Eme szép este történt, hogy nekiindultam a városnak, a zsebemet megpakolva jó sok szórólappal.
Moszkva tér, budai ,pesti rakpart,Andrássy út, Alkotmány utca, és végül Hősök tere.
Kerékpárúton parkoló összes kocsi megkapta a szélvédőjére a "Kritikus csomagot".
Hősök tere hétvégente éjszaka mindig a taxisok paradicsoma..
Próbáltam átjutni a Kós Károly sétányra, de a Műjégpálya mellett az ott üzemelő szórakozóhely miatt szépen libasorban parkoltak a kerékpárúton a Főtaxi autói (elvileg szerződésük van a hellyel). Megkapta mindegyik sofőr a szórólapot..
Kis idő múlva ismét megjelentem a Hősök terén ahol a taxisok ugyan úgy ott sorakoztak...
Ekkor hívtam fel a Főtaxi diszpécserszolgálatát (00:51kor), hogy van -e hivatalos drosztjuk a Hősök tere Műjégpálya melletti szakaszán, a kerékpárúton.
Hölgy szerint nincsen, megígérte szólni fog a kollégáknak, hogy máshol sorakozzanak és hagyják szabadon a kerékpárosoknak fenntartott útszakaszt.
Telt múlt az idő.. (1:30kor) megelégelve a várakozást ismét tárcsáztam..ugyan az a diszpécser volt, aki meglepődve tapasztalta, hogy még mindig ott állnak, ekkor megmondtam neki, hogy úgy látom ki kell hívnom a Közterület felügyelőket, mert illegálisan parkolnak/várakoznak ott a kocsik, ekkor az Ő közterületes kolléganőjéhez kapcsolt, aki arra hivatkozott, hogy csak hétvégén és akkor is csak éjszaka várakoznak ott a kocsik, én erre reagálva megmondtam, hogy a Magyar kerékpárosok nem csak hétközben és nappal szeretnék használni a számukra kijelölt kerékpárutat.
Megígérték, hogy holnap estére kiraknak egy Figyelmeztető táblát a kerékpárosoknak, hogy "ideiglenes taxidroszt" üzemel a kerékpárúton..
Megkérek mindenkit, hogy aki holnap vagy később arra kerekezik éjszaka, és Főtaxis autót lát parkolni/várakozni de nincsen erre Figyelmeztető Tábla, akkor jelentsétek be a diszpécsereknél, hogy megint ott állnak a kocsik a kerékpárúton.
2008.08.27. - Ma este ismerősökkel a Városligetben bringáztunk... éppen ott parkolt 3-4 Főtaxis ..
Fél óra múlva mikor ismét arra mentünk, Eltűntek a taxisok..
Ugylátszik érdemes volt írni egy e-mailt a cégnek...
Kíváncsi leszek péntek-szombat éjszaka milyen állapot fog uralkodni..












Nagyon kultúrált
Nagyon kultúrált szórólap! Gratula.
(persze néhány autós azért megérdemelné, h csirízzel tedd fel a szélvédőre :-)
Gratula! De ha a Kőbányai
Gratula! De ha a Kőbányai úton befele, a kerékpársávval párhuzamosan, attól 3 m-re, az autók között egyensújozol, ne csodálkozz ha téged is a pokolba kívánnak. Vagy esetleg a Bajcsy-n, Andrássy-n, a Lánc hídon, az Alagútban, a Bem rkp-on, és még sorolhatnám.
„Megígérték, hogy
„Megígérték, hogy holnap estére kiraknak egy Figyelmeztető táblát a kerékpárosoknak, hogy "ideiglenes taxidroszt" üzemel a kerékpárúton..”
Nem az a cél, hogy NE üzemeljen ott ideiglenes taxidroszt?
Nekem is ez nem tiszta.
Nekem is ez nem tiszta. ahelyett, hogy kiraknának oda egy táblát, el kéne őket onnan tüntetni...
Tomi.
Igen, ez a tipikus
Igen, ez a tipikus megoldás, hogy ja bringaúton parkol, akkor a bringaútból kell parkolót csinálni. Szépen sorba lebaszkodni a tükröket minden este, aztán csak rájönnek, hogy nincsenek jó helyen.
