az megvan, hogy a tegnap késő esti tények műsorában arról volt szó, hogy az elmúlt zebrán történ halálos balesetek miatt módosítani akarják a rávonatkozó szabályokat. nagyjából annyit mondtak, hogy úgy mint nyugat-európa nagyobbik részén, ha a gyalogos csak megközelíti a zebrát még a járdán, vagy odaáll, akkor nem csak lassítani kell, hanem kötelező lesz megállni. és hogy sokkal jobban fogják ezt ellenőrizni. és állítólag, akár pár héten belül be is vezetik.
na most késő volt, remélem nem álmodtam, mert a tv2 oldalán nem találtam semmit erről. valaki rendelkezik egyéb infóval?












Nem új szabályok és
Nem új szabályok és törvények kellenek.
A mostani rendelkezés szerint, ha egy gyalogos lelép a járdáról, az autósnak meg kell állnia. Ergo a zebránál lassítani kell, hogy meg tudjon állni az autós. (Az egy más kérdés, hogy nincsenek rendesen kitáblázva, felfestve az átkelőhelyek. Van egy tábla pont a zebra előtt, oszt szevassz. Sárga csíkok kellenének, meg sok-sok tábla, más színű közvilágítás, akkor az autósok is jobban figyelnének...)
Magyarországon a fejesek nagyon szeretnek mindig új szabályokat hozni. Pedig csak a régieket kellene betartatni, és máris megoldódna a probléma. Mert mit ér az új szabály, ha senki nem tartatja be.
Most sem kéne más, csak kb. 20 db civil rendőrt ráuszítani a zebra témára, megbaszni sok autóst szép nagy pénzekre, és rögtön megváltozna a hozzáállás. Ez kell, nem új szabály.
+1
+1
Sok helyen szűkek a sávok,
Sok helyen szűkek a sávok, és úgy van kialakítva a zebra, hogy ha lelépsz, az autó elé lépsz (Hűvösvölgyi úton ott, ahol járdasziget van középen: a járdasziget miatt épp egy autónyi hely van a zebránál). Itt azért nem várhatjuk el a gyalogostól ezt a bátorságot. Lehetne az a szabály, hogy "ha a zebrával határos járda szélétől legfeljebb fél méterre gyalogos áll, akkor meg kell állni".
És még egy: felfestéssel lehetne jelölni a járdán is, amivel a gyalogosokban tudatosulna, hogy ha ott állnak, elsőbbségük van. Csak azért, mert egy ilyen szabálymódosítás után elég idegesítő jelenség lenne a járda szélén ácsorogva nézelődő-telefonáló gyalog.
Az a baj, hogy ha megállok
Az a baj, hogy ha megállok a zebra előtt, mert látom hogy le fog lépni a gyalog, akkor a kocsi amelyik hátulról elüt hivatkozhat arra, hogy minek álltam meg.
A gyalogosok közül meg nagyon kevés olyan van, amelyik belógatja a lábát az elsőbbség kikényszerítésére, és szerintem ez nem is indokolt.
Szóval szerintem is az kéne, hogy ha látszik hogy a gyalog le akar lépni, akkor megállj. Nem véletlenül van ez így a normális országokban.
Ha akarod, a nemzetközi jogból még azt is levezetem, hogy a magyar jogalkotónak kötelessége így megváltoztatni a szabályt.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
és ha első körben csak
és ha első körben csak azt érnénk el, h aki tényleg bátor és elkezd átmenni a zebrán, lsd leteszi a lábát, na, h azt nem b@ssza el senki....
a budaörsin nem egyszer segitek a gyalogoknak átmenni, elkezdem áttolni a bicim...de volt már rá példa, h kikerülték.
én személy szerint minden gyalogátkelőhelyet nyomós lámpával védenék, ha át akar menni vki, akkor 1,5 perc múlva legyen ződ a gombnyomás után a lámpa. csak nyomásra, az nem tartya fel a forgalmat.
és lakott területen belül ne legyen autópálya.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Szerintem a nyomós lámpa
Szerintem a nyomós lámpa rögtön váltson zöldre. Persze két zöld között legyen minimum idő.
Én utálom, ha nyomós lámpánál, bár nem jön semmi, sokáig kell várnom a zöldre. Szégyenlem, de ilyenkor simán átkelek a piroson.
