LEVELET KÉZBESÍTÜNK A MINISZTEREKNEK, HOGY VISSZAKAPJUK A PÉNZT!
2009. február 18-án, szerdán 11 órakor a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass képviselői nyílt levelet adnak át a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumban (1055 Budapest, Honvéd utca 13-15.), majd a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumban (1054 Budapest, Akadémia utca 3.)
A levél és a demonstráció célja, hogy felhívja a figyelmet azokra a döntésekre, amelyekkel a kormány jelentősen csökkenteni tervezi a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi kereteket, ezzel az élhető környezet kialakítására és megőrzésére irányuló törekvéseket, valamint számtalan gazdasági érdek érvényesülését: gázkvótáink eladását, munkahelyek teremtését, és a turizmus fellendülését.
Ez alkalommal még jól nevelt biciklistaként visszük a levelet a portára, átadjuk, mert reméljük, hogy a benne leírt érvek elegendőek arra, hogy a címzettek átgondolják a kerékpáros pénzek megvonásának kérdését.
Az alkalomra meghívtuk a sajtó képviselőit is, és jó lenne, ha lennénk néhányan mi, biciklisták is. Ha van egy kis időd, munkaidőben, államvizsga előtt, gyere a helyszínre!"












Energiaügyi helyett elsőre
Energiaügyi helyett elsőre Bringaügyit olvastam...
bonnie
Ha tudok, ott leszek, de
Ha tudok, ott leszek, de ragyaként.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő
Hacsak nem akad a pajtában
Hacsak nem akad a pajtában egy pici bringa kölcsönbe. ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő
nagyon szép sorozatot
nagyon szép sorozatot készítettünk elő.
Minden héten nagyobb lesz a nyomás, egészen a Critical Massig...
:)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Totál tévesnek tartom ezt
Totál tévesnek tartom ezt a hozzáállást, nem azoknál kellene verni a tamtamot, akik már bebizonyították a hülyeségüket.
Az EU megfelelő pénzügyi szervezeténél kellene elérni, hogy vagy bringaútra fordítsák a pénzt, vagy ne utalják át Magyarországra.
Ezt a vonalat is
Ezt a vonalat is elindítjuk, de az előzőt sem haggyuk!
János
Ez most bunkózós
Ez most bunkózós lesz.
Remélem a levelet jobb helyesírással tetszett írni.
Nem "teccett"? Ádám ______
Nem "teccett"?
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Nem. Emiatt nem veszik
Nem.
Emiatt nem veszik komolyan az embert.
Az MK-nak sokkal jobban kellene ügyelnie a PR-ra.
A múltkori bicajút leavatásnál is az volt a tévében, hogy az tüntető (ami ma Mo-n = a pampogóval) azt mondja életveszélyes, és hogy mindenki menjen az úton. Erre mutatja a kamera az utat, ahol elhúz egy öttonnás, meg a bicajutat, ahol gyökkettővel biciklizik anyuka nyugiban.
És nem a média a hülye, csak tudni kell tálalni nekik az ilyet.
Érted.
najó, ez kicsit off volt, majd máshol osztom az észt.
Amúgy köszönök mindent az aktivistáknak, nekik köszönhető minden, nekem semmi, mit pampogok.
"A múltkori bicajút
"A múltkori bicajút leavatásnál is az volt a tévében, hogy az tüntető (ami ma Mo-n = a pampogóval) azt mondja életveszélyes, és hogy mindenki menjen az úton. Erre mutatja a kamera az utat, ahol elhúz egy öttonnás, meg a bicajutat, ahol gyökkettővel biciklizik anyuka nyugiban."
Ez hol volt?
A nagyátlagban nem ez jött át a cikkeken. Ezt azután mondom, hogy minden belinkelt cikket/videót legalább kétszer megnéztem.
A sajtó amúgyis azt hoz ki belőle, amit akar, szóval biztosra semmiképp sem mehetsz.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Én úgy tudom, a
Én úgy tudom, a médiaetikában alapszabály, hogy nem lehet a nyilatkozattal direkten ellentétes az illusztráció (újságban fotó, tévében vágókép). Ezt többnyire még a kereskedelmi tévék is nagyjából betartják a híradóikban. A magazinműsorokban persze már nem. (A szabály megsértése az egyik legszembeszökőbb jele annak, hogy egy médi[um/a] milyen irányokban elfogult.)
