Valaki segítsen, hogy lehet biciklit venni Kft nevére vállalati gépkocsi helyett? Úgy, hogy aztán az alkatrészekről, gumicseréről stb. kérhessek számlát és leírhassam költségként. A könyvelő szerint valami bonyolultabb procedúrára van szükség, majdhogynem lehetetlen. Ha nektek már van tapasztalatotok ezügyben, kérlek osszátok meg őket velem!
Köszönöm!!!












Valamikor 1-2 évvel
Valamikor 1-2 évvel ezelőtt volt már ilyen blogbejegyzés, vagy csak hozzászólás, de nem találtam meg sajnos.
__________________________________________
**Közlekedj, ne háborúzz**
(PEACE'N BIKE)
(Céges bringa?)
(Céges bringa?)
Két éve vettem
Két éve vettem cégbiciklit. Én meggyőztem a könyvelőt, hogy ez is jármű. :-) Különben a közeli boltokba sokszor megy kollégám bicajjal (régi camping), nekem ez adta az ötletet. Azóta viszem a számlákat, és megkapom az ÁFÁ-t.
Mondjuk fogalmam sincs, ez mennyire szabályos, gondolom egy lehetséges jogi kiskapu, ha nem gépjármű, hanem jármű szerepel a törvényben. Mondjuk lehet, hogy kéne menetlevelet kitölteni.
Szerintem a könyvelőtöknek egyszerűbb nem tenni semmit sem, mint utánna járni a dolognak. Lehet, hogy nálunk is ez volt a helyzet, ezért mondott végül igent. :-)
Semennyire sem szabályos. A
Semennyire sem szabályos. A helyedben nem is hirdetném.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ha vehetsz cégautót,
Ha vehetsz cégautót, bicajt miért nem? Mi tényleg használunk egyet árubeszerzésre.
Tudsz részleteket írni,
Tudsz részleteket írni, miért nem? Nem értek az adójoghoz (hál' istennek :-), de alapból úgy tudom hogy termelő tevékenységhez szükséges beruházásokkal a cég csökkenti az adóalapját. Szóval ha a cég tevékenységéhez szükséges a bringa, akkor nem leírható?
Az már nehezebben védhető, hogy a cég az alkalmazottak otthonról közlekedéséhez vesz biciklit (az inkább egy béren kívüli juttatásnak tűnik, amire speciális szabályok vonatkoznak). Viszont ha munka közben járnak vele ide-oda (pl telephelyek között), akkor nem tudom mi a kifogás.* Nem kötözködöm, tényleg kíváncsi vagyok, nekem úgy tűnik te körbejártad. Simán kinézem amúgy a magyar adójogszabályokból, hogy nem lehet, de az akkor megint valami nagyon abszurd szitu lesz.
*Cégautónál azért van olyan részletes szabályozás, hogy lefedje ezt az esetet.
Munkaidőben ott van a
Munkaidőben ott van a bicaj, lehet használni. Adóellenőr nem jön munkaidőn kívűl.
Telephelyek között szoktam tekerni, néha boltokba is megyek vele.
Anyagbeszerző kollegám cégautót használ magánhasználatra is, az biztos szabályos, bár az ő lakása tudtommal nem telephelyünk.
Anyagbeszerző kollegám
Anyagbeszerző kollegám cégautót használ magánhasználatra is, az biztos szabályos
De mint fentebb leírtam, a cégautóra van egy elég részletes szabályozás, ami pont a munkaidőn/helyen kívüli használatot is szabályozza, meg mindenféle ösztönzők, különadók és részletszabályok, hogy a cégek ne akarják a dolgozó nagymamájának kocsiját is leírni költségként. Ilyen biciklire nincs. Szóval a legesélyesebb, hogy benyomhatod valami általános szabály alá, mint fent írtam, de azok szigorúbbak.
Munkaidőben ott van a bicaj, lehet használni. Adóellenőr nem jön munkaidőn kívűl.
Te se láttál még közelről APEH-ellenőrzést :-) Én értem, hogy "józan paraszti ész" alapján logikázol itt, de adóügyben ez kevés (sajnos, pedig tök jó lenne ha egyszerű szabályok lennének, de ez mellékszál és utópia egyben). Ha az adóhatóság elkezd arra gyanakodni, hogy olyasmit költségelt le a cég amit a dolgozói elsősorban magáncélra használnak, onnantól nem fogja érdekelni őket a furfangos szöveged és analógiáid ("bár az ő lakása tudtommal nem telephelyünk").
