Sziasztok,
Az en olvasatomban vmi olyasmit kellett volna latni, hogy sok ember szetszeled a Hosok es a Moszkva ter kozott, es kulturaltan a KRESZ-t betartva kozlekedik elobbibol utobiba. Vagy inkabb a forgalom feltartasa volt a cel? Vagy a szembejovo savban egykerekezes? A tomeges kocsik kozott cikazas haverok utolerese cimen? A beszolas a buszsofornek (ebbol csak egyet lattam volt, tehat statisztikailag csak par tiz lehetett)? Padkara fel, padkarol le BMX banditazas? Tisztelet a sok nemgyokernek persze, de igy nehez celokert kuzdeni ha azok is ott vannak.
Na telleg, elertuk a celt? Kerem szaktarsak velemenyeit.












a moszkva tér volt a cél
a moszkva tér volt a cél :)
a közlekedési kultúra és a jármű kerekeinek száma között semmilyen összefüggés nincs. mint minden hasonló szituban, most is voltak olyanok, akik számára nem az volt a fontos, hogy a forgalomban, autósokkal közösen használva az utat érjenek el a Moszkva térre. szerintem ők kevesen voltak, és ha ilyenek lesznek a cm-ek, akkor egyre kevesebben lesznek.
Remelem igy lesz. Amugy a
Remelem igy lesz. Amugy a lanchidon amikor a kerekparosok az autok jobb oldalan naluk gyorsabban haladnak az rendben van a KRESZ szerint? A kocsik igy kenytelenek voltak viszonylag surun atlogni a szembe jovo savba. Elegge para lehetett nekik.
A KRESZ szerint át sem
A KRESZ szerint át sem mehetsz a Lánchídon bringával, ha jól tudom.
(Ami azért szintén túlzás.)
a kirakott tábla szerint.
a kirakott tábla szerint. de a lánchídi szabályozás azért nonszensz. ám ma a tömeg elérte a kritikus szintet (cm, u know), onnantól sokan tényleg az úton mentek. mert hatékonyan akartak közlekedni.
azért vicces ország ez: sokszor nem a szabályokat alakítjuk a hatékonyság (és a józan ész) kívánalmai szerint, hanem inkább elvárjuk, h a szabály hatálya alá esők alkalmazkodjanak - úgy, hogy nekik csak nehezebb lesz.
a jobbról előzés meg tilos és veszélyes, nem egy esetben kellett szólnom bringásoknak, h amit csinálnak, azzal magukat is veszélyeztetik, de az autósok helyzetét is megnehezítik.
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
sajnos elég sok
sajnos elég sok szabálytalankodót láttunk mi is. ötös bolyok lámpa nélkül vagy egy lámpával. autók között össze-vissza cikázók, 2 sávot elfoglaló csapatok. a kresz jegyében piros lámpán áthúzó tömegek. egykerekezők a villamossínen, épp miután mentők vitték el az egyik bringást, aki találkozott a sínnel.
elkeserítő.
alisca
--------------------------
'Let the force be with you!'
Ezt mindenki tudta előre,
Ezt mindenki tudta előre, hogy így lesz. Annyit tudtam tenni a cél érdekében, hogy én és a tesóm is megálltunk a pirosnál miközben mellettünk tucatjával húztak el a bringások.
sárgánál fékezésnél
sárgánál fékezésnél azért mindig paráztam, h nem teper-e le hátulról egy autó...
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Hadd gratuláljak, neked is
Hadd gratuláljak, neked is van agyad! Ez nagyon ritka.
nincs rendben. egyrészt ott
nincs rendben.
egyrészt ott elvileg tilos biciklizni (nem hallottam róla, hogy ezt felodották volna ma estére)
másrészt előzni balról.
Pedig Kükü írta, hogy ma
Pedig Kükü írta, hogy ma estére feloldották ;) Ettől függetlenül tényleg káosz volt, és nem az a jóleső káosz, mint 04.22-én :)
Zsoltee
de nem ám... szégyelltem
de nem ám... szégyelltem magam a bringások nevében, annyi szabálytalan bringás húzott el mellettem, lámpa nélkül, egy részük a járdán cikcakkozott a gyalogosok között...
Nagyon kedves tőled, hogy
Nagyon kedves tőled, hogy szégyelled magad a bringások nevében, de ... neked ez új? Téged ez meglep? Nem Pesten élsz? De jó neked! Egyszer látogass el reggel 8-9 körül a Margit-híd és a körút környékére, pl. próbálj meg gyalogolni a járdán. Nehezítésként kisgyerekkel, babakocsival ... Nem kell, hogy szégyelld magad, de másoknak kellene.
Szerintem meg inkább neked
Szerintem meg inkább neked kéne szégyellned magadat ,amiért ilyen sértegető paraszt stílusban irogatsz itt össze mindenféle baromságot. Ha ennyire defektes vagy akkor inkább maradj távol ettöl a fórumtól, szerintem senkinek sem fogsz hiányozni...
Nekem hiányozni fog. Nem
Nekem hiányozni fog.
Nem érzem durva stílusnak, csak felháborodott. Joga is van hozzá, és tényleg volt ma ilyen is, bár én pont a körúton nem ezt láttam, de ismerem a jelenséget, így teljesen elhiszem.
Jöhet a kritika. Abból csak okulhatunk.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
pedig jogos, amit
pedig jogos, amit ír...
Zsoltee
Azóta elolvastam pár
Azóta elolvastam pár újabb hsz.-t tőle. Nos talán mégis javíthatna valamit a modorán ő is.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Jaja, de vajon mitől lett
Jaja, de vajon mitől lett ilyen a modora? (Mikor pedig a saját blogján egyetértünk vele ...) Esetleg megunta, hogy a járdán ütik el és ezt egy egyébként értelmes blogon "egy-két kirívó eset"-nek titulálják (mások, nem a blog értelmes szerzője)?
Volt nekünk egy kutyánk,
Volt nekünk egy kutyánk, Somának hívták. Egyszer, amikor beakadt a kerítésbe, és a nővérem rohant oda segíteni, megharapta az érte nyúló kezet.