Monnyuk engem annyira nem zavarnak, mert ha arra is járok éjszaka, akkor sem használom a keróutat. Meg ha belegondolsz, éjszaka azért valószínűbb, hogy tapasztalt kerósok vannak csak úton.
-----------------------
1%
Pocok, miért lenne
Pocok, miért lenne valószínű, hogy éjjel csak tapasztaltabb kerósok vannak úton? Nem értem az összefüggést... Mi számít tapasztaltnak? Én nem érzem magam tapasztaltnak, viszont nincs négykerekű bádogdobozom (pfujj) meg bkv bérletem sem, így mindenhova a csörgő-zörgő-kattogó mb-ommal megyek. tegnap este 23-kor pl. éppen a hősök környékén jártam. A taxisokat én is szívesen elzavarnám, ha lenne vér a pucámban, baromi idegesítő ott szlalomozni, ahol nekem, nekünk van jogunk tekerni, a négykerekűeknek meg semmi keresnivalója...
Abból indúltam csak ki,
Abból indúltam csak ki, hogy este, rossz látási viszonyok között, fáradtan azért egy kocabringás nem indul útnak. Mindenki maga dönti el, hogy mennyire tapasztalt. De pl. én 7-8 évvel ezelött nem biztos, hogy nekimentem volna a részegekkel és drogosokkal teli éjszakának két keréken.
-----------------------
1%
10 fős kommandóval
10 fős kommandóval kimenni, végigfényképezni őket, és amelyik agresszívan reklamálna, kihívni rá a rendőröket. Majd feltenni a videokat a youtube-re, hogy mindenki lássa mekkora tahók ezek.
Egyedül voltam, így nem
Egyedül voltam, így nem tudtam arrogánsabban fellépni ellenük...
Rendőrök olyan szépen mentek el mellettük háromszor is a kocsijukkal, miközben rá se bagóztak, hogy esetleg kerékpárúton állnak a kocsik...
Remélem ma este jó idő lesz, mert a NájtRájdingon arra vesszük az irányt és szépen megörökítem az összeset, és a közterületeseket hívom ki, nem a főtaxival telefonálgatok, mert úgy látszik nekik mindent szabad..
Esetleg egyik hétvégén egy éjszakai kommandózást lehetne csinálni sok sok bringással és mindenki szépen bejelenti a közterületeseknél, hogy a kerékpárutat használják. akkor csak észreveszik magukat.
Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
ideiglenes
ideiglenes taxidroszt??????????
magwas segíttss!!!!!!!!!!!!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Szerintem ez olyan szinten
Szerintem ez olyan szinten blöff, hogy utána sem nézek. Majd ha valóban megjelenik ott egy tábla.
Szerintem egy nemkommandó a megoldás, látom alant szervezi is valaki.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Pedig van ilyen. 59/1999.
Pedig van ilyen.
59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet
"Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről".doc
http://www.kozterulet-felugyelet.hu/web/export/sites/default/kozter-pub/...
(szerk) közben megtaláltam online is a Fővárosi Rendelettárban, ott egy többször módosított, egységes szerkezetű változat olvasható.
A taxiállomás létesítése
3. §
(2) Vásárok, kiállítások, sportesemények, rendezvények alkalmával - a 4. § (2) bekezdésében előírt feltételek betartása mellett - ideiglenes taxiállomás is létesíthető.
4. § (1) Közterület-használatot is megvalósító taxiállomás létesítésére, használatára és üzemeltetésére a közterület tulajdonosától közterület-használati engedélyt kell kérni. Ilyen közterület-használati hozzájárulás csak meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig adható.
(2) A közterület-használati hozzájárulási kérelem elbírálása során figyelembe kell venni az adott területre (közterületre) vonatkozó részletes rendezési tervet, a forgalomszabályozási, a városképi, műemlékvédelmi, közegészségügyi és köztisztasági előírásokat, kereskedelmi és turisztikai szempontokat, valamint érvényesíteni kell a más jogszabályokban foglalt előírásokat is.
