Már valamelyik hozzászólásban leírtam, de nyitok neki egy blogbejegyzést, hátha valaki okosabb nálam.

Bonyhád nem egy metropolisz. Az utak zsúfolásig tele autóval a városközpont egyfolytában benzinfüstös. Autók mindenütt, és sok autó, de komolyan.
Kíváncsiságból lemértem Bonyhád 2 legtávolabbi pontja könnyed, kényelmes tekerés mellett kevesebb mint 10 perc alatt kerékpárral áthidalható.
Nem akarok csúnyán beszélni, de elmagyarázná nekem valaki miért is kell ezért Bonyhádon belül autóba ülni?
Még gyalog sincs távolság, bringával meg pláne nem.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Zsurmi képe

Mert végre megtehetik. -

Mert végre megtehetik.

-
Zsurmi

2
Wilika képe

Biztos, hogy az összes

Biztos, hogy az összes sofőr helyi lakos és nem hagyja el a várost?
_____________________________
http://wilika.hu

3
gyozo képe

A 6os főútat elég sokan

A 6os főútat elég sokan Bonyhádon át közelítik meg/hagyják el.

4
WhiteCat képe

Nem, nem ezek mind helyi

Nem, nem ezek mind helyi lakosok és nem másik városból érkeznek épp vagy mennek. Van, hogy mire a pályaudvarról felérek a Fáy telepre ugyanazokkal az autókkal 4x 5x is találkozom.

üdv WhiteCat

5
WhiteCat képe

Az átmenő forgalomról meg

Az átmenő forgalomról meg annyit, hogy rendkívül jó elkerülő utak vannak. Xal nem kell bejönni a városba. Csak Zomba, vagy Tevel felől jövet nem lehet elkerülni a várost viszont onnan nagyon gyér a forgalom is.

üdv WhiteCat

6
qkac képe

ez így igaz, soha nem

ez így igaz, soha nem megyek be bonyhádra, mikor hazafelé tartok komlóra. bármerre megyek a környéken, bonyhádra csak akkor kell bemenni, ha bent akarok valamit csinálni...

7
Kisember képe

Amiért az emberek itt Bp-en

Amiért az emberek itt Bp-en 1 megállóra is felszállnak a 4-6-ra. Kb 150 m. Valamint az elsőre is lifttel mennek.
Lusták.

Ja nem. Nagymamát/ 300 kg-ot / gipszes lábú terhes feleséget visznek. Mind

8
urga képe

"Amiért az emberek itt

"Amiért az emberek itt Bp-en 1 megállóra is felszállnak a 4-6-ra."

De ugyanezek szívesen végigkorzózzák a Duna partot, vagy a Váci utcát.

A Nagykörúton nem csak kényelemszeretetből villamosoznak az emberek egy megállót is.

9
bonnie képe

Szerinted mekkora a Váci

Szerinted mekkora a Váci utcán ill a Dunakorzón a nem turisták aránya?
Szerintem a 0hoz konvergál, alulról..
bonnie

10
urga képe

A Váci utcán sétálgató

A Váci utcán sétálgató emberek egy ronda, füstös, visszataszító környezetben 100 métert se gyalogolnának. Egy rendes Nagykörúton eszébe nem jutna az embereknek egy megállóért felszállni a villamosra.

Letesztelheted magad is: milyen érzés végiggyalogolni ugyanazt a távot az Árpád hídon, és a Ráday utcában? Ha szép (megfelelő) a környezet, 1-2 kilométer séta fel se tűnik.

11
feb képe

kifelejtetted a "harom

kifelejtetted a "harom gyereket visz harom iskolaba" slager indokot

-------------------
ma is jo ido van tekereshez

12
urga képe

"Bonyhád nem egy

"Bonyhád nem egy metropolisz. Az utak zsúfolásig tele autóval a városközpont egyfolytában benzinfüstös."

Vannak járdák? Gyalogátkelők? Mennyire kellemes sétálni nálatok?

Minél több az autó, annál nagyobb a füst, a zaj, és annál kellemetlenebb, veszélyesebb gyalogolni. Így sokan, ha nem is tudatosan, azért választják a kocsit, hogy a taszító környezettől valahogy elszigeteljék magukat. Eredmény: több gépkocsi több autóst vonz, míg a sétálók és biciklisek aránya tovább csökken... Ördögi kör.

