Arra lennék kíváncsi, hogy hányan csináltátok végig, vagy melyik szakaszt jártátok be. Esetleg leírhatjátok az élményeiteket. Szerénységem most kezdte el ezt a hosszútávú gyalogtúrát és kíváncsi vagyok, hogy nektek mi a véleményetek róla.

CsatolmányMéret
Fényképek-0001.jpg211.18 kB
Fényképek-0075.jpg96.43 kB
Fényképek-0079.jpg136.3 kB
Fényképek-0014.jpg105.05 kB
Fényképek-0020.jpg180.12 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
. képe

Kéne egy "Minden tilos!"

Kéne egy "Minden tilos!" matrica arra a fatáblára.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

2
feb képe

A kerekparral behajtani

A kerekparral behajtani tilos felirat nehol meg indokolt is lehet, hisz a kerek nyom a folyamatossaga miatt alkalmas lehet a talajerozio fokozasara, node szegeny kutyakat kizarni...

3
. képe

Csak együtt tilos nem? Ha

Csak együtt tilos nem? Ha nem biciklizel(tolni se lehet?) viheted a kutyát :P

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

4
feb képe

Valóban úgy tűnik a

Valóban úgy tűnik a tüzetesebb vizsgálat után, hogy csak együtt (kerekpar ES kutya) nem szabad bemenni.

Kutyaval (kizaro)VAGY kerekparral igen

5
SagiK képe

Ajánlom figyelmedbe az itt

Ajánlom figyelmedbe az itt összegyűjtött, és folyamatosan gyűlő okosságokat.

6
Györgyi képe

végigvégig sokszorsokszor

végigvégig sokszorsokszor nagyon jó volt :)

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

7
gyorkos képe

Megcsináltam a 26. sz.

Megcsináltam a 26. sz. túrát is (26.sz. túra: Nagy-nyugodó-nyereg - Boldogkőváralja ). Sőt, még onnan elmentem Encsig. Talán még ebben az évben elmegyek Felsővadászig.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

8
Nuvanda képe

Már majdnem végigjártam,

Már majdnem végigjártam, csak kb 50km hiányzik.
Vannak kedvencek meg idesosejövökvissza részek is, de nagyon jó, hogy a hazáját picit jobban megismeri az ember. Rengeteg pozítív élmény ért a helyiek részéről a túrázások során, szóval más mint Bp-t.

Személyes kedvencem a Zemplén, szépséges még a Bakony, "utálom" a Cserhát polifoamszaggató bozóttengerét és a Mátra erőszakos legyeit meg a betonutas részeket. Jó dolog a célfaluban szálláshely után mászkálni majd ovisszéken körbeülni az ovisasztalt, nembeszélve az ovisvécékről! Kiülni fillérekért sörözni a falusiakkal az árok két partjára, drukkolni a helyi focicsapatnak, ledobni a kedvesünknek a megkívánt vadalmát és elsőként elfoglalni a várromot. Végre letenni a zsákot és pihenőként heverészni egy fa árnyékában, nézegetni a mind jobban betelő füzetet, visszafutni 7km-t az átbeszélgetett pecsételőhelyig, kékkút (azaz közkifolyó) alatt meztelenül fürödni a falu közepén. Esőben tábortüzet rakni, éjszaka sátorban az erdő neszeit hallgatni, folyókban úszkálni és rácsodálkozni még ezer meg ezer csodára, itthon, Magyarországon.

9
er13a18 képe

kedvet kaptam :)

kedvet kaptam :)

10
Nuvanda képe

Pedig van még, ez csak a

Pedig van még, ez csak a felszín. Az a legjobb, ha sok barát megy, úgy gyorsan telnek a kilométerek.

