Egyre több embernek tűnik fel, és mindig felmerül mik történnek arrafelé. Csináltunk egy kicsi összeállítást, hogy lehessen mindig hivatkozni, és mindenkinek egyértelmű legyen.

http://kerekparosklub.hu/mi-epul-t-iden-a-13-keruletben

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
H.L. képe

Üdv! Béke út: Azt a

Üdv!

Béke út:
Azt a piktogramos részt nem értem, akkor a Dózsán miért van?

Meg gerillában nem lehet megoldani? Abban szívesen segítek.

Amúgy arra régen voltam, nem is láttam még, pedig itt lakom nem messze.

2
sagan képe

A Béke út WOL. A Dózsán

A Béke út WOL.
A Dózsán meg buszsáv van,amin a KRESZ szerint csak akkor legitim tekerni,ha ezt külön jelzik (tábla, felfestés).

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

3
H.L. képe

Köszi!

Köszi!

4
jszakolczai képe

A Béke tényényleg

A Béke tényényleg fantasztikus, köszönet érte. Öröm reggelente végigsuhanni rajta.

5
papicspeter képe

Legutóbbi NightRide után

Legutóbbi NightRide után hajnalban még csak pirkadt, világosodott az ég, Szciklontól sütikkel tele suhantam arra haza, kilométereken keresztül csak én és a bringám, autós egy szál sem. Az volt a paradicsom.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NightRider on a Merida with a Bagaboo @ papics.eu

6
vazsu képe

Tizenháromban egyébként

Tizenháromban egyébként is öröm tekerni, én Újlipótvárost imádom hajnalban (is) és nem csak azért, mert itt lakom. :)

Valamelyik nap a Visegrádin tekertem a körút felé, és a
Gogol utcánál megláttam, hogy csináltak kerékpáros sávot. Elkezdtem sikkangatni, hogy DEJÓ-DEJÓ, és mindenki hülyének nézett...

7
aron képe

hát persze, hogy öröm,

hát persze, hogy öröm, főleg hajnalban azt szeretem, amikor jön a locsolókocsi:) mondjuk azt mindenhol.
na de azért lenne rajta mit fejleszteni,nem? irtó sok itt a bringás, látszik hogy még többen használnák még, ha ezt egy kicsit megsegítenék.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

8
LaCitta képe

De a XIII ker ilyen

De a XIII ker ilyen szempontból az egyik legnyitottabb nem?

9
dobákpeti képe

A XIII. kerület képviselő

A XIII. kerület képviselő testületében ül szerintem a legtöbb öskövület agyhalott... ez persze tudományosan nincs alátámasztva, csak a megnyilvánulásaikból szűrtem le.
Persze amíg olyanok irányítják a kerületet, akiknek viacoloros cégük van...

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

10
LaCitta képe

Go viacolor, megoldás az

Go viacolor, megoldás az mindenre nem? :D

11
merkerdavid képe

Peti, ennyire azért nem

Peti, ennyire azért nem szörnyű a dolog, a képviselőtársaim nem rosszindulatúak, csak kissé ódivatúak, nem is értik a problémákat. Annyit fogtak fel a Dráva utcai problémából, hogy valaki(k) már megint kekeckednek velük.

Egy tudományos alátámasztást szolgáló kutatásra azért kíváncsi lennék :)

------
XIII. kerület másként:
ilyenmasholnincs.blog.hu

12
dobákpeti képe

Hogy rosszindulatúak

Hogy rosszindulatúak lennének azt én sem állítottam. (igaz, az ellenkezőjét sem :))

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

13
aron képe

ezt most inverz módban

ezt most inverz módban mondod, ugye?:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

14
LaCitta képe

of course, halkan megjegyzem

of course,
halkan megjegyzem legutóbb a polgi azzal büszkélkedett, milyen jó az együttműködése veletek és hogy ez országos példaérték. :D

15
aron képe

hol? * mindig van hátszél,

hol?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

16
LaCitta képe

Pont a hajókázásra

Pont a hajókázásra felkérés előtt ... Ma elmondta Arató a hajón is :D

17
aron képe

őket is

őket is feltérképeztétek?
hogy jöttünk mi ott szóba?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

18
tatjana képe

A dózsa agyhalál. Most

A dózsa agyhalál. Most jövök onnan és a trolivezető bácsi egyáltalán nem szeretett. bár már megszoktam.