Nem jó a lámpa. Arra
Nem jó a lámpa. Arra szoktatja az autósókat, hogy nem kell figyelni, és ami fontosabb, nem kell gondolkodni. A kresz nme erről szól. Nem a környezetet kell megváltoztatni, hanem ami a fejekben van. Tudom, hogy idő, de a kresz olyan szigorítása, hogy a zebra előtt álló gyalogosnak is meg kell állni, a fokozott rendőri jelenlét és a folyamatos sajtókampány meg tudja hozni a kívánt eredményt.
+1 Zsoltee
+1
Zsoltee
Én bringával mindig
Én bringával mindig megállok a gyalogoknak. Eddig egy dudálás sem volt, mindenki megállt. Csak idomítani kell őket.
Csak szerencséd volt.
Csak szerencséd volt. Álltam már be sávközépbe, intettem, gyalogos elindul, a mögöttem jövő autó meg simán nagy sebességgel kielőzött. Pedig nincs is olyan széles vállam, hogy takartam volna a gyalogost.
Az integetest
Az integetest gyalogoscsalogatasnak hivjak.
Süni
www.fabiano.hu
Létezik egyáltalán ilyen
Létezik egyáltalán ilyen vagy ehhez hasonló fogalom a KRESZ-ben vagy egyéb szabályozásban? Mert az egy dolog, hogy a vizsgán nem szeretik.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Megálltam úgy, hogy az
Megálltam úgy, hogy az autó ne férjen el mellettem és intettem, hogy merjen már elindulni szegény. erre a gyalogos elindul a zebrán. Ekkor egy mögüllem lendületből érkező autós megelőzött (szembejövő sávban fért csak el). Ez csúnya és roppant balesetveszélyes KRESZ szabály szegés.
Egyszer majdnem így csaptak el zebrán, centiken múlott. Teherautó megállt, megálltak szemben is, én elindultam, mikor egy állat kielőzte a teherautót... szerencsémre lassabb voltam mint a halál.
A gyalogoscsalogatás elnevezés hülyeség, ilyen nincs. Az lenne csalogatás, ha lassítok, erre ő elindul, én meg erre rálépek a gázra.
Majdnem minden nap vezetek,
Majdnem minden nap vezetek, es elofordul, balra kell indexelnem, hogy mogulem ne vagjanak at a szembejovo forgalmi savba, amikor megallok a zebra elott.
Igazad van, ez valoban az egyik legsulyosabb kihagas.
Nincs kedvem ide is bemasolni, de a csalogatasrol itt,
a 19. hozzaszolas korul:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080526/hogyan-kell-megkozeliteni-...
Gyalogoscsalogatas van, mint fogalom, es sajnos, mint gyakorlat is. A KRESZ-ben emlekeim szerint nincs benne.
Süni
www.fabiano.hu
Egyetértek az utolsó
Egyetértek az utolsó bekezdésben foglaltakkal! Félrevezető, hamis kifejezés.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Akkor a hivatalos megnevezes
Akkor a hivatalos megnevezes helyett, kerlek talalj ki egy neked tetszo kifejezest arra, ha valaki integet a gyalognak, hogy mehet, mikozben a gyalog azt hiszi, az egesz zebran megadtak szamara az elsobbseget, holott az ellenkezo iranyu forgalmi savban kozlekedo auto szarik ra, es elbassza.
Lattam mar ilyet. Es sokszor latok olyat, hogy majdnem ez tortenik, mert az autovezeto int, vagy villant a refivel. A gyalog koszoni, majd halaja jeleul atsiet az uttesten. Gyakran akkor is megindulnak, ha nem gyozodtek meg arrol, hogy a masik iranybol biztonsagos-e.
Leszarom, hogy egy autonak igy meg ugy kell megkozelitenie a zebrat es, ha eluti a gyalogot, akkor a sofor a hibas. A lenyeg, hogy semmilyen mas modon nem jelezheti a sofor az elsobbsegadasi szandekat, minthogy szepen megall, es nez ki a fejebol. Nem erdekel, hogy nincs benne a KRESZ-ben, mint szabalysertes sem, akkor is baromira veszelyes.
...jogsivizsgan pedig rendesen berantanak erte, es lehet probalkozni a legkozelebbi vizsgaidopontban. Ugyanugy, ha 10cm-re mesz a parkolo autok tukreitol, akkor is megbuktatnak, hiaba nem tiltja a KRESZ, akkor is veszelyes.
Mitol felrevezeto, es mitol hamis ez a kifejezes?
http://www.nkh.hu/kepzes/images/stories/dokumentumok/szabalyzatok/sz2_07...