És a Posta hogy csinálja?
És a Posta hogy csinálja? (Most hagyjuk a biciklibeszerzés körüli ..khm.. anomáliákat.) Van nekik egy rakat biciklijük, gondolom szervizelik, alkatrészt vesznek hozzá. A józan ész azt diktálná, hogy lennie kell ennek valami törvényes útjának.
A Hajtipajtinak nincsenek "vállalati" gépei mondjuk arra az esetre ha az egyik futárnak tönkremegy a bringája?
Látom nem sikerült
Látom nem sikerült felfogni a munkához használt bringa és munkába járáshoz használt bringa közti különbséget.
Nincs valakinek kedve
Nincs valakinek kedve megkérdezni adós fórumokon, pl itt?
Én, mivel amerikai a cég,
Én, mivel amerikai a cég, kértem hogy legyen itt is költségtérítés a kerékpáros munkába járásra, mint ott(20USD). Nem utasították el csípőből, elbírálás alatt van, de elég régóta.
+ Van egy céges sportegyesület, aminek a keretein belül kértem, hogy lehessen a spinning, fallabda stb helyett biciklire költeni valamennyit. Mint kiderült alkatrészre nem lehet, mert a cég tulajdonát képezi minden anyagi eszköz amit az egyesület vásárol, de a javítás, szerviz beleférhetne. Szintén elbírálás alatt. Ez nem is a cégen, hanem az egyesületi tagokon múlik.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Tehát alkatrészt (pld
Tehát alkatrészt (pld belsőt) nem vehetsz, de ha kicserélteted a belsődet a szerelővel, már szerviznek számít, s azt fizeti a cég?
Vagy megbontott számlát kér, és csak a munkadíjat téríti meg?
Csak a munkadíjról
Csak a munkadíjról szólnak a tervek.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
A mi kis "cégünk"
A mi kis "cégünk" alapvetően felnőttoktatásra, meg humánkutatásra van használva. Szóval töri-néprajzosként rohangászom egyetem-levéltár-könyvtár-múzeum között főleg a városon belül. Ehhez használom a biciklit. A könyvelő megkérdezte nem akarunk-e céges autót? Erre kezdtem el mutogatni a gangon parkoló járművem felé, mondván "én tényleg ezt használom közlekedésre". No, így jött az ötlet, hogy lehet-e céges a bicaj, hiszen ennek is van amortizációja stb...
__________________________________________
**Közlekedj, ne háborúzz**
(PEACE'N BIKE)
"1.2. Munkába járás
"1.2. Munkába járás közforgalmi úton
A Szja törvény 25. §-a (2) bekezdésének 2005. július 1-jétől hatályos bb) alpontja szerint az olyan esetekben, amikor a munkavállaló nem vesz igénybe tömegközlekedést a munkába járásához, a munkáltató a munkában töltött napokra a munkahely és a lakóhely között közforgalmi úton mért távolság alapján - oda-vissza számolva - kilométerenként legfeljebb 9 forint költségtérítést fizethet. Ezt az összeget a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni, feltéve, hogy az adott utazásra jogosító bérlet, jegy alapján térítésben, illetőleg ilyen juttatásban egyidejűleg nem részesíti." - http://www.apeh.hu/adoinfo/szja/munkabajar2.html
Nem fedi teljesen a témát (nagyjából áfányi különbség lehet), de hátha ez is érdekes. Nekem ebböl az derül ki, hogy a munkaadónak nem kell vinnem számlát, tehát egy olyan munkaadó aki nem fizet áfát, gyakorlatilag költségként írhatja le, számla nélkül. Lehet hogy a parlamenti képviselők is messziről tekernek be a munkahelyükre?
A könyvelő szerint
A könyvelő szerint lehetetlen? Kitől kapja a fizetését mégis???
Azt hiszem ezen egy módon lehet segíteni, a kisösszegű ajándékutalványok elfogadóhelyeinek körébe fel kell venni a bicajboltokat. Sajnos csak a minimálbér háromszorosa egy évben, de az is valami. Bár a jövőben ez is változni fog az adókkal.
Sajnos az egészségpénztári felhasználásnál valamiféle adó vacakolás van, néhány kifizetés adóköteles, most nem tudom a bringabolt szolgáltatásai közül melyik az, de egy időben a kerékpár vásárlása csak orvosi rendelvénnyel, és adófizetés mellett volt ep-ből téríthető.
______________________________
Az úton parkolni luxus, haladnánk!
http://www.kerekparosklub.org/del-pest