Elkészült a Kerékpáros Budapest Program, amit szerdán mutatnak be a Városházán. A programról Lumina és Kirk kapitány beszélgetett László Jánossal, a Magyar Kerékpárosklub elnökével.

http://kerekagy.blog.hu/2008/05/21/municio_van_a_fovaros_kezeben_a_bicik...

Szerintem - ha megvalósulnak - ezek jó dolgok lesznek. (A hangsúly a "ha" szócskán van... :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

Nagyon jó riport! A

Nagyon jó riport!
A kommentekben beindult a szokásos baromságáradat. (járdára a bicikliutakkal, miért ment tegnap előttem a sáv közepén egy biciklis, stb).

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

2
White_Tiger képe

De jól leoltják utána :)

De jól leoltják utána :) Érdemes amúgy azt is megjegyezni, h mi a nickje az illetőnek, majd felidézni középiskolai történelemóráinkat, h mit is képviselt az a réteg... na sztem ez mindent elmond :)

---
Rossznak gondolod a világot? Látnod kellene a többit!

3
sunrise képe

Igen, kapja rendesen! De

Igen, kapja rendesen! De minek ír ekkora marhaságokat pont egy ilyen blogba? Azt hitte, majd sajnálni fogják a 100 m miatt?

4
White_Tiger képe

Valszeg ugyanazért, amiért

Valszeg ugyanazért, amiért a múltkor több száz méterrel mögöttem kezdett el dudálni egy autós, egyszerűen valsz csak azért, mert az úton, ELŐTTE mentem. Szabályosan, az út jobb oldalán, helye is volt, de ami szánalmas, h annyira mögöttem volt, h le is kanyarodtam, mire utolért (karjelzéssel - nem, nem olyannal ;) Felsőbbrendűségi érzés, és úgy gondolja, h csak az ővé az út, mindenki más takarodjon. És azért ír ilyen fórumokba, mert szentül hisz az igazában, meg se lehet ingatni, még csak bele se gondol annak a lehetőségébe, h esetleg más véleménye is lehet mérvadó. Reménytelen. Én nem foglalkozom velük, max egy ízes káromkodás erejéig :)

---
Rossznak gondolod a világot? Látnod kellene a többit!

5
ventispecial képe

"Az elválasztott

"Az elválasztott bicikliútvonalak úgy vannak megépítve, különösen a keresztutcákkal találkozó részek, hogy nem garantálják a biztonságot. Ma a biciklis balestek 80 százaléka ott történik, nem pedig a háromsávos utakon."

az, hogy a biciklis balesetek 80%-a ott történik az még önmagában nem jelent semmit...tudni kéne, hogy a biciklisek hány százaléka használja őket, mert ha ez a szám 90%, akkor viszont biztonságosabb...

6
shortmartin képe

Elerheto vhol ez a tanulmany

Elerheto vhol ez a tanulmany ill. strategiai terv? Sem a Kerekparosklub, sem a BME honlapjan nem talalom...

7
vatart képe

a konferencian egybehangozan

a konferencian egybehangozan azt mondtak, h kb ket het mulva fenn lesz az MK a BME es BP honlapjan. vagyis legcelszerubb a http://kerekparosklub.org/ oldalt latogatni, de valoszinuleg itt is megjelenik majd a linkje.

egyebirant fontosnak tartom megjegyezni, h ez a program egy vitaanyag, vagyis varjak mindenkinek a velemnyet az oszre tervezett 'veglegesitesig'.

8
Névtelen képe

Az biztos, hogy vitaanyag

Az biztos, hogy vitaanyag lesz 1-2 hét múlva. Ma azonban a hivatalos "bejelentésre" is úgy ment ki a meghívó, hogy "elkészült Kerékpáros Budapest Program bemutatása".
Ki érti ezt?

Kristóf

9
urga képe

"A Kerékpáros Budapest

"A Kerékpáros Budapest Program bemutatását a készítőik gondolatébresztő, vitaindító előadásnak szánták, és várják a civil szervezetek, mérnökök, kerékpárosok hozzászólását, kiegészítéseit, kritikai észrevételeit. A program teljes anyaga hamarosan elérhetővé válik, a Magyar Kerékpáros Klub, a Budapesti Műszaki Egyetem és a Főpolgármesteri Hivatal honlapján is."

http://www.nol.hu/budapest/cikk/492564/

A nagyközönség észrevételeit csak úgy lehet begyűjteni, ha van már egy kész anyag, amit véleményezni lehet.

10
Névtelen képe

A cikk az esemény után

A cikk az esemény után írodott, ahol tisztázták ezt az "űrt". Én a meghívóról beszéltem...
Nem mintha jelentősége lenne, csak hiányoltam a társadalmasítást.
Ezek szerint nem maradtam le semmiről.

Kristóf

11
urga képe

igaz! "Ezek szerint nem

igaz!

