A defekt-démona szállta meg a biciklimet. Augusztus utolsó napjaiban indult el az ámokfutás.
Augusztus utolsó 2-3 napjában volt egy hátsó defektem, dupla falú a felni. NA bumm, belsőcsere otthon. Pár nap múlva a Batyin szállt el a nyomás, gyors belsőcsere, szintén hátsó. Hazavittem a belsőt és megragasztgattam őket. A felnire, a kék PVC szalagra viszont vágtam egy belsőből készült csíkot és összevulkanizáltam, hátha jobb lesz a védelem.
Pár nap múlva az első mondott egy psssssz csönd legyent. Süti, kicseréltem. Aztán pár nap múlva Dunakeszi felé mentem egy kicsit rosszabb úton, megint a hátsó. Amúgy ekkor már Panasonic félre Panaracer vastag belsőket vettem.
Mivel a hátsóban a küllők kezdek lazulni, a Népfürdő utcai Kona boltba vittem, szerintem jó arcok a srácok. A bolt elé érve olyan puha lett a hátsó kerék mint a sütőben a vaj. :( Így egyúttal kértem, hogy azt is csinálják meg és beszélgetni kezdtünk a defektekről. Azt mondta a szerelő srác, hogy elég sok a defekt, mert szept elején valamilyen xar gyom tüskés levele megszárad és huszasával fújja a szél. Ilyenkor állítólag 3x annyi a defekt. Mondta a srác hogy van náluk ez a dr sludge belső, ami önjavító és dícsérik. 1700 ft, de akár 10-15 hónapig is jó lehet. Hát, kértem egy ilyet.
A centír elkészült, kifizettem egyben, tekertem haza, semmi padka semmi murva, kezdtem a kerekekkel úgy bánni mint érző fekete lényekkel. Másnap reggel mennék dolgozni, lapos hátul. >-(( Gondoltam akkor ez nem önjavító-getymós belső, ezért délután elmentem hogy milyen belső lett bele téve? Persze simát raktak bele, de sima árat is számoltak bele, de cserébe 1300-ért adtak ezúttal egy sludge belsőt is. Nevezzük így. :)

Azt csináltam hogy: felni, rajta a kék PVC vagymilyen csík, rajta a már említett belsőcsík. Rá a sludge, majd még eközé és a külső közé raktam egy komplett belsőt szelep nélkül, védelemnek. NA, bejött, vagy 8 napig ment, míg tegnap a Fiastyúk utcában ahol töksima az út, egyszer csak mintha dobókocka lenne hátul a kerékben dobál. Leenged. Mondom hahhha sludge, :)) fel kell pumpálni úgy hogy felül van a szelep és megjavítódik. Hát az utcán 5-7 perc alatt nem lett meg, hazasétálok. Kezdtem ideges lenni út közben, mert este 8 óra lévén hullafáradtan tudtam hogy nem állok neki megszerelni este és ma reggel sem. Továbbá végiggondoltam hogy IDÉN még nem volt defektem, ez meg már kb a 7. Holnap tökre nem lesz időm megszerelni - gondoltam - buszozhatok 1-2 napig.
Újra pumpálni kezdtem otthon , már a lábpumpával amit a Conradban vettem 2000-ért, fém, tök jó, de egy bizonyos nyomás után nem lehet jobban felfújni vele semmit!!
Kézipumpa. Felfújom, de hallom nagyon halkan, hogy sziiiiiiiii. >-(((( Forgatom a kereket, menjen csak a getymó benne, hátha reggelre jó lesz. Nem lett. :(((
Elegem viszont lett, hogy kb átlag HETENTE kereket szedek szét és ragasztok, és költöm a zsét belsőkre!!! Mivel tudtam hogy a színház miatt pénteken (L'art Pour L'art :))) ) úgyis kell egy csomó jegy, meg ma is, meg holnap is vettem BKV bérletet! Tadaaaam. :) Mikor beletettem a tokba, akkor látom a felső, vagyis az utolsót 2008.04.22-én vettem. :)))

A külsőt a meg csütörtökön betonnal fogom feltölteni.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
TarkaBarkasz képe

A külsőd milyen

A külsőd milyen állapotú? Elképzelhető, hogy az vékonyodott el, vagy a tüske benne maradt a gumiban. Előfordulhat, hogy "macskakaromnak" nevezett kóró tüskéjének csak 1-2mm-es darabja maradt a gumiban, és csak onnan valami újabb külső hatásra okoz defektet. Ezt ne zárd ki, velem megesett...

2
bonnie képe

Királydinnye az a

Királydinnye az a gaz.
bonnie

3
feb képe

Lehet, hogy én is megyek

Lehet, hogy én is megyek pénteken L'art Pour L'art-ra, de meg sem fordult a fejemben, hogy ne bringával menjek.

