Már egy ideje lehet tudni, de még nem láttam összegyűjtve. Ha lesz időm, bemásolgatom a többit is, mert minden régióban vannak új pályázati eredmények, Észak-Alföldön kábé 2,5 milliárdot osztottak ki - kérdés, hogy mire, mert legtöbbször csak találgatni lehet.
Forrás: nfu.hu
A budapesti pályázatok nagy része már korábban is nyert, de kicsúsztak az időből, újra beadták külön-külön, és nagy részük megint nyert.
KMOP=Közép-Magyarország, KDOP=Közép-Dunántúl
KMOP
Biatorbágy
Biatorbágy Önkormányzat Kerékpáros hálózatának fejlesztése 31 MFt
Budaörs
Kerékpárút-hálózat fejlesztése Budaörsön 67 MFt
Budapest
Bogdánfy utcai kerékpársáv 57 MFt
Fehér út 67 MFt
Szabadkikötő út 132 MFt
Csepel Ady E. út 63 MFt
Külső Szilágyi út 97 MFt
Pesti út (501. u.-Ferihegyi út) 51 MFt
Pesti út (Ferihegyi út-Hegyalatti u.) 85 MFt
Bécsi út-Nagyszombat u. 39 MFt
Kispest Pannónia u.-Hungária út-Hunyadi u.-Kosárfonó u. 73 MFt
XVII. ker. Rákos-patak mellett 125 MFt
[ezek közül a Bogdánfy u., a Fehér út, a Szabadkikötő út és a Rákos-patak tekinthető szerintem korrektnek, a többi pénzkidobásnak tűnik]
Bugyi
Kerékpárút-hálózat fejlesztése 45 MFt
Cegléd
Budai út melletti kerékpársáv és kerékpárút kialakítása 195 MFt
Dabas
Tabáni utca 47 MFt
Vörösmarty utca 89 MFt
Dunakeszi
Fóti út 102 MFt
Fő út-Liget u. 113 MFt [Na ide vajon mit ötlöttek ki? Annyit tudok, hogy délen csak a benzinkútig tart majd kisajátítási problémák miatt, így nem éri el Bp. határát.]
Gyömrő
Dózsa Gy. u.-Bajcsy-Zs. u. 128 MFt
Kóka
Meglévő kerékpárút folytatása 58 MFt
Nagykáta
Kerékpárút-építés 182 MFt
Nagykőrös
Belterületi hálózat bővítése 32 MFt
Taksony
Szent Imre út-Varsányi út 59 MFt
Újszilvás
Kerékpárút építése a 3119. sz. összekötő út mentén, a 2+779 km szelvényétől a 6+322,20 km szelvényig 107 MFt
Veresegyház
Hálózat fejlesztése 60 MFt
Verőce
Hálózat fejlesztése (Árpád u. kerékpársáv) 51 MFt
KDOP
Ajka
Csingeri út-Fő út 119 MFt
Bábolna
Bábolna-Nagyigmánd II. szakasz 117 MFt
Baj
Baj-Tata 31 MFt
Iszkaszentgyörgy
Székesfehérvár-Iszkaszentgyörgy hiányzó szakasz 141 MFt
Pápa
Hálózat fejlesztése 147 MFt
Tata
Kocsi út és Dózsa Gy. út 52 MFt
Veszprém
Kerékpárforgalmi létesítmények 119 MFt
Balmazújváros
Hálózat fejlesztése 221 MFt
Berettyóújfalu
József A., Népliget, Toldi és Dózsa György utcák 101 MFt
Gyüre
Gyüre és Nagyvarsány kerékpárúthálózat 262 MFt
Hajdúböszörmény
Hálózatfejlesztés 273 MFt
Hajdúsámson
Kerékpárút 258 MFt
Hajdúszoboszló
Hajdúszoboszló-Nagyhegyes kerékpárút 296 MFt
Jászberény
Hálózatfejlesztés 255 MFt
Jászjákóhalma
Kerékpárút a 31-es út mentén 128 MFt
Máriapócs
Hálózatfejlesztés 55 MFt
Mezőtúr
Kerékpárút kiépítése a Mezőtúri Ipari Parkig 57 MFt
Nagykálló
Nagykállói Ipari Park megközelítése kerékpáron 62 MFt
Nyíregyháza
Nyíregyháza-Nyírszőlős kerékpárút 198 MFt
Tiszaföldvár
Hálózatfejlesztés 102 MFt
Tiszafüred
Kerékpárhálózat fejlesztése, építése Tisza-tavi kikötőkig 233 MFt
Tiszakerecseny
Hálózatfejlesztés 37 MFt
