http://www.indexkelet.hu/nyomtato.php?cikk=25617
Az M1 szamolt be a Nyiregyhazi akciorol, ahol megjeloltek nehany kerekpart egy olyan azonositoval, amely a lopott bicajt egyedileg azonositja es sem egetessel, sem darabolassal nem tavolithato el.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
http://www.indexkelet.hu/nyomtato.php?cikk=25617
Az M1 szamolt be a Nyiregyhazi akciorol, ahol megjeloltek nehany kerekpart egy olyan azonositoval, amely a lopott bicajt egyedileg azonositja es sem egetessel, sem darabolassal nem tavolithato el.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
csodás, és ki és hogyan
csodás, és ki és hogyan tudja "leolvasni" a pontokat?
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Olyasminek nézett ki, mint
Olyasminek nézett ki, mint egy vonalkódolvasó vagy egy kéziszámítógép. Gondolom az tudja leolvasni, aki rendelkezik az eszközzel pl. rendőrség. Mert rendőrségi nyilvántartásba kerülnek a megjelölt biciklik.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
haha. ezt soha senki nem
haha. ezt soha senki nem fogja leolvasni!
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
mekkorát röhögnék, ha
mekkorát röhögnék, ha azt látnám a távolból, hogy megy egy rendőr vonalkód leolvasóval, és minden utcán tárolt bicikli alját megcsipogtatja, és továbbmegy:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Vagy a mozgó
Vagy a mozgó rendőrautóból a már haladó bringásra szegezné a vonalkódolvasót. :D
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Akkor a váz gyártási szma
Akkor a váz gyártási szma mire is való? Ez olyan, mint a személyi szám meg a személyi igazolvány száma.
Szilu
Vázfestés után elviheted
Vázfestés után elviheted mikropontozni. De vannak régebbi biciklik is gyártási szám nélkül. Egyértelmű azonosításhoz jó. Ellopják a biciklid, valahol meglátod vagy egy rendőrségi ellenőrzés során megtalálják, akkor egyértelmű a helyzet. Hacsak nem festették át lopás után, mert valószínűleg az ellen nem véd.
http://www.rtlhirek.hu/video/30992 14.20-nál
Azért a vonalkód olvasó jutott eszembe, mert a cégnél ilyesmi, pda-val egybeépített vonalkód olvasó van használatban.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
egy a bibi, hogy amit
egy a bibi, hogy amit ellopnak a legritkább esetben jönnek szembe, vagy kerülnek elő razzia alatt.
sztem meg mindenki tud olyan pontos leírást adni a biciklijéről (hol volt sérüve, kopva, mi volt rajta cserélve), hogy az alapján is be lehet azonostíni, nem?
Szerintem a hitelt érdemlő
Szerintem a hitelt érdemlő bizonyítás nem azt jelenti, hogy emlékszem erre a karcolásra, de tévedhetek.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Nekem a váz mellett
Nekem a váz mellett mindkét felnimen, és a villámon is van egyedi azonosító (sorozatszám)...
------------
Life is Random
Nekem az egyik outimon nincs
Nekem az egyik outimon nincs semmilyen azonosító. Ill. a festék alatt biztos megvan, de számomra is titkosan.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
nem úgy gondoltam, hogy
nem úgy gondoltam, hogy jól megnézve, jah igen, ez van.
hanem elmondod, hogy így meg úgy nézett ki, aztán, ha stimmel, bingó.
Pl. talált tárgyak (pénztárca, kulccsomó, stb..) esetében ahogy szokták. ha a tied, tudod mi van rajta/benne
ez nem volna elég? a 14+-os bringámon ha volt is alvázszám, sehonnan nem tudnám előkeresni
Nem tudom. Biztos függ a
Nem tudom. Biztos függ a szituációtól is. Nekem az jött le, hogy az adásvételin, garancialevélen vagy más a vásárlást igazoló papíron szereplő vázszámmal kell igazolni, hogy a tiéd.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Vasarlaskor kell, hogy
Vasarlaskor kell, hogy adjanak egy "eredetigazolo" papirkat, de a legjobb, ha az osszes haverod tudja, hogy a tied, nekem legalabb hat tanum lenne egy ilyen esetben, beleertve azt, akitol a vazat vettem.
De sztem a legegyszerubb a mikropontokkal a sajat vazszamot rafesteni a bicora. Minek ket azonosito, ha mar van egy?
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
De sztem a legegyszerubb a
De sztem a legegyszerubb a mikropontokkal a sajat vazszamot rafesteni a bicora.
Ha jól értem mire valók a mikropontok, akkor nem arra, hogy elhelyezkedésükkel mintát adjanak ki, hanem a pontokba van kódolva az információ. Nem tudom hogy ezt meg tudod-e feleltetni vázszámnak.
