Néhány hete láttam a Kopaszi Gátról, hogy egy motoros ladik közeledett fölfelé a Dunán. Még integettünk is egymásnak, én és a fiatal pár, akik az utasai voltak.
Aztán a ladik bejött az öbölbe ahol kiszálltak a Kelenföldi Hőerőmű felőli oldalon. A ladikos meg visszamotororzott lefelé megint a Dunán a Csepel sziget hajlata felé.
Elgondolkodtam ezen a Budapesten ritkának vélt közlekedési módszeren. Honnan jöhettek ezek a személyek? Átkelők voltak Csepelről, vagy lentebbről jöttek a jobb partról?
Hivatásos révész volt e a ladikos ember, vagy csak egy ismerős, aki elvitte szívességből rokonait, ismerőseit?
Üzemel e rév vagy komp szolgálat ezen a részén a budapesti Dunának? Vannak e engedélyezett kikötő pontok a nagyközönség használatára?
Vagyis, kiköthetek e, és ki- és beszállhatnak e magán motoros ladikokból személyek bizonyos helyeken a partokon, vagy esetleg sehol sem, vagy éppen akárhol és mindenhol?
Nagyon sok éve már annak, hogy én magam is motorcsónakban ültem a budapesti Dunán, amikor vizijártasságis, motorcsónakos rokon vitt engem. Akkor a Műegyetem rakparti lépcsős lejárót használhattuk, szabályosan.
Mi a helyzet most ezzel az egész dologgal, ki tudná megmondani?
S akkor most jön a biciklis összefüggés és a lényeg:
Mondjuk, egy vagy több bicajos a Csepel szigeti Vas Gereben utca környéke és a Nagytétényben levő Sörház utca között akar ingázni. Itt laknak és ott dolgoznak, vagy akár fordítva.
Hol van a legközelebbi híd amin átbiciklizhetnek? Mekkora hatalmas kerülővel jutnak egyik oldalról át a másikra?
Ha lenne rév, vagy ha lenne motoros ladik, és ha lenne engedélyezett ki és beszálló hely a partokon, akkor nem lenne ésszerű a dunai biciklis révek ötletét kidolgozni és megvalósítani?












az obol elejenel kint van a
az obol elejenel kint van a piros-feehr-piros, masneven a behajtani tilos tabla... bonnie
Láttam is! Lehet, hogy
Láttam is! Lehet, hogy szabálytalan magánszemély volt, vagy rendőr! :)
A tábla se látszott túl szabályosnak. Egy kopott színű tákolmány volt, ami egy fára volt szögezve ferdén, hevenyészve.
De vegyük az öbölt tiltott területnek. Aztán, mi van a többi részével a Dunának?
__________
HOTYHOGY ?!
pont ma lattam, vadi uj van
pont ma lattam, vadi uj van kiteve :)
szvsz a hajozasi szabalyzat rogziti,h hol kothetsz ki, ill hol nem. mi egy egyetemi regatta utan (a motorcsonakban velunk levo) operatort a kossuth lapatkerekesre pakoltuk fel, mert sehol enm tallatunk alkalmas helyet...
bonnie
Lehetne vízibiciklivel is
Lehetne vízibiciklivel is menni. Egy olyan szerkezet képzelek el, amibe be lehet állítani a bringát mint egy görgőbe, és propellerrel hajtja magát a vízen.
Persze legyen profi a megoldás, olyan amely bizonyos sebesség fölött szárnyashajó-szerűen kiemelkedik a vízből, és ezáltal a közegellenállása alaposan lecsökken.
Az alsó, vízibicikli részt lehetne a folyó partján lakatolni, és úgy lenne megoldva, hogy a bringa gyorsan rá- illetve leszerelhető legyen. Így a csepelieknek sok problémájuk megoldódna.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Nem rossz ötlet, de kicsit
Nem rossz ötlet, de kicsit túlmegy az egyszerűbb és valósághoz közelibb réves megoldáson. :)
Lehetnek is ilyen bicajok már, s mintha utaltunk volna többször is a szokatlanabb, furcsább bicajok között ezekre is a CM-en.
http://www.shuttlebike.com/
http://www.pedal-paddle.com/
Viszont, ha lenne, mondjuk húsz percenkénti, ide-oda ingázó, három-négy utas férőhelyü motoros ladikos rév, akkor az már kevésbbé számítana felhőkben járásnak.