Értettük a helyzeT, sajnáltuk a kutyát is, a nővéremet még inkább.
Valahogy ez jutott most eszembe arról, hogy van egy szorult helyzeted, úgy érzed, önerőből nem tudsz kitörni, és ezért mindenkinek nekiugrasz, nem nézve, barát-e vagy ellenség.
Mi nem állatok vagyunk, jóval többet gondolkodunk és jóval több dologra lehetünk képesek a saját erőnkre alapozva.
Kérlek, ne a sértettség bszéljen belőled, hanem a megoldást keresd. remélem, meglátod, hogy mi is ezen vagyunk.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
:-) megkapó
:-) megkapó hasonlat
===
bácsi a biciklin
Csak az embernek-elvileg-van
Csak az embernek-elvileg-van olyan mérlegelési lehetősége, ami egy ebnek kevésbé. Ezért egy embertől sokkal inkább rossz néven veszem, ha harapdál össze-vissza. Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Az olyan összevissza
Az olyan összevissza harapdálós kutyát pedig vidéken agyon szokták ütni.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Én is úgy láttam, hogy a
Én is úgy láttam, hogy a tömeg mint a birkák ment egyenesen az Andrássyn, majd át a lánchídon és az alagúton. Senkiben még csak fel sem merült alternatív útvonal.
Én a Deákon elkanyarodtam a Nyugati felé, amíg odaértem a nyugatihoz, kb. 3 biciklist láttam velem egy irányba közlekedni, meg 30-at szembe. Utána mentem vissza az Oktogon felé, itt velem egy irányba kb. 5 bringás, szembe olyan 500, mind beragadva a dugóba... az egyetlen alternatíva, amit sokan választottak szintén behalt.
Elmentem a Blahára, majd a Rákóczi útra, amire állítólag bringasávot akarunk. Hát ezt abszolút nem demonstráltuk, ugyanis itt se találkoztam 5-nél több közlekedő és 20-nál több álló kerékpárral. Astoria -> Deák szintén elég gyér.
Az a cél semmiképp se teljesült, hogy lepjük el a várost, csak ment a tömeg birka módjára a "kijelölt" útvonalon. Hiába nem volt kijelölve, mégis mindenkiben rögzült a kijelölt útvonalú CM kultúrája.
Az ellepjük a Moszkvát akció se aratott osztatlan sikert, egy néni engem támadott le, hogy mé' foglaljuk el a járdát, ahol ő közlekedne? Nem tudtam épkézláb választ adni neki :(
A hazaút már jóval érdekesebb volt, ekkor kialakultak kis kritikus tömegek, hangulatos volt. Persze ez is hamar véget ért, túl hamar :/
Fura volt ez az új CM, de a következő ilyenre már jobban fel tudunk készülni.
Zsoltee
Sajnos tényleg az volt
Sajnos tényleg az volt ,hogy majdnem mindenki mint a birkák az Andrássy úton tekertek. Én látva a helyzetet 10-15 bringással inkább a Dózsa György utat választottam a Keleti irányában, majd mire a Rákózci útra kiértem, addigra egyedül maradtam. Sajnos pont ott nem tekert kritikus tömeg ahol bringasávot akarunk...
Érdemes lenne a jövőben is megtartani az együttközlekedést az autók között, de ki kellene jelölni 4-5 útvonalvariácíót a Moszkva térig és mindenki maga választhatná ki, hogy melyiket tekeri végig. Így kialakulna pár többszáz fős tömeg ,ami még kezelhető lenne forgalomban, de megjelenésük markánsabb lenne ,mint pár kósza bringás. az útvonalvariációkat a neten illetve a Hősök terén lehetne nagy megaplakátokon mutatni a népnek
A Moszkva tér olyan szempontból jó választás volt, hogy a város markáns találkozópontja ,ahol mindenki felfigyel az ilyesmire. Csak az a kérdés ,hogy mennyi emberrel lehet max.egy ilyen fontos közlekedési csomópontot leterhelni, anélkül, hogy a gyalogosok anyázzanak.
Sajnos az kis bmx-es pöcsök engem is nagyon zavartak, akik ugratgattak össze-vissza. Többször olyan helyzeteket produkálva az autók között, hogy hajszál hijja volt csak baleset. Sajnos az ilyen tipusu megarendezvényeknél nem lehet az a pár hülyét kiszürni ,akiknek semmi keresnivalója nem lenne ott...
Gratulálok. Lebirkázol
Gratulálok.
Lebirkázol valakit azért hogy olyan útvonalat választ amilyet akar?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Bocs , nem akartam senkit
Bocs , nem akartam senkit sem megsérteni. Csak arról a tömegeffektusról beszéltem ,amire a birka szót szokták használni.
Ez nem feltétlenül sértő, hiszen a birka egy aranyos állat ami kedvesen béget és mindig arra megy, amerre a társai tartanak :)
:)
:)
Jó, jó. Csak annyifélék
Jó, jó.
Csak annyifélék vagyunk. Szerintem sok embertől nagy dolog hogy egyáltalán bevállalta. És mi is erre készültünk, két útvonalon volt rendezőnk.
Örülj neki hogy te magányos oroszlán vagy. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
A birka senkire se
A birka senkire se vonatkozik, de mégis mindenkire. Egy tömeg viselkedését lehet ezzel jellemezni - ez pszichológia - és teljesen igaz volt a ma esti helyzetre.
A többség nem választott, csak sodródott az árral... irracionálisan.
Zsoltee
Eloszor is minden
Eloszor is minden tiszteletem Neked, meg azoknak a Foldon, akik elertek hogy legalabb ket masik felemelje a segget es csinaljon vmit (a fonokoket ugy altalaban szolgalati okokbol nem ertem ide).
Masodszor, igen, birkak. Lehet okosak, meg intelligensek, de ha van 15 lehetseges ut A es B kozott es 99% csak es kizarolag egyiken megy akkor azoknak a nagy reszuk birka, akiket a csordaszellem vezet. Valszeg statisztikailag is bizonyithato, nem csak orvosilag. Pont te irtal ma Amsterdamrol, es en mar ugy erzem akkor vmit felreertettem.
