Kaptam egy két oldalas tájékoztató kiadványt a Margit híd felújításáról.
Érdekességek:
1.A hídfelújítás alatt a kerékpárosok a járdát használhatják,ahol a KRESZ előírásainak megfelelően áttolhatják biciklijüket.
2.A margitszigeti oldalon önálló,kétirányú kerékpárutat alakítanak ki.
Tehát a fejújítás alatt szívunk,mert nem lehet kerékpározni,ha meg kész lesz valaha akkor 2x keresztezhetem a körutat,ha Budáról megyek Pestre.
Már megint semmibe vették a kerékpárosokat. :((
UPDATE
Lefényképeztem itt vannak a képek:
http://kepfeltoltes.hu/090811/margit1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090811/margit2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg













Csodálkozunk? bonnie
Csodálkozunk?
bonnie
Nem értem, hogy miért
Nem értem, hogy miért keresztezheted kétszer a körutat.
__________
Jazzműhely
mert 1) a bicikliút
mert 1) a bicikliút használata kötelező (persze leszarom, egyoldali bicikliutat nem használok) 2) ha Budáról jösz, akkor át kell menni a híd alatt, felmenni (néhány zöld kivárásával) a híd menetirány szerinti bal oldalán lévő bringaútra, áttekerni, majd a pesti oldalon ugyanez.
Mindebből az következik, hogy biciklivel legalább 5 perccel több időbe tellik átkelni a hídon, mindez a szent autóforgalom zavartalansága érdekében.
2) Nem kötöszködésből
2) Nem kötöszködésből írom, de nem értem, hogy mi ebbe a gond. Már régóta így van. Most hogy átépítik a hidat, hogy lehetne megcsinálni, hogy ne veszíts 5 percet?
__________
Jazzműhely
Mind a két oldalon lenne
Mind a két oldalon lenne bringasáv
_____________________________
http://wilika.hu
1) Most NEM így van, régen
1) Most NEM így van, régen sem volt így, esetleg múlt nyáron csak hétvégente, amikor az É-i oldalon kerékpárutat választottak le. Jelenleg az úttesten KELL biciklizned a jobb szélső sávban, ha nem így teszel, szabálytalan vagy.
2) Ha a déli oldalra is kerül kerékpársáv vagy út, akkor biciklivel át lehet kelni a hídon felesleges lámpázás nélkül. Ezt a megoldást látod a poszthoz kapcsolt képeken, ezt ígérték az MK-nak, most mégsem ez valósul meg, hanem egy olyan megoldás, amitől nekünk rosszabb lesz. Ezentúl ugyanis nem mehetek át a hídon a menetirány szerinti jobb oldalon, mint bármely más jármű.
3) Azaz: a 30 milliárdba kerülő és (a biciklisek számára is) sok kellemetlenséget jelentő felújítás után rosszabb lesz, mint volt.
Értem, értem, teljesen
Értem, értem, teljesen világos. Hát ez tényleg rossz, kíváncsi vagyok hogy megadják-e majd magukat és megépítik-e majd a déli bringautat is. Szinte mindig rosszúl járunk itt Pesten. Persze Debrecenbe (vagy talán Miskolc? nem tudom már) teljesen jól ki vannak alakítva a biciklis feltételek, legalábbis az index-en ezt olvastam nemrég.
__________
Jazzműhely
Me' jön Budáról a jobb
Me' jön Budáról a jobb oldalon haladva, akkor átmászik az úttesten (vagy alatta), hogy felmehessen az északi járda mellett vezetett bringacsodára, aztán mikor leért, visszamászhat a menetirány szerinti jobb oldalra.
_____________________________
http://wilika.hu
Értem,
Értem, köszi.
__________
Jazzműhely
Jo, bocsi, Gergo beelőzött
Jo, bocsi, Gergo beelőzött :)
_____________________________
http://wilika.hu
Ami a felújítás alatti
Ami a felújítás alatti dolgot illeti, azzal nemigen lehet mit kezdeni, autóval pl egyáltalán nem lehet átmenni, úgyis át fogunk biciklizni és hülye biztonságiőrökkel veszekedni.
De most tényleg egyoldali kétirányú bringagyász épül? Az MK-nak ezek szerint MINDEN javaslatát lesöpörték az asztalról? Ha igen, akkor valami nagyon radikális demonstráció készül-e?
Az MK kompromisszumos
Az MK kompromisszumos javaslatban úgy volt, hogy a sziget oldalán kétirányú, a másik oldalon egyirányú a bringaút/sáv. A berakott ábrán nem látszik a másik oldal.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
De a berakott ábra, ami
De a berakott ábra, ami valóban a kompromisszumos megoldást tartalmazza, már legalább fél éves. Itt valami új tájékoztató füzetecskéről van szó. Majd igyekszem beszerezni, gondolom önkormányzati ügyfélszolgálaton ki van rakva.
Már csak azért is jó lenne tudni, mert a hidat részben kerékpáros pénzből újítják fel. Elég nagy kibaszás lenne, ha a mi pénzünkből rosszabb állapot keletkezne, mint ami most van.
Így konkrétan levezethető
Így konkrétan levezethető lenne, hogy elherdálják "pénzünket", ugye ? Ezesetben felelősőket is elő lehetne kapdosni, ugye ? Akció lesz, ugye ?
Nem lesz másik oldal.
Nem lesz másik oldal. (Forrás: rádióinterjú pár napja.)
Készülhet is, de a CM is
Készülhet is, de a CM is itt van a nyakunkon, és mivel a híd is épp a témájába vág, így erőteljesen rázoomoljuk a városházára.
