Állandóan Winkler fikázása megy itt.
Íme egy igazán korrekt cikk, amiből mindenki tanulhatna.
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/10/07/tanitsak_meg_gyermekeiket...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Állandóan Winkler fikázása megy itt.
Íme egy igazán korrekt cikk, amiből mindenki tanulhatna.
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/10/07/tanitsak_meg_gyermekeiket...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Tényleg jót
Tényleg jót írt.
Szabadság, szerelem, sebesség
Valaha volt talán legjobb
Valaha volt talán legjobb Winkler cikk. Minden betűje ott van.
na ezt is
na ezt is megéltük...hidrogénfej :) írt egy jó cikket.
░▒▓███████████████▓▒░
Te is sörrel rakod? :P / Mindenkinek jár saját focicsapat. / Rendelj Te is Ubuntut!
Jó, jó, az írás őszinte
Jó, jó, az írás őszinte szándékú. De ha a közlekedést, elvárhatóan, nem játéknak vagy játszmának tekintjük, akkor a veszítés fogalma nem is tartozhat ide.
Mert, ha mi csak rendesen haladunk célunk felé míg körülöttünk kretének szabálytalankodnak és csalnak, és játszmákra hívnak ki provokálón minket, akkor az nem a mi játszmánk, amiben veszítésünk lehetősége fölmerülhet.
Akinek pedig a közlekedés egy verseny, egy játszma, az nem azt tanulja meg ebből a cikkből, hogy már pedig az nem verseny és nem játszma, hanem azt tanulja meg, hogy az bizony igen, és hogy hogy veszítsen benne.
Ez a rejtett, bár talán nem szándékos üzenet szerencsétlen, és nem jó.
A bal orcádat a jobb
A bal orcádat a jobb kezeddel, a tarkód mögött átnyúlva szoktad megvakarni?
Szoktam, úgy is. Miért
Szoktam, úgy is. Miért kérdezed? :-)
Én a jobb fülemet szoktam
Én a jobb fülemet szoktam úgy megfogni. :-)
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
A jobb kezeddel, a tarkód
A jobb kezeddel, a tarkód mögött átnyúlva? Akkor az nem megy egy teljes nyak körüli körbecsavarás nélkül, elöl a torkod előtt is. Próbáltam. :D
Tudod mit? Nyald meg a
Tudod mit? Nyald meg a könyököd!
Miért kellene megnyalnom?
Miért kellene megnyalnom? Nekem megy anélkül is. Mondom, próbáltam. ;-p
Attól, hogy ír jót is a
Attól, hogy ír jót is a rosszakért még lehet kritizálni.
Kár, hogy amikor a biciklisekről van szó, nem tekinti őket (minket) úgy embernek, mint ebben a cikkben az autózókat.
-
Zsurmi
A tartalmát tekintve
A tartalmát tekintve ugyanazt a poros szöveget nyomja, amit a rendőrség már évtizedek óta: sopánkodik a közlekedési kultúrán, de a világért nem szeretné, ha a hatóságok egyszerűen, megbízhatóan és kíméletlenül betartatnák a szabályokat.
Sehol a világon nem ment másképp. Nagyon kérek mindenkit, hagyjuk már ezt a kultúra dolgot a közlekedéssel kapcsolatban. Aki ilyet mond, az számomra azt jelenti, hogy minden maradjon így, ahogy van (valójában romoljon tovább a közlekedés és a gazdasági fejlődés közötti hatványozott kapcsolat miatt).
Közlekedési bulldogokat akarok!
Kell a répa is, és a bot
Kell a répa is, és a bot is. Egyszerre kérlelni is, és kötelezni is jó.
Újságírók, vagy mások, akiknek nincs hatásosabb beleszólásuk a kórságba, kérlelhetik az esendőket, és a lelkükre beszélhetnek.
