Egy órája kb. volt egy nagyszerű fáradásos hátsó tengelytörésem. Baleset hála Istennek nem történt, éppen kilőttem a lámpától, amikor blokk. A váltó (Shimano Tourney TX-30) alsó része (talán ezt hívják kanálnak) kicsit S alakú lett. Ami a nagyobb gondom, hogy vitte magával a papucsot is. Legalább fél centit begörbítette. És mintha a fogaskoszorú sem állna jól, de ezt majd még megnézem. Küllők megmaradtak.
Kérdésem: Mit kell ilyenkor még megnézni, cserélni?
A váltó az tuti csere.
Esélyes, hogy az agy is repedt?
És a legnagyobb gond: a váz. Median (Magellan) acélvázról van szó. Brutál nehéz, strapabíró, de már amúgy is kopott. Érdemes próbálkozni a visszahajtogatással, vagy már ne bízzak benne? Gondolom, nem kis erő kell hozzá, és elég nehéz is lenne pontosan kivitelezni.
(Van pár kép is, majd felteszem. )
Köszi a segítséget.















Vázzal szerintem nem jó
Vázzal szerintem nem jó próbálkozni, mármint nem érdemes. Van mivel járnod? A lényeg hogy nem lett semmi bajod
Akkor szép ára lesz a
Akkor szép ára lesz a kalandnak. :(
És járhatok megint egy jó darabig BKV-val. Csak egy napot voltam vele, pont most lettem kész a tél végi nagyfelújítással meg alkatrészcserével.
van egy "fél" montim, ha
van egy "fél" montim, ha gondolod, jelképes összegért a tiéd.
Nem tudom milyen fajta
Nem tudom milyen fajta vázról van szó, úgyhogy jó lenne a kép. Én már láttam közelről régi magellan hydra vázat, nem valami komoly papuccsal volt megáldva, klasszik lemezpapucs. Ezzel nincs gond, egy jó franciakulccsal finoman orvosolható (ha nincs repedés). Ha viszont minőségibb a papucs (ergó vastagabb), az már nem biztos, hogy tolerálja. Szvsz én visszahajtanám. Egyébként ilyen papucs mellé én nagyméretű alátétet szoktam tenni, így nagyobb felületen kapaszkodik, jobban eloszlik a terhelés.
Ehhez nem értek. Mindjárt
Ehhez nem értek. Mindjárt lesz kép is.
Vidd el egy jobb szervizbe.
Vidd el egy jobb szervizbe.
Van egy bontott, használt
Van egy bontott, használt Alivio hátsó váltóm a pinecében, úgyis ki akartam kukázni a többi vacakkal együtt, vagy föltenni a Vaterára 100 Ft-ért. Dobj egy emilt, ha érdekel.
Hééé engem érdekelne a
Hééé engem érdekelne a váltód!
Meg venném!
Hol lakol?
Esetleg valakinek lenne egy használt nem csilivili de még működőképes váltója? Tengelyfelfogós!(?)
Meg egy 60
Nekem is hasonló bajom volt
Nekem is hasonló bajom volt kb 3 éve a papoccsal, azóta szívok vele... :( Pedig már nem egy pózt kipróbáltunk :D Acélváznál nagyon nehézkes a papucsot hajlítgatni. Én befogtam satuba, ahol a satu pofái az egész papucs-szemet átérték, franciakulcsot azért nem ajánlanék, mert vagy a finommenetet rontja el, vagy az egész gyűrű excentrikus-tojás-nyolcas lesz, és abba egy új váltót már soha nem csavarsz be megint.
Emellett én is azt mondanám, h a vázat ne temesd egyből!
Inkább temetem. Nem merek
Inkább temetem. Nem merek nekikezdeni, az életem inkább fontosabb. Elég vékonyka papucsnak néz ki, tehát vissza lehetne hajtogatni (bár tuti nem tudnám szépen), de szörnyű csúnya lenne, ha letörne nagyobb sebességnél.
Ha véletlen kellene valakinek ez a ronda váz, akkor lehet vinni.