Valóban, ennek a
Valóban, ennek a pontozásnak így lenne értelme.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Valoban azt gondoltam, hogy
Valoban azt gondoltam, hogy valamilyen nanotechnologiaval informaciot (gyk karaktersort) visznek be valami kozegbe (eg. atlatszo koromlakk, az nem ,mert az lejon, de olyasmi). Ha rosszul gondolom, akkor nem ertettem meg a dolog lenyeget.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
A rövid tudósításokból
A rövid tudósításokból sokminden nem derül ki.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
es mondjuk a csiszolas? ha
es mondjuk a csiszolas? ha ezek mikropontok akkor ki lehet csiszolni... vagy akar egy ujabb lakkreteggel feltolteni. vagy csak en nem ertem teljesen?
darabolással nem
darabolással nem távolítható el.
lol! szétkapom flexszel a frissen lopott bringát, hogy ne bukkanjanak a pontok nyomára a rendőrök. majd lecsapnak, és a kis csődarabokat összeillesztve rám bizonyítják a lopást, kattan a bilincs. scifi :D
eze' lopnad el?:) h eladd a
eze' lopnad el?:) h eladd a mehben?
A darabolás utáni
A darabolás utáni azonosítás gondolom akkor érdekes, ha valaki beállít egy szatyornyi biciklivel a színesfém telepre. (És pont a vázszám tűnt el a darabolás után.)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
http://zona.hu/article/1647/m
http://zona.hu/article/1647/magneskent-vonzzak-a-femkereskedok-a-lopott-...
"– Mit szól a Kondorosi Ferenc által bejelentett törvénytervezethez, a fémkereskedelem tízparancsolatához?
– Természetes. Van az országban annyi fém, amelyet normális és legális úton lehet megszerezni, hogy elég az is. És nem kell a műemlékeket rongálni.
– Tehát ön tudná teljesíteni a feltételeket?
– Persze, mindenben.
– Vagyis nem okozna gondot, hogy 15 napig tárolja a hulladékot, részletes nyilvántartást készítsen, és kifizesse a 25 millió forintos kauciót?
– Mire föl?"
:D
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Teljes vicc, "égetéssel,
Teljes vicc, "égetéssel, sőt, darabolással sem távolíthatóak el" - mondta a tévé.
Egyébként ilyen bazinagy nagyítószerű akármivel esett neki, ha jól láttam, nem vonalkódosdival. Persze, lehet hogy rosszul láttam.
En elvinnem a bicajom, sose
En elvinnem a bicajom, sose lehet tudni.
aron+1 Nyeregcsőben egy
aron+1
Nyeregcsőben egy cetli,rajta valami,amit Te tudsz csak,oszt annyi.azonosításnak jó.Persze csak akkor ér valamit,ha a tettes meg a gép megvan.
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Asszem jó 2 éve az MK
Asszem jó 2 éve az MK kapott néhány készlet PermanentMark jelölő rendszert az ErigoNet Kft.-től.
A rendszer egyetlen hibája az volt, hogy a jelölőfesték némely kerékpárok festését oldotta. (Gondolom, a szinterezettekét.)
A fenti probléma miatt a cég nem folytatta tovább a "beetetést", pedig az eljárás jó ötleten alapult, hiszen, ha megfelelően vitték fel az anyagot akkor szinte láthatatlan volt a jel. Nem mellékesen egyedi jelölést tett lehetővé szemben a topicban jelölt módszerrel.
Létezik Szlovákiában egy olyan rendszer amelynek segítségével szintén egyedileg jelölhető a kerékpár. Az eljárás hasonló a topicban szereplő eljárással csak a Szlovák rendszer szintén egyedi jelölést tesz lehetővé.
Szerintem a kerékpárok beazonosíthatóságát a gyártásiszámhoz kiadott rendszám teszi biztonságosabbá.
Amely kerékpároknak nincs gyártási száma és a tulajdonos hiteltérdemlően tudja bizonyítani tulajdonjogát utólag beüthető a vázba nyilvátartási szám és hozzá kiadható a rendszám.
A legjobb megoldás azonban az állatoknál már használt jelölőchippes megoldás lenne.
Nagyon jo otlet, csak
Nagyon jo otlet, csak kerdes, hogy melyik testreszedbe akarod az azonosito csipet? Mertugye a nagy kerdes az, hogy a lopas es megtalalas utan hogyan igazolod, hogy a tied, es hogy a tolvaj miert ne tudna reprodukalni a nyeregcsobe dugott cetlit, es a tobbit?
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
A cetlinek az a lényege,
A cetlinek az a lényege, hogy rajta van, hogy "ez a szép bicikli alterego tulajdona". A tolvaj valószínűleg nem veszi észre a cetlit a nyereg-vázcsőben. Ha észreveszi az szívás. Probléma, hogy más sem veszi észre, mert nagyjából csak te tudsz róla és így aztán soha nem kapod vissza a biciklidet. Ha chip lenne benne akkor azt ugyan a tolvaj is könnyebben megtalálhatná, de a rendőrség is ha véletlen meglesz a bicikli.