"Ezek szerint nem maradtam le semmiről."

Remélem, nem :)

12
bardoczi képe

Háát srácok ott

Háát srácok ott voltam...

Hagyó Miklósnak volt egy brilliáns felültése: "az elmúlt évek legnagyobb eredménye, hogy most itt ülünk" :))
Ezt lehet hogy megírom, mert annyira jó freudi elszólás, hogy az már borzalmasságában is gyönyörű. 1ébként elég jó volt a szeánsz, (László János - mint mindig - kiválló volt) lényeges elemekről eset szó (politikusaink arcán némi érdeklődés is látszott csillanni), csak némiképp Bodor Ádám levele volt üröm az örömben, aki bikkfanyelven írott testámentumában kifejté (látatlanban): újra kéne írni az egészet, mert velük senki nem egyeztetett, de különben állnak mindenki rendelkezésére. Ebben az ügyben Hagyónál a pont, aki azt találta mondani, hogy egy vitaanyag sajátja, hogy most kéne elkezdeni rajta vitázni, szóval mit is kéne újrakezdeni? Viszont magát az anyagot tényleg nem látta még senki, pedig ha rendeznek egy ilyen szeánszt, akkor azért illene már felpakolni egy-két-hár honlapra...
--------------------
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

13
Kuku képe

Ez jön most, eddig a

Ez jön most, eddig a közlekedési munkacsoportban főtt a leves. Most lehet kóstolni hogy kell e még bele só. Őszig van rá idő, pedig szerintem itt 2 hét alatt átrágjuk rajta magunkat.
Bodor Ádám pedig várhatóan fel fogja venni ezt az álláspontot tartósan. Ő a kormányprogramról elnevezett, Kerékpáros Magyarország Szövetség nevű civil szervezetet építi a minisztériumból (amiben egyébként több klassz szervezet is tag), és nagyon nem örül annak hogy az MK, és mi (vagy én) nem léptünk be. Én éppen ezért nyomom annyira hogy lépjen be mindenki az MK-ba aki él és mozog, mert ezen a kényszerpályán amire így kerültünk ez az egyetlen hatékony módja a megkerülhetetlenségnek. Hiába szervezi az MK a CM-et, nagyon fontos hogy hivatalosan is növeljük az MK legitimitását. Ehhez pedig kevés a legnagyobb létszámú tüntetés szervezői szerepe, fontosabb lehet hogy a legnagyobb létszámú érdekképviseleti szervezet legyen.
Ez csak a személyes véleményem, de úgy érzem ez a helyes döntés ebben a pillanatban.

14
Kuku képe

Hagyó tud ilyeneket... Stop

Hagyó tud ilyeneket...
Stop Szmog tüntetésen:
"Én jövőre is eljövök Önökhöz." :)

15
ATA képe

Kezd szimpatikus lenni az

Kezd szimpatikus lenni az MK!

16
Mumin képe

Ne legyen, mutyis egy

Ne legyen, mutyis egy társaság.
:)

17
Bodor Ádám képe

Kedves Kükü és

Kedves Kükü és mindenki

Nagyon örülnék neki, ha nem folyna sárdobálás a KMSZ-el kapcsolatban, amely nem érdeképviseleti szervezet (ezt a civil tagoknak maguk kell csinálniuk) hanem egy érdekegyeztető és koordinációs fórum ahol el lehet mondani a véleményeket össze lehet hangolni a tevékenységeket. Én ezekre a civil, szakmai véleményekre támaszkodva szeretnék dolgozni. Ez neked is világos, így ne jelenítsd meg az MK ellenpontjaként, amely az érdekvédelmet vállalta fel.

Annak érdekében, hogy mindenkinek világos legyen, hogy melyek voltak a jobbító szándékú javaslataim mellékelten küldöm a Hagyó Úrnak írt levelem.
Sajnálom, ha miniszteri megbízott létemre megint én voltam a legkritikusabb. Akinek ez túl bonyolult azt sajnálom.

