Schmuck Andor főpolgármester-jelölt fejéből pattant ki az az ötlet, amelyet azóta már főpolgármester-jelölti programja is tartalmaz: 400 kilométeres igazolt nyári tekerésért egy szeptembertől márciusig szóló BKV-bérletet adna. A 400 kilométert biciklire szerelhető kilométerórával kellene igazolni a kerékpározóknak.
további hülyeség itt:
http://www.napiaszonline.hu/aktualis/nyari_bringazasert_ingyen_bkv_berle...












baromság, ezt egy hétvége
baromság, ezt egy hétvége alatt össze lehet hozni..
Baromsag. Ezt egy nap alatt
Baromsag. Ezt egy nap alatt ossze lehet hozni. 4000m szint is mehet bele...
(Olyan bolcseket tudsz hozzaszolni neha, hogy elkepeszto.)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
ugyan, ha péntektől
ugyan, ha péntektől vasárnapig minden nap mész egy száz-százötvenes távot,össze lehet hozni.
egyébként meg: honnan tudod, hogy mennyit megyek, okoska? Nyilván az átlagos városi bringás nem hozza össze egy hétvége alatt, nekem, meg pár túrázó arcnak nem lenne különösebben nehéz. Pl lemegyek pénteken a Balatonra, körbetekerem, és hazatekerek. Ebben semmi extrém nincs.
Gyere mondjal meg
Gyere mondjal meg nagyobbakat. Nem tekersz le mindjart 2x Balcsira, meg 2x korbe?
A folytatast kitoroltem, szemmel lathatoan az arcod nagyobb, mint a beled szorult ertelem :)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nektek megártott a
Nektek megártott a kánikula... Kicsit úgy érzem magam, mintha gaze és Cseya vitázna valami tök lényegtelen dolgon. Pontagy szuperhiró, ezt mindenki tudja. Amikor utoljára volt szerencsém vele letekerni 160km-t, végigdohányozta az utat, és nem tűnt fáradtnak. Én elhiszem neki, hogy neki nem ügy a 400km 3 nap alatt.
----
http://www.nightride.hu
En is jarok turazni, kb.
En is jarok turazni, kb. minden hetvegen, megsem magambol indulok ki, amikor ilyen akciokat szerveznek.
Es nem is allok neki arcoskodni, hogy napi 150km az fika. Van akinek a napi 15 is megerolteto.
(Egyebkent meg aki egy fikarsznyit is ert a turazashoz, az nem csak a km-t nezi, hanem a szintemelkedest es az ut minoseget. Leginkabb h aszfalt/terep. De ezt biztosan te is nagyon jol tudod :)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Én egy mosollyal
Én egy mosollyal elintéztem a dolgot, hogy majd ha nagy leszek, én is tudok ennyit egyszerre tekerni. :) Amíg nem Pontagy szabja az ingyenBKV feltételeihez a kilométerszámot, addig én nyugodtan alszok. :D
----
http://www.nightride.hu
shutruk, köszi,tudom mit
shutruk,
köszi,tudom mit bírok, ok, nem az átlaghoz mérem magam, lehet.
ha nagy is arcom, vállalom, ilyen vagyok.
uccsó péntek sajnos kimaradt, Semico invitált,de részben meló, részben az esti piálás miatt sem ment.
Én ezekkel tisztában
Én ezekkel tisztában vagyok. :)
----
http://www.nightride.hu
Minimal Mass-ra jöttök?
Minimal Mass-ra jöttök? Bunyó lesz? :p
Ennél sokkal több értelme
Ennél sokkal több értelme lenne, ha a forgalmi engedéllyel ingyen lehetne utazni.
Szegeden lehetett az árvíz
Szegeden lehetett az árvíz idején,de az autóvezetők jobban szerettek a dugóban ülni.
Egyébként meg nem ingyenesség kell,hanem normális tarifarendszer,időalapú jegy,zónásítás.
+dugódíj
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
-1 Időalapú jegy? Hogy
-1
Időalapú jegy?
