Lámpavasról lógva, darabokra törve találnak meg sok, utcán kölcsönözhető biciklit Párizsban. A kerékpárok Kelet-Európába és Afrikába csempészve is feltűnnek. Gyakorlatilag 18 hónap alatt minden, az induló flottában lévő kerékpárt lecseréltek már - darabját 400 euróért. Az üzemeltető cég bejelentette, képtelen így fenntartani a szolgáltatást.
A párizsi kerékpárkölcsönzés számokban:
- 20 ezer kölcsönözhető kerékpár
- 1.250 állomás
- Minden kerékpár cseréje 400 euróba kerül
- 7.800 bringa eltűnt
- 11.600 bringát megrongáltak
- naponta 1.500 darabot javítanak
- naponta 20 magára hagyott biciklit találnak
- minden kerékpár 10 ezer kilométert utazik évente
- a kezdet óta 42 millióan kölcsönöztek
Teljes cikk: http://www.mixonline.hu/Cikk.aspx?id=24510












Nincs letét? Bécsi
Nincs letét? Bécsi kölcsönzésnél pl szépen ráveri a hitelkártyádra, ha nem viszed vissza. Tudtommal a stockholminál is utánad mennek, ha eltűnik a bicaj.
Szerintem az egész csak a megfelelő ösztönzők kérdése. Ha becsületalapon megy, akkor rosszul van megcsinálva, kár keseregni azon hogy mily gonoszok is az emberek, szigorítani kell a kölcsönzést.
Nem 42 millióan, hanem 42
Nem 42 millióan, hanem 42 milliószor használták.
Nagy különbség.
Az átlag 10.000 km/év nagyon jónak tűnik.
A 20.000 kölcsönözhetőből napi 20 pedig nem is tűnik olyan rossz eredménynek (még ha levonjuk az épp karbantartáson lévőket is)
nagy különbség, de azért
nagy különbség, de azért ez a 42milliószor az, ami mutatja, hogy van létjogosultsága a dolog
Mibe kerül a kölcsönzés?
Mibe kerül a kölcsönzés? 10 ezer km-en akár meg is térülhet a bringa ára + szervíz.
----------------------------------------------
Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, bikiklizni de remek!
KÖszi :) Próbáltam
KÖszi :)
Próbáltam kijavítani del vagy s kódokkal, de nem ment.
Van letét: 150€ viszont a
Van letét: 150€ viszont a kölcsönzés annyira olcsó, hogy abból nehéz az egész rendszert finanszírozni:
1st additional half hour: 1€
2nd additional half hour: 2 €
From the 3rd additional half hour: 4€ per additional half hour
...és mindenki igyekszik az első félóra után letenni, ha kell még neki tovább, akkor felvesz egy másikat. (az 1€ mindenképpen fizetendő, az a napi alapdíj, erre jön rá a második félórára a 2€)
http://www.en.velib.paris.fr/
Szerintem fél óránként
Szerintem fél óránként 10 km-rel számolva - mivel nem versenybringákról van szó - még túl is becsülöm az átlagsebességet. Ha mindenki csak 1 ajrót fizet, akkor is ez egy ezres bringánként.
Ebből persze fenn is kell tartani a rendszert, illetve szervizelni a gépeket...
------------------------------
"Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, bikiklizni de remek!"
ja, csak mint kis színes:
ja, csak mint kis színes: azt tudjátok, hogy Magyarországon készülnek a Vélib bringák?
Még egy kis
Még egy kis szín:
Romániában is feltűnt már néhány az ellopott párizsi biciklikből. :)
Ki gyártja? Schwinn,
Ki gyártja? Schwinn, Neuzer? Vgay különálló cég?
egyéb, sajnos nem tudom a
egyéb, sajnos nem tudom a nevét, pedig már olvastam valahol :(
Mercier. "A Szolnokhoz
Mercier.
"A Szolnokhoz közeli Tószegen, egy holland cég magyarországi leányvállalatánál szerelik" (szerelték?)
írták 2008 júliusában.
Accel Hunland-nak hívják
Accel Hunland-nak hívják
Meg ha azt nézzük, hogy 42
Meg ha azt nézzük, hogy 42 millió kölcsönzésből tűnik el 20 000. az is 2100 kölcsönzésenként egy tönkrement bringa, talán nem olyan rossz arány.
Legalább nem lehet azt
Legalább nem lehet azt mondani, hogy csak nálunk lopnak.
Sajnos mindenhol van tolvaj,
Sajnos mindenhol van tolvaj, és tolvaj előtt nincsen zár.
Párizsban rendkívül sok bizalmatlanság gerjesztő alak fordul elő.
Sajátságosan érdekes nagyváros a kontrasztos szép és szennyes oldalával, a látszólag rendes népével a dologtalan, üzletelő vagy kolduló alvilági tömegek és bandák között, egy-egy negyedében:
"Marbro? Marbro?"