19
Angyalföld képe

Szerintem meg ha igazán

Szerintem meg ha igazán akarnátok, találnátok kb. 22 kerületet, ahol semmi nem épült az elmúlt években, ami alkalmas lenne biciklisek közlekedésére. Miért azt kell fikázni, ami legalább próbálkozik? Mi épült mondjuk Óbudán? Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a Dráva utcai sáv veszélyesebb, mint a Szentendrei úton történő közlekedés? Kicsit el kéne gondolkozniuk az illetékeseknek.

Mellesleg meg a nol-os videóban, ami az MKK oldalán látható, Áronka simán bemondja, hogy "ha jön 30-cal a biciklis,...". Lehet rosszul tudom, de bicikliúton nem 20-al lehet maximálisan menni? Hát erről van szó, aki kerékpáros, az mindent megtehet. Szóval inkább örüljünk, hogy van kerület, ahol legalább épül valami, foglalkoznak a témával.

A képviselőkről meg csak annyit, hogy az általatok leírtak ellenére Angyalföld a legdinamikusabban fejlődő kerület Budapesten, ami inkább őket igazolja.

Szóval hozzám hasonlóan kerékpározzatok többet, mert úgy látszik, sok időtök van politizálni...

20
H.L. képe

Ha ilyen vehemenciával

Ha ilyen vehemenciával véded őket, akkor szerintem jobban belefolytál a popolidilibe, mint itt a többség...

Ha örülne a sok aktivista, ahelyett, h tovább verné az asztalt, akkor indulna a visszafejlődés. Én inkább az mk csapatnak hallelujázok, szép volt fiúk!

21
Nuvanda képe

Igen, 20-al, segédmotornak

Igen, 20-al, segédmotornak lakott területen kívűl, kerékpárúton. A többi stimmel. :-)

Különben 20-al is életveszélyes, vagy minden utca sarkon meg kell állni.

22
gaze képe

(azt azért tegyük hozzá,

(azt azért tegyük hozzá, hogy az arc elmondja, hogy "ha jól tudja", majd egy elegáns váltással már ezen SEJTÉS alapján ítéletet is hoz. nem tudom, de nem hiszem, hogy különösebben foglalkoztatná, hogy nincsen igazsága neki.)

23
Névtelen képe

Pedig igaza van, 20 van a

Pedig igaza van, 20 van a Kreszben.

24
dobákpeti képe

Be tudnád

Be tudnád idézni/hivatkozni a kérdéses részt, ami ezt alátámasztja?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

25
aron képe

Kedves

Kedves Angyalföldke:)

Örülök, hogy megtanultad a 13. kerületi Hírnök kedvenc szövegeit, de azért árnyaljuk kicsit a képet.

Miért keressünk rossz dolgokat a többi kerületben?
Hogy érjük be azzal ami van? mert az legalább van, és kussoljunk? hát tényleg jó lesz, neked is, aki itt biciklizel...kösz, nem.
nézzük inkább a jót: a 10. kerületben (szintén "vörös" polgi) például olyan jóban van a helyi mk-sokkal, hogy egyből fogadta őket, hogy tartsanak előadásokat, egyből fejlesztett, most épp tárolókat fog asszem építeni. biciklis programokat szervez, dinamikusan... (Mi egyszer beszéltünk Tóth Józseffel, a kerületi civil napon, ahol megkérdezte, hogy hány kilométer bicikliút van budapesten. aztán hogy ebből mennyi van a 13.-ban. elmondta, de több szót már nem mondhattunk, továbbment. Borszéki alpolgival már inkább lehetett beszélni.)

azért nézzük azt ami rossz, mert azon javítani kell. ha rossz dolgokat kapunk, akkor az neked sem lesz jó, ez nem politika, ez biciklizés. de ha elolvastad volna figyelmesen a bejegyzést, feltűnt volna az is, ami jó. mindegy...

