segítsetek nekem, hátha találunk elérhető árú megoldást!
vázat és villát keresek, amin gyárilag van tárcsafék felfogatási pont.
nem fontos, hogy ciklokrossz legyen, de az lenne a legtutibb, mert outihoz közeli geometriával, kicsit masszívabb felépítéssel (ne essen szét fél év budapest alatt, mint egy pillekönnyű outi :) ) kéne rendelkeznie.

nem kell nekem karbon, meg mindenféle csúcs-csoda, inkább a használhatóság, tartósság a fontos és hogy minnél kevesebből meg lehessen szerezni :)

én egy bikemag cikkben megláttam a mongoose croix comp-ot, tetszett, de ilyen vázat külön sehol nem láttam. és az első villán se látok tárcsafék szemet.

aztán némi guglizás után találtam még ezt is:
nashbar x alu cyclocross váz
nashbar tárcsás/v-fékes cro-mo "outi" villa
ezek együtt kb 165 dolcsiba fájnak, ami eddig a legolcsóbb, amit találtam, persze kérdés, hogy itthon mennyiért és hogyan...

ja és persze elsődleges cél nem a ciklokrossz, hanem a városi közlekedés, de tempósan ám. viszont a felniféket szeretném elfelejteni.

ki mit ismer, látott, hallott, esetleg tapasztalatok, magyar elérhetőség és ár?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hegylakó képe

Oh, ha tudnád, mióta

Oh, ha tudnád, mióta keresek egy ilyen vázat! (+ nekem még nagy is kellene)
E-bay -en láttam MTB - t (Motobecane), vázat villával, árra nem emlékszem, de nagyon ott volt.
Itthon nehéz ügy, sajnos.

2
norbijúzer képe

ebből a nashbar-ból 60-as

ebből a nashbar-ból 60-as a legnagyobb, annál is nagyobb kell neked?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

3
hegylakó képe

Igen, sajnos. (195cm

Igen, sajnos. (195cm vagyok)
Az én szívem vágya egy Bianchi Roger. Keress rá, szerintem te is egy ilyen típusú bringára gondoltál.

4
norbijúzer képe

aranyos. de erre a papucsra

aranyos.
de erre a papucsra nem lehet váltót rakni, az ára meg gondolom horriblis :(

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

5
Pule képe

Ez a téma engem is

Ez a téma engem is foglalkoztat egy ideje, de én a cyclo cross-on is túlmutató monster cross-okat imádom:
http://www.flickr.com/search/?q=monstercross&w=all&s=int

A megoldások a problémádra; régebbi szabású trekking, melynek geometriája majdnem azonos egy cyclo cross géppel és van tárcsafékszem, ezek többé kevésbé elérhetők, példának mondanám Drótszamár városi kerékpárját, amit a bringavideo oldal legelső lapjain találhatsz meg.

A másik megoldás tetszőleges váz és görgősfék. Ez a megoldás is az agyra rögzül,de másképp, mint a tárcsa, speciális agy kell hozzá. Előnye,hogy elvileg méginkább időjárás álló, a fékteljesítménye pedig valahol a tárcsa alatt van egy picivel.

6
norbijúzer képe

a görgősféket hagyjuk,

a görgősféket hagyjuk, most úgyis vázcsere előtt állok és ha már, akkor legyen tárcsás. (fékerő, karbantartási igény és szerelhetőség szempontból sokkal jobb, nameg nem néz ki gányolt megoldásnak)
az időjárásállóságban annyi hiánya van a görgősnek, hogy a meleget rosszul viseli, egy nyári 40°-ban egy hosszabb fékezésnél akkora hő keletkezik, amit nem biztos, hogy el tud vezetni rendesen és félő, hogy beég.
az se kellemes, amikor a powermodulator felmondja a szolgálatot és a fék besatuzik, pedig nem kéne.

régebbi/sportosabb trekingre konkrét példa van? (mármint gyártó/modell és esetleg ár?)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

7
feb képe

Mire akarod

Mire akarod használni?
Városi közlekedésnél nem hinném, hogy annyit kellene fékezned, hogy túlmelegedés lépjen fel.

