Egy konferencia meghívóhoz volt mellékelve a link.
Nem kommentálom, szerintem magáért beszél. Érdekességnek jó elolvasni.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Egy konferencia meghívóhoz volt mellékelve a link.
Nem kommentálom, szerintem magáért beszél. Érdekességnek jó elolvasni.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Username
Username 12345asdf6
Password 12345asdf
Nagyon jó a cikk. Egy
Nagyon jó a cikk.
Egy indítóprojektnek lehetne ilyet csinálni Magyarországon is, biztos lenne x ember, aki kipróbálná.
Azonban a széles körben való elterjedésnek az emberek gondolkozása a gátja.
Egyszerűen az emberek hozzászoktak, hogy kéznyújtásnyira van az autójuk.
A másik probléma, hogy egy ilyen városelrendezés nem versenyképes a jelenlegi elrendezéssel. Ugyanis ha kevesebb az autó, akkor kevesebb a szupermarket és több a kisbolt.
Elméletben egy nagy bolt olcsóbban tud árulni mint sok kicsi.
És akkor nem beszéltünk arról, hogy standiont, kórházat, korcsolyapályát nem lehet minden sarokra tenni.
Szóval az biztos, hogy teljesen nem lehet kiküszöbölni a motorikus járműveket.
A kérdés az, hogy mekkora lehet egy autómentes övezet, ami még nem kényelmetlen egy átlagembernek.
Szabadság, szerelem, sebesség
Hát, ahogy a cikkből
Hát, ahogy a cikkből kivettem, ez Németországban is csak pilóta-szinten van még.
A válasz az övezeti kérdésedre: 20 perces gyalogos (!) rádiusz. Ezt nem én állítom :D
Ki állítja? Szabadság,
Ki állítja?
Szabadság, szerelem, sebesség
Az elmélet képviselőinek
Az elmélet képviselőinek anyagai Liveable/ Walkable/ 20-minute neighboorhood szavak alatt kereshetők.
könyv
Itt egy leírás a 20 minute
Itt egy leírás a 20 minute neighborhoods-ról.
http://www.worldchanging.com/archives/009750.html
Ez már egész kereknek tűnik.
Ha már biciklis fórumon vagyunk felmerül a kér(d)és, hogy a szomszédságok között is lehessen biciklivel közlekedni. Nem tudom erre gondoltak-e.
A másik, hogy a jelenlegi városoknak már kialakult infrastruktúrájuk van, amit sajnos nem lehet egyik percről a másikra újraépíteni.
Talán az átállás úgy valósulhatna meg, ha nagyon sok kis utcát lezárnának, sétálóutcává változtatnák. Ez az egyszerűbb része.
A nehezebb, hogy iszonyat mennyiségű parkolóházat kell építeni. Ehhez meg pénz kell, ahhoz hogy legyen pénz, ahhoz emberek, akik fizetnek, és ehhez meg megint az embereket kell meggyőzni róla, hogy ez jó.
Szabadság, szerelem, sebesség