A hatóságok pedig, míg hasonlóan kérhetnek és ösztönözhetnek, végrehajtói hatalmukkal ki is erőltethetik a rendet. Ennek az utóbbinak a hatásos gyakorlata sajnos késik.
Nem ismerem ezt a szerzőt, de nekem valamicskét gyagyák a cikkből érzett elvei. Azt nem látom azonban, hogy itt kifejezetten ellenáll a várva várt és égetően szükséges hatósági odacsapásnak.
Szerintem a kultúra is fontos alap feltétel, hiszen szelídség elterjedése nélkül kevésbbé várható egy elvadult társadalom rendőri megváltoztatása egy rendesebbre.
Ezért is adtam hozzá alább, az én módomon, egy húzó és nyomó erőhöz, amivel rendessé remélhetjük tenni a magyar lakosság közlekedését. De a legfontosabb, nagy erő, az a most még hiányzó rendőri erő, ebben kétség nincsen.
Az idézett cikk
Az idézett cikk vége:
"Milyen szép, nyugis világ köszöntene ránk, ha minden közlekedő tudna veszteni! Ez lenne az igazi, és nem feltétlenül az, hogy minden utat bekameráznak és mindenkit szétbírságolnak. És néha még egy kicsit lehetne gyorsan is menni."
Winkler úgy érzi, hogy szét vannak bírságolva a feleslegesen gyorshajtók, és emiatt azok sem mehetnek néha gyorsabban, akiknek éppen fontos lenne.
Én azonban úgy érzem, hogy nincsenek sem szétbírságolva sem sehogysem effektive szankcionálva a súlyos szabálysértések. Néhány kampánnyal elintézik.
Winkler újságja volt az egyik legbefolyásosabb fórum, amely folyamatosan kampányol a még kevesebb rendőri ellenőrzés mellett. Ők hergelték az autósokat azzal, hogy a rendőrök feleslegesen szívatják az autósokat izzókészlet miatt, meg hogy tele van az ország kinnfelejtetett sebességkorlátozó táblákkal, amik csak arra jók, hogy a traffival kaszáljanak a zsaruk. De nem csak ezek a közvetlen kampányaik nem szolgálták azt, hogy "megtanuljanak veszíteni" az autósok (értsd normálisan közlekedni) hanem zsigeribb eszközökkel is.
A tesztjeikben a kulcszó az "izgalmas" autó (ha nem izgalmas, akkor rossz), meg dinamikus kanyarvétel, fahrspass és a kedvencem, hogy képesek még egy Ford KA esetében is azt tesztelni, hogy elég jó-e az ülés oldaltartása (hogy jó legyen a kanyarban, tudod, fahrspass).
Mindezt egy olyan országban, ahol arányosan kétszer annyi embert ölnek meg a közlekedők, mint Németországban, rossz a levegő Budapesten és emiatt sok a beteg.
Értelek, és elfogadom,
Értelek, és elfogadom, hogy ez a tag tényleg infantilis módon szolgálja infantilis táborát. A rinyálás és félrebeszélés eszközeivel terelget el a megoldástól, vagyis a radikális rendőri rendbe tételtől.
Leírásod szerint ő egyike azoknak a hórukk-hülyegyerekeknek akik tévé szemilyiségek, és akik szétnyűnek berregő szarokat a próbapályákon. A BBC-n is van egy ilyen csapat, egy bugris vezetésével.
Ezek hőbörgő hangoskodással csikorogtatják a gumikat, és az erő, a sebesség megszállottjai. Diónyi az agyuk. Sajnos, az egyik a másikat majmolja, és nem kizárt, hogy Winkler is őtőlük vette át kisfiús rácsodálkozását és belekontárkodását minden berregő szar gépbe.