Ez egy nagyon nagy hajó,
Ez egy nagyon nagy hajó, ami nagyon lassan fordul. :)
4 éve kijelölt úton haladunk, és most is ott volt az Andrássy lezárva előttük.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
En az Andrassyval
En az Andrassyval parhuzamosan mentem. Kb 15-tel. A korutig. Ez ido alatt 0, azaz zerus kerekparost lattam.
Engem is ez bosszantott,
Engem is ez bosszantott, hoyg nem szóródtunk szét eléggé. A leglátványosabb a második körömnél volt, amikor a Lánchídon jöttem át, ami szinte teljesen bedugult,és az alagút után a tömegnek két választása volt:
Vagy szinte sétatempóban halad az első utcán jobbra, vagy megy egyenesen a gyakorlatilag teljesen üres úton tovább, és valami másik utat választ. Hát természetesen 99% inkább ott ácsingózott továbbra is a sorban.
Hogy egy kicsit önfényezzek, én a múltkor tettem javaslatot hogy hogyan lehetne ezt elkerülni, és többen javasoltak még hasonlókat:
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080826/az-uj-critical-mass?pa...
De sajnos senki nem reagált.
Persze el tudom kézelni hogy azért nem akarták evállalni a sok kisebb alternatív útvonalat vezetőkkel, mert akkor ránk lehetne kenni, hogy tudatosan megbénítottuk a várost, így meg elvileg ilyet senki nem tett volna, merthát mi csak közlekedünk.
Ugyanakkor ezt is meg lehet oldani ügyesen kellemetlen "politikai" következmények nélkül.
Ezzel együtt ez sokkal jobb volt mint a tavaszi, talán a 2004-es hangulatához volt mérhető.
Szerintem te egy másik
Szerintem te egy másik CM-en voltál. :)
Én úgy mentem, hogy Deáknál balra el, Erzsébet híd, Lánchíd utca, Alagút, Krisztina krt, Moszkva. Majd mivel még volt fél óra, mentem egy Margit híd - Balassi - Nádor - Lánchíd - Fő utca - Csalogány kört is.
A következőt tapasztaltam: Erzsébet hídon 1 autó 5 bringás arányban haladtunk a szélső (sajnos kizárólag BUSZ) sávban, kis csoportokban. Lánchíd utcán nem volt bringás, mondjuk erre nem is számítottam, főleg mivel teljesen be volt állva autóval. Alagút után az emberek egy része ment az Attilán, de legalább ugyanannyian jöttek a Krisztina felé. A Délinél mind a 3 irányból (Alkotás, Krisztina, Attila) folyamatosan jöttek a bringások!
A Margit körúton az arány úgy nézett ki, hogy 5 autó, utána 30 bringás a külső sávban. Értelem szerűen a Margit-hídon ugyanez. (Ott persze szállingóztak a járdákon is.) A Lánchídon 19:45-kor már újra csak autós dugó volt, de a bringások a motorossávan haladtak el köztük, folyamatos sorban. A Fő utcán néhány pár fős csoport jött, de tucatnyian jöttek a bringajárdán. Ezek többsége utána feljött a Csalogányon.
Szóval amellett hogy tényleg rengetegen mentek a kézenfekvő útvonalon, még így is nagyon sokan teljesen más irányt választottak, és valóban szinte mindenhol bringások közlekedtek a belvárosban Pesten és Budán is! Én ezt láttam, aztán lehet, hogy csak hallucináltam. ;)))
www.gruppetto.hu
Hát ha máshol máshogy
Hát ha máshol máshogy volt, anak örülük, én azt láttam amit mondtam.
Valaki még itt írta, hogy a Rákóczin szinte senki nem volt.
Valószínűleg az időpont is eghatározó, mindenesetre folyamatosan csak a két fő útvonal volt tele.
Én láttam a kihalt
Én láttam a kihalt Rákóczit. Valszeg az időpont a kulcstényező, az eleje még tudott dönteni, de én hátrébb voltam, mert lassan gurultam és az Oktogonon csöveztem kicsit, utána meg tettem egy kis kört arrafelé. Ekkor még javában hömpölygött keresztbe az Andrássyn a tömeg, de az alternatívákat elenyésző ember választotta sajnos...
Zsoltee
Az arányokat, ember, az
Az arányokat, ember, az arányokat! Rettenet sok ember volt, a legtöbb normális , barátságos, és szabálykövető. Persze, ki lehet emelni pár rossz esetet, és azon keseregni rinyálni, de ilyenek mindíg vannak.Ezen az alapon semmibe nem érdemes belekezdeni, hisz rossz mindenben van. Te szeretkezés közben azon szoktál morfondírozni, vajon ez az aktus mennyi kárt tesz az ágy rugóiban, és hogy milyen drága lesz az új matrac? Mert tény, ami tény...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Neked például nincs agyad,
Neked például nincs agyad, sajnos. Ha megpróbálnál gondolkodni - nehéz lesz, de ha sokat olvasol és elvégzed a 8. osztályt, jobban megy majd -, te is rájönnél, mi nem tetszik a tuskó biciklisekkel, akik a járdán mennek, a zebrán diagonálban, stb. Ez sajnos nem egy-két eset.
Sajnos tényleg vannak,akik
Sajnos tényleg vannak,akik sokszor a járdán tekernek, de talán neked kéne belegondolnod, hogy használható bringautak hiányában és hatalmas autóforgalomban vannak olyanok ,akik inkább a járdát választják. Ha használható bringaúthálózat lenne Budapesten ,akkor szerintem mindenki inkább ott tekerne. Persze van 1-2 reméyntelen eset de ők százalékosan elhanyagolhatóak a kerékpárostársadalomhoz viszonyítva.
