Az lenne a kérdésem valami tapasztalt balesetetszenvedőtől, hogy szerinte (szerintetek) mit kellett volna tennie a húgomnak, mikor pénteken a Lehel úton haladva zéró forgalomnál rányitották az ajtót egy parkoló autóból? Hiába volt mindenféle passzív védelme, az ajtó felső pereme kapta el a nyakát, és hátra leesett a bicajról. Azt mondta, azt hitte le fog szakadni a feje, de szerencsére "csak" megrándult a nyakában néhány izom. Az egyik könyöke sérült, meg a másik vállán lett egy iszonyat folt, azt mondta, ha menne dokihoz, akkor azzal menne, de nem akar.
Viszont abszolut senki nem volt a környéken, így az autós mentegetőzése után (nem látta, rossz napja volt, (LOL!) mert már volt ma balesete) mindenki ment a dolgára.
Mit lehetne ilyenkor tenni? De lehet más egyéb tanú nélküli balesetek esetére is kiterjeszteni az okosságokat...












Tarts akkora távolságot az
Tarts akkora távolságot az autótól, hogy ne rohanhass bele a hirtelen rádnyitott ajtóba.
Ez és további jótanácsok itt: Collision Type #2 - The Door Prize
rendszám van? akkor
rendszám van? akkor rendőrség szert.
Figyelem! a komment íroja nem tud írni és hatalmas kocka! az esetendő félreértésekért és konfigtusokért énkérekelnézést!
Rendszám nincs, sietnie
Rendszám nincs, sietnie kellett a tesómnak, csak legközelebbre...
Az oldaltávolságról annyit, hogy utána már a sáv közepén ment (buszsávban), és egy őt előző SZEMÉYautóból ordították le, hogy mit mész a sáv közepén bazmeg?!
Szal elég szar nap volt ez neki.
Bocs, nem kioktatni
Bocs, nem kioktatni akartalak. Csak éppen pár napja olvastam, és tetszett a tanács, meg az indoklás is, hogy jogom van az egész sávot elfoglalni.
A húgodnak pedig jobbulást :-)
Semmi gond. :) Amikor tavaly
Semmi gond. :) Amikor tavaly nyáron volt a Margit híd bringasávjának megnyitója, akkor mondta az egyik politikus ott, hogy ő szeretne lobbizni azért, hogy a sáv közepén lehessen menni. Hát van még mit véleményformálni ezügyben.
És köszi :)
SZEMÉYautóból
SZEMÉYautóból ordították le, hogy mit mész a sáv közepén bazmeg?!
Az utak tele vannak önjelölt KRESZ-oktatókkal, akik a csak a fejükben létező, alternatív univerzumban (ahol Spocknak szakálla van, stb) használatos KRESZre hívják fel az ember figyelmét. Nem kell velük foglalkozni.
Ajtózást legjobb megelőzni, akárki agyal a hátam mögött, jobb azt hallgatni mint bekapni egy ajtót.
Balesetkor meg alapból rendőr és jegyzőkönyv, akkor is ha a másik félnek szarnapja / háromgyereke van, vagy megfogadja a kedvenc angóranyula életére, hogy utólag is kész helytállni bármilyen kárigény esetén.
"Az utak tele vannak
"Az utak tele vannak önjelölt KRESZ-oktatókkal, akik a csak a fejükben létező, alternatív univerzumban (ahol Spocknak szakálla van, stb) használatos KRESZre hívják fel az ember figyelmét. Nem kell velük foglalkozni."
Jah, nekem is beintegetett egy csaj multkor, hogy jobbkezes az utca.
Gondolkoztam is rajta, dehat teszek ra, ha egyszer benne vagyok a keresztezodesbe kozepen...
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
A dudáló autós legalább
A dudáló autós legalább nem nyitja rád az ajtót! :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Spocks
Spocks Beard:
http://www.youtube.com/watch?v=KdIVQZ8eP6M
Nem tudok igazán okosat
Nem tudok igazán okosat amivel ki lehetne védeni egy váratlan ajtónyitást, vagy csökkenteni annak a veszélyét egy bicajosra. A szokásos óvatos távolságtartás és résen lét segíthet bukó, térdvédő meg hasonlók viselése mellett.
Remélem, hogy a testvéred nyaki fájdalmai nem súlyos vagy rejtett eredetüek, és hogy nem pattant meg egy ér ami még rosszabodást is jelenthet váratlanul. Szerintem feltétlenül és sűrgősen menjen orvoshoz és vizsgáltassa meg magát.
