Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit. Egy, az [origo]-hoz eljuttatott munkaanyag szerint szinte az összes bevezető főútból lezárnának egy-egy sávot, hogy így kényszerítsék buszokra és kerékpárra a budapestieket. A lezárásoktól az önkormányzat élhetőbb belvárost remél.
tovább












Miért parkolósávok
Miért parkolósávok lesznek? Miért nem kerékpársávok???
"Ezeket a felszabadult sávokat parkolóhelyek kialakítására használnák, a rakparton 90, az Üllői úton 350-400, a Bajcsy-Zsilinszkyn 80 parkolóhely jönne létre a számítások szerint."
Azért, hogy aki bringával
Azért, hogy aki bringával megy, az is tudja hol hagyni a kocsiját.
? De amúgy ugye ez egy
?
De amúgy ugye ez egy próba csak, utána átteszik állandóra.. ha.
De állandó megoldás esetén nagy fasság lenne a parkolósáv, vagy legyen egyik oldal parkolósáv, és a másik sávszélességéből lehet 2 oldalra szélesebb sávot, h bringázni is lehessen.
Nem, azért mert a parkoló
Nem, azért mert a parkoló autó ott áll. Így fizikailag lehetetlen használni a sávot.
A bringasáv meg járható. Vicces de ebben az esetben minden bringaút autóút lenne!
Azért volna rá megoldás,a
Azért volna rá megoldás,a Margit-híd rá a példa. Egyébként létezik rendőrség is,amely esetleg felügyelhetné,hogy ne álljanak oda.
Az autóparkoló meg pont rossz megoldás szerintem,mert csak helyet foglal viszont nem javítja az út átbocsátó képességét. Attól senki sem fog kiszállni a bádogdobozból,hogy lezárok valamit. Ha ez igaz lenne már most sem közlekedne annyi autó. Valódi alternatíva kell, vonzó (szexi - ahogy Peñalosa fogalmazott) tömegközlekedés, normális kerékpáros eljutási lehetőségek. Ha a Keletitől az Erzsébet-hídon át akár Budán is folytatódva lenne egy kerékpársáv akkor biztos megnőne ott a kerékpáros forgalom,így csak a dugó hossza lesz nagyobb.
Ez megint olyan jó magyaros megoldás aminek a végén majd el lehet mondani,hogy nem vált be.
Miért egy hónapos tesztet csinálnak? Legalább a Cicloviás videót nézzék meg vagy hívják fel Bogotát,hogy kell ezt elkezdeni.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Az eredeti elképzelés
Az eredeti elképzelés célja
1. Nem javítani az utak szgk áteresztő képességét... ha van korreláció az utak áteresztő képességének növelése és az autóhasználat intenzitása között, hát most letesztelik, hogy fordítva is igaz-e. :D
2. Elsősorban a belvárosi forgalom csillapítására, az emberek belvárosba kocsikázási kedvének csökkentésére és más eszközökre terelsére törekszenek, erre optimalizálták a "dugóztatást"azaz a tesztet.
3. Jelenlegi szgk mennyiség "időszakos elraktározását" is meg kell oldani az egy hónap teszt-idő alatt is.
4. Talán nem kerékpáros-friendly így elsőre, de ha jól tudom MK be van/lesz vonva.
És nem vagyok közlek szakember, biztos van jobb ötlet...
"Sávlezárásokkal idézne
"Sávlezárásokkal idézne elő dugókat"
Menni fog az anélkül is. :D
*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
pont ezen nevettem
pont ezen nevettem először:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Majdnem csináltam én is
Majdnem csináltam én is bejegyzést :D
Először az én fejembe is szöget ütött, h miért nem bicajsávvá változtatják, de a válasz roppant egyszerű, ha nincs hardveres gát a legkülső sávban (=parkoló vaskoloncok), akkor senki nem tartaná tiszteletben, hogy az biciklisáv.
Abban a hónapban szerintem
Abban a hónapban szerintem szó szerint "még WC re is" bicajjal kellene közlekednünk, hogy lássák hogy van rá igény.
Amúgy az időpont bringás szempontból szerencsés, mert elvileg akkor fog a bkv is árat emelni, de sajnos lehet hogy emiatt lesz a dolog bukó is. Hiszen ha a népet BKV ra is akarják terelni, akkor nem pont abban az időben kéne jegy/bérlet árat emelni
http://www.whiplash.blogol.hu
jaja, nekem elsőre bk
jaja, nekem elsőre bk sztrájk jellegű lehetőségként él a szememben. nekünk és a bkv-nak is. persze a bicikli ingyen van, a bkv meg tuti, hogy csak több ellenőrt küld ki promóajándékba:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Hát ezt visszaküldeném
Hát ezt visszaküldeném újragondolásra.
Vasárnap reggel mentem a nagykörúton. A Züllőin 6 autó jött balról, 3 jobbról a belváros felől. Kérdem én: Ezért az autómennyiségért minek fenntartani 2*4 sáv áteresztő kapacitást?
Üllői forgalomcsillapítási ötletem: Középre villamost + buszt, a külső sávot alakítsák át zöldsávvá + bringasávvá, és 2*1 sávon haladhat akinek muszáj gépkocsival menni.
