Hölgyekurak, ha akartok, vessetek egykét pillantást a következő 300 oldalas irományra.
http://www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=TirPortalBinary&document...
A 285. oldaltól (is) egész érdekes.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Hölgyekurak, ha akartok, vessetek egykét pillantást a következő 300 oldalas irományra.
http://www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=TirPortalBinary&document...
A 285. oldaltól (is) egész érdekes.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Ezt már elfogadták?
Ezt már elfogadták? (hivatalos?)
A jan. 29-i ülés negyedik
A jan. 29-i ülés negyedik napirendi pontja lesz ez, ha minden igaz. És egyszerű többség elég lesz. Csak elfogadják, és akkor máris itt a havajj :D
Egy dolog kell még hozzá:
Egy dolog kell még hozzá: pénz. De kegyetlen sok.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
2900 milliárdot hallottam
2900 milliárdot hallottam egy forrásból. Hm. Ennyi fejlesztésre az nem is "olyan" sok...
Tisztelettel hívnám fel a
Tisztelettel hívnám fel a figyelmet a 285. o 12-es sorára... :(
Ez csak tervezet,
Ez csak tervezet, változhat. De már magukévá tették az alapelveket (kerékpársáv elsősorban, stb.)
És úgysem lesz pénz rá. Főleg ha a válság még 5 évig eltart
Bogotában meg épp a kevés
Bogotában meg épp a kevés pénz miatt fejlesztették a gyalogos-kerékpáros-tömegközlekedés infrastruktúrát.
"A kerékpáros közlekedés feltételeit, lehetõség szerint
a közút területén, az útpályafelület újraosztásával
kell megteremteni.
- Amenyiben nincs lehetõség a közúton belül biztosítani
a kerékpáros közlekedést, akkor azonos
nyomvonalon önálló kerékpárutat indokolt építeni.
- Ha kerékpárút építését sem teszi lehetõvé a közterület
keresztmetszete, akkor párhuzamos úton való
kerékpáros közlekedést kell biztosítani."
Remélhetőleg a parkolás szentsége nem zárja ki az első lépést.Azaz az útpálya újraosztását ilyen indokkal ne lehessen megkerülni.
Kiváncsi leszek mi valósul
Kiváncsi leszek mi valósul meg belőle...Az a baj hogy túl régóta élek ebben a városban ahhoz, hogy merjek az ilyen terveknek örülni...
http://www.whiplash.blogol.hu
Remélem a megvalósítás
Remélem a megvalósítás igényesebb lesz,mint ez a pdf.
Jó,hogy beleírták 4-es metró Kelenföld-Keleti pu 330 mrd HUF.
A kerékpáros-gyalogos fejlesztések térképén mi az a "Fokozottan humanizálz zóna"??
Upsz közben egy másik térképen megtaláltam,ott nem csak a jelmagyarázatban szerepel.De továbbra is humanizálz zóna.
Nemcsak a kerékpáros,
Nemcsak a kerékpáros, hanem minden részére reagálva:
Megint újragondoltak egy csomó mindent, illetve elővették a már túlhaladottnak vélt ötleteket. Én nem is igazán értem.
Pl. az 1-es vili most mégis Kelenföldre menne? Utoljára már az volt a koncepció, hogy a Szerémin le a Savoya parkig.
Van egy csomó "merjünk nagyot álmodni" ötlet is benne: pl. kisföldalatti Budára (Deák tértől fogaskerekű, vagy hogy a csudába megy át a Duna alatt?) A sok-sok metró terv? Az elmúlt 50 év összes ötlete belezsuppolva! Amit 50 év alatt nem sikerült, azt most 11 év alatt megcsinálják?
Az, hogy a kerékpáros fejlesztés gondolata beszivárgott a Főmtervhez is, meg úgy általában a várostervezők gondolkodásába, az óriási dolog!! Ebben nagy szerepe van ám a CM-eknek, Jánoséknak... Szerintem a mi szempontunkból ez egy igazi fegyvertény.