A hídról annyit, hogy Pest-Buda irányban is kompromisszumos, mert szembejövő bringások közt kell fel és lehajtani a hídra. Budáról Pestre pedig most írásba adom, hogy SOHASEM fogom használni, de ezzel így lesz a városi bringások nagytöbbsége. Akik aztán egyre többen lesznek, egyre többet fognak veszekedni az autóvezetőkkel, akiknek ezt az 5 másodperces elefántfülkommunikáció szintjén lehetetlen lesz megmagyarázni.
Marad az anyád a tiéd.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
De az ábrán látható
De az ábrán látható egyirányú kerékpárútra akár fel is tudnál hajtani Budáról érkezve. Én (szinte) mindig hajlandó vagyok a menetirány szerinti jobb oldalon lévő bicikliutat használni.
Viszont eszerint a déli oldalon semmilyen kerékpárút/sáv nem lesz.
„Az átkelő északi oldalának kiszélesítésével önálló, kétirányú kerékpárút épül, amely összeköti majd a pesti és a budai rakpartok bicikliútjait”
A demonstrációval az a baj, hogy amíg meg nem épül, nehéz kommunikálni meg mozgósítani, utána meg már mindegy, mert egy hidat nem lehet átépíteni. Nehéz lesz minden bringásnak elmagyarázni, hogy miért lesz szar az, ami még tervrajzon sem látható.
Az meg végképp felháborító, hogy tervrajz sehol nem elérhető. Az adófizetők 30 milliárdját költik el valamire, amiről nem tudjuk, hogy fog kinézni. A projekt honlapján például semmilyen használható infó nincs.
Egyetlen videóval
Egyetlen videóval elmagyarázható, csak gyorsan meg kell csinálni. Megkeresem az indexet.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Én is úgy fogok ki az a
Én is úgy fogok ki az a hülye, aki át megy a másik oldalra és a másik oldalon vissza kell tekerni/menni.
Nevetséges, sose fogok ilyet csinálni, max más hidat használok majd Buda-Pest irányában.
Okos számolj már utána,
Okos számolj már utána, főleg a te max 20as átlagoddal mennyi időbe telne kerülni akár az árpád akár a lánchíd fele kerülni? biztosan több mint az az 5 perc amig felmész a gyászra.
Ha siet az ember leszarja azt hogy hol kellene menni. ha meg nemsiet akkor kurvamind1 az az 5perc.
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik
http://epitemafixim.blog.hu
számolj már utána Ne
számolj már utána
Ne kérj tőle lehetetlent :-)
Mondjuk én is ezt írtam
Mondjuk én is ezt írtam csak más összetételben.
Ha sietek biztos nem baktatok át a másik oldalra, vagy kerülök. Kerüléssel is ugyanannyi idő, ha teljesen más útvonalat használok.
Gondolom erre TE OKOS nem gondoltál, a még okosabb Patával egyetemben.
A berakott kepen egyiranyu
A berakott kepen egyiranyu kerekparut van Budarol Pestre, az megse szamit?
Azt én tettem be,
Azt én tettem be, bizonyítékként, hogy még ilyet is kaptunk hogy csendben maradjunk.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Miért, mi azzal a baj ?
Miért, mi azzal a baj ?
Ha nem készül el?
Ha nem készül el?
ja, közben leesett, hogy
ja, közben leesett, hogy ezen van a hiszti.
Milyen jó nekem, hogy nem
Milyen jó nekem, hogy nem sietek sehova...
<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>
A kerékpársáv nem fért
A kerékpársáv nem fért bele a 30 mrd ft-ba? Vagy kevesebb maradt volna a pártkasszáknak?
40 évre elbasszák a hidat ha valóban így valósul meg.
Jobb lett volna újat építeni normális szélességben és utána a meglévőt lerombolni.
(olcsóbb is lett volna
(olcsóbb is lett volna újat építeni...)
Mi a teendő?
Mi a teendő?
Az első képaláírást
Az első képaláírást annyival egészíteném ki, hogy legalábbis olyanoknak, amelyek pártjait az autó- és/vagy olajlobbi finanszírozza és/vagy vezetőiket az adja és/vagy mozgatja.:)
(Félreértés ne essék - nem hiszem, hogy a jelenlegi "palettán" lenne más (ld. még a mely szektorokba tartozik a világ 10 legnagyobb cége címszóbál).
Abba pedig külön is ijesztő belegondolni, h a "leg-újrabringásabb" államoknak van saját olaj/autóipara - amivel nyilván nem hülyék magukat tenni tönkre.)
Nem lehet a déli sávot is
Nem lehet a déli sávot is megvalósítani egy yehudamoon szerű civil akcióval? felosztani a hidat teszem azt 8 részre és ilyen festékengedős hengerrel végigtolni + pár stencil, és egy kerékpársáv tábla. Ha jól sikerül és sokan használják akár szabálytalnul de használják akkor úgysem fognak belekötni vagy igen. Én úgyérzem továbbra is hogy ebben az országban szavakkal, észérvekkel nem lehet senkit meggyőzni. Csakis tettekkel. Pár ilyesmi civil akció akár a cm keretében, szvsz komolyabb eredményeket lehetne elérni mint magyarázva a jó megoldásokat olyanoknak akik kb életükben nem ültek bringán.
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik
http://epitemafixim.blog.hu
"Az északi oldalon
"Az északi oldalon kiszélesítik a híd járófelületét, hogy egy kétirányú kerékpárútnak is legyen helye. Ezt eredetileg a pillérek kiszélesítésével tervezték, ám annak hatalmas költségei miatt ez a megoldás a felújítás talán soha meg nem valósuló második ütemébe került át. Ehelyett a pályalemezt szélesítik ki, ami így túl fog nyúlni - még jobban, mint eddig - a híd eredeti keresztmetszetén. Elkülönített bicikliutat azonban nem kapnak a kerékpárosok."
http://www.hirszerzo.hu/cikk.itt_van_vegre_megkezdtek_a_margit_hid_feluj...