Jó dolog az a berregő szar
Jó dolog az a berregő szar gép. Múltkor is másfél hét után beleültem a szappantartómba és rájöttem, hogy még mindig imádok vezetni :)
Lehet a vezetést imádni
Lehet a vezetést imádni úgy is, hogy nyugodtan, lassan, megfontoltan vezetünk a közúton. Aligha szükséges ahhoz hars berregtetés, túráztatás, kapkodó sebességváltások, meg test döntések oldalra, míg a gumik radíroznak, majd' lejőve az abroncsokról.
Az ilyen izgága, éretlen autóvezetés nem illik a közutakra. Sajnos azonban az autós műsorok készítői ezt a viselkedést terjesztik még jobban a Janik között, akiknek példaképeik az ilyen "pilóták".
Képzeletbeli paródiám az ilyen tévé műsorokról az, hogy minden héten más háztartási eszközt tesztel egy hasonló hülyegyerek-csapat.
A szép olasz eszpresszó gépről beszélnének, annak elegáns formatervezett vonaláról, króm és lakk színeiről, teljesítményéről. Ám most ez a bugris megragadja a gép karját és nyekleti mint esztelen, előre hátra.
Hóóó! Hohó! Fhoaaa! Híhihihi. Recss! Lejött! Letörött! Hahaha!, mondaná böszmén hőbörögve az a tökkelütött.
Miben különbözne ez a komikus kreténség attól, ahogy azt a Lamborghinit tesztelték, ahogy láttam, meg a Bentleyt, meg a többit, akár az egy drága, gyors és erős, vagy a közönségesebb Mikiegér autó is az?
Igaz. Bár a gyors
Igaz. Bár a gyors váltásokkal megint vitatkoznék :)
Általában 1-es 2000-ig, majd 2-es 3000-ig, onnan 3-as és máris 50-nel megyek. Oké, sokáig automatát vezettem, megszokás, hogy gyorsan elérem az utazó tempót. Mármost 3000-ről gyorsan leesik a fordulat, így lassú váltásnál vagy csúsztatni kell a kuplungot, vagy gázfröccsöt kell adni. Ez gyors váltásoknál lényegtelen, pont mire váltassz a jó fordulatszám tartományba esik a fordulat.
Visszaváltásnál ugyanez. Én, valószínüleg rossz mechanizmusok, illetve versengés(!!) okán ritkán fékezek fékkel. Inkább motorfék. És akkor jöhet az, hogy 4-ből 3-ba, 3-ból 2-be és onnan általában már nem is kell fékezni, motorfék lelassít annyira, amennyire kell. Hogy a zöld részét hangsúlyozzam (bár nem ez mozgat), fékbetét nem kopik, nincs PM10.
Ami mozgat, a verseny. Mert édesapám egyszer azt a kijelentést tette, hogy alatta bizony kibírt egy fékbetét legalább X.000 km-t. Míg hivatásos sofőr volt természetesen. Egy rendes fiú mit akar? Persze, hogy túl akarja szárnyalni az öreget, de legalábbis méltó utódja lenni. Jelenleg kb. 26.000 km van a fékbetétekben és még nem úgy néznek ki, mint amiket cserélni kéne.
Ugyanez a helyzet a fogyasztással. Abban is versenyzek! Még nyáron sikerült az 1.6-os benzines átlagfogyasztását levinnem 4.9-re. Le is fotóztam persze. Élvezem ezeket a versenyeket.
"A tesztjeikben a kulcszó
"A tesztjeikben a kulcszó az "izgalmas" autó (ha nem izgalmas, akkor rossz), meg dinamikus kanyarvétel"
Jogos. Az a pályára való. Mondjuk az is igaz, hogy a fotelekben tényleg nagyon tud csúszkálni az ember, nem árt egy kis oldaltartás az ülésbe, meg az is, hogy nem jó ha egy kocsi billeg kanyarban (menetstabilitási okokból se).
De értem mit mondassz, nem a jót kommunikálják.
Bár a táblással nem értek egyet. Igenis sok felesleges tábla van kint.