én szívesebben biciklizem a váci vagy a szentendrei út közepén, mint a dráva utcai biciklijárdán (nem sáv!), mert jobb és biztonságosabb! miért 30-cal? mert annyival szoktam. jó, néha 25el utazgatok, ha nem sietek. neked sem kívánom, hogy ilyen drávákon kelljen szenvedned, ahelyett, hogy gondtalanul közlekedj.

a dinamizmus egy dolog, a fejlődés egy másik, és ennek a módja pedig a harmadik. ebbe bele lehetne menni elég sok aspektusa van, ami ide kapcsolódik, ami itt történik. ez politika is lehet, hujjujjj... mi pedig a biciklis részét nézzük. neked is jobb lesz, csak gondolkodj picit.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

26
merkerdavid képe

Kedves "Angyalföld", a

Kedves "Angyalföld", a Kassák-Röppentyű bringaúton kívül nem emlékszem olyanra, hogy a kerületben használható bringaút épült volna az elmúlt években. Ez valóban nagy siker, de a kerületnek mindössze 32 millió forintjába került, ez a fejlesztésre fordított pénzeknek csak töredéke. Ettől még kár hanyatt vágódni bárkinek.

Szóval, elég távol áll ez a "dinamikus fejlődéstől".

Dávid, aki biciklizik és politizál is :)
------
XIII. kerület másként:
ilyenmasholnincs.blog.hu

27
Sikin képe

Szerintem is a

Szerintem is a legdinamikusabban fejlődő kerület a 13., de ez természetesen nem a kerékpárút-hálózat fejlesztésére értendő. Képviselőként (egy másik, szomszédos kerületből) hatalmas különbséget látok Angyalföld-Újlipót és a többi kerület között.

De hogy a vitához is hozzászóljak valamit: higgyétek el, addig, amíg az ember nem ül mindkét oldalon (érdekvédő, jelen esetben a biciklis, valamint városvezető), addig nem tud átlátni mindent a megfelelő mélységben. Vagy magyarul mondva, könnyű csak politizálni, meg csak kerékpározni, s irtó nehéz úgy politizálni, hogy közben maga az ember is kerékpárral közlekedik. Én például szívesen lennék tagja az MK-nak, de mivel néhány esetben képtelen vagyok azonosulni a szervezettel, így nem teszem. Ugyanakkor a felvetéseik a legtöbb esetben támogathatók. A legnagyobb probléma, hogy egy politizáló kerékpáros óhatatlanul pártpolitikát lát az itteni hozzászólásokban, amelyek többnyire téves képzetek, ámde néha valósak. Például itt Demszky neve szitokszó, a Gázgyár melletti (Fővárosi terület) EuroVeloról itt cikk íródik, ugyanakkor a Duna melletti Békásmegyer-Szentendrét összekötő EuroVeloról (ami már nem Demszky) senki nem ír semmit, miközben annak minősége még gyalogútnak is gyenge. És az itteni hozzászólások is egy olyan kerületről szólnak többségében negatívan, amely legalább próbálkozik, törődik a kérdéssel. Sajnos Budapesten a legtöbb kerület semmit nem tesz a kerékpárosokért, így tényleg érthetetlen, hogy miért azokat kell erélyesen támadni, akik bár lehet, rosszul, de mégis folyamatokat indítanak el.

Úgyhogy arra bíztatnék mindenkit, ne feledkezzen meg arról, hogy az éremnek bizony mindig két oldala van. Szerintem ezt Dávid is megerősítheti.

Üdv.

"A legszebb szavak a tettek..."

28
merkerdavid képe

Igazad van, itthon szokatlan

Igazad van, itthon szokatlan az a helyzet, hogy nem mindig tagozódsz be száz százalékosan egy szervezetbe. Hiszen egy civil szervezetnek egyetlen ügyet kell sikerre vinni, egy képviselőnek pedig nem lehet csak erre figyelni. Ha pedig képviselőként tagja vagy egy civil szervezetnek, akkor nem lehet mindig mindkettő felelősségednek megfelelni.

A bringás képviselőről szóló hasonlatod fordítva is igaz, nálunk a 33-ból egyedül én vagyok az, aki rendszeresen biciklivel közlekedem (persze azért néha beülök a volán mögé is :) ), a többieknél sokszor azt érzem, hogy hiányzik az igény is, hogy megértsék a problémát. Hiszen amíg az autósok kérdései nap mint nap kézzelfoghatóak, a biciklizést sokan afféle "fiatalság, bolondság"-nak fogják fel, amiből majd kinő az ember. Irtózatosan nehéz ezen a szemléleten úgy változtatni, hogy közben rendszeresen nem a hozzászólások tartalma a fontos, hanem a személy, aki egy másik párt tagja, ergo biztos rosszat akar.

