Ismét egy tanulságos blogbejegyzés, ráadásul index címlapon.
http://bunti.blog.hu/2010/01/23/mit_erdemel_aki_szerint_nem_parkolhatok_...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ismét egy tanulságos blogbejegyzés, ráadásul index címlapon.
http://bunti.blog.hu/2010/01/23/mit_erdemel_aki_szerint_nem_parkolhatok_...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
én ezt írtam neki: 8000
én ezt írtam neki:
8000 Ft/hó?
Az sok az ingyenes első autó mellé? Szerintem ez elfogadható díj a két autó 20 nm-es közterület elfoglalásáért. Az ott lakás a lakásra vonatkozik. Az udvarra sem állhatsz be az autóddal, pedig ott lakóközösségi tag vagy. Akkor miért természetes egy ingyenes parkoló a közterületen, ahol egy sokkal nagyobb áttétellel vagy csak területgazda (mint kerületi lakos)? Említed az ombudsmant? Hát szerintem a ház előtti ingyenes parkolás joga az nem egy alkotmányos alapjog.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Havi 8000 még elfogadható
Havi 8000 még elfogadható is lenne egy saját, lakatolható parkolóért :)
Na de most tényleg olyan
Na de most tényleg olyan sok ez? Szerintem az első autóért is fizetni illene, de kompromisszumként igazán elfogadható nem?
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ha ennyi lenne egy hónap
Ha ennyi lenne egy hónap egy őrzött mélygarázsban, szerintem senki nem parkolna kint az utcán. Tehát nem, nem sok, ha van értelme kifizetni:)
Ebben nem vagyok biztos, de
Ebben nem vagyok biztos, de bárcsak igazad lenne és a kedves empamo azzal törődne, hogy reális árszabása legyen a parkolóházaknak. Amiért esetleg még az elfogadhatóbb ár mellett is menne a pampogás, hogy nem állhat a háza elé! Milyen dolog már, hogy leliftezik és még el kell sétálnia a parkolóházig, hát ez meg kinek a hülye ötlete volt? Ugye így végiggondolva akár ingyen is lehetne a parkolóház, akkor is lenne olyan antiszociális, önző személy, aki a járdára felállva a háza bejáratáig hajtana. Aztán a neten kiborulna, hogy megbüntették, pedig ő csak lusta és megterhelt.
A parkolóháznak piaci
A parkolóháznak piaci árszabása van! Vagy az állam támogassa őket?
10-15 e ft/hó alatt sehol sem lehet megtérülően parkolóházat építeni, a belvárosban a magas telekár miatt ez jóval több.
Van némi gazdasági
Van némi gazdasági ismeretem, ezt nem kell mélyrehatóan magyaráznod. Viszont, amíg a felszíni parkolás olcsóbb, vagy egyenesen ingyenes addig meglehetősen kevés embert fogsz rávenni,hogy fizessen többet,még akkor is ha a szolgáltatás magasabb. Sőt amíg egész egyszerűen oda áll ahová akar büntetlenül, addig örüljünk, hogy gyalogosan van hely ahol sétálhatunk.
Nem olcsóbb, csak nem
Nem olcsóbb, csak nem kérik el az árát.
-
Zsurmi
Nekem ez is tetszett: "én
Nekem ez is tetszett:
"én nem tudom, mi a piaci ára a parkolóhelynek, de hogy nem évi 1 ezer forint, az biztos. a második autóra ezt az árat be kell hajtani, sőt, még az első kedvezményének egy részét is a másodikakon kell behajtani. tehát pl. a posztíró nem egy helyet kap 95 ezerért, hanem kettőt 96 ezerért, azaz 1 helyet 48 ezerért kap, azaz havi 4 ezer forintért. kisebb kocsival 41 ezer lenne kettőre, azaz 20,5 egyre, azaz havi 1700Ft/autó, mikor egy tankolás 11-12 ezer. és ezen sír."
(is 2010.01.23. 11:47:35)
El kéne olvasniuk a The
El kéne olvasniuk a The High Cost of Free Parking című könyvet.
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
http://carbusters.org/
"Nyilván nem lesz olyan,
"Nyilván nem lesz olyan, hogy BKV-val megyek dolgozni, ennyiért nem hagyom otthon a kocsit, bent legalább nem kell fizetni."
ezt is elolvasták akik annyira tapsolnak ennek a rendeletnek?
Ez egy tipikus kamu
Ez egy tipikus kamu kifogás, amúgy sem járna bkv-val, de így tud valmire hivatkozni. Szerinted kifizetné a 10 e ft-os bérletet, ha a 4 e ft-os parkolókártyát nem akarja?
Zgyanaz, mint a kiskörútnál az éhenhaló boltosokra empamós komcsik.
Nem hiszem hogy minden nap 8-tól este hatig dolgozna, ha meg napi egy órát parkol fizetősen, akkor jobban jár ha kifizeti az éves kártyát. Szabadság idején is rohangálhatna bedobálni pénzt.
