Alapjában véve mindig bírtam ezt a Winkler fiút, de ez a cikke asszem most kiverte a biztosítékot nálam.
Majd ha lecsillapodtam kommentálom is. Most kissé nem vagyok alkalmas idegállapotban hozzá.
Mit képzel ez a Surmó, honnan veszi a bátorságot, hogy így ........ ááááááá majd késöbb.












Most inkább eltépek egy
Most inkább eltépek egy kis sötétedés utáni bringázásra. Úgy is fel akarom avatni a sisakomat :)
üdv WhiteCat
Teljesen korrektül kiáll a
Teljesen korrektül kiáll a bringasáv mellett. Jobb lenne egy "Mi a fasznak oda egy kurva bringasáv, tekerjenek a járdán vagy az erdőben azok a parasztok" típusú cikk?
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Lehet, hogy véletlenül
Lehet, hogy véletlenül egyetért a bringasávval, de a "hisztis picsa" meg a gúnyos "Föld megmentői" tök felesleges pocskondiázás. Ennyi erővel mondhatnám, hogy az összes autós buzi, élükön Winklerrel, aki duplán buzi. Van ennek értelme? Egyébként tényleg látszik, hogy legalább érti a helyzetet - sok fővárosi vezetővel ellentétben - de minden mondatáből kitűnik, hogy egy öntelt pojáca, akinek azt hiszi, hogy neki eleve mindenben mindig igaza van. Hányiger keltő...
A motorozás tényleg tök jó, de a bringázást nem űbereli. Legalábbis számomra.
Egyrészt ilyen a stílusa,
Egyrészt ilyen a stílusa, másrészt ezt kell hoznia az olvasottság miatt, harmadrészt pont ez a post erősíti a "hisztis picsa" kijelentést :D
És igen, a gúnyos "Föld megmentői" gúnyos. Nagy kaland, de mint neki is, nekem is a sötétzöld neohippik jutnak eszembe először a városi bringásokról, amit meg nem komálok.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Tudom, hogy ilyen a stílusa
Tudom, hogy ilyen a stílusa és azt is értem, miért, de pont ettől hányok. Ha valakinek ez nem tetszik, az hisztis picsa?
Amellett, hogy meglehetősen durva általánosítás minden bringásban a sötétzöld neohippit látni, azt sem igazán értem, miért olyan nagyon negatív, ha valaki környezetvédő. Ők legalább megpróbálnak tenni valamit a környezetért, még ha konkrét elképzeléseik vitathatók is (mint mondjuk a greenpeacesek némelyik ötlete). Szerintem még mindig ezerszer jobbak, mint a sötét nemtommilyenszínűek, akik viszont leszarják az egészet és gondolkozás nélkül lesötétzöldeznek bárkit, aki mondjuk igyekszik újrafelhasználni egy nejlonzacskót vagy éppen meggyőződésből nem autózik a városban, mert nem akarja szennyezni a levegőt csupán a saját kényelme miatt.
Az ilyen stílust - főleg a
Az ilyen stílust - főleg a publicisztikában - én tök úgy fogom fel mint a rajzfilmet. A rajzfilmről is tudja az ember, hogy az valójában nem olyan, ám mégis érti, hogy miről van szó. A jobb rajzfilmek élethű grafikával nem is lennének olyan jók. Pl. Simpsonsban sárgák az emberek és hegyes a fejük, mégis azoktól elvonatkoztatunk.
Én így voltam ezzel a winklerrel is, hogy jól hangzik, és jól be is talál, de persze ő is én is tudjuk, hogy ebből mely részeket kell komolyan venni és mi a kis színes...
<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>
Szerintem ez a
Szerintem ez a sötétzöldezés sokkal több, mint körítés. Sajnos ezzel lépten-nyomon találkozni. Ez bizony primitív mondanivalója része.
a "legyenek elszeparalva" az
a "legyenek elszeparalva" az hol adja ki a savot?
Miért, a bringasávnak nem
Miért, a bringasávnak nem épp a szeparáció a lényege? Hogy ne azonos forgalmi sávban haladjon az autós és a bringás? Sehol nem látok a cikkben "fizikai szeparációt".
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Nem. Az a kerékpárút.
Nem. Az a kerékpárút.
Az a fizikai
Az a fizikai szeparáció.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Én is most olvastam és
Én is most olvastam és nekem is nagyon tetszett. Néha úgy szinte úgy tűnt, hogy jobban ismer minket, mint mi magunk.
