Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.

Ez nagyon gáz.
Ez nagyon gáz.
a hév-et eddig is a máv
a hév-et eddig is a máv tartotta karban, és eredetileg is elővárosi vonalként működött. szóval a váltás nem lenne nagy. az eredmény meg kb az lenne, hogy többen vásárolnának kombinált bérletet, ami nem sokkal drágább, mint a sima bkv, és lényegesen könnyebben lehet vele utazni a városban. tavaly még én is használtam, és nagyon jó volt.
Magyarán burkolt
Magyarán burkolt áremelés, hogy párszázezer embernek drágább bérletet kell venni, mert véletlenül HÉV jár hozzájuk és nem villamos/busz. Ügyes.
Szerintem a budapestiek csak kis hányadának van arra szüksége, hogy használja a MÁV infrastruktúráját, hisz nem jut gyorsabban Bp-en belül sehova(*).
(*):persze lehet erre példa (pl: Északi összekötő), de nem jellemző
a második
a második megállapítással nem értek egyet, mert kombinált közlekedéssel a régi melóhelyemen 30-35 perc alatt bent voltam, ami bkv-val legjobb esetben is 1óra volt, az átlag meg 1óra 15perc.
ugyanígy pestlőrincről indulva újpest városkapu nyugati átszállással 50 perc, míg bkv-val több.
a burkolt áremelés meg nem számottevő. szerintem. emlékeim szerint 300ft-tal drágább a kombinált felnőtt bérlet. lehet, hogy azóta több, de amikor kiszámoltam, hogy inkább ezt veszem, akkor röhögtem egyet.
Nem ismerek statisztikákat
Nem ismerek statisztikákat a bérlet kihasználtságáról, de míg csúcsidőben a bkv járművei 3-10 percenként járnak, a vonatok 30-60 percenként. Szóval könnyű lekésni őket, gondolom arányaiban nem használják annyit őket.
Lusta vagyok adatokat keresni, de mondjuk 100ezer hévezővel számolva évente 100000*300*12=360millió. Aki ráér megnézhetné a tényleges adatokat.
Én ha nem kapok plusz szolgáltatást, semmiért nem fizetek ki 300Ft-ot. És hosszú évek alatt, míg bkv-ztam, nem volt vonatra szükségem, ám naponta héveztem.
az elővárosi vonalaknak
az elővárosi vonalaknak pont az a lényege, hogy gyakrabban járnak. ferihegyre pl kb negyed óránként megy csúcsidőben, ami szerintem nem rossz. ha azt veszed, hogy a ferihegy-nyugati távot várakozással bkv-n kb egy óra alatt teszed meg, ez negyed órás álldogálással is csak háromnegyed óra vonaton. ez plusz szolgáltatás pl :) meg nem kell átszállni. mondjuk valószínűleg ez a legsűrűbb vonal, de aki érden lakik, annak sem kell órákat ácsorognia a következő vonatig.
ha az ember megtervezi rendesen az útját (ezt nagyobb távra értem), akkor szerintem igenis plusz szolgáltatás, hogy nem vagyok bkv-hoz kötve, hanem válthatok útközben, és ezzel csökkenteni tudom az utazási időt.
ha ezentúl csak a drágább kombinált bérlettel lehetne közlekedni a hév-en, és nem használnád ki annak előnyeit, akkor az a te bajod. :)
Egyik reggel rádióban
Egyik reggel rádióban hallottam, hogy 2009-től csak olyan bérletet fog árulni a BKV, ami Budapest területén az összes MÁV és volán járaton is érvényes lesz .
Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
Nekem tök mindegy ki
Nekem tök mindegy ki üzemelteti csak jól működjön!
És még, sok HÉV-et mindenhová! Budaörsre, Dunakeszire, Fótra, stb!