A taxiállomás jogellenes használatának jogkövetkezménye
13. § (1) A taxiállomás használatával kapcsolatos jelen rendeletben foglalt szabályok betartását, a taxiállomásokat üzemeltető szervezet és a Fővárosi Közterület-felügyelet is jogosult és köteles ellenőrizni. A Fővárosi Közterület-felügyelet ellenőrzése során, amennyiben a szabályok megsértését észleli, a megtett intézkedéséről köteles értesíteni a Taxiállomás Kht.-t, aki erről nyilvántartást vezet.
(2) Aki a taxiállomást az e rendeletben előírt érvényes hozzájárulás nélkül, vagy attól eltérően használja, illetőleg a 12. §-ban foglalt szabályokat megszegi, szabálysértést követ el és 30 000 Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés elkövetése esetén a közterület-felügyelő helyszíni bírságot is kiszabhat.
(4) A 12. § (7) bekezdésében foglalt szabály megszegése esetén a helyszíni bírság a gépjárművezető távollétében is kiszabható.
(5) Aki a taxiállomások használatára vonatkozó előírásokat ismétlődően megsérti, attól a harmadik alkalmat követően a taxiállomás-használati engedélyt a Taxiállomás Kht. megvonja. Akitől az engedélyt megvonták, a taxiállomások használatára vonatkozó előírások megszegésének súlyától függően, a megvonást követően három hónaptól egy évig terjedő időszakra új engedélyt nem kaphat.
(6) A szabálysértési eljárás kezdeményezése nem mentesít a díjfizetési, illetve helyreállítási kötelezettség alól.
Ez a droszt engedély
Ez a droszt engedély felülbírálhatja a KRESZ szabályait->Kerékpárúton közlekedés tilalma, ott várakozás esetén elszállítás lehetősége? Erősebb lenne ez a szabály, mint a KRESZ?
"(2) A közterület-használati hozzájárulási kérelem elbírálása során figyelembe kell venni az adott területre (közterületre) vonatkozó részletes rendezési tervet, a forgalomszabályozási, a városképi, műemlékvédelmi, közegészségügyi és köztisztasági előírásokat, kereskedelmi és turisztikai szempontokat, valamint érvényesíteni kell a más jogszabályokban foglalt előírásokat is."
13. § (1) e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;... kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
59. § (1) A rendőrhatóság - az üzemben tartó értesítése mellett és költségére - elszállítással eltávolíthatja azt a járművet, amely e) kerékpárúton várakozik.
Nem lehet olyan módon megállni ott, hogy ne a kerékpárútra kelljen ráállni?
(kiemelések tőlem)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Egyrészt szerintem a kreszt
Egyrészt szerintem a kreszt - ami miniszteri rendelet - nem írhatja felül egy ökormányzati határozat. Másrészt a főváros a saját közterületeivel úgy rendelkezik, ahogyan akar.
Vagyis nem az történik, hogy a bringasávon létesítik a drosztot, hanem az, hogy a bringasávot ideiglenesen megszűntetik, és drosztnak használják.
Valami ilyesmi az alapja annak a szerencsétlenMargit hídi sávnak is.
A forgalomszabályozási szempontok nem a KRESZ-t jelentik, hanem ennél puhább szempontokat arra vonatkozóan, hogy ne duguljon be a forgalom a droszt miatt.
Tehát ha létesítenek ideiglenes drosztot, akkor a rendezési terv, városképi szempontok, és legfőképpen az érdekérvényesítő erő dönt.
Ha nem, akkor a dolog a rendőrségre tartozik, ez néhány feljelentéssel megoldható.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem ismerem a konkrét
Nem ismerem a konkrét helyszínt, és a vonatkozó jogszabályokat, de ilyenről, hogy ideiglenes taxidroszt még nem is hallottam. Kíváncsi vagyok, hogy a kerékpárosklub jogásza mit szól ehhez.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Ugyanaz, mint a megállni
Ugyanaz, mint a megállni tilos kivéve gazdag emberek drága terepjáróval tábla.
http://www.mkkp.hu/gonoszgazd
http://www.mkkp.hu/gonoszgazdag.jpg
Hehe ez marha jó.