A belinkelt kiadványon
A belinkelt kiadványon látható metszeten is az látszik, hogy az elkülönített kétirányú kerékpárút valójában egyszerű bringagyalog lesz. Már csak az kell, hogy a tábla is eszerint kerüljön ki.
Az biztos, hogy ebben a
Az biztos, hogy ebben a formájában én se fogom használni egyik oldalon se a bicikliutat. A délit azért, mert nincs :-), az északit meg azért mert a margit-szigeti bejárónál padkázni kell, éles kanyar van, ráadásul szembe is jönnek, és valószínű, gyalogosok is fognak bóklászni rajta. Ráadásul nem látom megoldottnak se a fel-, se a lehajtást se.
Vállalom, hogy megverjenek! :-)
Kresz 54§ (2) Lakott
Kresz 54§ (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
Én a Margit hídon járok át. Naponta. Mivel úgy ítélem meg, hogy az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, a gyalogosok zavarása nélkül (nem csöngetek rájuk, mit egyes jól képzett bringás kollégák) és TÉNYLEG 10 km/h-val (nem úgy, mint egyes jól képzett bringás kollégák) haladok át a déli járdán.
Ha lesz déli oldali bringasáv, akkor azon megyek majd. Ha nem, akkor marad minden a régiben.
Sanci
---------------------------------------
Fekete KTM Funline Trekking
Szürke-fekete Uvex sisak
gratulálok, meglehetősen
gratulálok, meglehetősen értelmes megoldás. ezzel a technikával egy népesebb napon többet vesztesz mintha körbemész a bringaútra igazán értelmes megoldás. Ha papirkutyavagy és járdázol akkor bőven mehetnél a bringaúton úgysem vesztesz vele semmit.
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik
http://epitemafixim.blog.hu
Nézd el nekem
Nézd el nekem értetlenkedésem, de ha engem nem ráz a 23mm 10 bar-on ott a Margit hídon, akkor miért ne lenne alkalmas közlekedésre?
_____________________________
http://wilika.hu
arról nem beszélve, hogy
arról nem beszélve, hogy mi számít alkalmatlannak ? én az autópályán kívül bármire szemrebbenés nélkül rámondom hogy alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre, más meg épp ellenkezőleg. na ? 1-1... majd jön a szagértő aztán jól szakérti, hogy hol kell mennije a delikvensnek és útravalóként postázza a büntit.
Sziasztok Bringások! A
Sziasztok Bringások!
A hozzászólásaitokat olvasva nem igazán értem a nagy felháborodás okát. Én ugyan nem vagyok hardcore bringás, városban inkább autózom, de nem tudom elképzelni, miért akkora tragédia az a plusz öt perc. Egyébként Ti miért preferáljátok a minimum hetvennel száguldó autók között tekerést ahelyett, hogy felsorolnátok a biztonságos bicikliútra, és kivárnátok azt a plusz két-három zöldet?
Én bringásként utálom, ha nagy sebességgel, kis oldaltávolságot tartva előznek, de autósként is sokszor félek biciklist előzni (nyilván Ti egy tapasztaltabb társaság vagytok, de rengeteg kerékpáros közlekedik életveszélyesen, a volán mögött meg honnan tudjam, hogy mennyire bízhatok az illető szabálykövetésében és úttartásában...).
Ezért én speciel örülök, hogy nem az autók között kell tekernem, és eszembe sem jutna nem a kerékpárutat használni.
a nap beírása!
a nap beírása!
most mit kell egyből
most mit kell egyből fikázni ?
mindegy, valaki úgy is
mindegy, valaki úgy is megtette volna...
igazad van.
igazad van.
A hetvennel száguldozók
A hetvennel száguldozók kapjanak 50 e ft-os csekket!
Egy átlagos út alatt van vagy 5 hely, ahol a szar kerékpárút "mindössze" 5 perc plusz időt jelent, ez 25 perc összesen.
Ha lenne kerékpársáv, biztonságosan lehetne közlekedni és a gépjárművek is akadálytalanul haladhanának a sávjukban. Így meg a szigeti lejárónál garantált a balesetveszély
Hello! Azért az
Hello!
Azért az megnézném, mikor mennek minimum 70-nel az autósok a Margit hídon! :-) Este 10 után már lehet, hogy igen, mert nincs dugó.
Az ehhez hasonló bringautakat azért nem szeretjük, mert kb. olyan, mintha egy autóút úgy lenne megcsinálva, mint egy nagy Tesco parkolóból a kivezető út: derékszögű kanyarok, 20 méterenként egy fekvőrendőr, körforgalom, jobbkézszabály, lassítók stb. És kb. 1 km-t autózol, mire kiérsz a 100 m-re lévő főútra.
Pontosan azért amiért
Pontosan azért amiért Neked ha 10 mpre megkéne állnod a gyalogos miatt hogy átengedd a zebrán akkor inkább szarsz a kreszre és ledudálod nehogy veszíts 10mp-et. Mi többnyire nem bringázunk hanem ugyanúgy közlekedünk mint bármelyik autós és ha valahova időre kell odaérni akkor 5perc sokat számít. mellesleg az autók között saját belátásunk szerint közlekedhetünk mert bármiylen hibánkal csakis magunkat veszélyeztetjük.
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik
http://epitemafixim.blog.hu
Azért na, ne találjuk ki
Azért na, ne találjuk ki az éteren keresztül mások vezetési szokásait.
_____________________________
http://wilika.hu
ha az autós általánosít
ha az autós általánosít én miértne? az autósok körében ez az általános mentalítás és nem csak énlátom így. de igazad van, Köcsög bringások! :D
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik
http://epitemafixim.blog.hu
teljesen korrektül
teljesen korrektül kérdezett, nem kéne ilyen hangnemben válaszolni
Azért ez a "pontosan
Azért ez a "pontosan azért.." kicit neccesnek tűnik.