Az autó-ajtó kegyetlen csapását én is éreztem magamon, amikor keresztfiam autójának ajtaját gyanútlanul és tapasztalatlanul nyitottam ki. Úgy orrba ba**ott az ajtónak egy hegyes csúcsba messzire kikanyarodó felső része, hogy azt hittem eltörött az orrom.
A hülye tervezőjét szídtam annak az ajtónak, hogy miért nem lehetett azt egyenesre tervezni mint egy szoba ajtót, amihez ha mellé áll az ember, akkor veszély nélkül halad el az arca előtt az éle kinyitáskor, becsukáskor.
Tehát egy ilyen kasza formáju ajtó hegyébe bele is rohanhat nyakkal egy bicajos, és ott nyársalhatja föl egyből, a gégéjén át, az a rohadt ajtó!
Hosszú távra kellene valamit tenni, és a gyártókat figyelmeztetni, hogy tervezzék autóikat a bicajosok figyelembevételével.
Tegyék gyakoribbá a tolóajtós autókat, hogy azok terjedjenek el jobban. Tompítsák le az éleket, és ne gyártsák hegyes szögletü sarkokkal a kitárható ajtókat sem.
Építsenek be egy ellenálló szerkezetet ami kinyitáskor gátolja az ajtót, hogy azt viszonylag nagyobb erővel, lassan lehessen csak kinyitni legalább tizenöt-húsz centire, mielőtt a szokásos könnyedséggel lehetne kitárni azon a résen túl már az ajtót.
Ezzel egyidőben hallható vagy látható figyelmeztető jelzés is szolgálhatna a közeledő bicajosnak, és belül a vezetőnek is, hogy óvatos legyen az ajtó kinyitásakor.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Hosszútávra Lamborghinit
Hosszútávra Lamborghinit mindenkinek! ;-)
Egyébként ha "ajtógátló szerkezet", akkor pont fordítva: 10-20 cm-re lehessen kicsapni az ajtót, és utána kelljen még egyszer "nekiveselkedni".
Egyrészt megáll egy pillanatra az autós, és talán hátra is pillant azalatt.
Másrészt a bringás meglátja, hogy nyílik, de neki még nem megy, így korrigálhat balra.
Nagyon jó, és érvényes a
Nagyon jó, és érvényes a finomításod, módosításod az elven. Teljesen megindokoltad az ekképpeni működés miértjét.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
A mi autónknak ilyen ajtaja
A mi autónknak ilyen ajtaja van, kb. 15 centi körül nehezebb továbbnyitni. A célja gondolom az, hogy ne nyisd neki a szomszéd autónak az ajtót, lehet hogy a biciklisek szempontjából is hasznos.
Érdekelni kezdett a
Érdekelni kezdett a tárgyanyag, és belenéztem egy kevés forrásba.
A Wikipedia "Jármű ajtó" címü cikke érdekesen leírja, hogy ajtó fékeket fejlesztettek ki az erős ajtóbecsapódás ellen. Nem említ azonban kinyitást lassító fékeket.
Viszont megemlíti az angolban viszonylag újkeletü "ajtózottság" vagy "megajtózottság" értelmű szót, mely a kerékpárosok útjába kinyitott jármű ajtók okozta, itt tárgyalt típusu balesetet és állapotot jelenti.
Az autótok fejlettebb típus lehet, hogyha ezért is csillapították tervezői a kinyíló ajtóit.
Ha nem, akkor valószínüleg csupán akaratlan mellékhatás az, hogy kettős irányba hat az a fék vagy csillapítás 15 centis résnél, amit a becsapódás ellen is beleépítettek, tudatosan.
Így vagy úgy, jó lenne látni célból tervezett, a kerékpárosokat óvó nyitódásu ajtókat az újabb autókon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_door
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
esetleg ezt tanulmányozd
esetleg ezt tanulmányozd át, még dolgozom rajta, de alapoknak már jó: http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080603/elekszult-mit-tegyunk-...
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
kerekparosklub.hu/eszak-pest
Szerintem rendőrt és
Szerintem rendőrt és mentőt kell hívni. Hogy nem hívott vétett a jogszabályok ellen. Ha személyi sérülés történt, akkor mindig kell rendőrt hívni. A sofőr véleménye meg nem izgat. Szar napja volt, ki nem szarja le. Nekem is szokot, mégsem nyitom rá senkire sem a kocsiajtót (csak egy pillantás a tükörbe kiszálás elött). Ha az utasom száll ki akkor is szólok neki, hogy szabad az út.
