Már egy ideje lehet tudni, de még nem láttam összegyűjtve. Ha lesz időm, bemásolgatom a többit is, mert minden régióban vannak új pályázati eredmények, Észak-Alföldön kábé 2,5 milliárdot osztottak ki - kérdés, hogy mire, mert legtöbbször csak találgatni lehet.

Forrás: nfu.hu

A budapesti pályázatok nagy része már korábban is nyert, de kicsúsztak az időből, újra beadták külön-külön, és nagy részük megint nyert.

KMOP=Közép-Magyarország, KDOP=Közép-Dunántúl

KMOP

Biatorbágy
Biatorbágy Önkormányzat Kerékpáros hálózatának fejlesztése 31 MFt

Budaörs
Kerékpárút-hálózat fejlesztése Budaörsön 67 MFt

Budapest
Bogdánfy utcai kerékpársáv 57 MFt
Fehér út 67 MFt
Szabadkikötő út 132 MFt
Csepel Ady E. út 63 MFt
Külső Szilágyi út 97 MFt
Pesti út (501. u.-Ferihegyi út) 51 MFt
Pesti út (Ferihegyi út-Hegyalatti u.) 85 MFt
Bécsi út-Nagyszombat u. 39 MFt
Kispest Pannónia u.-Hungária út-Hunyadi u.-Kosárfonó u. 73 MFt
XVII. ker. Rákos-patak mellett 125 MFt
[ezek közül a Bogdánfy u., a Fehér út, a Szabadkikötő út és a Rákos-patak tekinthető szerintem korrektnek, a többi pénzkidobásnak tűnik]

Bugyi
Kerékpárút-hálózat fejlesztése 45 MFt

Cegléd
Budai út melletti kerékpársáv és kerékpárút kialakítása 195 MFt

Dabas
Tabáni utca 47 MFt
Vörösmarty utca 89 MFt

Dunakeszi
Fóti út 102 MFt
Fő út-Liget u. 113 MFt [Na ide vajon mit ötlöttek ki? Annyit tudok, hogy délen csak a benzinkútig tart majd kisajátítási problémák miatt, így nem éri el Bp. határát.]

Gyömrő
Dózsa Gy. u.-Bajcsy-Zs. u. 128 MFt

Kóka
Meglévő kerékpárút folytatása 58 MFt

Nagykáta
Kerékpárút-építés 182 MFt

Nagykőrös
Belterületi hálózat bővítése 32 MFt

Taksony
Szent Imre út-Varsányi út 59 MFt

Újszilvás
Kerékpárút építése a 3119. sz. összekötő út mentén, a 2+779 km szelvényétől a 6+322,20 km szelvényig 107 MFt