Apropó, tudtátok, hogy Budaörsre és Törökbálintra valaha HÉV járt, csak megszüntették 1963-ban? Ha az most működne......
http://hampage.hu/trams/sinekbuda2.html
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
omg, mennyi durva dolog
omg, mennyi durva dolog van... meg azt is bírom ezeken a képeken, hogy sehol egy eldobott szemét és ezek a "régi" járművek milyen jó állapotban voltak ... hmm, szép volt Budapest régen, most meg tiszta mocsok az egész, az emberek többségével együtt.
http://people.inf.elte.hu/proof88
A Budaörs-Törökbálint
A Budaörs-Törökbálint HÉV maradványa a 41-es villamos. Sajnos Budaörs a másik irányba terjeszkedett, így oda nem lenne jó alternatíva.
Budaörsnek az lenne a jó, ha a Virágpiacig elérne a 4-es metró (tovább csak iszonyú kiasjátítások és költségek árán lehetne vezetni).
Törökbálint esetén megfontolandó lenne a patak mentén a 41-es villamost tovább vinni. Talná még a város belsejébe is be lehetne vinni.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Lehet hogy üldözési
Lehet hogy üldözési mániám van, de pár hónapja volt a greenfon-n egy cikk hogy ki akarják szervezni a MÁV-tól az egyetlen nyereséges, tehát az elővárosi közlekedést.(Magánkézbe akarják adni)
Ugye a HÉV is ide tartozik, de az egyelőre nem a MÁV része.
Úgyhogy ha már a MÁVhoz kerül a HÉV, és utána az egészet mindenestül magánkézbe adják, akkor sajnos igazam lesz.
Azért károgok mert eddig nem sok értelmes döntést hozott a főváros, és csak utólag hiszem el hogy ilyenre is képes.
a személyszállítás
a személyszállítás mindenhol a világon veszteséges. a máv a teherszállításból tartotta fent eredetileg a személyszállítást. ezt ugye kiszervezték, de csak ímmel-ámmal, az állami tulajdon megvolt egy darabig. most nem tudom, hogy mennyi százalékot vettek meg az osztrákok, nem is érdekel.
a mávcargo sikerén felbuzdulva született meg a máv-start, mert ha van külön cége az államnak vasúti teherfuvarozásra, akkor legyen már neki külön személyfuvarozós cége is. aztán ott maradt máv néven az az intézmény, akié meg a sín, mert közben csináltak valami máv-ingatlant is. ők kezelték az állomásokat (ez ha minden igaz már visszaolvadt a normál máv-ba). így a teljes apparátus saját magától bérelte az általa használt infrastruktúrát.
ezek után azt mondani, hogy az elővárosi közlekedés nyereséges, a normál meg nem... az érthető, hogy az elővárosi közlekedésben nagyobb az utasszám, és viszonylag egyenletes az eloszlás, nagy távnál meg nem lehet csak úgy kiszámolt forgalomtól függően kocsikat felcsatolni egy szerelvényre, mert leszedni, mert éppen csúcsidő van, vagy már nem. ezáltal ugye az kevésbé gazdaságos. ami megint sántít, mert ha már felcsatoltak egy kocsit, az nem kerül plusz pénzbe, hogy ide-oda húzogatják, legfeljebb kihasználatlan kapacitás.
szóval ez sztem kacsa, vagy ha mégis kiszervezik, akkor semmi értelme.
"mert ha már felcsatoltak
"mert ha már felcsatoltak egy kocsit, az nem kerül plusz pénzbe, hogy ide-oda húzogatják, legfeljebb kihasználatlan kapacitás."
