A múlt hét végén végigsétáltam a Vámház (azelőtt Tolbuhin, azelőtt Vámház) körúton. Szépen fel van újítva, öröm a szemnek, tetszik a koncepció, autók az úton, kerékpársáv az úton, egy-egy parkolóhely a rakodó autóknak ízlésesen kialakítva a járdán. Még kellemesen el lehet tőlük férni gyalog. Szóval minden szép és jó ... lenne, ha már most nem lenne gond a parkolással. A járdán lévő megállóhelyeket (mert hétköznap munkaidőben csak megállni lehet, ha jól láttam, várakozni nem) optikailag választották el a járdától, azaz más mintázatú köveket használtak, az autóvezetők józan belátására bízva, hogy egyszerre csak egy autó parkoljon a kijelölt "megállóhely-ketrecben". Az autóvezetők józan belátására bízni valamit Budapesten... Mindenki döntse el maga, hogy jó ötlet-e. Én már most több olyan autót észrevettem, amely fölmenvén a megállóhelynél előrébbcsúszott, azaz olyan szakaszra állt, amely már a gyalogosoké lenne. A "Ketreceket - nagyon helyesen - nem védik karók, de ha védenék se érnének sokat: az útszéli karókból is láttam kettőt elhajolva, valaki nekitolathatott..
Ennek az lesz a következménye - bár ne legyen igazam - sorban felállnak majd a járdára, egybefüggő parkoló kocsisort alkotva, leszűkítve a sétálásra tervezett felületet. Nem vagyok paranoid, már a hangok is megmondták, csak éppen már most erre utaló jeleket látok. Jó magyar szokás szerint valamit megint csak félig csináltak meg, ezáltal lehetőséget hagyva a káoszra.

Mi lenne hát a megoldás?

Egy nagyon egyszerű megoldás létezik az ilyenek kiküszöbölésére. Honnan máshonnan is jönne, mint a vízszintes felületekkel szűkében lévő Svájcból. Bizonyos parkolóhelyek más színnel vannak felfestve, nem a normál fehérrel, hanem kékkel. "Blaue Zone" a neve ennek a rendszernek és ott alkalmazzák, ahol nem kell ugyan fizetni a parkolásért, de limitálva van az ott eltölthető idő, általában két óra. Mondanom sem kell, hogy a parkolóhelyek egyesével vannak felfestve, nem csak egy csík, hanem minden autónak megvan a helye, és ezt be is kell tartani. Sokszor van egyébként csak egyetlen autónak való hely így kialakítva, legtöbbször a kanyargós utakon ott, ahol biztonságosan meg lehet csinálni. Aki nem kialakított parkolóhelyen áll meg, az borsos büntetésre számíthat.
A megoldáshoz nem kell tehát más, mint egy kis festék a járdára, ezúttal nem sárga, hanem kék. A járdára festésben itt úgyis van gyakorlat, nosza rajta. Kinek kellene szólni, hogy tegye meg?

http://www.tractionavant.ch/Berichte/URurlaub2002/pics/2002-12-blaue%20z...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Törölt felhasználó képe

Vannak szabályok, be kell

Vannak szabályok, be kell tartatni. Ennyi. Újabb szabály, újabb festék nem segít a problémán.
Lásd: pirosra festett gyalog-átkelőhelyek. Mindenki tudja, hogy nem azért mennek át rajta (és a gyalogosokon) az autósok, mert nem látják, hanem mert nem akarnak mégcsak lassítani sem.
__________________
Mert így kerek a világ.

2
Kisember képe

A szabályokat akkor

A szabályokat akkor könnyű betartani/betartatni, ha egyértelműek. Momentán nem egyértelmű, hol ér véget a parkoló és hol kezdődik a járda.

3
Zsurmi képe

Nem csak. Akkor könnyű

Nem csak.

Akkor könnyű betartatni, ha nem szoktattak rá mindenkit a folytonos szabályszegésre. A hülye szabályokkal és büntetés valószínűtlenségével.