Veresegyház
Hálózat fejlesztése 60 MFt

Verőce
Hálózat fejlesztése (Árpád u. kerékpársáv) 51 MFt

KDOP

Ajka
Csingeri út-Fő út 119 MFt

Bábolna
Bábolna-Nagyigmánd II. szakasz 117 MFt

Baj
Baj-Tata 31 MFt

Iszkaszentgyörgy
Székesfehérvár-Iszkaszentgyörgy hiányzó szakasz 141 MFt

Pápa
Hálózat fejlesztése 147 MFt

Tata
Kocsi út és Dózsa Gy. út 52 MFt

Veszprém
Kerékpárforgalmi létesítmények 119 MFt

Balmazújváros
Hálózat fejlesztése 221 MFt

Berettyóújfalu
József A., Népliget, Toldi és Dózsa György utcák 101 MFt

Gyüre
Gyüre és Nagyvarsány kerékpárúthálózat 262 MFt

Hajdúböszörmény
Hálózatfejlesztés 273 MFt

Hajdúsámson
Kerékpárút 258 MFt

Hajdúszoboszló
Hajdúszoboszló-Nagyhegyes kerékpárút 296 MFt

Jászberény
Hálózatfejlesztés 255 MFt

Jászjákóhalma
Kerékpárút a 31-es út mentén 128 MFt

Máriapócs
Hálózatfejlesztés 55 MFt

Mezőtúr
Kerékpárút kiépítése a Mezőtúri Ipari Parkig 57 MFt

Nagykálló
Nagykállói Ipari Park megközelítése kerékpáron 62 MFt

Nyíregyháza
Nyíregyháza-Nyírszőlős kerékpárút 198 MFt

Tiszaföldvár
Hálózatfejlesztés 102 MFt

Tiszafüred
Kerékpárhálózat fejlesztése, építése Tisza-tavi kikötőkig 233 MFt

Tiszakerecseny
Hálózatfejlesztés 37 MFt

Tiszavasvári
Gyalog és kerékpárút a 3502. sz. út mellett 32 MFt

Újfehértó
Gyalog- és kerékpárút 78 MFt

DAOP

Békéscsaba
Orosházi út, Békési út-Szarvasi út 163 MFt

Gyomaendrőd
Fő út (gyalog-kerékpárút), Bajcsy-Zs. út (kerékpárút) 142 MFt

Hódmezővásárhely
Kodály Z. u.-Hóvirág u.-Nagy András J. u. 79 MFt

Kalocsa
Hálózatfejlesztés 77 MFt

Kiskunfélegyháza
Szentesi út-Liget u.-Alpári út 167 MFt

Kistelek
Hálózatfejlesztés 64 MFt

Makó
Hálózatfejlesztés 75 MFt

Mórahalom
Zákányszéki út-Kissori út 50 MFt

Szarvas
Szarvas-Orosháza kerékpárút 118 MFt

Szeged
Budapesti út, Sándorfalvi út 115 MFt

Szentes
Kossuth L. u. 1235m, Kurca főcsatorna 56m, Attila u. 703 m, Nagyhegyszéli út 902m. 129 MFt

Zsombó
Hálózatfejlesztés 89 MFt

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
jocek képe

elképesztő, hogy néhány

elképesztő, hogy néhány méter sárga csík felfestésére ennyi pénzt elcsesznek

ehelyett inkább a kerékpározást kellene népszerűsíteni, és ha több cangás lenne az UTAKON, akkor a félősebbek is mernének az úton közlekedni

________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy

2
airdace képe

Nyilván túl van árazva,

Nyilván túl van árazva, de azért költenek ennyit rá, mert mindenhol a külön bicikliutat nyomatják, külön alapozással stb., ami sokba kerül.

Az a baj, hogy bár van pályázat népszerűsítésre is, arra kevésbé nyomulnak, mert mindenhol szalagokat akarnak átvágni a pógármesterek...
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

3
hf képe

A Külső-Szilágyin

A Külső-Szilágyin egyszerűen nem értem miért akarják megcsinálni azt a járdázós bringautat. Illetve sejtem. Azért, mert a normál bringaút árának duplájába kerül! Így van miből zsebrerakni a pénzt...

Az MK ÉP hiába kérte, hogy ott kerékpársáv legyen (bőven elfér, a költsége minimális lett volna). De még így is tökéletes lenne néhány piktogramal!
De a járdára NE!!

4
aron képe

naja. és mi a helyzet a

naja. és mi a helyzet a dunakeszi fóti úttal?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

5
Attila11111 képe

Főleg hogy most

Főleg hogy most újították fel! A kereszteződésekben szélesíthették volna hogy elférjen a bringasáv, a többi helyen meg a külső sávból lehetett volna csinálni.

6
Stefidzsi képe

A Külső-Szilágyi út

A Külső-Szilágyi út menti szösszenet. Külön felhívom a figyelmet, hogy a fenti felsorolásban szereplő 97 MFt, csak egy része a költségeknek, ugyanis a teljes ár 224 MFt! :(
És akkor ki tudja még, hogy a többinél mennyi pénz folyik el feleslegesen...
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról

7
Yokko képe

73 Mrd. a Wekerlén kissé

73 Mrd. a Wekerlén kissé soknak tűnik olyan utakra, amik eddig is teljesen jól bringázhatóak voltak. A Hunyadival sincs gond. Egyedül a Hunyadi/Üllői kereszteződést kéne valahogy megoldani mert az rettenetes nem csak bringával de autóval és gyalog is.

8
airdace képe

Ez nem egy szép történet,

Ez nem egy szép történet, elvileg az önkormányzat belement, hogy a Wekerlén legfeljebb csak táblázás lesz, végül beterveztek mindenféle bringautat oda is, és jól átejtették a palánkon az MK-t. Sokat tanultunk belőle.
Hunyadian az Ady-József A. között elvileg bringaút lesz a zöldsávban, József A.-Üllői között kétoldali bringasáv.