Mindezzel együtt, kicsivel több pénzből, ami a költségvetéshez képest elenyésző mennyiségű, bármelyik kerületben bringás szempontból csodákat lehetne művelni. Pár tucatnyi parkolóhely felszámolásával tökéletes tárolókat lehetne létesíteni, a forgalmi rend megváltoztatásával szintén csodákat lehet tenni. Ez elsősorban szemlélet, nem pedig pénz kérdése.
------
XIII. kerület másként:
ilyenmasholnincs.blog.hu

29
aron képe

váváváááájáá.. milyen

váváváááájáá..

milyen folyamat indult el?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

30
aron képe

"Én például szívesen

"Én például szívesen lennék tagja az MK-nak, de mivel néhány esetben képtelen vagyok azonosulni a szervezettel, így nem teszem. Ugyanakkor a felvetéseik a legtöbb esetben támogathatók."

figyi ez nem olyan, mint amit a pártoknál megszoktunk, hogy nincs apelláta, neked hinni kell benne. belőlünk nem kell kiábrándulni, mert nem tudnak rendesen képviselni, eláruljuk az elveinket, meg a pénzedet is elherdáljuk:) nálunk párbeszéd van, és mindenkié a dolog. aki jön, hozza a magáét, és összerakjuk. nem, hogy ezek hülyék, nem képviselnek engem. hanem jössz, beteszed a magadét, és akkor képviselve is tudsz lenni.vagymi.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

31
SzCiklon képe

"Például itt Demszky neve

"Például itt Demszky neve szitokszó, a Gázgyár melletti (Fővárosi terület) EuroVeloról itt cikk íródik, ugyanakkor a Duna melletti Békásmegyer-Szentendrét összekötő EuroVeloról (ami már nem Demszky) senki nem ír semmit, miközben annak minősége még gyalogútnak is gyenge."
Ez egy blog. A Gázgyár melletti bringaizéről azért írtam bejegyzést, mert ott ért kellemetlen élmény. Az egész Eurovelo 6 budapesti része egy botrány. De a többiek szidták a többi szakaszt is. Én nem ismerem, még.
__________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

32
tatjana képe

off. újlipiben éldegélek

off. újlipiben éldegélek és nagyon nézegettem a gogol utcai építkezést, és nagyon örültem a sárga csíknak, meghogy nincs macskakő, de persze nem csalódtam az autósokban, és főleg a cba (gogol-visegrádi) előtt de parkolnak a bringaúton.
amikor babakocsit tologató anyuka voltam akkor hülyét kaptam a járdára parkoló autóktól mert nekem kellett a gyerekkel lemmeni az úttestre, úgyhogy a pasim csináltatott nekem matricát amire a következő paragrafus volt rányomva: Kivonat az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól - közismert nevén KRESZ - 40.§-ból:

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.
én bátran rakosgattam a szélvédőjükre a matricákat, ráragasztani nem volt merszem. :)
nincs a kerékpárútra idevonatkozó jogszabály? csinálnék matricát és rakosgatnám most ezt.

33
Kresz képe

Szerintem az az alapvető

Szerintem az az alapvető baj, hogy akik a kerékpárosok érdekében megnyilvánulnak, azok nem az átlag kerékpárost szemlélik, hanem saját magukat.
Lehet, hogy aki a Szentendreihez szokott, annak a Dráva veszélyesebb, de az, aki épp most vesz kerékpárt, hogy ő is egészségesebben éljen, az biztos nem hőbörög a Dráva utca vagy akár a Batthyány téri út miatt (ott is sokszor találkozik a gyalogos a kerékpárossal). Szóval a cél mégiscsak az lenne, hogy egyre többen üljenek kerékpárra, s ennek nem az a legjobb módja, hogy az itteni nagy okostojások kizavarják őket a Szentendreire. Ehhez pontosan az kell, hogy a 40 éves középvezető asszonyságok is lássák, hogy épülnek a kijelölt kerékpárutak, s maximum a kereszteződésnél lassítanak, na bumm...

Egyébként kerékpárúton, főleg ha az gyalogút mellett vezet, 20-al lehet menni. Jobban örülnék, ha olyanok védenék az érdekeinket, akik az átlag szemével látnak, s még a szabályokat is ismerik, s betartják.