<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>
jaja, én is így látom.
jaja, én is így látom. Csak remélni tudom, hogy nem vagyok az általa leírt "bringás", pedig minden nap biciklivel járok :).
Nnnaaaaa vagyok. Ez most
Nnnaaaaa vagyok. Ez most rövid kanyar volt. Kerestem magamnak két emberes emelkedőt és lenyugodtam.
Nem arról van szó, hogy a Winkler fiú nem vágná, hogy mi a hézag hanem ahogy a bringásokról beszél. Lásd hisztis picsák vagyunk és társai.
Azon kívül a "Kedves" szerkesztő úr nem a mi érdekünkben szeretne külön, teljesen szeparált bringa utakat, hanem azért, hogy ne keljen a "beképzelt" "ökoterroristákra" figyelnie és persze, hogy kímélje a periférikus látását.
Magyarul egyszerűen csak arról van szó, hogy száguldozni szeretne a városban és ebben akadályozzák az időnként felbukkanó bringások akik lassításra és odafigyelésre kényszerítik. Már látom a következő cikket amiben kiirtaná a gyalogosan közlekedőket (mert minek éljenek ha nem autóznak) és megszüntetné a zebrákat. Nehogy má valahol ne a gépjárműnek legyen elsőbbsége.
Összefoglalva aki nem autóval közlekedik a városban az alantas másod vagy akár negyed rangú polgár.
üdv WhiteCat
Egyébként az autósokhoz
Egyébként az autósokhoz képest tényleg hisztis picsák vagyunk. Azokkal bármit meg lehet tenni, de tényleg. Lásd parkolási rendszer: mindegyik utálja, de mégse tettek semmit. Még akkor sem, mikor mindenki olvassa, hogy mennyire korrupt egy dolog. Sőt, még a legális lebonyolítása is felháborító.
Ehhez képest mi kimentünk 700-an egy hídra, mert nem ott menne a bicikliút, ahova vártuk. Hát hozzájuk képest tényleg hisztis picsák vagyunk.
Én sem azért akarom, hogy biciklire szálljanak az autósok, mert az olyan egészséges lenne nekik, hanem hogy kikerüljenek a én perifériámból (=a seggemből).
Szerintem rávetíted azt, amit az utcai bunkóktól tapasztalsz.
Azért akarja a bicikliseket szeparálni, mert gyakran fordul elő az, hogy alkoholt fogyasztanak. A srác autós lévén olyan nevelést kapott, hogy hát valami nem, akkor az alkohol biztos nem. Ehhez képest mit hall, mit olvas... Hát ezek aztán az eltérő értékrendek... Én is kitagadnám a magamfajtát az ő helyében.
<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>
Jah és bringázni ezerszer
Jah és bringázni ezerszer jobb mint motorozni!!!
üdv WhiteCat
Azon kívül a "Kedves"
Azon kívül a "Kedves" szerkesztő úr nem a mi érdekünkben szeretne"
jobban örültél volna ha külön a te kedvedért szeretné?
amúgy meg ne hisztizz. :D
szerintem jó cikk, és mindenféleképen tanulságos ahogy a bringásokat megosztaja. azért ezen ellehetne gondolkodni.
Elég zavaros ez a
Elég zavaros ez a cikk.
Mindent kever jobbra balra.
Szerintem sokkal többre nem jó mint a táborok még jobban táborosítására.
Pedig én is autózom és biciklizem is.
Szabadság, szerelem, sebesség
"Én még jó ideig nem
"Én még jó ideig nem fogok Budapesten biciklizni, de addig is nagyon jólesne, ha egyáltalán nem látnék az utakon bicikliseket. És nem azért, mert megszűnnek létezni, hanem mert az autóforgalomtól minél szeparáltabban válthatják meg a világot, akár nyolc fröccs után is."
Szerintem meg ez a mondat azt jelenti, hogy menjenek a járdán, vagy a föld alatt. Tudjuk, hogy a nagy szeparálás mit hoz magával: autós-hegemóniát, és ostoba, értelmetlen baleseteket, melyeknek levét persze a biciklisek isszák meg, meg a gyalogosok.
W. R. az autókból (és - ban) él, valszeg hozzánőtt a pléhdobozához,, az ilyeneknél DNS-minta nélkül is megállapítható, hogy képtelenek felfogni a városi kerékpározás mibenlétét. ;)
Rosszul, stílustalanul
Rosszul, stílustalanul csapdos oda a bringásoknak.