Mar belefaradtam egy kicsit, ezert csak javaslom, hogy celszeru guuugliban utananezni. En nem fogok. ...lehet, hogy nincs is ilyen, aztan poruljarok (:
Süni
www.fabiano.hu
Szerintem túlzás erre a
Szerintem túlzás erre a dologra csalogatás szót használni. Nem igaz, nem csap be senkit aki ezt teszi és nem ígéri hogy a gyalogos az egész úttesten biztonságosan átmehet. Másrészt meg senkit sem kényszerítenek ostorral a másik autó elé. A járművezetők ilyenkor csak azt jelzik, hogy a gyalogos elkezdheti a körültekintő átkelést a zebrán. Ő a részéről megadja az elsőbbséget, de mások cselekedeteiért senki sem tehető felelőssé. Akkor lenne csalogatás, ha ezek után, ahogy a zebrán gyalogol a delikvens legázolná.
Egy vezető akár integet, villogtat, stb, akár nem a gyalogosnak figyelnie kell, hogy minden más járműtől is megkapta-e az elsőbbséget. Ha nem teszi akkor a nem "csalogató" autós elől kilépve is elüti egy másik.
Saját tapasztalat: én gyalogosként, ha át akarok kelni egy zebrán, vagy máshol az úttesten nagyon hálás vagyok, ha egy autós villant, vagy int, mert így egy plusz információt kapok, hogy valóban meg fog állni és pl. nem csak lassít. Én is fel szoktam rakni a praclim köszönés képpen és áthaladok a jármű előtt, aztán, ha a másik sávban, vagy másik irányból nem engednek át, akkor szépen várok. Nem rohanok a másik kocsi elé. Nem is értem ezt?! Ezt én nem csalogatásnak, hanem részéről közlekedési udvariasságnak tartom. Sohasem ütött el a jelző autós még így, de olyan már volt, hogy félreértettem a szándékait egy nem jelzőnek. Tapasztalataim szerint széles körben alkalmazzák a fény- és kézjelzéseket az autósok. Pl. ha lemondanak az elsőbbségükről és elengednek maguk elé egy alárendelt útról érkezőt.
"Akkor a hivatalos megnevezes helyett, kerlek talalj ki egy neked tetszo kifejezest arra, ha..."
Nincs jó írói vénám. Mitől hivatalos? Ez csak egy közlekedési szakzsargon és mellesleg egy kitaláció. Legfeljebb tényleg arra jó, hogy meg lehessen vágni valamiért a vizsgázót.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Nem igazan erdekel, hogy
Nem igazan erdekel, hogy erre tulzasnak tartod a "csalogatas" szot, vagy sem, megis ezt hasznaljak erre.
Nem szandekom meggyozni Teged arrol, hogy ez mekkora veszelyt rejt magaban, ugy kozlekedsz, ahogyan akarsz.
Olvass utana, ha erdekel.
A napi vezetes mellett hamar leszokik az ember a nepnevelesrol, ha ep elmevel akar nyugovora terni.
Süni
www.fabiano.hu
"Mitol felrevezeto, es mitol
"Mitol felrevezeto, es mitol hamis ez a kifejezes?" (Idézet a fentebbi - p, 2008-06-27 17:09 - hozzászólásodból)
Miután részletesen kifejtettem, hogy szerintem miért nem jó ez az elnevezés, a válasz:
"Nem igazan erdekel, hogy erre tulzasnak tartod a "csalogatas" szot, vagy sem,..."
No comment
"Nem szandekom meggyozni Teged arrol, hogy ez mekkora veszelyt rejt magaban, ugy kozlekedsz, ahogyan akarsz.
Olvass utana, ha erdekel."
Ezek szerint veszélyesen közlekedek szerinted? Rámhagyod, majd mégis felszólítasz, hogy olvassak róla. Meg akarsz győzni valamiről, de nem nyitsz vitát. Ja, igen mondtad is, hogy nem akarsz meggyőzni, de akkor miről kéne olvasnom és miért?
Az utolsó mondatodat nem tudom hova tenni, meg vagyok illetődve! Mi köze a népnevelésnek és az ép elmével való nyugovóra térésnek egymáshoz? Te lennél a bölcs népnevelő és pl. én a tanításra szoruló nép egyszerű gyermeke, aki őrületbe kergeti oktatóját? :-)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Engem, az nem erdekelt, hogy
Engem, az nem erdekelt, hogy tulzasnak tartod a csalogatas szot.