11
gyorkos képe

Nagyon átadtad a fílinget,

Nagyon átadtad a fílinget, köszi'. :)Megtennéd, hogy ha majd meglesz a jelvényed dobsz egy fényképet róla! Én teljesen tudatlanul kezdtem el. Nem kértem füzetet az MTT-től és most itt van egy rakás pecsétem füzetekben, amit nem tudom, hogy elfogadnak-e majd. Jövő héten utánajárok és mindenképpen szerzek igazolófüzetet.
Pecsételőhelyet még nem hagytam ki, de egy kiadós eltévedés már megvolt. Kb. 500 métert mentem hegynek felfelé Vágáshuta után egy erdészeti úton. Amikor kezdett teljesen elgyomosodni és járhatatlanná válni az út és láttam, hogy jelzés már túl régóta nincs, meg az égtájakkal és a szinttekkel is gond volt, akkor visszafordultam.
Sátrazás nekem nem jön be. Mindig kőházban alszom. Errefelé 2-2,5 essze az egyéjszakás szállás. Gondolom az ország gazdagabb vidékein jócskán drágább lesz majd.
A következő a Cserehát lesz, állítólag elég gázos szakasz. Nem tudom, majd meglátom. Boldogkőváralján tett a vándorbotomra egy csípős megjegyzést egy nyikhaj kölök, de nem volt vészes helyzet.
Hihetetlen milyen szépségeket lát ilyenkor az ember. Nekem az egyik ilyen az Eszkála eh. ellőtti erdei szakasz, a maga átláthatatlan, sűrű, verőfényes időben is fekete sötétségével és az Istvánkúti nyirjes. Utóbbinál először azt hittem, valami mesebeli tájra érkeztem. Valószerűtlenül szép és úgy tűnik természetesen ilyen, nem mesterséges, emberkéz alkotta gyönyörűség. Csodálatos, harsogó zöld pázsit, kis dimbes dombos rétecske, közepén csobogó patak, takaros kis faházikó előtte egy ősöreg, hatalmas tölgyfával a nyírfák között és az út olyan rejtélyesen tekereg fel az erdészházig. Tátva maradt a szám, amikor megláttam ezt a kis völgyzugot és az a csend! Csak a patak halk csobogását hallottam és a madarak csicsergését.
Annyira kihalt tájakon haladtam, hogy volt, hogy az erdei szakaszokon több, mint fél napig nem találkoztam emberrel. Túrázókkal sem! Mindkét túránál egyetlen esetben találkoztam a kék jelzésen haladó személlyekkel. Abból csak az egyik volt igazi túrázó, a másik kettő egy párocska volt és látszott rajtuk hogy csak kirándultak egyet egy könnyebb szakaszon. A kétszer három napon túlnyomó többségben teljesen egyedül sétálgattam a kihalt erdei ösvényeken, csak erdei munkások által használt dózerutakon. Az hogy vadregényes volt a dolog enyhe kifejezés, de voltak közben csodaszép várak és megejtően szép kis falucskák is. Gyönyörű ez az ország és csodálatos a történelmünk!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

12
Nuvanda képe

Oké majd dobok képet,

Oké majd dobok képet, elvileg idénre tervezzük a közös zárószakasz megtételét (Hüvösvölgy-Rozália téglagyár, 13km), ha addig nincs meg neked, szívesen várunk.

Cserehát szép, szegény, úgyhogy még kocsma sincs minden faluban, nemhogy szállás. Így gond az ellátás, hisz sok helyen csak mozgóbolt van (azaz autón hoznak mindent, egy meghatározott napon). De az emberek segítőkészek, könnyű szállást találni (itt aludtunk oviban, kb 500/fő áron). De szerintem menj barátokkal, mert úgy élvezetesebb.
Néhol nagyon kellett a térkép, tájoló, mert ritkán volt festve. Mondjuk ez változhatott, mert úgy tudom, volt pénz újrafesteni a jelzéseket.

13
gyorkos képe

Köszönöm a meghívást,

Köszönöm a meghívást, lehet, hogy élek vele! Csak az a baj, hogy a melóm miatt nagyon nehezen tudok egyeztetni másokkal (pl. a barátokkal is) időpontot. Biztosan nem lesz meg addig a szakasz, mert én egyirányba, egymás után tervezem végigjárni, persze majd meglátjuk.
Fontosak az ilyen cserehátról szóló információk! Én a következő napi élelmiszerellátásomat mindig az előző napi túrám során biztosítom, de akkor ezek szerint itt erre is máshogyan kell felkészülni. A szállással kapcsolatban meg még aggasztóbb a helyzet. Még nem világos, hogy hogyan oldom meg a dolgot, de biztosan lesz rá megoldás.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

14
mcysh képe

Zemplén +5 (3 ember, 2

Zemplén +5 (3 ember, 2 kutya)
===
bácsi a biciklin

15
dezso képe

Á, a polifamot be kell

Á, a polifamot be kell rakni bélésnek a zsákba, úgy nem akad bele semmibe senem. Különben igen, izé, +1.