De szerinted járna mindenkinek korlátlan parkolókártya? És akkor miért fizessen az, aki csak vásárolni meg oda így iparűzési adóbevétele van a városnak? Vagy senki se fizessen?
"aki csak vásárolni meg
"aki csak vásárolni meg oda"
jól mondod: odaMEGY.
A helyi lakos pedig ott ÁLL, és nem megy sehova, azaz nem pöfögi tele a város levegőjét...
melyik a jobb? a mozgó autó vagy az álló autó?
vagy szerinted ettől kevesebb lesz a parkoló autó és parkok épülnek a parkolóhelyeken?
Az ott lakó is mozog az
Az ott lakó is mozog az autójával. Ha nem akkor miért tartaná? Elmegy reggel 8-kor és hazajön 5-kor. Ugyanúgy szennyezi a környezetet.
De az egyhelyben álló, nem szennyező vendéglátós terasz után is fizetni kell, jóval többet mint az éves parkolókártya.
Miért legyen ingyenes a helyi lakónak és miért fizessen az, aki ott dolgozik? Főleg hogy gyakran éjszaka van kevesebb parkolóhely. Ha kevés a parkolóhely, nincs más mód az igény szűkítésére mint a díj bevezetése.
"Ha kevés a parkolóhely,
"Ha kevés a parkolóhely, nincs más mód az igény szűkítésére mint a díj bevezetése."
Dehogynem. Sétálóutcák telepítése, karók kihelyezése. A díj csak arra való, hogy lehessen hivatkozni, hogy jó cél érdekében szedik, közben meg nem hasznosul a beszedett pénz, sőt jó esély van rá hogy még több gépjármű lesz belőle vásárolva.
Ha ingyenes, akkor sokan
Ha ingyenes, akkor sokan fognak körözni parkolóhelyet vadászva. Ha fizetni kell, akkor a bevételből fejleszthető a tömegközlekedés, és az igény is csökken, így akinek munkaeszköz a kocsi (pl szerelő) az könnyebben tud parkolóhelyet találni.
Ami nincs, arra nem
Ami nincs, arra nem vadászhatnak.
Ha a parkolási sáp a tömegközlekedés fejlesztésére menne, egy büdös szót nem szólnék.
Én részemről még talán
Én részemről még talán akkor is...
Belvárosi kis utcáktól dobom el néha az agyam. Jobboldalon autók parkolnak. Baloldalon autók parkolnak. Középen autók haladnak. A járdán meg nem fér el egymás mellett 2 ember. Komolyan, kis zöld emberke lenéz az ufójából, soha el nem képzelné, hogy a homo sapiens itt a domináns életforma.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Nem a bevétel hasznosulása
Nem a bevétel hasznosulása a jogalap a parkolódíj szedésre. Hanem a közterület használata, és főleg az, hogy arra mekkora az igény (tehát többet ér).
Igen, fontos lenne, hogy jól hasznosuljon a bevétel. De ettől még egy belvárosban parkolódíjat kell szedni.
Nem a parkolóhelyek számának csökkentése a cél, hanem azok jobb hasznosítása.
-
Zsurmi
Persze, közter.
Persze, közter. használatért fizetni kell.
És az is jó lenne, ha a beszedett pénz jól hasznosulna.
De ahogy fentebb írtam, az én ízlésemnek kicsit túl sok a parkolóhely a belvárosban. Szóval igenis tessék csökkenteni, sétálóutcásítani, karózni, ha kell.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Persze nem céltalanul,
Persze nem céltalanul, koncepció nélkül, vagy szívatásból.
-
Zsurmi
Ha a közterület
Ha a közterület használata szimplán jogalap lehet, akkor nem vagyunk messze a kapu-, füst- és ablakadótól. Meg a kilencedtől.
Nem akarsz fizetni nekem havonta valamennyit a közterület-használatodért? Ideje lenne.
He? Tudom, hogy te semmit
He? Tudom, hogy te semmit sem fogsz fel (vagy csak jókat szórakozol)...
Örülnél, ha csak az adód kilencedét kéne közteherként befizetni! Jelenleg, ez közelebb áll a 60%-hoz (5,4x annyi). Persze csak arra vonatkozik, aki nem tud SZJA-t csalni feketén, vagy számlára kapott jövedelemmel. Vagy épp minimálbérre megfizetett közteherrel, közben pedig azt jóval meghaladó jövedelemmel rendelkezik.
A közterület-foglalás (használat céljától eltérő okkal) tökéletes jogalap, nem kell belátnod, vagy beleegyezned. Sőt, a használat célja sem kőbevésett.
Egyébként tényleg nem vagyunk messze ezektől az adóformáktól, csak épp fordítva! Magyarország szellemileg szinte a középkorban van. Nem volt itt felvilágosodás, az elég jól látszik.
-
Zsurmi
Semmi olyat nem kérdeztem,
Semmi olyat nem kérdeztem, amire ilyen hosszan sikerült válaszolnod.