Üdv
Ádám

Hagyó Miklós
főpolgármester helyettes
Tisztelt Főpolgármester Helyettes Úr!
Nagyon köszönöm a meghívást a Kerékpáros Budapest Programot bemutató konferenciára és szíves elnézésüket kérem, hogy idő előtt távoznom kellett és azért is ha – a kollégám által tolmácsolt - megjegyzéseim esetleg túl erőteljesnek tűntek.
Háttérként el kell mondanom, hogy a meghívóban kétszer az „elkészült /kidolgozott program” fordulat szerepel, így joggal feltételeztem azt, hogy egy kész anyagról vitatkozunk. Kérem ezért, hogy az alábbi javaslataimat tekintsék jobbító szándékú megjegyzéseknek – egy ezek szerint még készülő – program tervezethez vagy program tervezetet megalapozó tanulmányhoz. Fontosnak tartom elmondani, hogy minden település számára követendő példának tartom, hogy a Főpolgármesteri Hivatal döntött arról, hogy kerékpáros stratégiát és útvonalhálózati tervet dolgoz ki, fogad el. Csak egy ilyen átfogó és komplex stratégia lehet a fejlesztések, intézkedések alapja.
Lehet, hogy csak nem értesültünk róla, de – tudomásom szerint – nem voltak előzetes fórumok, ahol a Kerékpáros Budapest Program jövőképét, céljait közösen – valamennyi érintett szomszédos és kerületi önkormányzat, civil szervezet, kormányzati és magán szervezettel közösen meghatározták volna. Nem szerencsés az, hogy csak egy meglévő javaslatról lehet utólag véleményt mondani ahelyett, hogy részesei lehetnénk az alkotás folyamatának. A közös viták révén alakulhat ki egy „megvalósítható” program, egy-egy mindenki (vagy legalábbis a többség) számára elfogadható álláspont. Részvételünkkel magunkénak érezhetnénk a programot. Tudom, hogy ez fárasztó, lassú, de a megfelelő végeredmény érdekében megéri ezt az utat követni. Mi ezt a módszert követtük a Kerékpáros Magyarország Program esetében is, de azt hiszem Európában ma már alapkövetelmény, hogy a program az érintettek bevonásával készül, nemcsak véleményezésre teszik közzé.
- Javaslom, hogy legyenek, nyilvános, közös és tematikus vitafórumok, ahol megfogalmazzuk a reálisan elérhető célokat, intézkedéseket, tevékenységeket.

A programozási dokumentumban nem találtam határidőket, indikátorokat mérőszámokat (pl. kerékpárosbarát útvonalhálózat várható hossza km), felelősöket, várható költségeket, finanszírozási forrásokat. Ez így most deklaratív jellegű dokumentum és nem emiatt számonkérhető.
- Tekintettel arra, hogy az általam látott dokumentum „Program” névvel jelölt, az ezen műfajnak megfelelő részletezettséggel javaslom megadni az egyes intézkedéseteket, vagy javaslom megváltoztatni az elnevezést.

A programról tartott prezentáció, az elhangzott nyilatkozatok kapcsán többször támadt az érzésem, hogy a program olyan feladatok teljesítését írja elő a fővárosnak, mely, nem az önkormányzatok feladata pl. a közlekedéshez kapcsolódó jogszabályok módosítása, gépjárművezetők képzésének szabályainak módosítása. Az is meglepő, hogy a programot készítők nem tudtak, vagy nem akartak tudni arról, hogy számos területen komoly, közös szakmai munka eredményeként már számos új szabályozási javaslat született (pl. az Útügyi Műszaki Előírás a kerékpárforgalmi létesítményekre, B+R paraméterkönyv). Nem hangzott el hivatkozás pl. a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszerre mely 2008. júliusától már működik, így felesleges ennek helyi változatát elkészíteni. Ez azért furcsa, mert ezekről – ha máshonnan nem akkor a KMP-ból, a sajtóból értesülhettek a tervezők, de pl. a Magyar Kerékpárosklub és a BME résztvevő szakértői is tudnak pl. az új műszaki előírásról, sőt meghívást kaptak az erre épülő országos kézikönyv kidolgozásában való részvételre is.
- Javaslom, hogy közösen tekintsük át melyek a kerületi önkormányzati, melyek a fővárosi feladatok, melyek a regionális feladatok és melyek a központi kormányzat feladatai. Tegyük ezt annak érdekében, hogy a felesleges duplikációkat és az esetleges tisztázatlan helyzeteket elkerüljük, a felelősöket pontosan definiáljuk.

Úgy érzékeltem, hogy csak a hivatásforgalmi kerékpáros közlekedés szerepel a programban és nem tér ki olyan területekre, mint pl. a szabadidős kerékpározás, kerékpársport, kerékpáros turizmus. Ez azért is meglepő, mert a fővárosban található a Millenáris kerékpáros stadion, mert hétvégenként ezrek használják a kerékpárt rekreációs célokra és mert Budapesten halad át az EuroVelo nemzetközi kerékpáros túraútvonal.
- Javaslom, hogy a közlekedés mellett a rekreációs kerékpározók, kerékpáros túrázók igényeihez szabott fejlesztések és a Millenáris kerékpáros központ ügye is kerüljön bele a programba, mivel ezek is abszolút illeszkednek a városfejlesztési koncepció célkitűzéseihez, jelentős a hozzáadott értékük a célok eléréséhez.

Meglepőnek tartom, hogy a hatóságokkal, a kerületekkel, a szomszédos településekkel és az EuroVelo okán az országos szervezetekkel való egyeztetés nélkül a főváros kerékpáros útvonalhálózati terv javaslatot tesz.
- Javaslom, hogy még a társadalmasítás előtt történjen meg az előzetes egyeztetés, vagy a pontos nyomvonalak helyett először csak folyosókra, irányokra tegyenek javaslatot.