===
bácsi a biciklin
Én úgy tudom, hogy minden
Én úgy tudom, hogy minden létező fronton nekik fogunk menni. Ez az első egy beköszönés, a lovagiasság szabályai szerint (eddig csak a sajtón keresztül üzengettünk). Kb. 5-6 lépcső jöhet ezután.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
azt kéne vaalhogy
azt kéne vaalhogy megértetni velük is meg majd a sajtóval és az emberekkel, hogy basszus válság van, spórolni kell: emberek, a bicikli=spórolás!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
erről gazdasagi lapokban
erről gazdasagi lapokban kell cikket intezni, ami takarekossagi, gazdasagossagi szempontbol vizsgalja meg a biciklit, ezt az uj jovevenyt a nagy magyar kozlekedesben.
hvg, portfolio.hu, vilaggazdasag, heti valasz, akarmi.
"bringauttal valsag ellen!"
"a kerekparozas koltseghatekony!"
"mennyit sporolunk ha kerekparral kozlekedunk?"
jó, de a nem gazdasági
jó, de a nem gazdasági emebr aki spórolni akar és jól is érezni magát, az rtl blikket fogyaszt és abból szedi óriási világképét
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
de a blikk meg az rtl kire
de a blikk meg az rtl kire hivatkozik amikor ilyesmiket allit?
a gazdasagi lapok az elso, leszivarogtato csatornak.
nem csak oltonyos brokerek olvassak ezeket a lapokat (hanem hirszerkesztok is...)
Szerintem ez is egy front a
Szerintem ez is egy front a sok közül, és ez sem lebecsülendő vagy elhanyagolandó.
Vannak azért páran, akik vagy nem fogyasztják az rtl-t/blikket, vagy (még többen) fogyasztják, de nem tekintik mérvadónak. (Megnézik a Superman-t, de azért nem állnak ki az ablakba, hogy "leugrom tejért".)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Sajnos ugye épp ez a
Sajnos ugye épp ez a probléma - ha túl sokat spórolnak az emberek = nincs kereslet = cégeknek rosszul megy = elbocsátások - és folytatódik az ördögi kör.
Különösen igaz ez az autóiparra: "110 ezer ember dolgozik az ágazatban, a magyar exportnak több mint 20 százalékát, a magyar ipari termelésnek pedig mintegy 17 százalékát állítja elő." (http://www.metropol.hu/gazdasag/cikk/360626 - hozzáteszi még, hogy elsődlegesen export miatt, de most tekintsük globálisan a dolgokat.)
Ebből pedig nem annak kéne lennie a tanulságnak, hogy segítsük meg az autógyárakat (mondjuk érdekes kérdés az is, hogy a 2500 eurós támogatás a régi, szennyezőbb kocsik lecserélésére társadalmilag milyen hatással van? - Németo.-ban a tervezett 600 ezer helyett 1 millióan veszik igénybe) - hanem, hogy a rendszer nem fenntartható, valamit igen gyorsan változtatni kell. És nagyon jó kérdés, hogy mit, mert egyáltalán nem kézenfekvő. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs válasz.
Mondjuk érdekes - a 110
Mondjuk érdekes - a 110 ezer embernél nem százalékot mond, mert az 3% lenne, nem olyan impozáns, mint a 17 és 20%-ok. Apróság...
Nekem azon akadt meg a
Nekem azon akadt meg a szemem, hogy az aktív réteg 3%-ka állítja elő az export 17%-kát, és az ipari termelés 20%-kát.
Mit csinál a többi? Mégis miből élhet az ország? Ja, hitelből.
-
Zsurmi
A többi aktív nem csinál
A többi aktív nem csinál semmi hasznosat. Orvos, tanár, rendőr, tűzoltó, ilyesmi. Teljesen feleslegesek, nem? :-)
Nem írtam ilyet. De a
Nem írtam ilyet. De a dolgozó réteg 97%-ka mind orvos, tűzoltó, tanár, rendőr, ilyesmi?
Egy eléggé gépesített világban élünk, az élő munka drága (mivel nincsenek rabszolgák) szóval az ipar lehet hatékony. A mezőgazdaság is lehetne, de nálunk nem az (másik téma).
Csak az arányok nem tűnnek jónak, főleg eddigi tudásom ismeretében (pl. túlburjánzott állami szféra).