Akkor könnyű betartatni, ha elég nagy valószínűséggel van retorzió.

Akkor könnyű betartatni, ha nem érdekel a lefülelt szabályszegő sírás-rívása, hogy őt miért és mást meg miért nem? Sosem lesz 100%-os a szabály-betartatás, de mintha egyesek fejében az lenne, hogy ha nem 100%-os az arány akkor nem is jogos a büntetés, és hülye a szabály.

Az is hozzátartozik a témához, hogy a rendőrök miért nem büntetnek. Mi a probléma a rendőrséggel?
A politikai kézi-vezérlés? A túlzott adminisztráció? Hogy a társadalom nem bízik a rendőrökben? A kilátástalan életpálya? A félkatonai, parancsuralmi szervezet? Vagy más?

Ez az egész megint egy olyan probléma: ahhoz, hogy 1 dolgot megjavítsunk, 3 másikat is meg kell javítani, azokhoz még 2 másikat stb.

Informatikusként én folyton ilyen probléma láncolatokat (nem ugyanilyen problémákat) oldok meg és az a tapasztalatom, hogy ha hagyjuk szétesni a működtetendő rendszereket (mint ahogy az országban is szét van esve sok rendszer) pont ez fog történni! Rosszul működik és nagyon nehéz megjavítani.

Ha kézben van tartva a rendszer, az állandóan kicsit több gond, de összességében megéri. Én főleg gépekből álló rendszerekkel foglalkozok, az államigazgatás meg emberekből állókkal. De az elvek és a szabályszerűség ugyanaz.

-
Zsurmi

4
Ji-ten képe

+1 Teljesen igazad

+1
Teljesen igazad van.

Ugyanez az elv érvényes pl. az egészségre, gyógyításra, mindenre, amiről azt akarjuk, hogy JÓL működjön.

5
Vehicular cyclist képe

"....az a tapasztalatom,

"....az a tapasztalatom, hogy ha hagyjuk szétesni a működtetendő rendszereket (mint ahogy az országban is szét van esve sok rendszer) pont ez fog történni! Rosszul működik és nagyon nehéz megjavítani...."

Jól fogalmaztál: mi, polgárok, bicajosok, gyalogosok, lakók stb. hagytuk hogy szétessen. Arra számítottunk, hogy majd megcsinálják, akiknek ez a dolguk. Csakhogy nem csinálják meg, ha nem nézünk a körmükre.
Ma még mindig hangosabbak a szabályszegő tahók - legutóbb az ügyvédi kamarák képviseletében egy ügyvéd! - mind a többség. Ezt jól elrontottuk, és mostmár kétszer akkora erőfeszítés kell, hogy visszahozzuk a sírból valami európai civilizációt. A rendszerváltás óta felnőtt legalább másfél generáció, amelynek tagjai a felbomlott későkádári romlottságban és a szélsőségesen primitív, individualista újkapitalizmusban szociali... öhm kapitalizálódott, akinek a szülei dzsoki juingon nevelkedtek, minden vágyuk az volt legalább egy hiánycikkel butikot nyithassanak és este az volt a nap csúcs, ha kikölcsönöztek a sarki videotékából - naná, hiánycikk az is - egy hangalámondásos bajor pajtaszexfilemet vastagbarkós-bőrnadrágos főszereplőkkel..
Nekik halvány fogalmuk sincs arról a kooperatív szabálykövetésről, amitől egy modern nagyváros élhető lesz, nem élvezhetik a nagyvárosi élet előnyeit mert a többi társuk hasonlóan viselkedik és mind menekül ki a városkörnyékre devizahitelból házatépíteni és onnan devizalízingen vásárolt autóval (inkább kettővel családonként) visszaingázni és tovább pusztítani azt, ami még maradt, vagy ami európai pénzból meg tud épülni, korrupció ide vagy oda (dzsoki juing megint)...

6
Ji-ten képe

+1 Ez tk. maga a

+1
Ez tk. maga a slumosodás, csak már nem kerületi, hanem városi léptékben.