16
gyorkos képe

Harmadik túrámon

Harmadik túrámon Felsővadásztól Gibártig mentem. A Cserehát festőien gyönyörű (Ne hagyjátok ki!). Idézek egy másik fórumról: Címszavakban: szelíd, bukolikus táj, mély nyomor, kilátástalanság, térdre esett falvak, keményen küzdő jelzésfestők, ennek ellenére néhány elkavarásra remekül alkalmas rész. http://ttt.tr.hu/okt/forum.php?a=ds&id=25 Szikszó nagy bringás város és igen szép a központja közepén a forrással. Rengetegen tekernek. Leginkább tanya- és citybájkokkal, meg montikkal, de a lényeg, hogy két keréken. Anyukák viszik a gyerekeket egy bringán (elöl és hátul gyerekülés). Itt láttam olyat, amit az egyik kínai videón, hogy a hátsó csomagtartón keresztben ült egy felnőtt nő és úgy szállította egy férfi. Hajrá szikszaiak, nagyok vagytok!
Még 1588-ban hősies győzedelmes csatát vívtak a török ellen:
SZIKSZÓ: 1588. 10. 08. Kara Ali bég megostromolta és kifosztotta Szikszó városát.

A Szikszó-ellenes török támadás körülményeiről Istvánffy Miklós is tudósított: Szikszóra ezer arany adót vetett ki a török, ami a többször elpusztult mezőváros erejét jócskán meghaladta. Bíztak abban, hogy a kassai, tokaji, szendrői vitézek megvédik őket, s nem fizettek. A szikszói adóhátralék ügyében hosszas levelezés folyt Szinán budai pasa és Ernő főherceg között az 1588. év folyamán.

10. 20.
SZIKSZÓ: egy mintegy 10 ezer fős török sereg Szikszónál vereséget szenvedett a Rákóczi Zsigmond által vezetett magyar végvári csapatoktól.

A csatáról a hegyaljai Tardy György azon frissiben egy hosszú históriás éneket is írt. Ezt immáron több mint száz esztendeje közölte Thaly Kálmán, azóta szinte elfelejtődött, a szöveg is viszonylag nehezen hozzáférhető, ezért a csata leírása kapcsán hosszabb részeket is idézek belőle (ti. Csorba Csaba).

A keresztény csapatok október 20-án vonultak át Szikszóhoz, melyet lakossága elhagyott, házai üresen álltak, csak a fiatalság húzódott a fallal körülvett templomba, s puskákkal védekeztek az ostromló török ellen. Sötétedésre érkezett meg a magyar had, mire Kara Ali bég abbahagyta az ostromot, fölgyújtatta a várost, a síkságon csatarendbe állította csapatát, a két szárnyat szekérsánccal erősítve meg, középre helyezve az ágyúkat:

„Sokasággal csak biztatják magukat,

És semminek vélik az magyarokat;

Mondják vala: csak lóval is azokat

Letapodtatják ők az kavorokat (gyaurokat)

Röndben taraczkokat reájok vonyának,

Az dandárból két szárnyat bocsátának,

Sok zászlókat igön lobogtatának –
Jancsár, gyalog, mind egy röndben állának.

Az két fél közt röttenetös kiáltás:

„Jézus!” „Alla!” „Jézus!” „Alla!” az mondás,

Erősképpen háromszor sivalkodás –

Lőn azután dob-, trombitaharsogás.”

Az égő város világánál támadtak a magyarok, s Kara Ali bég már az első összecsapásnál súlyos arcsebet kapott, s helyette Musztafa bég vette át a vezényletet, de őt is fel kellett váltani, mert lándzsával átszúrták. Bajazidnak, a pesti hajóhad parancsnokának s Mehmednek, a janicsárok agájának az ágyúk bevetésével sikerült a magyar nyomást föltartóztatni:

„Ütközének és kópiát törének,

Az magyarok igön megszélledének;

Mind két félben hamar sokan veszének –

Törököket táborból kiverének.

Az némötök igön embörködének

Törökökben sokat lüvöldözének;

Némötöket mind egy kertben verének –

Erős harczot törökökkel tevének.

Sok törököt hamar elhullatának,

Az szép festött lovakról lehullának,

Magyarokban sokan arra ugranak –

Vitézmódra annálinkább forgódnak.

Magyar hajdúk egyet kettőt ugranak,

Hozzá! hozzá! erősen kiáltanak,

Az puskákkal törököket hullatják,

Fut az török egymást azzal biztatják.

Táborhelyre ismég török szorula,

Viadalnak annál inkább busula

Az trombitát erősképpen futatja –

Magyarokat, némötöket hullatja.”

Rákóczi Zsigmond meghátrált, Homonnai István leesett lováról, s mivel szolgája nem adta át neki a lovát, fogságba esett. Fülek felé azonnal útnak is indították, de míg kísérői díszes fegyverén veszekedtek, kiszabadult, s találkozva néhány lovassal, őreit sikerült levágni, visszatérhetett a harcba. Hatszáz lándzsás, karabélyos német is érkezett segítségül; Istvánffy Miklós szerint Rákóczi trombitása fölment a szőlőhegyre s trombitálni kezdett, ami a törököket megrémítette, azt hitték, hogy onnan is újabb segély érkezik. De a döntő Balázsdeák István éjszakai lovasrohama volt.

