Mostanában sok kép / videó kerül fel külföldi bicajos állapotokról, tudja valaki, hogy kultúráltabb helyeken szabályos bicajjal sávon belűl előzni, egymás mellett tekerni, zebrán tolni kell-e, ... vagy a szabályok ott is elmaradottak?
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Mostanában sok kép / videó kerül fel külföldi bicajos állapotokról, tudja valaki, hogy kultúráltabb helyeken szabályos bicajjal sávon belűl előzni, egymás mellett tekerni, zebrán tolni kell-e, ... vagy a szabályok ott is elmaradottak?
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
zebrán itthon sem kell
zebrán itthon sem kell tolni ha a csíkokkal párhuzamosan mész rajta át csak elsőbbséget kell adni, -- a csíkokra merőlegesen pedig úgy van jól hogy tolnod kell, hiszen gyalogossebességre kell számítson az a járművezető (akár bringás) aki neked elsőbbséget fog adni.
Természetesen a merőleges
Természetesen a merőleges esetre gondoltam :) a tolni kell viszont szerintem hülyeség, elég lenne gyalogossebességre lassitani, az sincs előirva, hogy gyalog max 10-el sétálhatsz.
Miért, te hány km/h-val
Miért, te hány km/h-val tudsz sétálni?
+1 :D
+1 :D
Én akár 3 km/h-val is! :)
Én akár 3 km/h-val is! :) Viszont tudok egyenes vonalban biciklizni 2 km/h-val is. Ezért hülyeség hogy tolni kell. Persze csak ritkán érint a dolog, mert az úttesten közlekedek, de néhány szituban elkerülhetetlen a lassú járdázás és a zebrán átgurulás.
Zsoltee
+1 Fővárosi Zöldszámok
+1
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Magasnövésű ismerős
Magasnövésű ismerős stabil 8kmhval sétál (gyalog járt suliba, majd 4 km, azt mondta 28 perc, nem volt fáradt vagy izzadt).
10-el átlag ember tud sietősen menni szerintem, arról nem is beszélve, hogy szaladni is szoktak a buszhoz.
elképzeltem és eszembe
elképzeltem és eszembe jutott, hogy én már olyan régen nem siettem gyalog, hogy nem is emlékszem milyen az :-D
Nekem a 10 az már futás
Nekem a 10 az már futás (bár kellemetlenül lassú). Gyalogolni egyszer gyalogoltam hosszabbat 7 km/h-val, ammá elég erőltetett tempó volt, persze nekem nem igazán hosszúak a lábjaim.
Nem akkora cucc leszállni a
Nem akkora cucc leszállni a zebránál, ha csak én állok ott akkor én se szoktam, de ha nagyobb a gyalogosforgalom lepattanok, áttolom, felpattanok, megyek. nekifutásból felugrok a bicajra, lendületben maradok :D
Viszont a jobbról előzés, meg a motorossávon közlekedés zavaros nekem, én nem merek a felezőn menni, jobbról még eddig nem volt kellemetlen élményem, sőt, úgy vettem észre, h számítanak rá h jobbról jön vki, már sokszor húzódtak félre, h elférjek, mondjuk nyilván nem 30al tépek el jobbról.
1. A sávon belül előzés
1. A sávon belül előzés szerintem mindenhol problémás, mert nem számít rá az autós, főleg akkor, ha jobbról történik. Én nem tudok róla, hogy ez bárhol szabályos lenne, de lehet, hogy tévedek.
2. Az egymás mellett haladást az egyes amerikai államokban változó módon kezelik, van ahol szabad, van, ahol tilos, és van, ahol csak akkor tilos, ha tábla tiltja. Egyébként bicikliúton nálunk is szabályos.
3. A zebrán áttekerést nem értem. Miért tekernél a zebrán, amikor a járdán is tilos? Ha bicikliút keresztezi az úttestet, akkor viszont szabályos a biciklis zebrán tekerni nálunk is. Olvass Kresz-t az aláírásom alatt!