Csak egy gyors 180°: az érvrendszeredet alapul véve bármelyik autós nyugodtan kijelentheti, hogy "pontosan azért" centizget hetvennel, dudálva, bevágva eléd, amiért te nem a bringautat használod.
Gondolom ez nem kicit billentené fel az agyad - teljesen jogosan.
Szóval értem én, értem, csak nem biztos, hogy a "mitmivan!" célravezető.
-
Wanna, wanna.. Gonna sounds better..
Erről a kerékpárúton
Erről a kerékpárúton közlekedésről kérdezd meg azt a néhány családot, akik évente elvesztik egy hozzátartozójukat a kereszteződésben történő halálos balesetek miatt..
Másrészt meg többnyire nem sportból, hanem közlekedésből bringázunk, azaz nem mindegy, hogy mennyit kell várni/kerülni..
bonnie
Kerékpárosként nem
Kerékpárosként nem értem,hogy a teljes belvárosban miért nem lehet 30-as zóna.Csak plusz 5 perc lenne autóval.
Ha jól tudom,aki 70-nel megy városban az szabálytalan. A kerékpárút biztonsága meg csak látszólagos,ugyanis a kereszteződésekben fokozott veszélynek vagy kitéve.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
a második pontot legyél
a második pontot legyél kedves elolvasni, és megérted
http://kerekparosklub.hu/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel...
------------
Life is Random
Szia Pöci! Miért kellene a
Szia Pöci!
Miért kellene a Margit hídon 70-nel száguldania valaminek?
Amúgy én utálom a bringautakat, inkább az autóutakat preferálom. Miért?
Mert inkább húzzon el VELEM EGY IRÁNYBAN egy autós kisebb-nagyobb távval, minthogy SZEMBE jöjjön valaki alig egy vállszélességre tőlem 40-nel (én 20-szal, ő 20-szal). Márpedig egy bringaút bizony keskeny. És a sok barma meg azt is hiszi sokszor, hogyha nincs első lámpája attól még bringaúton tekerhet...
Szóval egy bringasáv + egy autósáv oda, meg vissza, és jónapot!
_____________________________
http://wilika.hu
Az a baj, kedves Pöci, hogy
Az a baj, kedves Pöci, hogy itt egy hidat és a hozzá tartozó körutat 50 évre tesznek kerékpározásra alkalmatlanná a mi pénzünkből (a híd jó részben kerékpáros EU-pénzekből épül). Gyakorlatilag a körútnak semmilyen kapcsolata nincs a híd kerékpárútjával, holott a legtöbb biciklis a körútról érkezik és arra megy tovább. Jelen formájában a híd kerékpárútja csak a szigetre menőknek nyújt megoldást, annak, aki a hídon átkel egszerűen használhatatlan.
Emiatt ha a körútra majd végre kerékpársáv kerül (és ez már csak évek kérdése), akkor a hídon a kerékpárút azonnal értelmetlenné válik.
Én is azok között vagyok, akik nem fogadják el azt, hogy biciklisként +5 zöldet ki kell várnom, és a járdára kell takarodnom, míg mások autóval vagy motorral egyenesen átkelhetnek a hídon. Én ezen túl is a jobb oldalon közlekedem a többi járművel együtt szabályosan. Ha van azon az oldalon kerékpársáv, akkor azt használom, ha nincs , akkor nem használom. Ennyi.
a híd jó részben
a híd jó részben kerékpáros EU-pénzekből épül
Erről van valamilyen megbízható forrás?
http://index.hu/belfold/budap
http://index.hu/belfold/budapest/2009/06/22/kerekparutpenzbol_ujitjak_fe...
Köszi. De: 1. Ez index
Köszi.
De:
1. Ez index cikk, nem pedig megbízható hírforrás.
2. NEM az EU-s kerékpáros pénzekből, hanem a költségvetésben korábban kerékpárutak építésére elkülönített hazaiból jönne a hídfelújítás többletköltségének egy része. Az EU-s kerékpáros arra megy, amire szánták.
Tehát a híd nem EU-s kerékpáros pénzekből épülne, pláne nem 'jó részben'. Ettől még az, hogy mennyiből és főleg hogy mi, az nagyon gáz, de az adatokkal is csak pontosan és szépen.
1. Ehhez nem tudok
1. Ehhez nem tudok hozzászólni. Nincs infóm elsőkézből.
2. Ha kerékpárutak építésére különítették el, akkor annak volt valami oka. A hídnak pedig már a többletköltsége is óriási. Ha kerékpáros pénzből fedezik a többletköltségnek csak egy kis részét is, és ennek ellenére a kerékpárosok csak a fél járdából le (sem) kerített részt használhatják, akkor az gáz. Papíron ugyan kerékpáros fejlesztés valósult meg, valójában a kerékpárosok helyzetét rontották. Kb mint a szegedi bringás EU pénzekből készült "bringautak" építésekor.
köszi, hogy leírtad
köszi, hogy leírtad
erre biztos sok választ
erre biztos sok választ fogsz kapni, és szerintem nem is fogod megérteni. a lényeg, mi is közlekedni szeretnénk, és nem biciklizgetni, ahogy azt városunk remek vezetői, és te is szeretnétek. gondolom, te se örülnél, ha autóval két háztömbnyit, és +3 lámpát ki kéne várnod a hídra való feljutáshoz. ahogy az is nehezedre esik, hogy az 50km/h-ás korlátozást betartsd. miért gondolod, hogy mi mások vagyunk? mi is a legegyszerűbb, legrövidebb, lehetőleg akadály, gyalogos, parkoló autó, +lámpa, +átkelés mentes úton szeretnénk eljutni a-ból b-be. ha ez azt jelenti, hogy az úton kell menni, akkor ott fogunk. előbb utóbb annyian, hogy kénytelenek lesztek 1 sávot nekünk adni. amiben az lesz a vicces, hogy a maradék sávban csak lézengeni fognak az autók, így mindenki jól fog járni, csak ez valahogy nem jut el az agyatokig. minél többen tekernek, annál kevesebb az autó az utakon.