„Az katonák egy kis csoportocskában

Kik el nem hullának az első harcban

Nyolcszáz lóval gyűlének egy csoportban:

Az dandárnak rohanának újonnan.

Vitéz Balázs-Deák István fölszóval:

Hozzá! hozzá! – kiáltja nagy torokkal,

És ő maga az két élű pallossal

Vitézmódon forgolódik katonákkal…

Szép biztatást tőnek az főhadnagyok,

Őrülének magokban az magyarok,

Nagy szép könnyen ugrálnak az gyalogok,

Az törököt hullatják az lovagok…

Míg érheték törököket: hullatják,

Az futásban melyikét megkaphaták:

Elevenen ők azokat elhozák –

Hajnalkorban mind egy seregben hordák…

Magyar, némöt vitézek kik hullának

Csak négyszázan és ötvenön valának,

Török testök közzől kit kitaláltak,

Parancsolat alatt kiszámláltattak:

Az törökök kik Szikszónak mezején

Elveszének az török tábor helyén,

És Sajón túl az Sajónak környékén

Ezör és száz veszött viadal helyén…”

Istvánffy Miklós szerint 1775 halott maradt a csatatéren, 376 foglyot ejtettek, elvették az összes török zászlót, ágyút, 482 lovat, az összes poggyászt, eleséget, 121 rakott szekeret; a magyar halottak száma 410, a németeké 220 volt.

A győzelemnek nagy visszhangja támadt. Rudolf császár 1597-ben a Rákócziak nemességét megújító és címerüket kibővítő oklevélben is megemlítette mint dicső fegyvertényt a szikszói diadalt.

„1588. Szikszóra jövén a törökök 12 ezren, Szent Mihály estin hét órakor éktelenül megveretének harmadszor a kereszténektől, kik harmadfél ezeren nem voltanak. A had előtt való gondviselők voltanak tekintetes és nagyságos Rákóczi Zsigmond, egri kapitány, Homonnai István, fekete fegyveresek, sárgák, vörösek és a végbeli vitézek, velök együtt a kassai had is ott volt. A tokaji had, Bornemissza a dobszai hegyről nézte.”[43]

Encs végénél a Gibárt felé vezető úton van egy jópofa táblakombináció. A város vége előtt megtiltják a kerékpárosok közlekedését az úttesten, de kb. 100 méterre onnan figyelmeztetik az ótósokat, hogy számítsanak kerékpárosok közlekedésére. Keresztutcák nincsenek közben, csak lakóházak. Utána egy katasztrofális kerékpárút fogadja az odatévedő bringást. A táblája is nagyon jó. Képek itt: http://picasaweb.google.hu/SulejmanSultan/OrszGosKKtRaEncs#
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

17
Péter [PSP] képe

~100 km van még hátra. Én

~100 km van még hátra. Én is csak ajánlani tudom.

http://kektura.eu/

18
Nuvanda képe

Múlt hétvégén

Múlt hétvégén találkoztam általam még nem látott bélyegzőmegoldásokkal a lopások miatt:
1. előre cetlire bélyegeznek, te meg felnyalhatod a füzetedbe
2. a bélyegző bele van csavarva a fába, és a füzetet kell odatartani. Ezt nem árt gyakorolni, mert nehezebb a rublikába betalálni. :-)

19
gyorkos képe

Na igen. Asszem a

Na igen. Asszem a szakzsargon azt a cetlis megoldásost nevezi nyalókának. :D
Hol találkoztál olyannal?
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

20
Nuvanda képe

Somlyói kulcsosház,

Somlyói kulcsosház, Gerecse. Érdekes, hogy én négy éve voltam már ott, és akkor sem volt bélyegző. Most benyaltam a füzetbe a hiányt. :-)

Koldusszálás bélyegzője a fába csavart rendszerű, csak az nehezít, hogy oldalra áll ki és némi célzóérzéket igényel.

21
alterego képe

Sajna nincs autom.