(kicsiben nálunk is ez történt. A mi utcánk eredetileg sétáló volt. Aztán megnyitották az utcánkat az autóforgalomnak, és vegyes közlekedésű lett (autósok, gyalogosk egy útfelületen). Néhány évre rá építettek egy járdát a gyalogosoknak (az utca egyik oldalán, keskeny, kényelmetlen). Ma már csak az gyalogol, aki rákényszerül, annyira taszító lett az utca a sok gépkocsi miatt (jómagam pedig a 'kertek alatt' megyek inkább gyalog, egy másik útvonalon (ott nincs forgalom).

13
pata képe

Valamennyire biztos igazad

Valamennyire biztos igazad van. De azért ellenpéldának ott van Debrecen, ahol a belvárost sétálóövezetté alakították, és valahogy mégsem szervesült. Önmagában szerintem kevés, ha raksz valahova járdákat és gyalogátkelőket, aktívan korlátozni kell az autóforgalmat.

Viszont múltkor, amikor Hajdúszoboszlón jártam nyáron, megdöbbentően sok bicajos volt a városban. Szerintem ebben közrejátszott az, amit írtál (hiszen a 4es elkerüli), és az is, hogy láttam valami bicikliutat, de azon kívül is el lehet bringázgatni a városban bárhol.

14
urga képe

"De azért ellenpéldának

"De azért ellenpéldának ott van Debrecen, ahol a belvárost sétálóövezetté alakították, és valahogy mégsem szervesült."

Mert a belvároson kívül mindenütt az autók uralják a városképet és a környezetet (széles, gyorsforgalmi utak, növekvő forgalommal). A sétálón kívül gyalogolni Debrecenben sem kellemes (a tömegközlekedés és a kerékpár sincs jobb helyzetben.

15
urga képe

"Önmagában szerintem

"Önmagában szerintem kevés, ha raksz valahova járdákat és gyalogátkelőket, aktívan korlátozni kell az autóforgalmat."

Persze, hogy kevés - meg kell nézni, milyen széles a járda az úthoz képest, vannak-e az utcában fák, növények, padok, milyen minőségű az épített környezet, a gyalogátkelők milyen sűrűn helyezkednek el, mennyire tarják tiszteletben az autósok, stb. És valóban, a forgalomcsillapítás is elengedhetetlen a gyalogosnak (biciklisnek) vonzóbb környezethez.

16
Drody képe

Azért, mert az emberek java

Azért, mert az emberek java része mérhetetlenül lusta.
"Az emberek elmennek dolgozni a nagy autójukkal, ülnek egy irodában, zabálnak, és egy csomó pénzt keresnek, amit arra költenek, hogy elmenjenek egy sikk fitneszterembe, hogy ne legyenek olyan kövérek."
Persze, ez így általánosítás, mint oly sok minden, de lássuk be, java részben igaz is.

........................
Formaharc és sci-fi.

17
lunática képe

nem szeretik a jó

nem szeretik a jó levegőt
nem szeretik a pénzüket
nem szeretnek mozogni
nem szeretnek jókedvűen kerekezni
azt hiszik, autózni szeretnek, mert a rendszeres, jókedvű, felszabadító, frissítő tekerést nem próbálták
vagy egyszerűen csak nincs jobb ötletük a közlekedésre az autózásnál, hisz "mások is így csinálják, biztos ez a legjobb"

18
szabomikulas képe

A bejegyzés címe sajnos

A bejegyzés címe sajnos csak nagyon laza kapcsolatban van a tartalmával. Így aztán ahányszor megláttam mindig csak néztem, hogy mi van az üveggolyóval? Igazából most sem tudom hogy jön ide az üveggolyó.

Pedig érdekes a téma, én is csodálkoztam már párszor, hogy egész kis településeken is milyen nagy a helyi forgalom.

19
mcysh képe

Nem gondolkoztam rajta,

Nem gondolkoztam rajta, de:

Ahogy az üveggolyóban nagy távolság van kicsi gömbbe zárva József Attilánál, úgy bizonyára Bonyhádon is nagy távolságok lehetnek egy tíz perc tekerésnyi átmérőjű területbe zárva, ha azt autóval kell átszelni.

Vagy:

Ahogy gyermekként egy üveggolyóval a benne felsejlő mesebeli világokat, úgy kapod felnőttként a mesés távolságot ajándékba az autóddal. Lám, autóval a közeli dolgok is milyen távolivá válnak; olyan varázslatos ez, mint gyermeki lelkednek volt az üveggolyó hajdan.

Ilyesmik jutnak eszembe. Mikre rá nem ér egy bölcsész, míg a rendes emberek dolgoznak.

===
bácsi a biciklin

20
WhiteCat képe

Egy időben idegbaj volt

Egy időben idegbaj volt átjutni az út túloldalára. Annyira, hogy még a zebrán is félni kellett. Ha leléptél nemhogy lassítottak volna hanem még egy kövér gázt is nyomott neki, hogy csak át ér még előttem. Gátlástalanul akár gázolás árán is de csak tovább mentek. Azután a csúnya nagymama, gyerek baleset után a zebrák egy részét kiemelték az út szintjéből a járda magasságáig és térkővel burkolták.
Sajnos a legveszélyesebb zebra maradt amilyen volt :(
Külömben ha azt hiszed, hogy változott valami hát igen valami, de elkeserítő azt látni, hogy csak az lassít a zebra előtt akinek eléggé alacsony építésű az autója és félti az alvázat vagy a spoilereket.
Láttam már repülni a zebrán furgont tele melósokkal is.
Amúgy nem vicc tényleg ekkoracska Bonyhád :)
Bringával 10 perc táblától-tábláig és kínt vagy a városból. De akkor kényelmesen tekertél. Annyi az autó az utcán mintha valami sokkal nagyobb városban lennénk. Nem is merem a gyerekeket elengedni bicajozni egyedül, csak az iskola körül.

üdv WhiteCat

21
urga képe

Jó, hogy legalább azt a

Jó, hogy legalább azt a néhány gyalogátkelőt biztonságosabbá tették, de ez sajnos még nem elég ahhoz, hogy kellemes legyen sétálni.

Néhány éve egy kisvároska közlekedésrendezési tervén dolgoztunk. 1000 ember, ha lakott benne, a legtávolabbi kertesházas negyed is 20 perc sétára volt a központtól. Mégis mindenki autóval járt; az iskolák előtt szabályos torlódások voltak.

És nem véletlenül: a városka teljes utcahálózatát az autóhasználatra alakították ki. Minden terük (a főtér is) autótároló volt. Gyalogosként folyton olyan érzésem volt, hogy nem kéne az utcán járkálnom... Ha autóval (vagy biciklivel) érkezel, keresztülmehetsz a városkán anélkül, hogy észrevetted volna, települést érintettél! Ami azért durva... Ha sikerül a közterületeket teljes egészében a gépkocsi-közlekedésre szabni, a nyugdíjas nénik is inkább otthon kuksolnak, minthogy kimerészkedjenek az utcára.

22
feb képe

Voltam ma Mezőtúron. Kis

Voltam ma Mezőtúron. Kis város, kis távolságokkal.
Azt hiszem azért Bonyhádnál nayobb lehet, viszont iszonyatos bicikli dömping fogadott.
A legtöbb gép leharcol tanyabike, viszont -béna kerékfogós- kerékpár tároló szinte minden bolt és intézmény elött van.
A lakatolási szokások: a létező legvékonyabb spirálok. vagy közönséges lánc, amit még a a lakatolásra alkalmatlan kerékpár támszokhoz sem rögzítenek.

Jó volt látni

-------------------
ma is jo ido van tekereshez

23
szabomikulas képe

Mátészalkán, a rossz

Mátészalkán, a rossz hírű Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is a vékony sodrony a biciklivédelem csúcsa, de csak ritkán használják, inkább csak letámasztják a biciklit. És a bicikli ottmarad.

24
mcysh képe

Óvatosan teszem hozzá, nem

Óvatosan teszem hozzá, nem akarok flame-et gerjeszteni: a roma lakosság aránya nagyon magas Mátészalkán; vö. a közvélekedéssel a biciklilopás és a cigányság viszonyáról.

===
bácsi a biciklin

25
er13a18 képe

csak megerősíteni tudom.

csak megerősíteni tudom. arra járok haza, a vasútállomás is tele van mindig bicókkal :)