Meglepőnek találtam az elhangzott prezentációban, hogy a Kerékpáros Magyarország Program nem foglalkozik Budapesttel és nem tartalmaz forrásokat a budapesti kerékpáros hálózat fejlesztésére sem. Ez így nem felel meg a valóságnak. Az országos kampányok Budapesten is lezajlanak, pl. 2007-ben csak a főváros területére vonatkozott a GKM által szervezett Bringázz a munkába kampány. Sajnáljuk, ugyanakkor hogy 2008 tavasán pl. Tapolcával, Debrecennel, Tatabányával ellentétben Budapest az országos kampány részeként nem szervezett helyi akciót. Több budapesti iskolában folyik pl. az európai módszereknek megfelelő, országos BringaSuli program, így meglepő, hogy a tanulmányt/programot készítők egy újabb ilyen projekt kidolgozását javasolják. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséhez az Útpénztár támogatásából a KMOP-ból 2007-ben 2,2 Mrd Ft állt az agglomeráció rendelkezésére, melyből 1,1 Mrd Ft-ot Budapest kapott, ugyanez a forrás szolgál a B+R program kereteként is. A GKM-es útpénztári támogatásokkal együtt kb. 50 km kerékpársáv és kerékpárút építéséhez biztosít fedezetet. Lehetőség lett volna továbbá az útfelújítási támogatás keretében kerékpársávok kialakítására, mellyel a főváros 2007-ben ismereteim szerint nem élt.
- Javaslom, hogy a programba kerüljenek beépítésre a KMP-ra való hivatkozások, melyhez személyesen is szívesen nyújtok segítséget. Javaslom, hogy a főváros adja meg, hogy milyen forrásokkal járul hozzá a kerékpáros közlekedés fejlesztéséhez, hogy egyértelmű a finanszírozás összetétele.

A programban sajnos kifejezetten infrastrukturális tervezésre, projektelőkészítésre vonatkozó intézkedést nem találtam. Ez azért probléma, mert a Kerékpáros Magyarország Programban szereplő támogatási forrásokra a Fővárosi Önkormányzat által benyújtott pályázatok már eddig is nagyon gyenge minőségűek, túlárazottak voltak, a támogatást jórészt fontosságukra tekintettel ítélték meg azok a bírálóbizottságok amelyekben én is részt vettem. Számos esetben a kerékpáros létesítmények a műszaki előírásnak, a felhasználói igényeknek sem feleltek meg és olyan helyen is önálló kerékpárút építését javasolták, ahol ez nem szükséges. Tapasztalataink szerint a kompetencia és kapacitáshiány miatt a már nyertes projektek megvalósítása is akadozik, így a program megvalósításának feltételei már rövidtávon sem adottak.
- Javaslom, hogy már rövidtávon is erősítsék meg a belső kapacitásokat, ruházzák fel döntő befolyással a kerékpározásért felelős személyt. Javaslom továbbá, hogy kerüljön a programba egy konkrét infrastrukturális tervezési, projekt előkészítési intézkedés, hogy legyen megfelelő projekt amelyet a pályázati felhívásokra be tudnak nyújtani.

Sajnos nem láttam a végleges elkészült anyagot (bár emailben előzetesen kértem ennek megküldését), csak egy prezentációt, és egy nem hivatalosan megküldött munkaközi változatot, amelyekben számos programozás módszertani hibát találtam. A célok között szerepel egyértelműen intézkedés kategóriába tartozó fogalom (pl. az infrastruktúra fejlesztése), az intézkedések között olyan, amely a tevékenység kategóriába tartozik (pl. források biztosítása) intézkedésként kerül felsorolásra egy módszertani javaslat (a rendelkezésre álló kerékpárforgalmi elemek teljes skálájának használata). Az sem egészen világos pl., hogy milyen időtávra szól a program.
- Javaslom, hogy egy stratégiai programozásban jártas szakember bevonásával gondolják újra a program struktúráját, hogy logikus, követhető legyen ezzel is segítve a megvalósítást.

Szeretném mégegyszer megerősíteni, hogy a fenti javaslatokat annak érdekében tettem, hogy a Kerékpáros Budapest Program hatékony és komplex keret adjon a városfejlesztési elképzeléseinek és a további együttműködésre nyitottan bízom benne, hogy javaslataim meghallgatásra találnak. Bízom abban is, hogy előbb-utóbb Budapest a Kerékpárosbarát Település címet is elnyeri a közlekedési tárca által meghirdetett pályázaton.