Én nem azt mondom, hogy
Én nem azt mondom, hogy nincs kint felesleges tábla. Azt sem mondom, hogy minden autó esetében van értelme a tartalék izzókészletnek, mert van néhány új típus, amelyikben utcán nehéz izzót cserélni.
Hanem azt, hogy ezekre hivatkozva csúsztat: azt sugallja, hogy túl sokat és feleslegesen igazoltatják az autósokat. Mintha az lenne a helyzet, hogy tömegesen állítanak le/büntetnek meg gyorshajtókat, akik nagyobbrészt kinnfelejtett tábláknál hajtanak véletlenül gyorsan. Vagy hogy a 18 vagy hány éves átlagkorú autópark mellett többségében felesleges az izzókészlet és hogy ezzel agyonszekálják az autósokat. Ha ezt a kampányukat összehasonlítod azzal, hogy hány cikkben próbálták az autósokat rávenni arra, hogy ésszel menjenek, ne telefonáljanak útközben, hogy ne vegyenek terepjárót a városba és még sorolhatnám, akkor kirívó az aránytalanság és világos a szándék.
Az általa szerkesztett folyóirat nem ad akkora súlyt a környezetvédelmi és fogyasztási szempontoknak, mint amit év kívánatosnak tartanék. Úgy viselkednek, mint az autógyárak, amelyeket (európai persze) törvénnyel kellett kötelezni, hogy bizonyos arányban kisebb fogyasztású autókat is gyártsanak és a műszaki adatok között kötelesek feltüntetni a lóerő, végsebesség és gyorsulás mellett környezetvédelmi adatokat is. A Winkler szerkesztette lap szellemisége túlságosan rímel az etikátlanabb autóreklámokéra ("nagyvárosi ragadózó", "tekitélyt parancsoló megjelenés", "élvezetes kanyarvétel a szerpentínen"). Ezek olyan elavultak, mint a '62-es Angyal film, amikor az autóvezetés még romatikus és gáláns kaland volt, amit csak úriemberek engedhettek meg maguknak főleg a Rivérán Genova és Monte Carlo között a kihalt szerpentinen.....
Aztán amikor a városban sem menni, sem megállni nem tud, akkor meg frusztrálva érzi magát. Kötelezném a gyártókat, hogy realisztikus reklámokat adjanak a járgányokról: filmezzék őket dugóban, vagy amikor a közteres elszállítja a tilosból a járgányt vagy amikor befizeti a csekket a postán, amit rongálásért szabtak ki rá: felállt a parksávra meg a járdára a padkajárójával. A szalokban meg kötelező legyen kiírni, hogy ha egy tonnánál nagyobb tengelyterhelésű autót vesz, akkor számítson arra, hogy járdára akkor sem állhat fel, ha egyébként ott engedélyezett a parkolás személyautóknak. Akkor nem érezhetnék úgy a vásárlók, hogy átverték őket....
Most úgy adják el az autókat, mint egy darab "szabadság"-ot vagy "presztizs"-t. Amikor kigördül a szalonból a tulaj, akkor rájön, hogy ennyi szabadság és presztizs egy városban rabság és tahóság. Akkor rájön, hogy amit vett az nem a dzsungel párduca, amelyik elől félve húzódnak félre a kisebb vadak, hanem csak egy kihalásra ítélt, túltáplált, kóvájgó dínó a dínók tömegében, amelyek egymás elől falják fel a környezetet és a teret.
"Amikor kigördül a
"Amikor kigördül a szalonból a tulaj, akkor rájön, hogy ennyi szabadság és presztizs egy városban rabság és tahóság."
Mégha rájönne! Sajnos a többség nem jön rá. :(
A többivel messzemenőkig egyetértek. Szépen összefoglaltad.
Írásod tömény,
Írásod tömény, kristálytiszta értelem.
