segítsetek nekem, hátha találunk elérhető árú megoldást!
vázat és villát keresek, amin gyárilag van tárcsafék felfogatási pont.
nem fontos, hogy ciklokrossz legyen, de az lenne a legtutibb, mert outihoz közeli geometriával, kicsit masszívabb felépítéssel (ne essen szét fél év budapest alatt, mint egy pillekönnyű outi :) ) kéne rendelkeznie.
nem kell nekem karbon, meg mindenféle csúcs-csoda, inkább a használhatóság, tartósság a fontos és hogy minnél kevesebből meg lehessen szerezni :)
én egy bikemag cikkben megláttam a mongoose croix comp-ot, tetszett, de ilyen vázat külön sehol nem láttam. és az első villán se látok tárcsafék szemet.
aztán némi guglizás után találtam még ezt is:
nashbar x alu cyclocross váz
nashbar tárcsás/v-fékes cro-mo "outi" villa
ezek együtt kb 165 dolcsiba fájnak, ami eddig a legolcsóbb, amit találtam, persze kérdés, hogy itthon mennyiért és hogyan...
ja és persze elsődleges cél nem a ciklokrossz, hanem a városi közlekedés, de tempósan ám. viszont a felniféket szeretném elfelejteni.
ki mit ismer, látott, hallott, esetleg tapasztalatok, magyar elérhetőség és ár?












Oh, ha tudnád, mióta
Oh, ha tudnád, mióta keresek egy ilyen vázat! (+ nekem még nagy is kellene)
E-bay -en láttam MTB - t (Motobecane), vázat villával, árra nem emlékszem, de nagyon ott volt.
Itthon nehéz ügy, sajnos.
ebből a nashbar-ból 60-as
ebből a nashbar-ból 60-as a legnagyobb, annál is nagyobb kell neked?
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Igen, sajnos. (195cm
Igen, sajnos. (195cm vagyok)
Az én szívem vágya egy Bianchi Roger. Keress rá, szerintem te is egy ilyen típusú bringára gondoltál.
aranyos. de erre a papucsra
aranyos.
de erre a papucsra nem lehet váltót rakni, az ára meg gondolom horriblis :(
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ez a téma engem is
Ez a téma engem is foglalkoztat egy ideje, de én a cyclo cross-on is túlmutató monster cross-okat imádom:
http://www.flickr.com/search/?q=monstercross&w=all&s=int
A megoldások a problémádra; régebbi szabású trekking, melynek geometriája majdnem azonos egy cyclo cross géppel és van tárcsafékszem, ezek többé kevésbé elérhetők, példának mondanám Drótszamár városi kerékpárját, amit a bringavideo oldal legelső lapjain találhatsz meg.
A másik megoldás tetszőleges váz és görgősfék. Ez a megoldás is az agyra rögzül,de másképp, mint a tárcsa, speciális agy kell hozzá. Előnye,hogy elvileg méginkább időjárás álló, a fékteljesítménye pedig valahol a tárcsa alatt van egy picivel.
a görgősféket hagyjuk,
a görgősféket hagyjuk, most úgyis vázcsere előtt állok és ha már, akkor legyen tárcsás. (fékerő, karbantartási igény és szerelhetőség szempontból sokkal jobb, nameg nem néz ki gányolt megoldásnak)
az időjárásállóságban annyi hiánya van a görgősnek, hogy a meleget rosszul viseli, egy nyári 40°-ban egy hosszabb fékezésnél akkora hő keletkezik, amit nem biztos, hogy el tud vezetni rendesen és félő, hogy beég.
az se kellemes, amikor a powermodulator felmondja a szolgálatot és a fék besatuzik, pedig nem kéne.
régebbi/sportosabb trekingre konkrét példa van? (mármint gyártó/modell és esetleg ár?)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Mire akarod
Mire akarod használni?
Városi közlekedésnél nem hinném, hogy annyit kellene fékezned, hogy túlmelegedés lépjen fel.
Nekem sportos trekking
Nekem sportos trekking részből eléggé bejönnek a Kona-ák. Az áruk sajnos viszonylag magas.
Itt van egy bikemagon, ha még megvan: http://piacter.bikemag.hu/showproduct.php?product=270667&cat=73
Most hirtelen ez ugrott be, mint könnyen elérhető áru idehaza.
Régi és sportos trekking:
Régi és sportos trekking: van egy 84-es Bianchim, amit még az akkori félverseny jellegű vázakból alakítottak ki (ugye még nem volt meg a kiforrott trekking dolog, mint típus rá), viszont kantifékszemekkel, akkori felsőközépkategóriás váltókkal, alu lánctányérokkal, de ballonosabb gumikkal szerelték fel. Jelenleg át van esve egy alapos felújításon, (új kormánycsapi, monoblokk, V-fékek, fékváltókar, 7es hátsó sor, 28-as slickek, stb.), de nekem kicsit kényelmetlen a váz (kicsit hosszú, bár egy rövidebb stucnival orvosolható lenne, talán majd tavasszal). Ha gondolod holnap gyere le BK-be, aztán megnézheted. :) Jó, hát tárcsafékfelfogatási lehetőség az nincsen, szal lehet hogy nem fog tetszeni.