Bodor Ádám

miniszteri megbízott

Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) alelnöke

18
aron képe

Nem tudom ki ír

Nem tudom ki ír regisztrálatlanul (a válasz gomb folyamatos figyelmen kívül hagyásával) Bodor Ádám nevében, de remélem ő tud már róla, hogy olyanok hangzanak itt el, mint "Lehet, hogy csak nem értesültünk róla, de – tudomásom szerint – nem voltak előzetes fórumok, ahol a Kerékpáros Budapest Program jövőképét, céljait közösen – valamennyi érintett szomszédos és kerületi önkormányzat, civil szervezet, kormányzati és magán szervezettel közösen meghatározták volna".
Sajnos én mint mezei senki elég sokat hallok már erről a programról hónapok óta, és a készítői mindig is válaszoltak, ha kérdéseim voltak róla.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

19
Kuku képe

Több hónap van a

Több hónap van a megvitatására, az elkészült pedig azt jelenti hogy a BME és az MK elkészült vele. Kérlek hagyd hogy végigcsináljuk. A javaslatok természetesen jöhetnek, de légyszives ne szorítsd le minden pályáról az MK-t, mert azt sokan nagyon rossz szemmel néznénk.

20
ATA képe

"A GKM-es útpénztári

"A GKM-es útpénztári támogatásokkal együtt kb. 50 km kerékpársáv és kerékpárút építéséhez biztosít fedezetet. Lehetőség lett volna továbbá az útfelújítási támogatás keretében kerékpársávok kialakítására, mellyel a főváros 2007-ben ismereteim szerint nem élt."

21
Kuku képe

Szerintem többek között

Szerintem többek között azért, mert behúzott farokkal állnak hozzá. Addig mentek jól az ügyek, amíg el nem fogytak a konfliktusmentes(nek látszó) megoldási lehetőségek (Tétényi út 10 km pl.). Bátorság nélkül ha ingyen lenne se építenének útra sávot. Most épp ezt a bátorságot szeretnénk meghozni. Ezen kívül gyakran akadoztak a belső fogaskerekek a hivatalban.

22
Bodor Ádám képe

Sziasztok Nem akarom elvenni

Sziasztok

Nem akarom elvenni az MK - BME mint megbízott tanácsadói konzorcium kenyerét, de javaslatokat tettem, ha azzal kapcsolatban van viszontválaszotok szívesen veszem. Nem vagyok tévedhetetlen ez egy vélemény, melyet nem a pusztítás vezet, tényleg szeretném ha egy jó program születne. Remélem nem gond ha elmondom, mit kellene másképpen csinálni.

Az egyeztetésről:
Európában és remélem (hamarosan Magyarországon is) elterjedt, hogy a stratégiák (vagy azok vitaanyagai) nem egyszerűen csak megjelennek egy sajótájékoztatón, honlapon, hanem az érintettek részvételével működő munkacsoportok készítik őket és aztán kerülnek társadalmi vitára. Érintettek ebben az esetben:
1. A fővárosi önkormányzat, főpolghiv és ügyosztályai
2. Kerületi önkrmányzatok és polgármesteri hivatalok
3. Releváns civil szervezetek
4. Szakhatóságok (akinek engedélyt kell adni rá) ha útvonalhálózati terv is van
5. Regionális, megyei önkormányzat / fejlesztési tanács
6. Releváns kormányzati szervek
Talán a legkisebb baj, hogy a GKM nem lett bevonva, de az hogy pl. a kerületek sem az nagyon nem szerencsés.
Ha a Fővárosi Önkormányzat Feladatok elvégzését vagy konkrét részvételt vár el valakitől fontos, hogy beszéljen vele előbb arról, hogy pl. ha kerület területén egy kerékpárút megy majd át vagy, éppenséggel neki kell megépíteni, vagy a kormányzati szereplőnek pénzt kell adni hozzá. Ha először erről egy sajtótájékoztatón hallunk az nem biztos, hogy szerencsés, a program nagyon elrugaszkodhat a valóságtól, vagy éppen már megoldott problémákra keres válaszokat.

23
Kuku képe

A kerületek fele már

A kerületek fele már együtt dolgozik az MK-val, és folyamatosan jönnek létre a kapcsolatok. Többek közt épp most, ennek az anyagnak a kapcsán, hiszen ezt egyeztetnünk kell velük, amire felkérést is kaptak. Egyébként logikusan náluk is ugyanazokat a megoldásokat fogjuk majd kérni, vagy akarni ami egyébként is a meggyőződésünk. Épp ezért nyomjuk a területi csoportjainkat, és nyitott a közlekedési munkacsoport, hogy a helyben lakó bringások érvei becstornázódjanak ebbe a munkába. Ez is profin megy majd, legfeljebb sok munkánk lesz vele.
A pusztítás egyébként találó szó, ez a csomagolás ellenére valami freudi elszólás lehet. :)

24
aron képe

igen, csak tudod azokat,

igen, csak tudod azokat, akik ingyen, meló vagy suli mellett lelkesedésből, a tőlük telhető mértékben dolgoznak, azokat a legkönnyebb félresöpörni.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

25
Kuku képe

Nem akarnak ők

Nem akarnak ők félresöpörni, csak olyan macerás ilyen emós tinikkel dolgozni mint te. :)
Inkább az legyen a civil is aki kiírja a melót. Sőt, az is csinálja meg a civil kart... őőő...izé... konzorciumon belül. Úgy mindenki ért mindent. :) Csak közben minden CM aktivistából dárkos lesz, mert annyit lógunk a vázon, és annyit olvastunk és vitatkoztunk már hogy szerintem nálunk jobban senki sem tudja min biztonságos és jó Budapesten biciklizni, viszont ahhoz hogy ott legyen a kerék alatt, iszonyú bürokrácián kell áttörni, ami szerintem nem is a civilek feladata, hanem a biztosoké, és a hivatalnokoké.