###
# Direkt Metanolos Üzemanyagcellával működtetett buszokat Budapestre!
###
Hello, az üllői alatt
Hello, az üllői alatt mondjuk ott megy a metro :-), más tömeges szerintem nem kell, viszont tényleg lehetne zöldebb... És bringásabb...
Stiggs
"Az útszűkítésekkel
"Az útszűkítésekkel párhuzamosan a kísérleti hónapban sűrűbben járnak a tömegközlekedési eszközök, így a 3-as metró, a 4-es, a 6-os, a 47-es és a 49-es villamos, valamint a csepeli és a szentendrei HÉV. A belvárosban közlekedő autóbuszok is gyakrabban közlekednek majd, néhány helyen módosított útvonalon."
Na innentől már a szopatás kategória. Mert ugye az agglomeráció megint a kutyát se érdekli, így vasárnap szophat az ember az óránként járó busszal.
A HÉV az tipikus belvárosi
A HÉV az tipikus belvárosi közlekedési eszköz....
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Hány irányba közlekedik
Hány irányba közlekedik HÉV? Hány olyan település, terület van amerre nem jár? Hány olyan település van, ahol nincs vasút? Hány olyan van ahol csak Volán jár, úgy ahogy?
Köszönöm.
Jaj, elfelejtettem mondani,
Jaj, elfelejtettem mondani, az autóhozragadt fenekűekkel itt tárgyalhatod ki a dolgot: http://varos.blogter.hu/342531/egy_honapos_remalom_johet
Ott megértésre fogsz találni, itt nem... :)
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Ott kitárgyalják
Ott kitárgyalják nélkülem is, nektek itt rám van szükségetek.
Amúgymeg ne terelj! Szóval hány HÉV vonalunk is van?
Ahányat nem szüntettek
Ahányat nem szüntettek meg.
Egyébként meg lehetne Köki és Kelenföld között rendszeres járat,akár Szolnok-Székesfehérvár vagy Kecskemét-Tatabánya viszonylatban is,de bár pálya is van,mégse csinálják meg ezt normálisan.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Nem mindegy mennyi van, ha
Nem mindegy mennyi van, ha úgyis csak a csepeli és a szentendrei HÉV-et akarják sűríteni? :)
az agglomeráció megint a kutyát se érdekli, így vasárnap szophat az ember az óránként járó busszal
Hogy jön ide a vasárnap?
**********************
Körte örül a tervnek
Sagan is örül a tervnek,de
Sagan is örül a tervnek,de a kivitelezéssel kapcsolatban vannak aggályai ;).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Igen, nekem is föltűnt,
Igen, nekem is föltűnt, hogy se a Nagykörúthoz se a Váci úthoz nem nyúlnak :)
***********************************
Körte nem aggódik. Ma fatalista kedvében van.
Úgy, hogy vasárnap itt a
Úgy, hogy vasárnap itt a buszsűrűség az 1 busz/h. Hétközben, csúcsidőn kívül se sokkal jobb, akkor 40 perc.
Mondjuk nem is vasárnap van
Mondjuk nem is vasárnap van dugó Bpn.
De így lesz.
De így lesz.
Ebben nem vagyok ilyen
Ebben nem vagyok ilyen biztos. Bőven nincs akkora forgalom hétvégén, mint hét közben.
Hét közben se vagyok
Hét közben se vagyok kisegítve délután. Olyankor már kifele hordják az embereket, nem befele.
Talán levelezz a
Talán levelezz a szolgáltatóval :)
Ha az sem megy, nyiss blogot. Tényleg botrányos, hogy a bkv és máv -figyelésnél nem lépett túl az öntudatos fogyasztók hada, ergo még mindig nincs volános.
******************************
Körte drukkol SB-nek ám
Annyira nem mozgat, elvagyok
Annyira nem mozgat, elvagyok én nélküle:)
Ok, ez tényleg borzasztó,
Ok, ez tényleg borzasztó, de neked nem akkor kellene pl füvet nyírnod kies, jólevegőjű (kackac) agglomerációs otthonodban?
*****************************
Körte nem érti ezt a vasárnap-dolgot. Még templomba is idejárnak a kiköltözők? Vagy mi?
Ez sajnos olyan dolog, hogy
Ez sajnos olyan dolog, hogy ha menni kell, akkor menni kell.
Hát, ha tényleg így van,
Hát, ha tényleg így van, akkor örülhetsz ezerrel, mert sokkal kevesebb autó lesz az utakon, te meg hasíthatsz lazán.
*************************
Körte még mindig pozitív
Nem vagyok teljesen
Nem vagyok teljesen meggyőzve, de lesz, ami lesz.
Költözz be a városba. Van
Költözz be a városba. Van sok eladó lakás, ahonnan nem 1 óránként, hanem 5 percenként járnak a tömegközlekedési eszközök.
Ja, hogy a sok, agglomerációból bepöfögő miatt rossz a levegő? Jaj.
Sőt, kert sincsen!
Sőt, kert sincsen! Társasba meg bár be tudnék költözni, de nem túl szívesen. Sokkal jobb kiülni a kertbe dolgozni laptoppal, mint egy sötét belvárosi sikátor napfénymentes szobájában ülni egész nap.
Amúgyis, minek költöznék be? Hol érdekel engem a tömegközlekedés?