.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo
de ha v-fékest keresnék,
de ha v-fékest keresnék, akkor nyilván azt írtam volna, hogy v-fék felfogatási lehetőséget szeretnék a vázra... ;)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Kompromisszumként egy
Kompromisszumként egy sportosabb trekking váz jöhet szóba. Az sem lehetetlen, hogy egy szakival lehetne konzolt hegeszteni régebbi vázra, bár azt ugye nem akkora terhelésre találták ki, ha meg cro-mo, akkor túl rugalmas lenne.
hegsztett konzolt és
hegsztett konzolt és utólag felszerelhető konzolt szintén nem szeretnék, lévén kérdéses a megbízhatósága.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ha jól van megcsinálva,
Ha jól van megcsinálva, nem fog lejönni, nyugi:D
Vidd el egy jó szakihoz és ő megcsinálja.
Azért ezt az "acél
Azért ezt az "acél rugalmas" dolgot így, ebben a formában sztem. ne terjesszük.
Azonos tömeg és geometria mellett valóban többet deformálódik adott erőhatásra, azonban az átlagos váznál inkább a nagyobb tömeg jellemző az azonos merevség mellett, illetve a legfontosabb különbség, hogy az acél méretezhető kifáradásra, az alu meg nem.
(Arról nem beszélve, hogy "azonos gemetria" a gyakorlatban nemigen létezik, mivel az aluból kihasználják az azonos falvastagság mellett vastagabb csövek készítésének (--> sokszoros keresztmetszeti inercianyomaték) és a hydroformingnak a lehetőségeit, és eleve modernebb geometriájú vázakat csinálnak belőle.)
Szóval az állítás önmagában igaz, de ennek nem elsőrangú tényezője az anyag.
mali.hu -val kellene
mali.hu -val kellene beszélned az ügyben, mert ök a mongoose-birodalom... ugyan a velük való mindennemü interakciótól óvva intelek, nem egészen user-friendlyk (júzer-friendlyk XDXD > korán van még), szerintem ök meg tudják oldani mindenféle mongoose váz behozatalát. kérdés, hogy akarják-e...
szertintem nem lesznek túl
szertintem nem lesznek túl készségesek, a honlapjukon is mindössze 1 fajta váz van, 2 színben.
gondolom annyira nem biznisz nekik, hogy foglalkozzanak vele...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nekem amúgy a
Nekem amúgy a tárcsa+csomagtartó kombó okozott sok fejtörést. A megoldást egy Specialized Crosstrail jelentette, ennek a tfkonzolja a láncvillán van. Nagyon szép váz, de nehéz hozzájutni. Azért próbáld meg, a Velotrade mérföldekkel jobb mint a Mali. Esetleg ebay.
Merida gyárt még S-Presso
Merida gyárt még S-Presso vázszettet? Az emlékeim szerint valami outis-trekkinges sportosabb tárcsás vázszett volt, 45-50k huf volt az ára emlékeim szerint tárcsás villával.
komplett bringát gyárt
komplett bringát gyárt ezen a néven, elég húzós áron.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Tárcsafékes országúti
Tárcsafékes országúti vázak hehe:
http://www.bendixen-bikes.de/
Nem mondhatni hogy
Nem mondhatni hogy alternatíva, de olyan szép hogy muszáj belinkelnem:
Fixie Inc: Pure Blood
hát igen, ez ott van!
hát igen, ez ott van! tetszik a felcsavarozható papucs megoldása is, olyat raksz rá, amilyet épp akarsz.
nyilván nem két fillér volt, amíg meg nem vették az összeset :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Mivel a cyclocross
Mivel a cyclocross versenyeken évek óta betiltották a tárcsféket, kicsi az esélye, hogy találsz ilyen vázat.
de nem mindenki versenyzik,
de nem mindenki versenyzik, vannak sokan, akik hobbiból csinálják és pont lesz..ják a versenyt, meg a szabájait, és mondjuk szeretnének dzsuva időben is biztosan megállni.
gyártanak ilyen vázakat manapság is, csak a beszerzésük nem könnyű vagy nem olcsó.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Miért tiltották be? Lehet,
Miért tiltották be?
Lehet, hogy pont azért kap, mert van még valakinek elfekvőben, és úgy sem tudja már versenyre használni.
Haibike Noon-nak tudtommal
Haibike Noon-nak tudtommal van tárcsás verziója
szép darab, rákerestem.
szép darab, rákerestem. mindkét változaton ott vanank a tárcsfék szemek.
de szerintem ez megint a szép álom kategória :(
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Alternatíva: http://www.mari
Alternatíva:
http://www.mariuszawihegesztes.hu/
Nekem azt mondta hogy első villára kb. 5-10 ezer ft körül hegeszt tárcsafékszemet.
Persze utána újra kell festeni a villát ami még plusz pénz.
A megbízhatóságon nem paráznék, hisz a gyári szem is hegesztve van.
