Nemrég volt egy ominózus tengelytörésem, ami után elhatároztam, hogy építek egy új bringát. Ez sikerült is (első ilyen akcióm, elég kevés gyakorlattal), de a kerekek cseréjére már nem futotta. Maradt a menetes agy, és vettem bele egy új tengelyt 1500 Ft-ért. Nem tűnik túl bóvlinak, az ára alapján sem. Kicseréltem, újrazsíroztam, beállítottam a megfelelő csapágyhézagot, és most veszem észre, hogy veszettül imbolyog. Fejre állítva a hajtóműre is elég rendesen átviszi. A fogassoron látszik, de nem hiszem, hogy az lenne laza. Tegnap alaposan meghajtottam, volt ideje rendesen rászorulni.
Ez mitől lehet? A tengely nem lehet görbe, hiszen alig mentem vele. Sérülhetett az előző törésnél az agyban a futófelület? Vagy okhozhatja az, hogy a felni nem teljesen egy síkban fut, és elhúzza? Tény, hogy lassan nem ártana neki egy centrírozás, de azért egyáltalán nem vészes.
És ami fontos: Lehet ezzel így közlekedni? Ha egy kicsit utánagondolok, akkor elég esélyes az újabb törés.
Mit tanácsoltok?
És a videó róla (minőségért bocs): http://www.youtube.com/watch?v=yrTlVzk_TF0












szerintem ennyire az enyém
szerintem ennyire az enyém is mozog... van egy játéka mindegyiknek
Nekem erre azt mondta a
Nekem erre azt mondta a szerelő anno, hogy tök normális.
http://www.youtube.com/watch?v=w55UJMwSCrE (katt a HQ-ra)
_____________________________
http://wilika.hu
Istenkirályság h feltetted
Istenkirályság h feltetted ezt a videót, megnyugodttam - pedig már félig szétszedtem a kereket h mi lehet ...
http://www.fullyloadedtouring.com/
Imbolygó fogassor...
Imbolygó fogassor... Aszittem egy üres kabátos szekrény szállításáról van szó. :-)
Valami nincs rendben ott, ha imbolyog egy alkatrész aminek nem szabadna. Én nem közlekednék így, hogy nincs rendben valami, főleg ha nem is tudom, hogy mi az ami nincs rendjén.
Szedd szét óvatosan a szerkezetet, vizsgáljad közben, minden lépésben a lehetséges okot keresve.
Vizsgáld meg aztán részeiben is, hogy minden illeszkedő felület és menet tiszta, rendes, és geometriailag hű e. Ilyen legyen szintén minden tengelyvonal.
Ha eddig nem találtad meg az okot, és amikor óvatosan összeszereled megint, ha nem imbolyog, akkor megoldottad a hibát míg nem sikerült felfedezned az okát.
Ha viszont ugyanaz a baj, akkor jobb több szemnek látnia közelről azt, mert nem könnyű rámutatni látatlanban a lehetőségekre.
Én csak nem mennék bizonytalanul szerelt vagy bizonytalan alkatrészű bringán a helyedben.
Hotyhogy
Holdművelésügyi Miniszter
Én először imbolygó
Én először imbolygó fogsornak olvastam :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan
Azt karamellás sziruptól
Azt karamellás sziruptól cuppogó, jó ragacsos piskótával lehet megszűntetni. Az majd lehúzza úgy, hogy nem imbolyog. :D
Hotyhogy
Holdművelésügyi Miniszter
én részegen dülöngélő,
én részegen dülöngélő, sorosan (nem párhuzamosan) kötött fogaskerekűeket vízionáltam.
Csak most látom, te szent
Csak most látom, te szent vagy!
Hacsniha változtatta, de nem tudja eltüntetni azzal a nyomokat máh a tettes. Sőt, most másféle elolvasásokhól haccsolunk majd meh a fogunk kiimbolygott máh teljesen. :-)
Hotyhogy
Holdművelésügyi Miniszter
Benézte a honlapot, azt
Benézte a honlapot, azt gondolta, itt egy nagy halom kritikust talál :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan
Ezt hogy
Ezt hogy érted?
Hotyhogy
Holdművelésügyi Miniszter
Szerintem a mulatós gyerek
Szerintem a mulatós gyerek posztjába akarta.
_____________________________
http://wilika.hu
igen tényleg
igen tényleg oda.eltévedtem :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan
Állítólag a váltást
Állítólag a váltást segíti a dolog. állítólag...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Köszi mindenkinek! Akkor
Köszi mindenkinek! Akkor megnyugodtam. Ha durvább lenne esetleg, akkor elviszem valami szakihoz.
És várom az ötleteket a jobb címre. :)
Imbolygás oka menetes
Imbolygás oka menetes racsninál sokféle lehet:
- menetes racsni szabadonfutójának a csapágya kotyog (racsni szétszed, alátéttel beállít)
- tengely ferde, és az egész agy (a racsnival együtt) hullámzik (ellenőrizhető, ha az agyperemhez rakod az ujjadat vagy valami fix viszonyítási pontot)
- rossz menetre csavartad fel a racsnit (felhelyezésénél új menetet vágtál bele, normál leszedővel és nagyobb villáskulccsal nem nehéz)
- gyárilag ferde a menet az agyon
Imbolygás mértékétől függően szerviz. Ha magadnak csinálod kezd egy új racsnival (van olcsó új hetes 14-28-am, tévedésből vettem).
Minimálisan imbolyoghat, de ha már pl. 2-3mm is kimozog vagy a láncot dobálja át más fokozatokra - rányomja más lánctányérra, akkor nagy a gáz.
A tuti, hogy álló helyzetben, kiszedett keréknél megfogod a fogaskeréksort és húzod-lötyögteted minden irányba -> ha elmozdul, akkor szabadonfutó csapágy.
Keine panic, a legtöbb
Keine panic, a legtöbb ilyen "szar" ahogy esik úgy puffan!
Ilyen nekem is volt, ennyi
Ilyen nekem is volt, ennyi belefér - azért a racsni csapágyhézagának ellenőrzése nem elvetendő 5let, de mivel az zsírúj, valszeg az agyra szaladt fel pöppet ferdén a menet (kevéssé valószínű, hisz 1 felfogásból esztergálják - hacsak nem vmi 3részes acélcucc), vagy valahol valami nem teljesen koncentrikus (pl. az alu agyba külön alkatrészként bepréselt bronz v acél csapágycsésze tipikusan előidézhet ilyesmit).
Köszönöm. Racsnit eddig
Köszönöm.
Racsnit eddig egyszer szedtem szét, mert már amúgy is kuka volt, szóval azzal nem szívesen próbálkoznék. Talán veszek egy új meneteset (a Megarange úgyis hülyeség volt), aztán meg rövid időn belül remélem, lesz kazettás agy meg valami normálisabb racsni.
Amúgy szerintem a csapágycsésze lesz a bűnös. A tengelytörésnél benyomódhatott.
Ha csapágycsésze a gond,
Ha csapágycsésze a gond, az azonnal látszódik a keréken. Ha ferdén áll a csésze, akkor nem lehet beállítani a kónuszt rendesen, rögtön érezhető, hogy olyan, mintha be volna rágódva.
Így ránézésre én is szabadonfutócsapágyra tippelek.
Jazzpeta megmondta a frankót:
"A tuti, hogy álló helyzetben, kiszedett keréknél megfogod a fogaskeréksort és húzod-lötyögteted minden irányba -> ha elmozdul, akkor szabadonfutó csapágy."