"Szpíkinglis? Szpíkinglis?" :)
Egy tanulságos októberi
Egy tanulságos októberi összefoglaló.
Azt egyébként több helyen is pozitívumként említették a bevezetése óta, hogy
- az egyetlen olyan tömegközlekedési forma, ami hasznot hozott a városnak
- hatására megduplázódott a saját bringával közlekedők száma.
"-hatására
"-hatására megduplázódott a saját bringával közlekedők száma."
Lopás miatti elfogyogatásának hatására az majd megint megduplázódik, ami legalább egy megnégyszereződést fog jelenteni mire kifogy majd végül az összes Velib bringa.
Ezzel egy érdekes katalizátornak az egyszeri szerepét tölti be a rendszer. Mintha csak egy nukleáris láncreakciónál... :D
Itt pedig arról
Itt pedig arról tájékoztatnak:
A flottáért felelős JCDecaux elismerte, hogy a cég egyszerűen nem bírja tovább anyagilag az eltűnt bringák pótlását, így Párizs polgármesteréhez, Bertrand Delanoë-hoz fordult segítségért.
A városnak húszmillió eurós bevétele származik évente a cégtől, de nem hajlandó kisegíteni. Ezért most a Vélib vandalizmus-ellenes kampányt készül indítani.
A városháza korábban úgy döntött, hogy tíz évre a Vélibnek adja 1600 hirdetőtábla használati jogát, a cég azonban még így is veszített az üzleten. Ha továbbra is szeretnék biciklivel ellátni a párizsiakat, akkor meg kell változtatni az üzletpolitikájukat.
na, akkor gyorsan mennem
na, akkor gyorsan mennem kell megnezni (ezt is), amig el nem fogynak...
Szerintem ez a cikk csak a
Szerintem ez a cikk csak a hirdetős cég próbálkozása, hogy pénzt szedjen ki az önkormányzattól.
Ettől függetlenül szomorú, illetve le kell vonnunk a tanulságokat, mert nálunk sokkal jobban lopnak mint Párizsban.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Fellelhető hack útmutató
Fellelhető hack útmutató is az ingyen elvitelhez. Talán ezért is tűnhetnek el nagy tételben. De lehet, hogy az informatikain kívűl van más gyenge pontja is a rendszernek.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
hol van az a hack?
hol van az a hack? esküszöm utána visszaviszem :)
Nem egyszerű. Az epromot
Nem egyszerű. Az epromot olvasták ki és programozták újra + megjelölték maguknak a bicikliket amiket ezentúl ingyen tudtak használni. Nem emlékszem már hol olvastam a leírást, de ha keresed megtalálod.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Akkor meg a szolgáltató
Akkor meg a szolgáltató oldja meg és ne nyivákoljon.
-
Zsurmi
(Kerékagy.blog)
(Kerékagy.blog)
Szóval 42.000.000
Szóval 42.000.000 kölcsönzésre jutott 11.600 rongálás, és 7.800 eltűnés, azaz mondjuk nagyvonalúan 20.000 bringa ment gallyra.
Ez durván azt jelenti, hogy minden 2.000-ik kölcsönzés után dobható a bringa.
Számoljunk úgy, hogy mindenki csak 1 eurót fizetett a használatért, mert csak fél órát használta. Ez ugyan biztosan nem igaz, de most számoljunk ezzel az egyszerűség kedvéért.
42.000.000 euró bevételről van szó, és a 20.000 bringa pótlása 400 euró darabonként, azaz 8.000.000 euró. Emez igen nagyvonalú számítás esetében is marad 34.000.000 euró a kasszában.
Akkor hol a hiba?
Dávid
www.polopokol.hu
Ott, hogy napi összeg az 1
Ott, hogy napi összeg az 1 € (ha egyszerre max. fél óra használat esetén).
Tételezzük fel, hogy egy használó átlag 4x használta egy nap.
Máris negyed annyi bevétel, mint írtad - ugyanannyi költséggel. Mondjuk 10.5 millió € bevétel.
A szervizelést és az eredeti bekerülést. Nem csak a bringa 400 €, az állomások, az infrastruktúra kiépítését, fenntartását, a banki tranzakciós díjakat sem számoltad.
Tételezzük fel, egyszerre átlag 20 percet használnak egy gépet. 60*24/20=72 használat, napi 72€ bevétel. Plusz a fél órán túli használat. Plusz a reklám bevétel egy napra egy állomáson osztva a dokkolóhelyek számával.
-
Zsurmi
tehat annyira megsem
tehat annyira megsem pusztulat rossz biznisz ez.
es ugye, csak a berleti dijakkal kalkulaltunk, a hirdetesi tarifakrol nem tudunk semmit.