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
1. Portland, Oregon. Szabad
1. Portland, Oregon. Szabad jobbról előzni bringával, ha az biztonságosan végrehajtható. Kémeim jelentették, hogy ilyesmi elképzelhető, hogy előbb-utóbb nálunk is lesz.
2. Mitől lenne szabályos bicikliúton? Tán ott a KRESZ nem érvényes? A KRESZ hatálya jól le van írva a jogszabály elején.
3. Hipokrita vagy-e? Én igenis sok helyen használom bringával a járdát, és számos olyan eset van, amikor emiatt a gyalogátkelő használata is kézenfekvő. Én nem értem a különbséget a között, ha leszállok, és ha nem. Abban a pillanatban, hogy leszálltam, már egyetlen autó sem mehetne át előttem, tehát még jól ki is szúrok velük, ha még ezt is meg kell várniuk. A lényeg a megközelítés sebességében van, semmi másban. Mivel a járdán lassan megyek, így a gyalogátkelőhelyre is lassan érkezem.
Másrészt ennek a 4. pontnak kellett volna lennie, mert a 3. az hogy punks not dead.
www.gruppetto.hu
"A lényeg a megközelítés
"A lényeg a megközelítés sebességében van, semmi másban."
Itt a probléma kulcsa. A szabályalkotó úgy gondolja-lássuk be,ebben gyakran igaza lehet- nagy esély van arra, hogy kerékpáron olyan gyorsan hajt rá az átlagszürke a zebrára, amire az otos nem számít, mert gyalogost vár, nem sprintert vagy bicót. Ha azt irod, megfelelő sebességgel kell bicajjal a zebrára hajtani, az kevésbé egyértelü, mint az, hogy le kell szálni. Nagy forgalmú utaknál, ahol ki kell kényszeríteni az elsöbséget, le szoktam szálni, hogy ha már erőszakoskodom, legalább szabályos legyek. Ráadásul ilyenkor a paci előretolásával lehet életveszély nélkül feszítőzni.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Szerintem meg ez a
Szerintem meg ez a jogalkotói gondolkodásmód abból indul ki, hogy a szabályokat úgysem tartják be az emberek. Akkor viszont mi a fenének vannak? Teljesen jó lenne egy ilyen szabály, ha annak a betartása ellenőrizve lenne. Ugyanúgy, mint a zebra megközelítése a másik irányból, vagyis az úttest felől. Ott sincs gond a szabállyal, tök felesleges előírni a 30 km/órát, mert aztán aki 29-cel mégis elüt valakit, azt majd azért mentik fel, mert ő szabályos volt, csak a gyalogos eléugrott.
www.gruppetto.hu
3. pont +1 A járdán
3. pont +1
A járdán (bizonyos feltételek teljesülése esetén) max 10 km/h. Zebrán meg max 8 aszt' jóvan. Na kijött belőlem a jómunkásember! Én nem szállok le, de nagyon vigyázok a gyalogosokra. Abszolút előnyben részesítem őket a zebrán. Megvárom míg elindulnak, együtt megyek mellettük, sőt inkább le is megyek a zebráról és mellette gurulok hogy véletlenül se zavarjam őket.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
2. 54. § (1) Kerékpárral
2. 54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon, [...] útpadkán, [...]illetőleg szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
...
(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
tehát implicit nem kell egy sorban haladni a kerékpárúton, mert az egyik se. és van olyan kerékpáros kresz könyv is, ami ezt így értelmezi, hogy ha nem zavarsz senkit akkor lehet.
bringaúton, kis forgalmú úton nyugodtan mehetünk kettesével (képzelj egy láthatatlan összekötő rudat a két bringa közé és már kész is az autó) persze ha lehúzódsz amint jön vmi gyorsabb. within reason na.
"Egyébként bicikliúton
"Egyébként bicikliúton nálunk is szabályos." Ooops! Légyszi' mutasd meg a szabályt! Ha így is van rém nagy ökörség. Olyan szűkek ezek a sávok, hogy néha egymással szemben elhaladva is gáz. És tegyük fel 40-el egymás mellett, meg szemből is ugyanúgy érdekes szitu.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
nem mintha járdáznék de
nem mintha járdáznék de járdán TILOS menni?