A konklúzióban egyet ért, de rossz indokkal: "mert a hülye bringás úgyse tartja be". Nem az, hogy egy emberi erővel hajtott járművet kényszerítenek 2x akkora útra. Ez aránytalan hátrány, nincs biztonsági vagy forgalomtechnikai oka. Egy gittegylet azt mondta ne legyen, mert a "közeljövőbeni műemléki védettség" fontosabb (mint az emberek biztonsága). Egy műemlék védettség ami még sehol sincs (mivel helyre kell állítani)! Tehát döntéshelyzet volt a prioritásokat illetően. Nem kell semmit megőrizni, nincs mit megőrizni. Helyre akarnak állítani egy állapotot, amit preferálnak. Ezt nem kötelező megtenni.
Ezzel van a baj.
Ugyanez a műemlékiség magasról le van szarva a rakpart felújításnál. Ahol megőrizték a "műemlék autópályát".
Az emberek le vannak szarva.
Winkler meg nem újságíró, hisztis autós+tollnok és kész. Nem hiszem, hogy bárki felbérelte. Magától ilyen.
-
Zsurmi
Szerintem nem olyan
Szerintem nem olyan vérlázító ez a cikk, amolyan Winkler-féle. Nem vehemensen támadja a bringásokat, de azért valjuk be, hogy vannak benne igazságok, sokan kivilágítatlanul közlekednek, valóban vannak olyan bringások is akinek senki, semmi sem szent, csak megy, persze autósban is van ilyen.
Persze autósban több van
Persze autósban több van ilyen.
Azt hiszem azóta nem tudom tolerálni a gépjárművek városban való ész nélküli közlekedését mióta kb 2 éve láttam amint a zebrán egy teherautó 4 kerékkel keresztül hajt egy szőke 4 éves kislányon.
Talán sosem heverem ki. Nekem senki ne akarjon egy autóst főleg ne olyanokat akik szinte kizárólag városon belül és csupán 5 kilométeres távon veszélyeztetik az embereket.
üdv WhiteCat
Szerintem teljesen jó ez
Szerintem teljesen jó ez nekünk, legalábbis rövid távon. Gondoljátok át még egyszer.
_________________
Ha esik az eső, vizes lesz a bőröm. Ha meg nem esik, megszárad. Ilyen egyszerű.
A szegregációt
A szegregációt (szeparálást) és a primitív stílust leszámítva kb ugyanazt mondja, mint mi: 1. biciklisek vannak, egyre többen 2. kalap szar, amit a híddal művelnek 3. még az autósoknak is rossz.
Tényleg sokmindenben igaza
Tényleg sokmindenben igaza van, és ő is kiáll a kerékpársáv mellett, a politikusokról alkotott képe elég közel áll az enyémhez. De valóban kisüt minden szavából a mértéktelen önteltség. Nem beszélgetett még valszeg egyetlen bringással sem, csak ő ott a kocsiban kitalálta, hogy biztosan hülye sötétzöldek. És nem minden bringás részeg, bár tény, hogy pl. esténként egyre több van.
Nem értem, hogy ilyen szavakkal publikál, hogy "hülye picsák" és hasonló, és vegyünk komolyan egy ilyen embert. Nem túl szofisztikált a véleménye, valószinüleg az értékrendje és a gondolkodása is hasonlóan leegyszerűsítő és nem túl mélyenszántó. De hát ő ilyen. Csak nem értem ennyi és ilyen rosszul megfogalmazott mondanivalóval miért publikál valaki??? Ezért a minőségért fizetnek neki?
Szerintem kár felhúzni a
Szerintem kár felhúzni a vizet ezen a cikken.
Kb. Dr. House stílus, csak írásban ezt baromi nehéz művelni, lévén, hogy hiányzik a metakommunikáció.:)
(talán ezért nem tudtam rajta én sem röhögni, de nem is borultam ki miatta:))
Nem kell őt bántani. Az
Nem kell őt bántani. Az hogy a nagy sötétzöldezés közben nem látja meg saját sötétségét, és korlátoltságát, az már az ő baja.
Ne haragudj meg ezért, de
Ne haragudj meg ezért, de pont most hisztizel.
Szar érzés kimondani, de az a szomorú, hogy ebből a szempontból egyre inkább helytálló a cikk.
nekem tetszett a cikk, és
nekem tetszett a cikk, és kb 90%-ban igaza van abban, amit vall a bringásokról. pl a perifériás látásmód teljesen valós, és orvosolandó probléma. szükséges lenne látnia minden bringásnak, és tudomásul kéne vennie, hogy létezik holttér, amivel együtt kell élnünk. és nem feltétlenül merénylő az, aki a holttér miatt ránkhúzza a kormányt. én úgy gondolom, hogy aki bringával holttérbe kerül, annak kell erre fokozottan figyelnie. és tisztában kell lennie ezzel a fogalommal, és az esetleges következményekkel!