8
Pule képe

Nekem sportos trekking

Nekem sportos trekking részből eléggé bejönnek a Kona-ák. Az áruk sajnos viszonylag magas.
Itt van egy bikemagon, ha még megvan: http://piacter.bikemag.hu/showproduct.php?product=270667&cat=73
Most hirtelen ez ugrott be, mint könnyen elérhető áru idehaza.

9
IPG képe

Régi és sportos trekking:

Régi és sportos trekking: van egy 84-es Bianchim, amit még az akkori félverseny jellegű vázakból alakítottak ki (ugye még nem volt meg a kiforrott trekking dolog, mint típus rá), viszont kantifékszemekkel, akkori felsőközépkategóriás váltókkal, alu lánctányérokkal, de ballonosabb gumikkal szerelték fel. Jelenleg át van esve egy alapos felújításon, (új kormánycsapi, monoblokk, V-fékek, fékváltókar, 7es hátsó sor, 28-as slickek, stb.), de nekem kicsit kényelmetlen a váz (kicsit hosszú, bár egy rövidebb stucnival orvosolható lenne, talán majd tavasszal). Ha gondolod holnap gyere le BK-be, aztán megnézheted. :) Jó, hát tárcsafékfelfogatási lehetőség az nincsen, szal lehet hogy nem fog tetszeni.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

10
norbijúzer képe

de ha v-fékest keresnék,

de ha v-fékest keresnék, akkor nyilván azt írtam volna, hogy v-fék felfogatási lehetőséget szeretnék a vázra... ;)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

11
pixel képe

Kompromisszumként egy

Kompromisszumként egy sportosabb trekking váz jöhet szóba. Az sem lehetetlen, hogy egy szakival lehetne konzolt hegeszteni régebbi vázra, bár azt ugye nem akkora terhelésre találták ki, ha meg cro-mo, akkor túl rugalmas lenne.

12
norbijúzer képe

hegsztett konzolt és

hegsztett konzolt és utólag felszerelhető konzolt szintén nem szeretnék, lévén kérdéses a megbízhatósága.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

13
Miló01 képe

Ha jól van megcsinálva,

Ha jól van megcsinálva, nem fog lejönni, nyugi:D
Vidd el egy jó szakihoz és ő megcsinálja.

14
lrdr képe

Azért ezt az "acél

Azért ezt az "acél rugalmas" dolgot így, ebben a formában sztem. ne terjesszük.

Azonos tömeg és geometria mellett valóban többet deformálódik adott erőhatásra, azonban az átlagos váznál inkább a nagyobb tömeg jellemző az azonos merevség mellett, illetve a legfontosabb különbség, hogy az acél méretezhető kifáradásra, az alu meg nem.

(Arról nem beszélve, hogy "azonos gemetria" a gyakorlatban nemigen létezik, mivel az aluból kihasználják az azonos falvastagság mellett vastagabb csövek készítésének (--> sokszoros keresztmetszeti inercianyomaték) és a hydroformingnak a lehetőségeit, és eleve modernebb geometriájú vázakat csinálnak belőle.)

Szóval az állítás önmagában igaz, de ennek nem elsőrangú tényezője az anyag.

15
hunor.avalos képe

mali.hu -val kellene

mali.hu -val kellene beszélned az ügyben, mert ök a mongoose-birodalom... ugyan a velük való mindennemü interakciótól óvva intelek, nem egészen user-friendlyk (júzer-friendlyk XDXD > korán van még), szerintem ök meg tudják oldani mindenféle mongoose váz behozatalát. kérdés, hogy akarják-e...

