"Miközben a balatoni szállásadók egyre pesszimistábbak az idei szezon kilátásaival kapcsolatban, a kerékpáros turizmus rekordot dönthet." - http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/06/10/a_biciklisek_menthetik_meg_a_...

Lesznek-e belőlük városi biciklisek? Megmenthetik-e a város levegőjét is?

Robert Doisneau

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
alterego képe

Radiocafe, milliók

Radiocafe, milliók reggelire. Másik forrás.

Olyan boldog lennék, ha azt hallanám, hogy piroskával lehet a balcsira utazni, és nem marhavagonnal a földön csücsülve.

Na és milyen faja lenne egy MK Balatoni területi szervezet? :D Saját tárolókkal, kerékpáros koncepciókkal, bringás kalauzokkal bortúrákhoz, meg frissülő bringás guide-dal, hogy hol a legolcsóbb a hal meg a szállás zuhanyzóval.

Csörög a vekker, ébredni kell...

2
Peta képe

Van elvileg Balatoni

Van elvileg Balatoni területi szervezet.
http://www.kerekparosklub.org/teruleti-szervezetek/balatonfelvidek

Nem túl aktívak :)

3
lord képe

Ez a Balatoni Fejlesztése

Ez a Balatoni Fejlesztése Tanácsról is elmondható ;)

Még mindig a régiós vasútnál tartanak, meg azt hajtogatják, hogy Valaki gondoskodjon az állami feladatként állami pénzből épült utakról.

4
lord képe

itt azt írják: A

itt azt írják:

A bicikliturizmussal kapcsolatos témakörben Szabó Pál (közlekedési miniszter) elmondta, hogy a balatoni bringakörúthoz szorgalmazott, MÁV állomásokon kialakítandó pihenőhelyek ügyét felkarolták.
"Tárgyalásokat folytatnak egy céggel, amelyik vállalná az első körben kijelölt tíz balatoni vasútállomás átalakítását, egyebek közt zuhanyzóval, internet hozzáférési lehetőséggel ellátását, ami a becslések szerint összesen 100 millió forintos forrást igényel."

Az nem derül ki, hogy a tárca vagy a MÁV tárgyal, hogy kivel és miért pont vele, hogy melyik állomásokról van szó és miért pont azokról, hogy pontosan mit akarnak ott csinálni, és hogy mikorra lesz készen. Meg az sem, hogy ez kapcsolódik-e valami értelmes előrelépéshez a MÁV háza táján ;)

5
vercse képe

Olyan boldog lennék, ha azt

Olyan boldog lennék, ha azt hallanám, hogy piroskával lehet a balcsira utazni, és nem marhavagonnal a földön csücsülve.

A kerekesszékkel jelölt vonatok azok amikről hallani szeretnél. Néhányat már az elvira is jelöl, itt viszont talán az összes balatoni jelölve van:
http://www.mav-start.hu/res/2._sz._modositas_-_balatoni_nyari_menetrend.pdf

6
charlie_hun képe

hátizé, a fogalmak

hátizé, a fogalmak tisztázása végett:

Piroska, böcsületes nevén MDmot

http://hu.wikipedia.org/wiki/MDmot

Sok helyen még: Piroska (alias Studenka): Bzmot, Bz

http://hu.wikipedia.org/wiki/Bzmot

én nem szeretek ilyenekben utazni (bár mdmottal menni ma már ritkaság számba van)

7
Névtelen hf képe

A városi bringások csak

A városi bringások csak kis számban származnak belőlük (szerintem), viszont a hatóságok végre észbe kaphatnak emiatt!

"A kerékpáros turizmus látványos növekedéséről számol be Matkó Iván, a keszthelyi Georgikon Utazásszervező Kft. gazdasági igazgatója is. A vendégszám legalább 40 százalékos javulást ígér, a kerekezők 35-40 százaléka belföldi. Matkó szerint jóval többet is ki lehetne hozni az ágazatból, ha végre megoldódna az utak, illetve környékük karbantartása, s megfelelő táblák tájékoztatnák a kerekezőket."

8
PTeker képe

Na ez pozitív mindenképp,

Na ez pozitív mindenképp, örülök neki, ha városi ha nem városi kerékpáros turizmusról van szó akkor is.

Bár a cikket nem értem, abból a szempontból, csak az számít aki a helyszínen bérel kerékpárt? De miért, pl balatonkör túra, pelso alapból több kerékpáros volt mint a cikkben említett számok.
Miért becsülik le a kérdést? vagy ennyire nem látnak ki az asztal mögül?

9
KésmárkiM képe

Én is meglepődtem tavaly,

Én is meglepődtem tavaly, hogy mennyien jöttek szembe, és hogy azokból milyen sok volt a külföldi nyugdíjas. Na őbelőlük biztosan nem lesz budapesti kerékpáros, de hát az egy más műfaj.