Legalább adjanak hangot a normális emberek annak, hogy nem teljesen hülye mindenki. Hogy pontosan tudjuk, hogy ha megépül egy bicikliút, s azt örömmel átadják és átveszik, akkor az használható állapotú legyen. És ha egy söprögetés hiányzik még hozzá, akkor szíveskedjenek megejteni.

De az a felnőtt - nem egy, hanem 1.5-2 - generáció, amelyik az utóbbi években így lesüllyedt morális szempontból, iszonyú megengedő és elnéző és megbocsájtó és álliberális lett ám sok szempontból. És szinte kekeckedésnek veszi, ha valaki nem az örökösen mindent elnézőkhöz tartozik.

7
Törölt felhasználó képe

+1 +1 De itt vagyunk mi,

+1
+1
De itt vagyunk mi, a.... őőőőő... óóóóó..
__________________
Mert így kerek a világ.

8
Vehicular cyclist képe

A kádár-rendszer azzal

A kádár-rendszer azzal legitimálta magát, hogy úgymond "piaci reformokat" vezetett be. Azt állították, hogy ez "ösztönöz" majd nagyobb "teljesítmény" kifejtésére, "differenciál" teljesítmény szerint és aztán némi megnövekedett egyenlőtlenség árán de gyorsabban fogunk nőni, és mindenki hamarabb cserélheti le a trabit ezerötös ladára.

A piaci reformok azt jelentették, hogy kiskapukat nyitottak a központi bérszabályozás alól gmk-k, tsz-melléküzemágak, vgmk-k, ügyvédi munkaközösségek, külső tv- meg rádióstúdiók, meg ki tudja mi minden formában. Mindnek az volt a lényege, hogy lepacsizták: a kültségeket jól ráterhelik a közületi szektorra - állami vállalat, tsz stb. - és valami hasznot meg szépen úgy vesznek ki belőle, amivel nagyobb jöveldelemre tesznek szert azok a szerencsések - "ambiciózusak", "törekvők", akkor még nem mondták, hogy profik - akik jókor voltak jó helyen.

Mai léptékkel mérve ezek pitiáner előnyök voltak, de arra elég volt, hogy a magyar társadalom teljesen felkészülten várta rendszerváltást és a Dallast, ami fátumszerűen meg is jött. Mindenki tudta: kis kapcsolat, kiskapu, kis előnyök, kis hiánycikkek, hátbalapogatás, csókosokkal vadászgatás, teniszezés: ez a piacgazdaság.

Most látjuk az eredményét: Magyarország semmivel sincs jobb gazdasági és mentális helyzetben, mint a mondjuk a "keményvonalas" meg "reformellenes" Csehország vagy akár Szlovákia - amelynél még én is idősebb vagyok. Mi változott Bánáti ügyvédi kamarai szóvivő számára? Nagyobbak a honoráriumok, ami igencsak jól jön neki, de ugyanolyan primitív individualista, mint amilyen volt a kádár-rendszerben.

Azok a reformok, amire olyan büszkék voltunk, és amire hivatkozva lenéztünk mindenkit a szocialista táborból csak arra voltak jók, hogy sokkal nagyobb vagyoni egyenlőtlenségek alakuljanak ki nálunk, de csehország ugyanúgy megelőz bennünket mint ötven évvel ezelőtt - pedig még annyira sem volt független mint mi, sem a Monarchiában, sem a KGST-ben.

Az egész "piaci reform" maszlag utólag inkább hátránynak látszik, mint előnynek. A csehet vagy az ndk-sok semmi ilyesmit nem csináltak: rendesebben csinálták a szocializmust is és most rendesebben csinálják a kapitalimust. Semmilyen hátrányuk nincs az előbbiből.

Ha ez igaz akkor a következőt vonom le: a modern társadalom komplex - már a szocializmus is az volt - és fontosabb a többé-kevésbé szabálykövető, kooperatív magatartás, mint a kurucos/gmk-s, rendszerlazítgatós, kikacsingatós, urambátyámos, primitív-individualisztikus - kimondom na, dzsoki juingos - tahóság.