A pusz kocsi plusz tömeg, amit mozgatni kell, ami plusz energia, ami plusz pénz. Mondjuk nem tudom nagyságrendileg ez mennyi lehet.
igen, de egy szerelvény
igen, de egy szerelvény minél több kocsival közlekedik, az alap kihasználhatósága annál nagyobb. ergo ha egy mozdony egy kocsit húz, arra mondjuk 120 utas fér. a pályahasználat költségét a 120 potenciális utas nem tudja kifizetni. ha ugyanaz a szerelvény 4 kocsis, a 480 fő már ki tudja fizetni, a szükséges költségtöbblettel együtt.
ez ugyanolyan, mint ha leadsz nyomdába 1 anyagot. van alapból költségvonzata, hogy foglalkoznak vele, van egy gépindítási költség, van anyagköltség. minél nagyobb a példányszám, fajlagosan annál olcsóbb a nyomtatás.
Értem. Nem ugyanarra
Értem. Nem ugyanarra gondoltunk.
Gondolom statisztikákkal lehet tudni mikor merre mennyien járnak, utánna lehet optimalizálni. Persze az optimum biztos más a MÁV-nak mint az utasnak.
és te mire gondoltál? :)
és te mire gondoltál? :)
Szerintem arra gondol, hogy
Szerintem arra gondol, hogy 480 férőhely nem finanszíroz jobban egy járatot, mit 120.
480 utas már persze igen. De ha az adott vonalon nem akarnak 120-nál többen utazni, akkor tényleg fölösleges 480 helyet vonszolni rajta.
(Persze érdemes kipróbálni, mert így derülhet ki, hogy valójában mennyien is járnának arra)
maga a férőhely persze,
maga a férőhely persze, hogy nem, de ha az üres férőhely alternatíva mondjuk egy tömött busszal szemben, akkor nem kell sokat gondolkozni, hogy felszálljak egy vonatra, akár városon belül is.
nem kerül plusz pénzbe
nem kerül plusz pénzbe
szvsz a plusz kocsi nem is olyan kevés plusz költség.
ha jól tudom, a _régi szép időkben_ a gyorsvonatra olcsóbb volt a jegy, mint a lassúra, mivel az nem állt meg minden helyen, és nem került annyi energiába(=pénzbe) a gyorsítás-lassítás.
;)
Fordítva volt. Tejesen
Fordítva volt. Tejesen ésszerűtlenül.
===
bácsi a biciklin
ott a plusz szolgáltatást
ott a plusz szolgáltatást (gyorsabban jutsz a-ból b-be) fizetted meg.
Budapesten egyedül az
Budapesten egyedül az elővárosi közlekedés lehet nyereséges, hiszen ott nem lehet lógni, míg a belvárosban igen.
Lehet. Ha pénztárnyitás
Lehet. Ha pénztárnyitás előtt mész, akkor csak a kalauzt kell elkerülni.
Ez azért hülyeség, mert
Ez azért hülyeség, mert ha városhatáron belül is lenne kalauz, akkor bent se lehetne lógni. Vagy ha mondjuk az Örsön lenne ki-be léptető kapu...
meg minden állomáson, mi?
meg minden állomáson, mi? :)
az a baj, hogy ezen a téren nagyon le vagyunk maradva. pl bordeaux-ban olyan rendszer van, hogy a bérlet mágneses vagy mi, és felszálláskor azt is "érvényesíteni" kell forgalomszámlálási okokból, a jegyek időkorlátosak és minden járművön kezelni kell. amikor jön a kaller, akkor egy spéci kártyát rak a gép elé, és a járműben lezárja az összes jegykezelőt. így ugye nem lehet akció közben mégis érvényesíteni a jegyedet. bliccelnek ott is, de nagyon kevesen. nem mondom, hogy ilyen rendszer kell nekünk, mert bp közlekedése lényegesen nagyobb, de az nem normális, hogy a kallerekre meg biztonsági őrökre költik a pénzt igazi fejlesztések helyett.
Természetesen a metrón
Természetesen a metrón még megoldható volna(megfelelő rendszerrel) a teljes ellenőrzés, villamoson már nehezebb, a tömött buszjáratokon meg méginkább.