Nem az nem erdekelt, amivel megindokoltad. Azt leirtad, es en nyilvan elfogadom, mint velemenyed. Megkaptam, amire kivancsi voltam.
"no comment": ugyanmar...
Az en velemenyem az, amennyiben valaki integet a gyalogosnak, hogy atmehet, akkor az veszelyforras. Amennyiben Te igy kozlekedsz, akkor ugyanazt gondolom, mint barki masrol, aki igy kozlekedik: veszelyforras, ami kiiktathato.
Termeszetesen ettol Te meg ugy kozlekedsz, ahogyan akarsz.
Senki nem szolitott fel, hogy olvass utana. Meg felkialto jel sem volt a mondat vegen!
Azt probaltam meg jelezni, hogy amennyiben tobb informaciora lenne szukseged, akkor olvass utana, mert engem annyira nem erdekel a tema, hogy ebben a topicban is leirjam, amit mar mashol tizenotszor.
Nem kell megilletodnod.
Itt arra probaltam meg ravilagitani, hogy aki minden nap jarmuvel kozlekedik, az elobb utobb leszokik arrol, hogy kioktassa, nevelje a korulotte kozlekedoket. Amennyiben ezt nem teszi, akkor idegbeteg alatta valik, aki a vegen leszorit valakit az utrol, vagy Ot szoritjak le.
Szerintem a gyalogos fejevel erdemes gondolkodni. A "nagymama-gyalogos" fejevel, az "elkesekasulibol-gyerek" fejevel, a "szerelmesvagyok", a "kezdodikameccs" stb. A tobbsegben nincs plusz figyelem-kapcsolo, mint amikor mi bringara ulunk, vagy autoba. Ok csak mennek oda, ahol dolguk van, de nem figyelnek jobban, mint altalaban. Ezert kell nekunk megjobban vigyazni.
Mas: ugy gondolom maskor celszeru lenne egy kicsit visszavenni, es helyette nem a rosszindulatot feltetelezni arrol, aki beir valamit, amivel nem ertesz egyet.
Nem voltam banto, vagy szemelyeskedo.
Süni
www.fabiano.hu
"Engem, az nem erdekelt,
"Engem, az nem erdekelt, hogy tulzasnak tartod a csalogatas szot.
Nem az nem erdekelt, amivel megindokoltad."
A kettő szorosan összefügg egymással. Mondhatni egyik a másikból következik, nem lehet kettéválasztani. (A véleményem szerint túlzó, hamis kifejezés, mert... Indoklása: lásd fentebb!) Ha nem fogadod el a véleményt, akkor az indoklást sem és fordítva.
"Az en velemenyem az, amennyiben valaki integet a gyalogosnak, hogy atmehet, akkor az veszelyforras."
Fentebb kifejtettem már erről a véleményem. Szvsz a gyalogos figyelmetlensége és az autósok szabálytalankodása a veszélyforrás. Mi nem dönthetünk, cselekedhetünk egyikük helyett sem.
"Senki nem szolitott fel, hogy olvass utana. Meg felkialto jel sem volt a mondat vegen!"
"Ugyanmar..." Lemaradt a felkiáltójel. Ez egy felszólító mondat. Egyébként kösz'! Ha tényleg szükségem lesz a témában további infókra, majd olvasok róla. Most nem így áll a dolog.
"Nem kell megilletodnod.
Itt arra probaltam meg ravilagitani, hogy aki minden nap jarmuvel kozlekedik, az elobb utobb leszokik arrol, hogy..."
OK. A szövegkörnyezetből másra asszociáltam. Érthetetlen vagy félreérthető volt. Azért is volt ott a kérdőjel a mondat végén.
"Ok csak mennek oda, ahol dolguk van, de nem figyelnek jobban, mint altalaban."
Na - többek között - pontosan ez itt a baj. Ha az úttesten átkel egy gyalogos nem ábrándozhat. Oda kell figyelnie, mi nem tehetjük meg helyette. De segíthetünk neki udvariassággal, előzékenységgel és azzal, hogy mi méginkább figyelünk rájuk és a többi járművezetőre. (A szabálytalankodókra különösen)
"ugy gondolom maskor celszeru lenne egy kicsit visszavenni,..."
Köszönöm, igyekszem megjavulni.
Szerintem pedig célszerű lenne kicsit csiszolni a stíluson, mert így más is túl élesnek veheti az egyébként tartalmas hsz-t a céljaiddal ellentétben.
Üdv és béke!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Szent eg! Ennyi idod
Szent eg!
Ennyi idod van?
Nekem nincs.
...de ezt mar leirtam egyszer, vagy ketszer.
Mint ahogyan mar mindent, amit ehhez a temahoz hozzafuzni kivantam.
Süni
www.fabiano.hu
Szerintem az nem csalogatás
Szerintem az nem csalogatás (vagy nevezd bárminek), mikor megadom az jogos előnyét (vagy más esetben lemondok a saját előnyömről) és jelzem neki (akár integetésasel, akár bármi mással), LÁTLAK, MEHETSZ, NEM FOGOK NEKED MENNI.
Bacajjal sokszor lassan esik le nekik, hogy nem száguldok át előttük a zebrán, így időt is tudok spórolni.
Azt az autóst meg jól meg kéne büntetni, aki a látható jelzésemet (megállok, intek) leszarva megy tovább. Hidd el, ha látok ilyet és utolérem, el szoktam neki magyarázni a KRESZ-t.
"Szerintem ez..." ,
"Szerintem ez..." , "szerintem az..."
...mar haromszazszor leirtuk ide a velemenyunket.
Nyilvan feltunt, hogy megertjuk a masik allaspontjat, csak nem ertunk vele egyet.
Igen. Most is igazad van, sokszor nem vagja a gyalog, hogy mi a kep.
A hazi KRESZ-oktatasrol mar szinteeen kifejtettem a velemenyem a fentiekben.
Süni
www.fabiano.hu
Ma két gyalogossal is
Ma két gyalogossal is közöltem, hogy nekik van elsőbbségük, így természetes, hogy megálltam, nem kell külön megköszönni. (mindkétszer szólni kellett nekik, hogy mehetnek)
. És? . Süni
.
És?
.
Süni
ti most itt veszekedtek
ti most itt veszekedtek ?
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Igeeen! :-) De majd Süni
Igeeen! :-)
De majd Süni keblére borulok, amint lesz CM-es mezem. :-)
Így vagy úgy jelzi az
Így vagy úgy jelzi az autós az elsőbbségadási szándékát, a gyalogos ezen még ugyanúgy óvatlan módon fellelkesülhet.
Ráadásul ha külön jelzéssel hangsúlyozza az autós a szándékát, attól szerintem egy figyelmes gyalogos dolga csak könnyebb lesz. A hülye gyalogos meg hülye ígyis-úgyis.
"A gyalogosok közül meg
"A gyalogosok közül meg nagyon kevés olyan van, amelyik belógatja a lábát az elsőbbség kikényszerítésére"
Az a szomorú, hogy néha már ez se segít...
Zsoltee
Nekem nem található az
Nekem nem található az oldal amire utalsz.
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
BR tag
BR tag nélkül
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Hiba a mátrixban :) Zsoltee
Hiba a mátrixban :)
Zsoltee
a gyalogost védeni kell,
a gyalogost védeni kell, mert mindennél gyengébb, még a biciklisnél is. az autók, utak tehetnek arról, hogy egy gyalogos a legalapvetőbb közlekedési igényeit nem tudja normálisan használni, mert mindenütt utak vannak keresztben. namármost, ha ezt neki valahol kereszteznie kell, akkor a gyengébb mivolta miatt maximális védeni kellene. én azt mondom, hogy első körben be kell vezetni a nyugaton elterjedt szabályokat. sajnos a hazai viszonyok arra utalnak, hogy ez még szart se fog érni, itt jönne be a második kör. a gyalogos védelme. aki a zebrán, vagy annak 5 méteres közelében - mint ahogy ugye ott nem is állhatunk meg, stb. - ha valaki elüt egy gyalogost, mindenképpen az autós legyen a hibás. alapvetően egy gyalogos nem fog ugrálni az úton, megy a dolgára, nem az lesz a célja hogy elüttesse magát, de ha elütik ezen a területen, akkor az autóst kőkeményen meg kell büntetni. lesznek áldozatok, de amikor azt ontaná a média, hogy az új szabályok értelmében, az x helyen történ baleset okozóját lesittelték 5-x évre, akkor tényleg történne végre valami és elgondolkodnának.
Szerintem egyelőre
Szerintem egyelőre ötletelnek róla. Majd a Totalcar szerkesztősége fel fog háborodni, hogy ez is hülyeség...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
itt budaörsön ez igy
itt budaörsön ez igy űködik, ha csak megállok a zebránál, már meg is áll az autó, ami arra jár és mehetek. de hát ez ugye falu.........
