Ingyen bérlet és olcsó bringa a dugók ellen
Új kerékpárutakkal, biciklitárolókkal és a síliftekhez hasonló kerékpáros felvonókkal készül a dugók felszámolására a brüsszeli városvezetés.
A belga fővárosban nemzetközi kerékpáros várostervezési konferenciát rendeznek jövőre. A kétévente megtartott Velo-City hatására a korábbi helyszíneken (például Párizsban vagy Münchenben) nagyszabású fejlesztések indultak. A szervezők a brüsszeli rendezvénytől is azt remélik, hogy segít társadalmi és politikai támogatást szerezni a városi kerékpározás ügyének.
"Brüsszel Európa fővárosa, a kerékpározásnak viszont egyáltalán nem a fővárosa. Ezen változtatni kell" - nyilatkozott Pascal Smet, a brüsszeli regionális kormány közlekedésért felelős minisztere a Velo-City 2009 konferencia sajtótájékoztatóján. "Évtizedekig az autózás volt a közlekedés támogatott formája. Azt akarjuk, hogy a konferencia fordulópont legyen a közvélemény és a politikusok számára egyaránt" - mondta a miniszter, akinek egyébként nincs autója és mindenhová kerékpárral jár.
Smet minisztériuma nemrég bevezetett egy új intézményt, az autómentes vasárnapot, amikor a gyalogosok, biciklisek, görkorisok és gördeszkások vehetik birtokba az utakat a város határán belüli autópálya-szakaszokkal együtt. A kerékpárosok újabban az egyirányú utcákban is tekerhetnek mindkét irányban, a belvárosban jelképes összegért lehet biciklit kölcsönözni, az autósok pedig ingyen busz-, metró- és villamosbérletet kapnak, ha leadják a kocsijuk rendszámtábláját.
A tervek szerint a konferencia kezdetéig több kilométer új kerékpárutat és számos bicikligarázst építenek, amelyekben havi helybérleti díj ellenében lehet majd tárolni a kerékpárokat, és biciklislifteket is telepítenek majd a dimbes-dombos városban.
A durván egymillió lakosú Brüsszelben jelenleg 4 százalék a kerékpározás részesedése a városi közlekedésben. Londonban és Párizsban ez az arány 6 százalék, Amszterdamban 35, egy belga városban, a Brüsszeltől alig 50 kilométerre fekvő Bruges-ben pedig 55 százalék. A brüsszeli városvezetés célja, hogy 2015-ben már 15 százalék legyen a kerékpáron megtett utak aránya, a kerékpárút-hálózat hosszát pedig 100-ról 310 kilométerre kívánják növelni.
[Greenfo]












hát akkor.... 2011-ben
hát akkor.... 2011-ben Budapesten rendezzenek ilyen Velo-City konferenciát ("csatornatisztítók vagyunk, és egy konferenciára megyünk" ...,hjjjajj.. örök darab..)
Ennyi.
VelotCity 2011 Budapest
Persze, az már nem Demszky és MakePeace-t fogja érinteni. Muhahaha. Politika.
Ez egy szép és nemes cél
Ez egy szép és nemes cél mind a kerékpáros civileknek, meg a városvezető kolbászosoknak.
Az ECF honlapján van
Az ECF honlapján van néhány szó jövőbeli házigazdáknak
http://www.ecf.com/140_1
illetve hogyan szelektálnak a jelentkezők közül.
A tavalyi Münchenben: http://www.velo-city2007.com
szerintem már holnap el
szerintem már holnap el kell kezdeni izzítani az embereket a témára :)
jól van Kovács Úr,
jól van Kovács Úr, csináljuk! :)
Na de msot komolyan. Erre
Na de msot komolyan.
Erre rá kell gyúrni.
Ebből nem lesz kulturális főváros projekt.
Ez civil hardcore.
ROARRRRRRRRRRRGHH........
ki megy ki magyar
ki megy ki magyar részről?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Gondolom részt vesz majd a
Gondolom részt vesz majd a Magyar Közlekedési Klub, a Kerékpáros Klub és talán a Levegő Munkacsoport is.
Három embert pedig én is el tudok szállásolni :)
urga, olvasod azt a
urga, olvasod azt a mailcimed amivel a cm-en regisztraltal? kuldtem levelet kb 5 napja, de valaszt nem kaptam ;-)
bar ebbol a hozzaszolasodbol maris sokminden kiderult ;-)
az a cím sajnos megszűnt
az a cím sajnos megszűnt egy pár hónapja... felteszek egy másikat
ez egy nagyon jo kerdes,
ez egy nagyon jo kerdes, gondolom az MK. kobrizsa, te mint beepitett ember, tudsz vmit?
a kobrizsa nem én vagyok,
a kobrizsa nem én vagyok, ő ádám:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
- * www.criticalmass.hu/lakat
-
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Brüsszelben lesz a jövő
Brüsszelben lesz a jövő évi "Autómentes Városok felé" (Towards Carfree Cities) nemzetközi találkozó is (2005-ben Budapesten volt).
Rájuk fér, mert az autómentes területekben nem jeleskednek (az európai nagyvárosok közül talán Brüsszelben van a legkevesebb sétálóutca...)
"brüsszeli városvezetés
"brüsszeli városvezetés célja, hogy 2015-ben már 15 százalék legyen a kerékpáron megtett utak aránya, a kerékpárút-hálózat hosszát pedig 100-ról 310 kilométerre kívánják növelni."
Inkább kerékpársávokról lesz szó.
(érdekesség: egy belvárosba vezető sugárúton a biciklisek részaránya a forgalomban ma már 10 százalék... Nagyobb részén nincs rajta semmilyen kerékpáros infrasruktúra, 'csak' széles sáv, logókkal).
Mintha ez ismerős
Mintha ez ismerős lenne...
Mire is hasonlít, mire is hasonlít?
Ismerős ez a narancssárga, meg ezek a dobozok, benne a linkek. De ki lehet az a Petra?
http://petra.propeller.hu
Ez most reklám? Mert akkor
Ez most reklám? Mert akkor csá, keress erre másik oldalt!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Bizonyára egy seggfej
Bizonyára egy seggfej lehet...
Zsoltee