Új szöveg:

Sziasztok!
Elkészült TDK-munkám első részeként egy kérdőív,amit a biciklis társadalom és az erdőgazdálkodás konfliktusainak feltárására hoztunk létre konzulenseimmel.
Ez a munka szeretné előkészíteni Pilisi Parkerdő Zrt. és a biciklisek közötti kommunikációt, hogy együttműködve tegyenek az erdei kerékpározásért (pl.erdei kerékpárutak kijelölése).
A kérdőív kitöltésével és terjesztésével Te is közvetlenül hozzájárulhatsz a biciklis igények felméréséhez:

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEhYeUN5eGN1YUtyVVFRYUJ6...

Segítségedet előre is köszönöm!

Ribiánszky Gergely V. erdőmérnök hallgató

* * * * *

Eredeti szöveg:
Ezt kaptam erdész szakos barátomtól email-ben:
"Sziasztok!
TDK-munkát írok a következő témában:
"Biciklis turizmus és erdőgazdálkodás kapcsolatának jogi,
társadalmi vonzatai."
Ennek részeként "terepen" is végzek felmérést és próbálom megszólítani az erdei kerékpárosokat.
Egyedül elég nehéz főleg azért, mert Sopronba járok egyetemre.
Kérem, ha valaki érintettként be tudna segíteni kérdőiv (kétoldalas) kitöltéssel, jelentkezzen nálam! Előre is köszönöm!
Gege"

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
err képe

A nickemre kattintva tudsz

A nickemre kattintva tudsz nekem irni. Turistakent, hobbi termeszetfotoskent es bringaskent is jarom az erdot. Remelem sikerul jol kitolteni :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

2
KoBold72 képe

Cím elküldve! 6É

Cím elküldve!

6É futás
www.6efutas.hu

3
pixel képe

Hirdessétek meg a bikemag

Hirdessétek meg a bikemag fórumon is.

4
Don Kartács képe

Talán őket is meg lehet

Talán őket is meg lehet kérdezni a témában.

http://www.praebichl.hu/index2.php

„Aurea mediocritas"

5
PTeker képe

Szia Most hogy kicsit utána

Szia

Most hogy kicsit utána kapartam a dolgoknak, most jöttem rá, te olyan valamiről akarsz írni ami a TÖRVÉNY szerint nem is létezik!!!!

A törvény szerint ugyanis nem lehet kerékpározni az erdőben TILOS! Ez tény.
(Persze lehet engedélyt kérni... aham)
Nem értem a törvényt egyébéknt 1996ban kelt, de akkor is már voltak akik erdőbe jártak szerintem.

Ezen változtatni kéne, mármint a törvényen és ennek a módját keresem. (a kresz is sikerülni fog szerintem akkor miért éppen ez ne sikerűlne)

Szívesen töltök papírt, azonban összeköthetnénk a kellemest a hasznossal, azaz aki kitölti valszínű teker terepen, és egyetértene azzal hogy módosítani kell a törvényt.

6
err képe

Erdoben != vedett

Erdoben != vedett teruleten.

Valami olyasmi van, hogy tajvedelmin lehet, es termeszetvedelmin nem, de lehet, hogy pont forditva :)

Az reszletkerdes, hogy miert vedett egy murvas "autopalya", ahol az erdeszek 40-el tepnek felfele, bogetve a motort, es ontva a szennyet a levegobe...

Mondjuk a Pilisben a Nagyszenast megertem, hogy vedett. Hivatalosan oda is csalas bringaval bemenni (mint azt korabban itt a forumon megtudtam).

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

7
alcedo képe

Új erdőtörvény új

Új erdőtörvény új szabályozást hozott, miszerint:

92. § (1) Az erdõben lovagolni, illetõleg jármûvel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad.

(2) Erdõben lovaglásra, valamint jármûközlekedésre utat az erdõgazdálkodó javaslata alapján vagy harmadik fél kezdeményezése esetén az erdõgazdálkodó egyetértésével az erdészeti hatóság jelöl ki.

3) Az erdészeti hatóság a kijelölést az út mûszaki tulajdonságaihoz igazodva egyes jármûfajtákra korlátozhatja.

(2) Az erdõgazdálkodó mentesül az (1) bekezdés szerin-
ti kötelezettség alól, ha a korlátozás azonnali elrendelésére

(4) Az erdõben lovaglásra, valamint jármûközlekedésre kijelölt utat mindenki saját felelõsségére veheti igénybe.

(5) Amennyiben lovagló- és kerékpárút kijelölésére sor kerül, állami erdõben a közérdek fokozott érvényesülése érdekében törekedni kell a regionálisan is összefüggõ erdei lovagló és kerékpáros útvonal hálózat kijelölésére.

A fentiek alapján erdőben kerékpárral közlekedni csak a járműforgalom céljára kijelölt utakon lehetséges, amennyiben a kerékpárforgalmat külön nem korlátozták (ált. aszfaltozott, közforgalom számára megnyitott erdőgazdasági utak kerékpáros korlátozással nem érintett része), avagy a kerékpárforgalom céljára kijelölt utakon (kerékpáros piktogrammal kijelölt, az erdészeti hatóságnál nyilvántartott) utakon (ált. földes, murvás kerékpáros túratútvonalak) lehetséges, (amennyiben adott időszakban nincs időszakos korlátozás). Máshol tilos.

