Sziasztok, nemrég találtam rátok és tetszik a közösség minősége, ezért szeretném a véleményeteket kérni...

Valaha bringaszerelőként kerestem a kenyeremet, (közel húsz éve), aztán másfelé vitt a sors. Nemrég hozzájutottam egy vén Torino bringához, amit elkezdtem rendbetenni, és imádom, hogy az évtizedes anyagok minősége mennyire más, mint a ma tömegtermékeié.

Egyébként ő Ő:

http://3.bp.blogspot.com/_aJ7LKsRK0vk/S_bRskk8W9I/AAAAAAAAAPI/xKT6Cir_do...

Sajnos egy nem igazán rokonszenves Positron váltó van jelenleg rajta, amitől szabadulnék. Már majdnem vettem egy hátsó váltót, amikor a kezembe akadt egy piszkos, szutyok Huret Svelto, amitől az akkori kinézete ellenére bizseregni kezdett a sejtmagom. Darabokra szedtem, kipucoltam, felcsiszoltam a bevakult részeket, itt-ott políroztam rajta, összeraktam, átfújtam az egészet teflon-sprayvel, és gyönyörű lett. Funkcionálisan is tökéletes, olyanok a rugói, illesztései, mintha új volna.

Egészen pontosan ilyen:
http://3.bp.blogspot.com/_aJ7LKsRK0vk/S_6tkEEuVbI/AAAAAAAAAQI/R7smdA5z6f...
http://3.bp.blogspot.com/_aJ7LKsRK0vk/S_6tcSYNEtI/AAAAAAAAAQA/4hyjzUeQV1...
http://1.bp.blogspot.com/_aJ7LKsRK0vk/S_6tU6hlx9I/AAAAAAAAAP4/soSZgGnRkI...

Beleszerettem, és most kacérkodom a gondolattal, hogy felrakom a Torinóra. Itt jön az egésznek a lényege: ti fel mernétek tenni? Valószínűleg nem tudná a hat fokozatot kezelni, de a Kisalföldön simán megalkuszom az öttel is, ha kell, és a pozicionálás hiánya sem izgat különösebben.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Paly képe

Nekem tetszik ez a váltó.

Nekem tetszik ez a váltó. :) Már csak azért is felraknám és nyúznám, míg van benne kraft, mert nem jön veled szembe ilyen. Ha működőképes és dolgozik, ahogyan kell, felrakhatod. Gondolom nem hegyekre mész vele és ha erős szembeszél fúj, visszapakolod 1-2 fokozatot simán jó vagy. Ha belegondolsz nem is nagyon fogsz válogatni és sebessége(ke)t váltani, nem lesz rá okod. A legoptimálisabbat nyomod és ha érzed, hogy necces a tempód 1-2 sebesség megoldja a problémád. Összevetve: rakd fel, teszteld és vond le a következtetéseket. Ha frankó a váltó, használd egészséggel! Ha problémás a működése, ráérsz lecserélni.

----------------------------------------------
Ha össze lehet csukni, több helyre befér...:o)
Kék Dahon 20" @_"

2
Sceptico képe

Hát, tényleg nemigen

Hát, tényleg nemigen használtam soha két-három fokozatnál többet hátul. Ezért is agyalok a témán. "Kraft"? Szerintem simán túlél jónéhány mai konstrukciót, már csak azért is, mert ami ennél egyszerűbb, a már a faék... :D
Asszem, tényleg felrakom. Ha nem válik be váltónak, beleöntetem akrilba és jó lesz asztaldísznek. Egyszerűen funkcionálisan szép...

3
jazzpeta képe

Persze, az egyik

Persze, az egyik legstrapabíróbb váltó, nálam hatot is simán kezelt indexelve :-)

Anno nekem azt mondták, hogy a Csepeleken lévő hátsó váltó külföldön annyiba került mint itthon az egész bringa :-)

4
-ogre- képe

+1

+1 Jazzpetának
ár/értékben a huret az egyik legjobb és legtartósabb, amit valaha csináltak. 6ot meg azért visz simán, mert 5-re tervezték, és van benne komoly holtjáték. talán még 7et is bír :)
ha a legnagyobb lánckereked max 28 fogas, akkor sima ügy (a huretekre rá is szokták írni, mennyit bírnak).

5
Sceptico képe

:) A segítségetekkel

:) A segítségetekkel meggyőztem magam (mondjuk nem kellett sokat dolgoznom rajta), ha megjön a váltókar (családban marad, az meg Sachs lesz), akkor felpakolom.

Amúgy nincs ráírva, mennyit bír, majd kiderül...

6
Sceptico képe

No, felraktam a Sveltot egy

No, felraktam a Sveltot egy nem pozicionált karral. Úgy van, ahogy -ogre- mondta, simán viszi a hat sebességet. Eddig tökéletesen működik. :)

---
A szele egykor nagyon megcsapott. Hosszú szélcsend jött, de valami ismét fújni kezdett mostanában... :)

7
alcedo képe

Én annak idején nagy

Én annak idején nagy megelégedéssel használtam egy Sachs Huret-et, ma pedig az egyik bringámon Simplexet használok. Szerintem nem fogsz csalódni benne. Ami viszont sokat számít, az a hátsó fogaskeréksor. A váltást könnyítő fogkiképzésű és a hagyományos között ég és föld a különbség a váltás "simaságában", illetve abban, hogy alkalmanként ne ugráljon a lánc a fogak tetején.

8
Sceptico képe

A hátsó fogaskerekek egy

A hátsó fogaskerekek egy hatos Shimano sor, a váltásbarát fajtából. Nincs is vele baj, minden fokozat szépen a helyére ugrik. A hajtásláncot egyelőre amúgy sem terveztem cserélni, úgy került hozzám a bringa, hogy az első-hátsó lánckerekek és a lánc szépen, ugrás nélkül dolgoznak együtt minden normális kombinációban.

---
A szele egykor nagyon megcsapott. Hosszú szélcsend jött, de valami ismét fújni kezdett mostanában... :)