– Súlyos közlekedési baleset történt Kaposváron, a 48-as ifjúság útja és a Kanizsai utca kereszteződésében – tájékoztatta péntek délelőtt a Sonline.hu szerkesztőségét Karsay Kornél, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság helyettes sajtószóvivője.
– A kerékpáros a piros jelzés ellenére behajtott a kereszteződésbe – avatott be a részletekbe Karsay Kornél szóvivő –, ahol szabályosan ment át egy tizenhárom éves kislány. A biciklis elütötte a gyermeket, akit súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállítottak a Kaposi Mór Oktató Kórház sürgősségi ambulanciájára. – A balesetet a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja – tette hozzá Karsay Kornél.
Meg nem erősített információink szerint a tizenhárom éves kislányt métereken át vonszolta magával a piroson áthajtó bringás.
A Sonline híre itt, a linkre kattintva érhető el.












Te most szórakozol? A
Te most szórakozol? A cikkben következetesen teherautót ír!
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
related: http://criticalmass.
related:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091020/mi-bringasok-veszelyesebbe...
Nem értem, ez mire volt
Nem értem, ez mire volt jó. :(
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
+1 ........................ F
+1
........................
Formaharc és sci-fi.
Az a baj, hogy hiába fake
Az a baj, hogy hiába fake hír, el tudom képzelni :(
Én is sok mindent el tudok
Én is sok mindent el tudok képzelni, mégsem történik meg.
Lásd; olvastál már nem kamu ilyen hírt?
........................
Formaharc és sci-fi.
Először is, nem, pont így
Először is, nem, pont így nem történhet meg. Sok a tapló, rengeteg a másokat veszélybe sodró kerékpáros, de hasonlókat még sem olvasunk. Ez persze senkit nem ment fel, csak hát érdemes a "bringások átmennek a piroson" című, amúgy nem alaptalan érvrendszerre is reagálni.
+1
+1
Aha, tehát ha legközelebb
Aha, tehát ha legközelebb a fejemhez vágják, hogy "a bringások átmennek a piroson", akkor visszavághatok azzal, hogy "nemnem, múltkor is a teherautós volt!!!". Vagy azzal, hogy "igen, de a kamion nagyobbat üt"?
A szándékot értem, csak a helyet és a módot nem. Egy-kettő előfordul, de nem látom jellemzőnek, hogy a minket utáló autósok CM fórumot olvasnának. Ha így lenne, jóval több trollunk lenne. Akkor meg miért volt jó frászt kapnom a címet olvasván? Pláne, hogy egy bicajos ütközés után max. egy-két éveseket tud hosszabb távon vonszolni (már ha nem direkt teszi), így simán azt hittem, hogy valami állat leküllőzött egy babát.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Sajnos még képzelni sem
Sajnos még képzelni sem kell:
A Debreceni Rendőrkapitányság eljárást folytat a segítségnyújtás elmulasztása bűncselekmény elkövetésének megalapozott gyanúja miatt - közölte a police.hu rendőrségi portál.
Az eset október 8-án történt, délután hat óra körül. A debreceni Bethlen és a Mester utca kereszteződésénél, a Mester utca 2. szám előtti kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosok forgalmát irányító fényjelző készülék zöld jelzésén haladt át a páratlan oldal felől a páros irányába egy kerékpáros. Ekkor elsodorta a gyalogos-átkelőhelyen vele azonos irányba gyalogosan haladó 70 éves nőt, aki így az úttestre esett és nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett. Az ismeretlen kerékpáros - a tőle elvárható segítségnyújtás nélkül - továbbhaladt a helyszínről. A rendőrség keresi az illetőt és a szemtanúkat.
http://hvg.hu/itthon/20091019_cserbenhagyo_kerekparos.aspx
Sajtófigyelő
__________________
Mert így kerek a világ.
Mint tudjuk, a hülyeség
Mint tudjuk, a hülyeség járműfüggetlen.
Mindazonáltal a te általad említett eset nem azonos a címben szereplő esettel.
........................
Formaharc és sci-fi.
Az általam citált hír
Az általam citált hír válasz Shag-nak és Perillustris-nak.