9
Hotyhogy képe

Óriási jellemzés. A

Óriási jellemzés. A dzsoki juingot meg kellett néznem, hogy mi fán terem, és a Dallas című felejthető műalkotáshoz találtam kapcsolódónak. Bár, ebből nem világos még számomra a siralmas magyar állapotokban a szerepe. Amilyent neked attól még elhiszek, hogy van.

Én az egyén komolyságának általános hiányát, vagy komoly egyének általános gyakoriságának hiányát érzem felelősnek a nemzet szervezetlenségéért.

Nincs, vagy kevés az erős, egyenes, komoly, erkölcsös és feddhetetlen életű, nagyszerű ember, aki iparban, kereskedelemben, poltikában vagy más közéleti téren bástyaként állhatna a nép között.

Ellenben sok a kisszerű, vállalkozón zsiványkodó proli, a lagymatag hivatalnok, a csaló, pénzéhes, képmutatón opportunista politikus, a tehetségtelen újságíró vagy riporter, és a seregnyi másféle közéleti személyiség.

Egy rendőrséget egy értelmes és erős ember vezessen. Ettől az erős egyéniségű vezetőtől eredjen annak a rendőrségnek a kulturája. Amikor majd egy olyan erős kéz szervezi át a népet szolgálni hivatott törvény és rend őrségét, az lesz az újrakezdés kezdete.

Én ennyire hiszek az erős egyének elengedhetetlen szerepében, a szintén elengedhetetlen népi körmükre nézés mellett. A csibészeknek nem nézünk a körmükre, mit is várnánk el attól. Azokat a fülüknél fogva penderítjük arrébb ügyeinktől.

__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?

10
Vehicular cyclist képe

Dallas a Wikipédiában: "A

Dallas a Wikipédiában:

"A kapitalista „modell” [szerkesztés]
A sorozat másrészről a vadkapitalista, célja érdekében minden eszközt felhasználó üzletember - Jockey Ewing - jellemét is felvázolja. A magyar bemutató után a közvélemény szóvá is tette: a Dallas egyfajta pozitív élménnyel igyekszik vonzóbbá tenni az országra hirtelen „rátörő” kapitalista gazdaságot. Mindamellett, hogy a készítőknek nyilván nem lehettek ilyen konkrét szándékaik, a sorozat valóban részletesen szemlélteti a dörzsölt nagyvállalkozók farkastörvényekre alapított, rideg üzleti machinációkkal átszőtt mintabirodalmát.
A film kapcsán megismerhetjük a Dallasban működő olaj-kartell életét is. Noha a kartell intézményét ma már az amerikai piacot szabályozó törvények is tiltják, a sorozat készültekor ez még legális üzleti szövetségként működhetett.
A sorozat által sugallt „vadkapitalista modellt” természetesen ez is nagyban fokozza. Talán még most is mindenki emlékszik a szövetséget alkotó társaságokra: Ames Oil (elnök: Jebson Ames); Lee Oil (Jordan Lee); Bradley Oil (Andy Bradley) és az Anderson Oil Punk Anderson vezényletével (stb…)"

http://hu.wikipedia.org/wiki/Dallas_(telev%C3%ADzi%C3%B3s_sorozat)

De a lényeg: 20 éves a rendszerváltás. Ha belegondolunk Kádárnak sem volt sokkat több jó éve: 56 után eltartott pár évig a konszolidáció, és 84-ben ben meg már rohangáltunk a Valutalaphoz pénzért. És Kádárnak volt a legtöbb ideje az uralkodásra a modern magyar történelemben. Ráadásul most nincs ellenségünk sem, nincs hidegháború stb.

Ez az egész mostmár úgy ahogy van a mienk. És a gyerekeinknek már nem mondhatjuk, hogy Kádárrendszer meg az imperialisták miatt nem lehet azokat a rohadt autókat lelökni a járdáról meg a bringasávról már húsz éve...