Hehe ez marha jó. :)))
Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
Ma esti Nájtrájding
Ma esti Nájtrájding keretében ott leszünk és megnézzük milyen táblát raknak ki a Főtaxisok!
Aki szeretne részt venni az akcióban este 8-9 között találkozhat velünk a Deák téren Gödör feletti Kacsa/cápaúsztatónál.
Megvárunk Mindenkit..
Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
Szia Ypse, megyek én is,
Szia Ypse,
megyek én is, viszek fényképezőt...
Engem főleg zavar ez, zuglóban lakom, és a belvárosból arrafelé szoktám hazamenni...
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Ne felejtsd el beállítani
Ne felejtsd el beállítani a fényképezőgép óráját.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
"A rendszer ellen vagyok,
"A rendszer ellen vagyok, helyetted is lázadok.
Amikor te fékezel, én akkor is gázt adok.
Nem darál be a kibaszott gépezet.
Amikor te leállsz, én akkor se fékezek."
(P.R.)
Szóval a kerékpárosok
Szóval a kerékpárosok megint le vannak szarva, az infrastruktúra jelentős része azért épül, hogy legyen hol parkolni. JBQA.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Szóval a kerékpárosok
Szóval a kerékpárosok megint le vannak szarva, az infrastruktúra jelentős része azért épül, hogy legyen hol parkolni. JBQA.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Sziasztok, tegnap voltunk
Sziasztok,
tegnap voltunk terepszemlén a Hősök terénél, jó sokan, kb. 14-15-en lehettünk. Persze tábla sehol a bicikliúton parkoló, azt drosztnak használó taxik környékén. A diszpécser telefonon természetesen nem tudott felvilágosítást adni a helyzettel kapcsolatban, de valami olyasmit mondott, hogy rendezik a dolgot, és legközelebb nem lesz probléma... Na most ez elég ködösen hangzik, jövő hét végére többen kéne odamenni, véleményem szerint végig kéne állni bringákkal azt a részt, hogy egyáltalán ne tudjon odaállni egy taxi sem, mert szerintem a Főtaxi részéről ez a hajlandóság a probléma megoldására csak látszólagos, és csak pillanatnyi tünetkezelés volt, hogy aznap este ne legyen gond, legalább nyertek egy kis időt. Drasztikusabb eszközökhöz kell nyúlni...
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
FigYI A kerékpársávon
FigYI
A kerékpársávon kerékpárral sem szabad megállni!!!!!
KRESZ 40.§ (5) L.
Dova
Aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
OFF ON De jó! Ha jól
OFF ON
De jó! Ha jól látom akkor a kerékpárúton viszont meg lehet állni keróval. (Nem tiltja a szabály) Csak várakozni nem szabad rajta, mert akkor elszállíthatják a járművemet az én költségemre. Jól jön ez a szabály, amikor keróutak állapotát mérjük fel.
OFF OFF
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Jövő hét péntek utolsó
Jövő hét péntek utolsó péntek.
Amikor Te úgysem leszel
Amikor Te úgysem leszel Pesten. :))))
Üdv
Dova
Aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Eleve úgy kellett volna
Eleve úgy kellett volna odamenni, hogy ha nem rendeződött a helyzet, feljelentést tesztek.
Ez még most sem késő, ha készültek fényképek, és van legalább két ember aki ott volt, és aláírja tanúként.
Nos?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szia magwas, ez szerintem
Szia magwas,
ez szerintem az a szitu, ahol soha semmi nem késő, ugyanis én nem dőltem be annak a porhintésnek, hogy "majd szólunk, majd intézkedünk, majd máshova, majd, majd, majd..." A tököm kivan a "majd" kifejezéstől, mert ezek mást nem ismernek. Nem kell félni, csak az időt húzzák, és ott lesznek a hétvégén is, meg utána is. Remélem kimegy közülünk valaki a Sláger Rádió nagy partijára, az is ott lesz, gondolom a Főtaxi akkor sem fogja az utasait kocsi nélkül hagyni, és tuti ott fognak tobzódni a bringaúton megint.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Na lett valami a
Na lett valami a nájtrájdingből?
----------
Tekertél már éjjel Budapesten?