__________________
Mert így kerek a világ.
Szóval a kerékpárnak a
Szóval a kerékpárnak a járdán (tehát ahol a gyalog is van), és a zebrán a helye?
Hát ezért nem.
-
Zsurmi
Ügyes
Ügyes médiahack!
Gratula!
Én már vonszoltam métereken át egy kislányt magam után bringával. Letört a pedálja és gumipókkal hazáig húztam...
Akkor még fiatal voltam és bohó...
Ugyanígy gyerekkoromban el is törtük az egyik cimbim ujját, mert kiakadt a gumipók és odavert neki rendesen. Volt ordítás és sírás...
Sanci
---------------------------------------
Megrögzött bringaúthasználó.
Blog itt: http://criticalmass.hu/blog/6807
Egy kicsit azért
Egy kicsit azért leizzadhatnál.... :-(((
Sem nyelvtanilag, sem szerkezetileg nem tudom a kerékpárt a teherautóval összehozni.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Öhm... Huh. Perill, ez
Öhm... Huh. Perill, ez eggyel durvább lett a szokásosnál.
===
bácsi a biciklin
+1 Értem én a célt, csak
+1
Értem én a célt, csak az eszköz nem tetszik...
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
ááááááááá ----------
ááááááááá
-----------------
http://akiweb.eu/
Én meg éppen azt gondolom,
Én meg éppen azt gondolom, hogy az ilyen anyagoknak kellene elsősorban a CM címlapjára kerülni! Gratula, Peril. Mert nekünk magunknak szól, magunkról, és nem az autósoknak. Sőt, sokkal inkább erről lenne jó itt sokat beszélni, mint arról, hogy az autósok hogyan viselkednek.
Hogy nem jó az eszköz? Dehogynem: lám, mennyien háborodtatok fel! Nem lehet, hogy mindanyiunkban van egy kis kettősség? Mármint az "együttműködő" közlekedés témájában? Magamon figyeltem meg: totál felháborodok, ha gyalogosként azt látom, hogy az autós nem áll meg a zebra előtt, és amikor bicajjal megyek, szinte soha nem állok meg! Most már néha, ha nagyon figyelek. És ez csak egy példa!
Annyira szuper lenne, ha elkezdenénk erről beszélni! Nem az írott szabályok feltétlen betartásáról beszélek, hanem - ahogy írtam - a másik figyelembe vételéről, együttműködésről, még talán példamutatásról is.
János
Gratula. :) Én már jó
Gratula. :) Én már jó ideje megállok a zebránál, ha megáll a mellettem levő vagy a szembejövő sávban egy autós, hogy átengedje a gyalogost. Egyszerűen nincs pofám nem megállni, és közéjük hajtani. Pedig spd pedállal nem egyszerű. Ennek ellentételezéseként pedig a síma gyalogos lámpa esetén, ha már nincs gyalogos a zebrán, akkor a piroson is áthajtok. Kereszteződésben, ahol járműforgalom van, ott persze tiszteletben tartom a lámpát.
nem csak akkor kellene
nem csak akkor kellene megállni, ha a szembejövő vagy a melletted lévő már megállt, hanem akkor is, ha te érsz oda elsőként, mikor ott a gyalogos. az spd-t pedig nem értem.
Továbbfejleszteném: már
Továbbfejleszteném: már akkor megállok ha a gyalogos még nem lépett le, de látom, hogy át akar kelni. Ahogy azt az autósoktól elvárjuk. Időnként észreveszem magamon, hogy ezt elmulasztottam, és olyankor bosszankodok egy kicsit :). Az meg végképp jólesik, ha a mögöttem jövő autós is megáll, mert én megálltam, és nincs pofája tovább menni,
_______
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
Szegeden tovább mentünk,
Szegeden tovább mentünk, mert az élet azt szülte, hogy hiába adunk kerósként elsőbbséget, ha az addig mögöttünk haladó autós símán elmegy mellettünk míg megálltunk elsőbbséget adni a zebránál.
Többnyire minden "hard core aktivistánk" behúzódik ilyenkor sávközépre és kivédi a zebránál előzőket.
Így talán a gyalogosoknál +1 pontot is szerezhetünk, ami talán kompenzálja kevésbé szocializálódott járdahajtányos társaink őrültségeit.