11
Hotyhogy képe

Egy váratlan nézőpontból

Egy váratlan nézőpontból kaptam bepillantást az állapotok okaiba általad, és ezzel a magyar Wikipedia cikkel. Köszönöm.

Lényegében a Dallas egy könnyed sorozat az emberi gyarlóság kifigurázására és szórakoztatásra, egy nem igazán mindenkinek vonzó fajta dúsgazdagságnak az elvakító, giccses csillogásával.

Szokatlan, hogy ez mégis ilyen példaképévé, s az a példakép pedig ily társadalom és politikai gazdaságtudományi tanulmányi tárgyává vált egy útját kereső nemzetnek.

Mert az, hogy egy szórakoztató frivolság ilyen tekintetben is foglalkoztat gondolkodókat, nekem kicsit olyan, mint amilyen egy táncosnőktől káprázatosan látványos revü kapcsán a mellrákról vagy a tejmirigyek fiziológiájáról való elemzés.

A kapitalizmus komoly modelljéhez és valamily követendő példaképhez annyira jön nekem a Dallas, mint az emlődaganat komoly tárgyalásához a Moulin Rouge. Mindkettőben rendre szerepelhet bár ilyen társítás, de rendesen csak igen-igen távolról.

Ám egy népnek a kor szerinti tudatára vall a közvéleményének ilyen megnyilvánulása: a népet annak speciális népbetegségei ilyen erősen foglalkoztatják, ilyen központiak azok a bajok. Legyenek azok akár társadalmi bajok, vagy az én komikus analógiámban az emberi gyógyászat területére esők.

Szórakoztató tévéműsorok által, szegényes befolyás érheti a népet a becsületesen iparkodó, vállalkozó alkotásról és érték teremtésről. Ugyanis keveset mutathatnak a szappanoperák példamutatón emberséges, jótékony kapitalistákról. Számomra Sir John William Laing, Joseph Cyril Bamford, vagy David Dale csak néhány ezekből.

S itt kerül elő megint az, hogy vajon hol lehet ilyen személy a nemzetben, most nem feltétlenül egy tőkés vállalkozó, akit becsületéért választ vagy jelöl ki maga közül a nép? Hol van az a kinevezhető politikus vagy rendőrfőnök emberanyag?

Ha olyan emberanyag van, s ha abból olyan személy meg lenne választva, ki lenne nevezve, akkor lenne majd rend.

De, ha mint szegénységből kitörni álmodó harmadik világbeli gyerekek, akik mind híres milliomos bokszolók vagy focisták szeretnének lenni, olyan irreális és rossz Dallas követő az emberanyag, akkor abból biztosan nem lesz olyan politikus vagy rendőr vezér, és biztosan nem lesz szabály betarttatás, és nem lesz rend.

__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?

12
Ji-ten képe

A 90-es évek elején

A 90-es évek elején tolmácsoltam egy nagy, híres, külföldi kultúrszemélyiségnek. Ő az előadás közben megtorpant, mert hallotta, hogy nem ejtem azt a bűvös szót ki, hogy "Beautiful", amit ő mondott. Megkérdezte, lefordítottam-e. (Tudta, hogy jó vagyok, de erre rákérdezett, mert nem hallotta a szót tőlem.)
Én, mint jó tolmács, a "Dallas"-t mondtam az általa felhozott, másik híres emblematikus amerikai sorozat helyett, hiszen nálunk az jelentette mindazt, amit az ő országában a másik amerikai sorozat. És egy szóval ki lehetett fejezni különböző kultúrákban ugyanazt a jelentéstartalmat egy-egy megfelelő amerikai szappanopera említésével.
Ez a Dallas és társai egy korszakot jelentenek a magyar, de az európai társadalmak fejlődéstörténetében. Ezekkel kezdődtek ui. a dúsgazdag milliomosok életét bemutató szappanopera-sorozatok, s az őket bámuló tömegek megbabonázása.
Valójában ugyanolyan ármánykodás és cselszövések sorozata, mint pl. az Otello.