Szóval mennyit fizetnél nekem azért hogy használd a közterületet? Mennyit tartanál méltányosnak? Jogalap az van (ugye), az hogy hasznosul-e a befizetett pénz meg hogy kinek megy, az neked (megintcsak ugye) hatodrangú.
Nos?
Neked? Semmit! Ebből is
Neked? Semmit!
Ebből is látszik, hogy nem érted a koncepciót. Nem te vagy a köz: mindannyian vagyunk. A közterületet az állam/önkormányzat kezeli.
Azon kívül azt nem mondtad, hogy mégis miért? Autó parkolásért? Nincs autóm. Gyaloglásért? Azért nem kell külön fizetni.
Értem, rövid és frappáns dolgokat szereted. Csak akkor azt nem értem, hogy miért foglalkozol nem egyszerű dolgokkal. Esélyed sincs megérteni.
-
Zsurmi
Látom, nem vágod. Még
Látom, nem vágod. Még kicsit sem.
Sejtem, hogy mire
Sejtem, hogy mire gondolhattál. Csak épp nincs igazad.
Az önkormányzatok megbízták a parkolótársaságokat a díjszedéssel. Ez felhatalmazás! Épp elég. A bevétel hasznosulása más téma, ebben egyetértünk, nem ragozom.
Téged senki sem hatalmazott fel, hogy pénzt szedj a közterület-használatért. Még tőlem sem.
-
Zsurmi
"Nincs autóm.
"Nincs autóm. Gyaloglásért? Azért nem kell külön fizetni."
tehát csak azért kelljen fizetni ami neked nincs...
gratulálok.
Ugyanis a gyalogos is foglalja és használja a közterületeket, nem is beszélve a rengeteg bringásról.
Akkor hívjad "gépjármű közterület foglalása"-nak ha úgyis csak arra vonatkozik...
De akkor a mozgó autó is fizessen, az is foglalja a közteret, csak éppen mindig máshol (dugóban meg nem annyira máshol).
A közterület használata
A közterület használata bizonyos célokra ingyenes az állampolgárok számára. Ezt is fizetjük az adóból.
Főleg közlekedésre. Gyaloglás, kerékpározás. Régebben, amikor még kevés autó volt, ingyenes volt az is.
A mozgó autóért is fizetnek (hogy nem eleget, abba most nem megyek bele megint), a parkolásért is sok helyen. Ez utóbbit azért, mert jelentős mértékben, és nem elhanyagolható ideig foglalják a helyet a parkolással. Sőt maga a parkolóhely is foglalja a helyet mástól. Pl. lehetne ott virágágyás, vagy gyep vagy kutya WC.
-
Zsurmi
+1 Közterületen gyaloglás
+1
Közterületen gyaloglás pl mindenkinek ingyen van. Viszont ha a szomszédnak jár a ház előtt 3 m2 közterület, akkor követelem ugyanazt én is. Autóm ugyan nincs, viszont van itt a lakásban egy csomó cucc, amit szívesen tárolnék egy konténerben a ház előtt, h ne a szobában foglalja a helyet. Jahogy azt nem lehet...
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Nincs autóm,tehát a
Nincs autóm,tehát a rámeső részen én hot-dogos bódét kívánok felállítani. Az elsőt ugye ingyenesen a második után befizetem a 96ezret. A nyereség után adózom, van ÁFA bevétel is a költségvetésnek. Az államnak tisztára megéri.
Ja (ennyiért) ezt sem lehet...
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Építményadó már
Építményadó már jelenleg is van. Vagyonadó is lesz ha nem törlik el.
A társasházak kötelesek az előttük lévő járdaszakaszt takarítani, ez természetbeli adónak is felfogható.
De a közterületen mindig fizetni kell, pl ha kitelepül egy terasz vagy építkezés miatt elvesznek egy részt. Pusztán a használat jogalapot jelent.
Füstadó is van, a kötelezően igénybeveendő kéményseprés-
A járda takarítását
A járda takarítását elég, ha a közös képviselő vagy a felbérelt takarító tisztítja. Akinek meg háza van, ... hát ez a hátránya a saját fedélnek. Legyen ilyen problémám!
Nem lehet annyi közmunkást felbérelni, aki hatékonyan havat lapátol és az órák alatt eltűnik. Szóval nem adó, szükségszerűség.
A terasz dolgát jól látod.
Ahol nem takarítják a kéményt, vagy rossz állapotban van, abba nem csak a lakásban lakók, hanem mások is belehalhatnak. Ez sem sarc, hanem kötelesség!
-
Zsurmi
de jól megírták neki,
de jól megírták neki, hogy akinek telik 2 kocsira az igenis fizesse meg.
Kertvárosi részben lakom
Kertvárosi részben lakom és már többször megfigyeltem hogy a legtöbb szomszéd annak ellenére hogy a saját kertjébe is be tudna állni a kocsijával mégis egész nap az utcán parkol, az autónak kialakított hely pedig kihasználatlanul marad a kerítésen belül. Ezt nem úgy hívják hogy indokolatlan közterület használat?
Én az ő helyében nyugodtabb lennék ha a járgány az udvaron állna.