és valszeg az első nagyobb
és valszeg az első nagyobb fékezésnél a villa elhajlik szépen, mert nem erre van kitalálva.
sajna egy hagyományos outi villa nem elég merev ehhez, hogy kibírja a tárcsaféket.
végső megoldásként még azt lehet talán, hogy a vázra a láncvillára egy szemet rakatni és egy plusz merevítővel megtámogatni + újrafestés.
aztán első villát meg a decathlonból szerzek, de annak meg gond lehet a beépítési magasságával, ráadásul rettenet ronda is.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Elég nagy lenne az a
Elég nagy lenne az a merevítő.
Nem nagy titok: trekking villa kell, nem outi villa. Hely is kell a tárcsaféknek.
-
Zsurmi
Nem is egy karcsú
Nem is egy karcsú hajlított outi villára hanem egy masszívabb trekking villára gondoltam.
Azoknál szerintem a v-fékes és a tárcsás változat csak abban különbözik hogy máshova hegesztik a fékkonzolt.
szerk.: Közben Zsurmi beelőzött. :-)
A hozzászólásokból úgy tűnik hogy vagy drága buli vagy sufni tuning ez a tárcsás outi szerűség. :-(
Pedig nekem is kellene egy ilyen...
fogjunk össze páran és
fogjunk össze páran és hozassuk be valami jófej importőrrel pl a nashbar vázat.
vagy ilyesmi...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nemtom ki és hogy , no és
Nemtom ki és hogy , no és persze mennyiért tenné ezt meg nekünk. Mert ha mire ideér a cucc már dupla ára lesz akkor felejtős.
De mondjuk itt és most ennyit nem akarok ennyit ráldozni...
Amúgy jobban megnézve ezt az
alu nashbar váz paucsát... hát ha ez elég erős a tárcsafék felfogatáshoz akkor minden.
Komolyan érlelődik bennem hogy felhegesztek otthon egy tárcsafék szemet valami selejt villára és megnézem mit bír. Könnyen lehet hogy urban legend a villaelhajlás mert még igazából senkinek se volt mersze kipróbálni... ami ugye érthető is. :-)
ezek sem
ezek sem rosszak:
http://www.redlinebicycles.com/
villa is van!
http://www.seattlebikesupply.com/catalog/forks-rigid/redline?page=2
Csak nem itthon!
ezek sem
ezek sem rosszak:
http://www.redlinebicycles.com/
villa is van!
http://www.seattlebikesupply.com/catalog/forks-rigid/redline?page=2
Csak nem itthon!
Közben eszembe jutott az is
Közben eszembe jutott az is hogy lenyomtam 8000 kilométert egy olyan outival amelynek az első kereke utólag lett görgőfékesítve.
A villaszárhoz egy egyszerű bilincsel volt fogatva a fék. Nem csavarodott, nem tekeredett.
egy gugli találatban
egy gugli találatban találtam képet egy érdekes megoldásról. (nagy kép)
tuti kipróbálnám, ha nem félnék, hogy egy nagyobb fékezést nem bír ki.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Szép megoldás. Én nem
Szép megoldás.
Én nem paráznék.
A kormány is hasonló módon van befogva a stucniba és nem parázunk hogy "lekonyul" a kormány.
na azért a stucni meg a
na azért a stucni meg a kormány egy kicsit masszívabb felépítésűek!
a villa lába elég vékonyka (átmérő és falvastagság is)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Világos. Én a rögzítés
Világos. Én a rögzítés módjára (két csavar, bilincs) értettem. Elforogni nem fog az tuti.
Maga a villa szára meg nehezen tekeredik mert mindkét vége le van fogatva.
De az észrevételed felvetet bennem egy kérdést.
Vajon egy tárcsás villának nagyobb a falvastagsága mint egy simának?
Kíváncsi lennék hogy gyártanak-e külön tárcsás villát vagy csak utólag felhegesztik rá a rögzítőszemet.
szerintem tárcsás villa
szerintem tárcsás villa esetén direkt úgy tervezik, hogy erősebb legyen a csavaró erőkkel szemben és pl véletlenül se tudjon kiszakadni/behorpadni a fal ott, ahol rá van heggesztve a tartószem.
a külföldi oldalakon, ahol "outi villára tárcsafék" témáról volt szó, mindenhol azt olvastam, hogy az utólagos buherákat ne erőltesse az ember, mert nem biztonságos megoldás.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Kösz, erről nem
Kösz, erről nem olvastam.
Tavasszal egy selejt outi villával, egy hegesztőaparáttal és egy 10 kilós kalapáccsal letesztelem a dolgot.
Majd teszek fel videót. :-)
jé, matuznál van tárcsát
jé, matuznál van tárcsát is fogadó karbon villa, nem is horribilis áron. (csak 15e)
http://www.matuzmaster.hu/alkatreszek/villak/
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Végül két bringára is
Végül két bringára is hegesztettünk tárcsafékszemet.
Pár kép
Masszív, nem hajlik, nem csavarodik.
Szerintem ez járható út.