Jockey Ewing emblematikus negatív figura lett: a mindenen átgázoló, ármánykodó, cselszövő, gátlástalanság jelképe. A semmitől vissza nem riadó, pénzt-profitot bármi áron elérni akaró nagytőkés "lelkülete".

13
Hotyhogy képe

"Ezekkel kezdődtek ui. a

"Ezekkel kezdődtek ui. a dúsgazdag milliomosok életét bemutató szappanopera-sorozatok, s az őket bámuló tömegek megbabonázása."

S folytatódik a vulgáris ¡Hola! meg OK! magazinokkal. Hírességek hálószobái. Az úszómedencéik. De jó nekik. Híresek. Gazdagok. Majd mi is egyszer... Aaaah... :D

__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?

14
Ji-ten képe

A Dallas egy iszonyú

A Dallas egy iszonyú hosszú sorozat volt. Nemcsak bepillantást kapott a néző, hanem apró részletességgel követhette végig az üzleti és a magán történéseiket, életüket. Igazi gazdag amerikai családét. Amerikai dúsgazdag olajmágnásnak lenni más, mint valami kiszes ótvarból kinyomakodott olajszőkítős milliomosnak lenni ebben az országban a rendszerváltás körül. De a lényeg, igaz, az volt, hogy a nézőknek életre szóló "mintát, követendő életcélt, lihegve bámulandó csodát" szolgáltatott. Igen, ekkor kezdték beleverni az új értékeket az emberek fejébe, ekkor kezdődött a nagy rendszerváltás utáni új kommunista-kapitalista-rabszolga-primkó embertípus kinevelése. Az általad említett médiumok hathatós közreműködésével.

15
Hotyhogy képe

Fantasztikus nekem most

Fantasztikus nekem most minderről tanulnom. Hosszú sorozat lehetett. Szerencsére én megúsztam összesítve talán egy percnyi véletlen odapillantásokkal rá.

Új értékek... Mert a régiek, a becsületből szépen és gazdagon élhetés értékei, azok kiirtódhattak, elfelejtődhettek.

Egy dolgos Zsolnay vagy Törley féle régi élet, a korábbi barbár tanok által elítélve és gyalázva, már nem lehetett újra egy értékmérce. A fikciós mágnások értékmércéjét kellett az általad jól leírt embertípusnak a fejébe ültetni.

De hiszen ez akkor egy régi kelet-európai Marlboro és BMW álom, csak annál most még nagyobb! Azt már bárki szívhat, bárki vezethet. De... Dallas...! :-)

__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?

16
Vehicular cyclist képe

"Én ennyire hiszek az erős

"Én ennyire hiszek az erős egyének elengedhetetlen szerepében, a szintén elengedhetetlen népi körmükre nézés mellett."

Azt hiszem az elmúlt húsz év megmutatta, hogy a "népi körmükre nézés" hiányában a legerősebb egyéniségekből is csak közönséges politikai vállalkozó válik a rosszabbik fajtából.....

17
Hotyhogy képe

Hol lehetsz, Vehicular...

Hol lehetsz, Vehicular... Hiányzol ám! Sejtem, egy utolsó alkalommal megbántódtál valakitől és becsuktad magad mögött az ajtót.

Az a Dallas színész most elhúnyt. Emlékeztem rád és társadalomtudományi meglátásaidra. Ha olvasod...

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-20474197

18
fradizoli képe

Pacsi szarnak,bajnak nincs

Pacsi
szarnak,bajnak nincs gazdája. Lásd parkolásért felelős cégek (kinek,miért,hova?)az autós ki is használja ezt.
Amúgy meg felejtsétek már el azt, hogy
"jó magyar szokás szerint".
Ez nem magyar szokás ez egy pár f@sznak a szokása.