Félreértettelek, amíg nem
Félreértettelek, amíg nem volt kép. Azt hittem, a vázra van hegesztve a papucs, és az hajlott el.Tehát az a típus, amibe menetes váltótest csavarható, de ezen a tengelyre kell fogatni a váltótestet. Ha vázat veszel, mindenképp alumíniubpapucsos vázat vegyél, pont az ilyen esetek miatt találták ki. A cserélhető papucs a leggyengébb része a váznak, így baj esetén se a váltótest, se a váz nem deformálódik, csak az.
Nekem másfél éve
Nekem másfél éve elhajlott egy karambol után a cserélhető papucs, utánna simán vissza lehetett hajlítani, azóta is jól szolgál.
Feltéve persze, hogy a
Feltéve persze, hogy a letörő váltópapucs miatt rögzítetlené vált váltó nem akad be a küllők közé, és tör ki 8 küllőt és köt csomót a váltókanálra...
Porn dick ass :D
Porn dick ass :D
szerintem csiszold le a
szerintem csiszold le a festéket a papucsról, hogy lásd, repedt-e a papucs. ha nem, akkor nincs baj. ha repedt, akkor is meg lehet csinálni. repedés mentén felvágni, meghegeszteni, visszacsiszolni. közben persze ki is egyenesíteni. nem egy nagy etwas, de rendes szervizben megcsinálják neked jól. mivel az acélváz nem törik, nem aggódnék annyira (tudom, a te életed, te félted).
×
ogreflikker
Osztom a véleményt. Én
Osztom a véleményt. Én már láttam komolyabb deformációt is, és azt is vissza lehetett hozni törés nélkül. Nem tűnik súlyosnak. Ha a másik papucs nem sérült, akkor az jól szolgálhat támpontként. Én a következőt tenném: jóféle 10es acél menetes szárat tennék a papucsba. két anya között jó nagy (kb 30mm átmérőjű), vastag alátéttel behúznám a papucshoz úgy, hogy szépen illeszkedjen mindkét oldalon. A menetes szár egyik végét a túlsó papucs belső széléig engedném, a másik vége lesz az erőkar. Ha meg van húzva a cucc, akkor megmutatja, hogy hová nézne a tengely. Ekkor a szár segítségével a papucsot oda hajtanám, ahol a szár vége a másik papucsba illeszkedik. Célszerű egy csövet dugni a menetes szárra, valszeg el fog hajlani, de ez ezzel jár. Ha kész, szétszedem, átnézem, hogy repedt-e.
Ha a másik papucs is hajlott (bár ez nem valószínű), akkor játékosabb a dolog: tolómérő, zsineg, satu és barátai.
1)lehet kókányolni, de nem
1)lehet kókányolni, de nem érdemes(csak ha naon nincs pénzed)
2)erősebb papucsok,cserélhető váltófül
3)kazettás hátsó agy, a racsnis óccóbb,(de ahogy az ábra is mutatja)bóvli!
-------------------------------------------------------
A kerékpározó nőket szolgálom! :)
egy menetes hátsó agy
egy menetes hátsó agy mitől bóvli? igen, lehet azt is kapni, de lehet minőségi tengelyt is, minőségi agyat is. érdekes módon évtizedekig működött a dolog, ss-hez meg jobb szerintem, mint a kazettás.
×
ogreflikker
ss-hez meg jobb szerintem,
ss-hez meg jobb szerintem, mint a kazettás
Miért?
===
bácsi a biciklin
ugyan kazettásnál
ugyan kazettásnál miliméterre be tudod lőni a láncvonalat alátétezéssel, csak macerás. míg egy normál ss hajtómű és racsni alapból egyenes láncvonalat ad mindenféle praktikák nélkül :)
×
ogreflikker
Értem. === bácsi a
Értem.