Az ajtónyitás ellen nem tudsz védekezni. Csak a sofőrön múlik az egész. Egyszer én is majdnem beleszaladtam. Szerencsére egy Ifa volt és elfértem az ajtó alatt.
A hugodnak meg jobbulást és szerencsésebb bringázást. És legközelebb hívjon mentőt! Ez a minimum.
Bringa nélkül lehet élni, de nem érdemes.
az ajtónyitás ellen
az ajtónyitás ellen sávközepén haladással tudsz védekezni...
bonnie
Vagy figyeled a tükröket,
Vagy figyeled a tükröket, ablakon lesed, hogy ül-e benne valaki. Ha igen -> óvatos vagy. Ha nem, akkor is, mert hátha csak nem vetted észre.
Bár az ember pont ilyenekre nem számít.
A baj ezzel csak az, hogy
A baj ezzel csak az, hogy kevés a hozadéka (mint te is írod, attól hogy nem veszed észre, még ülhet benne valaki), egy 4-5 ajtós kocsiból hátulról is kiszállhat valaki, akit nem látsz a tükörben. És ami a legnagyobb baj: értékes figyelmet pazarolsz erre, ami másra is kellene, mert nem csak az ajtózás az egyetlen veszélyforrás.
Szerintem a legjobb taktika továbbra is oldaltávolságot tartani.
Így van. Csak, mint
Így van. Csak, mint alternatív lehetőséget említettem meg, arra az esetre, ha más választás nem marad.
hány km-en keresztül tudsz
hány km-en keresztül tudsz erre koncentrálni?
bonnie
Igen, ez a másik
Igen, ez a másik fele.
Baromi nehéz állandóan erre figyelni. Szóval ezt tényleg csak utolsó utáni lehetőségként :)
Hát sajna nekem is csak az
Hát sajna nekem is csak az bírt eszembe jutni a bejegyzést olvasva, h ajtózónát kerülni, beszólókat lesz@rni (/vérmérséklet szerint válaszolni az okos kérdéseikre), tesódnak jobbulást! :S
Személyi sérüléses
Személyi sérüléses baleset. Gondolkodás nélkül mentőt kell hívni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hugodnak erdemes elmennie a
Hugodnak erdemes elmennie a doktorhoz, akar kesobb kialakulhat valami problema, ami mar visszafordithatatlan. Jobbulast neki. :(
atomboy
+ 1, Menjen el orvoshoz! És
+ 1, Menjen el orvoshoz!
És legközelebb sávközép miatt leüvöltőket ignorálni kell, otthon kibeszélni.
De nem kell mindig sávközépen menni, csak ha kell. Pl. parkoló autóknál. Előtte hátranézni!
-
Zsurmi
Jaj... Jobbulást a
Jaj... Jobbulást a hugodnak, remélem, tényleg nem sérült meg komolyabban.
Jobbulást! Úgy látszik
Jobbulást! Úgy látszik sajnos nem olvasta a hogyan-ne-ütessük-el-magunkat irományt, vagy nem vette komolyan, pedig talán ez az egyik legkönnyebben elkerülhető baleset.
Az önjelölt beszólogatóknak szerintem örülni kell. Én mindig biztonságban érzem magam, ha mögöttem kiabálnak vagy dudálnak. Akkor észrevett, nem fog elütni. Ha viszont ilyesmi nincs, akkor azért csak ott van a félelem, hogy hátha szemébe süt a nap, másra figyel stb. és nekem jön. Oké, a hátulról elcsapásnak mindig minimális az esélye, de legminimálisabb mégiscsak akkor, ha már valamilyen módon jelezte, hogy lát.
Amikor egyszer
Amikor egyszer rámnyitottak, pont a gégémet kapta el az ajtó felső része, csodáltam hogy megúsztam kb 20-al mentem.
Azóta út legközepe ha kell, Andrássyn csak járda. (Meg máshol is, de nem akarok közfelháborodást kiváltani. :)) A bartók új szakaszán szintén életveszélyes a bringasáv, hogy mégis egy csomóan használják az elgondolkoztató.
Miért nem az úton mész?
Miért nem az úton mész? Több sávos, ki tudnak kerülni. Vagy félsz az autóktól?