A fő eltérés a
A fő eltérés a kerékpározási szokások közt van szerintem.
Van a szabadidős kerékpározás. Erre teljesen igaz amit írsz. Ilyenkor én is jobban szeretem a nyugalmat, ha elhet én is kerülöm a forgalmas helyeket és teljesen mindegy hogy öt perccel többet kell mennem vagy sem. Sőt mivel kis gyrekeim is vannak kifelyezetten örülök ha van elkülönített út.
De általában a napi közlekedésre használom a biciklim. És reggel aszolút nem mindegy hogy beérek e 30-40 perc alatt vagy a megtett 15 kilométeren kell néhány helyen öt-öt percet eltöltenem.
A rajz alapján max 2
A rajz alapján max 2 kerékpáros és 2 gyalogos fér el egymás mellett. Ha találkozik a hídon 2 gyalogoscsoport, nem fognak libasorba rendeződni, hanem lemennek a kerékpárútra. A szigetnél meg a zebránál várakozók a kerékpárúton fognak ácsorogni.
A híd déli oldalán
A híd déli oldalán kellene, hogy menjen az út, hiszen az átmenő forgalom a többszöröse lesz a szigetre igyekvőkénél.
Most nézem, hogy a fenti
Most nézem, hogy a fenti tervrajzokból egyértelmű:
mundkét oldalon gyalog-bringaút épűl (ha...) és nem kerékpársáv vagy bringaút (kétirányú bringasáv nincs is). Mind a felfestések (jelölt gyalogos és jelölt kerékpáros útrész), mind a vastag kék vonallal jelölt padka, mind a vonalvezetés ezt mutatja, és a metszeten is erre utalnak (ott már csak egy oldalon).
Szerintem itt már valami komolyabb ráhatás kell.
Nem nagyon járok a városban, van még valahol autóval járható út, ahhol lehet a forgalmat lassítani?
__________________
Mert így kerek a világ.
Üdv! Köszönöm, a
Üdv!
Köszönöm, a legtöbb kérdésemre választ kaptam. Tényleg nem kötözködni akartam, csak érdekeltek a mindennapos biciklisek érvei.
De az a kereszteződés tényleg veszélyesebb, mint az úttesten tekerni? Elsőbbségadási helyzetet, fokozottan veszélyes helyet, satöbbit még a biciklisnek is úgy kell megközelítenie, hogy bármikor biztonságosan meg tudjon állni; nem muszáj abba harminccal beleszállni...
tényleg, mert látható a
tényleg, mert látható a kereszteződésben a kerékpáros, ott jelenik meg, ahonnan a többi közlekedő várja.

szakirodalom: http://magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html
egyébként meg:
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
nade szembe a forgalommal?
nade szembe a forgalommal? :D
------------
Life is Random
Értelmezésre váró
Értelmezésre váró mondatok:
"Hosszabbak lesznek a pesti és a budai lehajtó sávok és kiszélesítik a parti pilléreket is."
"A hidat 692 méteren, a villamosvágányt pedig 1145 méteren újítják fel, emellett 1,67 km hosszú kerékpárút épül."
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=2009-villamosfelujitas
2*692m ~= 1145 ~=
2*692m ~= 1145 ~= 1.67km
Nyilván duplán számolták a villamospályát, mert két irány, meg a bringautat is, pluszminusz lehajtók stb.
Azért az vicces, hogy a bringautat km-ben adták meg, a többit nem. Biztos jobban mutat így.
akkor 692m * 4 sínszál =
akkor 692m * 4 sínszál = 2768 méter, máris jobban hangzik :)
És én még örültem, hogy
És én még örültem, hogy a születésnapomon lezárják a moargitot. Mert majd akkor milyen jó lesz, bringázhatok nyugiban, nem akar átmenni rajtam egy pudvás teherautó sem.
Hát nem. Áttólhatom a gyalogok között. 2x annyi helyet foglalva, mint ha ülnék rajta.
Na pont ezt remeltem titkon
Na pont ezt remeltem titkon en is, amikor automat lecsereltem ketkerekure... es tessek, meglottek abrandjainkat?! Mi tobb, nem is csak a felujitas idejere, hanem utana is kituno megoldast talaltak. Most komolyan... bringaut a hid kozepen levo kanyarral, pestre tarto sav "kvazi-szembe" az autos forgalommal, kozben kerulgetve az eltevedt gyalogokat, pont a bejaro oldalan? Nem hangzik tulsagosan esszerunek, sem kecsegtetonek a jovore nezve... A fentiek alapjan azt mondom, lazadjunk, kepviseljuk jogainkat, meg most, idoben, amig tan van ertelme - es persze esszel! ;o)
*******************
Wenson Splice 5500
Köszönöm szépen a város
Köszönöm szépen a város vezetésének, hogy újabb löketet adtak ahhoz, hogy még keményebben gyakoroljak. Így ugyanis talán hamarabb hagyhatom itt - ha nem is végleg, de hosszú időre - ezt a g*cik által vezetett országot
Szerintem az nem jó
Szerintem az nem jó megoldás,ha a normálisak mennek el.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Egyetértek. De tenni mit
Egyetértek. De tenni mit tudsz ellene?
Valahogy ugy. Pontosabban -
Valahogy ugy. Pontosabban - ertelmezesemben - az nem jo megoldas, ha azt latjuk, vmi nem mukodik, es inkabb kivonulunk, ahelyett, h megprobalnank mukodtetni (bar sajnos ez a konnyebb es ezaltal egyben gyakoribb megoldas is). Erre gondoltam...