Ami pedig a sértegető kritikán alluli stílusodat illeti, szerintem neked kéne a 8. osztályt elvégezned, mert a hozzászólásod színvonala alapján, elég értelemhiányos városlakó lehetsz... Persze ez nem baj mindenhol vannak bunkók, csakhát ez inkább neked elsősorban ciki.
Milyen jó, hogy ennyiból
Milyen jó, hogy ennyiból rögtön megmondod, hány könyvet olvastam, és milyen végzettségem van. Akkor bizonyára olyan okos vagy, hogy mindent tudsz, és nem is érdemes felhívni a figyelmedet olyan apró tényekre, minthogy az általad megtapasztalt és megélt valóság sokkal nagyobb mértékben függ a te észlelő feldolgozó rendszeredtől, prekoncepcióidtól, szürőidtől, mint az u.n. objektív igazságtól. Merthogy én az egyik leggázosabbnak minősitett helyen áltam-amúgy egyáltalán nem volt gáz- állitottuk meg és indítottuk a biciklistákat, javasoltunk útvonalat és segítettünk, néha rászóltunk egy-egy út közepén megállóra és sörivóra. És igenis normálisan viselkedtek az emberek, ránk nevettek, megköszönték, senki nem szólt be, vagy csinált mást, mint kértük. Ez volt ott. Lehet, hogy mindenhol máshol rettenet, égi-földi pokol és Armageddon volt, és csak nálunk béke és az elvárható rend. De ha te ezt élted meg, elgondolkodhatsz tudatod teremtő erején, vag percepciód torz voltán-ahogy tetszik. De nyilván ezt fölösleges elmondnom, hiszen te ezt a nyolc diplomáddal, három doktoriddal, akadémiai tagságoddal és kiolvasott 10000000000000 könyveddel mind tudod. De bocsáss meg az ostoba prolinak, hogy szólni mert, nem tudta, mit cselekszik...
Tudod, biciklivel születtem, soha-soha még egy centit nem gylogltam, ezért fogalmam sincs, milyen lehet gyalogosnak lenni. Így nem érthetlek.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Te meg egy fasz vagy
Te meg egy fasz vagy :oP
-----------------------
1%
Ősz szakállú és
Ősz szakállú és pirospozsgás, jóságot sugárzó kapitányok, makulátlan fehér ingükben és aranygombos ruhájukban nem így beszélnek.
Sem utasaikhoz, sem a fűtőikhez. Legyenek utóbbiak bár négy elemisek, s legyenek azok a tanult kapitányok akadémiai végzettségűek.
Hevességhez és személyeskedéshez szokott rossz természetünket úgy tudhatjuk megváltoztatni, hogyha másokkal szembeni tisztelet érzésünket folyamatosan tudatosítjuk magunkban.
_________________
Hotyhogy?!
A gyalogosok iránti
A gyalogosok iránti "tiszteletet" is tudatosítsa magában, akinek kell. Köszönöm!
Neked az emberek iránti
Neked az emberek iránti hatékony kommunikációt kéne csiszolni. Eleinte a legtöbben igazat adtak neked, de penetráns válaszaidnak köszönhetően lassan magad ellen fordítod az emberek. Tudod, nem hiszek a"specifikus megbecsülésben". Valaki vagy általában képes emberként tekinteni embertársaira, vagy nem. Bunkóság és jómodor nem járműfüggő. A gyülölködés meg nem valakinek szól belőled, hanem van benned. Hogy éppen mi gerjeszti fel, az sorsodtól és a pillanatnyi helyzettől függ. Aztán okádhatod, ahová éppen megy. De a te nyakadba folyik vissza, akárhogy is. Ja, persze, bennem is van rettenetes gyülölet és harag, rettenet messze vagyok nem csak a "szent", hanem még a normális állapottól is. Csak ha lecsillapodom, jobbára belátom, hogy ez most nem az ilyen-olyyanokról, hanem rólam szólt. Néha még bocsánatot is kérek. Csak a magam nevében, azért, amit én csináltam.
Nem tisztelem a "gyalogosokat" legfeljebb az embereket, mert nem teszek-legalább is nagyon próbálok nem tenni- különbséget közöttük ilyen alapon (sem). De ha valaki feltúrja az agyam, akkor ez a tisztelet valahogy háttérbe szorul. De akkor ez személynek,és nem csoportnak szól.Na, ennyi.
Ádám
Ezzel nagyon
Ezzel nagyon egyetértek.
Gyalogos megjelent egy teljesen jogos sérelemmel. Az itt hozzászólók többsége teljesen igazat adott neki, meg tanácsokat hogy mit tehetne. Ezenkívül ha körülnéz egy kicsit az oldalon (pl banner :-), akkor láthatja hogy a járdázást a többség elítéli, és mindent megtesz ellene.
Ezek után feleslegesnek tartom a további köszörülést a témán, főleg hogy Gy hangneme a barátságos válaszok ellenére is egy kicsit agresszív maradt.
A cél, hogy ennyi ember
A cél, hogy ennyi ember szabályosan el tudjon jutni A-ból B-be! Ez csak egy demonstráció volt, hogy ezt szeretnénk, de még nem igazán működik. Ha figyeltél a bringás közösség már le is tette az asztalra, hogy ehhez mire lenne szükség.
Dozsán raktam a Keló
Dozsán raktam a Keló irányában.Elkeseritő volt látni,hogy mennyien jöttek velem szemben.Kiváncsi lennék,hogy hova sietett az a társaság ki a piros lámpánál tépett át a kocsik között?
az a gond, hogy a többség
az a gond, hogy a többség csak a szabálytalankodókat veszi észre, mert az mindenkinek feltűnik. de bicajomat tenném rá, hogy többet voltunk szabályosak, mint szabálytalanok. engem az keserített el, mikor azt láttam, hogy menet közben sörözik valaki az autók között cikázva. na ŐT kellett volna azonnal kiszedni a rendőröknek, hisz előttük is gond nélkül eltekert. sajnos ilyen a közlekedési kultúránk, mindegy, hogy bicaj vagy autó van a seggünk alatt. de autósok között is sok a normális, csak rájuk nem figyelünk fel, mert ugye ez (lenne) a természetes... minden esetre én úgy érzem, hogy sikeres volt a "közlekedés", végre az autósok is érezhették milyen az, mikor hiába akar nem tud előrébb jutni, mint ahogy azt mi is érezzük, mikor egyenesen haladnánk, és a jobbra kanyarodó simán beáll mellénk, és ránk húzza a kormányt. mindemellett a sorban szötymörgő autósok között volt olyan, aki az ablakon kihajolva bíztatott minket, hogy ezaz, tegyünk érte, ha akarunk valamit! ezúton is köszönöm neki!