Akkor meg maradj kinn,
Akkor meg maradj kinn, élvezd a kertet, és NE GYERE IDE autóval. Én se járatok betonkeverőt a te ablakod alatt, te se pöfögtesd az autódat a Rákóczin, Üllőin, Alkotáson, Rakparton, Fő utcán, Szilágyi E Fasoron, Soroksárin, satöbbin.
Probléma megoldva. Miért is kell akkor útszűkítések ellen ágálni?
Hehe. Akkor mivel járjak?
Hehe. Akkor mivel járjak? :)
Megoldások: a) költözz
Megoldások:
a) költözz közelebb
b) dolgozz, vásárolj, szórakozz ott, ahol laksz
van c) megoldás is: szervezkedj vagy legalább szavazatoddal fejts ki politikai nyomást annak érdekében, hogy autó nélkül is be lehessen jutni a városba kultúráltan (pl helyi adót szedetni ott, ahol laksz, és abból plusz járatokat finanszírozni). Más országokban ez sikerült, létezik olyan HÉV-metró-villamoshálózat, ami erre alkalmas. Azt viszont lásd be, hogy sugárirányban kertes házakba szétköltöző lakosságot nagyon nehéz és drága tömegközlekedéssel kiszolgálni.
főleg, ha erre az érintett
főleg, ha erre az érintett település úgy vár mint az égi mannára, de már nem tenne érte semmit
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
:( Sajnos +1
:( Sajnos +1
Főleg, hogy ha az
Főleg, hogy ha az önkormányzatok nagy valag pénzért kicsábítják a lakosokat, majd tartják a markukat, hogy akkor izé, oldja meg a főváros/állam a tömegközlekedést, az állam az elkerülőt, mert elviselhetetlen az autóforgalom.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
a, dehogyis b, még jó,
a, dehogyis
b, még jó, hogy már nem 1984-et írunk
c, én csak egy bunkó autós vagyok, hol érdekel engem a környezetvédelem?
C a baj. Viccesen mondod, de
C a baj. Viccesen mondod, de sajnos igaz. Hiába gondolkodsz, ha a gondolkodásod egy szinten túl nem akar lépni.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Mert mindig elfelejtitek,
Mert mindig elfelejtitek, hogy én nem autómentes várost akarok, hanem szeretnék normálisan eljutni A-ból B-be.
Ha épp autóval, akkor autóval, ha épp bringával. akkor bringával, ha épp tömegközlekedéssel, akkor azzal.
"Sokkal jobb kiülni a
"Sokkal jobb kiülni a kertbe dolgozni laptoppal, mint egy sötét belvárosi sikátor napfénymentes szobájában ülni egész nap."
Lehet, hogy nem vagyok sikeres ember, de a szobában ledolgozom a dolgoznivalómat, utána pedig felülök a bicajra, és a gyerekkel elkerekezem a Rómaira, a Margitszigetre, anyámhoz Óbudára, a Kopaszi-gátra, a KRESZ parkba a Városligetbe, vagy akárhová. A kertben laptop számomra nem vonzó alternatíva.
És hozzám besüt a nap, verőfényes ebédlőben reggelizem, vagy a teraszon iszom a kávémat, csicseregnek a madarak, és három perc alatt ott vagyok mindenhol. Akkor kelek, mikor az autós kollégák már rég elindultak kertvárosi otthonaikból, és rég a Gödörnél vagy valamelyik kerthelységben, vagy a játszón pusztulok, mikor ők még hazafelé araszolnak a dugóban.
_______________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Én ezeket megoldom házon
Én ezeket megoldom házon belül. Ezt hívják távmunkának.
Akkor az a rengeteg autó
Akkor az a rengeteg autó mit csinál reggel a dugóban befelé mondjuk az M7-en? Ja, hogy nagymama/úszóedzés/befőtt-téma van, és egyébként távmunkások?
(egyébként én is dolgoztam otthonról. Ott az a gond, hogy nagyon nehéz letenni a munkát, mert kettőt tekeregsz a lakásban, aztán csak visszaülsz, mert nincs kész /fordító vagyok/).
__________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Ja mert mindenféle munkát
Ja mert mindenféle munkát lehet távolról csinálni, mi.
Közben nem találkozol emberekkel, és elkezdesz érdekeset képzelegni ott magadban.
-
Zsurmi
Semmi se tökéletes. Semmi
Semmi se tökéletes. Semmi kedvem napi 2 órát utazgatással tölteni (ez Bp-n belül is megvan).
Én imádok
Én imádok kertben/erkélyen laptopozni (=dolgozni) távmunkában.
És nem mellesleg a távmunka csökkenti a károsanyag kibocsátást. (mondjuk nálam nem mert amúgy is bringával járok, de Shagnál például igen)
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Sokat dob az ember
Sokat dob az ember hangulatán.