*******************
Wenson Splice 5500
Köszönöm szépen a város
Köszönöm szépen a város vezetésének, hogy újabb löketet adtak ahhoz, hogy még keményebben gyakoroljak. Így ugyanis talán hamarabb hagyhatom itt - ha nem is végleg, de hosszú időre - ezt a g*cik által vezetett országot
Naaaa! Azert ilyeneket
Naaaa! Azert ilyeneket inkabb ne, ha lehet, jo? :( Eltel mar kulfoldon, akar rovidebb ideig is? Ott sincs am kolbaszbol a kerites, sot... lehet, h pont ilyen problemak nincsenek, akkor van helyette mas. Meg amugy se, segitokesz Kisember, nem tuntel ilyen hudenegativnak ;o) - mi tobb, ezzel sokkal nem is jutunk elorebb. Tiszteletben tartom a velemenyed, es termeszetesen meg is van hozza minden jogod, csak lehetne picit finomabban...? na meg nem biztos, h erdemes magunk ala ... (ahelyett h pl tennenk vmit ott, ahol akar meg lehet is) bocs, de ugrom az ilyenekre, muszaj volt...
*******************
Wenson Splice 5500
Vszeg többet tapasztalt,
Vszeg többet tapasztalt, mint a rajta kivül itt ugatók együttvéve..
Kár, hogy nem kell könyvelő a hajóra :(
bonnie
Szerintem sokan ismerjük
Szerintem sokan ismerjük őt és tudjuk, hogy látott már ezt-azt. Kérd el tőle pl. a legutóbbi útjának a blogját. :)) Élvezni fogod...
Oke, szivesen befogadok mas
Oke, szivesen befogadok mas allaspontokat is, nem zarkozom el semmitol... :D
*******************
Wenson Splice 5500
"nem zarkozom el semmitol...
"nem zarkozom el semmitol... "
ritka, és becsülendő hozzáállás. irigyellek is
------------
Life is Random
Koszi! Ugyanakkor irigyelni
Koszi! Ugyanakkor irigyelni nem kell, van meg belole, ha gondolod, jut neked is ;o)
*******************
Wenson Splice 5500
Btw, ez az átkelő nem
Btw, ez az átkelő nem része az EuroVelonak?
bonnie
Számít ez valamit?
Számít ez valamit?
Akkor szvsz más asztalt
Akkor szvsz más asztalt kell verni miatta, mert ha jól sejtem, akkor a KMSZ az "illetékes elvtárs".
bonnie
ja, miután a
ja, miután a használhatatlan rakparti bringautat kitáblázták eurovelónak nagy büszkén. ha és haha
asszem nálunk a labda.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
[dupla] bonnie
[dupla]
bonnie
Várható volt. *CMS*
Várható volt.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Nagyon utopisztikus javaslat
Nagyon utopisztikus javaslat lenne azt mondani, hogy a Kossuth-híd helyére építsenek egy biciklishidat (esetleg járdával)?
Amúgy a felújítás alatt, ha a buszok át tudnak majd menni (valszeg a villamossíneken), akkor miért kéne a járdán mennünk? ;)
Tiszta levegőt a
Tiszta levegőt a fővárosba!
Híd, mindenkinek. Remek látni, hogy a fővárosban családosok, kismamák, idősebbek pihenésre szánt nyugodt napját is tönkre kívánják tenni. Nem, úgy néz ki tényleg nem elég frusztráltak az emberek. Nem utálják még egymást eléggé. Ugrasszuk őket egymásnak fizikálisan is.
Óriási gondolatnak tartom a Margit-hídra tervezett gyalogközlekedési csomópontokat. Helyből két rohamkocsit várakoztatnék a híd két lábánál.
Elképzelek egy hétköznap délutánt a nyáron. Torlódó kerékpárosok, kisgyerekes család, netán egy turista csoport gyalog és villamosról özönleni. Ezt szorozd fel kettővel és ereszd össze szemből. Tételezd fel hogy valaki siet :)) Ne siessen? :)) Gyalogos ember is siet, bringás kerülget, idős ember helyét keresi valahol... A zöld jelzés milyen ütemű lesz? Átérek? :)) Vagy középen maradok? :((
Elve ostobaságnak tartom azt gondolni, hogy a bringás feltett szándéka a sziget mindenkori meghódítása...
Szerintem elenyésző számban. A kerékpárosok döntő mértékben a gyors áthaladás mellett voksolnának.
A bringasávot azonnal helyezzék legalább a másik oldalra.
Másik ostobaságnak tartanám a kerékpáros forgalom minden irányú továbbhaladásának semmibe vételét, A hídra történő fel és lehajtásnál:
- legyen az úttestről
- vagy akár járdáról
További sok sikert az élhető városért!
azt abszolút nem értem,
azt abszolút nem értem, hogy ha a felújítás alatt mehetnek buszok, bringák mi a kispöcsömért nem?
és miért akkora péló a főváros, hogy nem inkább csinál két bringabérlő helyet kis pénzért a híd két végén? két bkv végkielégítés kijönne az ott befolyó pénzből másfél év alatt (ha persze befejezik időben a hidat...)
najó. kurva régen halasztgatjuk már, nagyon kéne vmit akciózni oda szeptemberben. mert a szabadság-híd csakcsak, de baszki a nagykörútról levágni a bringásokat? ezek inkompetensek.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
A busz/villamos megy
A busz/villamos megy legalább 30-40 km/h-val, a kerékpárosok jó része emelkedőn meg 10 km/h-val. (Bár elképzelhető, hogy behajtani tilos kivéve bkv tábla lesz kitéve, akkor meg be lehet majd hajtani)
"A hidat a két
"A hidat a két „félhíd” felújítását követően, azok „összekötésekor” – várhatóan jövő nyáron – teljesen le kell majd zárni egy rövid időre. Ezek kivételével mind a 4-6-os villamosok, mind a buszjáratok közlekednek majd a hídon, 10 km/órás sebességkorlátozással." - mondja az egyik idézett híradás.