Tiszavasvári
Gyalog és kerékpárút a 3502. sz. út mellett 32 MFt
Újfehértó
Gyalog- és kerékpárút 78 MFt
DAOP
Békéscsaba
Orosházi út, Békési út-Szarvasi út 163 MFt
Gyomaendrőd
Fő út (gyalog-kerékpárút), Bajcsy-Zs. út (kerékpárút) 142 MFt
Hódmezővásárhely
Kodály Z. u.-Hóvirág u.-Nagy András J. u. 79 MFt
Kalocsa
Hálózatfejlesztés 77 MFt
Kiskunfélegyháza
Szentesi út-Liget u.-Alpári út 167 MFt
Kistelek
Hálózatfejlesztés 64 MFt
Makó
Hálózatfejlesztés 75 MFt
Mórahalom
Zákányszéki út-Kissori út 50 MFt
Szarvas
Szarvas-Orosháza kerékpárút 118 MFt
Szeged
Budapesti út, Sándorfalvi út 115 MFt
Szentes
Kossuth L. u. 1235m, Kurca főcsatorna 56m, Attila u. 703 m, Nagyhegyszéli út 902m. 129 MFt
Zsombó
Hálózatfejlesztés 89 MFt












elképesztő, hogy néhány
elképesztő, hogy néhány méter sárga csík felfestésére ennyi pénzt elcsesznek
ehelyett inkább a kerékpározást kellene népszerűsíteni, és ha több cangás lenne az UTAKON, akkor a félősebbek is mernének az úton közlekedni
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
Nyilván túl van árazva,
Nyilván túl van árazva, de azért költenek ennyit rá, mert mindenhol a külön bicikliutat nyomatják, külön alapozással stb., ami sokba kerül.
Az a baj, hogy bár van pályázat népszerűsítésre is, arra kevésbé nyomulnak, mert mindenhol szalagokat akarnak átvágni a pógármesterek...
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
A Külső-Szilágyin
A Külső-Szilágyin egyszerűen nem értem miért akarják megcsinálni azt a járdázós bringautat. Illetve sejtem. Azért, mert a normál bringaút árának duplájába kerül! Így van miből zsebrerakni a pénzt...
Az MK ÉP hiába kérte, hogy ott kerékpársáv legyen (bőven elfér, a költsége minimális lett volna). De még így is tökéletes lenne néhány piktogramal!
De a járdára NE!!
naja. és mi a helyzet a
naja. és mi a helyzet a dunakeszi fóti úttal?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Főleg hogy most
Főleg hogy most újították fel! A kereszteződésekben szélesíthették volna hogy elférjen a bringasáv, a többi helyen meg a külső sávból lehetett volna csinálni.
A Külső-Szilágyi út
A Külső-Szilágyi út menti szösszenet. Külön felhívom a figyelmet, hogy a fenti felsorolásban szereplő 97 MFt, csak egy része a költségeknek, ugyanis a teljes ár 224 MFt! :(
És akkor ki tudja még, hogy a többinél mennyi pénz folyik el feleslegesen...
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról
73 Mrd. a Wekerlén kissé
73 Mrd. a Wekerlén kissé soknak tűnik olyan utakra, amik eddig is teljesen jól bringázhatóak voltak. A Hunyadival sincs gond. Egyedül a Hunyadi/Üllői kereszteződést kéne valahogy megoldani mert az rettenetes nem csak bringával de autóval és gyalog is.
Ez nem egy szép történet,
Ez nem egy szép történet, elvileg az önkormányzat belement, hogy a Wekerlén legfeljebb csak táblázás lesz, végül beterveztek mindenféle bringautat oda is, és jól átejtették a palánkon az MK-t. Sokat tanultunk belőle.
