A régi jó, felszereléssel együtt 18 és fél kilós acél vázas országúti biciklim (Shwinn-Csepel Ideal Sztár, 1993) majdnem hozzámnőtt az évek során. Szinte mindenre jó (light-os DH-zás, terepbiciklizés ösvényen, országúti száguldás, lejtőzés), de van egy nagy bánatom: 28-11, vagy 32-11 fogsort nem tudok rakatni bele. Így viszont akárhogy erőlködöm, 69 km/h fölött nem tudnék menni vele. (158 RPM, 28-622, 52/14)
Megpróbálhatnám 52/21-re visszavéve vízszintes terepen kipörgetni magam, de itt is elakadnék 45km/h-nál. (155 RPM)
Természetesen mindez csak elmélet, a 40km/h-s kressz korlátozás miatt. (amit szerintem el kéne törölni. Tényleg, külföldön van ilyen?)
Milyen edzéseket javasoltok a max. RPM növelésére?
Hogyan tudnék esetleg mégis 28-11, vagy hasonló fogsort beoperálni a jelenlegi 6 sebességes helyére? Régi váz, keskeny, 5-6 sebességhez való hátsó villával. Olcsó bringaépítési javaslatok is érdekelnének.. (Yasec-hez, vagy gyári új Trek-520-hoz képest olcsó legyen)












Ha kazettás agyad van az
Ha kazettás agyad van az átalakítás szerintem nem lehetetlen:
http://sheldonbrown.com/gloss_sp-ss.html#spacing
http://sheldonbrown.com/k7.html#transplant
Ha 130 mm széles agyhoz
Ha 130 mm széles agyhoz való a vázad, akkor kézzel tudsz rajta annyit feszíteni, hogy a 135 mm-es beférjen, ennyit tud rugózni. Én így használom a Schwinn-Csepel Woodlands vázamat már hosszú ideje. Hátul 8 sebességes 11-28-as fogaskeréksor van, amin a 10+ éves TY váltó terelgeti a láncot egy 8 sebességes váltókar segítségével. Mondjuk nem túl precíz a váltás, az biztos.
Jelenleg egy Al6061 Bike+
Jelenleg egy Al6061 Bike+ Special Hub van benne, shimano 28-14 6-os fogsorral. Nem tudom, ez az agy milyen széles.
A hátsó villa most kb. 125mm széles. (bent van a kerék, így nehéz mérni)
Ezek szerint mehet bele 32-11, 8 fokozattal? :)
155 rpm :Y Nagyon erős :R
155 rpm :Y Nagyon erős :R
155 RPM. Rövid távon. A
155 RPM. Rövid távon. A hétvégi Rózsaszentmártoni Tekergés-en (50km, egyenkénti indítás) nem ez volt az átlagom. Az a következő szint lesz. :) És persze klipszes pedálom van, az is sokat segített.
Karate bemutatókon előfordult már másodpercenként 8 ütés (valami sok danos japán mestertől), ami 240 RPM-nek felel meg. Ez gondolom, megy lábbal is. Első lépésben szeretném elérni a 180-at. Aztán meglátjuk. Ehhez kellene edzés ötlet. Egyenlőre kettőt találtam ki: edzőkör sebváltó használat nélkül, húzóemberrel (sajnos nincs fixim :)), és 1 perces sprint 52/21-en.
klipsszel? 155? Semmi spd?
klipsszel? 155?
Semmi spd? Look? bármi?
Tiszteletem.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Beugró-petíció
Nézz meg egy adást és írd alá a petíciót, hogy ne szüntessék meg!
*CMS* RABIC
Görgőn télen figyelni a
Görgőn télen figyelni a hajtást ,egylábbal tekerni görgőn és megfogsz lepődni mennyit tud az ember fejlődni egy évszak alatt
Görgőm nincs, meg most
Görgőm nincs, meg most telet sem tudok csinálni (told fel a dermelt, ha a hifa kifagyott), de azt kipróbálom, hogy az egyik lábbal csak tolok, a másikkal csak húzok..
Télen -5˚C alatt be szokott fagyni az ivócsövem, de már dolgozom a megoldáson. Így nem kell görgő.
@ Lujka: rövid ideig tartott csúcsérték volt. Sajnos nem tudok fél percig sem 150 felett menni.. egyenlőre.
Look-on gondolkodtam, de nem sürgős. Most hétvégén is megfolyt az első kerekemen a külső. Van rajta egy oldalirányú S kanyar. Csere.