-
Zsurmi
Az autógyártás
Az autógyártás automatizálása miatt kevesebb az élőmunka, mint más ágazatokban. Ezenkívül sok "értéket termel" (a késztermék ára). Hasonlítsd össze mondjuk egy mezőgazdasági termékkel. Mennyi kézi munka kell hozzá/milyen áron értékesíthető.
ha túl sokat spórolnak az
ha túl sokat spórolnak az emberek = nincs kereslet = cégeknek rosszul megy = elbocsátások - és folytatódik az ördögi kör
Ez egy vulgárkeynesiánus magyarázat, és persze nem igaz, mondanám hogy nem tudom hogy honnan szeded, de sajnos tudom, még mindig tanítják sok helyen. De attól még butaság.
a rendszer nem fenntartható, valamit igen gyorsan változtatni kell
Persze. A rendszer. Nem fenntartható. Világos tanulság, csak nem tudom honnan jött. Bár tudom hogy vannak olyan emberek, akiknek ha elfogy a kifli az éjjelnappaliban akkor másnap arról beszélnek, hogy omlik össze a rendszer.
Elmpndanád röviden ,
Elmpndanád röviden , miért butaság? Itt vagy az offban, mindegy. A HVG-ben is szoktak ilyen gondolatmeneteket eregetni, én meg bedőlök.
===
félanalfabéta bácsi a biciklin
off A keynesizmus
off
A keynesizmus kísértete üdítő kivételnek tűnt ma.
Köszi! === bácsi a
Köszi!
===
bácsi a biciklin
A Lord által belinkelt cikk
A Lord által belinkelt cikk nagyjából elmondja.
Más megközelítésben: a "gazdaságélénkítés" implicite egy igencsak naiv, mechanisztikus modellkére épül, amely nem számol intertemporális hatásokkal, nem egyeztethető össze az adatokkal, és nem strukturális, ezért nem érdemes rá támaszkodni.
A gazdaság nem nagyon "élénkíthető", a pillanatnyi fogyasztás viszont természetesen igen: a jövőbeli rovására, nettó jóléti veszteséggel. Ezt élénkítésnek gondolni olyan, mint spájzélénkítésnek nevezni azt, hogy bezabálom amit látok.
Köszi! === bácsi a
Köszi!
===
bácsi a biciklin
felkerültek az átadott
felkerültek az átadott dokumentumok is az Mk honlapra! Lehet olvasni.
http://kerekparosklub.hu/levelet-kezbesitunk-a-minisztereknek-hogy-vissz...
Jók a levelek! Valaki
Jók a levelek!
Valaki meséljen milyen volt!
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Minek a
Minek a pénz???
Kerékpárosok az autók közé !!! (?)
nem megoldhato a nevtelen
nem megoldhato a nevtelen hozzaszolasok olyanten megoldasa, hogy a Nevtelen helyett mondjuk az IP cim jelenjen meg?
Csak mert annyira szeretem ezeket a nagy kemeny kinyilatkoztatasokat... legalabb valamit tudjak hozzajuk kotni.
http://kerekagy.blog.hu/2009/
http://kerekagy.blog.hu/2009/02/18/jol_nevelt_biciklistakent_figyelmezte...
a reakciokbol, meg
a reakciokbol, meg forumokbol nekem ugy tunik, a Zemberek nem nagyon ertik mi a kulonbseg a varosi kerekparinfra es a varosok KOZOTTI kerekparinfra kozott a kulonbseg. Jo jel, hogy mar jelenik meg laikusoktol, hogy de a felfestett sav az eleve jobb is, nem? cimu hozzaszolas.
Asszem valami kompakt kis egyszeru anyagra is szukseg lesz a jovoben ami elmagyarazza, hogy a kerekparozas egy komplex rendszer..
Ja, most olvasom, egy faszi ehsegsztrajkol az NFU-nel, mert a kutatas fejlesztessel foglalkozo cege ami evente 10%-al novekedett, nem kapott EU tamogatast, mig egy kutyawellnessel foglalkozo ceg (amit mintha az adott palyazatra alapitottak volna...) meg siman kap 120 milliot.
Ki erti ezt...
Nya, amit nem latom hogy osszekapcsolodna a reakciokban, hogy miert hiba ezt a 12 milliardocskat nem kerekparinfrara kolteni, mert hogy "nehez idokben minden fillert gazdasag elenkitesre kell kolteni". Tehat nem jon le, hogy hol van itt a hosszutavu haszon. De ugy altalaban szinte az se, hogy mi abban a jo, ha az emberkek ingyen es kotetlenul, biztonsagosan tudnak kozlekedni a falvak kozott. Sot, ez egyenesen rossz dolog, mert igy nem hasznaljak a buszokat, ez pedig rossz a nemzetgazdasagnak....