És az is jobb lenne, ha egy-egy városvezető kapcsán nemcsak mindig negatív véleményt hallanánk. Például Demszky, ha jól sejtem, az általatok leírtak szerint kezdd ráérezni a dologra (alkotmány, Béke út), mégsem hallani ilyenkor a nevét pozitív jelzőkkel. Ám amikor arról van szó, hogy miért nem zárják le a Lánchidat, vagy az évzáró MKK bulin őt kell fikázni, csak a hecc kedvéért, akkor az itteniek mindig élen járnak.
Kérni kell, nem követelni, s a tiszteletet megadni. Ez mindenkinek jobb.

34
Kresz képe

Szerintem az az alapvető

Szerintem az az alapvető baj, hogy akik a kerékpárosok érdekében megnyilvánulnak, azok nem az átlag kerékpárost szemlélik, hanem saját magukat.
Lehet, hogy aki a Szentendreihez szokott, annak a Dráva veszélyesebb, de az, aki épp most vesz kerékpárt, hogy ő is egészségesebben éljen, az biztos nem hőbörög a Dráva utca vagy akár a Batthyány téri út miatt (ott is sokszor találkozik a gyalogos a kerékpárossal). Szóval a cél mégiscsak az lenne, hogy egyre többen üljenek kerékpárra, s ennek nem az a legjobb módja, hogy az itteni nagy okostojások kizavarják őket a Szentendreire. Ehhez pontosan az kell, hogy a 40 éves középvezető asszonyságok is lássák, hogy épülnek a kijelölt kerékpárutak, s maximum a kereszteződésnél lassítanak, na bumm...

Egyébként kerékpárúton, főleg ha az gyalogút mellett vezet, 20-al lehet menni. Jobban örülnék, ha olyanok védenék az érdekeinket, akik az átlag szemével látnak, s még a szabályokat is ismerik, s betartják.

És az is jobb lenne, ha egy-egy városvezető kapcsán nemcsak mindig negatív véleményt hallanánk. Például Demszky, ha jól sejtem, az általatok leírtak szerint kezdd ráérezni a dologra (alkotmány, Béke út), mégsem hallani ilyenkor a nevét pozitív jelzőkkel. Ám amikor arról van szó, hogy miért nem zárják le a Lánchidat, vagy az évzáró MKK bulin őt kell fikázni, csak a hecc kedvéért, akkor az itteniek mindig élen járnak.
Kérni kell, nem követelni, s a tiszteletet megadni. Ez mindenkinek jobb.

35
Nuvanda képe

1. A Dráva féle bicajutak

1. A Dráva féle bicajutak hamis biztonságérzetet adnak, miközben nagyon veszélyesek, és vhogy ilyenek mellett állnak a szellembringák.

2. Ahol bringaút van, ott azt kötelező lenne használni, miközben balesetveszélyes.

3. Pánkok mindíg az úton tekernek!

4. Minden járdán vezetett bringaizé mellett az autósok egy jó része ledudálja, leszorítja a biciklist és mutogat a járda felé. Még akkor is, ha annak használata nem kötelező. Ha nincs ilyen mellettünk, akkor megszünik ez a késztetésük.

5. A kerákpársáv a jó megoldás a városokban.

6. Hogy ki az átlagbringás Budapesten? Ezt szerintem pontosan senki sem tudja. Saját tapasztalat, ha hétköznapot és az egész évet nézem, akkor fiatal, úton halad és gyorsan teker.

7. A CM és MK (nem MKK) nélkül fele itt sem tartanánk.

36
aron képe

1. +1 (=2) 2. +1 (=3) 3.

1. +1 (=2)

2. +1 (=3)

3. végeredmény:)

4. ez is így van.

5. meg a wol, meg a csak bringások által használható utca, mint amszterdam belvárosában:)

stb:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

37
aron képe

figy én egész jól

figy én egész jól elvagyok, szóval, ha magammal foglalkoznék, itt se lennék papa!

azt nem tom hobnnan vetted, hogy bárkit kizavarnánk a szentendreire, de ne akard már bemesélni, hogy a középvezető anyukának attól jobb lesz, hogy kap valami penetránst, ahol szenved, a végén meg ott az általad leírt "na bumm". na bummok után nem igazán szoktak boldogan biciklizgetni, olyankor jön a szellembringa, tudod...

hogy Demszky ráérzése miatt vannak alkotmányok meg békék? nem is tudom...biztos nincs benne a keze ezeknek a frusztrált idióta érdekvédőknek... (akik közé bárki beléphet...)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic