Sziasztok!
Nemrégen kezdtem a tekerést budapest utcáin. Januárban lett végleges a fentmaradásom itt kezdtem el dolgozni. Azóta érlelődött bennem a gondolat, hogy ide pestre is kell nekem egy kerékpár. (ugyanis az otthonit nem terveztem felhozni)
Először is kellett szerezni egy megfelelő alanyt, mindenféleképpen outit akartam, sikerült is szerezni egy neuzer sirocco 850-est, amit egysebességesre alakított egy régi ismerősöm, került rá mindeféle "komfort",gondolok itt a sárvédőre. ;)
Vasárnap tehát megtette az első utat, először vonaton (nyíregyháza-budapest/keleti), majd innen már "élesben" újpalota volt a végcél.Annyira belejöttem, hogy másnap
már azzal mentem a munkahelyemre. (újpalota-budaörs(terrapark))
Izgalmas volt, nulla pesti rutinnal nekivágni az útnak, első alkalommal a bkv-val "megszokott" útvonalat karikáztam végig. (173E ill 240E)Mit ne mondjak azért a Ferenciek terénél kicsit megingott a bátorságom, a hídon oldalszél, jobbról buszok, balról pedig autók süvítettek mellettem. Izgalmas volt, de azóta másik utat kerestem.
Nagyon jó volt látni/érzékelni hogy itt jobban tudnak vezetni az emberek, nyíregyházán szerintem ettől rosszabb a helyzet. Itt lehet nagyobb a forgalom, de jobban figyelnek a bringásokra illetve ők is készülnek bizonyos szituációkra.
Összességében nagyon élveztem az első napjaimat, remélem csak ilyen felhőtlen tekerésben lesz részem.
A végére két vicces dolog:
a, Mivel a bringa SS (42/16) budaörs előtt az "emelkedő" kb olyan volt mint a Col du Galibier. Ha nincs a bukó alatt a rabobank-os sapim és nem érzem egy pillanatra azt hogy Rasmussen "vagyok" akkor tuti nem érek fel.
b, Mindkét nap hazafelé alternatív útvonalakat kerestem, aminek az lett a vége hogy eltévedtem, szóval felfedezem a várost is egyúttal! :) Tehát ha megláttok, "ragmeg" helyett kiabáljátok azt hogy "rossz felé mégy, nem arra van újpalota!"
Mindenkinek jó tekerést, hátszelet!!!
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| bringa.jpg | 319.17 kB |












"és nem érzem egy
"és nem érzem egy pillanatra azt hogy Rasmussen "vagyok" " De azért te nem doppingolsz ugyé??? :)
Mekkora arc vagy!
Mekkora arc vagy! Gratulálok! Ez aztán a bátorság, és éljen a hurráoptimizmus!
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
hajra hajra:) bator arc
hajra hajra:) bator arc vagy, erre mindenkepp buszke lehetsz:)
hajrá,
hajrá, ragmeg!
_________________________________________________________
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"
Gratula! Naponta megteszed
Gratula!
Naponta megteszed ezt az utat? Hány kilcsit nyomsz?
Körhátszelet!!! Budaörs
Körhátszelet!!!
Budaörs felé nagyon faszán lehet stéherben is menni a buszok mögöt! Az út tükörsima, ha már lesz egy kis rutinod próbáld ki szerintem;)
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
és fékezéskor kenődjön
és fékezéskor kenődjön is fel a busz hátuljára?
sok szerencsét...!
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
hiszed vagy sem, de ha nem
hiszed vagy sem, de ha nem durva vészfékezést csinál a busz (olyat pedig ritkán szoktak), akkor nem fog felkenődni.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
OFF volt az a csóka tavaly
OFF
volt az a csóka tavaly (magyar), aki sebességrekordra készül bringával. a tesztpályán egy mikrobusz mögött nyomta stéherben (asszem ez olyan 80-90 km/h-nál volt). Utána elemezte, hogy mikor a sofőr kuplungol, akkora az autó lassulása, hogy azt nem tudja lereagálni fékkel.
tapasztalatom szerint ezt tényleg nem nehéz 40-50 km/h-nál sem elérni. gondolj csak bele, gyakorlatilag 0 a légellenállásod és a két jármű súrlódási tényezője sem igazán ugyanaz a kategória !
ez nem egészen így
ez nem egészen így van.