16
norbijúzer képe

szertintem nem lesznek túl

szertintem nem lesznek túl készségesek, a honlapjukon is mindössze 1 fajta váz van, 2 színben.
gondolom annyira nem biznisz nekik, hogy foglalkozzanak vele...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

17
pixel képe

Nekem amúgy a

Nekem amúgy a tárcsa+csomagtartó kombó okozott sok fejtörést. A megoldást egy Specialized Crosstrail jelentette, ennek a tfkonzolja a láncvillán van. Nagyon szép váz, de nehéz hozzájutni. Azért próbáld meg, a Velotrade mérföldekkel jobb mint a Mali. Esetleg ebay.

18
jenessanyi képe

Merida gyárt még S-Presso

Merida gyárt még S-Presso vázszettet? Az emlékeim szerint valami outis-trekkinges sportosabb tárcsás vázszett volt, 45-50k huf volt az ára emlékeim szerint tárcsás villával.

19
norbijúzer képe

komplett bringát gyárt

komplett bringát gyárt ezen a néven, elég húzós áron.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

20
NévtelenB+ képe

Tárcsafékes országúti

Tárcsafékes országúti vázak hehe:

http://www.bendixen-bikes.de/

21
elfroland képe

Nem mondhatni hogy

Nem mondhatni hogy alternatíva, de olyan szép hogy muszáj belinkelnem:
Fixie Inc: Pure Blood

22
norbijúzer képe

hát igen, ez ott van!

hát igen, ez ott van! tetszik a felcsavarozható papucs megoldása is, olyat raksz rá, amilyet épp akarsz.
nyilván nem két fillér volt, amíg meg nem vették az összeset :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

23
p-mann képe

Mivel a cyclocross

Mivel a cyclocross versenyeken évek óta betiltották a tárcsféket, kicsi az esélye, hogy találsz ilyen vázat.

24
norbijúzer képe

de nem mindenki versenyzik,

de nem mindenki versenyzik, vannak sokan, akik hobbiból csinálják és pont lesz..ják a versenyt, meg a szabájait, és mondjuk szeretnének dzsuva időben is biztosan megállni.
gyártanak ilyen vázakat manapság is, csak a beszerzésük nem könnyű vagy nem olcsó.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

25
feb képe

Miért tiltották be? Lehet,

Miért tiltották be?

Lehet, hogy pont azért kap, mert van még valakinek elfekvőben, és úgy sem tudja már versenyre használni.

26
Nad képe

Haibike Noon-nak tudtommal

Haibike Noon-nak tudtommal van tárcsás verziója

27
norbijúzer képe

szép darab, rákerestem.

szép darab, rákerestem. mindkét változaton ott vanank a tárcsfék szemek.
de szerintem ez megint a szép álom kategória :(

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

28
elfroland képe

Alternatíva: http://www.mari

Alternatíva:
http://www.mariuszawihegesztes.hu/

Nekem azt mondta hogy első villára kb. 5-10 ezer ft körül hegeszt tárcsafékszemet.
Persze utána újra kell festeni a villát ami még plusz pénz.
A megbízhatóságon nem paráznék, hisz a gyári szem is hegesztve van.

29
norbijúzer képe

és valszeg az első nagyobb

és valszeg az első nagyobb fékezésnél a villa elhajlik szépen, mert nem erre van kitalálva.
sajna egy hagyományos outi villa nem elég merev ehhez, hogy kibírja a tárcsaféket.

végső megoldásként még azt lehet talán, hogy a vázra a láncvillára egy szemet rakatni és egy plusz merevítővel megtámogatni + újrafestés.
aztán első villát meg a decathlonból szerzek, de annak meg gond lehet a beépítési magasságával, ráadásul rettenet ronda is.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

30
Zsurmi képe

Elég nagy lenne az a

Elég nagy lenne az a merevítő.

Nem nagy titok: trekking villa kell, nem outi villa. Hely is kell a tárcsaféknek.

-
Zsurmi

31
elfroland képe

Nem is egy karcsú

Nem is egy karcsú hajlított outi villára hanem egy masszívabb trekking villára gondoltam.
Azoknál szerintem a v-fékes és a tárcsás változat csak abban különbözik hogy máshova hegesztik a fékkonzolt.

szerk.: Közben Zsurmi beelőzött. :-)
A hozzászólásokból úgy tűnik hogy vagy drága buli vagy sufni tuning ez a tárcsás outi szerűség. :-(
Pedig nekem is kellene egy ilyen...