Ezt a cetlit a vazszammal
Ezt a cetlit a vazszammal egyutt magamnal hordom, felesleges, hogy a bicajba legyen beledugva.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Legjobb megoldás a
Legjobb megoldás a gyártás során elhelyezett chip. Megveszed a bringát, regisztráltatod a rendőrségen oszt annyi. A későbbi chipbeültetésnél is regisztrálni kell és már is bizonyíthatod később tulajdonjogodat.
A jelölőfestékes eljárásnál is van regisztráció a cégfelé, de szintén regisztráltathatod a bringát a rendőrség sőt a biztosítód felé is. Az én bringám biztosításának egyik alapfeltétele volt a regisztráció.
Nem nagy ügy szerintem és nem is bonyolult, csak vannak akik képtelenek megérteni azt ami egyszerű és működik.
Cetliről egy szót sem írtam elöző hozzászólásomban.
Csak aztán nem szabad
Csak aztán nem szabad elfelejteni, amikor eladod.
Vagy ha veszel egyet használtan, rohangálhatsz átiratni.
Még mindig egyszerűbb egy jó lakattal védeni a gépet.
-
Zsurmi
Egy kicsit a realitás
Egy kicsit a realitás talajára is lépve, meg kell jegyezzem, hogy az ilyen rendszernek egyetlen nagy baj a költsége lenne.
Jelenleg, azért láthattok alvázszám nélkül forgalmazott új bicajokat is a piacon, mert 5, azaz öt dollárral többe kerül a számbeütéssel az import bicikli.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Melleklikkeltem, bocsesz.
Melleklikkeltem, bocsesz. Egyel feljebb.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Szerintem ez is egyedi
Szerintem ez is egyedi jelölés. Nem derül ki, hogy nem az, és anélkül nem is lenne értelme.
Az azonosításhoz(lopások felderítése) nem kell rendszám, ha van már nyilvántartási szám, mikropont vagy akármi. Legfeljebb a tulajdonos azonosítására jó a rendszám szabálysértéseknél, ha a sértett meg tudta jegyezni(És persze ha valós. Hogy valós legyen, meg állandó igazoltatások közúti ellenőrzések kellenek, gondolom nem hiányzik).
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Na igen, tegnap reggel a
Na igen, tegnap reggel a radioban egy autos azzal ervelt a rendszam mellett, hogy ha neki en paraszt meghuzom a kocsijat, vagy lerugom a tukret (25 ev alatt egyszer sem tortent ilyen), akkor fel tudjon jelenteni. Felhivtam a figyelmet, hogy ugyanugy korberohogik, ha ezzel bemegy a teve utcaba, ahogy a Balazst korberohogtek a gazolas utan, mivel se tanu, se foto nem volt. Szoval egy-egy. De azert jo lenne, ha ezt a tehetetlenseget az autosok is megtapasztalhatnak, ha lenne rendszam, jopar feljelentes erkezne a rendorseghez a szokasosok (piroslampa, savok kozt tekeres, nemtom mi mas van)miatt, aztan a nyugalom helyreallitasa erdekeben egy het utan meg is szuntetnek az egesz rendszert. :~DDD
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Szerintem kicsit túl van
Szerintem kicsit túl van kaparva ez a dolog. Bringának van vázszáma, az azonosítja. Ha nincs, üttetsz bele.
A high tech megoldások nekem mindig gyanúsak, mert nem értem teljesen a részleteket. Persze hogy a cég, amelyik gyártja, nyilván azt fogja mondani hogy eltávolíthatatlan, hamisíthatatlan, erősíti a fogzománcot és véd az influenza ellen, de nekik ez az érdekük, abból élnek hogy olvasó- és jelölőkütyüket gyártanak és adnak el.
Az üttetéssel csak a magad
Az üttetéssel csak a magad számára tudod bizonyítani, hogy a tiéd a bicikli.
A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a vázszámok nyilvántartása. Viszont ahogy beleütni lehet, úgy kicsiszolni, átütni is, nem árt kísérletezni, vagy gondolkodni más megoldásokról.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Az üttetéssel csak a magad
Az üttetéssel csak a magad számára tudod bizonyítani, hogy a tiéd a bicikli.
Mi? Ez butaság, de szívósan terjed ezeken a fórumokon.
Ingóságok tulajdonjogának bizonyítása nem kötődik központi közhiteles nyilvántartáshoz, jól is néznénk ki. Bizonyíthatod tanúkkal, közokiratba foglalhatod, millió módja van.
Viszont ahogy beleütni lehet, úgy kicsiszolni, átütni is, nem árt kísérletezni, vagy gondolkodni más megoldásokról.
Gondolkodni nem árt. De közpénzt költeni egy rendszerre, amiről alig tudunk egyelőre valamit és homályos, miért lesz jó, az már más tészta.