hidd el, a 40-50-es stéherezésben van tapasztalatom.
a csóka, aki a tesztpályán furgon mögött ment, extrém közel ment az autóhoz, mindössze néhány centire, hogy minimalizálja a légellenállást. a sebesség pedig meghaladta a 100km/h-t is.
a furgon tehetetlensége is jóval kisebb, mint egy kamioné, tehát a légellenállás is erősebben fékezi, ha elveszi a gázról a lábát a sofőr.
amikor 40-50-el mész egy busz vagy kamion mögött, akkor nem pár centire, hanem 1-2 méterre mész mögötte, hogy lásd az utat is és legyen egy kis reakcióidőd. a jóval nagyobb jármű miatt a légellenállás még ilyen távolságból is egész jó, ha sík az út és felvettetek egy stabil tempót, akkor sokszor ki lehet hagyni a tekerést, simán húz a légörvény.
ha mentél már párszor így kamionok/buszok után, akkor az agyad rááll arra, hogy az előtted haladó jármű minden rezdülésére figyelsz és tudod, hogy mi fog következni. pl már jóval azelőtt tudod, hogy fékezni fog, minthogy kigyulladna a féklámpa. ha hallod a motor hangját (márpedig elég hangosak ahhoz, hogy halld), akkor tudod, hogy mikor vette el a gázt és mikor lép vissza. a zörgésekből hallod, hogy szar úton megy-e, vagy tükörsimán. tehát ha elkezd zörögni, akkor készülsz a bukkanóra már jóval azelőtt, hogy látnád (persze létezik olyan bukkanó, ami tutira eldob, ha készülsz rá, ha nem. ezért pl a bocskai úton sosem szoktam stéherezni, mert annyira rossz az út)
aztán megint egy tényező, hogy ismered az utat, tudod hol vannak lámpák, amiket nagy valószinűséggel elkaptok. ott lehet olyan, hogy te azt gondolod, hogy már nem fér át a sárgán, a kamionos meg azt gondolja, hogy ezen még átrobog, de végül mégse és nagy fékezéssel áll meg. ezeket meg lehet figyelni, fel lehet készülni rájuk. és azt is megtanulod, hogy hol vannak buszmegállók, ahol a busz megáll. ilyeneknél már nyilván felkészülsz előre, szép lassan hagyod, hogy a busz eltávolodjon, mielőtt fékezne a megálló előtt.
ami tényleg para lehet, az a baleset miatti vészfékezés, amire nem lehet felkészülni.
meg a váratlan akadályok, pl téglatörmelék az úton, vagy neadjisten döglött kutya.
nem azért írtam le ezeket, hogy mindenki most menjen és álljon be az első kamion mögé, hanem azért, hogy ne gondoljátok azt, hogy az ilyesmi stéherezés iszonyú veszélyes és félni kelljen tőle, mint a tűztől.
ez egy nagyjából kiszámított kockázatokkal járó tevékenység, mint a hegymászás vagy az ejtőernyőzés, vagy a downhill, vagy még sorolhatnám...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
... vagy az oroszrulett :
... vagy az oroszrulett : )
nem vagyok notórius stéherező. ha igen, akkor viszont TÉNYLEG közel megyek hozzá. 1-2 méternél még tényleg van légellenállás, de úgy mi értelme ?
Egy nyerges vontató a települések közötti utakon, annak át lehet venni a rezdülését. de szerintem a 9-es vonalán a Volvoknak pl. nem igazán, és ha kellőképpen rátapadsz akkor a helyismereted is a farzsebben marad, mert csak egy fal van előtted és próbálod kiszámolni hogy éppen hol jártok. Persze kb. 2x akkora sebességgel haladsz, ezért a számítások máris borulnak. Vagy felmentek egy hídra, ahonnan hirtelen oldalon vág az északi szél és máris borulsz a másik sávba.
naggyon nagyon rizikós játék. persze néha én is élvezem : )
ragmeg! végre, valaki nem a
ragmeg! végre, valaki nem a járdázással kezdi, riszpekt!
ha a hegy túl nagy, akkor próbáld ki a reptér felé!
bonnie
követésre méltó példa,
követésre méltó példa, a bicód meg gyönyörű.