19
j_gergo képe

A legfőbb baj az, hogy a

A legfőbb baj az, hogy a parkolásért felelős cégeknek nem feladata a tilosban parkolók büntetése. Sőt, nem is éri meg nekik, hiszen, ha a járdára rálógva +1 autó is elfér, az +1 potenciális díjfizető. Már ha nem helyi lakos az illető. De, ha helyi lakos, akkor is jó nekik, mert a helyi parkolási engedéllyel rendelkező lakosok is bele vannak kalkulálva a szerződésükbe.

Szóval az lenne az igazán jó, ha a parkolást egy budapesti közterület-felügyelet intézné, aki a parkolócédulát és a parkolás szabályosságát is ellenőrizné.

20
phorvath képe

A parkolótársaságok

A parkolótársaságok jelenleg az önkormányzati bevételek legális ellopására szolgálnak. Ez olyan, mintha az adószedést bíznánk egy magáncégre. Sajnos ez a helyzet a politikusoknak nagyon jól megfelel, mert nekik teljesen mindegy, hogy a kerületnek mennyi bevétele van, a parkolótársaságoktól meg feltehetőleg megkapják a megfelelő jutalékot.

Egyébként teljesen igazad van. Hozzátenném még, hogy a parkolási bevételeket a tömegközlekedés fejlesztésére kellene fordítani. (Jó, esetleg még a parkolóház belefér.)

21
H.L. képe

Érdekes az a

Érdekes az a kerékpársáv. Hétköznapokon naponta járok arra. Amióta elkészült, az Astoriától a Kálvinig még egyszer sem tudtam végigmenni rajta, mert mindig ráparkolnak.

Anúgy szerintem sem kell több festék a járdán, néhány esztétikus kőkocka többet ér. Azok nem hajlanak el a karókkal ellentétben.

22
phorvath képe

A biciklisávon legalább

A biciklisávon legalább nem nehéz kikerülni a parkoló autókat.

Szerintem nem a betonban van a megoldás, hanem a szabályok betarttatásában. Ha valakit legalább 10-ből 9-szer megbüntetnek, akkor nem fog többet tilosban parkolni.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

23
Zsurmi képe

Elég 10-ből 3x is. -

Elég 10-ből 3x is.

-
Zsurmi

24
phorvath képe

A biciklisávon legalább

A biciklisávon legalább nem nehéz kikerülni a parkoló autókat.

Szerintem nem a betonban van a megoldás, hanem a szabályok betarttatásában. Ha valakit legalább 10-ből 9-szer megbüntetnek, akkor nem fog többet tilosban parkolni.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

25
lrdr képe

Van egy 5letem (tőkém

Van egy 5letem (tőkém sajnos nem,de sztem tuti siker)egy egytermékes vállakozásra: személyi (max 5kg) teleszkópos, hidraulikus emelő...

26
alterego képe

www.bringaut.hu

27
aron képe

akkor már jarda.hu,

akkor már jarda.hu, nem?
szeretem az ilyen tök irreleváns ötleteket...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

28
Kisember képe

Hogy jön ez most ide?

Hogy jön ez most ide?

29
MK Dél-Pest tag képe

Talán ezt a szervezetet

Talán ezt a szervezetet szeretné ajánlani, mint egy erőteljesebbb egyesületet a kiskörúti kerékpársávra parkoló autók ellen. Gondolom én.

30
Oleever07 képe

Az igaz, hogy tényleg nem

Az igaz, hogy tényleg nem jó elfoglalni a gyalogos helyét, de ha amúgy is elfoglalta, ki tudja kerülni. Szerintem ott elég széles a járda ahhoz, hogy elférjen az autó is meg a gyalogos is.
Ez a fajta megoldás (villamossín-autóút-bringasáv-"parkoló" felállóhely) mehetne a Nagykörútra is: ott is elég széles a járda, csak ki kell venni az útszéli karókat, felmarni azt a részt, ahonnét kivették a karókat, egy kicsit bemetszeni a járdába, és kész is van a parkolóhely (természetesen a fák kivágása nélkül); így a parkolóhelyek mellett el fog férni a bringasáv is. (tipikus "A kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad" esete :-) )
----
Ha egy piros, kék szalagokkal díszített, magyar zászlós nyeregcsövű, szinte telematricázott ALPHA montin látsz egy (nap)szemüveges srácot, az Én leszek.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