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Érden is így van:) tök
Érden is így van:) tök jó:)))
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
Itt volt már az ideje ennek
Itt volt már az ideje ennek a szabályozásnak.
Aztán egy-két generáció múltán meg is tanulja a nép.
Mindenkinek Kerékpárt!
http://napielet.hu/napi/rovat/kerekpart
hát erre csak annyit, h én
hát erre csak annyit, h én is ugy tudtam, h akkor kell megállni, ha a gyalogos már lelépett az uttestre, ugyhogy első forgalmi órámon fel is lett hívva rá a figyelmem, h ez nem így van.
ha a gyalogos át szándékozik kelni az uttesten, akkor már meg kell állnom. vagyis gyak. mindig...
Tulajdonképpen teljesen
Tulajdonképpen teljesen mindegy milyen szabály van: be kellene tartatni. A mostani is jó volna, ha a rendőrök rendesen végeznék a munkájukat. Akkor nem kellene semmiféle új szabály.
Én csak azt mondom, hogy nagyon szép az új szabályozás, hogy meg kell állni, ha nincs kontroll, minden autós, aki eddig is tett rá, ezek után is fog. Őket semmilyen szabály nem tartja vissza, csak a súlyos tízezresek.
És végső soron mindegy is, hogy mi van a kreszben, amikor teljesen logikus lenne, hogy ha zebra van, megáll az autós. Szerintem.
Pl németeknél tutin van
Pl németeknél tutin van felfestve a dolog. Náluk nem zevra van, hanem az uttest 2 oldalát összekötö, azzal párhuzamos széles fehér sáv, ami a "zebrát" jelöli.
És tényleg az eddigi szabályokat kellene betartatni. És most nem csak a gyorshajtásról beszélek, mert arról ugysem lehet leszoktatni az autosokat, hanem az összes többiről. Világítás (nappal is), index, sávváltás, sávtartás, stb.
Ezekmiatt vannak a balesetek.
____________
Krypt.Evo4 U.lakatom STD (normál) szárát elcserélném LS (hosszú) szárra... sn00thy@gmail.com
Szerintem egyik
Szerintem egyik legveszélyesebb a gyorshajtás, ezért le kell róla szoktatni az autósokat. Ráadásul le is lehet, csak jó sok kamera és még több potenciálisan kamerát rejtő doboz kellene, valamint brutális összegű büntetések.
Szoknak le róla. M7-esen
Szoknak le róla. M7-esen múltkor mindössze 4-5-en előztek meg minket Siófokig – 130-ra beállított tempomattal mentünk. Pár éve 150 fölött volt a belső sáv sebessége.
A büntetések szerintem
A büntetések szerintem működnek. Egy ismerősöm panaszkodott a minap, hogy megvágták negyvenezerre, mert talán 79-cel ment lakott területen. Elmesélte persze, hogy a gyerekek nyűgösek voltak, meg hogy milyen nehéz lassan menni a háromszáz lovas autóval, de az is biztos, hogy ezután nagyon vigyázni fog. Másképp nem lehet meggyőzni őket - akit meg lehetne, az eddig se gyorshajtott.
Ugyanilyen szigor kéne a zebráknál is, a szabályozással nincs semmi baj. A civil rendőr jó ötlet.
Majd pont az SUV-os meg a
Majd pont az SUV-os meg a többi drágaautós kollegák fognak leszokni a gyorshajtásról :D
Ők megtehetik, hogy fizetnek (nemcsak birsagot) ;)
Én is szoktam kocsival száguldozni, de nem 80-nal az 50-es táblánál. Inkább csak a Soroksárin (meg a "hosszabbításon") és a Budafokin. Persze ha lehet menni.
Jobban zavar az amikor vki "igénytelen" módon vezet. Index elhagyása akár sávváltáskor is.
Szerdán délután abban a fasza is esőben Soroksár közepén még a ködlámpát is benyomtuk a többi autóssal, annyira szart se lehetett látni, erre jön egy barom VILÁGJTÁS nélkül. Még csak egy ki******* helyzetjelző se volt bekapcsolva, nemhogy a fényszóró.
A többi balfék meg mindenféle ok nélkül rohangál fényes nappal és ljszaka is CSAK ködfényszóróval!!! Asszem lakott területen tilos. Legalábbis régen ugy volt.