Ha jól sejtem,
Ha jól sejtem, Budakesziről akarsz bejönni. Oda jár a 22-es busz, és szerintem nem óránként. Egyébként meg a Budakeszi út ugyanúgy 2x1 sávos lesz, nem vesznek el belőle :)
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Messzebbről. Csak Volán
Messzebbről. Csak Volán van. Budakeszi utat meg nem lehetne tovább dugítani reggelente. Mondjuk érdekes, mióta a "menekülő utakat" megszüntették, egyirányúsították, sokkal folyamatosabb a haladás keszin.
ha jól számolom 5, de
ha jól számolom 5, de azokat sem akarják fizetni azok a települések, akikhez adóznak azok, akik mérgezik a mi levegőnket.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
"akikhez adóznak azok, akik
"akikhez adóznak azok, akik mérgezik a mi levegőnket."
Mármint azokra gondolsz, akik fűtenek, elektromos áramot fogyasztanak, stb?
igen, azokra akik itt
igen, azokra akik itt pöfögnek, rongálják az utakat, stb, pedig végülis semmi közük bp-hez. (felkapcsoltam ám a demagógot, de nagyon tetszik, rátekerek még:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Mármint azokra, akik
Mármint azokra, akik _közlekednek_, nem azokra, akik netes vitákban próbálják mocskolni ezt a csoportot feleslegesen áramot használva ezzel?
Ilyen egy bonyolult ez az
Ilyen egy bonyolult ez az élet.
Mondom neked, aki elegánsan kivonultál a Héves szálból :)
****************
Körte figyel
Azt hittem, hogy ez még
Azt hittem, hogy ez még ugyanaz, csak ügyesen tereltek.
cm szervezőkként
cm szervezőkként megszoktuk:P
*
aron nem ér fel az ingázók érveinek magasságához, és most Körte stílusát koppintja:)
Őőő, melyik az a +2? Én
Őőő, melyik az a +2? Én ismerem a Csepelit, a Szentendreit meg a Gödöllőit. Mit hagytam ki az aktív HÉV vonalak közül?
Ráckeveit? *****************
Ráckeveit?
******************************
Körte szerint sincs +2
Csömöri. üdv adamekp
Csömöri.
üdv adamekp
Köszi, így akkor már
Köszi, így akkor már megvan az 5.
Ez még mindig csak négy,
Ez még mindig csak négy, amiből három pesti oldalon van, egy meg megy észak felé Budán. Nem látom, hogy a nyugati oldal le lenne fedve.
Fogaskerekű ér?
Fogaskerekű ér? Hosszabbíthatnák is ..
A HÉV szerelvényei közel negyven évesek ..
Jósoljuk meg együtt, lesz-e pénz a korszerűsítésre ..
Kis plussz: a Lágymányosi-hídon az építése óta átmehetne a villamos javítva a délbudai közlekedést ..
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold
igenigen
igenigen hosszabbítsák!
Budakesziig, h SB is örüljön :)
Volt még:
Volt még: Rákosszentmihályi, Törökbálinti/Budafoki, Pesterzsébeti.
üdv adamekp
Vicces, hogy
Vicces, hogy szétbombázták a tömegközlekedést, utána meg az autósokat szidják, hogy próbálnak normálisan eljutni A-ból B-be.
a tömegközlekedést
a tömegközlekedést elkezdték szétbombázni de még nem fejezték be. sok amcsi pl. odavan, hogy milyen jó a lefedettség.
a vicces inkább az, hogy ahol van tömegközlekedés, sőt ahol még jó is, ott az autósnak derogál használni azt, mert olyan életstílusabb, kényelmesebb, befőttkompatibilisebb autókázni.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Talán ezért nem kellett
Talán ezért nem kellett volna Demszky-Hagyó vezetésre szavazni. Ők építenek annyi pénzből belvárosi metrót, amennyiből már rég működő elővárosi közlekedés lenne. De a birka nép megszavazta. Most itt az eredmény.
semi-off ...
semi-off
... ráckevei-gödöllői hév vonalak?
a csepel-szigetről iszonyat sok az ingázó (köztük én is), LÉNYEGESEN több, mint pl. Csepelről, mégis, ez mindig kimarad... :(
Köcsög bringások! Ha nem
Köcsög bringások! Ha nem tudok autóval bemenni a városba, akkor éhen fogtok dögleni.
Perill, a pék
Felraknád az Utolsó
Felraknád az Utolsó Péntekit? Mint hajdanán?
Ha nem tudsz bejönni a
Ha nem tudsz bejönni a roncsal, akkor szállj bringára és legyél te is köcsög, amúgy nem magadból indultál ki???
Jó, akkor cipeld be
Jó, akkor cipeld be bringán a terhes barátnőd ultrahangra és a sánta nagyapádat dialízisre. Persze miután kiszállíottad a 400 kg kenyeret és az egyéb péksütiket. A Teszkóból meg majd gurítsd haza a 32 megpakolt szatyrot. Lúzer bringás oszt engem, akinek legalább van pénze autóra!
NEkem nincs terhes
NEkem nincs terhes barátnőm és öregapámnak sincs szerencsére baja.:) De 400kg.-os kenyeret se kell kiszállítanom és egyéb sütiket se...És teszkóba se járok...
Amúgy elgondolkodtál már azon, hogy a mostani bajocska fog az elkövetkező években a legkisebb lenni. Hogy nem tudsz vele normálisan haladni.
Mi lesz ha nem lesz vagy irracionálisan drága lesz az olaj??? Mivel fogod szállítani a kenyeret és mi azt hogy a francba fogjuk majd megvenni?
De sebaj, ha majd így lesz akkor nem Mohamed megy a hegyhez, hanem hegy megy Mohamedhez.:)
LOL@thread
LOL@thread
én is nehezen dolgoztam fel
én is nehezen dolgoztam fel ezt. :D
Percek óta nonstop
Percek óta nonstop röhögök.
+1 :D Zsoltee
+1 :D
Zsoltee
+1
+1
Mi lesz ha nem lesz vagy
Mi lesz ha nem lesz vagy irracionálisan drága lesz az olaj?
Te vagy a Sóbertnorbi? Mi zsírral főzünk b@zmeg!
Baszki most lebuktam, de
Baszki most lebuktam, de remélem tudsz tartani titkot és nem árulod el senkinek:)
Az olajas dolgot nem viccből írtam b@zdmeg, hanem ha tetszik, ha nem utána lehet érdeklődeni.
http://magyarkurir.hu/?m_id=1&m_op=view&id=27136&rovat=1
Vagy a kutató weboldala.: http://astro.elte.hu/~hetesizs/hir.html
A többi a ti dolgotok.
kutató weboldala Jaj.
kutató weboldala
Jaj. Mondjuk a Magyar Kurírba pont odaillik. Kedvenc interjúkérdésem: "Lelkileg hogyan éli meg, hogy ilyen részletekben és mélységben látja a jövőt?". :-P
Jézus mária te tényleg
Jézus mária te tényleg nagyon hülye vagy csá
(Nekem meg azt tetszett, hogy "akkorra arcod van, mint a busztető")
van ám minibusz
van ám minibusz is:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Asszem nem vetted a
Asszem nem vetted a lapot.
-
Zsurmi
Perill, a befőtteket
Perill, a befőtteket elfelejtetted, meg a gyereket is el kell vinni úszni.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
És kihagyta "az én
És kihagyta "az én adómból épül minden, miért nem használhatom"
+ az
+ az üveges
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ez semmit nem fog megoldani,
Ez semmit nem fog megoldani, max többet fognak káromkodni az autósok.
Mi meg kevesebbet!:) De
Mi meg kevesebbet!:) De valahol megértem őket is.
ha autós lennék tuti fel
ha autós lennék tuti fel lennék háborodva. alapból mi az, hogy kerékpárra/BKVra 'kényszerítsenek'. szerintem pont az a lényeg, h magától jöjjön rá a jónép, hogy bringázni jó dolog(+praktikus)
Nos az elmúlt 20 évben nem
Nos az elmúlt 20 évben nem igazán akaródzott!
Ezek után se fog olyan könnyen menni, mint azt hinnénk!
Ehhez programok kellenek és miegymás, pl infrastruktúra, propaganda, dugó díj, bkv legyen szuper olcsó és teljesítményarányos és bicót is lehessen vele szállítani ugyanezt a vonattal is.
ÉS PR parkolók a város határainál. Plusz még sok-sok bicó kölcsönző hely a városban.
Ezzel máris többszöröse kerékpározna Budapest utcáin, mi történt eddig??? Szinte semmi.
Elmegy a összes pénz a metróra, ami ha elkészül, csak akkor kapjuk meg rá az uniós pénzt,ha bebizonyítják, hogy aranyból van, mert különben nem hiszik el, hogy ennyire drága lett.:)
jó, hogy kihagytad a +
jó, hogy kihagytad a + jelet a p és r közül, mert tényleg nem más: PR parkoló.
tök lükeség az egész p+r dolog, csak PR és egy dolog, aminek a hiányára hivatkozva lehet azt mndani, hogy nem lehet itt semmi változás.
miért kéne megállni a p+r-nél és onnan átszállni? mért nem hálózza be inkább egy jó tömegközlekedés az agglomerációt, hogy autó se kelljen ülni már otthon?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Őőőőő,
Őőőőő, izé...
Budapesten éppen javul a modal split. Két éve. Ráadásul egyszerre terjed a bringa és nő a BKV utasszám.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Erről van vmi forrásod?
Erről van vmi forrásod? Igen csak érdekelne.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Engem is érdekel a forrás,
Engem is érdekel a forrás, erről még nem hallottam.
és mi az, hogy ők meg
és mi az, hogy ők meg szmogriadóra, maszkra és évi 2000 ember halálára meg egyéb csekélységekre köteleznek minket?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
dehogy fogunk kevesebbet
dehogy fogunk kevesebbet káromkodni. én gyűlölöm 5kor a pl. a körutat, nagyon nem szeretek az autók között csalinkázni, bringával is stresszes. nagyobb dugó - nagyobb stressz.
Mielőtt elkezdünk
Mielőtt elkezdünk flesselgetni, meg kéne ismerni a valódi koncepciót. Az origos cucc nem kicsit torz, a bulvárértékre hajt...
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Tökmindegy. Az a lényeg,
Tökmindegy. Az a lényeg, hogy néhány úton feleannyi autó fog állni a dugóban :)
*************************
Körte jókedvű lett, na.
