Miután három biciklijét is ellopták, a design hallgató Dominic Hargreaves kifejlesztett egy tuti bringatárolót, amiről nem csak hogy gyakorlatilag lehetetlen lelopni a bicajt, de jól néz ki városképi szempontból is.

cikk a yatzer.com-on

A tároló bármilyen falfelületen rögzíthető a családi háztól kezdve az egyetemen át a metróállomásig, és egy távirányítóval lehet le-föl küldözgetni rajta a bringát. (videó)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
stp1 képe

tripla

tripla

2
stp1 képe

tripla

tripla

3
stp1 képe

én nem nagyon értem, hogy

én nem nagyon értem, hogy a falról, miért ne lehetne ellopni egy bringát...
fog egy létrát és kicsit dolgozik a magasban.

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

4
hf képe

+3 :) hf, aki arra fordítja

+3 :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

5
solaitid képe

szerintem ha valaki már

szerintem ha valaki már létrával jár biciklilopni, akkor tökmindegy :)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

6
. képe

+2 --------------------------

+2

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

7
stp1 képe

jujjjj * Downhill is the

jujjjj

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

8
er13a18 képe

ohbakker, kora reggel ez

ohbakker, kora reggel ez megviselt..

9
Hotyhogy képe

[a tolvaj] "...fog egy

[a tolvaj] "...fog egy létrát és kicsit dolgozik a magasban."

Vagy, ha tud, levitál. :)

10
toreki képe

Nézd meg a videót. Le is

Nézd meg a videót. Le is van lakatolva. Odafent fűrészelni, vagy flexelni meg jó móka lehet....

11
stp1 képe

nem én voltam :D * Downhill

nem én voltam :D

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

12
stp1 képe

pár éve volt egy eset

pár éve volt egy eset apám ismerősével a munkahelyén. az utcán az épületbe volt falazva egy izmos acél rúd (technikai részleteket nem tudok), amihez lehetett lakatolni. volt is vagy ötven bicó odakötve. egyik nap megáll előtte egy IFA, pár markos legény pedig kibontotta az egészet a falból, és mint egy nyársat (gondolom nem ketten, nem belekötni :)), feldobták az IFAra és elvitték az összeset...

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

13
. képe

Jó hosszú ifa lehetett...

Jó hosszú ifa lehetett...

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

14
stp1 képe

akkor maradjunk annyiban,

akkor maradjunk annyiban, hogy egybe bontottak ki sok bringát, a részletek nem ismertek.

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

15
Zsurmi képe

Ja a gumi a fehér falat meg

Ja a gumi a fehér falat meg nem fogja meg.

-
Zsurmi

16
mcysh képe

Ebben is tökéletesebb a

Ebben is tökéletesebb a fotosop, mint a világ.
===
bácsi a biciklin

17
err képe

En nalam am nem jo a video

En nalam am nem jo a video link... Konkretan nem mutat sehova, pedig erdekelne :)

- errorka

18
solaitid képe

javítottam,

javítottam, kösz

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

19
err képe

En is, jopofa :) Bar vannak

En is, jopofa :) Bar vannak hianyossagai, mint azokat mar emlitettek a hozzaszolok...

- errorka

20
stp1 képe

háát, az az első kerék

háát, az az első kerék rögzítés... háát...

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

21
feb képe

Csinálhatnának egy képet

Csinálhatnának egy képet az esős időben való használatáról.
Szép fehér falak, mi?

22
Drody képe

Csak egy buherált

Csak egy buherált távirányító kell hozzá, ás már le is jött.

........................
Formaharc és sci-fi.

23
solaitid képe

azt szeretem a

azt szeretem a criticalmassban, hogy mindenki olyan pozitív :)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

24
stp1 képe

arról nem is beszélve,

arról nem is beszélve, hogy azt a legkönnyebb kilopni a zsebedből... :D

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

25
Hotyhogy képe

Jó szándékú és gazdag

Jó szándékú és gazdag képzeletű az újító. De a falak lehetséges bepiszkítása mellett a rendszer egy másik hátránya is felmerül.

Közterületen a magasba, a járókelők feje fölé felfüggesztett tárgyakat nagy felelősséggel szükséges biztosítani, hogy azok senkire rá ne eshessenek.

Nem csak ipari üzemekre érvényesek a felfüggesztett terhekre szóló szigorú szabályok. Az utcák berendezéseire is vannak hasonlók.

Szerintem ilyen szerkezeteknek és kezelésük módjának meg kellene felelniük egy alkalmas szabványnak.

Ugyan mily testület garantálná azt, hogy minden kerékpáros aki ilyen tárolót vesz igénybe, gondosan és előírás szerint akasztja fel arra a szintén biztosan összeszerelt bicaját?

Ki biztosítana annak, vagy részeinek véletlen leesése és azáltali sérülések előidézésének lehetősége ellen?

Egy másik blogban szó volt lakásban tárolt biciklikről. Hely szűkében, feltéve egy utcára néző emeleti lakást, az ott lakók hasonlóan kiakaszthatnának bicikliket a magasba, az ablakon vagy az erkélyen kívül.

Azt hiszem, hogy a hatóság ezt nem engedné meg.

A második képen pedig érdekes, hogy miért nem inkább az autók magasba csörlőzésével bajlódnak, és miért nem fordítva, a bicajok állnak szépen a felszabadult tágas helyen? :)

26
Frenki képe

Frenki Egy exlakatos

Frenki
Egy exlakatos vélemény:az elv nem hülyeség.
Valami hasonló már kóválygott a fejemben mert a bérház folyosó hamar "eldugul".
A védelmet itt elsődlegesen a kerékre lakatolt fémkeret adja, mert a leszedett bringa továbbra sem mobil.
Viszont nem kell létra sem, láttatok már ágnyeső kertészeti szerszámot?van belőle 4 méteres is.Ettől kezdve a kérdés a drótkötél átmérője.De hasonló elven múködő erővágó pofákat is lehet barkácsolni.
A cilinder zár sem csoda, törhető a zártest ha valahol megfogható, a fémházon kívül, illetve van csöndes akkus csavarbehajtó amivel elfúrhatóak a cilindertüskék.
Szintén a fal összemocskolása, és a függő terhekre vonatkozó előírás is helyén van.
Hozzá teszem, az utcai verzió amennyiben a lakóké, és nem parkoló, az időjárásnak is rendesen kiteszi a gépet.
De!
Ennél jobb módszer aligha van a kilógó kormányok eltüntetésére.A keret hosszabítható, hogy vezesse a hátsó kereket is.Drótkötél olcsó,de ha a felső pozícióban volna egy lentról zárható retesz, akkor a drótkötél vágás feleslegessé válna, és a függő teher is biztosabban állna.Végül, ha az egész kóceráj egy áttetsző a bringa teljes méretét befogadni képes tokba lenne beépítve és ebbe csusszana be a bicó, mind az időjárási gond, mind a hozzáférhetőség gondja (tolvajé) megoldódhatna.
Kb ennyi, a többi mérőszallag, és anyagismeret, és költségszámítás.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"