Bárcsak foganhatna meg a primitív magyar autósok agyában, és tehetnék megfelelő helyre a gyakorlati autózást, és ki a glamúros képzeletükből és álomvilágukból. Nagyot nőhetnének, kisebbségi komplexusukat így is legyőzve.
Szerintem marhasag. Mi koze
Szerintem marhasag. Mi koze a normalis kozlekedesnek a nyereshez vagy a veszteshez?
________________________________________
Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, biciklizni de remek!
Nézz körbe az utakon.
Nézz körbe az utakon.
Ja, hogy amikor az utakon
Ja, hogy amikor az utakon versengenek, az neked normális közlekedés? :)
Nem tudom, ki hogy van vele, de amikor valahova autóval megyek és kiválasztom a sebességet, amivel haladni szeretnék és jön egy gyorshajtó, aki elhúz mellettem, akkor eszembe sem jutna vereségként elkönyvelni. Így aztán nem is kell tudni veszíteni sem, mert fel sem merül a vereség.
Szerintem, ha valaki versengeni akar, az ne a gázpedál nyomásában és ezzel együtt mások minél nagyobb veszélyeztetésében versengjen, hanem menjen mondjuk sportolni.
"Ja, hogy amikor az utakon
"Ja, hogy amikor az utakon versengenek, az neked normális közlekedés? :)"
Szerinted most normális közlekedés megy az utakon?
Amúgy egyetértek, csak akkor úgy látszik nem jött át a cikk mondanivalója. Nagyon sokan versenynek élik meg a dolgot. "Nehogy már megelőzzön azzal a szarral". "Majd én megmutatom neki, hogy tudok én gyorsan is menni". "Dehogy engedem be, én leszek az első!". Stb.
Ez sajnos egy jelenség. Nem racionális döntések sorozata, hanem a vesztesség érzésének elkerülésére vonatkozó cselekedetek. Ő úgy érzi, hogy ha betolakodhat elém, akkor nyert velem szemben, mert én _vesztettem_ egy helyet, ő viszonyt _nyert_ 4-5-10 helyet. Nem racionálisan cselekszik, mert a veszély, a feszültség, a szabálytalanság hoz neki maximum 3-5 percet végelszámolásnál. Talán annyit se. Illetve ez tipikus példája a cikkben említett késve indult el szituációnak és az un. haladási kényszernek.
Ezzel mind egyetértek, de
Ezzel mind egyetértek, de akkor ahelyett, hogy a vereség elviselésére buzdítanánk, nem inkább azt kellene propagálni, hogy eleve ne fogjuk fel versenynek?
Amúgy meg mindegy, mert népnevelő cikekk úgysem javítanak a helyzeten. Rendes rendőri jelenlét kell ide.
Pontosan. Ez a verseny meg
Pontosan. Ez a verseny meg veszteni tudni kell vonalú észjárás eléggé gyermeteg.
Sokan így vannak vele, de
Sokan így vannak vele, de nagyon sok az idióta.
Kérlelés a
Kérlelés a Közlekedőkhöz
Legyél te érett ember. Légy megfontolt, óvatos vezető. Légy te egy magabiztos, kiforrott személy aki ismeri önnön emberi értékét.
Ismerd biztosan azt az értéket annak alapján, hogy milyen jónak sikerül lenned másokhoz, annak büszke mutogatása nélkül, mindennapjaid során.
Szépséged, erőd, eszességed, ügyességed, vagy gazdagságod, ne számítsd ahhoz az értékedhez, mert ahhoz ezek semmit nem adnak.
Úgy nem lesz késztetésed önhitten mutogatni nagy, drága, márkás járművedet és lenézni embertársaidat ily hamis értékrend szerint.
Ha szép vagy, erős, eszes és ügyes, és gazdag is, mindez legyen öröm neked és egyben mindenkinek. Ez akkor lehet csak öröm, ha rendes és jó is vagy.
Ez a rendesség és jóság látszódjék mindenkor közlekedésedben.