Ma 9.15 körül (valószínűleg gyalogost) gázoltak a Bánki Donát utcában (Budapest, XIV.), nem messze a Nagy Lajos király úti kereszteződéstől. A Skoda Fabia típusú személygépkocsi szélvédője betört. A mentő csak negyed óra elteltével érkezett, remélem az elütött jól van! A helyszínelés még 11-kor is tartott (lásd képek).














Vajon hol
Vajon hol közlekedtek?
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Azzal egyutt, hogy
Azzal egyutt, hogy nyolcvanezren voltak kivancsiak a vonulasra, tobben ulnek bringara, gondolom megsokszorozodnak a balesetek is.
Vigyazzatok magatokra!
Mellesleg megirhatnad, hogy honnan az info, multkor is beirt valaki egy balesetet, oszt nem volt semmi. A panikkeltes nem a legjobb eszkoze a nepszerusegnek.
______________________________
alteregoWeb
A párom telefonált. Lehet,
A párom telefonált. Lehet, itt sem volt semmi, csak ledobtak a magasból egy követ, és az a szélvédőre esett. Bár a képek alapján ez valószínűtlen.
Ja, kepek. ertem. Bocsanat,
Ja, kepek. ertem. Bocsanat, nem lattam.
______________________________
alteregoWeb
Mert akkor még nem voltak
Mert akkor még nem voltak fent. Egyébként teljesen igazad van a pánikkeltéssel kapcsolatban! Csak olyan ritkán van alkalmam friss infót beküldeni (élőben a városból)...
A XIV. ker., Bánki Donát
A XIV. ker., Bánki Donát utca családi házas környék. De pont az Ond vezér útja "folytatása" és a Róna utcánál ér véget. Szoktak ott 60-80-al menni egyesek. Mesélte ismerős.
-
Zsurmi
Már vannak kint
Már vannak kint sebességkijelző táblák, és fékeznek is előtte. Szerintem ott 30-as korlátozás kéne.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
A sebesség csak a
A sebesség csak a keresztező mozgások miatt érdekes. A Bánkiban sok a keresztutca, emiatt a száguldozók vakon repülnek.
Ellenben pl. a párhuzamos Fogarasi úton is szoktak száguldozni (szélesebb, jobban belátható), és amióta kint vannak ezek a sebességkijelzők, egzaktul tudom az engem megelőző járművek sebességét. A 67 (ez elég gyakori) szinte alig különbözik az 50-től. A lényeg, hogy kikerülnek, és onnantól mindegy a tempó. Érzésre sem félelmetes. (A zebrán átkelni gondolom annál inkább! Na de az keresztező mozgás, ugyebár.)
"A 67 (ez elég gyakori)
"A 67 (ez elég gyakori) szinte alig különbözik az 50-től."
Jól számolok, hogy 1,8x-os a féktávolság? Azért az elég sok. Persze még mindig inkább 67, mint 90... így is felfoghatjuk a dolgot. :)
Arról van szó, hogy amikor
Arról van szó, hogy amikor valaki útjában vagy, és az hátulról kikerül, akkor nem jön szóba a féktávolság. Ha egy álló járdaszigetet ki tud kerülni valaki, akkor egy mozgó kerékpárost is, hiszen a sebességkülönbség ez esetben kisebb, mint a járdasziget esetében.
Ha nem tud kikerülni, akkor lehet szó féktávolságról. Azonban itt sem kell megijedni: egy kiszámíthatóan mozgó kerékpáros helyzetét nem nehezebb előre látni, mint egy álló járdaszigetét, egy parkoló autóét, vagy akár a piros lámpáét. Akik 67-tel megelőznek, azok többnyire mind pirosat kapnak, és sikerülni szokott nekik megállni előtte. Pedig ez sokkal kiszámíthatatlanabb, mint egy járdasziget vagy egy kerékpáros.... (a helye ismert, de hogy mikor vált pirosra...)
A konkrét útnak egyébként széles, 4,5-5m-es külső sávja van, és egy belső sáv. Tök mindegy, mennyivel megy el melletted valaki, mert nem kell megállnia miattad, eltérő pályán mozogtok.
Jajjaj! Csak ezt a
Jajjaj! Csak ezt a járdaszigetet ne említetted volna a példádban. Nálunk a lakótelep közepén a Barta Lajos utcában a Kondor Béla sétány gyalogosátkelőjénél van ilyen forgalomlassító járdasziget. Rendszeresen - táblástul - legyalulják a bádogdobozosok, pedig tökéletesen látható. Elég szomorú látvány szokott lenni. Most egy kicsit megijedtem. :-))
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
A képek alapján a
A képek alapján a gázolás az úttesten történt, az utca legelején. Lehet, hogy a biciklis egyszerre indult a kerékpáros átkelőn az párhuzamosan közlekedő autósokkal, de úgy gondolta, hogy még be tud férni eléjük az úttestre. Ezt én soha nem teszem. Van, amikor nekem előbb lesz zöld, olyankor bemegyek eléjük, egyébként a bringajárdán haladok a következő kereszteződésig, ott intek balra, és besorolok.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
A párom a fékcsikorgást
A párom a fékcsikorgást és a sikoltásokat hallotta a jóga stúdióból, ahol éppen tartózkodott. Nagyon meg volt rémülve, hiszen ő is biciklivel volt éppen, így a két bicikli láttán egyből arra asszociált, hogy kerékpárost gázoltak. Amikor megjöttek a képek (az MMS nem túl gyors), láttam, hogy a két bicikli valószínűleg csak két bámészkodó vagy szemtanú biciklije lehetett. A károsulté valószínűleg az úttesten lenne a helyszíneléskor.
Egyébként pont az keltette fel bennem a kíváncsiságot az esettel kapcsolatban, hogy hogyan történhet az úttesten kerékpárosbaleset? Ma reggel én is arra jártam, és a képen látható melletti utcába a kerékpárútról balra bekanyarodtam, miközben félhangosan mormoltam a "kerékpárútról balra bekanyarodni tilos" c. KRESZ-szabályt. (Persze előtte meggyőződtem arról, hogy közel s távol egy autó sincs. De egyszerűen így jött ki a lépés. Mi van, ha olyannak jön így ki, aki nem néz körül?)
Ird azt, hogy baleset. Az is
Ird azt, hogy baleset. Az is eleg hatasos.
______________________________
alteregoWeb