Hogyhogy? Magyarországon
Hogyhogy? Magyarországon nem a törvényes várakozási helyeit használja egy taxi vállalat?
Szia dova, Te is taxis
Szia dova,
Te is taxis vagy? Jó, nem szabad megállni. És akkor mit csinál a taxis? Kihívja a rendőrt, mert nem tud a biciklisávra parkolni, mert ott állnak a biciklisek? Ez tök vicces. Vagy ha a rendőr nem szól a biciklisávon várakozó taxisokra, akkor majd el fogja hajtani a biciklisávon várakozó kerékpárosokat? Na, az szép lenne. Amúgy írtam, hogy drasztikusabb eszközök kellenek szerintem. Én is tudom, hogy mi a KRESZ, van jogosítványom is, úgyhogy nem muszáj paragrafusokat idézni. Amúgy meg ha úgy állok meg a biciklisávon, hogy nem akadályozom a kerékpáros forgalmat, akkor ezer okom lehet ott megállni, és ezerszer több jogom, mint egy taxinak.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Igen, Dova takszis. Te
Igen, Dova takszis. Te aztán képben vagy!
Szia Perillustris, olvass
Szia Perillustris,
olvass a sorok között. Tudom, hogy nem taxis, éppen azért kérdeztem, nem gyanús? Te aztán még jobban képben vagy...
Csak nem értem, hogy miért kell mindenféle paragrafusokat előszedni, mintha a saját dolgunkat akarnánk megnehezíteni. Ha tisztességtelen eszközökkel túrnak ki minket a közlekedésből, és ráadásul full hülyének néznek, akkor nem hinném, hogy eleve feltartott kézzel, előre bocsánatot kérve el fogunk érni bármit is. Az egy dolog, hogy az sem szabályos, amit én gondolok, de mérlegeljünk már, mi vezet célra inkább, és mitől lesz nekünk jobb? Attól biztos nem, ha magunk ellen keresünk olyan szabályokat, amelyek "segítségével" végül nem érünk el semmit. Ami meg a taxisokat illeti, biztos nem fogják az orrunk alá tolni a KRESZ 40§, (5) bekezdésének L pontját.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Szia tatabike! Semmiképp
Szia tatabike!
Semmiképp sem az akció ellen vagyok, amivel a taxisokat jobb belátásra lehet bírni.
Csak úgy gondolom, hogy nekünk kerékpárosoknak is szabálykövetőnek kell lennünk (a realitások határáig), mert
1. így mutathatunk példát a többi kerekezőnek,
2. ha mi is szabályt szegünk, akkor milyen jogon várjuk el mástól ennek az ellenkezőjét?
Az idevonatkozó KRESZ pontot azért írtam, mert szerintem nem árt
1. ha saját tudásom is felfrissítem egy-egy ilyen bejegyzés megírásakor (kvázi okoskodáskor),
2. nekem az ismeretterjesztés sem smafu. :) talán mások is így tesznek kíváncsiságból és akkor mihamarabb kikereshetik a szerintem idevonatkozó pontot.
(Szerinted hányan tudunk arról, hogy tilos kerékpársávon megállni?)
Azért ne szívd mellre.
Üdv
Dova
Aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Szia dova, ha Te nem
Szia dova,
ha Te nem szívtad mellre, én miért tenném? Max. ríszpekt, teljesen egyetértek. Egy másik hsz-ben vázoltam egy lehetséges megoldást, bár kissé erőltetett és macerás.
Tegnapelőtt megtettem egy amolyan "sablonos" első lépést, írtam a Közterület Felügyeletnek egy levelet, részletesen kifejtve nekik a szóban forgó helyzetet, kíváncsi leszek a reagálásukra.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Máris többet tettél, mint
Máris többet tettél, mint az emberek 99,9%-a.
Köszönöm Mindannyiunk nevében.