Ha már eleged van a gumicseréből -amit meg tudok érteni-, elvihetted volna a kereket egy szerelőhöz.
A bérlet árából biztos kijött volna a szerelési díj

4
gyurxi551 képe

Okés, de 8 napja volt ott

Okés, de 8 napja volt ott (!! :(), centíren, és ők rakták össze az egészet. 3700 forintból végülis tényleg kijött volna - egyszer tuti. :(
Ezek a Maxxis-ok meg elvileg szintén jól védenek -elvileg.

5
toreki képe

Én a maxis-sal állandóan

Én a maxis-sal állandóan defektet kaptam hátul. Aztán kicseréltem egy schwalbe maratonra. Azóta nem volt defektem. Bár ez meg télire nem lesz jó, mert nem hóra van tervezve.

6
Vegha képe

Nem lehet, h. nem fújod

Nem lehet, h. nem fújod elég keményre ? Nekem is 8-10 defektbe került mire megértettem mennyit számít a megfelelő nyomás.
És nem akarok kígyót-békát kiabálni, de nálam az 5000 Ft-os Panaracer (outi) külső 300 km után szétnyílt. végül derékszíjnak jó lett, de fel nem raknám még egyszer a kerékre.

7
Flicka képe

A defekt naponta problémát

A defekt naponta problémát nálunk a külsőcsere megoldotta.

Flicka

8
Belzebúb képe

nekem négy defektem volt

nekem négy defektem volt két héten belül, vettem két új, tüskeálló külsőt, azóta ász. amíg nincs itt a fagy, told keményen, ne add fel!

9
fbobe képe

Lett cikk a témában a

Lett cikk a témában a BringaWikin, regisztráljatok és fejlesszétek azt is:
http://www.bringawiki.hu/index.php/Defekt

10
Pule képe

1.Nem ártana a külsőn

1.Nem ártana a külsőn megadott nyomásértékre fújni a kereket, bár ez már elhangzott.
2. Amennyi szart beletömtél a kerekedbe nem csodálkozom, tényleg azt hitted,hogy majd az megvéd?
3. Bemész egy jó szervizbe és olyan külsőt kérsz ami tényleg defektálló és nem csak egy kis kevlárszalag fut benne végig. Nehéz lesz, kicsit magasabb lesz, de vígan elvisz hónapokat(ha felfújod a megfelelő értékre.)
Még valami, miért nem nézted meg a belsőn,hogy honnan érkezett a defekt? akkor pontos infód lenne,hogy mi a probléma.
Végül a reklám helye Continental Touring plus nem tudtam beleverni a szöget kalapáccsal, engem meggyőzött...

11
gyurxi551 képe

Köszi,de a Continentalok

Köszi,de a Continentalok nekem mindig gyorsan kirepedtek :) :D Talán mert kemények. Azért csináltam bele több réteget mert munkatársam így jár vele vagy 1 éve defekt nélkül. De látod 8, majdnem 9 hónapig jártam tescós belsővel, bolhapiacos külsővel defekt nélkül.... :-S
Egzakt rendszert szerintem ebben nem lehet létrehozni.

12
Pule képe

Régen én is ki nem

Régen én is ki nem állhattam a contikat,szintén repedezés miatt, de mikor ezt a típust mutatták szétvágva bemutatónak, úgy gondoltam egy próbát megér.
Hátul fél éves használat után látok nagyon vékony megtörést, de gyanítom,hogy nem tett jót neki mikor szétszakadt a szelep egy gyors ráfújástól 15km-re az otthon melegétől és én hazatekertem felnin, illetve annyira jól tartotta a levegőt,hogy a maradék nyomáson...
Sajnos elég nehéz, ezért nem leszel a piros lámpáknál
a legjobb sprinter.
Szerintem egy próbát megér, mondom nekem fél évig semmi(csak egy szakadt szelep,de az nem a külső hibája)
Amúgy a túlfújást nem sok külső díjazza hosszútávon, attól könnyebben kirepedhet...

13
gyurxi551 képe

A külsők 2szer is

A külsők 2szer is cserélve lettek, egyszer mert slick volt az első huzat, utána meg a tüskésedés miatt. Most Maxxix Kevlar Inside -ok vannak, meg Maxxis Kelval extra védelmes. Hiába. Pedig szeptember közepén vettem.
Amúgy slaggal is kimostam a külsőket, de úgy tűnik hiába. Igen, ezeket kihagytam az eredeti írásból. :)

@Vegha: a Panaracer az a belsőm volt, a külső Continental slick volt majd most a Maxxis -ok.Van Pana külő is? :) Nem is tudtam. Ugyanakkor szerintem én túlfújom a kereket. Ezért ezt a sludgetúrót nem fújtam fel kőkeményre. Javítsatok ki ha tévedek, de a lufi is akkor lyukad ki gyorsabban ha kemény, ha puha nem könnyű kiszúrni. A belsőknél ez nem igaz?

Továbbá ha a külsőben mosás után marad valami, vagy átszúrja a külsőt, akkor az első réteg felfújatlan külső szerintem felfogta volna.

KÖSZI A TIPPEKET, amúgy, sajnos lehet csak kib** nagy balszerencsém van.

