A kerékpározásért fognak össze a települések
2010. július 23-án, az I. Békési Kerékpáros fesztivál keretében, megalakult a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, a KETOSZ. A szervezet célja többek között a magyarországi kerékpározás fejlesztése, a települések közt létrejövő, kerékpározást érintő együttműködések, és a Kerékpárosbarát Települések és Munkahelyek számának növelése.
A pártpolitikától független KETOSZ várja tagjai közé mindazokat a településeket, amelyek szeretnének saját kerékpárral közlekedő lakosaiknak kedvezni. Ehhez tud szakmai tapasztalattal, és együttműködéssel segíteni nekik a Szövetség.
A szervezet elnöksége Izsó Gábort, Békés város polgármesterét, választotta elnökének, míg az elnökség további tagjai Babák Mihály (Szarvas polgármestere), Pap Tibor (Dévaványa polgármester) és dr. Buzás Péter (Makó város polgármestere).
Kapcsolat: ketosz2010@gmail.com













Utálom a kerékpárosbarát
Utálom a kerékpárosbarát településeket, niggernek érzem magam bennük, ha arra vezet utam.
Az meg nem jó.
érthető a dolog, de ez itt
érthető a dolog, de ez itt ilyen félrevezetően hangzik. inkább olyasminek a jelzése, hogy ott "szívesen látják" stb. minta bababarát, vagy az akadálymentesített.
Persze, a felsorolt helyek valósága azért érdekesen találkozik az itt elhangzottakkal...
Ebben egyet értünk. Talán
Ebben egyet értünk.
Talán abban is, hogy az ok az elképzelés, hogy az irántam (mint kerékpáros) barátságos településen azt várnák el, hogy:
- folyton én alkalmazkodjak, hogy mások (főleg autók) kényelmesebben repeszthessenek.
- teleportáljak két kerékpárizé között, mert összekötve nincs.
- macskaköves szarokon rázkódjak, mert persze bringának jó az is.
- menjek a túloldalon járdának is szűk, EU-s pályázatból kicsalt, járdának használt kerékpárgyászon fél kilométert, majd vissza a forgalmasnak (tehát csaknekem veszélyes) vélt főútvonalon át.
- ismeretlenként ne az utcahálózat alapján tájékozódjak, hanem ott menjek ahova dobálják a kerékpárizéket.
- véletlenül se a legrövidebb, vagy az egyetlen lehetséges útvonalon menjek, ill. legyen esélyem a célomhoz úgy elérni, mintha autóval mennék.
- nehogy be tudjak kanyarodni, minden keresztutcába, csak ahova az illetékesek megengedik.
- vagy esetleg 5x szálljak le és toljam. Mert a járművem előnyeit csak mások használhassák (pl. gyaloggá tudok válni), de ami nekem jó (pl. kis helyfoglalás) azt nem.
Ha pedig nem tudom betartani, akkor marad a néger érzés.
-
Zsurmi
+1 Hányszor éreztem mire
+1
Hányszor éreztem mire leértem Siófokra....
Egy helyen gondoltam megpróbálok jó fiú(/bringás) lenni, aztán rájöttem hogy jobban jártam volna ha csak az éppkézláb érvekkel nyugtattam volna a lelkem, mint az összes többi helyen...
>---------------<
Semico
Piros-Fekete MATTS nyergében....
Milyen követelményrendszer
Milyen követelményrendszer alapján kerékpárosbarát?
Valaki ellenőrzi, hogy tényleg az-e?
Makó? http://criticalmass.hu
Makó?
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091002/mako-elszontyolito-folyamatai
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100527/szetrohadnak-buszke-mako-r...
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100708/mako-kerekparosbarat
Morahalomrol is keseru
Morahalomrol is keseru tapasztalattal jottunk haza.
Bekest augusztusban fogunk megvizsgalni.
Itt lehet olvasgatni:
http://szegedbicaj.blog.hu/tags/ker%C3%A9kp%C3%A1rosbar%C3%A1t
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Tatán is érdemes egy kört
Tatán is érdemes egy kört tenni... vicc. Vagy inkább siralmas.
Ja, Tata, ahol pont a
Ja, Tata, ahol pont a sportparkba tilos kerékpárral bemenni? Az remek.