Azt nem tetted hozzá, hogy
Azt nem tetted hozzá, hogy az üttetést közokiratba is foglalnád. Nem életszerű, hogy tömegek alkalmazzák, és ugyanígy kijátszható. Persze egyelőre nem jellemző, hogy a tolvajok ilyesmivel foglalkozzanak.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Milyen jól összedolgoznak
Milyen jól összedolgoznak a rendőrségek. ???
Ahány, annyi féle rendzert akar bevezetni?
Kicsit vicces. No de inkább több legyen, mint egy se.
Szegeden már több mint 500 kerékpárt regisztráltunk díjmentesen az MK Szegedi Kerékpár Regisztrációs Programjában és október 6 óta eladott összes kerékpár tulajdonosa is élhetett a lehetőséggel, ugyanis azóta már az összes(16) szegedi kerékpárbolt közreműködője a programnak.
A program összefoglaló leírása itt lesz elérhető.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Ez azt jelenti, hogy a
Ez azt jelenti, hogy a soproni rendőr nem tud a szegedi nyilvántartásról?
Vagy lehet 10 féle nyilvántartás is, attól függően, hogy az adott rendőrkapitány(vagy a biciklista) melyiket tartja biztonságosabbnak, amelyekhez minden járőr azonnal hozzáfér a rendőrautóból(sci-fi?)?
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Ez azt jelenti, hogy a
Ez azt jelenti, hogy a soproni rendőr nem tud a szegedi nyilvántartásról?
Szerintem lesz ez még cifrább is, amikor a budapesti A kerületi rendőr nem fog tudni a B kerületi nyilvántartásról :-)
Bizony-bizony. Az eddig nem
Bizony-bizony.
Az eddig nem vizsgált rész, és úgy tűnik a "rendszer" leggyengébb láncszeme maga a rendőrség.
Mert hiába is klimpírozom be havonta az eladott illetve regisztrált bicók adatait egy táblázatba, ha azt a járőrök sosem kérdezik le.
Sajnos, ez van.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
A rendorseg valoszinuleg nem
A rendorseg valoszinuleg nem fog az MK-tol adatot lekerni, mert nem tudja az MK a bejelentot a BM nyilvantartasbol ellenorizni, ezert megbizhatatlan az adattomeg a rendorseg szamara.
Infrastruktura fejlesztesbe meg nem megy bele.
Kepzeljetek el egy orszagosan elerheto adatbazist, amit ra kell huzni a jelenlegi rendszerre (vagy azon belul kifejleszteni), ugy, hogy a bm-ben szereplo szemelyi anyagokkal is kozvetlen kapcsolatban legyen (legalabbis en ugy kepzelem, hogy a szemelygepjarmu-nyilvantartas is a bm-ben szereplo adatokon nyugszik, hiszen barki regisztralhatna maskent fals neven. Vagy nemtom, ez mar magas.
De az tuti, hogy ha felmerul, csak a rendorseg tudja megcsinalni, akkor meg "milliardos beruhazas"-kent lesz felvetve.
Persze nekem is vannak programozo ismeroseim, akik secperc megcsinalnak, de a jelenlegi rendszert nem fogjak ezert kidobni.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Az tuti, hogy a rendőrség
Az tuti, hogy a rendőrség részlegei között versengés folyik, akár egy városon belül is, (ahol elég sok lehet az övön aluli ütés is, így tapasztaltam). Ebből következés képpen az is kialakulhat, hogy nem is akar tudni a szegedi kezdeményről. A szegedi kapitány se tudott más "rendszerről", vagy legalább is nem cáfolta abbéli állításomat, hogy a szegedi országosan egyedülálló, példaértékű program lenne.
Pedig, mint utólag itt megtudtam Tőletek, voltak már máshol is próbálkozások, amik elültek.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Gondolom ha helyi szinten
Gondolom ha helyi szinten beválna, utána vezettetnék csak be országosan. De hogyan válhatna be, ha más városban adják el a lopott bicikliket?
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Csak a program
Csak a program bevezetésének hírével, sajtó megjelenéseivel is értünk el eredményt a kapitány szerint, mert azon a hétvégén nem volt bejelentett eltulajdonítás.
(feltételezem a múltbéli tapasztalatára alapozott, ami remélem az volt, hogy nincs olyan hétvége amikor ne lopnának biciklit, amit be is jelentenek)
Az MK szeretné országossá bővíteni a programot, ha az első negyedév jó eredményt hoz.
Ezt persze nagyon nehéz lesz lemérni, de nekem az is iránymutató, hogy a kerékpárjukat féltő emberek regisztrálnak-e vagy sem. Eddig jól haladunk.
Természetesen, nem lehet cél az eltulajdonítások teljes felszámolása. Ez a program is inkább két részen fejti ki hatását. Az egyik a tulajdonosi felelősségérzet növelése/figyelemfelhívás, a másik a megtalált kerékpárok beazonosíthatósága.
