Egy konferencia meghívóhoz volt mellékelve a link.
Nem kommentálom, szerintem magáért beszél. Érdekességnek jó elolvasni.

Egy cikk a New York Timesból>

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
BugMeNot képe

Username

Username 12345asdf6
Password 12345asdf

2
SpeckoHU képe

Nagyon jó a cikk. Egy

Nagyon jó a cikk.

Egy indítóprojektnek lehetne ilyet csinálni Magyarországon is, biztos lenne x ember, aki kipróbálná.
Azonban a széles körben való elterjedésnek az emberek gondolkozása a gátja.
Egyszerűen az emberek hozzászoktak, hogy kéznyújtásnyira van az autójuk.
A másik probléma, hogy egy ilyen városelrendezés nem versenyképes a jelenlegi elrendezéssel. Ugyanis ha kevesebb az autó, akkor kevesebb a szupermarket és több a kisbolt.
Elméletben egy nagy bolt olcsóbban tud árulni mint sok kicsi.
És akkor nem beszéltünk arról, hogy standiont, kórházat, korcsolyapályát nem lehet minden sarokra tenni.

Szóval az biztos, hogy teljesen nem lehet kiküszöbölni a motorikus járműveket.
A kérdés az, hogy mekkora lehet egy autómentes övezet, ami még nem kényelmetlen egy átlagembernek.

Szabadság, szerelem, sebesség

3
LaCitta képe

Hát, ahogy a cikkből

Hát, ahogy a cikkből kivettem, ez Németországban is csak pilóta-szinten van még.
A válasz az övezeti kérdésedre: 20 perces gyalogos (!) rádiusz. Ezt nem én állítom :D

4
SpeckoHU képe

Ki állítja? Szabadság,

Ki állítja?

Szabadság, szerelem, sebesség

5
LaCitta képe

Az elmélet képviselőinek

Az elmélet képviselőinek anyagai Liveable/ Walkable/ 20-minute neighboorhood szavak alatt kereshetők.

könyv

6
SpeckoHU képe

Itt egy leírás a 20 minute

Itt egy leírás a 20 minute neighborhoods-ról.

http://www.worldchanging.com/archives/009750.html

Ez már egész kereknek tűnik.
Ha már biciklis fórumon vagyunk felmerül a kér(d)és, hogy a szomszédságok között is lehessen biciklivel közlekedni. Nem tudom erre gondoltak-e.

A másik, hogy a jelenlegi városoknak már kialakult infrastruktúrájuk van, amit sajnos nem lehet egyik percről a másikra újraépíteni.
Talán az átállás úgy valósulhatna meg, ha nagyon sok kis utcát lezárnának, sétálóutcává változtatnák. Ez az egyszerűbb része.
A nehezebb, hogy iszonyat mennyiségű parkolóházat kell építeni. Ehhez meg pénz kell, ahhoz hogy legyen pénz, ahhoz emberek, akik fizetnek, és ehhez meg megint az embereket kell meggyőzni róla, hogy ez jó.

Szabadság, szerelem, sebesség