26
aron képe

nem baj, ha nem marad más,

nem baj, ha nem marad más, csinálunk "emo my bike" versenyt, zártkörűen, nulla társadalmasítással minden április 22-én

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

27
Kuku képe

Kopaszon lehet valaki IGAZI

Kopaszon lehet valaki IGAZI emós?

28
aron képe

hát te már csak az emós

hát te már csak az emós apukája lehetsz, akit épp utál a gyermek mert nem engedi el a show-ra
de majd szülői értekezleten megdumálhatod a kortársakkal a bike-emo társadalmasításának hiányából fakadó káros vetületeket, és veszélyeit az ifjúságra :)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

ui.: esetleg írhatsz egy panaszlevelet az igazgatónak :P

29
Kuku képe

emo bike demo na jól van

emo bike demo
na jól van lefekszek :)
Holnap találkozunk Tarlóssal, és előtte még be kell festenem a hajam.

30
Kuku képe

De hiszen évekig magad

De hiszen évekig magad csináltad ugyanezt. Nem hogy nem regisztráltál itt, de sokszori kérésre sem kommunikáltál felénk. A GKM akcióiról a híreket előbb dobták be azok a fórumozók akik először olvasták valamelyik lapban. Sőt, utána sem kommunikáltál. Itt legalább egy civilekből és szakértőkből álló munkacsoport dolgozott, és nem egy minisztériumi titkárság. És te is MK tag vagy, kristóf, a jobbkezed pedig tagja az anyagot készítő közlekedési munkacsoportnak, végig ott voltak az anyagok előtte, néha megbeszéléseken is járt. Erre a bejelentés napján előre megírt kész nyilatkozatot olvastatsz fel vele papírról. Fél évig jöhetett volna a segítség és még negyed évig nyitva az ajtó. Beszállhattál volna MK tagként előtte, vagy majd itt vagy az MK honlapon, és egyenként megrágható lenne minden javaslat még így utólag is. Fel van készülve az ember a "politikusokra" ha civilkedik, de hogy te is azzá válsz, az övön aluli volt. A leveledből, és az azt megelőző körülményekből a szakértői dumába burkolt teljes offenzíva jön le. Ami értékes és hasznosítható belőle azt természetesen megfogadjuk, és igyekszünk tökéletesíteni.

31
kristof.sz képe

Kedves Kükü! Csak

Kedves Kükü!

Csak helyesbíteni szeretnék: Az, hogy hozzáférésem van az anyagokhoz nem egyezik meg azzal, hogy olvasom is.
Munkám mellett próbálok aktívan részt venni a munkacsoportban, de talán csak egyszer volt alkalmam beleolvasgatni (1-2 fejezetig jutottam) az akkor még kb.80 oldalas anyagba.

A KBP meghívóban min. 2 alkalommal konkrétan szerepel, hogy elkészült az anyag. Idézem: "[...] kidolgozott egy olyan programot [...]", illetve "[...] az elkészült Kerékpáros Budapest Program bemutatás.".
Amikor a meghívót olvastam arra gondoltam, hogy ugyan már rég nem hallottam a KBP-ről, lehet, hogy elkészült. Lehet, hogy valaki úgy akarta eladni a sztorit, mintha a fővárosnak már kész Kerékpáros Programja lenne? Politikai érdekből? Arról már nem is beszélve, hogy szervezés szempontjából überciki, hogy olyasmit jelentünk be, ami nem is létezik.
Szerintem ez ilyen: "Szeretném ünnepélyesen bejelenteni, hogy adót csökkentünk!... majd.... egyszer.... valamikor... talán."

Az interneten természetesen nem találtam semmilyen végleges KBP anyagot, ezért ahhoz a legutóbbi verzióhoz nyúltam vissza, amit még elértem és odaadtam Ádámnak, mondván: ne menjünk már úgy egy "elkészült Kerékpáros Budapest Program bemutatására" és az azt követő szakmai vitára, hogy nem olvastuk el. Ekkor tűntek fel azok a hibák, melyeket Ádám levélbe foglalt.
Nem vagyok előadóművész (azt hiszem ez a felolvasott levél első mondata után minden jelenlévőben tudatosult), ezért a felolvasásmódom száraz/nyers és eléggé tárgyilagos volt. Itt-ott megakadt. Ezt lehet goromba hangvételnek is venni, ha valaki nem veszi figyelembe szónoki tehetségemet.

