A boltok bejárata általában a járdára nyílik. Eléggé ciki az, ha nem, mert a boltból kilépő vásárlót elüthetik az úton közlekedő járművek - gondolná az ember.
A bolt bejárata a járdára nyílik. Ciki, de elütik a boltból kilépő vásárlót a járdán közlekedő járművek. Ez akkor különösen jó, ha egy kisállat kereskedésről van szó, aminek a gyerekek az egyik fő célközönsége. A bolt bejáratának két oldalán egy-egy ilyen tábla áll.
Nézzük, mit tehet a bolt vezetője, ha elütik a vásárlóit. Az semmiképpen sem jó ötlet, hogy kimegy és kitolja a járdázókat az útra, mert akkor ő lesz az agresszív bunkó és elszoknak tőle a vásárlói. Arról nem is beszélve, hogy az úton tilos kerékpározni, mert az út másik oldalán szeparált kerékpárút van.
Az sem megoldás, hogy nem tesz semmit, mert az elütött vásárlók elszoknak tőle.
Ez a tábla megoldás? Hát, gondolom kell hozzá közterületfoglalási engedély, egy ilyen tábla több, mint 30 ezer forint (+áfa) és kell belőle kettő, de legalább útban van. Nekem, mint rendszeresen bringázónak minden esetre nem kicsit égett a pofám, mikor először megláttam ezt a táblát...












A megoldas: nem
A megoldas: nem jardazunk.
atomboy
+1 Ráadásul teljesen
+1
Ráadásul teljesen kedves hangnemű a táblácska, pedig bizonyára volt ok amiért kitette az üzlet tulajdonosa.
Valóban nem kell járdázni, és aki mégis azt teszi, akkor igenis neki szól ez az üzenet.
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Trek 3700 zöld-fehér-virágos
MK-Kelet Pest :)
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Nálunk is ugyanezzel a szöveggel egy ovi előtt van ilyen tábla.
Pacsi ez a szar, hogy a
Pacsi
ez a szar, hogy a járdán kéri a bringásokat figyelemre.
Szerintem semmi baj a
Szerintem semmi baj a táblával. Kedves, a bringások nem sértődnek meg, és hatásosan felhívja a figyelmüket a veszélyhelyzetre. Ötletes és kultúrált.
+1 === bácsi a biciklin
+1
===
bácsi a biciklin
Szép, ötletes, kedves és
Szép, ötletes, kedves és kulturált ez, vagy az ilyen egy tábla. Valóban, mindez igaz.
De ha egy ilyen mégsem elég hatékonyan működne nekem, akkor én mellé tennék még egy figyelmeztető táblát is:
A járdán szabálytalanul hajtó kerékpárosok feljelentésre számíthatnak.
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
Az a gáz, hogy ott az úton
Az a gáz, hogy ott az úton tényleg ki van rakva a kerékpározni tilos, a bringaút meg a parkban kavarog a túlsó oldalon. Egyébként Fehérvárról van szó, Budai út a Halesz parknál.
Ez nem jelenti azt, hogy a járdán menjünk (én amúgy az úton szoktam a tiltás ellenére), de ebben az esetben érthető.
_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Esetleg összefoghatnának
Esetleg összefoghatnának az ottani boltok tulajai, és a biciklisekkel együtt követelhetnék a mindkét oldali biciklisáv (esetleg út) megoldását. Egy olyan forgalmas útnál, mint a Budai út (?), ahol csak nyomógombos lámpával lehet átkelni, nem megoldás, hogy hol egyik, hol másik oldalon kanyarog a bringajárda, közben meg kb 4x kell keresztezni az utat esetenként 5 p várakozással.
Az utóbbi időben
Az utóbbi időben háromszor indultam el ezen a bicikliúton kifelé a városból, mindháromszor feladtam és az úttesten folytattam.
De ez még mindig istenes, nem tudom, emlékeztek-e a kilencvenes évekből az első változatra, egyméteres járda közepén húzták a sárga csíkot, ami elválasztja a gyalogosokat a bringásoktól, póznáknál még kevesebb volt a hely.
===
bácsi a biciklin
Hát engem legutóbb pont
Hát engem legutóbb pont ilyen járdára parancsolt fel a rendőr Fehérváron. És valószínűleg pont a 90-es évek óta nem újították fel, olyan göröngyös is volt a járda.
Azért a Budai utat még
Azért a Budai utat még mindig tanítani lehetne; gyakorlatilag az összes hülyeség megtalálható rajta, amit csak kerékpáros infrastruktúra tervezésénél/készítésénél el lehet követni...
Össze-vissza csalinkázik a két járda között, kb. 100 méter miatt kerülhetek kilométert, és mindig az út azon oldalán vezet, ahol jobban akadályoznak a gyalogosok -és vica versa...
Arról nem is beszélve, amikor este befele jön valaki: lemenve a Haleszba éppen annyival kerül az úttest szintje alá, hogy a szembejövő autók teljesen el tudjanak vakítani.
Ami használható szerintem, az a Köfémtől kifele eső szakasz, ahol mindentől elszeparálva megy ki egész Kisfaludig. Kijjebb még nem próbáltam, de szerintem arra már felesleges volt...
Hát Kisfalud után rögtön
Hát Kisfalud után rögtön életveszélyesen keresztezi az utat, aztán elmegy semeddig és jobbra fordul Dinnyés felé. A Dinnyés felé vezető szakaszról már többször volt szó, az év bizonyos szakaszaiban járhatatlan, máskor is csak annak javasolható, aki madarakat akar nézni biciklizés közben. Másfelől Kisfaludtól Pákozdon-Sukorón át Velencéig az északi oldal kitűnően kerékpározható, és Pákozdról Dinnyésre is megy használható műút.
===
bácsi a biciklin
Egyetértek mindenkivel.
Egyetértek mindenkivel. ;]
A fényképpel nem a hely és a bringaút hibáját szerettem volna kiemelni. De ha már itt tartunk: a Király sor nem jó alternatív (kerülő) útvonal? Tudom, hogy egy kicsit hosszabb, de használható, én inkább azt választom minden nap.
---
http://blog.htmm.hu/
Én is arra szoktam
Én is arra szoktam menni...az utóbbi időben szokásommá vált alternatív útvonalakat keresni, amióta úgy döntöttem, hogy bojkottálom a bringagyászokat. Igaz, hogy esetenként pár száz méterrel hosszabbak, de ezt bőven ellensúlyozza az a tény, hogy legalább lehet haladni.
Pl. a Palotai u (Piac tér) helyett a Tolnai-Sütő u. kombó, a Budai helyett a Sarló u.-Gőzmalom u.-Királysor illetve az Erzsébet-Zrínyi(-Bem-Hadiárva)utcák... ha a Berényin megépítik, akkor valószínűleg a Huba u. lesz...
Ha valakinek még vannak jó ötletei, azt szívesen fogadnám...