Megnézted, vagy ismered az utcákat, amiket példának hoztam? Pont a két lehetséges hídak között vannak fele távolságban.
De nem is tudom, szabad e egyáltalán azon a déli hídon bicajozni, Budafok és Csepel között?
__________
HOTYHOGY ?!
Igen, az északi
Igen, az északi oldalon.
Shuttlebike nagyon profi. Balatonon kipróbálnám :)
két lehetőség van: 1) az
két lehetőség van:
1) az M0,
2) lágymányosi
Éppen ezeket láttam én is
Éppen ezeket láttam én is csak a térképen.
Nem is mernék BKV kompra gondolni olyankor amikor a BKV-t építik éppen le.
Ezért gondoltam inkább kis rév ladikra, három négy bicajosnak és bicajaiknak.
Még önsegélyező bicajos csoportok is szerveződhetnének, feltéve, hogy léteznek engedélyezett ki- és beszálló helyek a parton.
Erre egy alkalmas motoros ladikot kellene beszerezniük amit alkalmas csónakházban vagy kikötőben lehetne tartani.
Az ilyen önsegélyező csoportból haszon-érdekű vagy haszonról lemondó, indokolt menetdíjat felszámító közösségi szolgáltató révész vállalat is születhet.
__________
HOTYHOGY ?!
igaz , hogy nem csepelen
igaz , hogy nem csepelen hanem óbuda és újpest közt van közösségi kompjárat. Az aktuális önkormányzatnál szerintem lehet kopogtatni és ha még vállalkozo is lenne aki üzemelteti akkor lehetne. Az Óbuda-Újpest kompot egy bt üzemelteti és gondolom pályázati pénzekből és normativ támogatásokbol tudnak működni. Esetleg náluk is lehet érdeklődni, hogy nemakarnak e csepelen is üzemelni
Ez gazdag információ, amit
Ez gazdag információ, amit adtál.
Nem elemeztem a "ki merre jár" témáju blogot, de lehet, hogy sokan túl nagy kerülővel kelnek át a Dunán, mert se híd, se komp nincs a közelben.
Hátha valaki fölkapja a témát, és tényleg megszülethetne egy Csepel-Budafoki átkelő.
__________
HOTYHOGY ?!
Volt a Mancsban egy jó
Volt a Mancsban egy jó cikk
a fővárosi vízi közlekedésről, mely mára elhalt.
Rotterdamban vízitaxik működnek, fix kikötőkkel, telefonszámmal, kerékpárt nem szállítanak, de nincs is rá szükség. Igaz, ott a folyó volt ipari dokkjai, zegzugos csatornái miatt sok helyre el lehet jutni vízen. A környező agglomerációba (10-25km) gyorshajókkal lehet közlekedni, a kerékpár szálítása ingyenes!
Nálunk ez egy kicsit nehezebb ügy, még lejutni sem könnyű a Dunához. És legutóbb még az alsó rakpartot majdnem 2×2 sávra szélesítették...
No meg a
No meg a gyalogalagutak!
Lehetne viszonylag olcsón gyalogalagutakat is építeni a Duna alatt.
A londoni Temzén több is létezett már több mint száz éve. Ha ilyen szükség már elavult, akkor gondolom, nem épül majd gyalogalagút a budapesti Duna alatt.
S ha lenne rá szükség, lenne e pénz rá...?
http://www.londonrailways.net/thames.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Tunnel
__________
HOTYHOGY ?!
A gylogalagút elég drága
A gylogalagút elég drága megoldás volna. Egy ilyen árából ki lehet építeni egy komplett vízibusz-hálózatot a városon belül, akár az agglomerációra is kiterjesztve (Százhalombatta és Nagymaros között). váráson belül átkelőhajó, azon kívül a vasút, a busz és persze az autó gyrs alternatívája. És persze bringát is lehetne vele szállítani...
Egy kis önreklám:
http://lorro.hu/twiki/bin/view/Kozlek/Gyorshaj%f3j%e1rat
Pontongyaloghíd?
Pontongyaloghíd? ;)
Megnéztem azt a wiki oldalt. Elég jól hangzik.
Tegyetek hozzá gazdaságossági számítást is, és már csak befektetőért kell kilincselni;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Régebben a Rózsa utcai
Régebben a Rózsa utcai komppal lehetett átjtni a 11. kerületbe, de a nullás megépítése óta ezt megszüntették, így a 0-ást vagy a Lágymányosit ajánlom