Sajna nincs autom. :~(
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

22
gyorkos képe

Nekem sincs, de nem is

Nekem sincs, de nem is bánom. Ha akarnék vehetnék egyet, de nem kell. A túrák kezdőpontjaihoz vonattal megyek és a végén azzal jövök haza.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

23
Krisztab. képe

Kéktúránál kifejezetten

Kéktúránál kifejezetten gond, ha autóval mész, mert ugye többnyire nem körtúra, és akkor meg kell oldani, hogy hol parkol, hogy jutsz vissza a kocsihoz, stb.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

24
Nuvanda képe

többnyire = 1 kivételével

többnyire = 1 kivételével mindíg :-)

25
Krisztab. képe

Azért lehet úgy is

Azért lehet úgy is kéktúrázni, hogy bejársz egy szakaszt, és más jelzésen visszamész, mi nem szoktunk ragaszkodni annyira csak a kékhez, csak persze nem az autó, hanem mondjuk a szállás miatt.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

26
alterego képe

Egyszer vittek

Egyszer vittek gyalogturazni, innen 40 km-rol indult a menet fel nyolckor, volt vagy -5 fok, es leizzadva, csuromvizesen 40 km utan beertunk a szinten 40km-re levo celba. Jo volt beulni az autoba, es nem vonatozni, meg bkv-zni vissza Pestre.

Aztan valamelyik vasarnap kineztem egy turat, es semmilyen tomegkozlekedes nem volt oda reggel, valahogy ugy volt, hogy reggel onnan pestre, delutan meg pestrol vissza volt jarat, de meg igy sem volt busz a talalkozohelyre 10 ora elott. Nezegettem a "taxikat", az meg egy jo megoldas lenne, ha egyszer raszannam magam. Talan majd most telen. :~)

______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

27
gyorkos képe

"...Jo volt beulni az

"...Jo volt beulni az autoba, es nem vonatozni, meg bkv-zni vissza Pestre."
Pofám leszakad! Micsoda luxus! Így könnyű! :-) ;) JJ
Én csak álmodok ilyenről. Kissé kényelemszerető vagyok, nekem tetszik ez a megoldás. Asszem' ha lenne ilyen lehetőség élnék is vele. Az odautazgatással túl sok idő elmegy feleslegesen. (Pl. valamikor hajnalban indultam itthonról és Hollóházára 12. 20. körül érkeztem meg. Fél napig csak zötykölődtem a különböző tömegközlekedési járműveken.)

"...semmilyen tomegkozlekedes nem volt oda reggel,..."
Botrányos valóban egyes kis helységek tömegközlekedése! Itt Bp-en el sem tudják képzelni akik nem utaznak vidékre. Én speciel taxival tettem meg a Sátoraljaújhely-Bányi nyereg távot, mikor onnan folytattam a második túrámat. Ha a Volánbazz járatát megvártam volna, akkor olyan 3-4 órát veszítettem volna a túra idejéből! Így viszont 20 perc alatt megvolt az út, igaz számla nélkül 1500 Ft-ba került. :-(
A másik, hogy HÉTVÉGÉRE SOHASEM TERVEZEK TÚRÁT, és ezt nem ajánlom senkinek sem. Vidéken olyankor még a megszokottnál is sokkal jobban leáll az élet. Élelmiszerbolt, kocsma, egyebek mégannyira sincsenek, tömegközlekedés végképp nulla. Minden szempontból nagy hendikep!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

28
Nuvanda képe

Ezért érdemes több napra

Ezért érdemes több napra (1 hétre) elmenni egyszerre, mert van olyan hely, ahova Bp-ről 6 óra volt az út.

Anno mi is taxiztunk a Bányi nyeregbe, de csak azért, mert elkezdtünk kártyázni az állomáson és elment a busz. Mondjuk a szabadnap/ünnepnap/munkaszüneti nap értelmezése zavart be igazán (okt 23.-a volt), így kártyáztunk 2 órát a buszra várva (12-en voltunk), majd a helyi taxikat (2db) fogtuk nagyüzemre. Mondjuk olcsóbb volt így, mintha buszoztunk volna. Aztán (12 főre 2 lámpával) a töksötét előtt 2 perccel értünk be a célfaluba. :-)

Hétvégén is lehet túrázni, csak vinni kell kaját. Vagy kérni a helyiektől.
Emlékszem, amikor régen házaknál vettünk krumplit, hagymát, kolbászt. Egyszer egy aranyos néni meg is csinálta nekünk a vacsit a Zemplénben. Mondjuk ez már jó 15 éve volt...

29
gyorkos képe

Nekem a három (max. négy)

Nekem a három (max. négy) napos túráknál hosszabb túrák - egyéni szocproblémák miatt - nem játszanak. Alapos indokaim vannak rá, de nem fárasztanálak vele.