Körte nem is
Körte nem is fatalista,hanem hurráoptimista :D.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
:) Ok, a többi úton meg
:)
Ok, a többi úton meg kétszer annyi autó, kétszer akkora hosszban és kétszer annyi ideig fog a dugóban állni. Ez, meg a nyári ózon elég lesz ahhoz, hogy az egekbe szökjön a szmog. Erre nem azt fogják mondani, hogy na emberek, akkor holnaptól dugódíj, hanem azt, hogy úgyis mindegy. És ha vége a kísérletnek, akkor meg azt, hogy nem a szűkítés miatt párolgott el a forgalom, hanem mert nyáron úgysincs itt senki.
********************************
Körte képes árnyalni, ha megkérik rá ;)
De hétvégente autómentes
De hétvégente autómentes lesz a Lánchíd, talán a Szabadságot se adják át még egy darabig a kocsiknak és a nyár közepén lezárják a Margitot is. Jó világ lesz augusztusban, én azt mondom.
******************************
Körte egyre csak vigyorog
a többi úton meg kétszer
a többi úton meg kétszer annyi autó, kétszer akkora hosszban és kétszer annyi ideig fog a dugóban állni
Szerintem ez téves feltételezésre alapul. Az autók száma nem exogén, ha korlátozás van, akkor remélhetőleg sokan lesznek akik váltanak bringára (kivéve akik terhes, sánta nagyapjukat viszik ultrahangra, de nekik úgyse az autó a legnagyobb gondjuk :-P)
Tudom én :) de az elején,
Tudom én :) de az elején, az első pár napban biztosan így lesz. Itt az idő a kritikus kérdés. Hogy elég-e egy hónap az átszokásra.
***********************
Körte szerint elég
Nem. Azonban a Matgit híd
Nem.
Azonban a Matgit híd kezdésnél tovább nem merik tartani. Joggal.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Értem a félelmeid, de nem
Értem a félelmeid, de nem osztom.
******************************
Körte erről mást gondol
szerintem Kukunek a
szerintem Kukunek a margittal kapcs nem felelmei vannak :)
varja mar mint a messiast. muhahaha. duplamuhahaha.
biztos tudtok már róla, de
biztos tudtok már róla, de ha esetleg nem:
tegnap kiírta az NFÜ a pályázatot a városi bringakölcsönző rendszer (a la Bécs, Párizs stb) kiépítésének támogatására. a keretösszeg 900 millió Ft
http://www.nfu.hu/content/3155
valaki írhatna erről a címlapra is, jó lenne nagyobb nyilvánosságot adni a dolognak
ez egy közösségi a blog.
ez egy közösségi a blog. a valaki legyél pl. te!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
BP meg már meg is csinálta
BP meg már meg is csinálta a tervezetét :D Hol a Dalos?
Félek attól hogy ezt is
Félek attól hogy ezt is "Magyar" módra fogják intézni..
A Dunántúli elővárosi közlekedés úgy ahogy van siralmas.. Lehet itt az embereken kísérletezni.. de talán előtte a feltételeket kellene megteremteni ahhoz hogy az autósok használják a tömegközlekedést.
Nos, BIG UP! a
Nos, BIG UP! a kezdeményezésnek!
Én bízom abban, hogy szakmailag a lehetőségekhez képest átgondoltan előkészített dologról van szó, viszont ettől a demagóg/tájékozatlan újságírói stílustól ("mesterséges dugók...") hányok:
-mintha egyébként nem lenne dugó
-mintha nem pont annyi útfelület telne meg autóval, amennyi rendelkezésre áll
-mintha a punk halott lenne
(Én is megtaláltam a cikkt, de jócskán meg lettem előzve - ígérem, ha mondtok 1 megbízható időjárási portált, leszokom az o***oról ;))
Körte azon félelmét azonban osztom, hogy egy hónap alatt még ha az életminőségben meg is mutatkoznak a változások, a pozitív gazdasági hatások (mint -valljuk be: legnyomósabb érv) jelentkezéséhez kevés ennyi idő - és esetleg messzemenő következtetések vonódnak le, az -egyébként helyes- "helyi problémára helyi megoldást" -szellemiség fényében (ti. h "itt ez nem működik"):|
Időjárási kérdésekben
Időjárási kérdésekben én a köpönyeg.hu-t és az időkép.hu-t figyelem. Mostanában főleg az utóbbit.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Szakmailag előkészített?
Szakmailag előkészített? Ebben az országban? Te kis optimista. :o)
NE legyenek illúzióitok, a Magyar ember nem szereti a változást, nem szereti ha kizökkentik a jól megszokott ritmusból. Ennek az egésznek csak egy óriás cirkusz lesz az eredménye... Sajnos.
még ha csak a rigó
még ha csak a rigó fütyülné...
de én ma reggel a Bartókon hallottam vissza a mesterséges dugók megfogalmazást :S:S:S kávé helyett elég jól megdobta a vérnyomásom ... mondjuk amúgy sem kávézom :P
vki vhol már megfogalmazta (talán rabic.org): a forgalomcsökkentés egyetlen eredményes eszköze a forgalom csökkentése :D
itt azt írják, két hét
itt azt írják, két hét múlva lesz döntés.
***********************
Körte már alig várja
Budapest nyáron sokkal
Budapest nyáron sokkal szabadabb! :)
üdv adamekp
Azon vigyorogtam, hogy a
Azon vigyorogtam, hogy a zindexen milyen kommenteket szült a hír.