Védett természeti területeken (tájvédelmi körzet, természetvédelmi terület, nemzeti park) a területtel kapcsolatos hatósági korlátozások a kihirdetési rendeletben találhatók, területspecifikusak. Általánosságban jellemző, hogy a járműhasználat korlátozott vagy tilos, a kijelölt utak elhagyása pedig tilos. Fokozottan védett területekre -külön hatósági engedély nélkül- gyalogosan is tilos a belépés.

Védett erdőkre a fentiek metszete vonatkozik.

8
KoBold72 képe

Igen, ez a lényeg: az

Igen, ez a lényeg: az erdészet kijelölhet kerékpáros útvonalakat, de meg kell találni a módját (pl. civil szervezetekkel partnerségben) a fenntartás megoldásának.

6É futás
www.6efutas.hu

9
phorvath képe

Jellemző magyar törvény:

Jellemző magyar törvény: alapból MINDEN TILOS.

Jellemző magyar jogalkalmazás: semmit sem engedünk meg.

Látott már valaki Magyarországon kijelölt kerékpáros útvonalat erdőben?

Azt végképp nem értem meg, hogy a sorompókkal lezárt de aszfaltos erdőgazdasági utakon miért nem szabad biciklizni. A védett terület OK, de ahova amúgy az erdészet nehéz teherautója vagy terepjárója behajthat, oda egy bringás miért nem?

Széles javított földutakon, ahol egyébként turistaút is vezet, meg nagy munkagépek járnak, miért nem szabad biciklizni?

Nekem sokkal szimpatikusabb a "Minent szabad, ami nem tilos" elv. Legyen kitáblázva a turistaút, meg a tiltott zónák, minden egyéb pedig legyen nyitott a kerékpárosok számára. (Természetesen a létező útakról meszélek.)

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

10
err képe

"Látott már valaki

"Látott már valaki Magyarországon kijelölt kerékpáros útvonalat erdőben?"

Vannak ilyenek, csak mondjuk nem 10 utvonalon tudsz felmenni egy hegyre, hanem van egy, aztan csokolom.

(Persze lehetne azzal jonni, hogy a DH-sok is mindig fogassal mennek fel, esetleg neha autoval, aztan ennyi :P)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

11
alcedo képe

Én speciel az utóbbi

Én speciel az utóbbi időben egyre több kerékpáros túraútvonalat látok az erdőkben.

A kétféle úton különböző okokból nem támogatják. Az aszfaltozott utakon a lefelé száguldó kerékpárosoktól tartanak az erdőgazdaságok. Mivel úgy érzik, nem tudnák garantálni a beláthatóságot, vagy a nagy sebességgel lefelé haladó és a felfelé érkező járművek ütközését nem tudják elhárítani, ezért biztonságosabb, ha nem engedik a közlekedést ezeken az utakon.

A földutakon természet- és talajvédelmi megfontolások, valamint a gyalogos turizmus szólhatnak az engedélyezés ellen.

Szerény véleményem szerint az aszfaltozott utakon valóban megvalósítható volna a kerékpáros saját felelősségére a behajtás engedélyezése alapesetként, ahol természetvédelmi és közlekedésbiztonsági érvek nem szólnak ellene. Utóbbiak esetén korlátozható lenne a kerékpáros közlekedés, megfelelően kitáblázva (kerékpárral szabályosan járható keresztező utaknál.)

Az aszfaltról letérve szerintem nem volna jó az általános engedélyezés. Aki nem tudja, milyen speciális, akár időszakos természet- és talajvédelmi érvek szólnak egy-egy terület járatása ellen (ez az adott szakmák mélyreható ismerete mellett a monitoring eredmények, terület kezelési-szakkezelési előírások, érvényes korlátozások ismeretét is igényli), az sokszor a vadcsapást sem tudja megkülönböztetni az úttól, de biztosan nem tudja megítélni, hogy merre és mikor szabad menni. Ehelyett tényleg célszerű együttműködni a területkezelővel és a hatósággal új kerékpár-túrautak ("-" helyzete szándékos) kijelölése érdekében. Ha egybefüggőek, a javított földutak alapul vétele szerintem jó ötlet.

12
KoBold72 képe

Vajon hogy kell csinálni,

Vajon hogy kell csinálni, hogy a téma "frissült" címkét kapjon?!

6É futás
www.6efutas.hu

13
gex képe

frissítsd. ;) írj át

frissítsd. ;) írj át benne valamit és mentsd el.

14
KoBold72 képe

Ez megtörtént, de amikor a

Ez megtörtént, de amikor a friss tartalomnál ellenőriztem, nem jelezte a frissülést.
Mindegy, majd a legközelebbi témaindító-frissítéskor hosszabban kísérletezek.

6É futás
www.6efutas.hu

15
phorvath képe

A saját hozzászólásaidat

A saját hozzászólásaidat nyilván elolvasod elküldés előtt, tehát _neked_ nem lesz frissült. Mindenki más annak látja.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

16
KoBold72 képe

Ekkora vakfoltot, mint az

Ekkora vakfoltot, mint az enyém...
(pirul)

6É futás
www.6efutas.hu

17
stp1 képe

done :)

done :)