Hunyadian az Ady-József A. között elvileg bringaút lesz a zöldsávban, József A.-Üllői között kétoldali bringasáv.
__________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
20 liter sárga festék meg
20 liter sárga festék meg egy-két napi munkadíj egy sáv felfestéséhez max 1-2 millió ha nagyon megfizetjük a munkásokat, abból nehéz még lopni is. Egy normális országban, normális gondolkodással, mindenki a legolcsóbb jó megoldást választaná, nálunk a legdrágább szart csinálják.
Az utolsó mondattal
Az utolsó mondattal egyetértek. Nálunk viszont már a pályázati rendszer is inkább a külön bringautat támogatja, mivel ha már bringasávot festenek, fel is újítanák a burkolatot, de az csak a bringasáv részére elszámolható, ezért több önrész kellene, amit nem vállalnak be az önkormányzatok. Egyszerűbb nekik, ha bringautat építenek, az egész elszámolható, tiszta ügy, sajnos.
Amúgy még rájön tervezés, művezetés, projektmenedzsment, ilyesmi, minden, amit ma már nem lehet kihagyni....
_______________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Sosem értettem, mi az, hogy
Sosem értettem, mi az, hogy nyert pályázat. Mi nyert? Ahogy Mr Giovanni Gatto mondaná, hol vannak a tervek? Mire kaptak pénzt? Szóval ez tök jó, meg minden, de nem tudok vele mit kezdeni. Írjunk a fővárosi önkormányzatnak, hogy szóljanak már ide, ha érdemben elkezdik a tervezést, vagy mi?
Semmi lehetőség nincs rá, hogy mielőtt a futárokat meg az outisokat felzavarják megint a remekül lerakott rózsaszín kavicsos izére (persze a hobbistáknak is szar), legalább szót kérjünk, és odahassunk? Nagyon nincs kedvem hátralevő életemben a visszakötözött vesémmel rázkódni azon a szaron öt kilómétert minden nap kétszer. És nem vagyok igazán megelégedve a többi hetven centis kétsávos bringaúttal sem, merthogy az én cangám minima negyven széles, és ha valóban egy futár jön szembe, vagy valaki, aki siet, olyan szépen összeakadunk és zakózunk egyet mindketten, hogy aztán tényleg leszokom a bringázásról. Szal jó lenne végre beleszólni a saját életünkbe.
Miért nem lehet leszélesíteni az úttestet, leválasztani tereptárggyal, és hagyni a bringásnak és a gyalognak egy-egy métert mindkét oldalon? Mi a francnak kell külön töltést emelni és egyenként lepakolni és kicentizni viacolorból kézzel hatmillió darab követ? Le kell aszfaltozni (és nem felszórni kaviccsal) oszt húsz évre békén fogjuk hagyni őket.
Én nem értek hozzá. Nem tudom megmondani, hogy kell utat építeni. Csak az a baj, hogy aki egyetemen állítólag ezt tanulta, és most elvileg ezért kapja a bónuszt, az sem tudja. Én csak azt tudom, mi jó nekem, és a Szabadkikötőn az egyetlen haladásra alkalmas felület az úttest, és ha elcseszik megint a bringautat, megint rinyálás lesz, hogy senki nem használja.
Hát nem egyszerű, de a
Hát nem egyszerű, de a dolog valahogy így néz ki:
Önkormányzat kitalálja, bringaút kell, mer van rá pályázat, és jól néz ki, ha a pógármester átadja. Keressünk má egy mérnököt, aki megtervezi. Úgy tervezze meg, hogy a költség minél közelebb legyen a maximális igényelhető összeghez (nehogy már néhány piktogrammal szórakozzunk), mer akkor több jut a haveroknak. Ja, hogy kéne egy beleegyező nyilatkozat valami civil szervezettől is. Na, csináljunk úgy, mintha egyeztetnénk velük, aztán csak aláírják. Utána meg sima ügy.