___________
Krypt.Evo4 U.lakatom STD (normál) szárát elcserélném LS (hosszú) szárra... sn00thy@gmail.com
"Majd pont az SUV-os meg a
"Majd pont az SUV-os meg a többi drágaautós kollegák fognak leszokni a gyorshajtásról :D
Ők megtehetik, hogy fizetnek (nemcsak birsagot)"
Elvileg ezért van a pontrendszer.
Igen, ezért van a
Igen, ezért van a pontrendszer.
Olyan rendszert még nem találtak ki, amit ne lehetne megkerülni. Nem csak birsagra lehet költeni azt a pénzt, de egyesek zsebét is lehet vele tömködni. Vagy pl "céges" auto. Külföldön nyilvantartott auto. Stb.
________
Krypt.Evo4 U.lakatom STD (normál) szárát elcserélném LS (hosszú) szárra... sn00thy@gmail.com
"Ők megtehetik, hogy
"Ők megtehetik, hogy fizetnek"
Hányszor? Napi vagy akár heti több tízezer nekik is fájhat.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Mivel a mi pénzünkből
Mivel a mi pénzünkből fizetik, így nekik nem fáj.
________________
Krypt.Evo4 U.lakatom STD (normál) szárát elcserélném LS (hosszú) szárra... sn00thy@gmail.com
Kikről
Kikről beszélsz?
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Akkor már simán megéri
Akkor már simán megéri inkább megfelelő védelmet vennie. Egy profi radardetektor + lézerblokkoló kijön kb. 200e-ből és máris védve van. Persze csak a trafipaxolás ellen.
Rendőr ismerősöm mesélte
Rendőr ismerősöm mesélte épp tegnap a sztorit:
Kollegája kapott 5 db 50.000 Ft-os csekket. Reggelenként ugyanis egy 20m-nyi "kivéve bkv" útszakaszt szokott abszolválni. Becslése szerint még kb 20 db ugyanilyen csekk áll a sorban. Hiába rendőr, nem tud semmit kezdeni vele, mert eléggé zárt a rendszer.
Ez a szint szerintem a SUV-os drágaautós kollégákat is elgondolkoztatja elég jól. Ennyi pénze csak a leggazdagabbaknak van. Azok közül is szerintem egy maroknyi van, akit ez nem ejtene gondolkodóba, de azoknak némi gyorshajtásnál sokkal több szárad a lelkükön.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nyugat Európában (talán
Nyugat Európában (talán Párizsban?) van olyan útszakasz, ahol mérik a sebességet. Ha valaki gyorsan hajt, akkor pirosra vált a következő lámpa a "semmi közepén". Az egész forgalmat "bünteti". Lehet, hasznos lenne nálunk is, javíthatná a morált...
A közúti szabályokat be
A közúti szabályokat be kell tarttatni. Ellenőrzéssel és büntetéssel tartsák a hatóságok hatályban azokat a szabályokat.
Ehhez jól ellátott rendőrség kell, megfelelően megfizetett, kellő létszámu erőkkel.
Továbbá rendes gondolkodásu miniszterek, közlekedési szakemberek és rendőrfőnökök szervezzenek már hathatós országos oktató és ismeretterjesztő programot és hadjáratot.
A sületlen, felelősséget félreértelmező és másra hárító plakátok helyett kemény és célba találó figyelmeztető plakátokat terjesztenének inkább.
Ilyesmit például:
"Autós! Állj meg a gyalogosnak a zebránál! Ha ezt elmulasztod, és ha baleset nem származik abból, akkor 250 000 Forintig terjedő bírságot vagy egy éves börtönbüntetést szabhat ki rád a bíróság, és jogosítványodat is bevonhatja. Ne játssz életekkel!"
__________
Hotyhogy ?!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
A plakát remek ötlet.
A plakát remek ötlet. Oszthatnánk három felé a felületet:
1. "Autós! Állj meg a gyalogosnak a zebránál! Ha ezt elmulasztod, és ha baleset nem származik abból, akkor 250 000 Forintig terjedő bírságot vagy egy éves börtönbüntetést szabhat ki rád a bíróság, és jogosítványodat is bevonhatja. Ne játssz életekkel!"
2. "Gyalogos! Átkelés tilos jelzésnél: 50000; féktávon belül gépjármű elé lépés: 50000. Balesetben részvétel vétkes félként: 250000 Ft vagy egy éves börtönbüntetés!"