Hogy hogy nem (de igen) nekem 80-as trolival egyszer (többször) sikerült a Keleti PU - Róna utca távot 50 perc fölötti idővel megtenni. Normálisan ez kb 10-12 perc kéne legyen/szokott lenni. Ezt időalapú jeggyel, hááát, asszem sokan odanyomtak volna egy pisztolyt a vezető halántékához, hogy olcsóbb legyen :-)
Egyezzünk meg egy távolságalapú tarifarendszerben :-)
Az idő alapú jegy nem
Az idő alapú jegy nem lenne rossz, ha a tömegközlekedés mindenhol elsőbbséget kapna. Pl.: a Moszkvára érkező villamos nem várna az épp akkor induló kocsi tömegre. A távolságot nehéz mérni 1-2 átszállás után, de azt, hogy mikor indultál (kezelted a jegyet) könnyű leolvasni a jegyről.
Ha pl a keletinél, a 80-as
Ha pl a keletinél, a 80-as trolin klikkeltél az elekronyikus jeggyel, és az egyes villamoson a stanionoknál megint, könnyű kiszámolni, az hány megálló volt. Ha nem szállsz át többször, az ugye ciki.
Vagy egy "érvényesítés" leszálláskor is... franc tudja. Ez nyilván baromira lelassítaná a dolgokat. Az idő alapú akkoris szívás lenne nem? Nomeg a felszállás ideje okés, de a leszállásig eltelt időt is valahogy meg kell állapítani, szóval nem tudom, kbv -nál mi az elképzelés az elektronikus jeggyel kapcsolatban. Tud valaki valamit?
Időalapú jegy nyilván a
Időalapú jegy nyilván a hivatalos menetidő alapján számlázna :)
.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo
Ha elolvassatok egy
Ha elolvassatok egy vonaljegy hatuljat, kiderul, hogy a jelenlegi jegy bizony idoalapu :)
pontosan, 60 percig lehet
pontosan, 60 percig lehet vele utazni nappal, éjszaka 110 percig. lásd itt.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Ez most vicc? A jegyen az
Ez most vicc? A jegyen az időkorlát a felszíni tömegközlekedés esetén az adott járművön való utazás maximális ideje, csak a földalatti hálózaton jogosít átszállásra. Minden más járműváltásnál újat kell érvényesíteni.
www.gruppetto.hu
és akinek van
és akinek van úszómedencéje, de vásárol hozzá vízvisszaforgatót, annak legyen ingyenes a háztartási vízszámlája!
Szerintem jó az ötlet, de
Szerintem jó az ötlet, de a 400km kevés. Tavasztól őszig olyan 2000km simán meg lehetne követelni és az még nem is sok. Sokaknak akik bringával közlekednek, nem csak hobbinak tekintik ennek a kétszerese is megvan egy nyáron.
ui:
Így utólag végiggondolva ha csak az a cél, hogy rávegyenek olyanokat is egy kis tekerésre akik amúgy nem szoktak, akkor a 400km reálisabb cél kezdetnek.
Még ha nem is sok egy olyan
Még ha nem is sok egy olyan embernek, aki minden nap bringával jár mindenhova, egy hangsúlyozottan kezdő bringásnak, aki az akció célcsoportja lenne (gondolom én az, aki eddig BKV-zott, esetleg autózott) ez is bőven elég. Ha még a 2000 fele 1000 reális is lenne, mint nagy szám elriasztó (bár nem vagyok se szociológus, se pszichológus).
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Fejreállitom a bringát és
Fejreállitom a bringát és egy ventilátorral meg egy gumiszijjal az esti Mónikasó alatt beletekerem a 400 km-et
Én persze nem, de...
--------------------------
www.barzongorista.eu
:D :D ---- Fábián Olivér
:D :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
nekem is pont ez jutott
nekem is pont ez jutott eszembe. egy okos szerkezettel összekötöm a motorom kerekével és pár óra alatt benn is van a kellő kilométer. mármint nekem nem kell, hiszen nekem ez a táv megvan egy hónap alatt simán, de mondjuk indítok egy vállalkozást erre alapozva és ollé :)
én egy legóból és az
én egy legóból és az 1/10 elektromos pályaautóm elektronikájából tákolt szerkezetet képzeltem el még a cikk elolvasása előtt.
a szabályozott elektronika ugye azért is fontos, hogy a km mellett az átlagsebesség is reális legyen.
De minek ezen ennyit
De minek ezen ennyit gépészkedni, amikor amúgyis nagyon gyorsan összejön az a 400 kilóméter?
Szerintem kevésbé fárasztó letekerni :)
ki is húzhatnád magad
ki is húzhatnád magad utánna hogy milyen fasza gyerek vagy :)
A Sigma-Sport órába
A Sigma-Sport órába elemcsere után te írod be a megtett kilométert. akármennyit.