Ne üljön autóba, aki nem
Ne üljön autóba, aki nem tud előzni. Pont.
Mert csak előzés közben
Mert csak előzés közben kerülhet biciklis holttérbe... Sose nem a biciklis a saját hibájából.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Örülj neki, hogy más a
Örülj neki, hogy más a tapasztalatod. Gyere be a beton dzsungelbe, hamar ráébredsz, mennyivel másabb, mint kihalt erdei utakon tekerni....
Alapvetően nem értelek. Te
Alapvetően nem értelek. Te azt mondtad, hogy "ne üljön autóba az, aki nem tud vezetni". Erre én reagáltam, hogy nem csak a sofőr hibájából keveredhet valaki holttérbe.
Meg kell, hogy nyugtassalak, szoktam tekerni városban is. Tudod, mi a titka annak, hogy ne legyél holttérben? Kimész belőle.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Ilyen magas labdát ne dobj
Ilyen magas labdát ne dobj fel a saját érdekedben. Próbálj meg újra idézni, lehetőleg pontosan.
"Ne üljön autóba, aki nem
"Ne üljön autóba, aki nem tud előzni. Pont."
"Mert csak előzés közben kerülhet biciklis holttérbe... Sose nem a biciklis a saját hibájából."
De mit akarsz mondani?
Szerk: ha a "vezetni" vs. "előzni" vonalon akarsz tovább menni, akkor köszi, nem kell...
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Persze, hogy előzés
Persze, hogy előzés közben. Ha a bringás jobbról előz. :)
Winkler kapcsán többször
Winkler kapcsán többször felmerült a "Punk Autós-újságíró" kifejezés. Mint ilyen radikális, és távol áll a középúttól. Mi is sokszor radikálisan nyilatkozunk éppen azért, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, a valós eredmény azonban a legtöbbször kompromisszumra, békés együttélésre alapul. Winkler az autós társadalmat képviseli, ez a dolga, a hivatása. Nagyképűen, fellengzősen és szélsőségesen teszi, de aki tud a sorok között olvasni, látja a lényeget: nekünk ad igazat. "Ne ítélj, hogy ne ítéltess!"
Fontos dolgot mond azért,
Fontos dolgot mond azért, hogy szeparáljuk el a bringásokat teljesen. Majd meglepődik, amikor ez lesz a belvárosban. Ki lesznek tiltva az autók, szóval teljesen el leszünk választva.
De engem senki ne hisztis picsázzon azért, mert spórolok a bkv bérleten (főleg ha szerinte vállalhatatlan a bkv), piára sincs annyi pénz, taxira meg sosem volt, mert nem akartam, hogy legyen, és egy számomra kellemes megoldást választok. Azt kikérem magamnak.
Az meg a legnagyobb poén, hogy folyton felháborodott bringások bombázzák.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
A szeparáció általad
A szeparáció általad említett módjára szavazok :))
"A biciklis ugyanis nem fog
"A biciklis ugyanis nem fog kerülni, nem fog tolni, a biciklis az toronyiránt megy, amerre a legrövidebb. És nem a biciklist kell megnevelni, hanem biztosítani, hogy minél könnyebben átjusson Budáról Pestre."
Ennél jobban nem is lehet megfogalmazni a követeléseinket. Ezért a zárásrt még a "hisztis picsát" is el lehet nézni neki.
A Winkler nem lát az
A Winkler nem lát az orráig se ha továbbra is autózni akar a városban, és szenvedjen csak tovább, mert megérdemli.
Én nem tartom magam ökoizének, meg neohippinek, szimplán gyakorlatias szempontokból járok bringával.
Időben, költségekben, életminőségben nyerek nem keveset nap mint nap, mert nem az autómba ülök, holott megtehetném.
Ennyi...
A kerékpárosok többsége
A kerékpárosok többsége közlekedni akar. Az autósok is.
Winkler Úr az autózás csikorgatós-farolós-kipörgetős módját műveli tesztelés címszó alatt, 15l/100 km fogyasztással. Ez itt a
RABIC kontra RAUTÓS ellentétre kihegyezett vita, nem kell ráugrani. Amúgy meg nagyon sok mindenben igaza van.
Nagyon őszintén kívánom
Nagyon őszintén kívánom neki őt is érintse meg a válság mind sokakat és ne teljen neki még bkv-ra se.