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
FYI S innen folytatódik.
FYI
S innen folytatódik.
Az intésről már
Az intésről már leszoktam, és téged is lebeszélnélek. A gyalogos felelőssége eldönteni, hogy mikor léphet le, és ő lehet, hogy jobban látja a másik sávban rongyoló autót, mint te.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Szép okfejtés. Téged nem
Szép okfejtés.
Téged nem fényezlek, mert úgyis tudod....
A legjobban Joe Forster/STA érvelése tetszik.
Nagyon ott van. Könyvjelzőztem. :)
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Így van, én is mindig
Így van, én is mindig behúzódok sávközépbe (vagy mégbeljebb). Nem megölni akarom a gyalogost, hanem átengedni.
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
Múlt héten valamelyik nap
Múlt héten valamelyik nap így tettem a Baross utcán, és mekkora dudálást meg anyázást kaptam a fehér furgonostól, aki mögöttem jött. Ugyanez a Tabánban, még meg is állt a baromarcú a zebra után 100 méterrel, és kiszállt kötözködni (érdekes mikor odaértem vissza is szállt).
A legidegesítőbb, hogy a gyalogos általában nem és nem akar átmenni. Megvárná míg teljesen autómentes lesz az út. Nem hiszi el, hogy átmehet. Határozatlan a végtelenségig. Ilyenkor aztán rászólok, hogy "nem tetszik átmenni?" Jó hangosan. Aztán vagy átmegy, vagy nem. Általában átmegy.
Egyébként az átlag autónak a fékútja lényegesen rövidebb, mint az átlag biciklinek (ez kis számítással ellenőrizhető), tehát aki a kerékpáros fékezése (akár "satu"fékezése) miatt balesetet okoz autóval, pld. fellöki, az már integethet is a jogosítványának. Tehát nem hiszem hogy forgalmi helyzet azt indokolhatná, hogy ne engedjük el kerékpárral a gyalogost, viszont van itt egy olyan autóvezetői mentalitás, ami sokszor mégis életveszélyessé teszi ezt. Ezt az ellentmondást mindenkinek magának, a forgalmi helyzetet figyelembe véve, gyakran tizedmásodpercek alatt kell feloldania. Azért vigyázzatok ezzel.
Miután én is olyan
Miután én is olyan sebeséggel közelítem meg a gyalogos-átkelőhelyet, hogy meg tudjam adni a gyalogosnak az elsőbbséget, elvileg a mögöttem levő is meg tud állni. Elvileg = ha akar: ismerjük a RAZOR tapasztalatait...
Az autósnak meg: Siet? Akkor miért állt meg most velem vitatkozni? Nem siet? Akkor miért akart letolni az útról?
Persze felesleges racionalitást várni egy kizárólag érzelmi alapon nyugvó vitánál...
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
"Egyébként az átlag
"Egyébként az átlag autónak a fékútja lényegesen rövidebb, mint az átlag biciklinek"
Nem szamoltam ki egy kerekpar fekutjat, de egy atlagautoet tudom.
A szgk. sebessége fékezés előtt km/h 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150
A féktávolság száraz aszfalt/beton úton m 3.69 8.33 13.93 20.5 28.04 36.54 46 56.42 67.82 80.18 93.5 107.8 123 139.3 156.4
30km/h-nal egy atlagos szemelygepkocsi reakcioidovel egyutt, kozel 14m utan all meg. Egy 30km/h-val halado kerekparos nem tudom, mennyi ido alatt, de egy auto 50km/h-val kozlekedhet varoson belul. Ezt a maximumot sokan szeretik a minimumkent kezelni, igy 28m a realis vektavolsaga egy szemelygepkocsinak (aminek rendben van a futomuve, es a gumiabroncsa is).
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem okoskodni akarok, hanem kivancsi vagyok, mert kb evente ketszer veszfekezek kerekparral (autoval ketevente), es bevallom, nem emlekszem, hogy pl. realis 30-nal mekkora tavolsag kellett a megallashoz.