Ez utóbbira egy bejelentőlappal is rá fogunk erősíteni, ami megkönnyíti a lopások bejelentését. "Nem kell majd fél napot a rendőrségen tölteni ha ellopták a bicónkat." Persze most sem kellene, ha informáltak lennének a kedveskéink, hogy akár e-mailben is tehetnek feljelentést.
Hosszú meló lesz mire a statisztikai mutatók is megmozdulnak.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Közben a tulajdonjog
Közben a tulajdonjog igazolásról megkérdeztem egy jogászt. Az alább leírtak át lettek szűrve az én laikus agyamon, szóval ne tekintse senki szentírásnak és nem vállalok felelősséget azért, hogy normálisan adom vissza, de:
1. ingóság tulajdonjogának bizonyítása több módon történhet, pl tanúkkal (ez X biciklije, megismerjük), okirattal (számla, adásvételi szerződés). Minden bírói (ill hatósági, pl rendőrség) mérlegelés kérdése, józan ész keretein belül pl az is működik, hogy a lopott bringáért bemész a rendőrségre két tanúval, aki igazolja hogy tiéd a bicaj. Ha nagyon ravasz vagy, akkor közokiratba foglalod (azaz két tanúval aláíratod hogy tiéd, mondjuk egy fénykép hátuljára), de ez kissé ágyúval verébre.
2. a fenti módszerekkel, vagy akár a rendőrség mikropontos vagy egyéb bigyóival is legfeljebb annyit tudsz igazolni, hogy adott időpontban (pl a regisztrációkor, közokirat keletkezésekor, akkor amikor a tanúk utoljára látták stb) tiéd volt a bicaj. Azóta el is adhattad meg minden. Ilyen esetben is bírói mérlegelés kérdése, ha a tolvaj azt állítja hogy eladtad neki szóbeli szerződéssel, akkor a bíróság majd mérlegel. Nyilván ha a tolvajnál találnak 15 biciklit és mindenki dühödten követeli vissza, akkor hiába állít bármit. Ezért jó adásvételit kötni, amikor bicajt veszünk.
3. Gyakorlatban nem szokott ezekből nagy gond lenni, pl ha megvan a garanciajegyed szériaszámmal, vagy egy adásvételid, vagy egy fényképed amint éppen mögötte állsz, akkor simán tudod igazolni a tulajdonjogodat.
Szép napot kívánok
Szép napot kívánok mindenkinek!
Cégünk hazai kizárólagos forgalmazóként egy olyan technológiát vezet be Magyarországon, amely segítséget nyújthat a lopások megelőzésében, illetve ha bekövetkezett, akkor nagy segítséget nyújt a felderítésben.
A DataDotDNA mikropontos jelölési technológia lényege az, hogy a kerékpárokat - gépkocsikat, motorokat, továbbá bármilyen egyéb vagyontárgyat - megszámlálhatatlan egyedi kódot tartalmazó mikroponttal jelölünk meg különböző helyeken. A jelölés gyakorlatilag nem eltávolítható, mindegyike nem fellelhető, és nem hamisítható. A megjelölt kerékpárok ingyenesen regisztrálásra kerülnek a rendőrség által is használt adatbázisba.
További információt találhattok a rendszerről a
www.artep.hu
http://bike.web-portal.hu
oldalakon.
A technológiát bevezetését a rendőrség is támogatja. Nyíregyházán közös szervezésben tartottunk ingyenes bemutató jelölést 2008. október 22.-én.
Üdv mindenkinek
Mindenki ill. minden
Mindenki ill. minden kereskedő ellenőrizheti a hozzá kerülő kerékpárokat(hozzáfér az adatbázishoz)?
Ehhez meg kell vennie egy eszközt a mikropontok beolvasásához?
Mi a helyzet ha ráfestenek a mikropontra(átfújják a biciklit)?
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Tistelt Dhorvath! Az
Tistelt Dhorvath!
Az adatbázishozban található adatokhoz - személyes információkat leszámítva - hozzáférhetnek a kereskedők, rendőrség, és Ön is.
Módosítást csak a saját felvitt adatain eszközölhet.
Bevezethetőek a rendszerbe ( akár fényképpel ellátva is) a lopott kerékpár adatai is.
A mikropontokat kisméretű kézi mikroszkóppal lehet ellenőrizni. Ennek ára 5000,- Ft. A kerékpárkereskedők, rendőrség rendelkezni fog ilyen eszközzel.
A lefestést követően már nem látható a mikrtopont, de felvitt festékréteg alatt fellelhető, és ezt követően beazonosítható a kerékpár. A teljes átfestés elég költséges.
ARTEP
A teljes átfestés elég
A teljes átfestés elég költséges.
Túrót. 5000 forint, amiben benne van a homokfúvás is, és akkor volt mikropont, nincs mikropont.