32
norbijúzer képe

fogjunk össze páran és

fogjunk össze páran és hozassuk be valami jófej importőrrel pl a nashbar vázat.
vagy ilyesmi...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

33
elfroland képe

Nemtom ki és hogy , no és

Nemtom ki és hogy , no és persze mennyiért tenné ezt meg nekünk. Mert ha mire ideér a cucc már dupla ára lesz akkor felejtős.
De mondjuk itt és most ennyit nem akarok ennyit ráldozni...
Amúgy jobban megnézve ezt az
alu nashbar váz paucsát... hát ha ez elég erős a tárcsafék felfogatáshoz akkor minden.
Komolyan érlelődik bennem hogy felhegesztek otthon egy tárcsafék szemet valami selejt villára és megnézem mit bír. Könnyen lehet hogy urban legend a villaelhajlás mert még igazából senkinek se volt mersze kipróbálni... ami ugye érthető is. :-)

34
Nad képe

ezek sem

35
Nad képe

ezek sem

36
elfroland képe

Közben eszembe jutott az is

Közben eszembe jutott az is hogy lenyomtam 8000 kilométert egy olyan outival amelynek az első kereke utólag lett görgőfékesítve.
A villaszárhoz egy egyszerű bilincsel volt fogatva a fék. Nem csavarodott, nem tekeredett.

37
norbijúzer képe

egy gugli találatban

egy gugli találatban találtam képet egy érdekes megoldásról. (nagy kép)

tuti kipróbálnám, ha nem félnék, hogy egy nagyobb fékezést nem bír ki.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

38
elfroland képe

Szép megoldás. Én nem

Szép megoldás.
Én nem paráznék.
A kormány is hasonló módon van befogva a stucniba és nem parázunk hogy "lekonyul" a kormány.

39
norbijúzer képe

na azért a stucni meg a

na azért a stucni meg a kormány egy kicsit masszívabb felépítésűek!
a villa lába elég vékonyka (átmérő és falvastagság is)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

40
elfroland képe

Világos. Én a rögzítés

Világos. Én a rögzítés módjára (két csavar, bilincs) értettem. Elforogni nem fog az tuti.
Maga a villa szára meg nehezen tekeredik mert mindkét vége le van fogatva.
De az észrevételed felvetet bennem egy kérdést.
Vajon egy tárcsás villának nagyobb a falvastagsága mint egy simának?
Kíváncsi lennék hogy gyártanak-e külön tárcsás villát vagy csak utólag felhegesztik rá a rögzítőszemet.

41
norbijúzer képe

szerintem tárcsás villa

szerintem tárcsás villa esetén direkt úgy tervezik, hogy erősebb legyen a csavaró erőkkel szemben és pl véletlenül se tudjon kiszakadni/behorpadni a fal ott, ahol rá van heggesztve a tartószem.

a külföldi oldalakon, ahol "outi villára tárcsafék" témáról volt szó, mindenhol azt olvastam, hogy az utólagos buherákat ne erőltesse az ember, mert nem biztonságos megoldás.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

42
elfroland képe

Kösz, erről nem

Kösz, erről nem olvastam.
Tavasszal egy selejt outi villával, egy hegesztőaparáttal és egy 10 kilós kalapáccsal letesztelem a dolgot.
Majd teszek fel videót. :-)

43
norbijúzer képe

jé, matuznál van tárcsát

jé, matuznál van tárcsát is fogadó karbon villa, nem is horribilis áron. (csak 15e)
http://www.matuzmaster.hu/alkatreszek/villak/

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

44
elfroland képe

Végül két bringára is

Végül két bringára is hegesztettünk tárcsafékszemet.
Pár kép
Masszív, nem hajlik, nem csavarodik.
Szerintem ez járható út.