Szerintem reálisan az alábbi várható 2020-ig figyelembe véve az önkori lassú intézményrendszerét, a politikai és gazdasági viszonyokat:
-A nagy beruházások tovább tolódnak (nagy metróálmok), a 4-es metrón elszüttyögnek még vagy 4-5 évet, épp elég púp az most ilyen helyzetben. Ez a vezetés már nem ugrál a hátralévő 1,5 évben, az tuti! Se pénzük, se merszük nagyokat tenni.
-néhány villamosvonal összekötés, meghosszabítás nagy viták és nyüglődés után megvalósul,
- Előkészítik, esetleg elkezdik az egyik dél-budai hidat,
-a Budapest szíve projekt részben megvalósul,
-a behajtási díj talán megvalósul (itt nagy nyomást kell gyakorolni) valszeg hatalmas költségtúllépéssel fog kiépülni, óriási vitákkal övezve és lassan,
-ha nem lesz gyorsvasút Ferihegyre, akkor egy metrószárnyvonal azért talán reális lehet,
-kerékpáros infrastruktúra-fejlesztés: részben megvalósulhatnak az álmaink, de nagy nyomást kell rájuk gyakorolni, hogy ebbe az irányba menjenek elsősorban, mert költséghatékony és gyors megoldás!!!! Az egész terv irtó pici kis töredéke, miközben hatása felérhet több százmilliárdnyi metrófejlesztésével, és ha ésszel csinálják, akkor nem lehet úgy elbukni uniós támogatást, mint egy rosszul tervezett metróval. Szóval most is tovább kell nyomulnunk, terelgetve őket a jó irányba.
Viva Penalosa!
A lényeg azon van, hogy
A lényeg azon van, hogy "tervezet" a neve és pénzt lehetett kérni az elkészítéséért. Tudtátok-e, hogy a 70-es években is álmodoztak és úgy tervezték, hogy Győr és Paks között 2009-re 5db atomerőmű lesz a Duna mentén, és vagy másik 5 vízlépcső a Tiszán. Vagy emlékezzünk csak, hogy 2002 után egy kicsivel még Demszky arról vizionált, hogy idén már szárnyal a 4-es metró és az 5-ös első szakaszát is átadhatja. Szóval ennyire kell az ilyesmit komolyan venni :(
Szép dolgokat írnak a 2-es
Szép dolgokat írnak a 2-es prioritású bringázásról (81-89.),bár a tervek szerint 2020-ra is csak részben lesz bringasáv a körúton.
Azt már végre felismerték,hogy a belvárosban csökkenteni kell az autóforgalmat és helyette a gyalogos, bringás, közösségi közlekedés feltételein javítani, viszont a külső kerületek szellősebb beépítettségét úgy értelmezik, hogy ott hiányos az úthálózat és lazán benyomnak még két (fél)körutat Hungária és M0 közé + egy rakás újabb utat és szélesítik a meglévőket (277-279).
Az lenne a kérdésem a tisztelt tervező urakhoz, hogy 20 vagy 30 év óta nem olvastak nyugat-európai szakirodalmat??
Helló! Ez egy ágazati
Helló!
Ez egy ágazati koncepció. Hosszútávú dinamikus (!) jövőkép. Arra való, hogy felvázolja az ideális állapotot amit jó lenne majd valamikor elérni. Nincsen olyan törvényi ereje, mint a szabályozásoknak rendezési terveknek. Egy határozat, amit majd ha megalkotják a fentieket, figyelembe vesznek. Nem úgy, hogy ide berajzolták pl a bringautat, akkor nosza megcsináljuk, hanem úgy, hogy akkor ide nem építünk plázát. Lényeges különbség.
Az hogy 2020ig meg mittudomén meddig javasolt fejlesztés - az meg ilyen "jó lenne ha" kategória, de nem terv.
Szóval ez egyelőre nem jelent túl sok mindent, csupán kereteket - ismerve bp anyagi helyzetét, és a 2013 utáni Eu-s finanszírozási helyzetet (nem lesz) - a nagyon távoli jövőnek.
>>Ez egy ágazati
>>Ez egy ágazati koncepció.