Nem tudhatjuk. A hirdetési
Nem tudhatjuk. A hirdetési felület önmagában még nem fial pénzt.
Mindenesetre nem 42 millió € bevétel és 0 € költség a mérleg.
"- Egyszerű a dolog: minden bevétel a városé, minden költség a miénk - mondta a Le Parisien párizsi lapnak. -"
Ha ez igaz, akkor a városnak szép bevétel (ott jól csinálják), az üzemeltető meg pénzt veszt. Nem várható el, hogy az üzlet kockázatát csak a cég viselje, hiszen a hasznon is osztoznak (illetve, nem az a városé). Ha nem éri meg az üzemeltetőnek, meg fog szűnni a Velib aztán lehet pampogni (mert más se veszi át).
Ha tömeges lopások, rongálások nélkül jó üzlet lenne az mindenkinek jó - nem kell magyarázni miért. Az üzemeltető meg beruházott, tehát a haszon nem irreális elvárás.
Valószínűleg beépítik az árba azt csókolom.
-
Zsurmi
"A hirdetési felület
"A hirdetési felület önmagában még nem fial pénzt."
hat ezt azert nem teljesen hinnem... egesz szep "semmiket" lehet ebbol kaszalni. csak azzal, hogy ott vannak a hirdetesek.
azt azert nehzen hiszem el, hogy a varose minden love, a ceg meg csak kizarolag emberbarati szeretetbol uzemeltetne... ha meg megis igy van, akkor a ceg volt hulye hogy belement egy ilyen konstrukcioba, csak magat okolhatja ha neki igy nem eri meg. (gondolom szamoltak azert elotte parat)
ugye a velibbel kapcs azt mondtak, hogy a tomegkozlekedes reszenek tekintik, mondhatni egy teljesen uj formaja, meg meg kell talalni a pontos uzleti modellt. De ha tomegK-nak tekintjuk, akkor azok kozul igencsak bitang jo, marmint az 1/3-ad, 1/3-ad, 1/3-ados finanszirozasi modellt nezzuk. (itt gyak csak a ceg uzemeltet, es azert egesz jol elbicegett idaig. A depositok rendszeret kellene talan megoldani...)
En nem tartok tole, hogy beoffol. A reklamhelyek ertekesek, az emberek hasznaljak, az adatok biztatoak. a konstrukciot kell majd kitalalni, lehet nem egesz napra lesz majd egy euro, vagy magasabb es szigorubb a deposit, akarmi.
szerintem.
ja, én is azt gondolom,
ja, én is azt gondolom, hogy egy 10 milliós város hirdetési piaca nagyobb annál, mint amekkora a vélib kár. (mondjuk fura volt, hogy ma egy vélib stationon nem láttam egy db bringát sem...) amúgy árat nehéz lenne emelni, az itt Párizsban nem megy. Szal, ki volt- és van találva. Sztem a város annál nagyobb mértékben nem fog beleszállni a költségekbe, mint amennyire egyébként állja azokat. (mert részint állja, amennyire én tudom...)
hat ezt azert nem teljesen
hat ezt azert nem teljesen hinnem... egesz szep "semmiket" lehet ebbol kaszalni. csak azzal, hogy ott vannak a hirdetesek.
Egy hirdetési felület szart se ér, ha nincs rá vevő. Egy üzlet kockázatos, a befektetők hasznot remélnek.
.. ha meg megis igy van, akkor a ceg volt hulye hogy belement egy ilyen konstrukcioba, csak magat okolhatja ha neki igy nem eri meg.
Ha az üzemeltető becsődölteti a Velolib-et, a város baszhatja a presztizs-projektet. Megnézhetik, ki és mennyiért fogja üzemelteni.
A sok lopás rendkívüli körülmény, a városháza talán csak játssza hülyét és volt egy terv, hogy mekkora veszteséggel működőképes a kölcsönzés
Nem, bazmeg nem ilyen egyszerű, hogy nyelje le a cég!
-
Zsurmi
A lopas rendkivuli
A lopas rendkivuli korulmeny?
es ezert az allam pengessen?
remlem franciaorszag azert nem ugy mukodik mint magyarorszag..
Még egy cikk:
Még egy cikk: http://www.streetsblog.org/2009/02/12/reports-of-velibs-demise-greatly-e...
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Jó lenne ha működne
Jó lenne ha működne tovább a rendszer. Nagyobb lenne az eszmei kár mint az anyagi, de tény eszmékből még senki nem élt meg..
Kíváncsi lennék ha nálunk lenne hasonló meddig tartana ki a bringaállomány, szerintem 3-4 hétnél biztos hogy tovább nem... nálunk a kölcsönzés se lenne ilyen olcsó :)
Rudy
áá jó kis Tószegen
áá jó kis Tószegen gyártott 'magyar' biciket lopdossák