Szentendre, Vác, Dunakeszi, Göd szintén feliratkozhatnak.
Bár nekem már mind kerékpárosbarát ahol akár egyetlen indokolatlan piros karikással találkozom.
Apropó, a favorit Balatonberényről el ne feledkezzünk, esélyes pályázó.
Sportpark?! bonnie
Sportpark?!
bonnie
Tatai edzőtábor.
Tatai edzőtábor.
wuhh, nem szaroztak. Jó
wuhh, nem szaroztak.
Jó hogy nem raktak közé szögesdrótot.
(amúgy, az első tábla után minek a többi? eu-s pénzből épült?)
(ennyi kereszt utca van a
(ennyi kereszt utca van a bal oldalon)
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071104/csak-egy-fenykep
Fonyódnak és
Fonyódnak és Balatonboglárnak is megadnám az esélyt. Siófok még bontogatja szárnyait, de azért már ígéretes, részletek később.
CSI
Balatonberény... mondd,
Balatonberény... mondd, hogy ez photoshop! Ilyen nem lehet.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Simplon
Júliusban mentünk arra,
Júliusban mentünk arra, tényleg így van ott, tehát létezik.
CSI
:( Komoly. Szarvasról
:( Komoly.
Szarvasról viszont csak jót hallottam. Dévaványáról meg semmit.
Nem is
Nem is igaz.
http://criticalmass.hu/comment/reply/10923/305569
Szarvason is csak a kilométer számát nézik,a kinek mekkora versenyben.
Dévaványán meg addig jó,amíg nem hallunk róla semmit. Bár gondolom ott is megvan a kerós gettó a főút mellett. De egy akkora településre bármit építeni badarság lenne.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
szarvasról, mint referencia
szarvasról, mint referencia csak ennyit:
http://img10.indafoto.hu/5/1/59701_58b481d9dbc5b5b2fdabb5d12dece1a9/8743...
van egy darab kétirányú kerékpárút a fő út mellett az egyik oldalon. és járdázó tömegek a másikon, akiknek mivel ott van dolguk, ott mennek.
ja és tényleg van még egy kétirányú egyoldali kp.út orosháza felé, amúgy semmi más.
se tárolók (kivéve a 30 éves rozsdás kerékbetörőket), se semmi. nem tudom mire osztják ezeket a díjakat, és mennyi közpénzből fog élni az újabb kmsz "alszervezet", de sok jóra nem számítok.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
"A szövetség a
"A szövetség a Kerékpárosbarát település címet elnyert önkormányzatok és szervezetek tagságával jön létre, melyhez a későbbiek során az alapszabály tervezetben előírt feltételekkel lehet csatlakozni."
És ott mik a feltételek?
Alapszabály 7. §
1. Rendes tag lehet minden, a Magyar Köztársaság területén bejegyzett, települési és megyei önkormányzat, amelynek képviselője írásban nyilatkozik arról, hogy elfogadja a Szövetség Alapszabályát, az abban foglalt kötelezettségeknek eleget tesz, és tevőlegesen részt vesz a Szövetség céljainak megvalósításában
http://bekesvaros.hu/dokumentumtar/ktules/2010/20100527/421.pdf
Makó...??????????????? Hajja
Makó...???????????????
Hajjajj.. Kiváló Magyar Termék címkét érzek a levegőben...
A jobb szélen az a sárga
A jobb szélen az a sárga pólós nekem gyanús.
Szerintem ő a tégla és beépülve fogja megváltoztatni a paradigmákat. :-)
Csak nehogy bekerüljön a
Csak nehogy bekerüljön a téglahámozógépbe. :D
aham, szóval KETOSZ. még
aham, szóval KETOSZ. még jó, hogy nem KEMOTOKSZ. :D
remélem, hogy ezek nem fognak olyan kerékpárosbarát településeket csinálni, mint Makó, vagy Mórahalom, vagy Hódmezővásárhely.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
A felsorolt varosok egyike a
A felsorolt varosok egyike a szervezet egyik vezetoje. Ezek utan mit varsz ettol a kamuszervezettol?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
semmit. el kell fújni őket
semmit. el kell fújni őket a KEMOTOKSZ-szal. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
CHEMOTOX a szép
CHEMOTOX a szép neve,egyébként nekem is ez jutott elsőre eszembe,csak nem volt időm beírni;)).