===
bácsi a biciklin
+1 Egyébként én 2
+1
Egyébként én 2 előnyét látom a kazettás rendszernek:
1: a csapágyazás kikerült a kazettatest végére, így az agyat/tengelyt érő erők kiegyenlítettebbek
2: (ami manapság nem érvényesül) ha valaki megnéz egy régi kazettás agyat (80as évek eleje), azon még egyformák a bordák, nincs az egyik fele szélességűre lemarva. A lánckerekeket külön-külön lehetett felrakni. Ezért elvileg nem kellett komplett sort cserélni, csak azt, ami elkopott, illetve szűkösebb időben akár megfordítható is lett volna a fogas. Persze tudom, hogy manapság a váltáskönnyítő megmunkálás miatt ez nem menne, de szerintem sokkal inkább azért változott, mert nem fogyott eléggé a fogsor. Ami költséghatékony a felhasználónak, az a gyártónak nem jó. Emellé bevezették a "vegyélújat" is, ezért kedves jszakolczai: kukába a géppel, vegyélújat.
+1 KÖSZÖNÖM Jaxon!!!!!
+1
KÖSZÖNÖM Jaxon!!!!!
Relatív dolog, hogy
Relatív dolog, hogy bóvli-e vagy se. Ettől sokkal szutyokabb dolgokat is árulnak, és igen, a kazettás sokkal jobb, DE: valószínűleg azért ilyen a racsni, mert ilyenre volt pénz. Mindenki olyan kalappal köszön, amilyen van neki.
Vesz bele egy jobb tengelyt, egy váltót, meg rendbe rakja/rakatja a papucsot és kész. Kb 5ezerből újra gurulhat. Nem versenyezni akar vele.
Lehet, hogy tengelytörés a topic címe, én mégis erre a mondatra koncentráltam:
"És a legnagyobb gond: a váz."
nem megsérteni akartam,
nem megsérteni akartam, csupán őszinte voltam.
"Vesz bele egy jobb tengelyt, egy váltót, meg rendbe rakja/rakatja a papucsot és kész. Kb 5ezerből újra gurulhat. Nem versenyezni akar vele."
ámen.
-------------------------------------------------------
A kerékpározó nőket szolgálom! :)
TISZTELT
TISZTELT -ogre-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
azért mert a képen látottBÓVLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ez nem SS, miért van az, hogy mindíg ss-nél, meg a fixinél kötünk ki?
ŐT nem az SS, meg a FIXI érdekli, hanem az a racsnis hátsó tengely ami óccccó & BÓVLI volt, ezért ezt csinálta, amit a kép illusztrál!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ennél jobb a KAZETTÁs hátsó agy, még a kínában gyártott shimano is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NEM SS nem FIXI nem LÁNCVONAL, váltó & 6-7-8 gang!!!!!
-------------------------------------------------------
A kerékpározó nőket szolgálom! :)
Tisztelt
Tisztelt felhasználó,
Tájékoztatjuk, hogy elhasználta a szerveren található összes felkiáltójelet. Kérem korlátozza fogyasztását, amíg megérkezik az utánpótlás (jövő hét elején). Köszönjük.
tengelytörés a
tengelytörés a téma(felkiáltójel) :)
-------------------------------------------------------
A kerékpározó nőket szolgálom! :)
nem kell kiabálni, lehet
nem kell kiabálni, lehet halkan is beszélni.
értem.
továbbra is fenntartom, hogy a menetes-racsnis rendszerek (akárhány fokozaton) nem szarabbak alapból, mint a kazettás. feljebb olvasható a kazetta konstrukciójának előnye. egy menetes agy és racsni legfőbb erénye, hogy minden további nélkül szerelhető. ha egy kazettás agyban törik el a tengelye, ugyanekkora szívás, és arra is mondhatod, hogy olcsó kínai szar.
×
ogreflikker
"egy menetes agy és racsni
"egy menetes agy és racsni legfőbb erénye, hogy minden további nélkül szerelhető"
a kazettás agy is minden további nélkül szerelhető, kb. ugyan annyi idő alatt levehető mint egy racsni, szabadon választhatók a fogszámok(akár egyesével emelkedően) a sort szét szedve, újjakkal pótolva stb...