Dova
Aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Szia dova, Te is taxis
Szia dova,
Te is taxis vagy? Jó, nem szabad megállni. És akkor mit csinál a taxis? Kihívja a rendőrt, mert nem tud a biciklisávra parkolni, mert ott állnak a biciklisek? Ez tök vicces. Vagy ha a rendőr nem szól a biciklisávon várakozó taxisokra, akkor majd el fogja hajtani a biciklisávon várakozó kerékpárosokat? Na, az szép lenne. Amúgy írtam, hogy drasztikusabb eszközök kellenek szerintem. Én is tudom, hogy mi a KRESZ, van jogosítványom is, úgyhogy nem muszáj paragrafusokat idézni. Amúgy meg ha úgy állok meg a biciklisávon, hogy nem akadályozom a kerékpáros forgalmat, akkor ezer okom lehet ott megállni, és ezerszer több jogom, mint egy taxinak.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Szia csviktor, két
Szia csviktor,
két topicban kb. 20 hsz-ben van szó a tegnapi nájtrájdingról...:)
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Azért az sokmindent elmond
Azért az sokmindent elmond a dologról, legalábbis szerintem, hogy három reakció érkezett a hsz-emre, ebből egyedül Hotyhogy nem fikázott le. A másik kettőnek akkor azt ajánlom, hogy szombat éjszakánként vigyen egy kis kávét meg rejtvényújságot a szabálytalanul ott drosztozó taxisoknak a Jégpálya elé, és akkor majd jó lesz. Ja, meg persze világsítsák fel őket, hogy tök szabályosan nem tudunk fellépni ellenük ez ügyben, tehát nyugodtan vadásszák ott tovább a kuncsaftokat.
Fő az összetartás...
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Roppant szimpatikus a
Roppant szimpatikus a hozzáállásod, de ha jobban belegondolsz, akkor semmivel nem vagyunk jobbak, ha baseball ütővel megyünk vissza...
Ezzel együtt természetesen néha szükség van erre, de "előre megfontolt szándékkal" talán mégse kéne. szerintem.
Tomi.
Szia Tomacher, teljes
Szia Tomacher,
teljes mértékben igazad van, de egy tapasztalt ismerősöm szerint ne csak a feketét és a fehéret vegyük észre. Tehát itt a megadás a fehér, és az általad említett fatestápoló a fekete.
Viszont a kettő között nagyon sok jól kihasználható lehetőség van, ha nem tévedek. És szerintem nem is kell, hogy nagyon sötétszürke legyen ez a megoldás, elég egy közepes.
Ha a taxiscégnek van képe arra appellálni, hogy kibekkelik azt a pár napot, amíg ez a néhány kellemetlenkedő bringás megunva a dolgot keres magának más szórakozást, akkor azt gondolom legyen nekünk is képünk odamenni 40-en vagy 50-en, és igenis álljunk ott meg beszélgetni, meg jópofizni, mert még így is ezerszer szabályosabbak vagyunk, mint egy totál szabálytalan taxisdroszt. Aztán meg nagyon egyszerű a dolog, mert ha annyira szabálytalan az ott megállás, akkor meg össze kell szednünk annyi bringást, hogy körbe-körbe tekeregve állandóan foglalva legyen az az útszakasz, kerék érjen a kerékbe folyamatosan, és gyök kettővel araszolgassunk, máris nem sértünk törvényt. És megnézem azt a taxist, aki be mer hajtani az egymás után szorosan haladó kerékpárosok közé, rá a kerékpársávra. Mindenre van megoldás.
Remélem azok sem sértődtek meg, akik esetleg taxi-drukkereknek titulálva érzik magukat általam, erről szó sincs, csak a hozzáállásuk visszásságait igyekeztem kiemelni. Ha tényleg Ők is szeretnék ezt megoldani, akkor oké, lehet ellenvélemény, de akkor sorakozzon ott legalább ugyanannyi ötlet vagy jótanács is, mert fikázni a legkönnyebb.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Az élet sok területén
Az élet sok területén létezik az általad említett szürke, de a törvény/kressz kétszínű (hehe)... Valami vagy szabályos, vagy nem... Ezzel egy időben engedd meg, hogy magam részéről a bringásokat is a szabályos felé "terelgessem", mert különben szerintem szart sem ér az egész harcunk...
Ennyi. ezek után még mindig bárki tehet belátása szerint.
Vannak dolgok amik miatt magam is megtennék sokmindent, de ez sztem ennyit nem ér...