Sávlezarást és
Sávlezarást és forgalomcsökkentő kísérletet tervez nyáron a főváros
miért az ugrik be erről, amikor Piszkos Fred elkezd védeni valakit? Hátborzongató...
Olvasgattam más topikokat
Olvasgattam más topikokat is a témában félelmetes az emberek hozzáállása. Mikor jutnak már végre el arra a felismerésre,hogy a dugókat a gépkocsik okozzák?
Ennek ellenére továbbra is azt mondom ezt az ötletet nem így kellene megvalósítani. Az ellenállásból látszik,hogy sokan ezt büntetésként élik meg és ezért dacból sem fognak változtatni a szokásaikon.
Finoman kellett volna csinálni,mint a cicloviát majd fokozatosan kiterjeszteni.Persze hiteles emberek is kellenének hozzá,meg valódi alternatívák.
Azonban a legfontosabb az egyéni hozzáállás,ha dugókban ücsörgők csak útjaik 10%-át kiváltanák kerékpárral már mindenkinek sokkal jobb volna.Ez pedig nem egy teljesíthetetlen feladat.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
ezt nem lehet finoman. ezt
ezt nem lehet finoman. ezt csak így lehet.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
tényleg csak így lehet
tényleg csak így lehet megutáltatni mindenkivel a forgalomcsillapítás gondolatát!
Ikvai egész normálisan
Ikvai egész normálisan korrigál:
Nem az autósok ellen irányul a "mesterséges dugó" kampány http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-279153
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
mo-n soha nem lesz valami
mo-n soha nem lesz valami egyarant nepszeru.
meg az adocsokkentes se.
szoval.
en asszondom, varjuk ki mi lesz, allitolag bazira kreativ es feltalalo nep vagyunk, lassuk mit birunk kihozni a szitubol. volt ugye 150 ev ilyen, meg 50 ev olyan uralom, ott is meg lehetett talalni a szamitast, tul lehetett elni, szoval lassuk mi lesz ebbol, aztan ha mar mindenki mindent megtett es megprobalt, es meg mindig nem megy, na akkor meg mindig elkezdhetunk panaszkodni. aztan tuntetni, es mar vege is az egesznek.
ugyhogy: nyeregbe, es segitsetek mindenkinek aki ezen morfondirozik!!!
mondjuk arra azert kivancsi
mondjuk arra azert kivancsi leszek, hogy ha aprkolosavok lesznek az utak mellett, akkor az eppen beparkolo autok mennyire fogjak feltartani a tobbieket, mint pl a koruton, ahol egy parkolasra menoverezo miatt mar ket lampanyi sor all be. ugyanez mondjuk erzsbet hid-kossuth lajos.
szal ezt a parkolas nem teljesen ertem.... mert az meg onmagaban nem tunik elegge erosnek, hogy olcsobb es biztosabb modja a savlezarasnak teleparkoltatni autokkal, es legalabb a parkolo autok helyen nem jarnak autok. De azok akik ot toparkolnak, azok is eljutnak oda valahogy.
szoval ezt nem ertem en...
Még szép,hogy nem érted,
Még szép,hogy nem érted, nem vagy döntéshozó/szakértő :D.
A lényeg,hogy lesz három álló sáv,de az egyikben nem ülnek bent a gépjárművekben a sofőrök. :)
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Szerintem ez nagyon jó.
Szerintem ez nagyon jó. Csak kevés :-)
Viszont a BKV-t meg a MÁV-ot ne ajánlgassák autóhoz szokott emberekhez, mert a kétségbeejtő utazási minőségi visszalépés mellett (ez nagyon durva élmény tud lenni) a szabadság elvesztése sokkal nagyobb súllyal esik a latba. Számomra borzasztó, hogy ácsorgok egy megállóban, és arra várok, hogy mikor kegyeskedik szíveskedni a BKV járata megérkezni? Mert az az egy biztos, hogy a menetrendet hiába nézem, a jármű érkezésének ehhez nem sok köze van. Most kövezzetek meg érte, de én már vagy 2-3 éve egyáltalán nem BKV-ztam, és ha rajtam múlik, soha többé nem is fogok. Amíg bírom tekerni a pedált, addig biztosan nem.
Szóval az autó még mindig a szabadság érzetét adja annak, aki nem csak dugóban araszol vele, hanem időnként olyan utakra is eljut, ahol lehet haladni. Én magam is fontosnak tartom, hogy ha eszembe jut, hogy el akarok menni valahová, akkor beülök az autóba (felülök a biciklire), és hipp-hopp, ott vagyok ahol akarok. Ezzel sem a MÁV, sem a BKV nem tud versenyezni, ők a kiszámíthatatlanságot és kiszolgáltatottságot tudják csak nyújtani. Lehetne másképp, de most ez a valóság.
Vagyis az autóst hangsúlyozottan a biciklire kellene megpróbálni átszoktatni, szerintem a magyar tömegközlekedés ma (és még 20 évig biztosan) egyáltalán nem versenyképes a kerékpározással.
Szerintem meg vagyunk
Szerintem meg vagyunk annyian, hogy bőven belefér, ha mindenki propagálja a saját favoritját: biciklizzen, aki megteheti, buszozzon, akinek az felel meg. (S persze autózzon, aki kénytelen.)