"egy kazettás agyban törik el a tengelye, ugyanekkora szívás, és arra is mondhatod, hogy olcsó kínai szar."
igen egy kazettás agyban is eltörhet a tengely, bár még én nem találkoztam vele, racsnissal pedig számtalannal,(a képen láthatóval) még egy B+ agy is masszívabb, mint egy ilyen racsni!
nem kiabáltam, csak ne vigyünk be senkit az erdőbe! egy alternatívát kínáltam, amit jobbnak tartok mint azt amit most használ vagy elfogadja vagy nem! ennyi
-------------------------------------------------------
A kerékpározó nőket szolgálom! :)
Szerintem vidd el egy
Szerintem vidd el egy kerékpárszervizbe, és ott megnézik és megmondják, hogy mi menthető és mi nem.
Amúgy szerintem a papucsokat lánghegesztővel vissza lehet hozni az eredeti állásba, bár ki tudja ez mennyire tesz jót a váznak.
-------------------------------
a bigtétényi kerékpáros bandita
Ezeken a képeken pont nem
Ezeken a képeken pont nem látszik, hogy mennyire deformálódott a papucs.
Nekem is volt tengelytörésem, ráadásul menet közben. A papucsot szépen visszaigazították a Kopaszék. Sokat nem futott utána, mert belehorpasztottam egy autó hátuljába a homlokcsövet. Ha nincs a papucsban violinkulcs (és látszólag nincs)akkor van értelme egyengetni.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Itt azért homályos pár
Itt azért homályos pár dolog...
ha gyorsítasz és blokkolódik valami mert eltörik valami szar hátul , lánc, tengely, hátsóváltó elakad aszondom OKÉ, előfordulhat.
Na de hogy a papucs meghajlik azért mert blokkol a kerék ?
Vagy a papucs meghajlik azért mert kigyorsítottál?!:D
Nálam ezek nem állják meg a helyüket, szerintem a váz kukába való jószág :( attól hogy nehéz meg robosztus, hajlonghat úgy mint egy alufólia. Képzeld el hogy ugyanez egy 3sávos főúton történik mikor belül vagy valamiért :) szerintem nem akarsz életveszélybe kerülni egy hajlongó váz miatt..
tehát mégegyszer tömörebben:
ha ez a tengely rendesen megvolt húzva, akkor el sem törhet, mert oldalról nagyobb erő szorítja a villasaruhoz mint amennyi a te súlyod és erőd együtt.Ha meg volt húzva, és így tört el akkor baromi egyszerű: megadta magát a váz:\
Na de hogy a papucs
Na de hogy a papucs meghajlik azért mert blokkol a kerék ?
Vagy a papucs meghajlik azért mert kigyorsítottál?!:D
Szerintem butaságokat beszélsz. A villa azért hajlik meg ilyenkor, mert a lánc a pedálozáskor erőt fejt ki a racsnira, a racsni átadja az erőt a tengelyre, ami a törés miatt előrefele hajlik. És mivel a tengely erősen rá van csavarva a papucsra, az erőkar meg nagy, szépen elhajlik. A hajlással egyidőben a kerék síkja kikerül a váz hossztengelyéből, magyarul a "gumi belever a villába".
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Problémám, hogy eléggé
Problémám, hogy eléggé el van görbülve a hátsó tengely.
(úgy derült ki, hogy leszedtem a hátsó kereket, s megforgattam a tengelyt).
A helyzet, hogy idén már másodjára van ilyen problémám. Előtte pedig volt tengelytörésem többször.
(nyilván az egy-két elvétett kátyúátugrás miatt van)
Kieg:
jól meg van húzva a tengely
Adott: menetes hátsó agy, 6 sebességes hátsó váltó
Szerintetek megoldás lenne, ha cserélnék kazettás hátsó agyra?
Gáz, ha görbe a tengely?
Létezik-e 6 sebességes kazettás agy?
Szabadság, szerelem, sebesség
Ha gyenge anyagból van a
Ha gyenge anyagból van a tengely, ami menetes régi agyaknál elég esélyes, (ma is láttam egy töröttet, az egyetemen szívott vele az egyik kolléga) akkor kb mindegy, hogy meg van-e húzva.
Sztem vegyél egy 7 sebességes agyat. Mivel arra úgyis új fogaskoszorút is kell venned, mert a menetes ugye nem jó, ezért vehetsz rá egy hetest, és max a 6 sebességes váltóval használod a 7-ből az alsó vagy a felső 6-ot.