Ingyen bérlet és olcsó bringa a dugók ellen

Új kerékpárutakkal, biciklitárolókkal és a síliftekhez hasonló kerékpáros felvonókkal készül a dugók felszámolására a brüsszeli városvezetés.

A belga fővárosban nemzetközi kerékpáros várostervezési konferenciát rendeznek jövőre. A kétévente megtartott Velo-City hatására a korábbi helyszíneken (például Párizsban vagy Münchenben) nagyszabású fejlesztések indultak. A szervezők a brüsszeli rendezvénytől is azt remélik, hogy segít társadalmi és politikai támogatást szerezni a városi kerékpározás ügyének.

"Brüsszel Európa fővárosa, a kerékpározásnak viszont egyáltalán nem a fővárosa. Ezen változtatni kell" - nyilatkozott Pascal Smet, a brüsszeli regionális kormány közlekedésért felelős minisztere a Velo-City 2009 konferencia sajtótájékoztatóján. "Évtizedekig az autózás volt a közlekedés támogatott formája. Azt akarjuk, hogy a konferencia fordulópont legyen a közvélemény és a politikusok számára egyaránt" - mondta a miniszter, akinek egyébként nincs autója és mindenhová kerékpárral jár.

Smet minisztériuma nemrég bevezetett egy új intézményt, az autómentes vasárnapot, amikor a gyalogosok, biciklisek, görkorisok és gördeszkások vehetik birtokba az utakat a város határán belüli autópálya-szakaszokkal együtt. A kerékpárosok újabban az egyirányú utcákban is tekerhetnek mindkét irányban, a belvárosban jelképes összegért lehet biciklit kölcsönözni, az autósok pedig ingyen busz-, metró- és villamosbérletet kapnak, ha leadják a kocsijuk rendszámtábláját.

A tervek szerint a konferencia kezdetéig több kilométer új kerékpárutat és számos bicikligarázst építenek, amelyekben havi helybérleti díj ellenében lehet majd tárolni a kerékpárokat, és biciklislifteket is telepítenek majd a dimbes-dombos városban.

A durván egymillió lakosú Brüsszelben jelenleg 4 százalék a kerékpározás részesedése a városi közlekedésben. Londonban és Párizsban ez az arány 6 százalék, Amszterdamban 35, egy belga városban, a Brüsszeltől alig 50 kilométerre fekvő Bruges-ben pedig 55 százalék. A brüsszeli városvezetés célja, hogy 2015-ben már 15 százalék legyen a kerékpáron megtett utak aránya, a kerékpárút-hálózat hosszát pedig 100-ról 310 kilométerre kívánják növelni.

[Greenfo]

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
gaze képe

hát akkor.... 2011-ben

hát akkor.... 2011-ben Budapesten rendezzenek ilyen Velo-City konferenciát ("csatornatisztítók vagyunk, és egy konferenciára megyünk" ...,hjjjajj.. örök darab..)
Ennyi.

VelotCity 2011 Budapest

Persze, az már nem Demszky és MakePeace-t fogja érinteni. Muhahaha. Politika.

2
gaze képe

Ez egy szép és nemes cél

Ez egy szép és nemes cél mind a kerékpáros civileknek, meg a városvezető kolbászosoknak.

3
Körte képe

Az ECF honlapján van

Az ECF honlapján van néhány szó jövőbeli házigazdáknak
http://www.ecf.com/140_1

illetve hogyan szelektálnak a jelentkezők közül.

A tavalyi Münchenben: http://www.velo-city2007.com

4
mr. smith képe

szerintem már holnap el

szerintem már holnap el kell kezdeni izzítani az embereket a témára :)

5
gaze képe

jól van Kovács Úr,

jól van Kovács Úr, csináljuk! :)

6
gaze képe

Na de msot komolyan. Erre

Na de msot komolyan.
Erre rá kell gyúrni.
Ebből nem lesz kulturális főváros projekt.
Ez civil hardcore.
ROARRRRRRRRRRRGHH........

7
aron képe

ki megy ki magyar

8
urga képe

Gondolom részt vesz majd a

Gondolom részt vesz majd a Magyar Közlekedési Klub, a Kerékpáros Klub és talán a Levegő Munkacsoport is.

Három embert pedig én is el tudok szállásolni :)

9
vatart képe

urga, olvasod azt a

urga, olvasod azt a mailcimed amivel a cm-en regisztraltal? kuldtem levelet kb 5 napja, de valaszt nem kaptam ;-)
bar ebbol a hozzaszolasodbol maris sokminden kiderult ;-)

10
urga képe

az a cím sajnos megszűnt

az a cím sajnos megszűnt egy pár hónapja... felteszek egy másikat

11
vatart képe

ez egy nagyon jo kerdes,

ez egy nagyon jo kerdes, gondolom az MK. kobrizsa, te mint beepitett ember, tudsz vmit?

12
aron képe

a kobrizsa nem én vagyok,

a kobrizsa nem én vagyok, ő ádám:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

14
urga képe

Brüsszelben lesz a jövő

Brüsszelben lesz a jövő évi "Autómentes Városok felé" (Towards Carfree Cities) nemzetközi találkozó is (2005-ben Budapesten volt).

Rájuk fér, mert az autómentes területekben nem jeleskednek (az európai nagyvárosok közül talán Brüsszelben van a legkevesebb sétálóutca...)

15
urga képe

"brüsszeli városvezetés

"brüsszeli városvezetés célja, hogy 2015-ben már 15 százalék legyen a kerékpáron megtett utak aránya, a kerékpárút-hálózat hosszát pedig 100-ról 310 kilométerre kívánják növelni."

Inkább kerékpársávokról lesz szó.

(érdekesség: egy belvárosba vezető sugárúton a biciklisek részaránya a forgalomban ma már 10 százalék... Nagyobb részén nincs rajta semmilyen kerékpáros infrasruktúra, 'csak' széles sáv, logókkal).

16
Eszter_lánc képe

Mintha ez ismerős

Mintha ez ismerős lenne...
Mire is hasonlít, mire is hasonlít?
Ismerős ez a narancssárga, meg ezek a dobozok, benne a linkek. De ki lehet az a Petra?
http://petra.propeller.hu

17
Krisztab. képe

Ez most reklám? Mert akkor

Ez most reklám? Mert akkor csá, keress erre másik oldalt!

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

18
zsoltee képe

Bizonyára egy seggfej

Bizonyára egy seggfej lehet...

Zsoltee