A folyamat érthetőbben: önkormányzat megbízza tervezőt, tervező elkészíti a terveket, civil szervezet véleményezi, önkormányzat benyújtja pályázatra, nyer a pályázat, önkormányzat támogatási szerződést köt, önkormányzat keres egy kivitelezőt, kivitelező megépíti a cuccot, önkormányzat átveszi. Sajnos a terveket nem nagyon lehet módosítani azután, hogy nyert a pályázat, úgyhogy ezekbe már sok beleszólás nincs..
Megjegyzésként csak annyit, hogy szerencsére az EU-s pályázatoknál néhány alapvető szabályt már be kell tartani, pl. bringaút min. 2,2m széles lehet, és általában aszfalt (viacolor inkább befektetői vállalásoknál fordul elő, ld. Kerepesi út, Kvassay út). De mutass nekem 1,4m szélességű bicikliutat, azért az durva lenne.
Ez persze sovány vigasz, mikor tök fölösleges helyekre építenek ilyeneket, ugyanis lehetetlen ilyen egyértelműen megszabni, hogy hol milyen infrastruktúra épüljön, és sajnos az MK sem tud hatni minden önkormányzatra/tervezőre.
________________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
A tsz és az egész munka
A tsz és az egész munka legnagyobb baját én abban látom, hogy folyamatosan sosem használt mellékutakról van szó, a fontos útvonalak, amiket pl a futárok használnak (mert ugye ők tudják két pont közt melyik a legrövidebb útvonal, ha pl négy kerületen kell átmenniük) sosem esik egybe a tárgyalt utcákkal. Ezeket a mellékutcákat hogy a fenébe lehetne véleményezni úgy, hogy majd így meg úgy kapcsolódik a főútvonalon futó kerékpáros infrába? Ami esetleg sosem lesz kész? És megint csak sír az MK hogy Budapest tele van sehonnan sehová vezető kerékpárutakkal MERT AZ MK EZT HAGYTA JÓVÁ. Persze, ha a többi szóba se került. És mit csináljon a kerület, ha a fontos útvonal nem az övé? A fővárosi utakon akkora kátyúk vannak, hogy egy kispolszki eltűnik benne, mit érdekli az önkormányzatot az, hogy abból a szarból a kiskommunista utcába 10 méteren át vezet-e kerékpárút?
Ha egyszer az MK nem
Ha egyszer az MK nem döntheti el, hogy éppen melyik úthoz nyúlnak hozzá, akkor az MK a hibás? He?
Nem azért vannak sehová vezető bringautak, mert az MK úgy hagyta jóvá, hanem mert a tulajdonos nem fejleszti megfelelő mértékben a hálózatot. Értem én, hogy most a Thököly sem vezet sehonnan sehova (bár ez sarkítás), de akkor jobb lenne, ha nem csináltak volna semmit? Zsarolja meg az MK az önkormányzatot, hogy csak akkor hagyja jóvá a cuccot, ha végig a Rákóczin is van bringasáv? Azért itt még nem tartunk sajnos....
Az MK egy dolgot tud tenni, véleményezi a hálózati tervet, ahogy a világon mindenhol ilyenek készülnek, és hogy milyen ütemezésben készülnek el a szakaszok, hát, az már egy másik kérdés. De ha elkészül egy-egy kicsi szakasz, az is megnövelheti a bringások számát, és akkor az infra nélküli részeken is jobban figyelnek rájuk.
Amúgy ennek mi köze van a területi szervezethez? Attól még nagyon jól működhet, hogy az önkormányzat fasz.
Ha a fontos útvonal nem a kerületé, javasolhatja a fővárosnak, hogy építsen rajta infrát. De pl. Kispesten az Adyn fordítva történt, a főváros betervezte a bringasávot a felújításba, de a kerület továbbra se mondott igent. A kiskörutat is a főváros nyomatta (az MK/CM nyomására), és a kerületek akadályozták.
________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Ugyanezt írtam le
Ugyanezt írtam le kirohanásomban én is, csak a hangsúlyokat nehéz írásban kifejezni. :) Amúgy remek volt a Csepeli megbeszélés, tanulságos volt (miért vegyünk el parkolóhelyeket az ottani lakosoktól kerékpártárolónak?) de ez egy másik mese. :)
Drága mulatság, nem
Drága mulatság, nem mondom, 10 milliárdot kidobni a kukába.