össze a budapesti és pl. a kiskunlacházi tömegközlekedést. naugye. de még a miskolci vagy debreceni sem hiszem, hogy éri el az 1/10-edét a fővárosi tömegközlekedés költségvetésének.
mert ugye ha "ingyenes" akkor azt jelenti hogy mindenki adójából fizetik. és akkor megint azt az elvet erősítjük, hogy az ország 1/5-öde tartja el a többieket. ami nem jó.

46
pfm képe

Remelem csak heccbol/viccbol

Remelem csak heccbol/viccbol irsz ilyeneket :)

47
Oleever07 képe

"Kivéve pár

"Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten."

lásd engem. most van egy tesztbusz ezen a héten, ami többet úgysem lesz. :D erről van szó.
de amúgy tényleg van egy olyan troli, amelyből csak egy van, ráadásul ez a prototípus. erről van szó. (igaz, ez csak akkor közlekedik, amikor valamilyen nyílt nap van, pl. a Pongrácz telepen.)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

48
toreki képe

Fordítva tényleg lenne

Fordítva tényleg lenne értelme. Úgyis indul a KKKR. Akinek BKV/BKSZ bérlete van (persze elektronikus), hetente 1-2 órát ingyen bringázhatna. Így lenne, aki csak emiatt kipróbálná.

49
Zsabor képe

Azt nem értem ebben, hogy

Azt nem értem ebben, hogy mi történik szeptember és március között :)
Mondjuk egy ajándék fogaskerekű bérlettel már boldog lennék.

50
sagan képe

5000 HUF-ért még vennék

5000 HUF-ért még vennék is bérletet,mert jó lenne,mint biztonsági tartalék,de 10000ért egyszerűen nem éri meg a bringázás mellett.
A fogasbéret határozottan tetszik :)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

51
lrdr képe

Szeptember és március

Szeptember és március közt meredekebbek lesznek a hegyek.

Egyébként autózáshoz képest kb. km-enkénti 60 ft hasznot/elmaradt kárt tolat a user, az 400 km-en 24000. Mondjuk két és félhavi bérlet, ami igazából akár elég is lehetne (kerekítsük 3ra: december-január-február), már ha egyébként nem hardcore.
(A meghardcoreodás úgy a 2.-3. szezon táján szok jelentkezni.)

52
j_gergo képe

Marhaság.

Marhaság.

53
Tibor_Nesze képe

jaj ettől az embertől

jaj ettől az embertől mindig kiráz a hideg. politikus, dagadt, a feje is. mondhatni tipikus

54
otapi képe

Kiírták a választásokat,

Kiírták a választásokat, elkezdődött a kampány...

55
Oleever07 képe

persze ezt az ingyen BKV-t a

persze ezt az ingyen BKV-t a Horváth Csaba kezdte el, még jóval a választások kiírása előtt. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

56
otapi képe

Mondjuk, ez nem "ingyen"

Mondjuk, ez nem "ingyen" lenne, mert teljesíteni kellene előtte :)

57
Oleever07 képe

naná, majd előtte az

naná, majd előtte az állambácsi fizeti ki helyettünk. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

58
Prof.gruppetto.hu képe

Mé nincs ez a

Mé nincs ez a címlapon?

www.gruppetto.hu

59
Vegha képe

ó Istenem, miért nincs

ó Istenem, miért nincs unsubscribe gomb ? Már bánom hogy írtam ebbe az eleve szánalmas témába.