Amúgy elolvasva a linkeket, tanultam, ugyan szeretem ha jól fel van fújva a kerék, mert könnyebb haladni, de lehet néha 1-1 nap nem volt megfelelően felfújva.
Várnék még olyan külsőket amiket "svédacélból" öntöttek. :D
KÖSZI!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, L'art pour lart: én őszintén megvallom öltönyben nem szívesen tekerek + asszonykám 100000% hogy szép esti szoknyában nem ül bringára + leizzadás + utána sörözés, szal nem jó az... Pedig ő is bringázik. Lehet hogy jössz? Jegyed van? Csak mert mi 3 hete vettük meg jóformán az utolsókat. :)

14
Vegha képe

Láttam már én is ezt a

Láttam már én is ezt a szládzsot, szerintem nevetséges. találtak egy szlogent, amivel eddig egyetlen belsőt sem reklámoztak, hát lecsaptak rá.
eleve hülyeség: nekem a belsőnek ne legyen defektvédelme, hanem legyen k. vékony és feszüljön neki a külső falának, ahogy a nagy könyvben meg van írva. ha a belsőnek kell megvédenie magát valami szösztől az már régen rossz. ennek alapján a külsőknél épp fordított a helyzet, ha jól megnézed nehéz lesz találnod olyan márkát, amelyiknek ne lenne meg a saját defektvédelmi technológiája. ezek nagy része szintén csak marketing duma, vevők rá az emberek, enélkül ma már nehéz lenne eladni egy külsőt.
Nyomás: ha laposabb a gumid a kelleténél akkor sokkal könnyebben beszopsz egy tüskét. Szerintem ez érthető is: a ruganyos külső réteg alig feszül, ernyedt állapotban könnyebben beleszuszakolja magát egy apró éles valami. Ha kellően felfújod (ezt minden normális külsőre ráírják, rendszerint -tól -ig határokat!), akkor az egész olyan feszes és kemény lesz, h. már szinte szilánkokat lehet vele eltörni.

Elsiklottam afelett, hogy Pana belsőt vettél, de a külsőt sem látom így hirtelen. Én országúti viszonylatban a Michelin Axial Performance, illetve Megamium típusokra esküszök (ezek tudtommal már nincsenek forgalomban ezen a néven). Szezononként 1-2 defekt, de a királydinnye ellen csak a tömörgumi véd. Előtte a népszerű Conti Contactom volt, de csak rövid ideig (megfújták), azzal nem volt gondom. Az előtt pedig Conti Supersportokat nyúztam, az is egy jó választás aszfaltra.

15
Zsurmi képe

A túlfújás ugyanúgy nem

A túlfújás ugyanúgy nem jó, én ugyanazzal a típusú külsőkkel túlfújva sokkal több defektet kaptam! A gumira írt nyomásra fújom, hetente ellenőrzöm.

Én sportcontact-al járok, néha át kell menni egy üvegszilánkos (autóból visszamaradt) területen, de eddig ettől még nem kaptam defektet.

Annak is lehet jelentősége, hogy a slick guminak nincsenek redői és nem tud beleakadni semmi. inkább oldalra kilövi.

Amúgy a felniszalagot is adott nyomásra tervezik, érdemes megnézni. A küllőanya is okozhat defektet.

-
Zsurmi

16
alcedo képe

Mindig

Mindig megnézted/megtaláltad a defekt okát? Egy vékony tüskét szinte lehetetlen meglátni bármelyik oldalról, mivel a gumin belül van, de amikor a gumi adott szakaszát a nyomás benyomja, a tüske kitüremkedve újra és újra kiszúrja a belsőt. Nekem eddig csak ilyen defektem volt. Ilyenkor a belsőn lévő luk felderítésével a szelep alapján rekonstruálom a külsőn a luk nagyjából belőhető helyzetét, ott a külsőt meghajlítva végigtapintom. A tüskét megtalálva általában egy vastag árral tolom ki (ez "tompán hegyes", nem roncsolja, vágja a gumit). Biztos, ami biztos, ilyenkor érdemesebb végigtapintani hajlítva a külső többi részét is, így sikerült már felfedeznem a belsőig _még_ el nem jutott tüskéket is.

17
gyurxi551 képe

Okés, köszi, ez a Touring

Okés, köszi, ez a Touring plus ígértes azért, itt is írták:
http://criticalmass.hu/forum/20071030/ki-szorta-tele-varost-tuskevel

18
petic képe

oda is írtam, de itt is

oda is írtam, de itt is megerősítelek :-)
szerk.: 6300+ km alatt 0 defekt!
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!

19
Mr.Saint képe

Nekem montin Slickben a

Nekem montin Slickben a Vittoria Randonneur maximálisan bevált, üvegszilánkokon is simán mentem már át velük, és semmi, piszkáltam már ki belőle üvegszilánkot is...

Országútin jelenleg Schwable Blizzard van, eddig meg vagyok vele elégedve, de volt már vele defektem, de hatványozottankevesebb, mint a Hutchinsonnal...Használok még Vittoriát (Diamante Pro) is, de azt csak versenyen, ott még nem volt gond velük.