Ez a cikk is kiválóan
Ez a cikk is kiválóan alátámasztja, hogy alapvetően a mai (gépjárművel rendelkező) emberek eszméletlenül elkényelmesedtek. Elsősorban ez okozza a legnagyobb problémát, mert a város kapacitása véges, de az autósok száma az elmúlt 20-25 évben folyamatosan nőtt, az utcsó 10 évben pedig az aglomerációs kivándorlás miatt megnőtt a megtett utak száma/hossza. Lehet itt okolni balfasz városvezetést, bkv-t, elcsurgó milliárdokat de sajnos ezzel nem érünk semmit. Itt már az egyéneken van a hangsúly, felismerik-e és hajlandók-e tenni valamit, hogy autóikat a városon kívül hagyják. Természetesen visszamenőlegesen is tisztelet illeti a napibringásokat, vagy bárkit aki autó helyett a bringát/gyalog/bkv valamelyikét választotta.
Tehát továbbra is bringára, talpra, bkv-ra fel, hogy ne kelljen megfulladnia Bp.-nek.
Szerintem kár megsértődni
Szerintem kár megsértődni a picsázáson, bizonyos szempontból igaza van, hiperérzékenyek a bringások minden kritikára. Ez van...
Nem kedvelem Winkler urat különösképpen de ő végre rájött és kimondta, hogy nem a bringások a hülyék, mert az úton vannak (sok más autósblogba írogatóval ellentétben) hanem a megfelelő döntéshozók korlátoltak, mert nem vesznek rólunk tudomást. Ő egyszerű de igaz példákkal támasztotta alá a cikkben, hogy miért lesz mindenkinek szar, ha a kétirányú (északi és déli oldali) bringasáv nem épül meg. Ha valaki felbaszta magát a sok általánosító kommenten, amit a cikk kapott, azt megértem, de a cikk maga szerintem rendben van. Olvasom rendszeresen a TC-t, Winkler írt már rosszabbat ;)
Ja, és azt is tudomásul kell venni, hogy sokunkra tényleg ráférne, hogy néha megtapasztalják, hogy mit lát egy autós a bringásból... Holttér létezik...
Ez a legjobb: "Azt értsék
Ez a legjobb:
"Azt értsék meg a városházi urak, ha még behallatszik egyáltalán a vödör takonyba, hogy nem csak akkor kell bringázni egy kicsit, amikor a kamera elején kigyullad a kis piros lámpa." :D
__________
Jazzműhely
Leszámítva, hogy a vödör
Leszámítva, hogy a vödör takony utoljára talán óvodában volt vicces, egy felnőtt embertől inkább ciki.
Winkler célcsoportja azok a
Winkler célcsoportja azok a felnőttek, akik, hogy is mondjam, megőrizték gyermeki lelkületüket. Kb a szobatisztaságuk előtti korszakból.
Nincs kedvem regisztrálni
Nincs kedvem regisztrálni erre a szellemi totálkáros oldalra csak azért, hogy visszaadjam az általánosítást kb. így: az autósok mozgás ellen beoltott genetikai hulladékok, akiknek semmi keresnivalójuk a településeken aszfaltpattanásaikkal. Basznak indexelni, elsőbbséget megadni, lakott területen megállóból a busz elindulását segíteni, lámpa nélküli zebránál a gyalogost átengedni stb...
Jól megmondtad! -- Le a
Jól megmondtad!
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Á, dehogy! Valami nem az
Á, dehogy! Valami nem az igazi. Elmaradt a névtelen (autós) trollok inváziója :DDD
Szeretem, mikor egy
Szeretem, mikor egy korlátolt ember azzal tetézi a róla kialakított negatív sztereotípiát, hogy nyíltan szexista is. Szar lehet neki.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Melyik része
Melyik része szexista?
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
A hisztis pics@ mint olyan.
A hisztis pics@ mint olyan. Miért nem hisztis f@sz? A nő mint negatív sztereotípia. Ne kelljen már magyaráznom! (Mcysh hol vagy?)
___________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
A hisztis picsa, mint jelző
A hisztis picsa, mint jelző eredeztethető a nők egy csoportjából, igen.
Btw, te is épp hisztizel :)
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Ja, és a cigányok, meg a
Ja, és a cigányok, meg a vöröshajúak, meg a vidékiek, meg a pestiek, és még folytathatnám.
Btw: Én teljesen nyugodtan vitatkozom. És megállapításokat teszek.
Attól, hogy én felidegesítem magam, ő még hülye marad.
_____________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...