Tomi.
Áljon távol tőlem
Áljon távol tőlem mindenfajta kioktatási szándék. De, ÉN taxis létemre, megőszült fejjel (több mint 20 év taxizás után) még sohasem voltam drasztikus egyetlen kétkerekűvel szemben. Beszólások voltak mindkét oldalról, kaptam is és vissza is szóltam, de nem ragadtattam el magam soha.
Szívesen elvinném egy körre valamelyik "tettre" kész aktivistát, hogy belülről nézze meg, mit kell néha kivédeni, és mennyi szabályt szegnek meg "ŐK".
Még egy kérdés: Az utóbbi időben hány biciklist jelentett fel rendőr szabálytalanságért? Fordulási szándék elmulasztása, nem a kijelölt kerékpár úton közlekedett, nem szerelte fel világítással a biciklit, kerékpárral bahajtani tilos tábla megsértése, elsőbbség adás elmulasztása, és még sorolhatnám.
Tudtok ilyen adatokkal is szolgálni?
" Élni, és élni hagyni" nem lenne jobb?
Ma háromnegyed egy körül
Ma háromnegyed egy körül jártam ott, egy taxi várakozott. Hétköznap. Pontosabban hétközéjszaka.
===
bácsi a biciklin
Sziasztok, persze, a
Sziasztok,
persze, a szabályos a követendő, ezért próbáltam olyan alternatívát találni, hogy védve legyünk az ellentámadással szemben. A demokráciában nem működik a fogat-fogért elv. Csak azt nem értem, hogy ha én nem fekszek ki az éjszaka közepén egy autópályára, mondván, kicsi a forgalom, mert éjszaka van és hétvége, akkor egy taxiscég miért parkoltatja éjjel a kocsijait egy biciklisávon, mondván, éjszaka van, hétvége, kevés a biciklis? Ez korrekt? Ez gusztustalan, és a kerékpárosok totál hülyének, sőt, szellemi fogyatékosnak nézése, mert épeszű ember ezt nem veszi be, ergo minket nem tartanak épeszűnek.
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
"Ez korrekt? Ez
"Ez korrekt? Ez gusztustalan, és a kerékpárosok totál hülyének, sőt, szellemi fogyatékosnak nézése, mert épeszű ember ezt nem veszi be, ergo minket nem tartanak épeszűnek.
"
Valami ilyesmi motivált engem is amikor demóztam az oszlop tetején.
Most hogy elkészült a "mű" csak reménykedhetek, hogy minél kevesebben hagyják ott a fogukat.
Dova
Aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Hú, bakter, ez nagyon
Hú, bakter, ez nagyon durva... legalább lenne belátható az a sarok, de nem az. Hát nem lennék annak a szépöcsémnek a helyében, aki bedönt abba a kanyarba és beszorul a merevítők közé a feje... Na, ehhez is csak gratulálni tudok a tervezőnek. Csak azt nem értem, hogy egy autópálya közepére miért nem baxnak ki ilyeneket? Csak a gyökér autósok testi épsége a fontos? Hát persze, hiszen ők az ország fejőstehenei (üzemanyagár, mindenféle barom adók, de mondjuk némelyik megérdemli), és hát ugye óvni kell Őket, hogy dőjjön' a lé. A bringás meg nem tesz a kalapba szerintük, nem fogyaszt agyonadóztatott üzemanyagokat. De azt nem nézik a bunkerarcúak, hogy az a bringás hány ember tüdejét kíméli meg azzal, hogy nem pöfög a levegőbe szén-dioxidot, meg tonnaszámra kormot, és ezáltal mekkora terhet vesz le országos szinten pl. a tüdőgondozó központokról. Gondolom ez az összeg sem lehet éves szinten aprópénz. És még milyen sok lehetne, ha nagyobb teret kapnának az "alternatív" közlekedési módok. Csak az a baj, hogy az autósról lefejt lóvéból sokkal könnyebb nyúlni, mint a kerékpárosok által megspóroltból...
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
Be kell zárni néhány
Be kell zárni néhány tüdőgondozót és akkor már azzal sincs gond, baj, kiadás. Tiszta haszon! :-(
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73