__________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

9
jenessanyi képe

20 liter sárga festék meg

20 liter sárga festék meg egy-két napi munkadíj egy sáv felfestéséhez max 1-2 millió ha nagyon megfizetjük a munkásokat, abból nehéz még lopni is. Egy normális országban, normális gondolkodással, mindenki a legolcsóbb jó megoldást választaná, nálunk a legdrágább szart csinálják.

10
airdace képe

Az utolsó mondattal

Az utolsó mondattal egyetértek. Nálunk viszont már a pályázati rendszer is inkább a külön bringautat támogatja, mivel ha már bringasávot festenek, fel is újítanák a burkolatot, de az csak a bringasáv részére elszámolható, ezért több önrész kellene, amit nem vállalnak be az önkormányzatok. Egyszerűbb nekik, ha bringautat építenek, az egész elszámolható, tiszta ügy, sajnos.
Amúgy még rájön tervezés, művezetés, projektmenedzsment, ilyesmi, minden, amit ma már nem lehet kihagyni....
_______________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

11
alterego képe

Sosem értettem, mi az, hogy

Sosem értettem, mi az, hogy nyert pályázat. Mi nyert? Ahogy Mr Giovanni Gatto mondaná, hol vannak a tervek? Mire kaptak pénzt? Szóval ez tök jó, meg minden, de nem tudok vele mit kezdeni. Írjunk a fővárosi önkormányzatnak, hogy szóljanak már ide, ha érdemben elkezdik a tervezést, vagy mi?

Semmi lehetőség nincs rá, hogy mielőtt a futárokat meg az outisokat felzavarják megint a remekül lerakott rózsaszín kavicsos izére (persze a hobbistáknak is szar), legalább szót kérjünk, és odahassunk? Nagyon nincs kedvem hátralevő életemben a visszakötözött vesémmel rázkódni azon a szaron öt kilómétert minden nap kétszer. És nem vagyok igazán megelégedve a többi hetven centis kétsávos bringaúttal sem, merthogy az én cangám minima negyven széles, és ha valóban egy futár jön szembe, vagy valaki, aki siet, olyan szépen összeakadunk és zakózunk egyet mindketten, hogy aztán tényleg leszokom a bringázásról. Szal jó lenne végre beleszólni a saját életünkbe.

Miért nem lehet leszélesíteni az úttestet, leválasztani tereptárggyal, és hagyni a bringásnak és a gyalognak egy-egy métert mindkét oldalon? Mi a francnak kell külön töltést emelni és egyenként lepakolni és kicentizni viacolorból kézzel hatmillió darab követ? Le kell aszfaltozni (és nem felszórni kaviccsal) oszt húsz évre békén fogjuk hagyni őket.

Én nem értek hozzá. Nem tudom megmondani, hogy kell utat építeni. Csak az a baj, hogy aki egyetemen állítólag ezt tanulta, és most elvileg ezért kapja a bónuszt, az sem tudja. Én csak azt tudom, mi jó nekem, és a Szabadkikötőn az egyetlen haladásra alkalmas felület az úttest, és ha elcseszik megint a bringautat, megint rinyálás lesz, hogy senki nem használja.

12
airdace képe

Hát nem egyszerű, de a

Hát nem egyszerű, de a dolog valahogy így néz ki:

Önkormányzat kitalálja, bringaút kell, mer van rá pályázat, és jól néz ki, ha a pógármester átadja. Keressünk má egy mérnököt, aki megtervezi. Úgy tervezze meg, hogy a költség minél közelebb legyen a maximális igényelhető összeghez (nehogy már néhány piktogrammal szórakozzunk), mer akkor több jut a haveroknak. Ja, hogy kéne egy beleegyező nyilatkozat valami civil szervezettől is. Na, csináljunk úgy, mintha egyeztetnénk velük, aztán csak aláírják. Utána meg sima ügy.