31
Kisember képe

"Az igaz, hogy tényleg nem

"Az igaz, hogy tényleg nem jó elfoglalni a gyalogos helyét, de ha amúgy is elfoglalta, ki tudja kerülni."
Ezt nem értem
"Szerintem ott elég széles a járda ahhoz, hogy elférjen az autó is meg a gyalogos is."
Ha egy-egy autó áll, az nem zavaró. Ha sorban felállnak, az igen.

32
Oleever07 képe

"Az igaz, hogy tényleg nem

"Az igaz, hogy tényleg nem jó elfoglalni a gyalogos helyét, de ha amúgy is elfoglalta, ki tudja kerülni."
Ezt nem értem

szerintem itt arra gondoltam, hogy nem jó, ha a gyalogos helyét elfoglalja az autós, de ha annyira erőszakos az autós, hogy mégis elfoglalja a járdát, akkor is még ki tudja kerülni az autót a gyalogos, hiszen van elég hely
"Szerintem ott elég széles a járda ahhoz, hogy elférjen az autó is meg a gyalogos is."
Ha egy-egy autó áll, az nem zavaró. Ha sorban felállnak, az igen.

ez igaz, tényleg elég zavaró, főleg a belvárosban, a kis utcákban, ahol egyáltalán nincs hely a gyalogosnak, a babakocsisnak meg pláne...
a másik dolog az, hogy a Vámház körúton nem lehet sorba parkolni, mert ha minden autós sorba parkolna, akkor lesznek olyan autók, akik be lesznek zárva két autó közé, és nem tud kimenni a Vámház körútra, mert a 2 autó elfoglalja a felhajtót/lehajtót, így esélye sincs kimenni. az meg eléggé kockázatos mutatvány lenne, ha a fel/lehajtó mellett, az elég magas járdaküszöbnél teszi le az autót az útra, elég nagy károkat okozva az autójában.
----
Ha egy piros, kék szalagokkal díszített, magyar zászlós nyeregcsövű, szinte telematricázott ALPHA montin látsz egy (nap)szemüveges srácot, az Én leszek.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

33
Flicka képe

Télen elég széles a

Télen elég széles a járda. Nyáron meg néhol gyalog sem férsz el a teraszoktól.

Flicka

34
Lesley képe

A járdára parkolás is

A járdára parkolás is szabályozva van a KRESZ-ben. Csak nem ellenőrzi senki.
40§.(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

És az összes feltételnek egyszerre kell teljesülnie!

____________________
http://8ker.blog.hu/

35
fradizoli képe

Pacsi emelős megoldás

Pacsi
emelős megoldás jó
1./
2 ember olajemelővel megemeli a vasat tégla a meghajtót kerék tengelye alá
2./
3-4 ember falaz alibi bringaszereléssel a kerék mellet

36
lrdr képe

:) Azóta fejlődött az

:)
Azóta fejlődött az 5let: egy 10 ~bart tudó bringapumpával hajtva sűrített levegős is lehet.
Btw. én arra gondoltam, hogy aki nem tudja, hol a helye, azt finoman a megfelelő oldalára lehetne borítani abban az irányban, ahol lennie kéne, esetleg annyiszor ismételve ezt a folyamatot, míg oda nem kerül.
A dolog persze félig vicc, de van az az elszemtelenedett paraszt,aki másból már nemigen ért. :(
(Csak arra kell vigyázni, h a felboruló moslékosvödrök tartalma nehogy rossz helyen kössön ki.:P)

37
fradizoli képe

Pacsi vízfestékkel

Pacsi
vízfestékkel rápriccolni?
tecsoba van ilyen occo színes vízfesték.