Mivel abszolute nem igazolható a klométer, és fű-fa virág a 3 havi bérletnél jóval olcsóbban beszerezheti a 400 km-rel töltött órát, a csalók sztem a kedvezményt kihasználóknak minimum felét tennék ki.
Magát az ötletet a kerékpározás népszerűsítésre jónak tartom, de az eszközválasztás állati naivitást bizonyít. És valóban vannak olyanok, akik jobban megérdemlik/rászorulnak a kedvezményre.
Wad
Nekem elég, ha csak
Nekem elég, ha csak felrakom fél órára a számítógépházam tetejére a vezeték nélküli sebességmérőmet.
ezt a hülyeséget. mért
ezt a hülyeséget. mért nem 1000 km?
meg amúgy is, ki az az őrült, aki a nyár után leteszi a bringát? meg kell rakni ősszel, meg télen is. aki hozzá van szokva a bringázáshoz, az nem hagyja abba. jó, ez alól kivételek a hétvégi bicajosok.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Minek ennyi körmönfont
Minek ennyi körmönfont feltételhez és ellenőrzéshez kötni a tömegközlekedés ingyenességét? Micsoda bürokrácia fejlődne e roppant igazságos rendszer érdekében!
Legyen mindnekinek teljesen ingyenes, és punktum. Ez már önmagában jópár százalékkal növelné a tömegközlekedés részesedését. Így is legalább felerészben az állam tartja fenn. Más területeken (egészségmegőrzés, életminőség javulás, környezeti károk mérséklődése) részben megtérülne a plusz költség.
Aztán a szociális vonatkozások. Ha munkanélküli vagyok (márpedig az emberek jó harmada jelenleg az), és minimálbérért vagy feketén kevesebbért vállalhatok munkát, lehet hogy megéri; de ha a fizetésem egy hatodát rögtön a bkv-nak perkálom, akkor már nem.
Az ingyenes tömegközlekedés gazdaság élénkítő hatású, mint általában a közlekedés bárminemű elősegítése (olyan mintha építenénk autópályát).
szerintem akkor már az
szerintem akkor már az ingyen sört is bevezethetnék, az is élénkítené a gazdaságot.
és persze ingyen biciklit mindenkinek!
Nem érdemes összekeverni
Nem érdemes összekeverni egy élvezeti cikket egy alapvető közszolgáltatással. A sörből tetszőleges mennyiséget lehet fogyasztani (az is elfogyasztásnak minősül, ha hazaviszed és elrohad a spejzban). A tömegközlekedést mindneki annyit használja, amennyit muszáj. Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten. De az ilyen emberek száma elhanyagolható. Ezért is van BKV bérlet, és ezért nincsen sörbérlet. Jól is nézne ki, ha lemennék a boltba a sörbérletemmel, és kérnék egy hekto sört, mert hát ez havi bérlet, és egy hónapig akármennyi sört kaphatok.
A kerékpárt lehetne ingyenessé tenni, és valószínűleg nagyon sok kedvező gazdasági és társadalmi hatása lenne. Persze alaposan át kéne gondolni, hogy milyen típusú kerékpárokat, és hány évente lehetne új kerékpárra pályázni.
Sörbérlet! Ez mekkora
Sörbérlet! Ez mekkora már!
--------------------------
www.barzongorista.eu
én ingyenes fészbúkot
én ingyenes fészbúkot szeretnék. lehet ?
It's free and always will
It's free and always will be. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Észrevetted már, hogy
Észrevetted már, hogy időnként angolul válaszolsz egy magyar kérdésre? Ha nem szándékos, akkor mindenképp foglalkozz a kérdéssel, nehogy úgy járj, mint O'Neill az Ősök tudásával. :)
----
http://www.nightride.hu
igen, néha szoktam angolul
igen, néha szoktam angolul válaszolni, de ezt a mondatot a Facebook-ról idéztem. :D amúgy ki az az O'Neill, akinek Ősi tudása van? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Csillagkapu.
Csillagkapu. :)
----
http://www.nightride.hu
jajj, neeee. I 7 it. :D
jajj, neeee. I 7 it. :D (magyarul utálom. :-) ) a faterom mindig ezzel fáraszt...