És ha a gyalogos nem tud
És ha a gyalogos nem tud előrejutni a járdán a biciklisektől? Nincs igazad, hogy "csak ezt vesszük észre", de csak ezektől nem tudunk haladni, a nekünk kijelölt járdán. Mi hogy demostráljunk, menjünk az úttesten? Nem érdekel a válaszod, mert nem tudsz gondolkodni, költői kérdés volt. Pl. ma az ELTE előtt nem lehetett közlekedni a járdán, nem egy-két biciklistől. Gondolod, hogy ettől szimpatikusabbak lesztek? Gondolsz egyáltalán bármit? Agyra gyúrj egy keveset.
erre most mondhatnám, hogy
erre most mondhatnám, hogy a tajparaszt kurva anyádat, de nem teszem, mert akkor lesüllyednék a szintedre. inkább azt mondom, ne haragudj, amiért szabályosan kerékpározok, és vannak mások, akik nem így teszik. de ez az én hibám, nekem ezért nincs agyam. teljes mértékben igazad van. köszönjük emese
Qkac, tényleg bocs, nem
Qkac, tényleg bocs, nem neked szól. De az felidegesít, hogy úgy írnak, mintha "egy-két" szabálytalankodó lenne, stb. Más írásodból úgy látom, érted, hogy a szabálytalankodókkal van bajom. Leginkább azzal van bajom, hogy nagyon sokan senkit és semmit nem vesznek figyelembe saját magukon kívül. Még sok mindennnel lehetne bajom, igen, de erről itt tényleg minek rizsáznék? De azt hozzá kell tegyem, hogy anyám példásan erkölcsös életet él.
Komolyan kérdezem. Olvastad
Komolyan kérdezem. Olvastad már ennek az oldalnak a fejlécét?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Kövezzetek meg, de az
Kövezzetek meg, de az oktogonnál szóltam egy rendőrnek a látványosan illuminált állapotban, menet közben söröző bringásról (10 méterre mögöttünk). Azt mondta, "nem fogom bevinni vérvételre".
Namost? Mit tegyek ennél többet? Ha ő nem figyelmezteti (nem kell lekapcsolni), akkor ki?
-
Zsurmi
Hát igen, a rendőrök
Hát igen, a rendőrök többsége csak dísznek van az utcákon...
Zsoltee
Nem, nem értétek el a
Nem, nem értétek el a célt. Pontosan azért nem, amiket felsorolt zgobolos. Nagyon nem szeretjük azokat a bicikliseket, akik nem képesek agyilag felfogni a KRESZ-t, akik a járdán 20-30 km/h sebességgel bicikliznek, nem törődnek senkivel - saját magukon kívül, persze. Se idős emberekkel, se kisgyerekes anyákkal, gyerekekkel - és egyszerű gyalogosokkal, akik csak életben szeretnének maradni a járdán. Amennyire a biciklisek áhítják a kerékpárutakat, a "sportolási" lehetőséget, a közlekedést, annyira áhítják a gyalogosok, hogy legalább a járdán biztonságban legyenek. Ezek a biciklisek azt a keveset is lejáratják és megutáltatják, akik képesek felfogni a problémákat, mint ahogy leírod. (Persze attól függ, kinek mi volt a célja. Nekem az életbenmaradás.)
Elöre bocsájtom,nem
Elöre bocsájtom,nem támogatom a járdázást.Söt!
Viszont mutas nekem egy gyalogost is kit felelöségre vontak amiért kerékpár úton korzozott.Probálj meg a Höősön szabályossan kerékpár gyászon haladni pl este 6-kór.Esetleg a Dózsán a Keló felé,NEM a buszsávban.
Erröl szolt a ma este...
Kapaszkodj meg! Az idióta
Kapaszkodj meg! Az idióta autósok (nem általánosítás, hanem részhalmaz) szerint a mi helyünk a járdán lenne! Pedig mi ezt nagyon nem akarjuk, kivéve néhány felelőtlen biciklistát, akik biztonságosabbnak vélik a járdát az úttestnél, pedig ez egyáltalán nem igaz.
Ma 60 km-t tekertem úttesten, ennek kb. fele a szélső sáv közepén, tehát elfoglaltam egy teljes forgalmi sávot, mégse volt semmiféle konfliktusom az utakon, nyugodtan, békében tekertem, gyakran csak 20 km/h-val az úton.
Zsoltee
A média is kapiskálja a
A média is kapiskálja a célt. Sajnos nem teljesen:
„A Moszkva téren László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését sürgette. "Kevesebb bizottságot és több bringautat" - mondta.” (origo.hu)
Merthogy ezt így László János biztos nem mondta. Ott voltam ;-)
Esetleg az origo.hu is valótlan dolgokat állít?
,,mindemellett a sorban
,,mindemellett a sorban szötymörgő autósok között volt olyan, aki az ablakon kihajolva bíztatott minket, hogy ezaz, tegyünk érte, ha akarunk valamit!" - Ez tetszett.
<*tudatlan>
Habár most nem tarthattam veletek, amikor sulba megyek/jövök, többnyire a jófej autósokkal találkozom. Nekem egy év alatt semmi problémám nem volt, ami volt azt lassítás és szóváltás nélkül el lehetett intézni: tudtuk, melyikőnk volt a figyelmetlen, bocsánatotkért(em).
Azonban a CM a kezdő, ,,félős" bringásokért van, hogy legyen hol biztonságban közlekedni. Ők a járdán mennek, nemtudom, most milyen volt az arány, de talán ezt kellett volna tükröznie.