...........
Kb. öten voltunk. 4:54 üdv
Kb. öten voltunk. 4:54
üdv adamekp
nekem valahogy ez a
nekem valahogy ez a felvétel pont a mi témánknál áll meg, és az istennek nem megy tovább. Ez is biztos direkt! Tanács? ORTT esetleg?
János
szerintem az
szerintem az asszony:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nekem is ott akadt meg
Nekem is ott akadt meg többször, aztán pár percig úgy hagytam az ablakban, valahogy utána már bejött.
üdv adamekp
allambacsi szerintem ugy fog
allambacsi szerintem ugy fog hozzallni kb. hogy miutan a bringas (mar amelyiknek nincs autoja) az nem fizet jovedeki adot a benzin utan, tehat nem erdemel fejlesztest sem.
Sziasztok! Bocsi, hogy nem a
Sziasztok!
Bocsi, hogy nem a témához szólok, de szeretném a kapcsolatot felvenni valamilyen formában egy Critical Mass megmozdulás szervezővel. Tudna nekem ebben valaki segíteni? Sajna nem találtam semmilyen elérhetőséget.
Válaszokta: rnagy@t-online.hu címre kérném
Köszi előre is
Már fel is vetted pár
Már fel is vetted pár tucattal... :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
hehe, Kender blogon olvasok
hehe, Kender blogon olvasok egy ilyen kommentet (épp a fú legalizálásáról volt szó, de ez mindegy is):
"Az jut még eszembe erről, amikor egy bringás-szervezet tüntetett a kerékpárút ellen. Meglepő."
Szövegértési kontroll
Szövegértési kontroll csoportnak azért túlzás lenne a kenderblogot választani... :DDD
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
áh, meglepően kulturáltan
áh, meglepően kulturáltan folyik az észosztás, higgadt érvelések olvashatók. Pedig ott aztán az "egyszeri autós"-nál jóval eldurrantabb figurák fordulnak elő. Hiába, index-címlap-hatás :)
nagyon jól voltatok, jó
nagyon jól voltatok, jó kezdés! benne volt minden sajtóban!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Jaja, Jazzyn is hallottam
Jaja, Jazzyn is hallottam délután.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő
a Dörmögő Dömötörben
a Dörmögő Dömötörben nem volt semmi, pedig többször is átlapoztam.
Ez megvolt már? "Abszurd: a
Ez megvolt már?
"Abszurd: a meg nem épülő bicikli utakra ráhordó mellékvonalak megépülnek."
"Információink szerint a bicikliút-hálózat kiépítésére szánt források negyedét készül átcsoportosítani a kormány. A döntéssel durván 14 milliárd forintot vonnának el az úthálózat fejlesztésétől, ami 500 kilométer bicikliút megépítését lehetetlenítené el az országos főútvonalak mentén."
http://www.hirszerzo.hu/cikk.csak_a_bringasoktol_vonjak_el_az_unios_penz...
ez jó, mert majd tereli rá
ez jó, mert majd tereli rá a főutakra a bicikliseket, és a kritikus tömegtől lassul a forgalom, és épül majd a bicikliút:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A kerékpáros szervezetek
A kerékpáros szervezetek nyomatékkal megismétlik követeléseiket
Jön a Kerekes Gárda! Pont,
Jön a Kerekes Gárda!
Pont, amikor már azon nagyon felkavartam magamat, hogy a kerékpár érdekképviselet hagyja magát bepalizni és az utakat Budapesten továbbra is a biciklis semmibevételével felújulnak, és felgyülemlik a gyűlölet az autós bűnözőkkel szemben, és megkérdezem magamat, hol van az a sok elkötelezett diák aki nálam 20 évvel fiatalabb és radikálisabb? Pont akkor kapom kézben a fenti fenyegető levelet.
Szóval tévedtem. Nem csalódtam bennetek.
;)
Tök jó, hogy örülsz,
Tök jó, hogy örülsz, de...
-semmi közünk a Gárdához
-én nem tartom bűnözőnek az autósokat, és nem is gyűlölöm őket (pl a szüleimnek is van autója, és én is használok autót néha).
-a cm-ben és az mk-ban egyáltalán nem mindenki diák/fiatal/radikális :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)