Skandináviában pld. megoldották, mert ott mindenki az első ajtónál száll fel, és mutatja a jegyét. a 7-es vonalon ez elképzelhetetlen lenne. De gyanítom máshol is.
Úgyhogy ebből középtávon nem lesz nyereség.
Vagyis mégis. Fel kell vinni a jegyárakat 10000 forintra, és rávenni a felső tízezret, hogy fizessék meg. :)
Hát akkor úgy kell
Hát akkor úgy kell megoldani, hogy ne legyen túlzsúfolt a busz... Ha most az utasok X hányada bliccel, akkor normális ellenőrzéssel 1/(1-x)-szer annyi járat mehetne ugyanannyi bevételből (feltéve, hogy minden bliccelő jegyet venne, ami nem igaz, mert van aki akkor nem utazna, de helyette lenne akit meg a kevésbé zsúfolt busz vonzana a tömegközlekedéshez, meg az ellenőröket se kellene fizetni, az megint több járat).
A budapesti (és tkp magyarországi) rendszer - amelyben előre kell jegyet venni, és utána szúrópróbaszerűen ellenőriznek - költséges, nem hatékony, és bele van kódolva a konfliktus. Ha meglenne az elhatározás, fél év alatt bőven lehetne csipkártyás beléptetőkapu legalább a metróknál, szerintem nagyon hamar behozná az árát. Rejtély, hogy miért nincs.
Ha meglenne az
Ha meglenne az elhatározás, fél év alatt bőven lehetne csipkártyás beléptetőkapu legalább a metróknál, szerintem nagyon hamar behozná az árát. Rejtély, hogy miért nincs.
Szerintem ez vagy színtiszta töketlenség, vagy a zavaros érdeke kellően sok BKV-s középvezetőnek. Ha kiderülne, hogy le lehet vezényelni nagy projekteket a BKV-n belül, az megmutatná hogy eddig is lehetett volna.
Persze az igazság más lehet, de egyenlőre más nem tudok elképzelni.
-
Zsurmi
Ilyen mennyiségű utasnál
Ilyen mennyiségű utasnál a skandináv módszer biztosan nem menne, hacsak nem építenének 500m hosszú megállókat,és nem 6 busz vinné a mostani egynek a terhét.
Kíváncsi lennék Tókióban mit találtak ki, bár ők meg nem szoktak lógni. Esetleg valami kapus beléptető a buszajtóban, dehát az meg pénz. Bogotában ha jól tudom metrómegálló szerű állomások vannak, tehát ott hiába nagy a tömeg, metrós módszereket alkalmaznak.
Tegnap rokonokkal metróztam
Tegnap rokonokkal metróztam és az állomásokon álldigáló és beszélgető őrök le se tojtak, nem néztek semmit sem, csak "költötték az adófizetők pénzét". Mondjuk ilyen munkamorállal nem szerepelhettek volna a Kontrollban. :-)
A HÉV átadása a MÁV-nak
A HÉV átadása a MÁV-nak még egy indok, hogy miért ne lehessen megvalósítani az M2G projektet... :(
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Vagy akár az n+1 (ötös)
Vagy akár az n+1 (ötös) metrót.
üdv adamekp
Ha a szentendrei, a csepeli
Ha a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV összekötésére gondolsz, azzal nem lenne probléma, mert mindet a MÁV üzemeltetné. A szentendrei HÉV és az esztergomi vasút összekötése meg még egyszerűbb is lenne. Valamiért ezeket az összekötéseket nem akarják igazán, mindig megmagyarázzák, hogy miért nem lehet, ahelyett, hogy kitalálnák hogyan lehet.
Ti hány hatot, hetet
Ti hány hatot, hetet számoltatok a cikkben?
jövő héten nyerhetek a lottón...
Te is unod már a cikkekben
Te is unod már a cikkekben a feltételes módot? Annyira átlátszó.
-
Zsurmi
Kecskére káposztát.
Kecskére káposztát.