Ma egyik barátom, akivel poénból állandóan húzzuk egymást az autós-biciklis ügyön, előrukkolt ezzel, persze félig viccből:

"Én kitaláltam már, szóval rájöttem, hogy jönnek a biciklisek, meg minden, és mennek az autóúton, ami abból az adóból épül, amit mi fizetünk be! Meg a bicikliút is abból épül! Szóval nekem ne pattogjanak, hogy rossz a bringaút, az ő adójából nem épül semmi!"

Szóval ez poénkodás szinten került csak elő, de azért ennek kapcsán kíváncsi lettem... Hogy is van ez akkor? Milyen pénzekből épülnek ténylegesen? Súlyadóból mennyit fordítanak erre ténylegesen? Mert ha komolyan az autósok pénzéből megy a bringautak finanszírozása (amit kétlek, itthon ez nem működhet ennyire logikusan és egyszerűen), az tényleg nem fair valahol.

Tény, hogy sokkal többet költenek bringaútra, mint amennyit kéne (ld. feltúrják az egész járdát, holott csak kéne húzni pár csíkot a már meglévő úttestre), nade akkor... Szóval hogyisvanez? Kinek az adójából megy micsoda hova?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Oversize Load képe

Ha építenek egy

Ha építenek egy veszélyes, használhatatlan bringagyászt, teljesen mindegy ki finanszírozta. Az eredmény ugyanaz: értelmetlen pazarlás :(

2
dezso képe

Nincs igazad. A Föld

Nincs igazad. A Föld túlnépesedésére igenis nyújt egyfajta megoldást, tehát értelmetlennek nem nevezném. Az igaz, hogy erre a célra (is) kevéssé hatékony, tehát pazarlás. Kész is van az igazi paradoxon: értelmes pazarlás.

3
Lathor képe

Akkor viszont nem nálunk

Akkor viszont nem nálunk kellene építeni ahol éppen a népességfogyás a probléma.

4
gaze képe

haha, vicces lenne ha az

haha, vicces lenne ha az autók súlyadójából kene CSAK finanszírozni az utak ÉPÍTÉSÉT (karbantartás, ugye..) A spanod is biztos imádná, ha tízszer ennyi súlyadót kéne fizetnie..
meg hát ugye az autópályáknál rendszeresen hangoztatott érv, hogy infrastruktúra, meg gazdaságélénkítő hatás, stb. /az hogy NÁLUNK ezek hogy épülnek, más tészta/

(az a "ő adójából mg nem épül semmi" szöveg szimpla emberi ostobaság. a biciklis adójából nem épülhet kórház, bőlcsöde, semmi. Hiszen az arra van, hogy ellopják, és a jó autósok súlyadójából üzemeljen az egész ország. Tulajdonképpen, az autózás teszi jóvá és boldoggá az országot, még hálásak is lehetünk ezért..)

5
Zsurmi képe

Tulajdonképpen, ha 3x

Tulajdonképpen, ha 3x annyiba kerül, mint lehetne az is gazdaságélénkítő hatású. Lesz belőle szép nagy ház, úszómedence, (amit megépítenek a derék magyar munkások), bömbi, tejkenyér, meg plázázás.

Élénkít, csak nagyon nem hatékony.

-
Zsurmi

6
_WoL_ képe

detélleg, aki tud pontos

detélleg, aki tud pontos adatokat, az lécci tolja már, engem is érdekel (a tisztánlátás végett), meg érvként is jól lehet használni ilyen vitákban...

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

7
feb képe

Ez akár a "mythbusters"-re

8
j_gergo képe

Az illető valószínűleg

Az illető valószínűleg nem nagyon érti "újraelosztás" fogalmát. Csupán az ő adójából egész biztosan nem épülne sokmilliárdos völgyhíd, alagút, emnullás, elkerülő utak. Nem pótolnák ki a tébé-kasszát, hogy az autózás miatti baleseteket és légúti megbetegedéseket el tudják látni. Nem foltoznák újra évenként a városok útjait, mert azt ugye nem a biciklisek fejenként 80 kilója lyuggatta ki. Az állam inkább beletesz pénzt az egyéni közúti gépesített közlekedés finanszírozásába, mint kivesz onnan.