(az idézőjelekre most nem térek ki)
Na arra a 10-re kíváncsi
Na arra a 10-re kíváncsi leszek. Már hogy mennyire fogják azt betartani.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Az egy dolog :) de most nem
Az egy dolog :) de most nem ez volt a kérdés. Hanem: ha a felújítás teljes ideje alatt úgyis kint lesz a 10km/h tábla (buszoknak, villamosoknak), akkor mi a csöcsömért ne mehetnének ugyanott biciklisek is? Hivatalice.
A pontos indoklást
A pontos indoklást szeretnéd??
Csak ;)).
Amúgy a kerékpárosok biztonságos átjutását csak ebben a formában tudjuk garantálni maszlagot tudom elképzelni.
Ma láttam a felső rakparton egy táblát:"A gyalogátkelő ideiglenesen szünetel",ahol ilyet ki mernek tenni normális útbaigazítás nélkül ott nem csodálkozom,hogy a nem törődnek a kerékpárosokkal sem.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
:) Arra gondoltam, esetleg a
:)
Arra gondoltam, esetleg a nénóautókra nem vonatkozik a sebességkorlátozás (?) és nehogymá egy mentő taroljon a biciklisek között. De azt hiszem mégis az ultimate 'csak' a jó válasz.
csak = eszünkbe sem jutott
csak = most hogy mondod... leszarjuk
csak = érveket lusták vagyunk keresni
Úgy _emlékszem_, hogy a
Úgy _emlékszem_, hogy a teljes felújításban benne lesz a tartószerkezet újjáépítése is. Biztos csak narancssárga műanyagháló lesz kifeszítve, mellette meg már a szakadék, az nem lehet?
De lehet, de olyankor a
De lehet, de olyankor a másik felén (félhídon) halad a forgalom, messze a szakadéktól. Már ahogyan én értelmezem a hírmorzsákat.
mellékszál:
Anno szerettem volna, ha beszélgetés/vita/népszavazás alakul arról, hogy melyiket szeressük: 3 hónapra full lezárás vagy másfél év kínlódás a félpályákon.
A duma az volt, hogy a Margit felújításával meg kell várni a Colbert átadását.
A Szabihidas időtorzító
A Szabihidas időtorzító tényezőt nem számoltad bele :),ha jól rémlik a 30 milliárdba már azt is beszámolták költségként,hogy úgyse tudják tartani a szoros határidőt.
Egyébként nem tudom,miért nem lehetett már most lezárni,durva hogy mi van a feltúrt körutakon.Ha tömegközlekedés+bicikli mehetne át a hídon talán a Margit ill. Szent István-Teréz is használhatóbb lenne. Bár így legalább tudtam Porschét előzni :).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
...Bár így legalább
...Bár így legalább tudtam Porschét előzni :)
ez kurva jó volt : )
"najó. kurva régen
"najó. kurva régen halasztgatjuk már, nagyon kéne vmit akciózni oda szeptemberben"
Szeptember 22 az egy roppant szimpatikus nap...
Gondolkodj el ezen!
Csak a sínek közt legyen
Csak a sínek közt legyen szép sima az aszfalt. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Amit szerintem tenni kéne,
Amit szerintem tenni kéne, hogy a maximumot kihozzuk a tervből:
- El kéne érni, hogy az egyoldali kétirányú járdás "bringaút" ne legyen kötelező
- és mellé az úttestre fessenek piktogramokat.
Valamint sebességkorlátozás, kamera
és bringásveszélyre figyelmeztető tábla. Így egész jó lenne, festéken és táblákon kívül másra nincs szükség. Hm?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ha jól nézem a számokat a
Ha jól nézem a számokat a terveken a belső sáv 300 cm a külső sáv 350 cm,ha a járdából 50-50 cm-it levennének 400 cm külső sáv lenne,ahol bőven elférne egy-egy kerékpársáv. Ehhez pedig csak 600m2-rel több útfelületre lenne szükség 30 milliárdba biztos beférne. A járda meg maradhatna a gyalogosoknak.
A budai irányból a szigetre kanyarodóknak meg fel kellene festeni egy előretolt felállóhelyet.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
arra hivatkoztak annak
arra hivatkoztak annak idején hogy azt nem lehet mert a hídszelvény adott így az út nem lehet szélesebb.
Aztán persze biztos kamu ez is mint minden szavuk.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Nézd meg az előzményeket,
Nézd meg az előzményeket, több éve vitatkozunk ezen. Állítólag műszakilag nem lehetséges sem az út, sem a járda méretének megváltoztatása, mert (ha jól emlékszem) a járda gyakorlatilag egy lemez, aminek a fele az úttestet hordozó lemezen fekszik, a másik fele meg kinyúlik a hídról.
Szerintem elég lenne a piktogram+tábla, mert a balesetveszélyt nagyrészt az okozza, hogy csomó autós azt hiszi, tilos a hídon biciklizni, ezért dudál, meg rám akar ijeszteni a kis oldaltávval.
A másik nagyon balesetveszélyes dolog az az, hogy a híd szélének tragikus a minősége (repedések, kátyúk), ezért még a nem magwason szocializálódott bringások is kénytelenek sávközépen menni (amit szintén nem értenek az autósok).
Ha fel lenne festve a bringasáv az út szélére, akkor nehezebben tudnánk kikerülni ezeket a hibákat, tuti dudálnának, ha kijönnénk a sávunkból.