Süni
elado CM-mezek (megrendelesbol visszamaradt)
http://fabiano.hu/page5/page5.html
Ha nem kezdett bele az
Ha nem kezdett bele az előzésedbe, hanem mögötted jött ugyanazzal a tempóval, akkor nem szabadna utolérjen. Ha belekezdett az előzésbe, és úgy vágsz ki elé, azzal viszont súlyos balesetveszélyt okozhatsz.
A kerékpár (és a motorkerékpár) fékútja nagyobb, mint az autóé. Erről láttam egy érdekes filmet, de hogy hol, már nem tudom. Versenypályán a sokkal rosszabb lóerő/kg arányú autó mégis nyerhet a motorral szemben, mivel a motorral közel sem lehet olyan sebességgel kanyarodni és a fék is kevésbé hatékony.
Kétkerekűeknél a tapadás kisebb, a megcsúszás pedig általában "végzetes", az autónál meg kontrollálható.
Na emiatt kizárt hogy egy "satufékező" (nem elé bevágó!) biciklist a mögötte szabályosan közlekedő, normális műszaki állapotú személygépkocsi utolérjen. Aki ilyet mesél, annak vagy sürgősen el kellene vinnie a kocsiját a szervízbe, vagy a jogosítványáról önként lemondania.
-Az elso bekezdeshes nem
-Az elso bekezdeshes nem szolok hozza, mert nem vitattam semmit azzal kapcsolatban.
-Ezek szerint, ha 30km/h val megyek kerekparral, akkor tobb, mint 14m kell a megallashoz?
-OK, hogy kisebb a felulet, de a jarmu tomegehez kepest kisebb a felulet? 80kg/negyzetcentimeter vs. 1300kg/... fekhatas, blokkolas (vagy ABS), reakcioido stb.
...es emlitettem, hogy mig egy kerekpar atlagosan 20km/h, addig egy auto 50km/h-val kozlekedik, azaz a fektavolsaga 28m lesz. Na most ha 30-cal megyek is, biztos, hogy nem lesz 28m-es a fektavolsagom.
(:
(ertem en, hogy bevag, nem vag be stb... nem is errol tarsalgok Veled :)
Sok kerekparos ugyanugy nem tudja felmerni a mogottuk halado auto aktualis sebessegeet, ahogyan az autosok jelentos resze alulbecsuli a kerekparosok sebessegeet. Ilyen helyzetekben nem a fizika dont, hanem a figyelmetlenseg (mindegy, hogy melyik oldalrol).
Süni
elado CM-mezek (megrendelesbol visszamaradt)
http://fabiano.hu/page5/page5.html
A KRESZben valahol benne
A KRESZben valahol benne van, hogy kerékpár után nem kell akkora féktávot tartani....
Mindkettőtöknek: Ez
Mindkettőtöknek: Ez szörnyű. A lehető legrosszabb, ha valaki nem áll meg a zebránál, ugyanis ez lehene a lehető legjobb reklám, méghozzá azért, mert a gyalogos fél általában lelépni, tehát ha nem lát autót, akkor rögtön megy. Bringást kevésbé veszi észre, így pont akkor fogod elütni. Másrészt meg annyira jó a csodálkozó, hálás arcokat látni amikor látja, hogy megálltam, pedig tudja, hogy nekem sokkal nehezebb elindulni (spd ide vagy oda, amúgy klipsszel nehezebb, de ez nem számít). Hátulütője ha mellettem a teherautó nem áll meg, és ő üti el majdnem. Multkor be is kiabáltam a csajnak, hogy hát én kérek elnézést végülis. Ja, meg bringáról lehet széles kézmozdulattal mutatni nekik, hogy tessék csak, tessék.