Szerintem teljesen értelmetlen ez a mikropontozás, elhiszem hogy nektek jó üzlet, de a biciklitulajdonosok keveset nyernek belőle. Nem tud többet, mint a vázszám, és speciális technikai eszközök szükségesek a leolvasáshoz. Utóbbi igen nagy hátrány (tudom, nektek előny mert eszközt adtok el), mivel ahol nincs eszköz, ott senki nem fogja észrevenni hogy a bicaj lopott.
Az össz ellopott
Az össz ellopott kerékpárok hány százalákát festik át?
Aki "saját felhasználásra" lopja el, az lehet hogy átfesti magának, de aki eladás céljából lopja el - és a lopások túlnyomó része ezért történi - az nem fog egy forintot sem költeni rá. Egyszerűen eladja, pénz a zsebben, a többi meg a vevő dolga. Az eladáskor meg tuti nem esik arról szó, hogy lopott a bicaj, vagy sem.
ARTEP
Az össz ellopott
Az össz ellopott kerékpárok hány százalákát festik át?
Most biztos keveset, mert nincs mikropontozás, de nem ebből kell kiindulni.
Az eladáskor meg tuti nem esik arról szó, hogy lopott a bicaj, vagy sem.
Nahát ez az. És ezen hogy fog segíteni a mikropontozás? Sehogy. A vázszámra (vagy belőle alkotott hash-re) elvileg a vevő rákereshetne, ha lenne ilyen adatbázis, de a mikroponthoz olvasó kell. Nem látom, hogyan védené ez a bringatulajdonosokat vagy a vásárlókat jobban, mint a vázszám. Ami ingyen van, és szabad szemmel le tudod olvasni.
Ezeknek a jelölési
Ezeknek a jelölési technológiáknak a lényege első sorban a megelőzés. Gépkocsiknál alkalmazva a tolvaj inkább viszi a nem jelölt kocsit, mert még donornak sem tudja felhasználni. Erről egy profi nyilatkozott egy blogban. Kerékpárnál is elsősorban megelőző hatása lehet. De ha elvitték, a T. tolvaj azt sem tudja mit keressen.
Ha a vázszámot kiköszörüli, akkor a mikropont még ott van, és az a lényege, hogy annak a több, mint ezer pöttyöcskének mindegyikét egyenként el kellene távolítani. Ez nem valószínü. A DataDotDNA-ban a DNA a DNS-t jelenti. A bűnüldözés során is a DNS jel döntő tud lenni a felderítésben.
Adatbázis:
Tegyük fel, hogy van egy bicajod. Megjelölöd mikroponttokkal. Regisztrálsz a web-oldalunkon lévő rendszerbe, és felviszed a kerékpár, valamint saját adataidat - képeket is felvihetsz. Eladod a valakinek, gondolom közlöd vele, hogy jelölt. Ha nem, rákereshet az adatbázisban a vázszám szerint. Megtalálja az adatbázisban PIN kódóstól, tulajdonostól.
T. föl, hogy ellopták a bicajodat. Felviszed a rendszerbe képekkel. Valaki megveszi. Ha akar, rákereshet, hogy van-e a rendszerben. Ha nem akkor nem. 100%-ig mindent nem lehet kiszűrni, de nagy mértékben lehet csökkenteni.
11 éve foglalkozom gk. eredetiségvizsgálattal, több helyen az országban. Láttam már néhány érdekes dolgot. Mielőtt bevezették, volt olyan év, hogy 18 ezer gk. lopás volt. A bevezetés óta ez lecskkent 6-7 ezerre. Nem szünt meg, de kevesebb, mint felére csökkent.
Azt hiszem a bicajoknál is óriási eredmény lenne, ha a lopásokat felére csökkentenék.
ARTEP
Ezeknek a jelölési
Ezeknek a jelölési technológiáknak a lényege első sorban a megelőzés. Gépkocsiknál alkalmazva a tolvaj inkább viszi a nem jelölt kocsit, mert még donornak sem tudja felhasználni. [...] Kerékpárnál is elsősorban megelőző hatása lehet.
Mivel a tolvaj nem látja a mikropontokat, hogy is van nekik megelőző hatásuk? Nincs értelme annak amit fent leírtál.
T. föl, hogy ellopták a bicajodat. [...] Valaki megveszi. Ha akar, rákereshet, hogy van-e a rendszerben.
Igen, de mivel nincs mindenkinek mikropontolvasója, ezért hogyan a potenciális vevő nem tudja leolvasni őket, akkor meg hogyan keresne rá az infóra?
11 éve foglalkozom gk. eredetiségvizsgálattal, több helyen az országban. Láttam már néhány érdekes dolgot. Mielőtt bevezették, volt olyan év, hogy 18 ezer gk. lopás volt. A bevezetés óta ez lecskkent 6-7 ezerre. Nem szünt meg, de kevesebb, mint felére csökkent.
Azt hiszem a bicajoknál is óriási eredmény lenne, ha a lopásokat felére csökkentenék.
Ezzel mind egyetértek, csak nem tudom hogy jönnek ide a mikropontok. Szerinted a mikropontok miatt csökkent a gépkocsilopás? Gépkocsin számos azonosító jegy van, alváz- és motorszámok, most már szinte mindenki gravíroztat rendszámot szélvédőbe, stb.
Biciklin ott van az alvázszám, szerintem az teljesen elég. Feleslegesnek érzem a mikropontokat, feleslegesnek érzem hogy ezért a bringaboltok és rendőrség kiadjanak jó sok pénzt, mert nem látom át miben segítene. Érveid mindeddig nem győztek meg.
Elhelyezünk a bicajon - meg
Elhelyezünk a bicajon - meg a kocsin is - matricákat, amely azt jelzi, hogy mikroponttal van jelölve. Tudom, hogy leszedhető, de aki felrakta az nem szedi le, a tolvaj anonban - ha tud olvasni - láthatja és olvashatja.
Nem is kell olvasó a poteniális vevőnek. Ha te jelölted, és eladod, akkor vélhetően elmondod, hogy van rajta mikropont. Ha nem, akkor a vázszámmal rákereshet a bicajra, erre előjön az adatbázisból a rögzített adat a bicajra vonatkozóan. Egyébként azt tervezzük, hogy kerékpárkereskedéseket is bevonunk a rendszerben Szinte minden városban van legalább egy. Ők forgalmazzák a mikropontokat, és igény szerint ellenőrzik is külön kérésre. Olyasmi mint most a gk. eredetiségvizsgálat. Nem hatósági vizsgálat, de hasonlóan működne.
Magyarországon még most kerül bevezetésre ez a tecnológia. A világ számos oszszágában már alkalmazzák. Az EU direktívetervezetet készített arra vonatkotüan, hogy a gépjárműlopások visszaszorítása érdekében előírják a gk. mikropontokkal történő jelölését.
Az egyedi azonosítókat (alvázszám, motorszám, egyéb ismétlések) eltüntethetők. Gk.ra 1012 ezer mikropontot fújunk fel 56-60 helyre -főleg rejtett helyek ezek. Na ezt keresse meg - mindet -, és távolítsa el a szakmunkás tolvaj. LEHETETLEN! A szélvédbe gravírozott karaktereket ugyanazzal az eszközzel el lehet távolítani. Nem olvasható ki a gravírozott szám, csak egy nagy tejfehér felület látható.
Ausztráliában már gyárilag ellátják a gk.-at mikropontokkal. Lengyelországban minden forgalomba helyezett Jaguar, Land Rover, Range Rover, és Subaru gk.t jelölnek kb. egy éve.
Magyarországon még most
Magyarországon még most kerül bevezetésre ez a tecnológia. A világ számos oszszágában már alkalmazzák.
Tudsz példát mondani arra, hogy valahol kerékpáron alkalmazzák?
Pl. Hollandiában. De nem is
Pl. Hollandiában.
De nem is ez a lényeg. Ezt a jelölési technológiát kaszinókban kezdték alkalmazni hamis zsetonok kiszűrésére. Még szó sem volt gépjármű, egyéb vagyontárgy esetén történő alkalmazásról. Aztán lehet, hogy egy okos emberke gondolt egyet, és elkezdte addig variálni, amíg gépjárművekre is alkalmazható lett.
A bicajoknál is adott egy probléma - lopják a gépeket ezerrel. Ez a jelölést adhat egy lehetőséget, de nem biztos, hogy tökéletes megoldás lesz. De ismétlem egy lehetőséget ADHAT a lopások visszaszorítására.
Nem ez az egyetlen olyan dolog, amit egész más területre fejlesztettek ki anno, és később gyökeresen más területen futott be, és kezdték alkalmzni.
Pl. Hollandiában. De nem is
Pl. Hollandiában.
De nem is ez a lényeg. Ezt a jelölési technológiát kaszinókban kezdték alkalmazni hamis zsetonok kiszűrésére. Még szó sem volt gépjármű, egyéb vagyontárgy esetén történő alkalmazásról. Aztán lehet, hogy egy okos emberke gondolt egyet, és elkezdte addig variálni, amíg gépjárművekre is alkalmazható lett.
A bicajoknál is adott egy probléma - lopják a gépeket ezerrel. Ez a jelölést adhat egy lehetőséget, de nem biztos, hogy tökéletes megoldás lesz. De ismétlem egy lehetőséget ADHAT a lopások visszaszorítására.
Nem ez az egyetlen olyan dolog, amit egész más területre fejlesztettek ki anno, és később gyökeresen más területen futott be, és kezdték alkalmzni.
Én azt gondolom, jelenleg
Én azt gondolom, jelenleg többet ér ha rendesen védik a bringát. És még személyes adataimat se kell megadnom.