"de csak azért, mert elkezdtünk kártyázni az állomáson és elment a busz."
Döbbenet! Én az utazáskor-átszálláskor feszült figyelemmel, izgalommal várom a következő jármű indulását. Keresem, hogy honnan indul, figyelem a helyieket, nézem a táblákat, információkat gyűjtök, megcsodálom a vasutállomás épületét, vagy közeli templomot, helyi nevezetes épületet, megpróbálom beleélni magam az ottlakók helyébe, ha úgy adódik beszélgetést kezdeményezek, vagy figyelem miről beszélgetnek, esetleg kisebb vásárlást is megejtek, ha nagyon belefér az időmbe, de önfeledten kártyázni ilyenkor! Úgy, hogy miatta a buszt is lekéssem! Az teljesen elvonná a figyelmemet az utazásról és "átkapcsolna", vagy "áthangolna" valami másra, ami akkor és ott nem oda való.

"Mondjuk a szabadnap/ünnepnap/munkaszüneti nap értelmezése zavart be igazán (okt 23.-a volt),..."
Ez velem is előfordulhat és nagyon igyekszem kivédeni az ilyen gikszereket. Igen alaposan felkészülök menetrendekből előre és megtervezem az utat. Interneten minden járat indulási és érkezési időpontját tudom, de a visszaút mindig részben improvizatív. Bár a legutóbbi alkalmakkor (hála Wilikának) már a mobiltelefonomon használtam az internetet (Opera mini) és így a menetrendeket útközben néztem és állítottam be.

"(12-en voltunk), majd a helyi taxikat (2db) fogtuk nagyüzemre."
Az szép lehetett! :) Két taxiban tizenketten. Gondolom mindenkinek nagy hátizsákja is volt.

"Hétvégén is lehet túrázni, csak vinni kell kaját."
Mindig viszek magammal kaját. Konzerv főétel, és konzerv vacsora, kenyér és nassolni való van nálam annyi napra, amennyire készültem. Útközben is szedek gyümölcsöt (Ó, az a fenséges ízű fosató szilva Nyésta felett), és ha van bolt valahol, akkor pótolom a hiányt, vagy valami energiadús élelmiszerrel megerősítem magamat.

"Vagy kérni a helyiektől.
Emlékszem, amikor régen házaknál vettünk krumplit, hagymát, kolbászt."

Ebben a helyzetben nagyon nehezen tudom elképzelni magamat, de minden eshetőségre fel kell készülni és semmit sem szabad kizárni. Főleg ott a szépséges Cserehátban! Mindenesetre igyekszem maximálisan önellátóra venni a figurát, de néha nem könnyű!

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

30
Nuvanda képe

...

...

31
Nuvanda képe

Én akkor már sokadjára

Én akkor már sokadjára jártam ott, így nem volt sok látnivaló az állomáson, környékén.

A menetrendet megnézte vki, csak rossz napot olvasott le. Okt 23. vagy szabadnap vagy munkaszüneti nap, na ő rosszul gondolta (mondjuk nekem is az ő logikája jött be). Szóval nem vagyunk lámerek, csak megtréfált a Volán.

Egyik taxi kétszer fordult (ő szólt a társának is) és közepes zsákunk volt, de sok jó emberek voltunk. :-)

Múltkor a Gerecsében kéktúrán egész napra 1 szendvics, 1 sportszelet és az út mellett talált almafáról 8 alma jutott nekem.

Egyedül én is máshogyan megyek, jobban figyelek mint társaságban. Tavaly kis gikszer miatt lemaradtam a többiektől és egy régen nem látott barátommal beszélgettem. Simán elgyalogoltam a pecsételőhely mellett, ezért csak nekem +15km jutott a 23-hoz a szemerkélő esőben.

32
gyorkos képe

Én akkor már sokadjára

Én akkor már sokadjára jártam ott, így nem volt sok látnivaló az állomáson, környékén.
És a többiek? Ha sok idő van a következő járat indulásáig én elsétálok távolabb. Felfedezem a környéket. Ha többször voltam már ott és már úgy érzem, hogy eleget láttam elindulok azon az úton, amelyről tudom, hogy azon fog menni a busz és így (jó-)néhány megállót megspórolok. Legtöbbször (a nagy terhek miatt) csak a környéket barangolom be, de messzire nem megyek. Úgy szokott nekem kijönni - mint gondolhatod is az előzőekből - hogy nálam nincsenek nagy üresjáratok. Precízen kiszámított indulási időpontok, átszállási kapcsolatok és rövid várakozások jellemzik az odajutásomat, persze nálam is előfordul, hogy a járatok nem úgy jönnek, ahogy a menetrendben le vagyon írva. Na ilyenkor van, hogy borul az egész utiterv és rögtönözni kell. Ezt az egész oda- visszautazás dolgot is élvezem és izgalmasnak találom, de azért mégis szívesen kihagynám, ha tehetném.