Én nem vagyok ilyen nyugodt. Ebből az ötlethalmazból fog valamilyen átláthatatlan folyamaton keresztül átcsúszni a városfejl. koncepcióba. Ami az EUs források lehívásának feltétele. És máris közelebb jutottunk egy újabb (ezúttal budai) alagút-völgyhíd rendszerhez.
A saját lobbimat megszervezendő szeretném látni a mobilitás mellett az élvezhető-fenntartható-ÉLHETŐ VÁROS ÁGAZATI KONCEPCIÓJÁT. (eddig olyat láttam, hogy kiskereskedlmi koncept, zöldfelületi koncept.)
(ha valaki olvassa: a fenti tanulmány árának feléből vállalom; sőt kiegészíteném előzetes társ.i egyeztetéssel, és gazdasági szereplők bevonhatóságának vizsgálatával. olyanokat írnék bele, hogy attila út lezárása, rákóczi füvesítése, urbán-humán-coffeshop hálózat, kreativ osztály zebra igénye...)
Ez a rendszerterv, amit a
Ez a rendszerterv, amit a jövő héten kell a közgyűlésben elfogadni.
Mi (MK) elég erősen befolyásoltuk a 2-es prioritást, ha megnézitek, nagyon hasonló az általunk készített Budapesti kerékpáros Koncepcióban leírtakkal. Ez egy nagy győzelem, még akkor is, ha néhány dolog még hibádzik. Hétfőn még lesz egy egyeztetésünk a készítőkkel, mert a prioritásban leírtak nem jelennek meg a mellékletekben. A prioritásban leírtuk, hogy mi a főhálózat , de a mellékelt térkép és lista nem ezt tartalmaza. Ez még változni fog.
Terveink szerint (már az első egyeztetések megvoltak) ennek és a mi koncepciónknak alapán készül el a konkrét kerékpáros program 2020-ig, de már a mostani beruházádsokban is a leírt elvek érvényesülnek! (kivéve mondjuk a Dráva utcát, azért megyünk oda kedden tüntetni, gyertek el!)
János
Csak, h mindenki képben
Csak, h mindenki képben legyen. A belinkelt doksi lényegében az 1999. októberi azonos című anyag kissé módosított változata: S-Bahnnal egészült ki, és több a mostaniban az általános duma.
Ennyi :-(
a budai alagutak is új elem
a budai alagutak is új elem többek között.
lécci mutassad már meg
lécci mutassad már meg abbana bicajos részt!
János
V. fejelzet. Gyalogos és
V. fejelzet. Gyalogos és kerékpáros közlekedés. Hozzá tartozó áttekintő térkép és létesítménylista X. fejezet, 6. ábra.
neked megvan ez
neked megvan ez elektronikusan? Az V. fejezet! Átküldenéd, vagy feltennéd ide?
Kösz
János
Digitálisan nincs meg, de
Digitálisan nincs meg, de lefényképezem, és elküldöm az MK címére. Úgy jó?
szuper, nagyon kösz.
szuper, nagyon kösz.
János
Egy kis statisztika, mert
Egy kis statisztika, mert végigolvasni nincs most időm a 316 oldalt. Egy biztos: ha lassan is, de egyértelműen változik a szemlélet, ami alapja a tettek változásának is.
Szavak előfordulásának száma (db):
kerékpár - 227
bicikli - 0
gépkocsi - 32
autó - 279
közösségi - 368
gyalog - 133
gördeszka - 0
görkorcsolya - 0
hajt - 152
sétál - 3
andalog - 0
környezet - 324
élhető - 60
alternatív - 86
fenntartható - 61
zöld - 55
P+R - 103
dugó - 18
forgalom - 416
szennyezés - 21
csillapít - 30
korlátoz - 117
kitilt - 5
lezár - 4
csend - 2
kosz - 4
bűz - 2
zaj - 74
fúj - 0
személygépkocsi -
személygépkocsi - 22
személyautó - 8
stb, de nekem nem írja ki, hogy hányszor fordul elő, végigszámolni meg nincs időm.