A külsőbartókon tényleg
A külsőbartókon tényleg nem a legjobb a sáv, de a belső fele már nem ajtózóna.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
és aki temiattad érzi
és aki temiattad érzi magát életveszélyben a járdán, az hová menjen? vagy betartod a max 10-et?
bonnie
mintha lenne olyasmi, h meg
mintha lenne olyasmi, h meg kell győződnie, h az ajtónyitás biztonságos e.
nem szabad közel bringázni az ajtókhoz.
én spec egyből mentőt hivtam volna, közút, autó, bringa, baleset, sérülés, ja, mentő.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Amikor nekem volt
Amikor nekem volt rányitásos balesetem, akkor szerencsére kifogtam egy normális autóst, vagyis inkább kettőt, ugyanis, dugó volt, és ahogy nyitotta, nekicsapott a mellette lévő autónak, aminek benyomtam a sárvédőjét a kormánnyal. Egyikükkel sem volt semmi gond, rögtön kérdezték jól vagyok-e elnézést kértek, és természetesen téritették a letört fékkarom, és a tönkrement első kerekem árát.
Egyébként azért nem értem hogy lehetnek ilyen balesetek, mert nekem anno vezetés közben, az oktatóm minden alkalommal letépte a fejem amikor nem pillantottam a tükörbe ajtónyitás előtt. Mondjuk bringásként egyébként sem kellett nagyon figyelmeztetnie...
http://www.whiplash.blogol.hu
Köszi a sok jószándékú
Köszi a sok jószándékú hszt, tesóm is teljesen meg van hatva :) Ő nem egy ilyen fórumozós típus, azért tolmácsoltat velem. A mentőről annyit, hogy szerinte körberöhögte volna őt, amikor megmutatja azt a kis sebet a könyökén... Meg ugye ki nem perecelt nagyobbakat is gyerekkorában? Egyébként mivel sportoló + TF-es, elég gyakran látja doki, mert elég gyakori a hasonló sérülés.
A nyakát ért sérülést
A nyakát ért sérülést kellene megmutatni, nem a könyökét :)
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Miután a tesóm bal válla
Miután a tesóm bal válla kapta a legnagyobbat a foltból ítélve, úgy elemeztük ki, hogy már a nyitott ajtót kapta el a vállával, és a nyaka nem kapott akkorát, mint első ijedtségünkben gondoltuk. Ez a tárcsafék hibája, berántotta, a bicaj megállt még az ajtó előtt, ő meg ment felé tovább. Bár ki tudja, jobb lett volna-e, ha bicajostul rongyol be a sofőr mellé. Sebaj, ebből is lehet okulni, tényleg figyelni kell arra az oldaltávolságra (is). A lényeg, hogy nem lett komolyabb baj.
Néhány angol nyelvü
Néhány angol nyelvü forrás.
A biciklisre történő ajtó nyitás:
http://en.wikipedia.org/wiki/Doored
Az ajtó zóna:
http://www.riinsrants.info/bikes/doorzone.htm
Hatékony kerékpározás:
http://en.wikipedia.org/wiki/Effective_cycling
Jármű-szerü kerékpározás:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicular_cycling
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Szerintetek hogyan lehet
Szerintetek hogyan lehet védekezni a hirtelen kitolatás ellen? Mindenhol sávközéppel?
Ma reggel egy útra belogó kisteherautó hirtelen hátraindult előttem, hajszál híjján nekimentem. A sofőr rutinos gyorsasággal indult, amint megláttam a tolatólámpát, már jött is hátra, esélyem se volt a kormányfélrerántáson kívűl mást tenni. Mázlim volt, mert nem volt autó mellettem (ott kicsit hamarabb szoktam indulni a lámpánál), de ha más szakaszon történik ez meg, valószínű a karambol.
Például el bírom
Például el bírom képzelni, hogy ilyen esetben jól jöhet az airzound légkürt. Megállni már nincs idő (persze próbálkozni lehet), ellenben ha a duda hatására az illető egyből a fékre lép, akkor azonnal megáll és nem gurul elém, vagyis nem lesz baleset.
Persze sávközépre húzódás is fontos, főleg, ahol ilyesmire van esély, meg különben is, hogy ne tudjanak kicentizni. Persze szerencsére van néhány út, ami olyan széles, hogy bőven megférünk egymás mellett, ott én a széléhez közelebb megyek. Nevezhetnénk mai szóhasználattal élve WOL-nak is, mégha nem is tudatosan alakították úgy. Pl. XVI. ker. Veres Péter út bizonyos szakaszai.