Igazad van, hogy néha munkacsoporti megbeszéléseken is jártam. Azaz egy alkalommal részt vettem személyesen a közlekedési munkacsoport megbeszélésén. Igazából időm nincs rá, mert ahhoz, hogy valóban hasznos tagja lehessek a munkacsoportnak már nem a szabadidőmet áldoznám, hanem a magánéletem (igen, igazi mártír lennék). :)

Remélem, azzal mindenki tisztában van, hogy, ha a minisztérium csinál valamit kerékpáros ügyben (kivéve kp.út pályázatok operatív feladatai), azt gyakorlatilag mi csináljuk, 2 fő. Nem sok szabad időnk marad.

most off KBP.
... ezt a részt kivágtam, mert ez a Fórum, a szó nemes értelmében nem arra való, amire egyesek használják.

Kerékpáros üdvözlettel:
Nemecsek Kristóf

u.i.: bocsánat az olvasóktól, hogy hosszú voltam!

32
Kuku képe

A"Szeretném ünnepélyesen

A"Szeretném ünnepélyesen bejelenteni, hogy adót csökkentünk!... majd.... egyszer.... valamikor... talán."

Pont így járt el a ti minisztériumotok, a GKM is. Sajtózta a Kerékpáros Magyarország Program bejelentést (február), majd a társadalmi vita után bejelentette újra (augusztus), majd azóta majd minden elemét alkalmanként. Pedig a program 7 évre szól, és ha feltenném a kérdést, hogy az 56 milliárd időarányos része, azaz az első 8 milliárd ma múlt idő vagy "talán egyszer", akkor kíváncsi lennék milyen válasz érkezne. Nálatok nem politikai érdek volt a többszöri sajtózás? Hát persze hogy. Valamiért még az első majd második egészségügyi miniszter is ott szorongott, pedig nekik bejelentenivaló nem is nagyon jutott, de nehogy ne legyen már ott az SZDSZ minden minisztere... De ezzel nincs is gond, megszoktuk, a politikus az egész világon ilyen. Csak aztán tartsa be. Ha nem fogja, majd tüntetünk mint a Retour de Vokson a megígért, majd elfelejtett költségvetési milliárdért. Hasznosak ezek a bejelentések mióta googleworld van. Csak kopipasztozni kell a programokat. :)

Rólatok pedig annyit, hogy jól dolgoztok. Jönnek ki a pályázatok, indulnak a projektek, látszik hogy megy a munka. Ez a kamba is egyre jobb, és tényleg értékes munkát végeztek. Remélem Budapesten is feláll egy hasonló rendszer.

És mégegyszer mondom. Nem a levél tartalma zavar, de ezt már írtam.

33
Pontagy képe

kiváló riport, remélem a

kiváló riport, remélem a lehető legtöbbet fogják belőle kihozni azok, akik a tárgyalóasztalnál ülnek.

34
Bodor Ádám képe

Kükü te miről

Kükü te miről beszélsz?
Kb 1 évig tartottak a Kerékpáros Magyarország Programot előkészítő fórumok + munkacsoprti megbeszélések nyilvános helyeken, ahol sokszor TE is ott voltál (de legalábbis meghívót mindig kaptál). Ott találtuk ki milyen akciók kellenek! Azután készült el a program amit vitára ment. Azt igyekszünk megvalósítani, ha hagyják...

Az akciókról amiről a sajtóból értesültél nem tudom melyikre gondolsz? Egy lehet talán, az ahol nem lettél előre bevonva az a Duna menti kerékpárút kitáblázás, de azt meg jónéhány civil fórum előre jeleztem és tudomásom szerint az téged nem érdekel mert turizmus. Fórumozni, továbbra sem nagyon szeretnék, nem túl proaktív módon csak reagálok ha elhangzik valami engem is érintő dolog.

Az MK-tól egyébként hivatkozással arra, hogy elkészült 1 héttel az esemény előtt írásban (emailben) kértem az anyagot de nem kaptam meg.

A kerületekkel tényleg folyik munka, de tudomásom szerint nem a fővárosi programról hanem kerületi akciókról. Persze csak lehet hogy nem tudok róla, de akkor ezt is lehet mondani kevésbé ideges stílusban.

De mégegyszer nem ez a lényeg.
Én részemről ezért ezt a vitát itt lezárnám, és mégegyszer ha van leírtakhoz véleményetek válaszolok rá.