Sztori:
Szerda reggel a Wesselényire akartam kanyarodni a Rottenbillerről, jobbra. Nem működtek a kereszteződésben a lámpák, kocsik is szivatták egymást rendeset, de mivel iszonyat nagy káosz volt, ezért előttem (kereszbe a Rottenbilleren) a zebránál állt egy pasi, aki nagyon kétségbeesetten nézelődött jobbra-balra, én meg vigyorogva rákiabáltam, hogy menjen már, ő egy gyalogos, elsőbbsége van, nézze meg, én is megálltam neki. Tökre örült és elindult. Amúgy mázlija is volt, mert valahogy pont megindult keresztbe egy-két autó és így nem is akarták elcsapni. De egy autós itt inkább nem engedi el, még ha látja is, hogy 5 perce ott szenved, mert nem tud neki jelezni, a fényszóróvillogtatást sokan nem figyelik, a kézjelzés meg napfénytől függően látszik. (Mondjuk mögötte állt egy srác, neki is szóltam, mire bunkón visszaszólt, hogy ha ő nem megy át, akkor talán én is továbbmehetnék. Ezt nem nagyon értettem, mivel ő is ott várt, és amikor átment ment tovább, tehát tényleg az átkelésre várt, de ez már sosem fog kiderülni.)
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot kék kiegészítőkkel nameg egy nagyon szexi mosolygó bagabooval, akkor fogtok látni ám?
Egy autovezetonek (pl.:
Egy autovezetonek (pl.: jomagamnak) nem kell kalimpalni a gyalogos fele. Meg kell allni, aztan kezitcsokolom. Lemondasz az elsobbsegedrol, es ennyi (visoznt, ha lemondtal rola, akkor mar nem "veheted" visza).
En igy csinalom. Ha integetunk tobbszavos uton, akkor bezavarhatjuk a masik savban szabalytalanul nem megallo auto ala (vizsgan meghuznak miatta).
Masreszt az integetessel azt a latszatot tartjuk fent, mintha kegyet gyakorolnank azzal, hogy atengedjuk. Igy sosem szoknak hozza az emberek, hogy ott jogvedetten elsobbseguk van, es joguk van athaladni, mig a jarmuvezetonek kotelessege megallni, nem pedig szivesseget tesz vele.
Egyebkent, ha integetni kell autobol, akkor a masik autos is siman latja, ha kapalodzok a kezemmel (pl.: megszuno savnal a zippzar-modszert kovetve, vagy a Roosevelt teren Deak fele stb.)
Nem kell ahhoz bringan ulni, eleg a szelvedo mogott egyertelmuen mutatni.
Süni
elado CM-mezek (megrendelesbol visszamaradt)
http://fabiano.hu/page5/page5.html
Az autó alá bezavarást
Az autó alá bezavarást írtam saját kritikának. A nagy karmozdulat nem kegygyakorló sztem, vagy mi, mivel engem nem vesz észre, ha megállok neki zebránal, az autókat figyelni, nem áll rá a szeme az egy méter széles dolgokra.
Én bringáról/gyalogosként a csillogás miatt nem mindig látom, nem tudom, hogy autósként hogy van.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot kék kiegészítőkkel nameg egy nagyon szexi mosolygó bagabooval, akkor fogtok látni ám?
Vigyázz, János, téged
Vigyázz, János, téged felismerünk, aztán jól feljelentünk! :))))
zebraakcio.blog.hu
Amit írsz, azzal
Amit írsz, azzal egyetértek, bár én eddig is igyekeztem megállni a zebránál (egyszer-kétszer elbambultam már, sajna ez tény).
Ugyanakkor még mindig nem látom, milyen tanulságot szűrhetünk le, mi biciklisek, abból, hogy a piros jelzés ellenére elcsapott egy teherautó egy szerencsétlen kislányt. Okozhatott volna egy ilyen balesetet bicikli? Nyilván nem. Mozdonnyal összehasonlítani se lenne sok értelme. Az ütközéskor jellemzően mindkét fél elterül, esetleg még repülnek egy métert vagy kettőt, métereken át vonszolni nem fog senkit.
Tehát akkor az a tanulság, hogy "ha biciklivel ment volna és nem teherautóval, akkor ez nem történik meg"? Vagy az, hogy "ha bicikli megy át a piroson akkor ez nem történik meg"? Nyilván nem, történik más. Egy biciklinek nincs annyi ereje, hogy métereken át vonszoljon valakit, de annyi van, hogy súlyos, életveszélyes, akár halálos sérülést is okozzon. Bordát törni lehet vele, így tüdőt átszúrni is tud. Persze nem jellemző, de nem is lehetetlen. Került már intenzív osztályra ember hülye biciklis miatt.