Aztán gondolkodjon el azon, hogy mi lenne, ha a gyermektelen felnőttek úgy döntenének, hogy akkor az ő adójukból ne épüljenek iskolák és óvodák ne fizessenek semmilyen segélyt, hiszen ők abból közvetlenül már nem részesülhetnek. A diploma nélküliek pedig az egyetemek építését és fenntartását zárnák ki. Szép kis világ lenne.

Ezután jön még a nagyságrendi eltérés is: a biciklisávokra költött néhány tízmilliót pedig hasonlítsa már össze a biciklisek számára nem is használható sztrádákra költött százmiliárdokkal.

9
Zsurmi képe

Az autósok, aki ezt

Az autósok, aki ezt mondják főleg azért nyafognak, mert a minimálbérre bejelentéssel tudnak adót elkerülni (csalni), de az autózással meg nem (másrészt más is ezt mondja, és elhiszik). Márpedig aki minimálbérre van bejelentve (milyen sokan vannak), nem fizeti be a részét, tehát nem az ő adójából épül - akármi!

Értem, értjük hogy pofátlanul sokat von el az állam (~60%) abból, amibe a munkáltatónak kerül a dolgozó. De ez nem változtat azon, hogy a minimálbéresek nem fizetik be a részüket! Így az úthasználatért se.

Szóval azt javaslom mindenkinek, akinek ezt dobják be, kérdezzen rá a minimálbérre. Ja és a se a több (jövedelem)adóért, se a több fogyasztásért nem jár több jog (több lehetőség igen). A minimálbéresek és autósok nem fizetik a részük a közteherviselésben. Az autósok eleve többet használnak, mint amit fizetnek, a másikat nem kell magyarázni.

A közutak az adófizetők pénzéből épültek/épülnek (a mostani, az 5, 10, 15, 20 évvel ezelőttiekéből), nem az autósokéból. 20 éve sokkal kevesebb autó járta az utakat, mint most. De az utak száma nem nőtt arányosan az autókéval, tehát, a nem autózók fizették az útépítések javát.

Az elhasználódásuk viszont arányosan nőtt. Azért kell az autóért többet fizetni, meg mert nem nyomtalan a használata (szmog, zaj, zsúfoltság). Súlyadó, környezetvédelmi adó, üzemanyag adó. Az is egy dolog, hogy a mindenféle elkerült adó helyett a büdzsé lyukainak betömködésére kell pénzt szedni.

Azt is látjuk, hogy milyen "hatékonyan" használja fel az állam. De ez nem változtat azon, hogy az autósoknak fizetniük kell a többlethasználatért, a károkért.

Egy autó 10x annyi helyet foglal el az utakon, több-ezerszer jobban használja el az útburkolatot.

Ellepték a közutakat, kiszorítottak mindenki mást, megy a kiszorítósdi "egymás" között. Ezért és a jövedelmükhöz képest magas költségek képzeli - sok autós - azt, hogy ő tartja el az országot.

Holott a közlekedés, a mobilitás csak segíti a a gazdaságot.

A kerékpáros infrastruktúrák jó részére is csak a sok autó és az autósok viselkedése miatt van annyira szükség.

Érdekes módon, ha van 1-2 kerékpárút valahol, egyesek azt képzelik hogy majd csak azon mennek a kerékpárosok. Fel-alá?

Van 1-2 autópálya, mégis természetes, hogy arra fel kell tudni hajtani, onnan lehajtani és hazajutni.

-
Zsurmi

10
gaze képe

ez is egy jo tarsadalmi

ez is egy jo tarsadalmi korkep: http://parkolo.freeblog.hu

11
medvegyu képe

Én meg nem vagyok

Én meg nem vagyok autótulajdonos, viszont valós jövedelemmel bejelentett alkalmazottként iszonyú adóterheket fizetek és a munkáltatóm is.

Ér mire is költi az állam?