Esetleg még olyan táblát tudnék elképzelni, ami tartalmazza a bringásveszély táblát, és alá lenne írva, hogy oldaltáv min. 1 méter.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
még a nem magwason
még a nem magwason szocializálódott bringások
ez de jó :)
bonnie
+1 :) Amúgy is igazsága
+1 :)
Amúgy is igazsága van.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
akkor hogy csináljuk az
akkor hogy csináljuk az időszámítást? m.sz. és m.u.?
bonnie
ehhe. höhö. mindenképp. -
ehhe. höhö.
mindenképp.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Nem látom az arcodon a
Nem látom az arcodon a kitörő örömet ;)
bonnie
;-) pedig jó volt.
;-)
pedig jó volt. :)
biztos kézzel, mondhatni. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Arra van adat,mennyi a
Arra van adat,mennyi a minimális sávszélesség a közúton? Mert,ha másképp nem megy akkor a belső sáv lehetne 20-30 esetleg 50 cm keskenyebb a külső ekkor 370-380 vagy 400 cm.
Azért remélem,hogy az aszfalt minősége 30 milliárd után magasabb színvonalú lesz a jelenleginél.
Az ajánlott sáv+30-as/figyelmeztető táblás megoldásodat jónak gondolom.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
+1 kell a fenének
+1
kell a fenének kétirányú bringaizé!
ezt az egész hisztit le lehetne zárni pusztán piktogramok és táblák garmadával. tizedannyiba sem kerülne, és bőségesen elférne a gyalog, a bringa, az autó egymás mellett.
tizedannyiba sem kerülne S
tizedannyiba sem kerülne
S akkor miből lenne jövőre a választási kampány?
békávékkielégítésekből
békávékkielégítésekből.
úgy értem a tavalyiakból.
nekem ez tetszik. meg
nekem ez tetszik. meg esetleg kerhetnenk tvstudatformalast nehany hetig, hogy kedves autosok, hamarosan visszakapjatok a hidatokat, de ne feledjetek, hogy eztan azon bringasok is kozlekednek majd. vigyazzatok egymasra testverek. vagy valami ilyesmi.
gida
Ha minden bringás az úton
Ha minden bringás az úton menne most a Margiton, akkor az már most egy bringás híd lenne. Mert rengeteg jár rajta.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Zsír!Mert ha ezeket
Zsír!Mert ha ezeket elérjük akkor kétirányú járdás gyászt már nem is kell megépíteniük,és mennyi pénzt spórolnak és mennyi embernek okoznak nagy-nagy boldogságot...:)
Gondolkodj el ezen!
Mindjart megyek fenykepet
Mindjart megyek fenykepet csinalni koppenhaga egyik hidjarol. Mindket oldalon volt 3 meteres bringasav, de nemreg meg egy autosavot odaadtak a bringasoknak. Mindket oldalon ketszer 3 meter bringasav.
Az egyik negysavos fouton pedig befasitottak egy savot mindket oldalon. Bringasav mar azelott is volt, utszeli parkolas azelott sem.
Sirni fogok megint ha hazamegyek.
Ez az, fasort a hídra,
Ez az, fasort a hídra, ilyen még úgysem volt! :)))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A kátyúkból meg legyen
A kátyúkból meg legyen aranyhalas tavacska :DD.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
es akkor hivhatjuk majd
es akkor hivhatjuk majd Margit-oazisnak ;o) (hatha arra mas kresz-szabalyok vonatkoznak)
*******************
Wenson Splice 5500
... es a valasz 42 :D
Povinak igaza van a
Povinak igaza van a kerékpár út eleve délre kellett volna, ha járt már valaki arra tudja, hogy szinte minden gyalogos a szigetre igyekszik, így ott fogunk szerencsétlenkedni a gyalogosok között, akik term. nem fogják tiszteletben tartrani a kerékpársávot, meg is értem alig lesz helyük. Le és fel hajtó pedig csak a déli oldalon van. El fogják baszni az egészet... Mi a faszért nem lehet bevonni vmelyik kerékpáros szövetséget a tervezésbe? Minden egyes felújítást vagy új kivitelezést csak úgy lenne szabad végrehajtani... Hogyan lehetne ezt elérni?
Ó, nem a bevonással van
Ó, nem a bevonással van itt probléma.. :)
Bárkit bármibe (na jó, bizonyos szint alatt) bevonnak, meghallgatják, bólogatnak megértően. Aztán cinálják tovább a saját hülyeségüket.
Inkább azt kéne elérni, hogy ne lehessen jóváhagyni a terveket, csak ha a gyalogos, kerékpáros, autós (BKV-s, tengeralattjárós, űrrepülős) érintettek képviselőinek aláírása mind-mind rajta van. No ez lenne a csuda, lenne nagy jóság. (vagy óriási harcok és tolódó határidők, mint rendesen)
-
Wanna, wanna.. Gonna sounds better..
És mi lesz a szigetre
És mi lesz a szigetre igyekvő vasárnapi bringásokkal?
Az mk-t bevonták a tervezésbe, csak épp megvezették őket erősen, ha olvastál kicsit feljebb..
bonnie
Én ilyet biztos nem
Én ilyet biztos nem írtam... :-) Torpedo volt az.
De ha már nyilatkoznom kéne: akkor kerékpárSÁV mindkét oldalon, vagy maradjon minden a régiben.
Embervért akarok inni.
Embervért akarok inni.
+1 :) Gondolkodj el ezen!
+1 :)
Gondolkodj el ezen!
Politikusét, tervezőét,
Politikusét, tervezőét, tervtanácsnokét vagy hivatalnokét?
Ebben a sorrendben.
Ebben a sorrendben.
Ezeké tuti mérgező
Ezeké tuti mérgező ;).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
mindegy, csak
mindegy, csak üssön:D
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Sorrend nem
Sorrend nem számít...:)
Gondolkodj el ezen!