És ne mondjátok, hogy a hülye biciklisek leginkább magukra veszélyesek, a leghülyébb érv, amit bicajosoktól hallani szoktam. Ha engem (tegyük fel, épp gyalog megyek) elgázol egy biciklis, és bordatörést/agyrázkódást kapok, nem fog az vígasztalni, hogy "ő viszont bezuhant a villamos alá és meghalt".
Tudom, tudom, a teherautósok ritkábban okoznak balesetet, mint a biciklisek, de a biciklisek leginkább kicsiket okoznak, a teherautósok meg leginkább nagyokat. Ez a másik hülye érvelés.
A baleset az baleset, mindenkinek ugyanannyira kéne törekedni, hogy elkerülje, függetlenül attól, hogy mekkora kárt okozhat. Ott van a több tonnás teherautó, ami megrakva alig tud megállni, alig lát ki belőle a vezető, és még gyorsabban is közlekedik, és egyelőre még több is van belőle, de a biciklis, aki minden irányba kiválóan lát, egy lassú, de fürge járművön ül, és így jóval több ideje van érzékelni a környezetét és reagálni a történésekre mégis több balesetet okoz. Akárki akármit mond, ez pusztán fegyelem kérdése.
Épp ezért szoktam kurvaanyázni azoknak a bicajosoknak, akiket újra és újra megelőzök (mivel lassúak, vagyis nem is sietnek), majd simán elmennek mellettem a következő pirosnál (nem azt mondom, ezt egy töküres zebránál még meg is értem, de amikor keresztbe forgalom van?!).
Nem feltétlenül a piroslámpázás okozza a baleseteket, hanem a fegyelemnek az a mértékű hiánya, ami a hirtelen felduzzadt "biciklis társadalomra" jellemző.
---------------------------------------------
Visszatérve, ennek a cikknek tanulsága max. annyi, hogy "ne hajts át a piroson". Szinte biztos vagyok benne, hogy Perillustris nem ezt szerette volna üzenni nekünk. Úgyhogy nem, nem értem, miért kellett a teherautót bicajra cserélni.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Azt, hogy a bicikli nem
Azt, hogy a bicikli nem veszélyesebb, mint a teherautó, csak mert a statisztikában a balesetek száma közel annyi. Vannak más tényezők is.
Jó mit tudjuk. Szerintem Perill részéről egy érvelés volt. Ütős, durva és nem fair. Ahogy vezess.hu cikkje/blogbejegyzése sem fair.
-
Zsurmi
Már nem biztos, hogy fair
Már nem biztos, hogy fair akarok lenni. Persze az utakon, közlekedésem során az vagyok. Ám csinálhat az ember bármit, a sok sutyerák bármilyen biciklis témánál az első három hozzászólásba beböfögi, hogy a bringások átmennek a piroson. Kábé úgy, mintha én minden autózz! posztba beírnám, hogy és "és akkor mi van, az autósok gyorshajtanak", még ha köze sincs a témához.
Szóval legyen fair a Feri. Bár az pont nem volt az. Na mindegy.
+1
+1
Világítás és piros és
Világítás és piros és zebra .. van hova fejlődnie ezekben a hazai kerékpárosoknak.
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold
Én azt figyeltem meg
Én azt figyeltem meg gyalogosként, minél nagyobb egy jármű annál gyorsabbnak veszélyesebbnek láttatja az agyam,és feltételezem ez másnál is így van. Talán ezért egy kerékpáros elé sokkal inkább kilépnek mint egy busz elé.Azt is megfigyeltem, hogy sokkal lassabnak becsülnek fel gyalogosok és autósok is, mint valójában közlekedek( országúton).Erre érdemes odafigyelni.
Nemkéne.
Nemkéne.
Egyetértek, 30 és
Egyetértek, 30 és fölötte szoktam haladni, és utálom, mikor 2 m-el elöttem leugrik az útra, aztán nem gyázök kitérő manővert tenni, ha látom, hogy át akar kellni, akkor meg szoktam állni...
Nem biciklis ütötte el
Nem biciklis ütötte el hanem 1 teherautó. Honnan tudom? Kaposvári vagyok és a saját szememmel láttam...Hogy tudnak ennyi hülyeséget leírni, utána kéne a hírszerkesztőknek járni a dolgoknak...