Innen kiderül pár dolog.

medvegyu
Kormányblog

12
Körte képe

"A közúti közlekedéssel

"A közúti közlekedéssel összefüggő állami bevételek 2004-ben 570 milliárd forintot, a kiadások pedig összesen mintegy 3900 milliárd forintot tesznek ki. A támogatás tehát 3330 milliárd forint.
Az állami bevétel minden forintjára tehát a társadalom összesen 7 forintot fizet rá (a személygépkocsik esetében 6, a tehergépkocsiknál 18 forintot).
A támogatások a GDP 12–20 százalékának felelnek meg."

HÁt ez kész.

13
fbobe képe

Ennek az idézetnek mi a

Ennek az idézetnek mi a pontos forrása? Rákerestem, de nem találom.

14
Körte képe

Pont fölöttem medvegyu

Pont fölöttem medvegyu linkelte, arra reagáltam
http://www.levego.hu/kiadvany/allamhaz/pavics_lazar_eloadas.ppt

hogy AZ a számítás honnan való azt nem tudom.

15
fbobe képe

Jaa... köszi, nem vettem

Jaa... köszi, nem vettem észre, pedig keresgéltem a hozzászólásod környékén. :)

16
gyurigyerek képe

én amúgy azon gondolkoztam

én amúgy azon gondolkoztam el hogy mennyi szart kell az autósoknak fizetni ha kocsikázni akarnak
először is a jogosítványt
az autó árát
reg adót
valami súlyadó is van
Állandó üzemanyag költség
állandó karbantartás
horribilis parkolási díjak
autópálya
stb.

Ezt továbbviszem és felteszem a kérdést : Honnan a francból van erre mégis pénze ennyi embernek ? Mikor a mai világban már örülhet az ember ha a lakását bírja törleszteni...

17
p-mann képe

Nem "kell". Vannak

Nem "kell". Vannak alternativák. Régen úgy volt, hogy aki rabszolgának született, akkor dolgoznia kellett ingyen. De "autósnak" senki nem születik. Ezt a közlekedési módot VÁLASZTJA saját SZABAD akaratából.

18
feb képe

A rabszolgáknak is volt

A rabszolgáknak is volt alternatívájuk (ragbszolgalázadás).
Az autósok is beleszocializálódnak ebbe a világrendbe, s nehezen törnek ki belőle.

19
Zsurmi képe

1-1 autósnak egyénileg is

1-1 autósnak egyénileg is van választási lehetősége, a rabszolgának nem volt/nincs.

A rabszolgalázadás és az autótól való függőség feladása azért nem ugyanaz a kategória. Sem a kockázat, sem a várható haszon tekintetében.

-
Zsurmi

20
lajhár képe

+1 Azért még senkit nem

+1 Azért még senkit nem feszítettek keresztre, mert elhagyta az autót.
Másrészt tényleg állati nehéz levedleni a régi bőrt, és elhinni, hogy máskép is lehet jó. A szokás nagy úr. Önkényúr.

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

21
pata képe

Másrészt tényleg állati

Másrészt tényleg állati nehéz levedleni a régi bőrt, és elhinni, hogy máskép is lehet jó.

Tudom. Nekem is sok álmatlan éjszakámba került, amíg rászántam magam, hogy a 32-622-es Bontrager Hardcase külsőt 28-622 Schwalbe Marathon Plusra az első keréken. Szóval nehéz változtatni, de lehetséges :-)

22
gaze képe

én eddig jobbkezes voltam,

én eddig jobbkezes voltam, de meguntam és most gyúrok a balkezességre..

23
pata képe

Amikor én jártam

Amikor én jártam általános iskolába, teljesen megszokott volt hogy a balkezes gyereket "átszoktatják" jobbkezesre, velem is megcsinálták, mai napig olyan a kézírásom mint egy rejtjel. Szóval ha te átszoksz, akkor én meg megpróbálok visszaszokni :-)

24
Hotyhogy képe

Szülői jóváhagyás

Szülői jóváhagyás nélkül ilyesmit nem szabadna tenni egy iskolában. Felvilágosult szülők se tesznek, se engednek ma már ilyesmit.