Használjon KETOSZ-t és eltűnik a bringás az KÖZútjairól!
Remélem Orosházát is felveszik tagnak. A tavaly átadott nevében biztonságos kerékpárúton már hét baleset történt.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
de a Kerékpárosbarát
de a Kerékpárosbarát Mogyorórszági Települések Országos Központi Szövetsége majd biztosítani fogja a KETOSZ eltávolítását. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Az örök klasszikus jut
Az örök klasszikus jut eszembe:
"Let's not start sucking each others' d*** quite yet."
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
tudom,talán nem teljesen
tudom,talán nem teljesen passzol a témába, de most jártam Észak-Olaszországban (Dél-Tirol és Trentó környéke)
sehol nincs nagy bringás-infra, és ha a bicós nem használja, akkor se dudálják le, meg semmi. Igaz, van az útszélén egy fehér szegély-csík, annak a közelében illik menni (néha ez kisebb sávvá szélesedik) de nem dudálnak le, nem anyáznak, nem akarnak megölni.
Láttam olyan outist is, aki amúgy magyarosan, középen rakta. Semmi idegesség, vártak,aztán kielőzték,ennyi.
Ja, igen, elég izmos kamionforgalom van a szűk alpesi utakon is, de biztonságos. Bringaút pár helyen van, egyszer mentünk rá, kipróbálni, vicces: Brunico előtt, kis panoráma-bringaút van, folyóval,fenyvesben, itt-ott murvás de pl. két 200m körüli alagút is van, szép. Városon belül ritkább a bringaút. Valahogy arrafelé közlekedőnek tekintik a bringást. A Comoi-tónál pl. egy helyen egy autópálya-hídon kellett bringával átmenni, másmerre nem volt lehetőség, de biztonságos volt. Ez előtt 2x2 sávos, 8-as út forgalmúés jellegű úton. Mégis,nagyobb biztonságban éreztem magam, mint a Körúton pl.és az is különös, hogy ezt bringázható útvonalnak jelölte.
szerk: pár helyen, a nagyon nagy forgalmú utak mellett (főleg az szűk és hosszú alagutak miatt) vannak "elkerülő" bringautak, azok is osztottak (autók is járnak rajta) néha azokon is mentünk,jók azok is.
Tavasszal én is voltam,
Tavasszal én is voltam, sajnos túl keveset.
Igaz, tele van hálózva autóutakkal a környék.
Visszavágyom.
-
Zsurmi
Ezt a hírt örömmel
Ezt a hírt örömmel olvastam, amíg meg nem láttam Makó polgármesterét az elnökségben. Rokonság miatt viszonylag sokat járok arra, és nem tudom, mi lesz a tevékenységük eredménye, ha az az infra a vezetőségre érdemes...
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
mondjuk a gmailes cím is
mondjuk a gmailes cím is nívódíjas:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
KETOSZ: mi nem lövünk a
KETOSZ: mi nem lövünk a kerékpárosokra!
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
:-DDDD Így megvan a
:-DDDD
Így megvan a fejlődési lehetőség is!
2011-ben már fel se lökjük őket.
A hosszú távú terv pedig hogy 2015-ben már köpködni sem fogjuk őket. Erre pályázunk 4 milliárd EU pénzt 11 forint önrésszel...
:-DDDD
László János remélem
László János remélem csak röhögni volt ott. Vagy hogy első javaslatként felvesse, hogy pl. Makón a Szép utcán a biciklisgettó építését felejtsék el, amolyan kerékpárosbarát módon.
Mikor múltkor lehelletfinoman lefikáztam Mórahalmot, raportra hívtak polgármesterileg, merthogy ledörgött a minisztérium rájuk, nem sokkal azután, hogy megadta a kerékpárosbarát címet. Furcsa dolgok ezek, ilyen alapja van eme gittegyletnek, meg ennek az egész bohóckodásnak ezzel a címmel. Tudom, mocsok vagyok, de "Nem adhatok mást, csak mi lényegem."
CSI
Ez az a témakör, mikor a
Ez az a témakör, mikor a megszorítást reformnak hívják.
Én meg remélem azért volt
Én meg remélem azért volt ott, hogy megmagyarázza nekik, mitől válik egy település tényleg kerékpárosbaráttá.
A lehülyézés nem vezet sehová. A másik embernek nézése és a kitartó munka igen.
Nagymaros és Kismaros is
Nagymaros és Kismaros is listás.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=102326432&t=9006401
Ezt a videót láttátok?
Ezt a videót láttátok? Inkább nem kommentálom.
http://www.bekesmatrix.hu/index.php?contentSite=gallery&galleryId=41070&...
CSI
hát ja, békés és
hát ja, békés és békéscsaba között olyan az út, mint valami death pálya a whipeout-ból, brutál szlalom szakaszok, dzsungel szerűen körbeölelve növényzettől...
ajj ajj.... szégyenletesen régen jártam arra.
sajna ebből ennyit bírtam nézni, a bácsi hangjától mindjárt elalszok.
A végén B. Á. sokkal
A végén B. Á. sokkal izgalmasabb hangtónussal nyal, oda érdekes eltekerni a felvételt.
A két város között amúgy megépült a bicikliút egészen korrekt minőségben. Post róla, meg Békésről és a cetszerű szörnyről egy órán belül a http://szegedbicaj.blog.hu/ oldalon
CSI
fél percig jutottam, és
fél percig jutottam, és amugy is 10 és fél perc... hol vannak jo részek, mert akkor odatekerek.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Nem tudom,hogy az első vagy
Nem tudom,hogy az első vagy a második fele a rosszabb.
Az első rész a polgármester általános beszéde. Kb a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve érzése van tőle az embernek.
A második rész Bodor Ádám beszéde. A milyen jó ez,de még van mit csinálni.Illetve a bár szegények vagyunk,de költünk a kerékpárosokra vonalon.
Izgalmasat nem találtam benne.
Kerékpárútfüggők beszélgetése. Érezhető,hogy a km számít nem használhatóság.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Googlen nezegettem... "Bodor
Googlen nezegettem...
"Bodor Ádám
a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi
Miniszter kerékpáros ügyekért felelős
megbízottja
Győr, 2008.05.22"
Igen, emlekszem ra... 3-4 eve meg sok remenyt fuztunk hozza. Ugy nez ki, csalodas a munkassaga...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
2008 júniusa óta nem
2008 júniusa óta nem dolgozik ott. Nem hosszabbították meg a szerződését, és az általa felvázolt elképzelésekből sem sokat valósítottak meg.
ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, sárga bandázzsal, fekete-narancs Bagaboo
Tudom, azt hozta ki elso
Tudom, azt hozta ki elso helyre a neve + kerekpar szavakra. De gondoltam, nem leszek gonosz, igy masodik talalatot masoltam be.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
" Trója falainak
" Trója falainak megépítésében Poszeidón segítette a trójaiakat, azonban a király nem tartotta a szavát, s nem fizette meg a segítséget, ezért Poszeidón a rettenetes, cetszerű tengeri szörnyet, Ketoszt küldte, amely betegséggel pusztította és sarcolta Tróját - szüzeket kellett áldozni neki."
Beke Dávid
http://szegedbicaj.blog.hu/20
http://szegedbicaj.blog.hu/2010/08/11/mitologiai_szorny_szuletett_bicikl...
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Ezek az útleírások nagyon
Ezek az útleírások nagyon tetszenek meg a képözön is. Egy a baj, hogy elveszi a kedvem minden helytől, amiról van írás. Bár ez még mindig jobb, mint ami első Székesfehérvári utamon fordult elő. Velencei tótól indulva a szabályosság iránti elkötelezettségemben Fehérvárra kétszer olyan hosszú uton sikerült bemennem, majd ott a bringagyászokon a táblák láthatlansága miatt eltévednem és mire kiértem volna a 81-esre már sötét volt a lámpám meg közvilágiítás nélküli részhez kevés, no meg tiltó tábla. Szerencsére a vonatomat még elértem (úton, táblákat nézve), amire bár nem nagyon fért fel a bringa, azért sikerült feljutni. A kivilágítatlan állomások után nálunk kivételesen volt lámpa, igy nem mentem tovább az utolsó vonattal.Beke Dávid
Kóka csatlakozott.
Kóka csatlakozott. Sülysáp felé haladván a településen belül csak az egyik oldalon van járda, azt meg gond nélkül kinevezték kerékpárútnak. Még csak nem is közös vagy osztott, dehogy.