Eleve egy biciklis hogy tolhatna maga előtt métereken keresztül egy testet...
Ha elolvastad volna a
Ha elolvastad volna a hozzászólásokat is, akkor tudnád...
--------------------------------
Függőágy, koktél, homokozólapát!
Ott a link az alján a
Ott a link az alján a forrásra. 1 kattintás és kiderül. Az interneten lennénk vagy mi a hiperlink nem mai találmány. Azt is meg kéne tanulni, hogy amit leírnak attól még az nem feltétlenül igaz.
-
Zsurmi
A szabály mindenkire
A szabály mindenkire vonatkozik. Gépjárművezetőkre, kerékpárosokra, gyalogosokra egyaránt. A piros az tilos. Ne menjünk bele a pirosba. Ne magyarázkodjunk, hogy mi belemehetünk olykor amikor azt mi biztonságosnak ítéljük meg.
Aki így magyarázkodik piroson áthaladva, az olyan, mint a múzeumi műtárgy tapogató. Aki a feltüntetett szabály és figyelmeztetés ellenére mégis hozzáér, megfogja a képet, a szobrot. Csak ő azt mondja, hogy ő vigyáz. Ezért ő magára nézve nem tekinti érvényesnek a szabályt.
Az igazság az, hogy a közösségi szabályok önkényes felrúgói, akik okosabbnak szeretnének feltűnni önkényes, ésszerűbbnek hitt szabálysértő cselekedeteikkel, azok megvetéssel viselkednek a közösséggel szemben.
A nagyobb probléma hogy a
A nagyobb probléma hogy a közösség is megvetéssel viselkedik ellenük, és mindenki ellen, aki külsőleg rájuk hasonlít.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Nekem a a tanulság a
Nekem a a tanulság a cikkből, hogy nézzünk néha magunkba/ra is, ne csak azzal foglalkozzunk, hogy a másik milyen szörnyű!
Mivel megragadtatok az általam felvetett egyik viselkedési hibámnál, most mondanék másikat: ha úgy látom jónak (mert mondjuk megspórolok 50 métert), simán változom át gyalogossá, tekerek át a zebrán,majd ismét járművé, és követelem meg, hogy annak is tekintsenek.
János
Ismeretlenül is üdv.
Ismeretlenül is üdv. Perill!
E honlapon sok-sok jó videódat láttam már és jópár okos érvelésedet olvastam.
De ez a "hírhamisítás" nagyon nem tetszik!
Mikor a címre kattintva olvasni kezdtem, nagyon rosszul éreztem magam: Már megint egy gyökérállat bringás, aki miatt mindőnket fognak negatívan megitélni..."métereken át vonszolta magával"...hm...az meg hogy lehet? Biztos rosszul jegyezték le...az lehetett, hogy méterekkel odébblökte, vagy tolta, hisz a bringás kifarolhatott, vizes is lehetett az út, és így csúszhattak bizony nagyot is...Gondoltam én.
Aztán rákattintva az eredeti szövegre, meglepődve éreztem, hogy megkönnyebbültem...Hisz nem bringás a tettes!
De b+, a kislány állapotán ez nem változtat, és én mégis egy pillanatig örültem!
Igenis, mindig fair-nek kell lenni.
Semmilyen cél nem szentesíti az eszközt.
Ez az átírása a tényeknek nem volt tisztességes húzás.
Nagyon olcsó bulvármédia ízű ez, - s mindez csak az "olvasottság növelése", vagy a vita generálása érdekében?
Hidd el, ha az eredetiből a teherautó szó helyett a NEMKERÉKPÁROS szót illeszted, akkor is ugyanennyien elolvassuk és kommentáljuk. S Te sem állítottál volna valótlan dolgot!
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
Na, az tényleg jobb
Na, az tényleg jobb lehetett volna, nem jutott eszembe.
"Ez az átírása a
"Ez az átírása a tényeknek nem volt tisztességes húzás.
Nagyon olcsó bulvármédia ízű ez, - s mindez csak az "olvasottság növelése", vagy a vita generálása érdekében?"
Mégis, mit vársz egy jó média munkás tanulótól?
:lol:
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!