"A menetrendet megnézte vki, csak rossz napot olvasott le..."
Ezt én nem bíznám másra. Sőt, még ha valaki meg is nézné a társaságból akkor sem hagyatkoznék kizárólagosan csak rá. (Több szem többet lát alapon) Itt kapcsolódnék ahhoz, amit korábban mondtam. Nem indulnék neki és nem terveznék úgy túrát, hogy belecsússzon a hétvégébe, ünnepnapokra, mert tényleg zavarossá tud válni a menetrend és kevesebb a járat is. Egyébként, ha az interneten megnézitek a Volán menetrendet, akkor ott úgy adja ki a találatokat, hogy csak az azon a napon közlekedő járatokat mutatja. Azonkívül van egy ilyen link: 2007-2008. évi naptár és közlekedési jelek. Ez részletesen tájékoztat, hogy a menetrenden szereplő jeleknek mi az értelmük. Azonkívül én azt szoktam csinálni, hogy ha bizonytalan vagyok egy járat érkezésével-indulásával kapcsolatban érdeklődöm a helyiektől, vagy felszállok a buszra és megkérdezem a buszvezetőt, hogy mi az ábra. Az a tapasztalatom, hogy ők pontosan ismerik fejből az egész rendszert. Mindenesetre - ha mégis úgy adódna - ilyen hétvégi, ünnepnapi, munkaszüneti napi, stb, menetrendi ügyekben még a szokásosnál is sokkal óvatosabb és odafigyelőbb lennék! Minden valószínűség szerint (főleg, ha több ember utazása lenne rám bízva!) egy ilyen nap esetén még telefonon is rákérdeznék és megbizonyosodnék a részletek felől.

"Szóval nem vagyunk lámerek..."
Ugye, nem volt ilyen a válaszom?

"Egyik taxi kétszer fordult..."
Így azért már kicsit más a leányzó fekvése.

"Múltkor a Gerecsében kéktúrán egész napra..."
Ez brutál! Te egy önmegtartóztató, éhező fakír vagy! Én ennyitől elhaláloztam volna a túra felénél. :-) Jó, mondjuk a nyolc alma talán némi segítség lett volna, de én nem szeretem nyersen.

"(...) Simán elgyalogoltam a pecsételőhely mellett,...." (ezért) +15km jutott a 23-hoz a szemerkélő esőben."
Hüll-hüll-hülledezek! :)
Ekkorát még szándékosan sem tévednék. (Figyeld mekkor arcom lett hirtelen! Bezzeg a túrán nyavajgok, ha nincs meg gyorsan a következő jelzés és elő kell venni a térképet, meg a tájolót)

Szép túrázásokat kívánok neked Nuvanda! Gondolkodom, hogy most ősszel, vagy télen nekivágjak e egy szakasznak. Lesz egy hetes szabadságom októberben.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

33
Krisztab. képe

Áhh, egy túra nem is túra

Áhh, egy túra nem is túra eltévedés nélkül :D

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

34
Nuvanda képe

Én még sose tévedtem el,

Én még sose tévedtem el, max másfelé mentem mint terveztem! :-)

35
Nuvanda képe

Nem szabad túlszervezni

Nem szabad túlszervezni mindent, hisz úgy nincs meglepetés! :-)

"Ez brutál! Te egy önmegtartóztató, éhező fakír vagy!... "
Nem volt otthon több kenyér... :-)
Amúgy 1-2 sportszeleten + vmi pián el lehet sokáig lenni. Az éhenhaláshoz hetek kellenek. :-)

"Hüll-hüll-hülledezek! :) Ekkorát még szándékosan sem tévednék."
Én sem szándékosan csináltam, csak siettünk, mert volt egy óra hátrányunk, önfeledten beszélgettünk, és csak a többiek utolérésénél (pont másik pecsételőhelynél) jöttem rá, hogy elfelejtettem pecsételni az előző helyen.

Vágj neki, úgy is több év lesz. Mi (14-en, de most csak én pecsételek) a hosszúhétvégén legyalaogoljuk az utolsó előtti hiányzó szakaszomat.

36
gyorkos képe

"Nem szabad túlszervezni

"Nem szabad túlszervezni mindent, hisz úgy nincs meglepetés! :-)"
Az milyen már, hogy még így is van bőven meglepetés?! :-) (Asszem' az nekem éppen elég)

"Én sem szándékosan csináltam, csak siettünk, mert volt egy óra hátrányunk, önfeledten beszélgettünk, és csak a többiek utolérésénél (pont másik pecsételőhelynél) jöttem rá, hogy elfelejtettem pecsételni az előző helyen."
Na én akkor követném el a hereszepukkut!!! :D

"Mi (14-en, de most csak én pecsételek) a hosszúhétvégén legyalaogoljuk az utolsó előtti hiányzó szakaszomat."
Nagyon nagyon sok örömöt, száraz időt és jól járható utakat kívánok! Legyen egy gyönyörű túrátok!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

37
lord képe

van olyan hely, ahova

van olyan hely, ahova Bp-ről 6 óra volt az út.

hol is van ez?