A jelölés akkor igazán hasznos, ha már nem lehet jó lakattal se hatékonyan védeni, mert a flex a tolvajok fő eszköze.
De lehet a jelölésnek szerepe.
-
Zsurmi
Tuti védelem nincs. Főleg
Tuti védelem nincs. Főleg bringára. Az általunk javasolt technológia is egy újabb lehetőség, amelynek az előnyeit kilehet használni.
Tuti védelem nincs. Főleg
Tuti védelem nincs. Főleg bringára. Az általunk javasolt technológia is egy újabb lehetőség, amelynek az előnyeit kilehet használni.
Szerintem a mikropontozást
Szerintem a mikropontozást a kerékpárgyártóknál kellene kezdeni, velük kellene először megállapodni. + biztosítókkal, hogy a jelölt biciklikre lehessen lopásra biztosítást kötni. Mivel most változnak a színesfém telepekre vonatkozó rendeletek(és úgy látszik jó úton halad a mikropontozás széles körű bevezetése), talán még nem lenne késő belevenni, hogy ők is ellenőrizzék a bevitt bicikliket, alkatrészeket(A vázon kívűl én jelölném a felniket, kormányt, váltókat, hajtókart is, viszont így problémásabb lenne az alkatrészek vándorlását követni. Arra gondolok, ha bejelentem, hogy ellopták a biciklimet, viszont előtte eladtam róla egy alkatrészt, ami felbukkan valahol.).
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Azon vagyunk, de nem biztos,
Azon vagyunk, de nem biztos, hogy érdekük. Nekik az a jó, ha ellopják a bicajodat, mert veszel újat.
Mint a gépkocsiknál. Ezért megy nehezen a gyártás során a jelölés bevezetése ott is, mert nekik is ez az érdekük. Röhej, de így van.
Jól látod, a technológia alapján több 100 mikropontot visz fel a tulaj a javasolt helyekre - azokra is, amiket felsoroltál -, meg általa szabadon választott részekre is.
Ha felfelbukkan valamilyen általad jelölt alkatrész valahol, és meg volt jelölve mikroponttal, akkor a rendőrség által is használt adatbázisból kideríthető, hogy a tiáéd volt. Te meg igazolhatod, ha megkeresnek, hogy eladtad neki, vagy sem. A kör bezárult.
"Nekik az a jó, ha
"Nekik az a jó, ha ellopják a bicajodat, mert veszel újat."
Ez így ebben a formában nem igaz.
Mert ha ellopják a bicajomat, akkor sosem fogok drágábbat venni, amin a gyártó és a kereskedő is többet tudna keresni, mint megannyi low-end kerón.
Ezt egy olyan boltostól hallottam először, aki szinte követelte, hogy ne csak a nála vásárolt bicajokat regisztrálhassa.
Elmondása szerint, ha veszel egy multis bicajt, akkor egy idő után igényed lesz a jobb minőségre(nem csoda :( ), amit általában csak szakkereskedésben (nála) fogsz megtalálni. Feltéve, ha nem lopják el a gagyit, mert az nagy mértékben csökkenti a márkásabb, igényesebb, stb. irányába tett magasabb befektetés kedvét.
Köszönöm az
Köszönöm az észrevételeket!
Jó éjt!
Üdv:
Miklós
Én is köszönöm a
Én is köszönöm a részletes válaszokat. Kíváncsi vagyok hogy mi lesz a projektből.
Köszönöm az
Köszönöm az észrevételeket!
Jó éjt!
Üdv:
Miklós
Még egy gondolat az
Még egy gondolat az átfestéshez:
Vannak jelölésre javasolt helyek, azonban a felhasználóra bízzuk, hogy konkrétan hol jelöli meg a kerékpárt.
ARTEP
Helyesen: 10-12 ezer
Helyesen:
10-12 ezer mikropont
Szert tettem egy ilyen
Szert tettem egy ilyen dataDotDNA jelölő szettre. Az a feladatom vele, hogy teszteljem, és véleményt alkossak róla. Kerékpáromon már van egy jelölés, PermanentMark, mely a feladatát ugyan tökéletesen ellátta, rengeteg gyermekbetegséggel rendelkezett.
Elöljáróban néhány dolgot elmondanék a termékkel kapcsolatban.
A csomag tartalmaz egy leírást, mely a jelölési és regisztrálási folyamatot tárgyalja, három darab figyelmeztető matricát, négy darab leolvasást könnyítő matricát, melyet szintén meg kell jelölni, és egy tubust a mikropöttyökkel.
Folytatása következik...
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Elkészült a
Elkészült a leírás:
http://chfilpo.villamvadasz.hu/drupal/?q=node/65
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
DNS védelem a
DNS védelem a kerékpárlopások ellen - új kedvezményes szolgáltatás MK tagoknak.
Bemutató az Autómentes Napon lezárt Andrássy úton az MK standon.