Hány km a napi utad?
ragmeg jól! a budaörsi
ragmeg jól! a budaörsi hegyre meg majd kicombosodsz pár hét alatt! :)
ha a hegyalja út nem lenne olyan meredek a duna felől, akkor mondanám, hogy ott menj át a budaörsi úthoz, mert az a legrövidebb, de 42/16-al azért elég kemény... :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
öröm volt
öröm volt ovasni!
GRAT!
ragmeg neki!
legyen sok örömed a bicajon!
;o)
@KPeter: Nem :) Többeknek
@KPeter: Nem :)
Többeknek válasz: Az útvonalterv szerint 23km a távolság, hazafelé az eltévedésekkel kb 50-re jött ki. A héten kezdtem itt fent tekerni, szóval a mai napon pihenőt tartok, de szerintem naponta fogom használni a bicót. :) (sajnos csak hetente, kéthetente jutottam nyíregyházára ahol tudtam tekerni, így nem akartam rögtön leterhelni magam)
Egyértelmű hogy nem akartam járdázni, de néhol felkényszerültem, ahol nem ismertem ki magam.
A buszok után csak finoman megyek, az ismerősömnek volt rossz tapasztalata, nekem meg annyit nem ér az a pár perc.
Már csak egy pöpec kis lakat kell, addig meg marad a lakásban tárolás, illetve az hogy beviszem az irodába. :)
@feb: Köszönöm, kicsit kopott, kicsit nehéz, de az enyém! ;)
otthon szerintem mindenképp
otthon szerintem mindenképp a lakásban tartsd és még jó lakattal se hagyd az utcán egész napra, ha van hova bevinni. kitudja, hogy milyen állatok járnak arra, akik próbálkoznának... (lehet, hogyha a bringát nem tudja elvinni, akkor leszerel ezt-azt, vagy csak simán megrongálja, mint ahogy mások már erről meséltek itt a CM-en...)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
én hasonlóképpen voltam
én hasonlóképpen voltam fél éve, csak az ország másik feléből (szombathely) jöttem fel a nagyfaluba, igaz, feleekkora távot sem teszek meg munkába menet, szóval respect due, na. a várost meg olyan hamar megismered, vele együtt meg a jófej bringások hadait, hogy te magad is meglepődsz.
rakoggyad neki boldogan!
>>> phreeq.blog.hu <<< /énblog/
>>> phreeq.flickr <<< /képblog/
>>> kraft.blog.hu <<< /zeneblog/
Grat az elhatározáshoz és
Grat az elhatározáshoz és legfőképp a teljesítéshez!
Szép a lovad, de a lábadról is rakj fel képet pár hónap múlva, hadd dícsérjem majd azt is:-)
Számomra viszont tök fura, hogy a pesti autósok a "jobban odafigyelők". Én akárhányszor kiszabadulok vidékre, mindig megállapítom, hogy ott mennyire nyugodtabbak és nem akarnak minden áron eltaposni...
Mindenesetre hajrá, eltévedni meg jó dolog, nekem a bringázás mellett az lett a másik hobbim :-)
Allez, allez!
Allez, allez!
@norbijúzer: Természetesen
@norbijúzer: Természetesen a lakásban akarom tartani, csak ameddig nincs lakatom addig nem merem otthagyni 1 percre sem sehol. Egész napra otthagyni valahol a bicót, na az az igazi orosz rulett. :D
A busz utáni "hajszáról" meg csak annyit, szerintem sem ajánlatos, mert egyszer elfogy a szerencse.
@heylou: Nyh-n nem is számítanak a bringásokra, ott körülbelül úgy néz ki a helyzet, hogy az út az autóké és pont. Szerintem nem is nyugodtabbak, itt a 2 nap alatt többször adták meg az elsőbbséget/engedtek át/stb mint nyh-n.
Sztem 42-16-al
Sztem 42-16-al buszsávozhatsz a Ferencieknél (időnként hátratekintgetve), de valóban vannak kevésbé stresszes pontjai is a városnak :D.
Ami a Bp.-vidék viszonylatot illeti, csak megerősíteni tudom, otthon jóval gyakrabban néznek levegőnek engem is-mondjuk megfelelő helyen és sebességgel haladva ez ritkán vészes, de azért általában meglehetősen zavaró.
2x, de ha már így alakult:
2x, de ha már így alakult: Ragmeg!
@lrdr: Ma megpróbáltam,
@lrdr: Ma megpróbáltam, iszonyatosan pörgettem, de "simán" átértem. :) Azért megmaradok valami nyugisabb verziónál!