<*/ tudatlan>
Most komolyan gondoljátok,
Most komolyan gondoljátok, hogy a cél elérését egy órával a CM után lehet látni????
Térjünk már vissza erre egy fél év múlva mondjuk.
........................
Formaharc és sci-fi.
A cel az volt, hogy ne
A cel az volt, hogy ne kelljen ket orat allni a dugoban az indulas utan a lezart utvonal szukossege miatt, es jelentem elertuk, mert ropke fel ora alatt kiurult a Hosok Tere, es nyolcra a tomeg aMoszkvan volt.
De ha zavar, akkor jovo tavasszal ismet lezart utvonal lesz, es ot-hat oras biciklis rollerezes a belvaros utjain. Nos? :~)
Koszi mindenkinek, aki eljott, nagyon rendesek voltatok, es nagyon orulok minden isminek es uj isminek, penteken minimal! :~)
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Persze hogy nem értük el,
Persze hogy nem értük el, de egyértelműen araszoltunk egy picit előre. Többek között épp azzal, hogy tudtuk hogy nem lehet ezt kiküszöbölni, de épp azért felvállaltuk, hogy a hullámán elmondhassuk hogy ez miért nem jó (járdázás pl.). Elhiszi itt valaki hogy a több százezer emberhez médián keresztül, és több tízezer emberhez a propagandaanyagokon keresztül eljutott "Járda a gyalogosoké!" mondat nem hatott? Csak azért mert NEM MINDENKIRE hatott? Ugyan. Ha ma is egy lezárt 4 sávos úton megyünk, akkor erről nem is beszélünk egy hónapig előtte, nő a bringások száma, probléma a szőnyeg alatt, csak úgy egyre nagyobb a kupac, és pofára esünk később benne.
Én nem ítélkezek a járdázók felett sem, mert gyerekkoromban, sőt később is sokat járdáztam. De nekünk annyi dolgunk van, hogy mindig ott lebegjen az emberek szeme előtt hogy nem ez a normális. Átmeneti állapotnak is csak sok feltétellel elfogadható, de erre berendezkedni hosszútávon nem oké. És akkor még nem is beszéltünk a városvezetőkről, akinek köszönhetően vitatkozik minden nap a bringás és gyalogos, ahelyett hogy együtt tüntetnének a terek újraosztásáért.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
"És akkor még nem is
"És akkor még nem is beszéltünk a városvezetőkről, akinek köszönhetően vitatkozik minden nap a bringás és gyalogos, ahelyett hogy együtt tüntetnének a terek újraosztásáért."
Szeretném megérni ezt a napot...
Na egy uccso post meg
Na egy uccso post meg belefer. Az elertuk /nem ertuk el nem egy ketallapotu dolog nyilvan, nem 0 vagy 1. Ha ugy erzed araszolunk, az jo, ezt csinaljatok regota, nyilvan tudjatok.
Tetszik, hogy valtozott a felallas, es szabadda, nyiltta tettetek, es a kozossegre biztatok milyen arcat mutatja. Nyilvan sok embernek ez igy jobban tetszett, sokaknak lehet nem (pl csaladosok).
Ami nagyon fontos, hogy belul a kozosseg nem valtozott szeruntem, sot. Olyan erzes ez, mint a kutya aki mogott ott all a gazdaja. Egyutt erosek vagyunk, nem mernek bennunket kikezdeni. Olyan volt sokszor mintha az autosok lettek volna a bogarak. Felunk toluk, de ok is felnek am tolunk. A Lanchid nagyon megmutatta mifelek is a pesti bringasok. Durvan ment mindenki az autok job oldalan, elozve a kocsikat. Nem jutott eszebe senkinek (tisztelet a kivetelnek de jo 15 percig neztem a szituaciot) hogy megalljon es elengedjen par autost. Vagy csak hogy siman ne elozzon jobbrol. Kenyszeresen, gondolkodas nelkul (vagy neadjisten zsigerbol). Ez a varos meg nincs erre a tomegre felkeszulve, epp ezert kellett volna levegot andnunk nekik (az autosoknak), es elozekenyseget mutatnunk. Na ez nem tortent meg.
Majd legkozelebb remelem.
Addig is mit mondjak ha valaki megkerdez ott voltam-e a sok kocsog kozott? Mert mindenki altalanosit, mert emberek vagyunk, es a konnyebb utat valasztjuk.
"Ez a varos meg nincs erre a
"Ez a varos meg nincs erre a tomegre felkeszulve..."
ez az autókkal kapcsolatban már régen kiderült. namost képzeld el a mai embertömeget, csak nem két, hanem négy keréken.
az üzenet sztem egyértelmű volt: ennyi autót nem bír el a város, nem bírunk ki mi sem. alternatívákat kell találnunk... (én már megtaláltam a magamét)
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
jaj, ez a veszekedős flash
jaj, ez a veszekedős flash kikészített...
pedig pont arról akartam írni, milyen jó volt ma!
imádom a biciklis közlekedést!!!
mondjuk én is mentem a birkahaddal, a NEMkijelölt útvonalon, de azért, mert imádtam, h ma az Andrássy teljesen autómentes volt, asszem potosan 5x tekertem rajta, aztán a Lánchíd az gyönyörű mindig, most meg sokan voltunk ahhoz, h haladhassunk is rajta, az alagút-sikítozós flash-t szintén ki nem hagytam volna... és ma egész nap, a mass alatt is azt láttam, h telistele vannak az utak cangásokkal, és mindenhol elleptük az utakat. Lehet, ennyire álomvilágban élek, h olyan sokan nem ezt tapasztaltátok?.... Mindenesetre a kedvenc képem a Margithídon állva, a Parlament, Gellért-hegy, Vár, templomok, Duna panorámája, a sok sok biciklistával az előtérben! Szívembe zártam ezt a napot!
Ja, egyébként szerintem is jobb lesz a következő, mert MINDANNYIAN tanultunk ennek az eseménynek a negatívumaiból. De, így fejlődünk! Ez volt az első ILYEN, komolyan tökéletesnek kellett volna lennie?.... (azt a meglepődött egyéneknek címeztem..az építő kritikáért köszönet jár!!)