A BKV-nak is rengeteg előnye van, s egyáltalán nem olyan szar, mint amennyire divat köpködni rá. Természetesen a fejlesztési-fejlődési potenciál a járatsűrűségtől a tarifareformig benne van a cégben, ehhez azonban csak szándék és akarat kell.
Persze vannak időszakok és viszonylatok, amikor a BKV sosem lesz versenyképes, pl. hajnalban Rákosligetről Békásmegyerre, de nem is ez a jellemző, alapvetően nem ezzel kell foglalkozni.
Az elővárosokból
Az elővárosokból bringával bejárni lehet, csak nagyon keveseknek jelent alternatívát.
Itt most nem belvárosi, hanem elővárosi korlátozásokról van szó. A kiköltözötteknek hiába mondod, hogy bicikli, nem fog napi 2x30 km kedvéért átnyergelni. Nekik sűrű elővárosi busz/vonat/hév hálózatot kell biztosítani. Ezért aggályos ez a terv, mert akiket rá akar ébreszteni az alternatív lehetőségekre, azoknak nem biztos, hogy ennyi idő alatt meg tudja teremteni, hogy tényleg legyen alternatíva.
A P+R is csak illúzió, nem lehet ennyi autónak mélygarázst építeni, mint amennyi pl. az M1-M7 beveztőjén sorakozik minden reggel. Az egyetlen reális esély erre, ha szétszórtan már az agglomerációs településeken leteszik ezeket az autókat. Pl. a vasútállomások mellett. Ennek a lehetőségét kellene megteremteni, hogy ne a centrum felé igyekezzen mindenki, mert abból törvényszerű, hogy dugó lesz, hanem ezer különböző irányba.
Az meg külön érdekes, hogy pl. az Auchannal tárgyalnak, hogy biztosítson olcsón parkolási lehetőséget. De hát ott most ingyenes a parkolás! Mi van?? :)
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Kérem, hogy ne használjuk
Kérem, hogy ne használjuk már ezt a fontoskodó; csak A-ból B-be szeretnék eljutni kifejezést.
köszönöm.
Őőő, miért is?
Őőő, miért is?
Miért? Valakik A-ból B-be
Miért? Valakik A-ból B-be rohannak, míg mások B-ből A-ba. A közöttük lévő C pont lakói azt szeretnék, ha mindenki ott maradna, ahová rohant. Mr. Prosser pedig D-ben szeretett volna lenni (A-tól, B-től és C-től messze).
Direkt nem szó szerinti idézet.
üdv adamekp
Azt azért ne felejtsük el,
Azt azért ne felejtsük el, hogy az idő nagy részét E-ben töltené, ami D-hez legközelebb eső kocsma!
:)
E! :)
E! :)
E! bizony :D
E! bizony :D
Ha már úgyis sajtót kell
Ha már úgyis sajtót kell olvasnom reggelente, itt egy reakció
http://nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1194778
Az első bekezdésről
Az első bekezdésről eszembe jutott valami.
Minek a nyári dugó? Eddig is dugók voltak, aki át akart szállni BKV-ra, biciklire a dugó miatt, az már megtette. Aki nem, az emiatt se fog.
Újabb bizonyíték, hogy ez csak szopatás.
Hát, mostanra már te is
Hát, mostanra már te is elfogadtad, hogy A-ból B-be lehet akár E! is :)
*****************************
Körtét ma összeverték. Nagyon. Ennek ellenére vagy ezzel együtt is próbál bizakodó, konstruktív, segítő és pozitív lenni, bár már most van egy olyan sejtése, hogy a metszőfog alapból nem evolúciós zsákutca
mii?? kik? hol?
mii?? kik? hol? mért?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Dehogynem fognak. Most
Dehogynem fognak. Most semmilyen motiváló tényező nincs azonkívül, hogy dugóban állsz valamennyit. Ha ez a dugóban állás mondjuk 2-3x-ára nő, akkor máris meglesz a motiváció! :) Az emberek nagyon lusták, eléggé elkényelmesedtek, és amíg lehet, addig foggal körömmel ragaszkodnak az autóhoz. Pont ezek a dugók bizonyítják ezt, én pl. semmi áron nem mennék autóval ilyen dugóba, mert számomra irracionális.
Ez olyan hogy van egy bizonyos ár, ami fölött már csak az venne házimozit, akinek tényleg szüksége van rá. Így van ez az autózással is. Van egy bizonyos küszöb utazási idő, ami fölött már csak az fog beállni a dugóba, akinek nincs más választása.
És az emberek mindent szopatásnak fognak beállítani, ami rövidtávon nekik nem jó, mert képtelenek 2 napnál tovább látni a jövőbe. Az egyértelműen jó döntéseket is alig lehet lenyomni az emberek torkán, mert mindenért sírnak azonnal mint az ovodások, hát akkor a kétes dolgokat milyen nehéz! :)
Közmegegyezés szerint
Közmegegyezés szerint szopatni jó.
(Másik - ne itt beszéljük meg, hogy miért rejtett, de rejtett közmegegyezés szerint - szopni jó. )
Akkor pontosan mi is a gond a budapesti közlekedéssel?
:)
******************************
Körte pragmatikus és élveteg ;)
Egy pártlap alkalmazottja
Egy pártlap alkalmazottja ekézi a volt partner emberét. Ennyi.