Minap elővettem apám régi bringáját amivel régen még a felső csövön vitt és feltörtek belőlem a régi szépemlékek... Egy 28"-os csodárol lenne szó de nem tudok rájönni mi lehet. Már végignézem a lehetséges összes táblát a www.mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu oldalon, de egyik se hasonlít rá még körvonalakban sem...:S De az hogy kb. 10-11 év után előveszem a bringát és a hátso kerekében még van nyomás az eléggé meleg...:D 2 problémája volt az egésznek ami egyszerűen tényleg nevetséges... 1. az első kerék Dunlop szelepes és a gumi elállt a szelepen... -.- 2. a villanyak kilazult... 5 percembe került visszahozni az életbe... tiszteletreméltó... Annyi a baja hogy még anno le lett szinterezve és sajnos a tábla is ment vele együtt...:S de valamennyire még látszik... csak én nem tudom kisilabizálni... (Nem egy szép darab ezzel a színnel azt elismerem...:D)
Hasít a géép!!!












Nem tudok megnyitni minden
Nem tudok megnyitni minden képet.A homlokcső tábla engem orosz vázra emlékeztet.Nem tudnék típust csak gyerekkoromból rémlik a forma.Az ülésre vigyázz!A régi színter meggyőzhető gázperzselővel, kromoval.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ó, hát látszik az
Ó, hát látszik az emblémáján! Ez egy HVZ.
Mielőtt lefesetették zöldre, egy fekete fecske volt rajta, kék háttérrel. Alul pedig HVZ cirill betűkkel, azaz "XB3", ami a Harkovszkij Velocipednij Zavod", azaz Harkovi Kerékpárgyár rövidítése. Harkov egyébként Ukrajnában található, és a váz alsócsövén "Ukrajna" felirat volt felfestve ez a bicikli típusneve, illetve egy kis piros ötszög, a "Szdelano v CCCP", azaz "Gyártva a SZU-ban" jelzéssel. Itt van egy kép az emblémáról.
Nekem is olt egy ilyenem, csodálatosan gurul. Kétszer megtekertem a pedált, és már Újpest másik végében voltam. Aztán ellopták. Később hozzájutottam egy újabb példányhoz, de az nem volt olyan jó, az már a 80-as évekből származott.
Egyébként elég gyakori, ha egy alföldi városban körbenézel, a Csepel mellett ez a leggyakoribb gyártó a "tanyabike-ok" között. Az ülésről, a villanyakról, a láncvédőről és a sárhányóról is megismerni, ezek jellegzetes részei.
A gyár ma is gyárt bicikliket, de a honlapját nem találom.
Itt van egy blogbejegyzés a турист nevű típusról, ezen kívül volt még a спорт, meg ami Neked van, az украйна.
Az egyszer biztos hogy
Az egyszer biztos hogy gyors...:D ezzel kb az összes auchanbike-ot le lehet hagyni... és hihetetlen strapabíró... szerencse hogy megismerted...
Háhhááá!! Az én frissen
Háhhááá!!
Az én frissen elővett és összepakolt outimnak (amit nemsoká lefotózok és felteszek ide a megfelelő fórumba) is HVZ, azaz XB3 gyártmányú agya van! Az első és a hátsó kerékagy ilyen ruszki gyártmányú! Még most is (miután közel 20 évet pihentek a pincében) szépen fut! Az elsőt majd lassan újra kéne zsírozni, esetleg golyót cserélni a csapágyaiban, mert nem fut a legsimábban, de csendes.
Az első kerék még szingó felnis-gumis!!! Mondom, közel 20 évet csücsült a pincében szét szedve, majd felhoztam, felfújtam, azóta megy! :)
Az itteni témával kapcsolatban meg felidéztem, az én élményeimet a tanya racer bike-kal kapcsolatban. :)
Vastag fekete festés, kontrás single speed, kemény áttétellel. A legkisebb emelkedőtől letérdelt az áttétel. :)
Régi fa markolat volt rajta! Az nagyon komoly volt! Tipikus fentről dörzsölős fék.Némi sárhányó, de csak hátul.
Egyszer tesómmal jöttünk haza nyáron a szőlőből, és én egy agyváltós, vastagabb kerekes outi-félével romboltam hazafelé, és siettem is, h gyorsabb legyek tőle, így kicsit elmaradt mellőlem. Ez az afféle szokásos testvéri versengés része volt.