**az elírásaimért sorry, fáradt vagyok:)
Hehe :) Na most jön a
Hehe :) Na most jön a gyalogos flame. Azt miért nem hallottam senkitől, hogy bakker a járdáról letoltak, de bezzeg, amikor a múltkor én tekertem című dolog .. várható volt, hogy ez lesz, ez egy ilyen dolog. Minden kezdet nehéz, mindenesetre érdekes volt ez a CM így kívűlről, melóból nézve.
----------
Tekertél már éjjel Budapesten?
Elég kettős érzés volt
Elég kettős érzés volt nekem is.
Negatívumok: A többi közlekedő szemében szerintem nagyon lejárattuk magunkat, mi biciklisek. Rengeteg embernek egyáltalán nem volt lámpája, sokan elfoglaltak 2-3 sávot, egy idióta ordibált egy autóssal - életemben először sajnáltam egy fekete Mercis terepjáróst, aki állítólag el akart ütni egy gyökér biciklist, miután fél órát araszolt az Attila úton. Hát Ő nem biztos, hogy ettől kedvet kapott tekerni :( A mindenhova ugrabugráló BMX-eseket már említették, meg a sínen egykerekező barmokat is, szerintem ők nem fogták fel, hogy ez az egész miről szól.
És akkor a pozitívumok: Kurvajó volt :) Rengeteg bicikli, de az teccett a legjobban, hogy aki most itt volt, az szinte a kemény mag, javarészt olyanok, akik tényleg minden nap tekernek. Hatalmas érzés volt áttekerni az alagútban, mindenki üvöltött, az volt a fénypont. Meg persze a Moszkva tér lebénítása, az is ott volt a szeren.
Mindent egybevéve nekem nagyon teccett, jól éreztem magam, de elszomorító, hogy mennyi gyökér bringással találkoztam :(
GYALOGOS agymenéseire meg
GYALOGOS agymenéseire meg nem válaszolok semmit, mert nem nekem szólnak, mivel nem tartom magam bunkó biciklisnek - nem megyek járdán, csak nagyon ritkán, de akkor is tisztában vagyok vele, hogy csak vendég vagyok.
Szerintem itt ezen a fórumon nincs értelme fikázni a paraszt biciklisek, mert ha ők is olvasnák a CM-et, akkor nem járdáznának.
Ugyanis ez itt a két fő mondat:
-Nyélen rakjad, ne a járdán!
-Vegyél lámpát!
Hello, kösz, hogy nem
Hello, kösz, hogy nem válaszoltál ... A blogomon olvasható, hogy sokan megértették. (Pontosan ezt írom egyébként, hogy nem annak szól, aki kultúráltan biciklizik.)
Én kérek elnézést, nem
Én kérek elnézést, nem tudtam, hogy van blogod :)
Nos, nekem ez volt az első
Nos, nekem ez volt az első CM-em, igen, pont az első rendhagyóra jött meg a bátorságom, na meg a társaságom. És hát nem tudom, az autósoknak mi volt a véleményük - több araszoló autóssal is összemosolyogtunk az út során; és persze volt olyan is aki beszólt, hogy "ezek csinálják itt a forgalmat, ez a sok köcsög" - de szerintem ennek a biciklis közlekedésnek mindenképpen volt értelme. Én bizony most először mertem a Nagykörúton forgalomban biciklizni, és jó volt és máskor is merek majd ezek után. És azt hiszem másoknak is segített legyőzni az autókkal szembeni félelmeiket. Ez nagyon sokat számít, mert hétvégi bringásokból aktív bicikliseket csinál. Igaz én nem autóból, hanem bkv-ról pártolok át a rendszeres bicajozásra.
Amúgymeg mi sem a legnépszerűbb útvonalon mentünk, de nekem szükségem volt a társaimra, mert egyedül eltévedtem volna - nem ismerem eléggé a város. Amerre mi jártunk két gyakori szabálytalanság volt: az egymás mellett kerekezés, és az autók (piros lámpánál sorban álló, vagy dugós részen) jobbról kerülése. Azt hiszem az első természetes a tömeg miatt. A többség igyekezett szabályos lenni. És én alig látta villamospályán és járdán tekerőket. Ja és a buszsávokat is szabadon hagytuk. Sikeres volt ez, de még csiszolni kell.
"Én bizony most először
"Én bizony most először mertem a Nagykörúton forgalomban biciklizni, és jó volt és máskor is merek majd ezek után."
Akkor már megérte.
üdv adamekp
Ahogy én láttam: Az idei
Ahogy én láttam:
Az idei Critical Mass JÓ VOLT! Szerintem teljesen megérte bevállalni azt, hogy a korábbi 50-80 helyett csak 5-10-20 ezren tekertek. Demonstráltuk a jelenlétünket a városban, viszont nem bénítottuk meg a közlekedést (ezt persze csak a saját útvonalamon, a nagykörtén tudom állítani, a Lánchídnál történteket már megírták). Mellesleg a hétvégi margit-hídi biciklisáv miatt sokkal jobban feltorlódik a körút forgalma.
Tök jó volt szabadon tekeregni, még akkor is, ha többség a jól bevált utat választotta, ahogy az előttem szóló dorcikácska leírta, teljesen érthetően. Egy kicsit nekem is hiányzott az Alagútban való csilingelés, de én nagyon szeretek a Nagykörúton is bringázni. Szóval az egyik jelmondat, a közlekedés szerintem abszolút megvalósult. Grat minden szervezőnek érte.