38
Nuvanda képe

Ha vhova vasút+busz

Ha vhova vasút+busz kombinációval lehet csak lejutni, és jó messze van Bp-től, akkor az jó 6 óra út az átszállási várakozással.

39
Nuvanda képe

A hosszúhétvégén

A hosszúhétvégén elgyalogoltuk a Bodajktól Zircre. Közben élveztük a szelet, az erdő őszi színeit, a csendet és örültünk, amikor az egybefüggő felhőtakaró mögül néha kikandikált a napocska. Sütöttünk szalonnát, kolbászt és hagymát, majd a maradékot elosztogattuk a környék kutyáinak. Követtük a Gaja patakot, néztünk Tésen szélmalmokat és kovácsműhelyt, a csiklingi várat is elfoglaltuk, majd megnéztük az Alba Regai barlangban talált dolgok gyűjteményét. Ettünk kirándulóknak kirakott almát az erdészháznál, (majdnem) fürödtünk a Római-fürdőnél, mentünk naphosszat a kéken, szedtünk szemetet az erdőben, majd feljelentettünk illegális medvehagymagyűjtőket. Sokat beszélgettünk, nevettünk, örültünk egymásnak és a nap végi bakancslevételnek. A végén megfogyatkoztunk, ám így is heten hambiztunk és sütiztünk Zircen. Ja, és én legyalogoltam az 1114. kilométeremet a OKT-n!

40
lord képe

jól hangzik :) és

jól hangzik :)

és bocsánat, hogy újra közbeszólok, de hogy van ez a medvehagymásokkal?
amúgy mit gyűjtenek rajta ilyenkor?

41
Nuvanda képe

Nálam környezettudatosabb

Nálam környezettudatosabb barátom tudta, hogy a hagymát tilos kiszedni a földből. Tetejébe ők vkinek szedték, aki kiviszi külföldre.
Jó fél órát telefonálgattunk, telefonon neteztünk, mire találtunk intézkedőképes hatóságot.

42
lord képe

Nuvanda, kösz a

Nuvanda, kösz a válaszokat!

43
Nuvanda képe

Gyorkos, hogy állsz a

Gyorkos, hogy állsz a túrázással? Olyan lelkesnek tüntél...

Ha érdekel az utolsó pecsét megszerzése (azaz egy teli füzet :-) ), és ráérsz jun 27-én szombaton, írjál a kapcsolatfelvételen. Már csak a Hüvösvölgy-Rozália téglagyár 14km-e van hátra. :-)

44
gyorkos képe

Befejeztem az Országos

Befejeztem az Országos Kéktúrát.
Nehéz volt, sokba is került, de rengeteg élménnyel gazdagodtam, jobban megismertem magamat (tűrőképesség, fizikai határok) és az országot.
Vár a Kék kör következő darabja a A ROCKENBAUER PÁL DÉL-DUNÁNTÚLI KÉKTÚRA (http://www.kektura.click.hu/keret.cgi?/frame_DDK_hu.htm) :-)
Itt van néhány kép a jelvényeimről: https://picasaweb.google.com/114206261587611517518/OKTJelveny?authuser=0... (Elnézést a rossz képminőségért, jelenleg nincs fénylépezőgépem, csak mobillal készültek)

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

45
Nuvanda képe

Gratulálok!!! Mi már

Gratulálok!!!

Mi már elkezdtük a DDK-t, az alföldi meg bicajjal van tervezve. Csak most közbeszóltak a babák, így jó pár év lesz, míg körbeérünk. :)

46
feb képe

Kinizsi 100 (vagy 40) volt

Kinizsi 100 (vagy 40) volt idén?

47
Nuvanda képe

Nem, esküvő volt. :)

Nem, esküvő volt. :)

48
gyorkos képe

Akkor én is elkezdem

Akkor én is elkezdem (pontosabban folytatom, mert az Írottkő-Bozsok már megvan) a DDK-t. Jövő héten megyek is egy ötnapos etapot. Az Alföldi kéket én gyalog tervezem.

A babákhoz nagyon sok boldogságot, örömöt és a Kék körhöz sok sikert kívánok!

PS.: Ha van kedved írj majd a DDK végén ide.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73