3. "Kerékpáros! Áthajtás tilos jelzésnél: 150000; Hiányos világítás : 50000; ittas jármű használat: 150000 vagy egy év börtön; kerékpározás zebrán, elsőbbségi szabályok megsértése: 30000!"
És hírtelen mindhárom közlekedésben résztvevő félnek megérné megóvni saját és a másik felek testi épségét.
Ja, hogy ez megkötéseket jelent mindenkinek?
Látom álmodozol, hogy
Látom álmodozol, hogy másnak (nem csak autósnak) is jó sok pénzt kell fizetnie szabálytalanságokért.
Persze azokért amelyek neked nem tetszenek!
Ááá nem azokért, amelyek társadalmilag veszélyesek!
Álmodj, Királylány!
-
Zsurmi
Az arányérzéked kissé
Az arányérzéked kissé tompán működik, de én alapvetően benne lennék egy sokkal drasztikusabb büntetési rendszer kialakításában.
De hiába, ha nem ellenőrzi senki. Már a mai szabályok és törvények is bőven elegendőek lennének, ha a hatóságok betartatnák azokat.
A plakát remek ötlet.
A plakát remek ötlet. Oszthatnánk három felé a felületet:
1. "Autós! Állj meg a gyalogosnak a zebránál! Ha ezt elmulasztod, és ha baleset nem származik abból, akkor 250 000 Forintig terjedő bírságot vagy egy éves börtönbüntetést szabhat ki rád a bíróság, és jogosítványodat is bevonhatja. Ne játssz életekkel!"
2. "Gyalogos! Átkelés tilos jelzésnél: 50000; féktávon belül gépjármű elé lépés: 50000. Balesetben részvétel vétkes félként: 250000 Ft vagy egy éves börtönbüntetés!"
3. "Kerékpáros! Áthajtás tilos jelzésnél: 150000; Hiányos világítás : 50000; ittas jármű használat: 150000 vagy egy év börtön; kerékpározás zebrán, elsőbbségi szabályok megsértése: 30000!"
És hírtelen mindhárom közlekedésben résztvevő félnek megérné megóvni saját és a másik felek testi épségét.
Ja, hogy ez megkötéseket jelent mindenkinek?
off és azt szeretném
off
és azt szeretném kérni, h ird még a felsorolásba azt is, h ellenőrizetlen
on
én akarok cinálni egy transzparenciát a táskámra, h aszongya :
anyádat is elütnéd ?
ezt már rég tervezem
szted meg e cinájjam ?
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
OFF Hát a hszod alapján
OFF
Hát a hszod alapján felügyelet nélkül gyalog sem engednélek utcára. :(
ON
milyen házszámról
milyen házszámról beszélsz? :D
Cinádd mög! Nagyon jó!
Cinádd mög! Nagyon jó! :)
Közben én is terveztem egy táskafeliratot:
"Tükröm-tükröm, mondd meg nékem, miért baszott le téged a Magwas éppen?"
"Szép vagy, szép vagy, autós gazdám, de tudd meg: tulok vagy, hát anyádat bazd ám!"
Teccik?
__________
Hotyhogy ?!
Zellerződetlen!
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
:D
:D
Meg hát. :-)
Meg hát. :-)
http://www.stop.hu/articles/a
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=356252
nem találtam kérdésemnek
nem találtam kérdésemnek jobb témát, úgyhogy itt teszem fel:
Dózsa-Vágány sarok
régebben emlékeim szerint bringaút szerűség volt a járdán, de a zebra előtt kint volt a bringaút vége tábla. Most ez a "vége" tábla már nincs ott. Bringaút még van, csak ez a tábla tűnt el?
Kinek van elsőbbsége ha a Dózsáról kanyarodok a Vágányra (a gyalogosokon kívül)?
Hogy az milyen egy szar
Hogy az milyen egy szar hely. Az erősebb vigyázzon a gyengébbre. Importálunk oda egy táblát Békéscsabáról, hogy "tolva szabályos". Én sokszor megyek arra bringával, de eszembe se jut hogy járdán jövök az Állatkert felől és továbbmegyek lendületből a zebrán a túloldalra. Pláne az aluljáró oszlopai is takarnak, a fény is vakítja az autóst, még ha elsőbbség lenne, akkor sem. Az úton is szar menni a fekete alagút közepén, mert a jobb sáv kanyarodó.
Ha ott elcsapnál egy bringást szerintem rá húznák a vizes lepedőt nem rád.
:-((-------))-: