"2014-ig szeretnék az infrastruktúra hálózatot 700 kilométerre növelni, ami közel 60%-os bővülés lenne a mostani 430 kilométeres, főleg ebben az évtizedben kiépített hálózathoz képest. (infrastruktúra fejlesztés térkép) A hálózat bővítésére vonatkozóan a terv több irányt is megjelöl. Egyfelől júliustól a jelenlegi 30 km/h-s lakó-pihenő övezetekben az egyirányú utcák többsége a kerékpárosok számára kétirányúként lesznek használhatóak, melyet természetesen megfelelő felfestések, jelek fognak biztosítani. Ha azt nézzük, hogy a város 30 darab ilyen jellegű övezete a város területének közel felét teszi ki, (lakó-pihenő övezetek térkép) akkor azt hiszem elégedetten csettinthetünk.
A hagyományos kerékpáros nyomvonalakon kívül két nagy tengelyt is kijelölnek a városban, egy észak-déli, és kelet-nyugati irányút, amelyek ha nem is kerékpáros sztrádaként fognak üzemelni, kialakításuk már egy erősebb kerékpáros forgalomhoz fog igazodni.
Az infrastruktúra fejlesztésén túl természetesen egyéb módon is ösztönözni kívánja a város a kerékpáros közlekedést, egyrészt a következő években ezer új kerékpártárolót alakítanak ki minden évben, másrészt újabb bátorító programokat hoznak létre. A Bastille mellett új irodát alakítanak ki a már gyakorló vagy épp leendő kerékpárosok számára, ahova bárki fordulhat kérdéseivel, bemutatókat, és túrákat szerveznek az általános iskolásoknak. A város alkalmazottai számára 400 külön kerékpárt biztosítanának, hogy még többen bicajozzanak. Új munkacsoport jön létre Villes Velib néven, koordinálni, és összehangolni Párizs, és az agglomeráció kerékpáros kapcsolatát, fejlesztve az elővárosokban is a kerékpáros közlekedést."