25
pata képe

Ma már remélem nincs

Ma már remélem nincs ilyen, de akkor nem kérdezték meg a szülőket. Nekem tpk nincs belőle károm, csak annak, aki a kézírásomat olvassa :-)

26
Hemü képe

Igazából nem tudhatod,

Igazából nem tudhatod, hogy lett-e károd belőle, mert nem tudod, hogy "normál esetben" is így működnének-e az agyféltekéid. Nekem - önmagammal kapcsolatban - vannak kétségeim.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

27
Hotyhogy képe

Ez megnyugtat, hogy a

Ez megnyugtat, hogy a patikus szenvedi kárát és nem a beteged, amikor a receptedet olvasná, ha orvos lennél. :)

28
Cseya képe

Mi az hogy "felvilágosult"?

Mi az hogy "felvilágosult"? Jelent valamit, vagy csak ráerőltetett érzelmi töltete van ennek a szónak?

29
Hotyhogy képe

Úgy értem, hogy aki

Úgy értem, hogy aki felvilágosult, az a tudomány mai állása szerint jól értesült.

Az agy működéseének ismeretével tudjuk, hogy a bizonyos kezességre való természetes hajlam nagyon fontos. Nem szabad azt semmibe venni és átneveléssel elfojtani, mert a személyiség károsodhat azzal.

"Csecse" kéz, meg hasonló fogalmak pedig a felvilágosulatlan szülők és nevelők használta fogalmak.

30
Hemü képe

Balkezü (balog, balogsuta,

Balkezü

(balog, balogsuta, balogács. suti, sete), az, aki foglalkozás közben (evésnél, vágásnál, játszásnál stb.) balkezét használja, jobb kezére pedig ügyetlen. a B.-ség okát biztosan megállapítani nem sikerült; némelyek abban keresik, hogy a bal kar ütőere közelebb ered a szivhez, mint a jobb karé. a gyermekeket idejekorán le lehet szoktatni a B.-ségről. Lombroso tanár szerint a müveletlenebb népfajoknál, valamint a bűntetteseknél is igen gyakori.

Forrás: Pallas Nagylexikon

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

31
Cseya képe

No igen, a "tudomány mai

No igen, a "tudomány mai állása" is kb. annyira kőbe vésett dolog, mint a "csecse kézről" alkotott tapasztalatok.

"Vajon mit fogunk hinni holnap?"

32
gaze képe

roppant egyszeru, te pl nem

roppant egyszeru, te pl nem vagy az.
haha, kihagyhatatlan volt.
attol hogy te nem ismered a jelenteset, attol meg van neki.

ha jol ertelmeztem HH kijelenteset, arra vonatkozik, akik haladnak a korral, a tudomany es tapasztalatok eredmenyeit figyelembe veszik, nem orokolt dogmak alapjan cselekszenek, hanem onallo, megfontolt donteseket hoznak.

vagy masra voltal kivancsi?

33
fbobe képe

"Szülői jóváhagyás

"Szülői jóváhagyás nélkül ilyesmit nem szabadna tenni egy iskolában."

Szülői jóváhagyással sem. Édesanyám gyógypedagógus, és vért izzad az átszoktatott gyerekekkel. (A legszebb, mikor a szülő letagadja, hogy átszoktatta a gyereket: "Nem mondtuk mi a Julcsikának, hogy a szép kezével rajzoljon... nem mondtuk.. csak néha.")

Nyilván okoz némi nehézséget a balkezeseknek, hogy a világ a jobbkezeseknek van kényelmesre berendezve, de inkább szenvedjen valaki az ollóval meg a konzervnyitóval, mint legyen diszlexiás.

34
lajhár képe

+1 Ádám ______ _______

+1
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

35
balogh képe

még szerencse, hogy van

még szerencse, hogy van balkezes bolt
http://www.varazsbolt.hu/

36
Hemü képe

Nálam is próbálkozott

Nálam is próbálkozott Helli néni, amíg apám rá nem bizonyította, hogy rejtett balkezes, és ezért kompenzál. Azután én voltam az egyetlen az osztályban, aki golyóstollal írhatott töltőtoll helyett.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

37
bootes képe

II/1, II/2, diszkréten

II/1, II/2, diszkréten elnyomva egy ásítást.

38
Lathor képe

Az út, pl. az én havi

Az út, pl. az én havi 300eből épül, teljesen függetlenül attól, hogy van-e autóm vagy nincs.