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Senki sem lehet tokeletes
Senki sem lehet tokeletes :-)
O'Neil forever :P
-----------------------------------------
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
ez mind szép és jó amit
ez mind szép és jó amit írsz, csak az a baj ezzel a világal, hogy semmi sincs ingyen.
meg azt se feledjük el, hogy a többi 7-8millió ember mit szól ehhez, aki nem olyan kiválasztott, hogy Budapestre született? vagy akinek munkaeszköz az autó és ha akarna se tudna villamossal járni? egyedül annak lenne tényleg ingyenes, aki külföldi. vagy feketemunkás. nekik viszont ne legyen az, jól is néznénk ki.
a világ sajnos összetettebb, mint gondolnánk.
Naná, hogy nincs ingyen,
Naná, hogy nincs ingyen, minden dolog emberek munkájába kerül. De ez politikai kérdés, konkrétan hogy a közlekedési módok közül melyiknek az arányát akarja növelni az állam. Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak. Nyilván ők is közlekednek valahogy, és ott is meg kell hozni döntéseket, helyi szempontoknak megfelelően. Akinek munkaeszköz az autó, annak úgyis mindegy, hiszen a munkáltatója megfizeti: vagy céges autó, vagy magasabb bér formájában. És a feketemunkásokkal, külföldiekkel mi a baj? Ők talán nem közlekedhetnek?
"Nem releváns ebben a
"Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak"
pedig de. hasonlítsd össze a budapesti és pl. a kiskunlacházi tömegközlekedést. naugye. de még a miskolci vagy debreceni sem hiszem, hogy éri el az 1/10-edét a fővárosi tömegközlekedés költségvetésének.
mert ugye ha "ingyenes" akkor azt jelenti hogy mindenki adójából fizetik. és akkor megint azt az elvet erősítjük, hogy az ország 1/5-öde tartja el a többieket. ami nem jó.
Remelem csak heccbol/viccbol
Remelem csak heccbol/viccbol irsz ilyeneket :)
"Kivéve pár
"Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten."
lásd engem. most van egy tesztbusz ezen a héten, ami többet úgysem lesz. :D erről van szó.
de amúgy tényleg van egy olyan troli, amelyből csak egy van, ráadásul ez a prototípus. erről van szó. (igaz, ez csak akkor közlekedik, amikor valamilyen nyílt nap van, pl. a Pongrácz telepen.)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Fordítva tényleg lenne
Fordítva tényleg lenne értelme. Úgyis indul a KKKR. Akinek BKV/BKSZ bérlete van (persze elektronikus), hetente 1-2 órát ingyen bringázhatna. Így lenne, aki csak emiatt kipróbálná.
Azt nem értem ebben, hogy
Azt nem értem ebben, hogy mi történik szeptember és március között :)
Mondjuk egy ajándék fogaskerekű bérlettel már boldog lennék.
5000 HUF-ért még vennék
5000 HUF-ért még vennék is bérletet,mert jó lenne,mint biztonsági tartalék,de 10000ért egyszerűen nem éri meg a bringázás mellett.
A fogasbéret határozottan tetszik :)).
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Szeptember és március
Szeptember és március közt meredekebbek lesznek a hegyek.
Egyébként autózáshoz képest kb. km-enkénti 60 ft hasznot/elmaradt kárt tolat a user, az 400 km-en 24000. Mondjuk két és félhavi bérlet, ami igazából akár elég is lehetne (kerekítsük 3ra: december-január-február), már ha egyébként nem hardcore.
(A meghardcoreodás úgy a 2.-3. szezon táján szok jelentkezni.)
Marhaság.
Marhaság.
jaj ettől az embertől
jaj ettől az embertől mindig kiráz a hideg. politikus, dagadt, a feje is. mondhatni tipikus
Kiírták a választásokat,
Kiírták a választásokat, elkezdődött a kampány...
persze ezt az ingyen BKV-t a
persze ezt az ingyen BKV-t a Horváth Csaba kezdte el, még jóval a választások kiírása előtt. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Mondjuk, ez nem "ingyen"
Mondjuk, ez nem "ingyen" lenne, mert teljesíteni kellene előtte :)
naná, majd előtte az
naná, majd előtte az állambácsi fizeti ki helyettünk. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Mé nincs ez a
Mé nincs ez a címlapon?
www.gruppetto.hu
ó Istenem, miért nincs
ó Istenem, miért nincs unsubscribe gomb ? Már bánom hogy írtam ebbe az eleve szánalmas témába.