Nézek egy idő múlva hátra, és amit láttam, az a mai napig megvan az emlékeim között:
tesóm a naaagy fekete tanya SS-sel ráfeküdve a kormányra szaggatja fel az aszfaltot! Mintha egy varrógép jött volna biciklin, annyira kipörgette azt a jó régi áttételt! 45-50 kph-ig tuti kihúzatta a jó öreg vasat. :) Hamar utol is ért így, mert csodálkozásom nagyobb lett, mint a sebességem. :)
Sosem láttam még azóta sem senkit, aki így kipörgetett volna egy echte igazi tanya bike-ot, kemény áttétellel!
Azt amúgy lehet tudni, hogy ezeken milyen áttétel volt? 42-13 körül? Vagy mennyi?
________________________________
Én megtanultam biciklizni, te tanulj meg vezetni... úúúúúúúgy, szépen, ügyesen!
What would people think, when they hear that I'm a Jesus Freak?
Wúúúú mester, segits, a
Wúúúú mester, segits, a Ctapt wocce féléről tudsz e nekem valamit? egy ilyet használok fixinek, a google mindenféle oylan találatot ad ki hogy ez valami legendás váz de mivel sár nehéz, vagy legalábbis az eredeti villájával ami nem is biztos hogy az övé... Jellemző metál szerű kalapácslakk kék és nincs rajta vöröscsillag sehol, csak az üléscsövön egy pajzs alakú piros fehér kék, és sárga jelzés egy bringással, felirattal hogy made in ussr illetve az alsócsövön a ctapt wocce felirat elvileg valahol a rokonságba akad még egy ilyen, remélem nem valami híres klasszikusról vagdaltam le a bowdenszemeket...
---------------
Futár wannabe
Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.
A старт щоссе is a
A старт щоссе is a хвз gyárból származik, itt van róla egy két három kép, utóbbihoz oda van írva, hogy 1988-ból való példány. Úgy nézem, ez volt az országúti bringájuk, persze attól még lehet jó nehéz acélváza... A старт szó érthető, a щоссе pedig utat jelent, ha jól tudom.
Na és a legendás
Na és a legendás спутник típusú csodát se felejtsük el. Valamikor mindenkinek arra fájt a foga...
Nekem volt egy. A tömegét
Nekem volt egy. A tömegét leszámítva egész kellemes kis bringa volt. Én szerettem. Azt még nyugodtan lehetett szerelni, nem műszer volt, hanem orosz vas! :)))
Nekem is a régi orosz
Nekem is a régi orosz gépek jutnak eszembe róla. A színe viszont szerintem állat így, olyan nyaras-strandos-cirkálós :D
----------------------------------------------------
Érdekes, hogy a varjak is énekesmadarak. Sokat gondolkodtam ezen, és rájöttem, hogy ők metálénekesek :D
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Nagyon szép!!!!!!!!!!
Te sean 66607! Ez két nap
Te sean 66607!
Ez két nap alatt már a második retro bicó.Sztem nézzél már be a spejzbe is hátha ott egy gépe Coppinak, eredeti gravírozott valamelyik versenyéről 40-ből.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Baj??:D szerintemezek nagyon
Baj??:D szerintemezek nagyon nagy értéket képviselnek bár lehet csak az én szememben...:D egyszer majd felrakom a triálomat is...:D
Nem baj, csak érdekes
Nem baj, csak érdekes lakás.Nálam is van vagy 6 gép, de arról mind tudtam:-).
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ha a festéstől és a
Ha a festéstől és a nyeregtől eltekintünk, akkor erősen emlékeztet az egykori Budapest néven futó Csepel biciklire is.
Mondjuk az embléma szerint nem az. :)
Jól néz ki. Számomra
Jól néz ki. Számomra talán a nyereg lenne a legnagyobb érték. Biztosan nagyon kényelmes. Azért az érdekelne, hogy milyen nehéz egy ilyen gép.
hát azért eléggé
hát azért eléggé nehéz... sztem olyan 15 kg körül lehet...
Azért a pályapapucsokat se
Azért a pályapapucsokat se hagyjuk ki! :D
Meg tényleg laza ez a brazil szinter, csak kár, h a headbadge nem lett róla lefúrva előtte, majd visszaszegecselve. (Nem csak esztétikailag, hanem mert a fejcső nyomott oldalon (vagy bárhol) való átrohadása sem egy feltétlenül kellemes dolog.)