úgy tudtam h 10km/h-ig szabad...
Az úgy van, hogy 2 esetben
Az úgy van, hogy 2 esetben lehet a járdán kerékpározni.
1. 12 éven aluli gyermek főutvonalon csak a járdán kerékpározhat. Tehát neki nem csak hogy lehet, de ilyen helyen csak ott szabad. (A vicces az, hogy a 12 év feletti kisérőjére - pl. szülő - már nem vonatkozik a szabály).
2. Ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan. Ez utóbbi megítélése a te dolgod, de a hivatalos értelmezések szerint nem minősül kerékpározásra alkalmatlannak csak attól, hogy pl. túl nagy a forgalom. Ezt az értelmezést a kerékpáros civil szervezetek vitatják, de konkrét esetről még nem tudok, ahol sor került volna ennek az elkalmazására.
Tehát a járdán tilos kerékpározni, kivéve ha a 2 fenti eset valamelyike fennáll. Ezekben az esetekben is természetesen max 10 km/h-val és a gyalogos forgalom zavarása nélkül.
www.gruppetto.hu
Pár éve a Déli pu.-nál
Pár éve a Déli pu.-nál bizseregtek a rend őrei erre a témára, az értelmezés ugyanígy eltért. Egyet nem tudok, hogy ezek közül a szabálysértési ügyek közül jutott-e egy is tovább, odáig, hogy bíróság állást foglalt volna az ügyben.
Ha jól tudom pl. a
Ha jól tudom pl. a franciáknál a motorossáv legális.
Azt nem értem ha az út alkalmatlan és a járdán KELL gurulnod akkor a zebrán ugyanakkor miért tilos, a másik ilyen baromság, hogy 12 év alatt ugye járda, az ember meg mehetne mellette az úton.
tegnap este milliről
tegnap este milliről hazafele jövet fehérpólós kigyúrt köcsögök nagyon közel jöttek hozzám hátulról a böhöm ótójukkal megsértve ezzel a kényes aurámat, vagy ilyesmit. és megkérdezték miért nem húzódunk LE az úton oda, ahol a bringás helye van. közöltem vele, h a kerékpár jármű, és ezzel lezártam a témát. ha ebből nem ért....
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Ezt a zebrán átbicózást
Ezt a zebrán átbicózást felejtsük már el...
Tegnapi sztori: Újpest, Görgey kanyar (a kávéháznál) - kb. keresztbe mentem az úton, mert ugye valahogy fel kell mászni a villamossínre... és a SZEMBEJÖVŐ oldalon egy autó akkorát fékezett, hogy majdnem belementek hátulról. Csikorogtak a kerekek.
Aztán gondolkodtam: tény, hogy feléje mentem, de csak a sín miatt. Miért gondolta, hogy olyan hülye vagyok, hogy átmegyek a szembesávba?
Leesett: zebrán voltam! Biztos aszitte, hogy a zebrán kelek át (mint egy "jólnevelt" járdabicajos)
Pff.
kreszt az iskolába!
Szerintem meg ne csinálj
Szerintem meg ne csinálj ilyet a zebrán...
www.gruppetto.hu
Jólvan, erre már én is
Jólvan, erre már én is rájöttem :) De a fene gondolt rá... és akkor is hülye helyzet.
Ennek semmi köze a
Ennek semmi köze a zebrához, sima úton is gondolhatja, hogy keresztül akarsz vágni elötte, elvégre "kb. keresztbe mentem az úton", olyat meg autóval nem lehet sávon belül, tehát valószinűleg végig keresztbe akarsz menni.
.
.
Mondjuk az genyó hely, én
Mondjuk az genyó hely, én általában a Leiningen felől jövök, tehát már eleve a sínen megyek (merugye a nagykockakő). A másik két utcából (pláne vékony kerekekkel) elég izgalmasnak tűnik, legközelebb teszek egy próbát.
Mondjuk öröm az ürömben, hogy az autós fékezett.