A fent már leírt abnormális viselkedésekkel kapcsolatban pedig azt tudom mondani, hogy igen voltak, szép számmal. Itt vetődött fel bennem az a gondolat, hogy azzal párhuzamosan, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséért kampányolunk és lobbizunk, lehetne lépéseket kezdeményezni azügyben is, hogy a hatóságok komolyabban lépjenek fel a szabálytalankodó bringásokkal szemben. Csak hogy a saját portánkon is sepregessünk kicsit. Lehet, nem leszek népszerű, de kifejezetten üdvözölném, ha a rendőrök ugyanúgy megállítanák a bicikliseket, forgalmi ellenőrzés címén, mivel a kerékpár egy jármű, vagy mi, és ugyanúgy megbírságolnák 15.000 forintra, ha nincs lámpája, és nem jó a féke, mint azt az autóst, akinek mondjuk a múlt héten járt le a zöld kártyája.
Azt látom, hogy a szabálytalan bringásoknak úgy általában nincs közlekedési kultúrája. Amellett, hogy sok autósnak sincs, szerintem nagyságrendekkel több az ilyen biciklis, mert az autós legalább hallott valamikor a KRESZ-ről, elvileg vizsgázott is, akármilyen régen is. Ezzel szemben a bringások közt sokkal kevesebb az ilyen, biciklizni bárkinek szabad, aki elmúlt 12 éves. Szóval ezügyben is kellene valahogy előrelépni, már volt erról szó (iskolai KRESZ oktatás stb...), de el kéne gondolkozni, hogy lehetne ezt a következő CM-ben jobban kidomborítani. Ezügyben van egy ötletem, azt majd máshol írom le, elég hosszú lett így is ez a hozzászólás.
12 év alatt is bárkinek
12 év alatt is bárkinek szabad bringázni.
www.gruppetto.hu
Igaz, csak nem mindenhol
Igaz, csak nem mindenhol (főút). Bár nem ez volt a lényeg...
Valóban nem, viszont ez is
Valóban nem, viszont ez is nagyon lényeges.
www.gruppetto.hu
Hmm... elvárni, hogy pár
Hmm... elvárni, hogy pár civil emberke magántőkéből szabadidejében pár hét alatt olyan változásokat érjen el amit nyugati demokráciákban állami kampányokkal, oktatással és tengernyi pénzzel sem értek még el 100%-ig?
Nem mondom, magasan van a léc...
Én azokat az arcokat nem értettem, akik látják, hogy ott halad a bicajos tömeg a Margit-hídon, és ennek ellenére, ugyanolyan tempóban gurulnak mellettünk a járdán.
Piros lámpázást én kifejezetten nem tapasztaltam, ahol mi haladtunk és egyezményes, "koppenhágai kézfeltartós" jelzéssel jeleztük, hogy megállunk, ott meg is álltak mögöttünk. De tutti, volt ahol nem. Érdekes is lett volna ha nem lett volna.
Járdára egyáltalán nem mentünk gurulva, a moszkvánál miután végig araszoltunk mi is szabályosan egy dugót, utána toltuk a járdán a bicajt. Nem látom igazából mi értelme lett volna vele ott gurulni, minden tele volt bicajossal.
Autók között hömpölyögtek a brinyósok. Várható volt, néha én is majdnem mentem megszokásból, csak aztán TUDATOSAN stopot nyomtam magamon, mert ugye ez a mai nap nem erről szólt. Villamos sínen is mentek a népek.
Itt a társadalmi, közösségi normák és együttélés szabályait feszegettük, kerestük a határokat. Azokat a határokat amikre mindenki azt mondta, hogy kizárt, meg káosz, meg halál vér pusztulás, aztán mégse lett semmi zűr. Aki azt várta, hogy majd itt hiphop mindeki full szabályosan nekiáll közlekedni, az vagy olyan naiv, mint... értitek, vagy olyan hülye, mint... értitek.
A rinya helyett, el lehet kezdeni alkalmazkodni, megoldani a helyzeteket, és nem a kifogást meg a szar odlalát keresni mindennek.
Az egyik legjobb élmény
Az egyik legjobb élmény pedig az volt amikor kiszólt egy srác a vadiúj 3-as BMW kabriójából, hogy nem érti, miért tekernek sokan lámpa nélkül, majdnem el is ütöttek egyet. Megbeszéltük, hogy ez sajnos gond, mondta, hogy ők is bringáznak, meg, hogy mi jó fejek vagyunk, mert nekünk volt lámpánk, aztán további szép estét kívánva elhagytuk őket a margit körúti forgalomban.
Az volt a legszebb
Az volt a legszebb látvány, amikor a Margit-hídon és máshol is a belső sávban autók haladtak, a külsőben bringások. Mindkét sor vontatottan haladt, de ha összeszámoljuk, hogy percenként hány ember jut át autóval és hány biciklivel adott keresztmetszeten, akkor kijön egy 1:5-ös arány, minimum.
Az egész gyönyörűen demonstrálta, hogy melyik közlekedési eszköz a legpraktikusabb sok ember célbajuttatására.
"van aki nem tudja, hogy nem
"van aki nem tudja, hogy nem szabad..."
Nem tanterv resze a KRESZ, a gyerek honnan tudna, hogy tilos a jardan bringazni?
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Látom, már sokan rágják
Látom, már sokan rágják kétfelől a csontot, a tényszerűség kedvéért jegyzem meg:
A Körúton nagyon-nagyon kevesen voltak a szabálytalankodók.
Még számszerűleg sem voltak többen a járdázók, mint egy átlagos hétköznap délutánján (és őket igyekeztünk persze más útra terelni, szó szerint :)), de arányaiban még inkább elenyésző volt ez.
Borzasztó büszke vagyok arra, hogy ez volt a cm.
GYALOGOS, teljesen megértem a felháborodásodat, és teljesen nyugodtan állj ki a jogaidért. Lásd bennünk a partnert ehhez.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
Köszi! Örülök, hogy ezen
Köszi! Örülök, hogy ezen a blogon is akad, aki érti - bennük látom "a partnert ehhez". Őket szeretném látni az utcán.
Én a Nagykörtén szembe
Én a Nagykörtén szembe mentem veletek a Nyugatitól az Oktogonig, így jobban ráláttam a helyzetre. Tényleg teljesen korrekt volt, két autó, húsz bringás, két autó, húsz bringás... :) Mondjuk elég lassan haladtatok, de legalább kulturáltan!
Zsoltee