A folyamat érthetőbben: önkormányzat megbízza tervezőt, tervező elkészíti a terveket, civil szervezet véleményezi, önkormányzat benyújtja pályázatra, nyer a pályázat, önkormányzat támogatási szerződést köt, önkormányzat keres egy kivitelezőt, kivitelező megépíti a cuccot, önkormányzat átveszi. Sajnos a terveket nem nagyon lehet módosítani azután, hogy nyert a pályázat, úgyhogy ezekbe már sok beleszólás nincs..

Megjegyzésként csak annyit, hogy szerencsére az EU-s pályázatoknál néhány alapvető szabályt már be kell tartani, pl. bringaút min. 2,2m széles lehet, és általában aszfalt (viacolor inkább befektetői vállalásoknál fordul elő, ld. Kerepesi út, Kvassay út). De mutass nekem 1,4m szélességű bicikliutat, azért az durva lenne.
Ez persze sovány vigasz, mikor tök fölösleges helyekre építenek ilyeneket, ugyanis lehetetlen ilyen egyértelműen megszabni, hogy hol milyen infrastruktúra épüljön, és sajnos az MK sem tud hatni minden önkormányzatra/tervezőre.
________________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

13
alterego képe

A tsz és az egész munka

A tsz és az egész munka legnagyobb baját én abban látom, hogy folyamatosan sosem használt mellékutakról van szó, a fontos útvonalak, amiket pl a futárok használnak (mert ugye ők tudják két pont közt melyik a legrövidebb útvonal, ha pl négy kerületen kell átmenniük) sosem esik egybe a tárgyalt utcákkal. Ezeket a mellékutcákat hogy a fenébe lehetne véleményezni úgy, hogy majd így meg úgy kapcsolódik a főútvonalon futó kerékpáros infrába? Ami esetleg sosem lesz kész? És megint csak sír az MK hogy Budapest tele van sehonnan sehová vezető kerékpárutakkal MERT AZ MK EZT HAGYTA JÓVÁ. Persze, ha a többi szóba se került. És mit csináljon a kerület, ha a fontos útvonal nem az övé? A fővárosi utakon akkora kátyúk vannak, hogy egy kispolszki eltűnik benne, mit érdekli az önkormányzatot az, hogy abból a szarból a kiskommunista utcába 10 méteren át vezet-e kerékpárút?

14
airdace képe

Ha egyszer az MK nem

Ha egyszer az MK nem döntheti el, hogy éppen melyik úthoz nyúlnak hozzá, akkor az MK a hibás? He?

Nem azért vannak sehová vezető bringautak, mert az MK úgy hagyta jóvá, hanem mert a tulajdonos nem fejleszti megfelelő mértékben a hálózatot. Értem én, hogy most a Thököly sem vezet sehonnan sehova (bár ez sarkítás), de akkor jobb lenne, ha nem csináltak volna semmit? Zsarolja meg az MK az önkormányzatot, hogy csak akkor hagyja jóvá a cuccot, ha végig a Rákóczin is van bringasáv? Azért itt még nem tartunk sajnos....

Az MK egy dolgot tud tenni, véleményezi a hálózati tervet, ahogy a világon mindenhol ilyenek készülnek, és hogy milyen ütemezésben készülnek el a szakaszok, hát, az már egy másik kérdés. De ha elkészül egy-egy kicsi szakasz, az is megnövelheti a bringások számát, és akkor az infra nélküli részeken is jobban figyelnek rájuk.

Amúgy ennek mi köze van a területi szervezethez? Attól még nagyon jól működhet, hogy az önkormányzat fasz.

Ha a fontos útvonal nem a kerületé, javasolhatja a fővárosnak, hogy építsen rajta infrát. De pl. Kispesten az Adyn fordítva történt, a főváros betervezte a bringasávot a felújításba, de a kerület továbbra se mondott igent. A kiskörutat is a főváros nyomatta (az MK/CM nyomására), és a kerületek akadályozták.

________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

15
alterego képe

Ugyanezt írtam le

Ugyanezt írtam le kirohanásomban én is, csak a hangsúlyokat nehéz írásban kifejezni. :) Amúgy remek volt a Csepeli megbeszélés, tanulságos volt (miért vegyünk el parkolóhelyeket az ottani lakosoktól kerékpártárolónak?) de ez egy másik mese. :)

16
Cápeti képe

Drága mulatság, nem

Drága mulatság, nem mondom, 10 milliárdot kidobni a kukába.