Üdv
Ádám

35
Kuku képe

Én is le fogom zárni, nem

Én is le fogom zárni, nem állok ki egy kamion elé. Valóban volt pár fórum a minisztériumban, az úgynevezett társadalmasítás keretében. 2007 közepétől, miközben 2005 november óta dolgozol. Semmilyen szinten nem működött azonban a tájékoztatás felénk a kiírt pályázatok idején. A 2-3 hét alatti pár alkalom volt az egyetlen, hogy legalább küldtél egy anyagot hogy azt tegyem ki ide. Közben viszont rendszeresen és nagy gonddal intézted az MK személyi ügyeit, még olyan minisztériumi irodába szervezett találkozóval is ahol László János leváltását és új elnököt kértél az alelnököktől arra hivatkozva hogy LJ egy-két félmondatban Kókának kellemetlen megjegyzéseket tett. Elképesztő módon kavartál kb. másfél éven át, majd amikor kiderült hogy az MK nem fog úgy működni ahogy szeretnéd, megcsináltad a KMSZ-t. Természetesen úgy, hogy védhető elvekre alapuljon a dolog, úgy mint a városházi fúrás tegnap. Mert te is részt vehettél volna a munkában ahogy írtam, és biztos vagyok benne hogy kaptál is információt róla. Ha a javító szándék vezetett volna, nem a bejelentés napján támadod le hosszú levélben, hanem a munkába folytál volna bele.

36
Kuku képe

És a CM honlap nem

És a CM honlap nem fórumozgatás, hanem a civil kontroll, amit a működésed során kaphatsz. Már az nagy segítség, ha egyszerűen beregisztrálva magad vagy titkárod egy hírt ide is bedob akkor mikor a sajtólistára küldi. Ennyit értek az alatt hogy kommunikálj a CM-el.

37
aron képe

néha igazán hasznos tud

néha igazán hasznos tud lenni lealacsonyodni az ország leg "proaktívabb" társadalmi kezdeményezéséhez, és a regisztráció, majd pedig a válasz gomb használata során résztvenni abban a kicsinyes fórumozgatásban, ami egy óriási változást hozott MO-ra nézve.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

38
bonnie képe

LOL bonnie

LOL
bonnie

39
bonnie képe

LOL bonnie

LOL
bonnie

40
László János képe

Nekem lenne! -Ha fontos

Nekem lenne!

-Ha fontos neked is, hogy jó dolgok szülessenek bicajos ügyben:miért nem kapcsolódtál be, mint hozzáértő tag, már sokkal korábban a munkacsoporti munkába? Volt róla elég hír, levél, kerestük a társakat bőven, jött is sok mindenki. Igazán ránk fért volna a "proaktív" hozzáértésed.
-Ha fontos neked is, hogy jó dolgok szülessenek bicajos ügyben: miért csinálsz úgy a tegnapi konferencián, mintha nem mondtam volna el én is meg más is rögtön az első mondatunkkal, hogy egy vitaanyagról lesz ma szó!Mert Kristóf kollégád a konferencia után nekem mondta, hogy félreértésről van szó, azt gondoltátok, hogy ez egy végleges "program" (mi hibánk, tényleg nem program...), és ezért írtad azt, amit aztán Ő kénytelen volt elolvasni.Hallva ott az előadások elején és közben, hogy miről van szó, akár össze is lehetett volna gyűrni a papírt, és azt mondani, hogy tök jó, hogy elindult ez a munka, a folytatásban szívesen segítettek a jobbításában.
-Ha fontos neked is, hogy jó dolgok szülessenek bicajos ügyben:miért választod azt a "technikát", hogy levelet írsz első lendületből Budapest Főpolgármester-helyettesének, hangsúlyozva, hogy mennyire hozzá-nem-értők a készítői? Mi a célja egy ilyen levélnek? Miért nem a szerzőknek írsz, felhívva a figyelmet a hibákra? Ha tényleg segíteni akarsz?
János

41
Prof.gruppetto.hu képe

Álljatok már le! Mi ez a

Álljatok már le! Mi ez a vad árokásás?

www.gruppetto.hu

42
ders képe

http://animalssavetheplanet.c

http://animalssavetheplanet.com/
utolsó ürgés videó! Csak hogy tudjuk miért dolgozunk! :)

43
Kuku képe

Másfél éve gőzerővel

Másfél éve gőzerővel temetjük ezt az árkot, azért nem látszott. Most azonban tényleg megremegett a kezem. Amúgy tök igazad van, csak ez a levél (nem a tartalma) most kiverte a a legnagyobb biztosítékot is.
A cél érdekében becsavartam egy erősebbet. :)

44
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem itt az ideje egy

Szerintem itt az ideje egy asztalhoz leülni tisztázni ezt a dolgot, ez a fórum ehhez nem jó terep.
Én így, hogy csak nagyon kicsit látok bele, azt gondolom, hogy nincsenek egyértelműen leosztva a szerepek ebben a történetben, és ebben egy kicsit mindenki hibás.

www.gruppetto.hu

45
Kuku képe

Igen, pont ez lesz.

Igen, pont ez lesz. Leülünk.