Mindenesetre elég könnyű észrevenni, hogy a Balaton körbebiciklizése, meg a Balaton-felvidék kerékpáros bejárása egy nagyon vonzó program, évről évre látványosan többen csinálják, magyarok és külföldiek egyaránt. Nem véletlenül: tényleg nagyon szép, és maradandó élményt nyújt. A vendéglátással nekem nyilván szerencsém volt, mert kizárólag jókat tudok elmondani a büfék, éttermek árairól, minőségéről, meg a kiszolgálás színvonaláról. Ez a Balaton már régen nem "az" a Balaton.

A Velencei-tó hasonló, csak kicsiben. Ez 30 kilométer, nagyon könnyű táv (persze ha valaki csak egyszer kerüli meg, nem úgy mint most hétvégén a versenyzők), készülésnek a Balatonra tökéletesen megteszi. Az egész feeling nagyon hasonló. A Velencei-tónál biciklizők száma szerintem a fővárosi és a balatoni biciklisekhez hasonlóan meredeken, látványosan emelkedik.

Sajnos nagyon hiányzik a kerékpárszállítás, meg a kerékpárút Budapestről a 7-es mellett. Ha ezeket megoldanák, sok segítséget adhatna a recesszió miatt bajba került vendéglátósoknak.

10
limpinproli képe

Ha én lennék a valaki

Ha én lennék a valaki fontosember a Balatonnál, megpróbálnám az egészet egy közigazgatási egységgé összehozni. Akár egy különálló megyévé, vagy egy nagy településsé, egy darab önkormányzattal, döntéshozói testülettel. És akkor nem lenne így szétaprózódva a dolog, könnyebben menne a felőjítás, karbantartás, fejlesztés.

De gondolom ez utópia, meg egy pöppet off is...

---
Allez, allez!

11
KésmárkiM képe

Akár negatív utópia is

Akár negatív utópia is lehet: ahol mindent a központban döntenek el, a helyi jellegzetességek figyelembevétele nélkül. Persze egy kerékpárút, ami körbevezet a Balaton körül, az lehetne olyan projekt, amit közösen csinálnak az önkormányzatok (gyanítom hogy az egységes táblázást is így csinálták meg valahogy), de szerintem nem kell a települések önállóságát a fejlődés gátjának tekinteni. Nagyon szép az, amikor egy településen helyi szinten születnek meg a döntések: 1990-ig erről álmodni sem lehetett.

12
limpinproli képe

Azért ez nem egy akkora

Azért ez nem egy akkora terület, hogy a helyi jellegzetességek szem elől vesszenek. De ha nem is egy önkormányzat, egy új megye szerintem jó lenne. Jelenleg három különböző megyeszékhelyhez is lehet rohangálni a Balatontól.

Főleg az ilyen, egész területet érintő prodzsektek miatt lenne jó, mint a bringakörút. Félelmetes állapotban van itt-ott, máshol meg egészen jó.
Vagy a vasút...

Az északi parton kis sváb települések hajlandóak voltak feladni a teljes függetlenséget, nem tartanak fent külön-külön önkormányzatokat, hanem körjegyzőségük van.
A sok kis önkormányzat sem előnyös, nagy a vízfej a kevés forrásra.

---
Allez, allez!

13
SzCiklon képe

Sok helyen azért tartják

Sok helyen azért tartják meg a helyi önkormányzatot, mert ott foglalkoztatják a fél falut.
___________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

14
charlie_hun képe

esetleg a régió lenne erre

esetleg a régió lenne erre a megoldás. a Balaton környéke simán lehetett volna egy régió.

15
Pontagy képe

az ötlet nem rossz, de

az ötlet nem rossz, de szerintem nem ez mentené meg a tavat érintő turizmust, hanem a hiéna-turizmusból kéne visszavenni, hogyha a kűfődi idejön, akkor jöjjön máskor is.

16
PTeker képe

na ja, így van.

na ja, így van.

17
charlie_hun képe

meg nem kéne beépíteni az

meg nem kéne beépíteni az egész tavat, ha így folytatódik összeér a két part majd.

mondjuk az is milyen lol volt anno, hogy megépítették a balatoni déli vasútat aszályos időben, aztán mikor jött a csapadékos időszak, majdnem elöntötte, és meg kellett csapolni métereket.

18
Zoltán-san képe

A kerékpáros turizmus

A kerékpáros turizmus egyre népszerűbb nálunk. A MÁV Start honlapján található menetrendből ítélve a vonatos bicószállítás visszafejlődőben van, legalábbis néhány vonalon. Jó példa erre ha valaki például Pásztóra szeretné elszállítani a bringáját kerékpárszállító kocsiban. Hatvanig valamikor a leghülyébb délelőtti időpontban van is mindössze 1 ilyen vonat, visszafelé pedig még ennyi se. Azelőtt még a kora reggeli órákban a Rákóczi Nemzetközi Gyorson lehetett kerékpárt szállítani. Persze lehetnek a menetrendben is hibák. Egyszóval ez némi fejlesztésre szorulna. Szerintem egyre több szállásadó előbb vagy utóbb rájön hogy ez akár egy jó üzlet is lehet. A MÁV esetében már kevésbé vagyok ilyen bizakodó.

19
Zsurmi képe

A Balaton Maraton-ról

A Balaton Maraton-ról (Siófokról) haza fele menet azt tapasztaltuk, hogy több járat kimarad, mert a vonalon felújítanak (Martonvásárnál). Egy fél bringa szállító van a Halberstadti (?) kocsikon, persze ott is ülnek.

-
Zsurmi

20
sragli képe

Hát igen, először a

Hát igen, először a fejekben kellene rendet tenni. Teljesen mindegy, hogy ott a bringa embléma, a bringaszállító helyeket elfoglaló 1.0-ás embereknek nem lehet elmagyarázni, hogy mi külön fizettünk azért a helyért, amit ő elfoglal.

21
Törlésemet kérem képe

Pont a hétvégén

Pont a hétvégén bringáztam a déli parton 110 kilométert. A tapasztalatom az, hogy szuper, kevés autóval, szép utcákkal.
Én a nyár egyik fő programjának tervezem, hogy a vadiúj feleségemmel megkerüljük a tavat bringával. Kérdés: hány nap alatt és hol alszunk. Szerintem 4 -5 nap alatt és sátorban.

Sanci

22
KésmárkiM képe

Azt tenném hozzá, hogy az

Azt tenném hozzá, hogy az északi part meg még annál is sokkal jobb.

Egyébként normális nyereggel, gyakorlatlan bicikliseknek szerintem 3 napot érdemes rászánni, 4-5 nap soknak tűnik, az csak napi 40-45 km. Vagy érdemes az északi parton kitérőket beiktatni a Balaton-felvidékre, mert sok a látnivaló, de maga a táj is felejthetetlen. Így a 210 km-es útvonalból lehet 300-ast csinálni, és annak már megfelelhet a 4-5 nap.

Ha nem bicikliztek minden nap, akkor a nyeregre tényleg oda kell figyelni, előtte 1 héttel nem árt "betörni"

23
charlie_hun képe

szerintem a napi 40 km

szerintem a napi 40 km teljesen reális, ha lazán mész, megállsz mindent megnézni, pihenni, stb.

24
Zoltán-san képe

A napi 40 km az tényleg

A napi 40 km az tényleg baromi laza. A déli partra szerintem bőven elég egy nap, mégha 80-90 km-t mész aznap, hacsak nem akarsz sokat fürdeni egy tikkasztóan meleg nyári délutánon. Az északi part viszont megérdemel legalább 2 napot vagy még többet is attól függően hogy mit akarsz még megnézni (Szigliget, Tihany, Balaton-felvidék, stb.).

25
Nesze nincs bejelentkezve képe

én szívesen megmenteném a

én szívesen megmenteném a Balatoni nyarat, ha nem kerülne egy vagyonba , hogy levigyem vonattal a brinyót...

26
Peta képe

Én embereket fogok menteni

Én embereket fogok menteni a hétvégén a füredi Kisfaludy strandon, és valóban biciklis vagyok :D

27
hlaura képe

Én meg egyszerűen csak

Én meg egyszerűen csak örülök, hogy mostanában szinte minden napra van valami bringás hír a közmédiumokban is.

Az viszont kétségtelen, hogy két felnőttnek, két gyerekkel, meg négy bicikivel siófok oda-vissza 6.020 Ft Fehérvárról, pedig csak 50 km. Viszonyításképpen az autóm megeszik 100-on 6 l benzint, bárhogy nézzük az harmadköltség. Nem véletlen, hogy a többség az autózást választja.

De csak szemléletmód kérdése, hogy úgy vegyem, hogy 2.000 az útiköltség és 4.000 a szórakozás díja :)

28
charlie_hun képe

Az autós költségbe ne

Az autós költségbe ne csak a benzint számold bele, mert nem csak azt fizetsz!

(plusz viszonításképpen: amíg az utak használata jóformán ingyenes, addig a vasútnak a pálya használatáért nagyon sokat kell fizetni - mert elcseszetten van ez is megoldva itthon. fix költséget akarnak, sé ha egy pályát használnak 20-an, 20 felé oszlik, de ha csak 5-en, akkor 5 felé...)

29
Zoltán-san képe

Amikor a Pünkösd utáni

Amikor a Pünkösd utáni hétvégén voltam a Balatonnál, akkor kellemeset csalódtam hogy most már Tihanyig is van kerékpárút. Sajnos a vasúti kerékpárszállítás eléggé körülményes, mint azt az előző hozzászólásomban le is írtam.
Ha el lehetne jutni a fővárosból bicikliúton a Balatonig az szerintem nemcsak a kerékpárosok biztonságát szolgálná, talán még anyagilag is megtérülne a térségnek (évente több kerékpáros túrista). Szóval komolyan kéne venni a dolgot nemcsak a Balaton szempontjából.